Körde lite campaign också förresten, men det var ganska poänglöst för jag märkte då inte av nån story. Den var säkert där men inte fan har man tid att lyssna.
Redigerat av SejLax, 14 March 2014 - 13:54.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 14 March 2014 - 13:53
Ja capture the flag brukar vara skoj. Jag har bara spelat hardpoint än så länge men jag ska testa lite andra spellägen.
Körde lite campaign också förresten, men det var ganska poänglöst för jag märkte då inte av nån story. Den var säkert där men inte fan har man tid att lyssna. Redigerat av SejLax, 14 March 2014 - 13:54. Postad 14 March 2014 - 13:59
Nej, det finns ingen story där alls. Enda skälet att spela igenom det är att man låser upp de två andra titan-chassina.
CTF har jag inte ens testat. Kanske vi skulle köra läget där den byter mellan modesen, vad nu det heter? Kan inte spela i helgen, ska iväg. Men på söndag är jag back in business. Postad 14 March 2014 - 14:01
På söndag låter som en plan. Har lovat frugan att låta X1 vara i helgen. Haha. Allt för husfriden/frufriden
Ctf skulle lätt kunna bli mitt första val om man lirar i party. Sjukt kul o hoppa på en titan m flaggan o lifta till basen. Btw, så låter det som en mage som kurrar när titan faller ner Redigerat av Unregistered9a1f280a, 14 March 2014 - 14:02. Postad 16 March 2014 - 15:53
Är det bara jag (med mitt tröga telia adsl) eller har ni andra också dålig ping i spelet? Sitter med med ca 70ms mot data center west europe. Kör trådat och telia tv avslagen. Har dessutom en trög tv med ca 60-70 ms i input lag på det.. och det märks av kan jag lova.
Postad 16 March 2014 - 16:15
Har kört flera kvällar i rad och jag har haft mellan 30-40 ms hela tiden.
Postad 16 March 2014 - 22:15
På datacenter-skärmen ligger jag ofta på ~50ms mot West Europe. Med Comhem 100/10 Mbps.
Senaste dagarna har jag dock sett att jag ofta bara har 1-2 staplar inne i spelet, och att det stundtals laggar ordentligt i matcher. Har startat om både router och Xbox, och andra test visar inga särskilda problem. Redigerat av Cthugha, 16 March 2014 - 22:16. Postad 16 March 2014 - 22:25
Jag har väl för trögt bredband helt enkelt.. suck. Det är lite trist att förlora närstrider gång på gång även om man tycker att man är snabb ☺
Skillnaden mot tex cod är att jag inte bryr mig lika mycket om det går lite sämre. På både gott och ont så känns spelet inte lika seriöst (förstå mig rätt), det är lite halvgalet hela tiden tycker jag! Postad 17 March 2014 - 08:35
Tycker Titanfall är riktigt skoj, problemet blir hur det kommer hålla i längden. Är redan level 20 efter bara några timmars spelande, känns som man kommer ha låst upp det mesta inom 2 veckor.
Postad 17 March 2014 - 08:39
Det verkar kul men jag skulle nog saknat att kunna få belöningar för kill streak, men det kanske hade blivit för rörigt om folk dragit in helikoptrar och hundar mm...
Postad 17 March 2014 - 10:02
Med Battlefield och andra liknande spel har jag kännt att spelet inte börjar på ritkigt förens man låst upp allt.
Det är ju då man kan hitta sin riktiga spelstil och ändra utrustning efter sin egen spelstil. Postad 17 March 2014 - 10:59 Nej fy tusan, jag är bara glad att slippa allt sånt tjafs. Din belöning för många kills är att du får din nästa Titan snabbare. Postad 17 March 2014 - 21:36
Haha! Glömde spela in när jag fick min första.
Ser nu att det var undertexter, har inte sett det tidigare (och då har jag ändå spelat igenom kampanjen). Fokus har väl legat på spelet, inte "storyn", helt enkelt. Postad 18 March 2014 - 05:42
Väljer ni att styra titanerna eller låter ni dem gå omkring själva? Visst kan man välja?
Redigerat av hassesolo, 18 March 2014 - 05:43. Postad 18 March 2014 - 05:49
Min Titan landade och krossade en annan Titan samt att det var någon AI som blev platt med.
Jag styr mest själv, men det går att välja. Postad 18 March 2014 - 10:13
Jag har faktiskt börjat kö
Om man inte styr sin Titan själv så kan man antingen välja att den ska följa efter dig, eller så kan man sätta den att vakta en specifik position. Jag kör rätt mycket till fots, trots att jag har en Titan. Men det beror mycket på läget också. Postad 18 March 2014 - 12:03
Spelande några timmar igår kväll på PC och var riktigt nöjd måste jag säga. Själva MOBA-konceptet med NPC på båda lagen känns som ett smart drag, plus att det är sex mot sex på rätt så små banor. Mycket fart i spelet vilket inte var en nackdel, kändes som att man bidrog till något även om man dog ett par gånger under varje match. Kan spelet fortsätta vara populärt finns det potential helt klart.
Postad 18 March 2014 - 18:22
Bah, finns det ingen möjlighet att sälja digitalt köpta spel ?
Efter att ha spelat till level 9 nu så har jag redan tröttnat. Grymt okul spel. Vet inte vart det faller för mig men allt känns så B.. Postad 18 March 2014 - 18:32
Efter att alla klagade på MS DRM-skydd och de gjorde sin 180 så försvann den möjligheten. Postad 18 March 2014 - 19:12
Jo, det kan du Postad 19 March 2014 - 08:57
Spela mer! Efter level 9 visste jag knappt vad jag gjorde. Är nu level 30 cirka och det blir bara roligare och roligare ju bättre man blir.
Börjar få häng på wallrunning nu. Det blir jäkla snabbt och effektivt att ta sig runt. Postad 19 March 2014 - 09:52
Ja, spela mer!
Och spela med någon du känner el med någon här inne. Blir lite roligare då. Postad 19 March 2014 - 10:37 Level 9? Alltså Max 5-6 rundor? Låter för lite för att dissa ett spel. Spelar du själv, eller med folk du känner? Det gör ju en enorm skillnad (som alltid i såna här spel). Postad 19 March 2014 - 11:14
Jag har bara lyckats lira med randoms än så länge...Men kul ändå. Vore kul joina er någon dag.
Är level 22 tror jag... Vissa matcher är sjukt kul och hamnar ofta top 3 och ibland mvp till o med. Aldrig hänt på Cod eller BF. Men brukar orka typ 6-7 matcher sen blir jag trött i mössan då det är sånt tempo...skyller på åldern :-) Postad 19 March 2014 - 11:45
Haha, o jag det motsatta. Sällan som jag ligger dåligt på COD. Men i Titanfall i botten nästan jämnt. Skyller väl på att jag är en sån där j*vla campare på COD Postad 19 March 2014 - 12:43
Campar lite på Titanfall ibland och defence poängen ramlar in....sen sänker jag rätt många titans....och ibland springer jag och tar en bas. Men detta är endast i Hardpoint. I capture the flag som jag bara körde en gång var jag rätt lost.... Postad 19 March 2014 - 18:30
Vilka är på lite spel ikväll? Tänkte det vore kul ifall vi kunde få ihop ett helt lag.
Postad 19 March 2014 - 18:41
Jag kommer in vad det verkar, cirkus 21.30. Postad 19 March 2014 - 18:50
kan hålla med att upp till lvl 10 kanske de va trist å så men när man kommer in i de mer blir de bättre. ge det en chans. hoppas de kommer mer banor å mer roligare vapen å att man kan ändra utrustning mer men helt okej spel.. Postad 19 March 2014 - 22:47
Ni kanske har rätt. Är inte så van bara att komma långt ner i listan hela tiden och hopplösheten när man dönar in ett gäng kulor i en fi som sen vänder sig om och dödar mig med första skottet. Hela tiden med.. Och har ändå bra ping på 35ms och i bf4 tex har jag inga problem.
Bara en match hittills jag kännt flyt och då kom jag i topp med. Sen hade det vart skönare med förstörbar omgivning med men det kanske bara känns naturligt efter battlefieldspelen Postad 20 March 2014 - 06:08
Bra lirat igår!
När jag tänker efter, det var inte många matcher vi förlorade, eller hur? Postad 20 March 2014 - 07:17
Ja fan det gick rätt bra för oss. Du har nog rätt, vi vann nog dom flesta när jag tänker efter.
Jag kollade mina stats här om dagen. 0.9 k/d och bara 20% vinster... Men det känns som det börjar vända nu. Postad 20 March 2014 - 08:16
Kollade statsen nyss. 47% vinster 3.5 k/d generellt 9.9 k/d de senaste 10 matcherna generellt 0.8 k/d mot piloter 1.6 k/d mot piloter de senaste 10 matcherna 47 spelade matcher, 8 st mvp, 28 top 3 Postad 20 March 2014 - 09:37
Jag fattar ej riktigt hur party funkar så blev lite strul igår och sen blev jag för trött för att spela.
Hänger gärna på en annan gång. /panicmango Postad 20 March 2014 - 09:41
Och jag somnade i soffan innan jag ens hann starta konsolen.
Men ikväll då är jag på om det är någon mer som ska lira Postad 20 March 2014 - 11:25
Har min chatt avstängd så folk slipper höra min sambo mm när jag spelar. När jag hoppar me di party så är party chatt disabled fortfarande eller går den igång automatiskt då?
Kunde ej snacka med dig igår Bergan. Postad 20 March 2014 - 11:49 Jag ska kolla mina stats när jag kommer hem. Kul att jämföra. Det är jätteenkelt. När du får en invite så håll bara in guideknappen. Samma sak om du får en serparat game-invite. Håll bara in guideknappen för att acceptera. Om du missar inviten så går du bara till notifications, där den ligger och väntar. Jag är nog också på ikväll. Postad 20 March 2014 - 12:16
Så fort jag tvingat dottern till att somna så kommer jag också in.
Har de senaste rundorna låst upp så mycket prylar att jag inte hunnit testa hälften än. Som... Vill man ha ping-radar (blir oerhört konstigt ibland då man ser inte bara igenom en vägg utan genom alla väggar och man oftast springer in i en återvändsgränd för att man jagar en orange figur) eller Stim-packet (så oerhört skönt att trigga den och springa iväg från faran samtidigt som man får tillbaka hälsan)? Vill ha båda. Particle wall eller Electric-smoke? Arc-gun, plasma rifle eller chaingun? Multiple warheads eller heat-seekers? Osv osv. Postad 20 March 2014 - 12:23
Electric smoke säger jag bara!
Mina strategi som Titan är att jag drar iväg några salvor så att skölden försvinner, sedan ruschar jag fram och släpper en rökridå, ruschar bak samtidigt som jag släpper lös allt jag har i arsenalen. Brukar gå rätt fort att få död på det mesta på detta sätt. Postad 20 March 2014 - 12:27
Haha bara jag med infantil humor som tyckte just det kul Måste nog förresten träna lite med Titanen för jag har verkligen noll koll när jag drar runt med den. Sköld osv? Redigerat av La Cucaracha, 20 March 2014 - 12:28. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |