Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(303)
|
Inga priser |
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker. (4854 inlägg)
|
3 år sedan |
Playstation 4 (9134 inlägg)
|
5 år sedan |
Hårddiskbyte PS4. (284 inlägg)
|
5 år sedan |
Playstation 4 kameran (119 inlägg)
|
9 år sedan |
Star Wars: Battlefront (DICE) [PC|X1|PS4] (696 inlägg)
|
9 år sedan |
PS4 + SingStar + Wireless mic? (1 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4 - ljudproblem via Optical (6 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4: Priser, förbokningar, bundles mm (4173 inlägg)
|
10 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Handkontrollens (fick)lampa [PS4] (261 inlägg)
|
10 år sedan |
Titan one adapter för ps4 mm. (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Netflix + PS4 + Marantz/Denon-förstärkare och DD+ (2 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 21 September 2014 - 14:25
Om det är Sonys egna dubbelladdare ? så nopp. Den är ju kopplad till ett vanligt uttag... Eller hur menade du ??Nån som använder en dual laddstation till DS4:an? När jag kopplar in den gnäller ps4:an om att för många usb-portar används och verkar inte ladda kontrollerna. Nån som varit med om liknande?
Postad 21 September 2014 - 17:58
Just därför jag undrade också.Om det är Sonys egna dubbelladdare ? så nopp. Den är ju kopplad till ett vanligt uttag... Eller hur menade du ??
Postad 22 September 2014 - 19:23
Postad 13 October 2014 - 06:57
Jag testade en annan fix i fredags som verkar fungera för tillfället iallafall.
Efter jag skruvat på skruven enligt guiden nedan så slängde den ut skivan direkt när jag satte i den 4 gånger i rad (efter jag precis startat konsolen igen) men 5:e gången behöll den skivan och sen har det inte hänt mer.
trots att jag spelat 3h Ghosts och sett 6 timmar blu-ray.
http://techbooters.c...iscs-heres-fix/
Precis när jag slutat fundera mer på detta så började det plötsligt i förrgår igen.
Hade lirat ett par timmar Ghosts och stängde av konsolen och skulle bara äta lite innan jag skulle sova.
När jag sitter och äter tycker jag mig höra "pip" (som det låter när man startar konsolen)
Tänker att jag måste ju vara rätt trött och det nog bara var i mitt huvud det lät.
Men efter någon sekund så hör man hur den matar ut skivan och fortsätter med det tills jag drar sladden.
Intressant att den numera också startar själv bara för att mata ut skivan.
Får bli att lämna in den till Media Markt i veckan och hoppas det inte tar allt för lång tid innan jag får en ny.
Kommer ju snart en del spel som jag vill lira i höst
Postad 13 October 2014 - 10:33
Postad 13 October 2014 - 20:26
Har ni raderat era profiler eller satt en lösenkod eller nått liknande?
Känns lite sådär med ens kortinformation och sånt om ni förstår vad jag menar.
Postad 14 October 2014 - 06:39
Är era ps4or lika långsam som min när man lirar och går till dashborden och ska bjuda in en vän eller skicka ett meddelande etc etc? Helt sjukt att det är sånt lagg i menyn på "nextgen"
Jodå, igår kunde jag varken starta eller joina någon chatt. Stod bara och snurra runt, runt. Vissa dagar verkar det värre än andra och ibland får man upp "du måste ansluta till PSN för att kunna se vänner online".
Känns lite som problemet ligger i PSN.
Postad 14 October 2014 - 16:34
Ni som lämnat in era konsoler.
Har ni raderat era profiler eller satt en lösenkod eller nått liknande?
Känns lite sådär med ens kortinformation och sånt om ni förstår vad jag menar.
Loggade ut från PSN och la in ett lösenord för att komma in på min användare och lämnade in
konsolen på Media Markt idag.
Han på retur & reklamationsavdelningen trodde det skulle ta cirka 3 veckor att få en ny.
Jodå, igår kunde jag varken starta eller joina någon chatt. Stod bara och snurra runt, runt. Vissa dagar verkar det värre än andra och ibland får man upp "du måste ansluta till PSN för att kunna se vänner online".
Känns lite som problemet ligger i PSN.
Var mycket strul med PSN igår som sagt.
Mitt konto fungerade perfekt men min sambo och flera kompisar kunde inte logga in mellan 19 & 21.
Postad 25 October 2014 - 10:37
Har dock upptäckt ett par saker, den står nära balkongdörren, öppnar jag den när det är kallt ute, lite kall luft kommer in, då aktiveras eject läget direkt. Även omvänt, om solen ligger på den, börjar den vilja mata ut skivor.
Har ställt den på sidan, verkar hjälpa en hel del, men måste dra ur strömsladden varje dag, men det går att spela utan att det händer under spelandet i det läget.
Önskar man kunde ta bort hela power/Eject knapp paketet, verkar vara något myko med det hela.
Postad 25 October 2014 - 21:14
Fått mitt nya Ps4. Vad ska man säga, den började pipa och spotta ut skivor efter 3 dagar..
![]()
![]()
*bonk*
Har dock upptäckt ett par saker, den står nära balkongdörren, öppnar jag den när det är kallt ute, lite kall luft kommer in, då aktiveras eject läget direkt. Även omvänt, om solen ligger på den, börjar den vilja mata ut skivor.
Har ställt den på sidan, verkar hjälpa en hel del, men måste dra ur strömsladden varje dag, men det går att spela utan att det händer under spelandet i det läget.
Önskar man kunde ta bort hela power/Eject knapp paketet, verkar vara något myko med det hela.
Lämna tillbaka och kräv en ny, du har fått ett måndags ex.
Postad 26 October 2014 - 17:18
Lämna tillbaka och kräv en ny, du har fått ett måndags ex.
Detta är min tredje konsoll, trött på att byta vid det här läget, ska bara behålla den, köpa en ny när slim varianten kommer eller någon uppgradering. Den fungerar trots allt att spela med i rätt läge, drar ur sladden nu efter så den inte vaknar till liv på natten..
Postad 26 October 2014 - 19:57
Detta är min tredje konsoll, trött på att byta vid det här läget, ska bara behålla den, köpa en ny när slim varianten kommer eller någon uppgradering. Den fungerar trots allt att spela med i rätt läge, drar ur sladden nu efter så den inte vaknar till liv på natten..
Tredje! Fy****, vissa verkar ha riktigt otur! Jag har min release ps4 fortf. Inga problem alls.
Postad 26 October 2014 - 20:55
Har du kollat så du inte fått tillbaka samma konsol?
Verkar ju helt sjukt med 3 i rad med samma fel?!
Jag lämnade in min för cirka 2 veckor sedan för samma fel som du, men fotade serienumret för att se
om de påstår att de lagat den eller om jag får en helt ny.
I ditt fall kan man ju tyvärr misstänka att de testat den 2 minuter utan att felet kommit och sen bara skickat tillbaka den utan att bytt något.
Postad 27 October 2014 - 09:27
Fan haft den sedan release dagen och nu när spelen börjar komma så rasar den. Frågade butiken efter uppskattad tid och det kunde dom inte ge mig. Nån här som vet hur länge Nordisk film kommer sitta och trycka med min konsol, alltså en uppskattad tid? 24 dagar tills Far Cry släpps och då vill jag vara med från dag 1....
Postad 27 October 2014 - 11:38
Verkar vara många som har strul med detta
Postad 29 October 2014 - 23:42
Postad 30 October 2014 - 05:48
Så man får väl undvika stand by tills en ny uppdatering kommit.
Postad 30 October 2014 - 07:19
Postad 30 October 2014 - 11:28
Vad håller de på med börjar man undra..
Postad 30 October 2014 - 15:21
Gissar att du hade den i stand by. Det hände nämligen mig också igår att konsolen blinkade orange och vägrade starta. Jag googlade och vi är inte ensamma om detta problem efter senaste uppdateringen.
Så man får väl undvika stand by tills en ny uppdatering kommit.
Nej den va helt avstängd och det blinkade inte orange!
Postad 30 October 2014 - 18:43
Postad 30 October 2014 - 22:24
Postad 31 October 2014 - 17:21
Postad 01 November 2014 - 10:33
Läste inläggen ovanför nu, så jag får kolla inställningen också.
Redigerat av mBr, 01 November 2014 - 10:34.
Postad 01 November 2014 - 13:25
Men mina save filer har inte laddats upp efter 2.0. Spelar BF4 varje dag och de brukar laddas upp varje natt.
Redigerat av andersos, 01 November 2014 - 13:25.
Postad 01 November 2014 - 15:14
Postad 02 November 2014 - 09:21
Jag var i hans chatt som inte existerade och han var i min och alla versioner därimellan. Mina teorier är att psns nätverk inte orkar med nu med bl a nya delningen. Kan tänka mig streama spel mellan varandra kräver lite muskler.
Postad 02 November 2014 - 10:52
När jag sätter min på stand-by så står den och surrar och blinkar gult tills jag rycker kabeln (har låtit den stå över natten ingen skillnad). Powerknappen och PS-knappen funkar inte då
Hade samma i natt. Satte den på standby men märkte sedan att den blinkar orange hela tiden. Ryckte sladden och skulle testa starta igen. Blev litet rädd för den kom inte igång fast jag använde strömknappen. Den kom igång till sist men man hann ju tänka att det är en månad garanti kvar.
Redigerat av andersos, 02 November 2014 - 10:53.
Postad 02 November 2014 - 12:27
Det som funka för mig var usb ports power - 3h, ändrade till Always powered där, har ej hängt sig i sömnläget efter det.
Funkade inte för mig. Har haft detta problem 5-6 ggr nu, att när man ska starta konsolen från stand-by så hänger den sig.
Efter lite googling så hittade jag en lösning som funkar för mig. Gå in på inställningar-->PSN. Där så kommer ni att hitta en varningstriangel på eran e-post . Det står nåt i stil med "epost-adress ej verifierad ". Klicka på "verifiera epost" och följ stegen som visas på skärmen och i det mailat som skickades.
Hoppas att det hjälper.
Postad 02 November 2014 - 19:24
Funkade inte för mig. Har haft detta problem 5-6 ggr nu, att när man ska starta konsolen från stand-by så hänger den sig.
Efter lite googling så hittade jag en lösning som funkar för mig. Gå in på inställningar-->PSN. Där så kommer ni att hitta en varningstriangel på eran e-post . Det står nåt i stil med "epost-adress ej verifierad ". Klicka på "verifiera epost" och följ stegen som visas på skärmen och i det mailat som skickades.
Hoppas att det hjälper.
Det verka funka
edit: efter en stund så stå den o blinka i standby igen
Redigerat av WarpGuN, 02 November 2014 - 20:02.
Postad 03 November 2014 - 00:06
Det som funka för mig var usb ports power - 3h, ändrade till Always powered där, har ej hängt sig i sömnläget efter det.
Postad 04 November 2014 - 16:26
"Bästa kund, slutförandet av er order är något försenad"
Ska ringa Konsumentverket imorgon och höra vad de anser är skälig reparationstid.
Har läst på många ställen att det är 3 veckor.
Inom hemelektronikbranschen är det idag vanligt med en reparationstid på upptill tre veckor för tekniskt komplicerade produkter som datorer och mobiltelefoner. Detta anses i allmänhet som acceptabelt, vilket även Allmänna Reklamationsnämndens praxis visar.
Nu kommer snart flera spel jag har bokat och vill såklart inte sitta med dem utan något att spela dem på...
Mer än 3 veckor för att laga eller byta en konsol är under all kritik.
Postad 05 November 2014 - 00:56
Postad 05 November 2014 - 15:10
Nu funkar min som den ska igen
Redigerat av fredrik11, 05 November 2014 - 15:19.
Postad 07 November 2014 - 08:51
då var det 3 veckor sedan jag lämnade in min konsol och idag fick jag ett sms från media markt.
"Bästa kund, slutförandet av er order är något försenad"
Ska ringa Konsumentverket imorgon och höra vad de anser är skälig reparationstid.
Har läst på många ställen att det är 3 veckor.
Inom hemelektronikbranschen är det idag vanligt med en reparationstid på upptill tre veckor för tekniskt komplicerade produkter som datorer och mobiltelefoner. Detta anses i allmänhet som acceptabelt, vilket även Allmänna Reklamationsnämndens praxis visar.
Nu kommer snart flera spel jag har bokat och vill såklart inte sitta med dem utan något att spela dem på...
Mer än 3 veckor för att laga eller byta en konsol är under all kritik.
Var på MM igår efter att ha pratat med konsumentombudsmannen men till min förvåning så hade de tydligen råkat skicka fel sms till mig så mitt nya ps4 fanns att hämta. (så det var ju tur att jag åkte dit)
Enligt han på servicen så reparerar inte NF några konsoler utan skickar nya.
Vilket verkar stämma eftersom serienumret inte var samma och den såg sprillans ny ut.
Dock har de mycket att göra p.g.a. alla reklamationer på handkontrollerna. De skickar in flera per dag bara från denna butiken.
Bara att invänta Far Cry och GTA nu då
Redigerat av Kimme, 07 November 2014 - 08:51.
Postad 09 November 2014 - 09:46
Jag får låg nedladdningshastighet. Kör Comhem 50-100.
Funkar bra på andra enheter hemma.
När jag kör nätverkstest så hamnar det på ca 10Mps.
Antar att det är 10 Mbit per sekund?
Nån som också har Comhem som upplevt samma problem?
Postad 09 November 2014 - 10:13
Redigerat av fredrik11, 09 November 2014 - 10:20.
Postad 09 November 2014 - 10:21
Det var ju ändå bra i jämförelse.
Jo men gör jag samma test med datorn ligger jag alltid över 100...
Postad 09 November 2014 - 10:31
Postad 09 November 2014 - 10:32
Däremot har jag laddat ned spel med storlek ca 20 GB på under 14 minuter, vilket blir ca 200MBit/S. Slutsats? Testet är inte mycket att bry sig om.
Postad 09 November 2014 - 10:34
Postad 09 November 2014 - 10:47
Men testet i PS4 är antagligen mot en server som står längre bort, vilket påverkar negativt.
Nedladdningshastigheten på enstaka nedladdningar påverkas av hur mycket belastning det är på servern vid tillfället ifråga mm, så en enstaka nedladdning säger inget alls om hastigheten du har från din leverantör.
Postad 09 November 2014 - 11:13
Om ditt modem är ett enklare (inte omöjligt, eftersom du har en lägre hastighet än vad jag har), som inte har 5 GHz-nät, så är det inte omöjligt att din hastighet störs av grannar, som kör på samma kanal som du själv gör. Om du ringer Comhem så hjälper de dig med det i så fall.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
235 filmer
9 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?