Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Var skall du resa?

681 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 juli 2016 - 23:11

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Låter (o)lustigt krångligt, men det blir väl så när det ska vara lågpris.
Billigt och bra brukar dessvärre sällan gå hand-i-hand.

Edit: Kollade dina bilder på Flicker från Lofoten, gåshud vad läckert!

Mjo det kan ju vara för att det är lågpris.då får man göra jobbet själv ☺

Tackar så mycket för berömmet för bilderna 😊

Postad 19 juli 2016 - 00:00

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Rhodos i början av september.
Fyfasen va skönt det ska bli.
Ungarna nog stora så de inte behöver konstant övervakning.
Så de är skitsamma om resten av skitsommaren regnar bort

Postad 19 juli 2016 - 00:27

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0

sjukskriven denna vecka, efter det så jobbas 2 veckor och 3 dagar.

sen så, är semester på Cypern i 2 veckor, ska bli ofantligt trevligt.

En massa god mat, lite snorkling... å bara vara..

Postad 19 juli 2016 - 06:32

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0

Rhodos i början av september.
Fyfasen va skönt det ska bli.
Ungarna nog stora så de inte behöver konstant övervakning.
Så de är skitsamma om resten av skitsommaren regnar bort

Åker också dit början september, ska bli jäkligt skönt.

Postad 25 juli 2016 - 16:07

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Warszawa var en fantastisk stad tycker jag. Har bevisligen haft en väldigt sned bild av Polen innan.

Maten höll hög klass tycker jag. Riktigt god och vällagad vart man än åt. en klar favorit var dom så kallade mjölkbarerna som serverar klassisk polsk husmanskost för några kronor.  

även restaurangerna i turiststråken höll bra kvalitet och riktigt bra priser.  Åt en grymt god oxfile med pasta och grillade grönsaker och två stora stark för under 100kr

på mjölkbarerna är det ännu billigare.  tre stora måltider. bland annat en fantastisk köttgryta med det möraste köttet jag ätit.  alla tre rätter + 3st halvliter med cola zero gick på ca 85kr

En stor stark ute kostar ca 15kr. i affären en tredjedel av det.  1 liter vodka kostar 40kr i affären :)

Det jag reagerade mest över var antalet patrullerande poliser på gatorna. Har aldrig känt mig så trygg.  Utan att överdriva så gick det nog ett polispar tätare än var hundrade meter från tidig morgon.  dessutom nån typ av beväpnade väktare eller något.  Utspridda ambulanser stod överallt och delade ut vatten. 

Fanns inte så mycket tiggare men skulle det råka komma fram nån och be om pengar så var det poliser där inom tre sekunder och tog bort dom. 

Riktigt imponerande att dom lägger så mycket resurser på folks trygghet. Rena motsatsen till sverige där man aldrig ser en enda polis.

Inte sista gången jag åker till Polen.

Postad 25 juli 2016 - 19:15

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

hur vanligt är det att man måste checka in via webben och skriva ut boardinglappar själv?
Åker ju till polen i

Med lågprisbolag, vardagsmat.

med wizzair och var tvungen till det. vi är tre som åker och var tvungen att checka in både dit och hemresa på oss alla tre så sex gånger var jag tvungen att göra om proceduren, samt att skriva ut 6st lappar.

Känns ljumt bökigt alltså.

De har ju en app för digitala boardingpass?

Vet att du/ni redan kommit hem, och gillade stan/landet, kul att du/n i blev nöjda med resan.

Redigerat av frollic, 25 juli 2016 - 19:16.

Postad 25 juli 2016 - 21:46

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Polen låter ju riktigt nice.
Hur var vädret ?

Postad 26 juli 2016 - 10:07

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Med lågprisbolag, vardagsmat.

De har ju en app för digitala boardingpass?

Vet att du/ni redan kommit hem, och gillade stan/landet, kul att du/n i blev nöjda med resan.

hmm konstigt med appen. Hon sa att det vi var tvungna att skriva ut lappar och att det var vårar avivar att det blev gjort.  såg också i kön att ALLA hade utskrivna lappar med streckkoder som man scannade när man gick igenom security-check.

Polen låter ju riktigt nice.
Hur var vädret ?

det var riktigt nice.  är sugen på gdansk och crakow nu även om jag har hört att warszawa ska vara den billigaste staden.

vädret var bra. Höll sig runt 24-25 grader och sol.

Postad 26 juli 2016 - 17:56

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

hmm konstigt med appen. Hon sa att det vi var tvungna att skriva ut lappar och att det var vårar avivar att det blev gjort. såg också i kön att ALLA hade utskrivna lappar med streckkoder som man scannade när man gick igenom security-check.

Jag har sett folk köra via mobilen, även om jag själv faktiskt brukar köra med papper...

Gdansk var jag f.ö i så sent som förrförra helgen, på konsert.

Redigerat av frollic, 26 juli 2016 - 18:43.

Postad 27 juli 2016 - 16:38

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

• 2 882 inlägg
  • 0
Precis hemkommen från Rom! Helt fantastisk stad och god mat! Dock var värmen olidlig mellan 35-40 grader varje dag! Tog oss till en strand ca 1 timme från från centrum ! Det var hyfsat skönt kan jag meddela!;) Dock är jag mer för att kika på fina byggnader och shopping och då är det inte mkt som slår Rom!

Redigerat av vinncent, 27 juli 2016 - 16:40.

Postad 31 juli 2016 - 17:28

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0

Om en månad drar hela familjen Rhodos, men frugan och jag spånar på att resa någonstans själva i månadsskiftet januari/februari. Vi är inte beresta någon av oss och är som vanligt kluvna var någonstans vi skulle åka. 

Båda gillar att strosa runt och är ingen av oss är soldyrkare.

Först tänkte vi London, men att strosa runt där i början av februari känns inte lockande. Åker gärna till något varmare ställe, men Turkiet (lockar inte) och Cypern (var där för 10-12 år sedan) går tvärbort.

Något som vi båda längtar tillbaka till är Mexiko, men det känns som lite onödigt dyrt och vi har bara möjlighet att vara borta en vecka.

Tar tacksamt emot tips på resmål :)

Postad 31 juli 2016 - 18:03

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

• 991 inlägg
  • 0

Kanarieöarna håller runt 21 grader, det kan ju vara ett "säkert" kort. 

En vecka utan att flänga omkring så mycket...Key West kanske?

Postad 31 juli 2016 - 18:11

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0

Key West, bland annat, besökte vi på vår bröllopsresa för ca 4 år sedan, inget som direkt lockar igen. Men det var absolut skön stämning.

Redigerat av Unregistereda299ec85, 31 juli 2016 - 18:12.

Postad 31 juli 2016 - 18:18

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3 637 inlägg
  • 0
Tja, new york har lågsäsong då för turism, vilket innebär billigare hotell och så har de reor i affärerna vid denna period så kanske lite rolig shopping

Edit. Stryk det. Du ville till ett varmt ställe verkar det som?

Redigerat av Johan_i_burken, 31 juli 2016 - 18:20.

Postad 31 juli 2016 - 18:30

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0

Tyvärr är inte frugan intresserad av NY, hon tycker det verkar stort och läskigt  :rolleyes:

Så dit får det får bli en ensamresa någon gång.

Postad 31 juli 2016 - 18:40

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

Tyvärr är inte frugan intresserad av NY, hon tycker det verkar stort och läskigt  :rolleyes:
Så dit får det får bli en ensamresa någon gång.

Miami ?

Du behöver inte kliva ur bilen ... ;)

Postad 31 juli 2016 - 18:49

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0
Florida har en hel del kvar som vi skulle vilja se, men det känns lite stressigt att få glädje av under en vecka?
Tror dessvärre att vi får avskriva USA som resmål för denna resa :(

Postad 31 juli 2016 - 19:06

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

Florida har en hel del kvar som vi skulle vilja se, men det känns lite stressigt att få glädje av under en vecka?
Tror dessvärre att vi får avskriva USA som resmål för denna resa :(

barcelona ? lisabon ? rom ? aten ?

Postad 31 juli 2016 - 19:06

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3 637 inlägg
  • 0

Miami ?Du behöver inte kliva ur bilen ... ;)

Min erfarenhet är att du kan inte kliva ur bilen. Horribel stad att åka i med kasst med p-platser

Postad 31 juli 2016 - 19:24

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0

Ju mer jag funderar på vad jag vill ha ut, desto mer förstår jag hur svårt det är att ge tips.
Största skälet till resa över månadsskiftet jan/feb är att "fly undan" då jag fyller 40.

Edit: Om vi vänder på det, hur skulle ni boka en 7-10 dagars resa för att fly undan? Charter? Eller finns det bättre (och samtidigt "säkra") alternativ med bra utbud och valmöjligheter?

Redigerat av Unregistereda299ec85, 31 juli 2016 - 19:46.

Postad 31 juli 2016 - 21:12

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0

Hur är Egypten som resmål? Säkerhet?

Postad 31 juli 2016 - 21:18

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

Ju mer jag funderar på vad jag vill ha ut, desto mer förstår jag hur svårt det är att ge tips.
Största skälet till resa över månadsskiftet jan/feb är att "fly undan" då jag fyller 40.

Edit: Om vi vänder på det, hur skulle ni boka en 7-10 dagars resa för att fly undan? Charter? Eller finns det bättre (och samtidigt "säkra") alternativ med bra utbud och valmöjligheter?

Madiverna, Dubai ... det senare är en once in a life time, för man vill som oftast inte tillbaka igen ;)

Hur är Egypten som resmål? Säkerhet?

Jag gillade det, finns en hel del att se .... rörande säkerhet, läs UDs reserekomendationer.

Shanghai eller Hong Kong kan ju också vara alternativ, det första kräver dock visum.

Redigerat av frollic, 31 juli 2016 - 23:15.

Postad 31 juli 2016 - 21:40

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
Nu är där väl inte särskilt varmt, men Prag är fan aldrig fel :D

Åker dit snart igen. Men först Portugal och Espinho i en vecka.

Postad 31 juli 2016 - 21:41

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0

Ska väl tillägga att jag inte har lust att betala så mycket mer än 15-18.000kr för själva resan, så tyvärr försvinner Maldiverna och Dubai.

UD´s rekommendation för Egypten kändes inte så där jättelockande  :o

Tips på bra bokningssidor om man inte vill gå genom charterbolag? Är de man får upp via sökning bra, typ Destination.se, Sistaminuten.se, Flygstolar.se?

Redigerat av Unregistereda299ec85, 31 juli 2016 - 21:43.

Postad 31 juli 2016 - 22:02

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Ska väl tillägga att jag inte har lust att betala så mycket mer än 15-18.000kr för själva resan, så tyvärr försvinner Maldiverna och Dubai.

UD´s rekommendation för Egypten kändes inte så där jättelockande :o

Tips på bra bokningssidor om man inte vill gå genom charterbolag? Är de man får upp via sökning bra, typ Destination.se, Sistaminuten.se, Flygstolar.se?

Dubai är ju dock snorbilligt att flyga till. Kostar några tusen bara.

Postad 31 juli 2016 - 22:33

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

UD´s rekommendation för Egypten kändes inte så där jättelockande  :o

Precis som andreassofus, så är inte Dubai-flyg dyrt, runt 2500 borde det gå att hitta flyg för t&r, med Norwegian.

Maldiverna brukar kostar drygt 5000 t&r, HK borde gå att hitta för 3300-4000, Shanghai, ungeför lika mycket.

Jag brukar nästan alltid använda Kayak för att hitta flyg.

Redigerat av frollic, 31 juli 2016 - 22:36.

Postad 31 juli 2016 - 23:10

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0
Ja j*vlar du, Kayak var smidigt.

Nu blev helt plötsligt Miami mest intressant, flygstol för dryga 3000kr/pers. Om då min farbror har båten i Florida så är det sjukt lockande :)

Tack för tipsen hittills.
Maldiverna ser sjukt mysigt ut, men känns som ren bad/dyk.
Storstäder som NY, Hong Kong etc var inte frugan intresserad av.

Postad 31 juli 2016 - 23:16

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

Storstäder som NY, Hong Kong etc var inte frugan intresserad av.

Vad är det då som lockar med Miami, för det är ju f_n inte mycket mer där att göra, än just bada och sola, om
man inte vill shoppa också ;)

Får inte ihop ekvationen, sas.

Redigerat av frollic, 31 juli 2016 - 23:17.

Postad 01 augusti 2016 - 00:01

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4 115 inlägg
  • 0
Everglades, Orlando, indian-reservat, shopping. Eller ut och segla om min farbror och hans fru ligger kvar med båten.

Postad 12 augusti 2016 - 15:17

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1 316 inlägg
  • 0
Tänkte åka någonstans mot Asien till vintern. Blir borta 3-4 veckor. Två vuxna och två (små) barn. Har ögonen på Thailand då varken jag eller min sambo varit där tidigare. Men det verkar finnas hundra olika ställen att åka till... Krabi, Phuket osv. Vilket rekommenderas? Det kanske kvittar vad man tar? Har hört att man inte ska åka charter dit men jag funderar ändå på det av bekvämlighetsskäl. Någon som kan hjälpa en Thailands-nybörjare? All inclusive är också onödigt i Thailand eller?

Redigerat av Kamui, 12 augusti 2016 - 15:17.

Postad 12 augusti 2016 - 17:00

JonnyVT
  • JonnyVT
  • Lärjunge

• 293 inlägg
  • 0

Men dåså, Cypern här å nu typ, den första resan i år.

Varmt är väl ledordet idag.

Skall slappas å badas i 2 veckor.

Postad 12 augusti 2016 - 17:04

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
På väg hem efter en vecka i Sunny Beach. Fått sol så jag klara mig ett tag nu 😎

Postad 12 augusti 2016 - 18:08

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

På väg hem efter en vecka i Sunny Beach. Fått sol så jag klara mig ett tag nu

sunny beach är det vidrigaste skitstället jag vet om på hela jordklotet. 

var dock några år sedan jag var där sist. Hur upplevde du stället nu?

Postad 18 augusti 2016 - 17:37

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 1

Blir en roadtrip igen....Los Angeles -> Las Vegas -> Page -> Moab -> Denver -> Custer -> Cody -> Yellowstone ->Salt Lake City -> Reno -> Sacramento -> Los Angeles. Knappt 550 mil på 3 veckor... kommer gå åt en hel del god öl samt en och annan biff!

Finns en viss potential att bli rätt kul! :)

Postad 21 augusti 2016 - 21:59

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0

sunny beach är det vidrigaste skitstället jag vet om på hela jordklotet. 

var dock några år sedan jag var där sist. Hur upplevde du stället nu?

Helt ok men helt hysteriskt. Nu bodde vi på ett familjehotell med all inklusive och där var det lugnt men inte utanför.
Däremot så är Nessebar en trevligare upplevelse och framför allt gamla Nessebar. Helt ljuvligt ställe

Postad 24 augusti 2016 - 22:05

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1 195 inlägg
  • 0

Igår bokade jag höstens familjeresa, 11 dagar i Florida, den här gången blandar vi säkra kort med någpt nytt., först 6 dagar i Palm Beach Gardens för att avsluta med att förflytta oss två timmar norrut till Melbourne Beach/Indialantic för lite "old-school" Florida.

EK

EDIT: Glömde, vi åker i November då det börjar torka upp lite...

Redigerat av Unregisteredcec18524, 27 augusti 2016 - 16:51.

Postad 27 augusti 2016 - 13:34

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 1
Är i wroclaw/polen för att gå på capital rock, med limp bizkit och rammstein, mfl.

Postad 13 september 2016 - 16:42

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
Jag och tjejen tänkte dra till Oslo nu om ca 2 veckor. Kör troligen bil dit. Hur är det att köra i Norge/Oslo?

Är det nån som har tips på vad som ska ses så mottages det gärna :D

Postad 13 september 2016 - 17:34

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Jag och tjejen tänkte dra till Oslo nu om ca 2 veckor. Kör troligen bil dit. Hur är det att köra i Norge/Oslo?

Är det nån som har tips på vad som ska ses så mottages det gärna :D

Hur det är att köra i Norge? Det är bra att köra i Norge 😊
Infrastrukturen är bättre där än i Sverige.
Vägen till Oslo är det motorväg stora delar perfekt de på vilket håll du kommer ifrån.
Oslo går fint att köra i. Det är en liten stad. Parkering är väl som i alla större städer. Typ svårt 😊

Åker du e-18 så kommer du åka igenom töcksfors precis innan gränsen , då får du vinka till mig 😊

Glöm inte att äta norsk kebab i bröd. Den är god och billig 😊

Postad 13 september 2016 - 17:44

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
Billig för att vara Norge, eller faktiskt billigt? :D

Postad 13 september 2016 - 19:53

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Billig för att vara Norge, eller faktiskt billigt? :D

Faktiskt billigt. Nånstans mellan 50-70kr skulle jag tro. Om det inte har stigit i pris det sista året eller så.
Annars är mat som regel svindyrt i Norge. Speciellt på bensinstationer. Köpte en grillad med bröd och en dricka för inte så längesen. Kostade runt 90kr 😂

Postad 13 september 2016 - 20:30

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Blir en roadtrip igen....Los Angeles -> Las Vegas -> Page -> Moab -> Denver -> Custer -> Cody -> Yellowstone ->Salt Lake City -> Reno -> Sacramento -> Los Angeles. Knappt 550 mil på 3 veckor... kommer gå åt en hel del god öl samt en och annan biff!

Finns en viss potential att bli rätt kul! :)

Ojoj, vilken resa du har framför dig. Lite avis är man  :)

USA är som gjort för att köra bil, gjorde själv en Cali roadtrip förra sommaren och måste säga att körningen gick mycket enklare än jag trodde det skulle göra. Började själv i SF och körde sen söderut längs highway 1 som för övrigt är den absolut vackraste sträcka jag nånsin kört. Hann med b.la Santa Cruz, Monterey, Santa Barbara & så klart LA. 

Längtar redan tillbaks.

Funderar på roadtrip i Florida till våren 17 kanske, Norwegian har ju riktigt prisvärda biljetter om man kan vara flexibel med datum.

Postad 14 september 2016 - 09:27

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

Funderar på roadtrip i Florida till våren 17 kanske, Norwegian har ju riktigt prisvärda biljetter om man kan vara flexibel med datum.

Fast lägger du till alla extraavgifter för bagage, mat etc, borde du hamna på ungefär samma priser som tex SAS,
eller tom mer. Fördelen är dock att du naturligtvis flyger direkt, sen finns det väl sämre ställen än USA att bli
strandad på, av Norwegian ;)

Postad 14 september 2016 - 11:41

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Fast lägger du till alla extraavgifter för bagage, mat etc, borde du hamna på ungefär samma priser som tex SAS,
eller tom mer. Fördelen är dock att du naturligtvis flyger direkt, sen finns det väl sämre ställen än USA att bli
strandad på, av Norwegian ;)

vad kostar extra bagage? är det dyrare ju längre man åker?

för annars runt omkring i europa kostar det ju inte mycket med bagage. några hundralappar bara.

Postad 14 september 2016 - 11:47

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

• 14 158 inlägg
  • 0

vad kostar extra bagage? är det dyrare ju längre man åker?
för annars runt omkring i europa kostar det ju inte mycket med bagage. några hundralappar bara.

Nu har jag ingen jättekoll, försöker undvika Norwegian, men ARN-NYC är väl 650-750 kr one way för mat och en väska.

Postad 14 september 2016 - 11:52

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Nu har jag ingen jättekoll, försöker undvika Norwegian, men ARN-NYC är väl 650-750 kr one way för mat och en väska.

ok, ja det kanske är lite dyrare när man ska långt då. har aldrig åkt så långt så jag vet inte :)

Postad 14 september 2016 - 12:38

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0

Åker till London på måndag för att kolla på lite IMAX film.  :rolleyes:

Postad 14 september 2016 - 14:48

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0
Åker till norska fjällen nu på fredag. Can't wait 😊

Postad 15 september 2016 - 08:24

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Hur det är att köra i Norge? Det är bra att köra i Norge
Infrastrukturen är bättre där än i Sverige.
Vägen till Oslo är det motorväg stora delar perfekt de på vilket håll du kommer ifrån.
Oslo går fint att köra i. Det är en liten stad. Parkering är väl som i alla större städer. Typ svårt

Problemet är att motorvägarna inte börjar förrän några mil innan Oslo. På landsbygden är norrmännen usla på att bygga motorväg och större delen av landet är endast 2-filiga 80-vägar. Oslo är som sagt inte värre att köra i än en medelstor svensk stad.

Redigerat av agpath, 15 september 2016 - 08:24.

Postad 15 september 2016 - 12:03

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12 146 inlägg
  • 0

Problemet är att motorvägarna inte börjar förrän några mil innan Oslo. På landsbygden är norrmännen usla på att bygga motorväg och större delen av landet är endast 2-filiga 80-vägar. Oslo är som sagt inte värre att köra i än en medelstor svensk stad.

hur längesen var det du var i Norge och körde till oslo?

dom bygger sjukt  mycket hela tiden. just nu bygger dom motorväg från gränsen till oslo, dom bitarna där det inte redan är motorväg vill säga. 

då kör du till oslo på under en timme.

kanske int är motorväg överallt på landsbygden i norge men det är det ju knappast i sverige heller.

dessutom bygger dom vägarna så allt är väldigt lättillgängligt i norge. det gör dom absolut inte i sverige.

sen att det inte alltid går i 110 gör inte så mycket. hela norge  har grymt fin entur att titta på ändå :)

åker som sagt till norska fjällen i morgon.  man tar sig i stort sett överallt med  bil där. upp på fjällen, och ner bland fjordarna.  man behöver typ aldrig lämna bilen.

i sverige är det inte så tyvärr.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL 705i Atmos
    Anton
    2025-05-20 10:45:14
  • Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.