Postad 25 November 2014 - 15:49
Postad 25 November 2014 - 17:15
Går det att flytta save från ps3 dubbeldippar jag med. :/Tur man inte var så dum att man köpte DLC till de gamla systemen, pah!
Jag kommer dubbeldippa =/
Postad 25 November 2014 - 20:51
Postad 26 November 2014 - 08:28
Det är en mycket mer intressant approach, men man är fast i tänket alla mögspel präntat in i den stackars hjärnan.
Postad 26 November 2014 - 13:20
Dual wield! Då gör det ont på de stackars liven.Komiskt hur jag alltid letar efter "nästa bättre vapen" när jag spelar det, letade på nätet efter något bättre än mitt Lightning longsword +9, "nästa steg" efter longsword så att säga. Men spelet funkar inte så, det handlar om att använda ett vapen man är bekväm med och att bli bättre på att hantera det samtidigt som man uppgraderar det stegvis. Det blir inga jättehopp när du skaffar ett nytt svärd som gör att fienderna du slåss med blir lätta helt plötsligt.
Det är en mycket mer intressant approach, men man är fast i tänket alla mögspel präntat in i den stackars hjärnan.
Skönt, då sparar jag lite pengar.Går inte..
Postad 26 November 2014 - 13:37
Dual wield! Då gör det ont på de stackars liven.
Skönt, då sparar jag lite pengar.
Haha ja borde dual wielda, har sköld nu men dodge rollar undan allt i alla fall.
Postad 26 November 2014 - 14:19
Bra träning inför Bloodborne där man inte har sköldHaha ja borde dual wielda, har sköld nu men dodge rollar undan allt i alla fall.
Postad 10 December 2014 - 18:19
Mvh Nicke
Postad 21 January 2015 - 12:52
Länk: http://www.darksouls...ews.1.php#item0
Postad 21 January 2015 - 22:22
Nu startade jag igen och har kommit til Drangleic castle. Är det nu jag ska köpa DLC? Fattar inte helt. Jag vet att jag kommer åt dom nu, men var är sista vägskälet innan man gått för långt?
Produce the symbol of the king, är det innan man gör det?
Känns lite konstigt att bara ta en avstickare helt sådär bara.....
Redigerat av Demon Slayer, 21 January 2015 - 22:23.
Postad 21 January 2015 - 23:50
Postad 22 January 2015 - 10:47
Ok så jag har haft pause för att spela igenom Grimrock 2.
Nu startade jag igen och har kommit til Drangleic castle. Är det nu jag ska köpa DLC? Fattar inte helt. Jag vet att jag kommer åt dom nu, men var är sista vägskälet innan man gått för långt?
Produce the symbol of the king, är det innan man gör det?
Känns lite konstigt att bara ta en avstickare helt sådär bara.....
Du kan lugnt spela ut hela spelet inkl eftertexter,därefter hamnar du i Majula igen samt vid brasan där så finns nu ett alternativ som heter "begin journey X to drangleic" den skall du naturligtvis inte klicka på för då börjar spelet om igen,du kan däremot ifrån denna brasa flytta dig till dom 3 dlc "banorna" närmst är såsom följer.
Dlc 1: black gulch/hidden chamber efter the rotten.
Dlc 2: eygil's idol efter lavagubben som jag inte minns namnet på.
Dlc 3: shaded woods/ruined fork road upp för trappen o vänster så kommer du till shrine of winter.
Sen är det bara o hålla i hatten : )
Postad 22 January 2015 - 13:31
Spelade Faith i Demon's. Int och sedan Str i Dark Souls. Tog en Dex i Dark Souls 2. Kanske dra av en HEX build till andra varvet av Dark Souls 2?
Postad 22 January 2015 - 14:24
Postad 22 January 2015 - 15:36
Skulle du rekommendera att köra klart spelet eller att gå för DLC nu? MdaG säger kör på, vad säger du?
Kan tillägga att jag är på runt SL120 nånting och har en del problemer i Drangleic castle, känns som att min Archmage är totalt underdimensionerad här då det kommer 20+ monster varav en del är de där långa bossarna og ingen tar mycket skada av varesig eld, magi, elektrisitet eller dark?? Jag har ju en 150st magier att kasta men tar ju slut innan alla är döda här. What gives?
Postad 22 January 2015 - 15:40
Och jag som tänkte köra PS4-versionen som magiker, det där låter ju inte frestande.Kan tillägga att jag är på runt SL120 nånting och har en del problemer i Drangleic castle, känns som att min Archmage är totalt underdimensionerad här då det kommer 20+ monster varav en del är de där långa bossarna og ingen tar mycket skada av varesig eld, magi, elektrisitet eller dark?? Jag har ju en 150st magier att kasta men tar ju slut innan alla är döda här. What gives?
Postad 22 January 2015 - 15:51
När jag mageade igenom första Dark Souls så fick jag använda spjut och sköld genom vissa partier. På samma sätt var vissa bossar mycket svårare som warrior än mage (Four Kings t.ex.).Tack Tool, men då är det kanske bäst att köpa Scholar of the first sin så får man allting i ett paket?
Skulle du rekommendera att köra klart spelet eller att gå för DLC nu? MdaG säger kör på, vad säger du?
Kan tillägga att jag är på runt SL120 nånting och har en del problemer i Drangleic castle, känns som att min Archmage är totalt underdimensionerad här då det kommer 20+ monster varav en del är de där långa bossarna og ingen tar mycket skada av varesig eld, magi, elektrisitet eller dark?? Jag har ju en 150st magier att kasta men tar ju slut innan alla är döda här. What gives?
Gällande om det är för tidigt för DLC är det svårt att svara på. Du har högre SL än min DEX-build om det är någon referens.
Postad 22 January 2015 - 16:49
Tack Tool, men då är det kanske bäst att köpa Scholar of the first sin så får man allting i ett paket?
Du har ju en bra bit kvar,så vänta med köp tills scholar... kommer,jag kommer att köpa det till ps4'an o börja om igen : )
Är det upp för långtrappen innan borgen så tog jag dom flesta med bågen (bow of want) går väl och springa förbi dom också men man måste döda en par gubbar uppe vid stenstatyerna så att deras souls öppnar dörren in i borgen.
Kan väl säga att med Sun sword+10 och Bow of want+5 samt Dark drakekeepers shield+10 kommer man väldigt långt på,sedan är Fume ultra greatsword+5 riktigt fin o ha ibland på dom större storstyggarna : )
Postad 22 January 2015 - 17:22
Asså, ja självklart måste man ha svärd eller spjut ibland, och jag har ett maxat eldsvärd, men i Demon souls t.ex där körde jag med Uchigatana och var väldigt farlig. Ja jag blev oneshottad, men jag gjorde också mycket skada. I detta spel är det svårt att bli bra på allt, då man för att vara Archmage måste ha 3st magisaker (chime/staff/fireglove) och också då uppa 3st kategorier. Detta för till att jag har inte en chans att uppa styrka och dex nånting nästan. Bara så jag exakt klarar svinga svärdet.
Jag behöver så mycket på magi för annars gör inte magien så mycket skada, jag behöver också uppa castspeed för annars står man och vevar för länge innan man kastar, och man måste faktiskt också ha mer än magi (enligt mig) för att klara sig. Dark är väldigt bra.
Nu ska det sägas att någon form av magi går väldigt bra och många av småsoldaterna dör av 1st magi från mig, men det känns som att det oftare kommer dom som tål magi i detta spel, och då tål dom också ganska mycket. Jag har aldrig behövt använda items för att fylla på magi i dom andra spelen (kanske nån enstaka gång) men i detta spel använder jag sådana items mycket oftare.
Jag vill också tillägga att såklart handlar det mycket om teknik, då t.ex sentinel knappt tar skada när han håller upp skölden så man måste ju få han att attackera och akta sig och sen kasta, men här är det också lite svårt då jag inte har så mycket stamina, så om jag blir nuddad så försvinner gärna allting. Det går nog att ta det här rummet, jag har inte gett upp än, men som sagt, det var inte så ofta jag måste försöka många gånger i dom andra spelen men här har jag haft trial and error på många områden och inte minst många bossar. Rätt från brasa till bossen - dö, samma sak igen i typ 2 timmar innan jag klarar den, det tycker jag är lite för mycket, men men som sagt ni som är dex eller warrior har säkert haft samma problem men på andra ställen där jag fixat det glatt (f.eks att kunna nita några salamandrar innan man hoppar ner är ju en fördel).
Jag har läst en del och tagit til mig några tips och min karaktär är inte långt ifrån så bra den kan bli tydligen, men jag måste ju tillägga att min spelstil (skjut först fråga sen, kasta sig ut i skiten och svära efteråt) inte direkt hjälper til på såna här spel.
Allra sist - missförstå mig rätt, jag älskar detta spel!
Postad 22 January 2015 - 17:46
Klassiker, de tålde rätt mycket med svärd när jag var där också ska sägas. Man får fega en hel del.Jag menar inne i slottet så är det ett mörkt rum med småstatyer med spjut som vaknar. Dödade 2 som öppnade dörrar till 2st sentinels. Har iofs inte utforskat totalt än så...
Postad 22 January 2015 - 17:54
Jupp, det partiet var segt.Klassiker, de tålde rätt mycket med svärd när jag var där också ska sägas. Man får fega en hel del.
Postad 22 January 2015 - 18:12
Ok i det rummet så skall du öppna första dörren till höger,det är 2 vakter per dörr så ta bort en vakt samt se till att ta bort nr 2 nära den dörren så hans själ öppnar dörren åt dig,dörren längst ned till vänster tar dig till Mr dark o ytterligare en bonfire.du kan även döda nån av vakterna i slutet på rummet vid statyerna så tänds dom upp o det blir lättare att se.
Postad 22 January 2015 - 20:24
Men det är också myvket som är bättre, jag älskar loren och settingen. Majula är riktigt bra gjort tycker jag och dom har lyckats mycket bättre med detta som hub enligt mig.
Det är ju kul att det tar lite tid, jag är skitglad att jag fortfarande spelar på första varvet.
Men det känns som att det kanske hade passat bättre med en karaktär som har lite mer stamina och HP, en strength/dex kan ju också ha bättre rustning än min cloth. Så då får man bättre rustning, kan blocka mer, kan slå fler slag osv, plus ta flera hits. F.eks med en bonfire ascetic så de 3 skelettbossarna blev NG+, där kommer det pinwheels. 1st sådan oneshottar mig och medans jag står och ska kasta magi (får kanske iväg en eller 2 snabba) så får jag 5st pinwheels på mig. Försöker jag kasta en fet magi som pillars of flames så dör jag pga casttingtiden och här har jag inte chans. Ja det är NG+, men ändå. Kände aldrig riktigt så i dom andra spelen, där var det jag som gjorde fel eller var girig om jag dog, här är det mer som att man måste ha tur ibland?
Redigerat av Demon Slayer, 22 January 2015 - 20:25.
Postad 22 January 2015 - 20:45
Postad 22 January 2015 - 21:00
Jag klarade pinwheelsen ganska bra första gången men en lvl up så vart det svårt. Jaja, får väl spela lite vidare så får vi se hur det går
Postad 23 January 2015 - 09:33
Länk:http://www.reddit.com/r/DarkSouls2/comments/22v9px/checklistthings_to_do_before_moving_on_to_ng/
Postad 25 January 2015 - 10:22
Och jag som tänkte köra PS4-versionen som magiker, det där låter ju inte frestande.
Jag spelade Dark Souls som Pyromancer med svärd och sköld (byta mellan svärd/pyoglove och det var helt sjukt effektivt.
Det verkar som att fire är mycket bra även i tvåan, så det är ju ett alternativ. Man får fireseeds i ett strömmande tempo.
Postad 06 February 2015 - 13:19
1080p, 60fps, bättre ljussättning. Fienderna har omplacerats i alla områden, DLC-fiender finns nu i huvudspelet, AI:n är smartare och de kan jaga en genom dimportar =/
Postad 06 February 2015 - 21:13
Redigerat av Demon Slayer, 06 February 2015 - 21:15.
Postad 07 February 2015 - 23:48
Postad 28 February 2015 - 13:16
Vad sägs om DS2 med Oculus Rift?
http://www.twitch.tv...hekid/c/6204102
Redigerat av Zerox_no1, 28 February 2015 - 13:17.
Postad 02 April 2015 - 17:24
Postad 03 April 2015 - 09:17
Jag har inte ens en PS4. Jag som alltid haft alla konsoler så fort jag bara kunnat, dvs NTSC-konsoler ända från Snes-tiden.
Jag tycker helt enkelt inte att det finns några spel som rättfärdigar köpet av en ny konsol? Om jag inte hade haft DS2 til PS3 så hade jag köpt en PS4, men vad finns det mer för episka spel? Ett nytt Fallout skulle vara innanför också men måste vara RPG och inte Assasin creed.
Postad 03 April 2015 - 12:28
Jag har inte ens en PS4. Jag som alltid haft alla konsoler så fort jag bara kunnat, dvs NTSC-konsoler ända från Snes-tiden.
Jag tycker helt enkelt inte att det finns några spel som rättfärdigar köpet av en ny konsol?
Du kommer ju att köpa en till slut ändå eller hur? Prismässigt kommer du inte tjäna särskilt mycket på att vänta och ju längre du väntar, desto mindre kommer du hinna spela när du väl köper för spelen staplas ju. Om du inte har en bra speldator ligger just nu bland annat Alien Isolation, Far Cry 4, Dying Light, Evil Within, Wolfenstein och inFamous och väntar på dig, för att inte tala om Bloodborne som är ett givet spel med tanke på hur mycket du gillar DS. Många timmar som kommer gå där och när året är över kommer det att vara "värre":
Med tanke på att du gillar DS så mycket så borde du fundera på att köpa det till PS4 också, det är ett helt annat spel nästan och bara att få spela det i 60 fps lär göra stor skillnad:
- All DLC included (Requires repurchase, all versions)
- Enemy placement has been changed (DX11, PS4, XBO only)
- Item placement has been changed (DX11, PS4, XBO only)
- You can summon and get invaded by more phantoms (6 players instead of 4) (DX11, PS4, XBO only)
- Slight graphical tweaks (DX11, PS4, XBO only)
- NPC added (all versions)
- New NPC invaders. (DX11, PS4, XBO only)
- Weapon/Armour Rebalance (all versions)
- Added or changed lore in item descriptions (all versions)
Postad 04 April 2015 - 08:41
Oj, hade ingen aning om att det var så mycket förändring. Det är som du säger nästan ett annat spel.
Jag har bra speldator och där spelar jag f.eks Skyrim, Dragon Age, Grimrock f.eks. Jag har tröttnat på FPS så dom spelar jag knappt öht. Alien Isolation, Far Cry, Wolfenstein och infamous vet jag inte hur intressanta jag tycker dom är men dying light och evil within ser ju ok ut.
Jag vet inte vad som hänt om jag är skadad efter allt spelande eller vad det är, men det är få spel som får mig att bry mig idag. Det är nästan bara rollspel som kan få mig att fortsätta spela känns det som. Därför jag tänker tillbaka på spel jag gillat och det ploppar upp Souls spelen, Mass effect 1, Fallout, Skyrim, Grimrock och Dragon Age (Guitar hero är en bubblare).
Jag hämtar ner demo på nya spel men tycker inte att det är kul längre, när jag har tid så startar jag istället Phantasy Star 3, Metroid 1 eller nått liknande.
Ja du har rätt i flera saker du säger bland annat:
* ja jag kommer köpa en förr eller senare
* varför inte köpa en nu och njuta av fin grafik idag
Så har jag alltid tänkt förr och skulle hellre dö än att inte köpa en konsol på releasedagen, men som sagt, det är få eller inga spel ute idag som jag lyfter ögonbrynet åt. Därför följer jag inte med så mycket heller så tackar andersos för tipset på Bloodborne det hade jag helt missat.
Jaha så du är en idiot du då tänker ni nu, du missar ju alla bra spel?! What gives? Nej alltså jag tar alltid en runda och ser på toppspelen de sista 6mån med jämna mellanrum så att jag inte missar nått av de spel jag faktiskt vill spela, det som är lite problem är ju att jag brukar sortera på RPG så kan ju missa något multigenre spel, men jag kollar även avdenture. Det var så jag fick tag i Demon Souls, det låg med bra betyg på IGN som ett RPG så jag köpte det. Bloodborne hade säkert dykt upp nästa runda.
Men iaf, ja det spelet är det enda jag ser idag som kan få mig att köpa en PS4, men har igentligen inte lyxen att kunna bränna 4000,- på "ett spel" så det blir nog att vänta lite till.
Postad 04 April 2015 - 12:21
To each his own, du är ingen idiot, du är bara lite mindre spelintresserad ![]()
ELLER, så testar du för få spel, who knows ![]()
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5 bilder
12 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?