Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - TizzBird hybrid Smart TV Box S20T

896 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TizzBird S20t 4GB (Mediaspelare) 1 5.5625 (15) Inga priser

Postad 14 November 2013 - 19:45

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Har ni lokaliserat problemet med DTS-ljud än (eller digitalt ljud via HDMI över huvud taget) eller har jag fått en måndagsexemplar? Kan inte använda enheten alls just nu då jag saknar ljud vilket är lite trist.

Postad 14 November 2013 - 20:42

loffeciv
  • loffeciv
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 1
Vad är det som händer. När jag startar upp min enhet så kommer Tizzbird loggan upp sedan blir allt bara svart och förblir så.

Fungerat bra fram till nyss.

Edit: problemet löst. Skit bakom spakarna. Dottern hade tryckt (hammrat) på remotknappen för att byta utgång på enheten.

Redigerat av loffeciv, 17 November 2013 - 20:21.

Postad 15 November 2013 - 08:19

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Har ni lokaliserat problemet med DTS-ljud än (eller digitalt ljud via HDMI över huvud taget) eller har jag fått en måndagsexemplar? Kan inte använda enheten alls just nu då jag saknar ljud vilket är lite trist.

Jag kör mot en Yamaha förstärkare med HDMI Digital och det fungera med alla ljudformat, har inte fått fram något ljudproblem ännu. DTS, DD, etc. fungerar bra. Prova att göra en återställning, Settings>System>Adv.settings.
Vad har du för receiver?

Postad 15 November 2013 - 08:26

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

För att bläddra och spela filmer och klipp man har på datorn hårddisk hur gör man bäst det. Krävs installation av samba eller NFS? Om ja, förslag på vilken.

TizzBird har ett enkelt NFS-pogram du kan instllera på datorn och dela ut mappar med. (TizzNFS finns här www.tizzbird.se/download.htm)
Det är på gång en uppdatering till 1.0.7, kommer straxt.

Postad 15 November 2013 - 09:23

loffeciv
  • loffeciv
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Vad är det som händer. När jag startar upp min enhet så kommer Tizzbird loggan upp sedan blir allt bara svart och förblir så.

Fungerat bra fram till nyss.

Fortfarande samma problem! Reklamerar!

Edit: problemet löst. Skit bakom spakarna. Dottern hade tryckt (hammrat) på remotknappen för att byta utgång på enheten.

Redigerat av loffeciv, 17 November 2013 - 20:20.

Postad 15 November 2013 - 09:37

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Fortfarande samma problem! Reklamerar!

Testa att gå till recover menyn för att göra en återställning, du hittar information i kapitel 21 "How to fix booting failure", sid 71 i manualen. http://www.tizzbird....bird-manual.htm

Postad 15 November 2013 - 10:03

loffeciv
  • loffeciv
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Testa att gå till recover menyn för att göra en återställning, du hittar information i kapitel 21 "How to fix booting failure", sid 71 i manualen. http://www.tizzbird....bird-manual.htm

Får aldrig upp skärmen där man kan välja "rensa" uppdatera filmare etc. Tizzbirdlogga kommer upp och sedan blir det svart.

Vad jag kan se så ligger inte firmware uppe för s20t på varken tizzbird.com eller tizzbird.se! Det är bara för tidigare versioner.

Redigerat av loffeciv, 17 November 2013 - 20:20.

Postad 15 November 2013 - 10:37

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Jag har testat recover funktionen här och det fungerar. Gör S20T strömlös några sekunder. Återanslut ström och starta. Efter ett par sekunder, tryck 2 gånger på röd knapp på fjärrkontrollen. Då skall du få fram recove-rmenyn, stega ner till femte alternativet med piltangent och tryck OK. I nästa skärmbild, stega ner med piltangent och bekräfta återställningen.

Postad 15 November 2013 - 10:38

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0

Jag kör mot en Yamaha förstärkare med HDMI Digital och det fungera med alla ljudformat, har inte fått fram något ljudproblem ännu. DTS, DD, etc. fungerar bra. Prova att göra en återställning, Settings>System>Adv.settings.
Vad har du för receiver?

Provade återställning för typ femte gången nu (den som man hittar genom advanced menyn), samma fel. Har en Denon AVR-2809. aldrig haft problem tidigare. Vanligt analogt ljud fungerar även om HDMI är inställd på digitalt, däremot är allt digitalt ljud instabilt. För det mesta kommer det ingen signal alls till förstärkare, ibland kommer det en signal men den fösvinner efter en stund. Det gäller inte bara DTS utan även Dolby.

Postad 15 November 2013 - 10:39

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Firmware kommer via OTA, vi har precis verifierat rutinen med en beta-uppgradering för att testa så att det fungerar, vilket det gjorde. Har bekräftat till Korea och de kommer att släppa första uppgraderingen officiellt så fort de hinner.

Postad 15 November 2013 - 10:43

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Provade återställning för typ femte gången nu (den som man hittar genom advanced menyn), samma fel. Har en Denon AVR-2809. aldrig haft problem tidigare. Vanligt analogt ljud fungerar även om HDMI är inställd på digitalt, däremot är allt digitalt ljud instabilt. För det mesta kommer det ingen signal alls till förstärkare, ibland kommer det en signal men den fösvinner efter en stund. Det gäller inte bara DTS utan även Dolby.

Skall skicka vidare angående kompatibilitetsproblemet med Denon.
När man har digitalt ljud ut via HDMI skall ljudspåret skickas opåverkat (pass-through) till förstärkaren, som får göra avkodningen. Man tycker att man bara kan göra pass-through på ett sätt, men vi får invänta vad våra vänner i Korea säger angående detta.

Postad 15 November 2013 - 11:00

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
När en mediaspelare kör passthrough kodar den nått på ljudspåret då? Om inte varför går inte Truehd att "släppa "igenom.

Postad 15 November 2013 - 11:47

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Vilka filtyper (containers) är det för? BD, MKV,...

Vilka versioner av DTS, DD har du problem med? HD eller 5.1?

Postad 15 November 2013 - 13:42

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Första uppgraderingen finns nu tillgänglig för uppgradering via TizzBirds meny, OTA (Settings>System; Firmware update).
För första uppgraderingen behöves USB-minne eller SD-kort i S20T. Filen är ca 160MB och det tog mig 1 minut via min Internetanslutning hemma och ca 5 minuter när jag testade via mobiltelefonens anslutning (Hotspot).

Postad 15 November 2013 - 14:29

nummersju
  • nummersju
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Jag kör scraping med TMM men via datorn, smidigt att manuellt sätta .nfo och artwork på de som inte hittas. Har kört med Ember också med tycker TMM funkar bättre.

Får tmm biten att fungera fin fint. Ser i Plex tex att alla Covers är med, ser även i katalogerna att alla covers mm är med men inte på Tizzbirden.
Gör jag nått galet?

Postad 15 November 2013 - 16:04

erikmattsson79
  • erikmattsson79
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Får tmm biten att fungera fin fint. Ser i Plex tex att alla Covers är med, ser även i katalogerna att alla covers mm är med men inte på Tizzbirden.
Gör jag nått galet?

Hej! Dum fråga men vad är TMM, försökt söka fram det men hittar inte något. Är intresserad av alternativa scaping metoder.

Postad 15 November 2013 - 16:08

loffeciv
  • loffeciv
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Jag har testat recover funktionen här och det fungerar. Gör S20T strömlös några sekunder. Återanslut ström och starta. Efter ett par sekunder, tryck 2 gånger på röd knapp på fjärrkontrollen. Då skall du få fram recove-rmenyn, stega ner till femte alternativet med piltangent och tryck OK. I nästa skärmbild, stega ner med piltangent och bekräfta återställningen.

Försökt på alla möjlig sätt att nå denna meny men når den inte, samma fel finns kvar. Tizzbird-loggan visas och därefter flimrar det till och sedan blir det svart.

Redigerat av loffeciv, 17 November 2013 - 20:19.

Postad 15 November 2013 - 16:19

nummersju
  • nummersju
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Hej! Dum fråga men vad är TMM, försökt söka fram det men hittar inte något. Är intresserad av alternativa scaping metoder.

http://www.tinymediamanager.org

Det är ett litet prog du kör på pc' n som hämtar filminfo för dig på ett snyggt sätt. Lätt och smidigt.

Postad 15 November 2013 - 16:23

erikmattsson79
  • erikmattsson79
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

http://www.tinymediamanager.org

Det är ett litet prog du kör på pc' n som hämtar filminfo för dig på ett snyggt sätt. Lätt och smidigt.

Aha, tackar :) Hoppas bara nu att det funkar med den infon till Tizzbirden iså fall.

Postad 15 November 2013 - 18:57

nummersju
  • nummersju
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Gör jag nått galet?

Efter lite testande med usb så är det nasen som strular med rättigheter verkar det som. Funkar fint på en usb disk men inte från nasen.

Redigerat av nummersju, 15 November 2013 - 19:00.

Postad 16 November 2013 - 02:46

erikmattsson79
  • erikmattsson79
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
1. Fråga gällande scraping? Om man använder ett externt program så som TMM för att scrapa och göra nfo filer, kan Tizzbirden S20T då läsa det och använda/visa den informationen eller måste man fortfarande köra scraping på Tizzbirden?

Jag har en Tizzbird F13 just nu och provar detta men jag måste fortfarande köra scraping på den även om det redan finns information skapat från TMM, vilket är tråkigt om jag nu inte gör fel förstås.

2. Har ni ändrat något i hur Tizzbird S20T hittar NFS? Jag har varit i ett par vändor med supporten och har aldrig fått NFS att fungera med min QNAP TS 419P II vilket är otroligt frustrerande. Har gjort på alla sätt som jag har blivit rekommenderad från manual och support men funkar inte. Boxee Boxen som jag hade funkade det på. Samba är så segt.

Funderar på att uppgradera till S20T, undrar hur mycket den skiljer sig från F13. Gällande funktionalitet och firmware, är S20T ny från grunden eller har man återanvänt gammal kod från föregående modeller så som F13.

F13 har lite barnsjukdomar som aldrig blev fixade. Är nöjd med den överlag men är lite rädd för att hoppa på nästa generation, att släppa en ny istället för att få en föregående version att fungera som den ska känns inte helt ok. Är rädd att man köper denna, och blir samma...problem...sen kommer det en ny igen.

Redigerat av erikmattsson79, 16 November 2013 - 02:59.

Postad 16 November 2013 - 12:37

MediaMogul1
  • MediaMogul1
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Uppgraderade till senaste firmwaren igår, blev uppriktigt besviken när man inte har fixat så att man kan köra trådat nätverk. Hur svårt kan det vara att få till det??

Säljer man en produkt där man inte verkar ha gått igenom några grundläggande tester överhuvudtaget??

Nätverket är ju en enkel sak att testa!!!

Hoppades på denna firmware release, men vet inte vad man har fixat för buggar, verkar bara vara tangentbords hanteringen som för övrigt inte funkar ändå får inte upp numeriska tangenterna när man trycker på "123" nere i vänstra hörnet. Trodde att nätverks buggen definitiv var av högsta prioritet men tydligen inte........

Eller har inte min uppgradering gått igenom?

Vad skall TizzBirden rapportera att den kör för version efter uppgraderingen?

Redigerat av MediaMogul1, 16 November 2013 - 13:07.

Postad 16 November 2013 - 13:15

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

• 825 inlägg
  • 0

Uppgraderade till senaste firmwaren igår, blev uppriktigt besviken när man inte har fixat så att man kan köra trådat nätverk. Hur svårt kan det vara att få till det??

Säljer man en produkt där man inte verkar ha gått igenom några grundläggande tester överhuvudtaget??

Håller med, man undrar ju hur detta är möjligt. Är det kanske så att Tizzbirds utvecklingsteam sitter i (Nord) Korea? Saknar fungerande Tp-kablar att testa med....

Postad 16 November 2013 - 13:29

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Hoppades på denna firmware release, men vet inte vad man har fixat för buggar, verkar bara vara tangentbords hanteringen som för övrigt inte funkar ändå får inte upp numeriska tangenterna när man trycker på "123" nere i vänstra hörnet. Trodde att nätverks buggen definitiv var av högsta prioritet men tydligen inte........

Eller har inte min uppgradering gått igenom?

Vad skall TizzBirden rapportera att den kör för version efter uppgraderingen?

Ethernet skall vara åtgärdat enligt ändringsbesked vi fått. Vi får inte fram nätverksfelet i våra testmiljöer och vet inte vad felet har varit, men instämmer om att trådat nätverk borde vara det enklaste att fixa. Skall försöka få lite detaljer från Korea angående detta, men kan du testa att göra en återställning av S20 och eventuellt en omstart av din router. ip-adress tilldelningar etc ligger sparat i routern och det kanske behövs omstart/återställning för detta.

Version efter uppgradering skall vara V4_00.131112.01 och i min testenhet fungerar det att få fram Num/Sym genom att trycka på ?123 längst ner till vänster på skärmtangentbordet. Det finns fortfarande saker som vi vet inte fungerar och som kommer att rättas till, tex AltGr symboler för externt Svenskt tgb, men vi har tryckt på för att släppa den första uppgraderingen snabbt för att ge användare de förbättringar som är gjorda.

Håller med, man undrar ju hur detta är möjligt. Är det kanske så att Tizzbirds utvecklingsteam sitter i (Nord) Korea? Saknar fungerande Tp-kablar att testa med....

Har du också problem med Ethernetanslutning för S20T?

Postad 16 November 2013 - 13:56

MediaMogul1
  • MediaMogul1
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Problemet är att TizzBirden switchar hela tiden mellan Wifi och Ethernet.
När man ställer över till trådat, så ser det ut som den har tagit det. Men börjar man spela någon media efter det så
tappar den inställningarna efter en liten stund.

Har provat att starta om alla burkar flera gånger.

Kör också med fast ip adress

När du säger system återställning menar du Factory reset från menyn?

Versionen är V4_00.131112.01

Redigerat av MediaMogul1, 16 November 2013 - 13:58.

Postad 16 November 2013 - 16:03

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Jag har fortfarande problem med Ethernet uppkopplingen efter uppgraderingen .
Det skiftar mellan trådlöst och trådar hela tiden

Postad 16 November 2013 - 16:42

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Jag har fortfarande problem med Ethernet uppkopplingen efter uppgraderingen .
Det skiftar mellan trådlöst och trådar hela tiden

Varför sätter du inte WiFi till off?

Postad 16 November 2013 - 16:47

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Problemet är att TizzBirden switchar hela tiden mellan Wifi och Ethernet.
När man ställer över till trådat, så ser det ut som den har tagit det. Men börjar man spela någon media efter det så
tappar den inställningarna efter en liten stund.

Har provat att starta om alla burkar flera gånger.

Kör också med fast ip adress

När du säger system återställning menar du Factory reset från menyn?

Versionen är V4_00.131112.01

Återställning av S20T menar jag Settings>System>Adv.settings
Har du testat att sätta Wifi Connection till "Off"?

Postad 16 November 2013 - 16:48

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Varför sätter du inte WiFi till off?

Den är avstängd!

Postad 16 November 2013 - 17:21

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Den är avstängd!

Växlar din enhet till Wifi trots att du har stängta av Wifi?

Postad 16 November 2013 - 17:57

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0

Växlar din enhet till Wifi trots att du har stängta av Wifi?

Ja tyvärr Ett annat problem är att alla hushållets fjärrkontroller aktiverar boxen,

Postad 16 November 2013 - 18:53

MediaMogul1
  • MediaMogul1
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
TizzBirden switchar mellan wifi och ethernet hela tiden, det hjälper inte vad man ställer in on/off.

Är det fler som har samma problem eller är det bara på vår burkar, kan fler testa och verifera?

Problemet finns bara när man har tp kabeln i, kör man bara wifi så verkar det som att den kör på wifi.

Redigerat av MediaMogul1, 16 November 2013 - 18:55.

Postad 16 November 2013 - 19:07

nummersju
  • nummersju
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Har inte möjlighet att testa med TP kabel. Frugan slår ihjäl mig då.
Någon med Synology NAS som får Scrapingen till att fungera? Om ja hur?
Har nfs share via guiden på hemsidan men verkar vara nått som blockar det. Vissa syns så det ör inte alla. Tizzbirden funkar fin fint annars men detta gör mig galen.

Postad 16 November 2013 - 19:11

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
Det var viktig information att den aktiverar wifi även om ni sätter den till OFF i nätverksinställningar. Spontant låter det självklart som något fel. Måste fråga systemutvecklarna hur detta kan uppstå. Det är inte så på mitt testex. När jag ansluter Ethernetkabel fungerar det utan problem, och jag har satt Wifi connection till Off och den förblir i det läget. Tyvärr har jag nog inget mer om detta förrän måndag, men om...så återkommer jag.

Postad 16 November 2013 - 19:18

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Har inte möjlighet att testa med TP kabel. Frugan slår ihjäl mig då.
Någon med Synology NAS som får Scrapingen till att fungera? Om ja hur?
Har nfs share via guiden på hemsidan men verkar vara nått som blockar det. Vissa syns så det ör inte alla. Tizzbirden funkar fin fint annars men detta gör mig galen.

Jag har Synology NAS och testar mot och scraping fungerar, det som behövs är skrivrättigheter i filmmapparna. Men du vet att det fungerar för vissa filmer men inte för andra? Så det har inte med skrivrättigheter att göra?

Postad 16 November 2013 - 19:22

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

TizzBirden switchar mellan wifi och ethernet hela tiden, det hjälper inte vad man ställer in on/off.

Är det fler som har samma problem eller är det bara på vår burkar, kan fler testa och verifera?

Problemet finns bara när man har tp kabeln i, kör man bara wifi så verkar det som att den kör på wifi.

Jag antar att du har anslutit med trådlöst nätverk och skrivit in nätverksnyckel. Kan du prova att gå till Wifi settings, välja ditt WLAN och därefter välja "Forget" för att radera nätverksnyckeln och se om det löser problemet med att din burk växlar till Wifi.

Postad 16 November 2013 - 19:28

nummersju
  • nummersju
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Jag har Synology NAS och testar mot och scraping fungerar, det som behövs är skrivrättigheter i filmmapparna. Men du vet att det fungerar för vissa filmer men inte för andra? Så det har inte med skrivrättigheter att göra?

Ja hälften av filmerna har folders.
Vet att detta inte är Tizzbirdens fel utan Felet ligger i min NAS.
Men den utökade infon när man väljer en film finns inte alls. Utan filmen startar på direkten. Det gör det inte via usb.

Redigerat av nummersju, 16 November 2013 - 19:28.

Postad 17 November 2013 - 11:50

MediaMogul1
  • MediaMogul1
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Har testat med factory reset, men problemen kvarstår.
Ansluter till min Nas, men spelar jag upp något från mina shares så tappar den nätet och sen börjar den swtcha mellan wi-fi och Ethernet.

Vill absolut kunna köra trådat, kan ha accepterat wi-fi om man hade kunnat köra dual-band alltså på 5Ghz bandet.
Har alldeles för många "gamla" wi-fi prylar som inte klarar 811.n

Har någon flera samma problem eller är det fel på min TizzBird??

Postad 17 November 2013 - 12:11

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

• 2125 inlägg
  • 0

F13 har lite barnsjukdomar som aldrig blev fixade. Är nöjd med den överlag men är lite rädd för att hoppa på nästa generation, att släppa en ny istället för att få en föregående version att fungera som den ska känns inte helt ok. Är rädd att man köper denna, och blir samma...problem...sen kommer det en ny igen.

Som besviken ägare till en Tizzbird F11 är det bara att konstatera att detta bolag sällan släpper en fungerande produkt. Man låter kunderna agera testpiloter och släpper dem sedan vind för våg med produkter som inte fungerar.

Postad 17 November 2013 - 14:14

Unregistered69e74566
  • Unregistered69e74566
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Jag kör med Wifi off och kabel i. Fungerar felfritt!

Postad 17 November 2013 - 14:36

MediaMogul1
  • MediaMogul1
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Jag kör med Wifi off och kabel i. Fungerar felfritt!

Ok, det blir till att reklamera den då. Hade hoppats på att firmware uppgraderingen skulle fixa det. Någon som vet hur man reklamerar?

Redigerat av MediaMogul1, 17 November 2013 - 14:50.

Postad 17 November 2013 - 15:36

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

• 843 inlägg
  • 0
Ju mer jag läser om denna produkt, ju mer besviken blir jag.
Hade sådana förhoppningar på den, så visar det sig vara skit ändå :(

Redigerat av JohnnyMann, 17 November 2013 - 15:37.

Postad 17 November 2013 - 20:30

loffeciv
  • loffeciv
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Det tycker jag inte du ska vara. Har inte testat igenom allt men tycker den fungerar bra. Har själv gjort lite galenskap som genererat fel dock

Det som jag testat och fungerar bra är:
- kört enheten under flera timmar och inga märkliga omstarter
- Viaplay ( fungerar. Dock har Viaplay något eländigt rättighetsidioti med Androidenheter så man har inte tillgång till alla filmer)
- streama film från datorn genom TizzNFS 1.6
- playkanalerna
- spotify
- mail
- Ethernet
- uppdatera till senaste FIrmware
- minitangentbord med RF USB-dongel (Rekomenderas starkt!!!)

Postad 17 November 2013 - 20:37

uberweiss
  • uberweiss
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0

Ok, det blir till att reklamera den då. Hade hoppats på att firmware uppgraderingen skulle fixa det. Någon som vet hur man reklamerar?

Var i kontakt med deras kundtjänst ang reklamation/retur. Fick då informationen om att returvillkor finns här:
http://shop.digilive.se/returvillkor

Så det verkar väl vara ångerrätten som gäller, 14 dagar har man på sig att returnera, dock oklart vad som gäller när produkten inte fungerar som den ska.

Postad 18 November 2013 - 08:55

MediaMogul1
  • MediaMogul1
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Skit vill jag inte påstå att det är, jag hade otur med min. Fick snabbt svar från supporten att dom antingen ersätter mig eller skickar en ersättningsprodukt. Jag tror dock på den här verkar vara lovande det enda problemet jag hade var Ethernet, och kan inte köra fullt 811.n så det laggar när jag kör från NAS:en.

Postad 18 November 2013 - 09:31

nummersju
  • nummersju
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Nej skit är det absolut inte.
Har inga problem med min mer än Scrapningen men det är mitt NAS som är boven till det.

Postad 18 November 2013 - 10:05

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Ja hälften av filmerna har folders.
Vet att detta inte är Tizzbirdens fel utan Felet ligger i min NAS.
Men den utökade infon när man väljer en film finns inte alls. Utan filmen startar på direkten. Det gör det inte via usb.

Jag gissar att undermapparna inte "ärver" rättigheterna som är i din filmmapp och att det kan göra så att TizzBird inte tilldelas skrivrättigheter för dessa. Scraping fungerar bra bara det finns skrivrättigheter, men jag har noterat en del problem med rättighetstilldelningar i NASas även när man ansluter med PC till dem. Ibland kan man radera filer, ibland nekas man. Behöver mer tid att testa olika NASar och inställningar för att kunna ge mer handfasta råd.

Postad 18 November 2013 - 12:03

nummersju
  • nummersju
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Jag gissar att undermapparna inte "ärver" rättigheterna som är i din filmmapp och att det kan göra så att TizzBird inte tilldelas skrivrättigheter för dessa. Scraping fungerar bra bara det finns skrivrättigheter, men jag har noterat en del problem med rättighetstilldelningar i NASas även när man ansluter med PC till dem. Ibland kan man radera filer, ibland nekas man. Behöver mer tid att testa olika NASar och inställningar för att kunna ge mer handfasta råd.

Ja så är det. Satt länge igår och försökte lista ut nått vettigt men icke.
Bara fortsätta felsöka, löser sig säkert:)

Postad 18 November 2013 - 15:55

erikmattsson79
  • erikmattsson79
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

1. Fråga gällande scraping? Om man använder ett externt program så som TMM för att scrapa och göra nfo filer, kan Tizzbirden S20T då läsa det och använda/visa den informationen eller måste man fortfarande köra scraping på Tizzbirden?

Jag har en Tizzbird F13 just nu och provar detta men jag måste fortfarande köra scraping på den även om det redan finns information skapat från TMM, vilket är tråkigt om jag nu inte gör fel förstås.

2. Har ni ändrat något i hur Tizzbird S20T hittar NFS? Jag har varit i ett par vändor med supporten och har aldrig fått NFS att fungera med min QNAP TS 419P II vilket är otroligt frustrerande. Har gjort på alla sätt som jag har blivit rekommenderad från manual och support men funkar inte. Boxee Boxen som jag hade funkade det på. Samba är så segt.

Funderar på att uppgradera till S20T, undrar hur mycket den skiljer sig från F13. Gällande funktionalitet och firmware, är S20T ny från grunden eller har man återanvänt gammal kod från föregående modeller så som F13.

Provar igen.

Postad 18 November 2013 - 17:44

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0
1. Vet ej om flera program använder samma namn för att spara info och bilder efter scraping. Tror ej att detta är standardiserat, varje utvecklare använder kanske egen namnsättning på filer etc.
2. I min test hittar den med automatik NFS-utdelningar från Netgear och Synology, men för QNAP måste jag göra manuellt enligt instruktionen på vår hemsida. Samba fungerar med automatik mot QNAP, men ger sämre överföringskapacitet.

Har inte information om hur systemutvecklingen görs, men det är olika kod för olika processorer. Så F11/F20 har gemensam, N1/F13 har gemensam men S20T har ny. Däremot går det med säkerhet till så att man använder lösningar man gjort tidigare, tex Samba/NFS och kodar om dem för den nya hårdvaran. GUI i S20T är nytt, strukturen och uppbyggnaden är annorlunda mot de tidigare modellerna.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.