Har fått bra recensioner här på MHB iaf.
Star Wars: Battlefront (DICE) [PC|X1|PS4]
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013
(Spelkonsoler)
Rapporterad
|
9
|
(303)
|
Inga priser | |
Star Wars: Battlefront (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
7
|
(19)
|
99:- | |
Star Wars: Battlefront (Xbox One | Series X/S)
(Xbox Series X/S spel)
|
7
|
(9)
|
157:- | |
Star Wars Battlefront (PC)
(PC-spel)
|
7
|
(25)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 1TB (inkl. Star Wars Battlefront) - Limited Edition 2015
(Spelkonsoler)
|
6
|
(0)
|
Inga priser |
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker. (4854 inlägg)
|
3 år sedan |
Playstation 4 (9134 inlägg)
|
5 år sedan |
Hårddiskbyte PS4. (284 inlägg)
|
5 år sedan |
Playstation 4 kameran (119 inlägg)
|
9 år sedan |
PS4 + SingStar + Wireless mic? (1 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation 4, Problem och lösningar (490 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4 - ljudproblem via Optical (6 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4: Priser, förbokningar, bundles mm (4173 inlägg)
|
10 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Handkontrollens (fick)lampa [PS4] (261 inlägg)
|
10 år sedan |
Titan one adapter för ps4 mm. (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Netflix + PS4 + Marantz/Denon-förstärkare och DD+ (2 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 09 October 2015 - 15:19
Det är ju bara beta så jag hoppas ännu att slutliga versionen blir bra. Kommer hur som helst vänta och se om det blir bug release som BF4.
Postad 09 October 2015 - 17:04
Har fått bra recensioner här på MHB iaf.
Vart hittar du dom recensionerna?
Postad 09 October 2015 - 17:09
Där som du skrev en för en halvtimme sedan ![]()
Meningslöst att recensera beta dock, så jag skrev det på skämt.
Postad 09 October 2015 - 23:37
Postad 10 October 2015 - 13:21
Gillart... även om det är ruggigt arkadaktigt och inga dedikerade servrar, så blir det ett köp! ![]()
Postad 10 October 2015 - 14:06
De MÅSTE ordna party-funktionen! Hur svårt kan det vara?
Att man måste trycka på två knappar för att ens ha en chans att följa med sin party-host in i spel är under all kritik. Titt som tätt händer det dessutom att inte alla kommer med, vilket får till följd att den/de som inte kommer med direkt tar en plats som blir ledig efter en stund, inte alls säkert att det blir i samma lag.
Om man är i ett party i spelet så VILL man spela tillsammans, man ska f-n inte behöva bekräfta det inför varje match.
Postad 10 October 2015 - 17:07
Spelade lite BF4 efter att jag kört betan. s*tan vad uppenbart det blev att BF4 fortfarande är trasigt. Battlefront betan är ju rena fröjden i jämförelse (förutom partyfunktionen).
Ja, nog känns det väldigt felfritt jämfört med BF4. Har som sagt fortfarande gott hopp om att spelet kan erbjuda en bra och kul upplevelse, men tvivlar att jag kommer att lägga ner samma tid som jag gjort på BF2 och BF4
Postad 10 October 2015 - 17:38
Ja, nog känns det väldigt felfritt jämfört med BF4. Har som sagt fortfarande gott hopp om att spelet kan erbjuda en bra och kul upplevelse, men tvivlar att jag kommer att lägga ner samma tid som jag gjort på BF2 och BF4
Nä tror inte heller jag kommer lägga ner samma tid som jag tidigare gjort med CoD eller Battlefield
Redigerat av beat_strandh, 10 October 2015 - 17:41.
Postad 10 October 2015 - 18:26
Postad 10 October 2015 - 19:06
Lessnade på Hardline redan i betan, men deta tycker jag verkar betydligt bättre. Hoppet lever än.
Postad 10 October 2015 - 20:38
Lirade nu och det låter för jävligt. Ljudet sprakar och försvann lite då och då.
Postad 10 October 2015 - 20:40
Laggar ljudet för er??
Lirade nu och det låter för jävligt. Ljudet sprakar och försvann lite då och då.
Upplevde det på One, trodde det var mina trådlösa som bråkade men då vet jag.
Postad 10 October 2015 - 20:48
Upplevde det på One, trodde det var mina trådlösa som bråkade men då vet jag.
Precis min tanke först. Låter som när batteriet börjar bli dåligt o mina sennheiser.
Postad 10 October 2015 - 22:51
Att ha haft så här mycket skoj med en beta har inte hänt förr, blir som ett barn när jag hittar Hero pickup!
Ger betan 10/10 så här långt, finns några småbuggar som kommer fixas till släpp, resten är hur grymt som helst.
Postad 11 October 2015 - 02:02
Hade asproblem med mitt ljud och sprak och grejor, och jag hade det inställt på 24/96. Ställtde ner kortet till 24/48 i kontrollpanelen i windows, då försvann allt knaster. Så verkar som ljudmotorn bara klarar output i antingen 44.1 eller 48. Nu är det kanonbra.
Postad 11 October 2015 - 08:59
Kan bara hålla med om party/squad-funktionen som givetvis är usel. När ska dom fatta att den var typ perfekt i Bad Company 2? Och varför i **** kunde man bara vara partner med EN person?
Postad 11 October 2015 - 09:45
Har inte lusläst tråden så noga men spelade några timmar igår med två vänner. Måste säga att det var ganska kul men vad såg jag i något inlägg om icke dedikerade servers? Det är alltså host i betan? Kanske förklarar en hel del rubberbanding och oförmågan att döda folk emellanåt isåfall.
Kan bara hålla med om party/squad-funktionen som givetvis är usel. När ska dom fatta att den var typ perfekt i Bad Company 2? Och varför i **** kunde man bara vara partner med EN person?
Ja avsaknaden av Squads var riktigt påfrestande för humöret. Vissa matcher hade jag inte ens en partner att spawna in på. Jävligt kul att börja walker assault långt bak åt **** för att sen springa ikapp matchen
Sen har jag svårt för spel där man vinner pengar som man sen måste köpa vapen mm för. Vill ha det som i BF4. Lyckades plocka upp en sån där Hero en gång. Blev skjuten precis när jag skulle aktivera den, sen var den chansen borta. Kul.
Annars är det ju rätt kul att springa runt och skjuta med laservapen
Postad 11 October 2015 - 13:13
Postad 11 October 2015 - 14:26
Jag tror folk har vissa missuppfattningar. Det finns inte en chans att 20+20 körs på icke dedikerade servrar. Däremot så är det väldigt många som är förvillade och tror att bara för att det inte finns möjlighet att hyra servrar, och en serverbrowser, att det är peer-2-peer och inte dedikerade servrar.
Skillnaden är att du inte kan välja vilken server du vill spela på utan blir placerad på den där det finns plats.
Postad 11 October 2015 - 19:50
Jag tycker att det verkar riktigt lovande, har i och för sig inte haft en spelkonsol sedan NES (kör PS4 nu) och inte spelat FPS sedan Quake så jag har kanske inte så höga krav ![]()
Postad 12 October 2015 - 10:13
har nu testat detta omtalade spel under helgen på min xbox one. Kan notera att det var riktigt längesen jag spelade fps-spel, och då var det med mus och tgb. Har väl adlrig spelat ett fps med gamepad
VI använder xboxen mest för film och tv här hemma.
Först testade jag singleplayer-delen för att bli lite varm i kläderna, kommentarer om den:
* Grafiken är riktigt fin, polycount är hög över lag. Texturerna skarpa och sitter som en smäck. Dock hade lite mer anti aliasing inte skadat.
* Riktigt synd att grafikmotorn inte verkar stödja väder och väderomslag. Kan ge väldigt intressanta och varierande spelscenarios.
* Straffbart att göra spel 2015 med så pass små spelplaner. Fick ett argt meddelande om "return to game area" hur många gånger som helst. Hoth verkade dock lite större...
* Imperiets skyttel verkade vara en statisk modell, inget man kunde köra. Synd.
* Skademodellen på motståndarna är väldigt simpel och inte så uppiggande. Du skjuter på en fiende tills denne dör helt enkelt. Om det behövs 1 eller 10 träffar så händer ingenting däremellan. RIktigt tråkigt, hade förväntat mig mer skadebeteende hos AI och en betydligt mer avancerad skademodell där man kan skadeskjuta och oskadliggöra. Ett headshot ska dock alltid vara ett headshot. För att addera ett vis mått av "verklighet" på t.ex. avancerade motståndare som de röda stormtroopers kan man ju visa det med t.ex. tjockare/mer avancerat skydd som blir skadat allt eftersom denne blir träffad. Inga wilhem screams heller så långt ögat når om fienden fälls i närheten av en klippavsats. Hade förväntat mig mer detaljrikedom här. Fienden verkar inte heller ha någon sorts självbevarelsedrift utan rusar glatt fram och blir nermejade. De agerar dock i grupp vilket gör att de borde kanske ta skydd (lägga sig ner, ta skydd bakom stenblock etc) när två av deras gruppmedlemmar blir nermejade på 1 sekund. De kan dock hoppa åt sidan, vilket ser lite lustigt ut. Finns väl inget entydigt svar från filmerna heller, ibland rusar de fram och blir kanonmat åt hjältarna, och ibland tar de skydd (som t.ex i ROTJ där ca 10 ST tar skydd bakom ett berg och utväxlar eld mot rebellerna vid bakdörren) (De borde dock kollat flanken för att undvika att bli massakerade av nallebjörnarna). Scout troopers beteer sig mer som jag hade förväntat mig, men jag begriper inte varför den springer runt och skjuter med sitt snipergevär, hade varit betydligt vettigare att htita en bra position, lägga sig där, skjuta, byta position. Istället verkar de följa med sina stormtrooperkollegor och blir glatt nermejade. Detta gör att striderna snabbt är överstökade, trots att jag inte har speciellt hög träffsäkerhet med gamepaden. AI rör sig över lag väldigt snabbt och verkar alltjämt förvirrade och springer fram och tillbaka, vänder sig än och och än dit. Ser lite lustigt ut. Jag gjorde ett utfall mot en ensam scout trooper och den stod först still när den fick syn på mig, sköt ett skott mot mig med sitt sniper rifle, missade, sen gick den två steg åt sidan, vände nervöst, gick tillbaka, pekade på mig med geväret, sen hade jag kommit så nära att den hoppade till åt sidan, satte sig ner och sköt två skott mot mig med pistolen som missade, sen gav jag ett headshot och adjöss. Om den istället hade suttit still från början och fortsatt skjuta med sniper rifle, kanske den hade fått in ett headshot på mig och vunnit, istället för den beslutsångest och förvirring som uppvisades. Det tog dock kanske 8 sekunder för mig att komma fram så nära att pistolen var användbar...
* AT-ST AI fungerar som den ska tycker jag. Dock är jag besviken över skademodellen för denna. Att lägga upp en text "vehicle damaged" är löjligt simpelt. Det verkar t.ex. inte på något sätt gå att slå ut förarna och ta kommando över fordonet. Inte heller med en välriktad raket eller minor skjuta av ett ben och fälla den till marken, för att sedan slå ut besättningen som kravlar sig ut. Hade varit häftigt att spela denna bana på natten/skymningen med sökarljus från AT-ST och sen kanske i kombination med högtalarprat där besättningen ropar till mig att komma fram, stanna, ge dig osv. Den hade blivit lite mer levande då...
Sen var det multiplayer:
Först lyckades jag inte starta MP alls. Fick ett mysko felmeddelande "you are either too young or do not have the correct permissions". Eh? Efter lite googlande kom jag fram till att jag inte hade xbox gold, som tydligen behövs för MP. Jaha, testade att köpa detta, första gången fick jag felmedelande, nästa gången verkade det som köpet gick igenom. Fick 3 mail efteråt, två som tackade för köp av xbox gold, och ett som tyckte det var synd jag hade sagt upp migg köp. Under prenumerationer står det "sista datum 10/11" alltså samma dag jag köpte. Buggigt?
Grafiken på Hoth var riktigt fin även den, här märktes avsaknade av anti aliasing väldigt tydligt. AT-AT var riktigt välgjorda.
Dock gick det inte speciellt bra för mig, blev nog dödad ca 20 gånger innan jag lyckades döda en fiende. Ofta blev jag dödad av en och samma person, från väldigt långt avstånd och på 1 eller 2 träffar. De gånger jag lyckades komma nära en fiende och började peppra denne så gick det inte så bra. En gång lyckades jag få in en dödlig träff, men det var på extremt nära håll och jag tömde hela magasinet. Dock rörde allting sig så fort att det var svårt att träffa någonting alls. Undrade om man blandar PC och xbox-spelare i samma spel, i så fall känns det väldigt orättvist för oss med konsol, då borde det kompletteras med någon sorts auto aim för att underlätta lite. Har spelat mycket "Americas Army" och vågar inte ens drömma om hur det hade varit utan mus + tgb... förmodligen ospelbart.
* Blev halshuggen av Darth Vader också. Kom springades rakt emot mig, jag tömde hela bössan rakt på utan effekt, sen kastade han ljussvärdet mot mig och adjöss. Kul detalj med hjältar, tillför inte mycket dock...
* Gillar inte alls detta systemet med powerups, blir lite mycket super mario över det hela. Bättre att ha ett antal AT-ST, Tie Fighters etc nära respektive bas, sen är det bara att hoppa in i en, starta motorn och ge sig iväg. Utan några tidsbegränsningar.
Så för att summera det hela. Det märks helt klart var fokus ligger, och det är på snabba och simpla arkadliknande multiplayerspel. Den som söker realism i gameplay av någon form får söka sig vidare. Grafiken är riktigt snygg (fattas inte annat med de licenserna med material de har tillgång till) men det känns som det hade gått att göra "så mycket mer" år 2015. Förmodligen är det spel jag söker mer likt "operation flashpoint" än battlefield.
Nja kommer nog inte att köpa detta. MP suger jag bevisligen på, och singleplayer känns för begränsat. Håller nog hellre tummarna för ett riktigt bra SP-spel likt t.ex. ARMA eller Operation Flashpoint. Kul att ha testat dock.
/S
Postad 12 October 2015 - 10:36
Betan förlängs http://www.fz.se/art...-betan-forlangs
Postad 12 October 2015 - 10:38
Jag har spelat det här en hel del i helgen. Riktigt snyggt och härlig stämning i spelet. Vi hade mestadels riktigt kul. Det känns dock lite oslipat så jag hoppas de fixar till det innan release. En hel del strul med party-funktionen samt att man stundtals inte har någon partner vilket blir otroligt långtråkigt då man spenderar lång tid på att bara springa för att sen bli dödad av någon sniper så snart man närmar sig striden. Jag tyckte drop-spelet var betydligt roligare än Walker attacken som mest bara kändes rörig. Single player provade jag bara en gång, tyckte inte det var särskilt kul samt att spelet gav dubbla signaler "defend the drop pod", "come back and help" o.s.v.
Jag kommer köpa om priset är rätt men har en känsla av att jag inte kommer spela det så värst mycket.
Postad 12 October 2015 - 10:53
Walker Assault var bäst tycker jag, gillade inte Drop Zone lika mycket, kändes för litet och trångt samt spawns som kändes sisådär.
Kommer absolut beställa, detta blir perfekt tills nästa Battlefield släpps ![]()
Postad 12 October 2015 - 11:01
Nån som har koll på reales datumen? På spelets egna sida står det 17:e. Och i affärerna den 19:e.
Gissar på Nordamerikansk och Europa release på olika datum som vanligt då?
Postad 12 October 2015 - 17:42
har nu testat detta omtalade spel under helgen på min xbox one. Kan notera att det var riktigt längesen jag spelade fps-spel, och då var det med mus och tgb. Har väl adlrig spelat ett fps med gamepad
VI använder xboxen mest för film och tv här hemma.
Först testade jag singleplayer-delen för att bli lite varm i kläderna, kommentarer om den:
* Grafiken är riktigt fin, polycount är hög över lag. Texturerna skarpa och sitter som en smäck. Dock hade lite mer anti aliasing inte skadat.
* Riktigt synd att grafikmotorn inte verkar stödja väder och väderomslag. Kan ge väldigt intressanta och varierande spelscenarios.
* Straffbart att göra spel 2015 med så pass små spelplaner. Fick ett argt meddelande om "return to game area" hur många gånger som helst. Hoth verkade dock lite större...
* Imperiets skyttel verkade vara en statisk modell, inget man kunde köra. Synd.
* Skademodellen på motståndarna är väldigt simpel och inte så uppiggande. Du skjuter på en fiende tills denne dör helt enkelt. Om det behövs 1 eller 10 träffar så händer ingenting däremellan. RIktigt tråkigt, hade förväntat mig mer skadebeteende hos AI och en betydligt mer avancerad skademodell där man kan skadeskjuta och oskadliggöra. Ett headshot ska dock alltid vara ett headshot. För att addera ett vis mått av "verklighet" på t.ex. avancerade motståndare som de röda stormtroopers kan man ju visa det med t.ex. tjockare/mer avancerat skydd som blir skadat allt eftersom denne blir träffad. Inga wilhem screams heller så långt ögat når om fienden fälls i närheten av en klippavsats. Hade förväntat mig mer detaljrikedom här. Fienden verkar inte heller ha någon sorts självbevarelsedrift utan rusar glatt fram och blir nermejade. De agerar dock i grupp vilket gör att de borde kanske ta skydd (lägga sig ner, ta skydd bakom stenblock etc) när två av deras gruppmedlemmar blir nermejade på 1 sekund. De kan dock hoppa åt sidan, vilket ser lite lustigt ut. Finns väl inget entydigt svar från filmerna heller, ibland rusar de fram och blir kanonmat åt hjältarna, och ibland tar de skydd (som t.ex i ROTJ där ca 10 ST tar skydd bakom ett berg och utväxlar eld mot rebellerna vid bakdörren) (De borde dock kollat flanken för att undvika att bli massakerade av nallebjörnarna). Scout troopers beteer sig mer som jag hade förväntat mig, men jag begriper inte varför den springer runt och skjuter med sitt snipergevär, hade varit betydligt vettigare att htita en bra position, lägga sig där, skjuta, byta position. Istället verkar de följa med sina stormtrooperkollegor och blir glatt nermejade. Detta gör att striderna snabbt är överstökade, trots att jag inte har speciellt hög träffsäkerhet med gamepaden. AI rör sig över lag väldigt snabbt och verkar alltjämt förvirrade och springer fram och tillbaka, vänder sig än och och än dit. Ser lite lustigt ut. Jag gjorde ett utfall mot en ensam scout trooper och den stod först still när den fick syn på mig, sköt ett skott mot mig med sitt sniper rifle, missade, sen gick den två steg åt sidan, vände nervöst, gick tillbaka, pekade på mig med geväret, sen hade jag kommit så nära att den hoppade till åt sidan, satte sig ner och sköt två skott mot mig med pistolen som missade, sen gav jag ett headshot och adjöss. Om den istället hade suttit still från början och fortsatt skjuta med sniper rifle, kanske den hade fått in ett headshot på mig och vunnit, istället för den beslutsångest och förvirring som uppvisades. Det tog dock kanske 8 sekunder för mig att komma fram så nära att pistolen var användbar...
* AT-ST AI fungerar som den ska tycker jag. Dock är jag besviken över skademodellen för denna. Att lägga upp en text "vehicle damaged" är löjligt simpelt. Det verkar t.ex. inte på något sätt gå att slå ut förarna och ta kommando över fordonet. Inte heller med en välriktad raket eller minor skjuta av ett ben och fälla den till marken, för att sedan slå ut besättningen som kravlar sig ut. Hade varit häftigt att spela denna bana på natten/skymningen med sökarljus från AT-ST och sen kanske i kombination med högtalarprat där besättningen ropar till mig att komma fram, stanna, ge dig osv. Den hade blivit lite mer levande då...
Sen var det multiplayer:
Först lyckades jag inte starta MP alls. Fick ett mysko felmeddelande "you are either too young or do not have the correct permissions". Eh? Efter lite googlande kom jag fram till att jag inte hade xbox gold, som tydligen behövs för MP. Jaha, testade att köpa detta, första gången fick jag felmedelande, nästa gången verkade det som köpet gick igenom. Fick 3 mail efteråt, två som tackade för köp av xbox gold, och ett som tyckte det var synd jag hade sagt upp migg köp. Under prenumerationer står det "sista datum 10/11" alltså samma dag jag köpte. Buggigt?
Grafiken på Hoth var riktigt fin även den, här märktes avsaknade av anti aliasing väldigt tydligt. AT-AT var riktigt välgjorda.
Dock gick det inte speciellt bra för mig, blev nog dödad ca 20 gånger innan jag lyckades döda en fiende. Ofta blev jag dödad av en och samma person, från väldigt långt avstånd och på 1 eller 2 träffar. De gånger jag lyckades komma nära en fiende och började peppra denne så gick det inte så bra. En gång lyckades jag få in en dödlig träff, men det var på extremt nära håll och jag tömde hela magasinet. Dock rörde allting sig så fort att det var svårt att träffa någonting alls. Undrade om man blandar PC och xbox-spelare i samma spel, i så fall känns det väldigt orättvist för oss med konsol, då borde det kompletteras med någon sorts auto aim för att underlätta lite. Har spelat mycket "Americas Army" och vågar inte ens drömma om hur det hade varit utan mus + tgb... förmodligen ospelbart.
* Blev halshuggen av Darth Vader också. Kom springades rakt emot mig, jag tömde hela bössan rakt på utan effekt, sen kastade han ljussvärdet mot mig och adjöss. Kul detalj med hjältar, tillför inte mycket dock...
* Gillar inte alls detta systemet med powerups, blir lite mycket super mario över det hela. Bättre att ha ett antal AT-ST, Tie Fighters etc nära respektive bas, sen är det bara att hoppa in i en, starta motorn och ge sig iväg. Utan några tidsbegränsningar.
Så för att summera det hela. Det märks helt klart var fokus ligger, och det är på snabba och simpla arkadliknande multiplayerspel. Den som söker realism i gameplay av någon form får söka sig vidare. Grafiken är riktigt snygg (fattas inte annat med de licenserna med material de har tillgång till) men det känns som det hade gått att göra "så mycket mer" år 2015. Förmodligen är det spel jag söker mer likt "operation flashpoint" än battlefield.
Nja kommer nog inte att köpa detta. MP suger jag bevisligen på, och singleplayer känns för begränsat. Håller nog hellre tummarna för ett riktigt bra SP-spel likt t.ex. ARMA eller Operation Flashpoint. Kul att ha testat dock.
/S
Kul läsning. Dock tror jag ditt problem att döda fiender kommer från ovana att köra fps på konsol i kombo med ovana av fps. Själv tycker jag det är rätt lätt att döda fiender och autosiktet känns kraftigt. Testa Battlefield tex, där är det betydligt svårare.
Postad 12 October 2015 - 17:46
Postad 12 October 2015 - 17:49
Och så tycker jag Walker Assault är ett riktigt obalanserat men roligt spelsätt.
Postad 12 October 2015 - 17:52
Nu gissar jag, men antar att det är som vanligt att konsollversionen har autoaim osv.Jag tycker det är för lätt att döda i detta spel.
Och så tycker jag Walker Assault är ett riktigt obalanserat men roligt spelsätt.
För på Pc är känslan den direkt omvända, man träffar ingenting.
Eller jo, man får en massa hit indikatorer men dör alltid först oavsett...
Redigerat av masse70, 12 October 2015 - 17:54.
Postad 12 October 2015 - 17:53
Det är väl lite typiskt Battlefield att ha blandat stora och små banor? Kul, tycker jag.
Tror definitivt inte de blandar spelare från One/PC på servrarna.
Postad 12 October 2015 - 17:54
Själv har jag väldigt svårt att förstå glädjen av att spela ett spel med autoaim, är ju lika illa som att spela med aimbot på Pc?
Jag brukar försöka köra utan, men ibland är spelen gjorda för det. Analogspakar är såklart inte lika precisa som mus, så ibland behövs lite extra hjälp. GTAV är ett bra exempel, det är gjort av utvecklarna för att man ska spela med autoaim som standard, kommer för många fiender till slut så man hinner inte med. Kör man med autoaim så är det bara att sikta och skjuta, inte lika kul eftersom det inte kräver någon skill men... inte mycket att göra.
Vissa spel har lite mer diskret autoaim. Aimbot träffar väl alltid 100 %, medan autoaim mer kan hjälpa till i t ex CoD om man redan är i närheten med siktet. Sen om alla andra kör med autoaim som standard så har man en nackdel om man inte själv använder det i onlinespel. Men det är ju inte samma som aimbot som inte missar, iaf inte i de flesta spel.
Postad 12 October 2015 - 17:56
Ja är väl därför vissa visar upp "grymma" skills med sniper i BF trådarna, nåt som aldrig skulle kunnat ske om dom kört pc versionen på samma sättJag brukar försöka köra utan, men ibland är spelen gjorda för det. Analogspakar är såklart inte lika precisa som mus, så ibland behövs lite extra hjälp. GTAV är ett bra exempel, det är gjort av utvecklarna för att man ska spela med autoaim som standard, kommer för många fiender till slut så man hinner inte med. Kör man med autoaim så är det bara att sikta och skjuta, inte lika kul eftersom det inte kräver någon skill men... inte mycket att göra.
Vissa spel har lite mer diskret autoaim. Aimbot träffar väl alltid 100 %, medan autoaim mer kan hjälpa till i t ex CoD om man redan är i närheten med siktet. Sen om alla andra kör med autoaim som standard så har man en nackdel om man inte själv använder det i onlinespel. Men det är ju inte samma som aimbot som inte missar, iaf inte i de flesta spel.
Precis som att alla jag känner som kör tex BF på både konsoll och Pc och har 2 profiler på Battlelog alltid har väsentligt sämre stats i deras Pc profiler...
Redigerat av masse70, 12 October 2015 - 18:05.
Postad 12 October 2015 - 18:14
Och skillnaden är...?Nä inge autoaim på konsol men däremot väldigt mycket aimassist
Båda ger dig ju hjälp att sikta, så vad är den egentliga skillnaden?
Redigerat av masse70, 12 October 2015 - 18:23.
Postad 12 October 2015 - 18:30
Ja är väl därför vissa visar upp "grymma" skills med sniper i BF trådarna, nåt som aldrig skulle kunnat ske om dom kört pc versionen på samma sätt
Precis som att alla jag känner som kör tex BF på både konsoll och Pc och har 2 profiler på Battlelog alltid har väsentligt sämre stats i deras Pc profiler...
Dom rundorna dom lägger upp där,såna rundor har man väl nästan haft när jag spelat på PC
Och har mycket bättre stats på PC än ps4, så det därstämmer inte alls in på mig iaf, och jag kör typ lika mycket pc som ps4
Kommer nog aldrig bli lika bra på konsol som pc...
Men detta blir nog köp till ps4, då jag känner fler som ska lira på den... bf4 är det 50/50 typ, i bekantskapskretsen som lirar ps4/pc...
Postad 12 October 2015 - 18:40
Och skillnaden är...?
Med aimassist så måste du "lotsa" in siktet någorlunda rätt, därefter går det automagiskt. Med autoaim kan du tejpa in avtryckaren och sedan gå och fika medans autoaimet gör resten ![]()
Postad 12 October 2015 - 18:42
Dvs, båda ger dig hjälp att sikta?Med aimassist så måste du "lotsa" in siktet någorlunda rätt, därefter går det automagiskt. Med autoaim kan du tejpa in avtryckaren och sedan gå och fika medans autoaimet gör resten
Sluta tramsa...
Redigerat av masse70, 12 October 2015 - 18:44.
Postad 12 October 2015 - 18:46
Dvs, båda ger dig hjälp att sikta?
Sluta tramsa...
Om du kan, testa GTA5 med det på, och sedan bf4, hos nån som har ps4 och dom spelen... det är en jäääkla skillnad på gtas autoaim, och bf4 knappt märkbara aimassist... cod har mer aimassist än bf4...
Edit: detta har lite mer aimassist än bf4 känns det som? Eller iaf större hitbox kanske..? har inte hunnit spela så mycket... tänkte se om jag hinner testa PC betaversionen ikväll, om jag hinner... ![]()
Redigerat av Garrett, 12 October 2015 - 18:49.
Postad 12 October 2015 - 18:46
Dvs, båda ger dig hjälp att sikta?
Sluta tramsa...
Ehh jag skrev ju det??? aimassist måste du sikta någorlunda själv. Autoaim behöver du inte ens göra det.
Postad 12 October 2015 - 19:39
Alla kör ju med aimassist på konsol, även de som de möter, så det är lika för alla. Snarare motståndet det beror på i så fall om de har väsentligt bättre stats på konsol. Eller så är de bättre med gamepad än med mus relativt de de möter.
Med aimbot/autoaim får du 100 % hjälp, behöver inte göra något. Med aimassist får du 5-10 % hjälp, behöver sikta väldigt nära det du vill träffa, beroende på hur mycket aimassist som läggs på behöver du sikta olika bra eller dåligt.
Det är bara att pröva själv så får du se, du har ingen chans på konsol som nybörjare. Det är svårt att spela med gamepad och ja, kräver skills även med aimassist. Det är inte som att kontrollen styr sig själv. Därför jag själv inte har någon chans mot de som spelat CoD varje dag i 10 år fastän jag kan hantera en handkontroll.
Postad 12 October 2015 - 22:44
Jag har inte spelat tillräckligt för att kunna avgöra om det är mer eller mindre aimassist men tror du har rätt med att det har större hitbox.Om du kan, testa GTA5 med det på, och sedan bf4, hos nån som har ps4 och dom spelen... det är en jäääkla skillnad på gtas autoaim, och bf4 knappt märkbara aimassist... cod har mer aimassist än bf4...
Edit: detta har lite mer aimassist än bf4 känns det som? Eller iaf större hitbox kanske..? har inte hunnit spela så mycket... tänkte se om jag hinner testa PC betaversionen ikväll, om jag hinner...
Anledningen att jag upplever det lättare är nog avsaknaden av flinch, suppression, inte sämre accuracy när du rör dig samt noll rekyl (dock lite mer laser spread när du håller knappen intryck)
Redigerat av beat_strandh, 12 October 2015 - 22:45.
Postad 13 October 2015 - 07:01
Kul läsning. Dock tror jag ditt problem att döda fiender kommer från ovana att köra fps på konsol i kombo med ovana av fps. Själv tycker jag det är rätt lätt att döda fiender och autosiktet känns kraftigt. Testa Battlefield tex, där är det betydligt svårare.
Jo det blev lite långt men så är det när man har stora förväntningar.
Gällande autoaim, måste jag aktivera det på något sätt? Jag upplevde inte att jag träffade någon om hårkorset inte placerades exakt i mitten, vilket inte var det lättaste om man är ovan på de stora rörelser som gamepaded ger. Lyckades i princip endast träffa något om denne stod helt still. Hur ser man om autoaim är aktivt, dvs att jag kan trycka på avtryckaren och få in en träff?
Ska göra ett nytt försök i kväll.
/S
Postad 13 October 2015 - 07:08
Jo det blev lite långt men så är det när man har stora förväntningar.
Gällande autoaim, måste jag aktivera det på något sätt? Jag upplevde inte att jag träffade någon om hårkorset inte placerades exakt i mitten, vilket inte var det lättaste om man är ovan på de stora rörelser som gamepaded ger. Lyckades i princip endast träffa något om denne stod helt still. Hur ser man om autoaim är aktivt, dvs att jag kan trycka på avtryckaren och få in en träff?
Ska göra ett nytt försök i kväll.
/S
Aimassist är påslaget by default... och det är inte autoaim
Som sagt, en del tror ju att det siktas automatiskt, men så är inte fallet... även när du skjuter på nån, kan du justera mot headshot tex, aimet "fastnar" inte på fienden, som en del tror...
Postad 13 October 2015 - 08:00
Definitivt en vanesak när det gäller att suga på fps. Körde i helgen och var usel i början. Långt ifrån bra på slutet men markant bättre med killratio mellan 0.5 och 1... (tror jag hade positiv ratio två eller tre gånger...
En smärre chock i början när man är van att höra till tätskiktet i mass effect Mp.
Redigerat av letmefly, 13 October 2015 - 08:00.
Postad 13 October 2015 - 08:06
Man kan ju iaf konstatera att skulle spelet vara troget filmerna hade stormtroopers vare sig haft autoaim eller aimassist...
Postad 13 October 2015 - 09:58
Jag har långt bättre score på PC än PS4, trots aimassist. Mus är alltid bättre om man kan sikta ![]()
Postad 13 October 2015 - 11:28
Jag har långt bättre score på PC än PS4, trots aimassist. Mus är alltid bättre om man kan sikta
Exakt! Nu behöver vi inte diskutera aimassist vs mus längre
Men jäkla skit. Skulle köra några timmar nu på förmiddagen men då var servrarna nere för underhåll. Undra vad dem ändrar på såhär i sista stund?
Postad 13 October 2015 - 11:51
Tycker spelet är kul men jag vet faktiskt inte om det blir ett köp.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
50 bilder
235 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?