Men hur fungerar det för dom som skulle vilja ha tag i Stage ändå? Kommer förrådet att sina och sen finns inga fler, eller brukar företag importera även utan generalagent? Får företag göra det?
HRT Stage
(Datorhögtalare)
|
7
|
(9)
|
Inga priser |
Frågor om HRT Stage (6 inlägg)
|
11 år sedan |
HRT Stage prisdumpat rejält (20 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 16 November 2015 - 14:52
Men hur fungerar det för dom som skulle vilja ha tag i Stage ändå? Kommer förrådet att sina och sen finns inga fler, eller brukar företag importera även utan generalagent? Får företag göra det?
Postad 16 November 2015 - 15:00
Jag instämmer, den verkar inte vara så het om den sålt så lite att den tas bort från företaget och generalagenten lägger ner.
Varför mailar du inte den svenska generalagenten och/eller konstruktören under tiden?
Ni andra, bara att slå till innan produkten ev. läggs ner för att folk inte begriper hur bra systemet är för sin prislapp. ![]()
Postad 16 November 2015 - 15:29
Även om jag till visst del kan köpa deras svar, så hade det hade det varit lugnt om de hade lagt till att det var utförsäljning och först till kvarn.
Men har de ställt till det så för sig själva genom att bryta mot lagen får de allt stå sitt kast och kompensera oss som står utan vara. Annars var det sista gången jag gynnar dem.
Postad 16 November 2015 - 16:01
Nej, förklaringen är inte ok. Vem skulle tex godta att en bilhandlare sålde nya bilar för en tredjedel av marknadspriset, men när du har beställt och betalt så får du ingen bil med ursäkten att alla bilar var slut hos leverantören. Lagen om lockpris säger just detta, att du får inte locka med en vara du inte kan leverera. Att sälja något så billigt utan att förankra med leverantören är riktigt dåligt. Ställer mig tvivlande till om inköpspriset på Stage verkligen är under 2000 kr. Tror snarare Webhallen hade 1-2 system i lager som dom ville bli av med, vilket alltså är olagligt i detta fall.
Vem är leverantör av Stage i Sverige?
Men alltså, de har väl inte begärt förskottsbetalning? Och de hävdar ju att de hade tjugo enheter, vilka tog slut i en hast. Visst, det skulle kanske stå; "Så länge lagret räcker" eller " Med reservation för slutförsäljning" eller nåt.
Hur som helst. Kul för dem som hann få sig ett par.
Nja, Fredrik, för 6000Kr. är det inte lika lockande längre. Men för 2000 hade man nog klippt ett par bara för att.
Redigerat av laddie15, 16 November 2015 - 16:05.
Postad 16 November 2015 - 17:07
Ja, för 2000 så skulle jag definitivt säga att den är värd sina pengarVarför mailar du inte den svenska generalagenten och/eller konstruktören under tiden?
Ni andra, bara att slå till innan produkten ev. läggs ner för att folk inte begriper hur bra systemet är för sin prislapp.
Ingen idé att maila dom, dom lägger ju ner.
Någon som vet, jag har hört om gråimport, är det import utan generalagent?
Redigerat av Zartok, 16 November 2015 - 18:17.
Postad 16 November 2015 - 18:30
Varför mailar du inte den svenska generalagenten och/eller konstruktören under tiden?
Ni andra, bara att slå till innan produkten ev. läggs ner för att folk inte begriper hur bra systemet är för sin prislapp.
Har testat att mailat agenten, men funkar inte. Dessutom är det företaget nedlagt 2012. Deras hemsidansernut som skit på paddan, funkar inte alls som det ska.
Men alltså, de har väl inte begärt förskottsbetalning? Och de hävdar ju att de hade tjugo enheter, vilka tog slut i en hast. Visst, det skulle kanske stå; "Så länge lagret räcker" eller " Med reservation för slutförsäljning" eller nåt.
Hur som helst. Kul för dem som hann få sig ett par.
Nja, Fredrik, för 6000Kr. är det inte lika lockande längre. Men för 2000 hade man nog klippt ett par bara för att.
Spelar ingen direkt roll hur många dom hade. Är det ett begränsat antal skall det stå tydligt i en annons. Annars räknas det som just falsk marknadsföring vilket är olagligt enligt Marknadsföringslagen.
Postad 16 November 2015 - 18:32
Ja, detta känns helt ärligt som en tyfon i en fingerborg..
Postad 16 November 2015 - 18:41
Visst kräver dom inte förskott, men många betalar ju med kort och blir då av med pengarna innan dom får varan.
Kollar man Elgiganten så har dom tre dagars tillgångsgaranti på allt i deras annonsblad, även rea. Undantaget dom varor som märks med "Utförsäljning" eller "Begränsat antal". Det Webhallen gjort är att sålt ett stort antal system utan intresse för att leverera det. Om det var ett misstag av dom att inte annonsera korrekt så anser jag att en kompensation är brukligt. Inte ett mail med svaret att dom inte får tag på fler. Dom kan väl importera ett lass från tillverkaren?
Postad 16 November 2015 - 19:03
Jag menar till det priset var det väl knappast konstigt att den tog slut så snabbt, de hade ett antal(läste någon skrev 20, men vem vet). Sällan "avbryts"/tas "köp-knappen" bort sekunden då den sista säljer och därmed går de fortfarande beställa. Har varit med om detta ett antal gånger vid köp av datorkomponenter på reor/nedsänkta priser/populära produkter.
De hade väl ett antal kvar och ville bli av med dem snabbt. Ser faktiskt inte varför alla är så extremt upprörda.
Lockpriser? Nja, de ville sälja de snabbt och de gjorde de också. Det är ju inte så att ni åkte in till en tidig öppning av en butik och stod i kö, då kan jag förstå om man kommer in bland de första och är sur om varan är slut, ni beställde på nätet, vem vet hur länge efter de satte det priset?
I en fysisk butik har det använt ett pris för att locka dig in i butiken och hoppas du kanske ska handla en annan vara/motsvarande som de säljer med bättre marginal eller så. Men nu har ni tryckt köp på en snorbillig produkt(jämnfört med introduktionspris) via nätet, och ni lär knappast handla något annat pga. det.
Förstår inte problemet faktiskt, har handlat av webhallen många gånger(aldrig ljud dock, endast datorkomponenter och spel) och alltid tyckt de varit bra. Hade en liten usb hdd som blev skrivfel på och oduglig, de bytte ut den efter 3,5år utanför garanti till en ny.
Postad 16 November 2015 - 19:14
Det måste vara första gången en produkt i "200000kr highend-klassen" reas ut för 2000kr.
Forumhype, eller hype i allmänhet är inte alltid bra, fast i det här fallet berodde det väl mest på tillverkaren och importören. Det kan såklart vara svårt för en ny aktör att slå sig in på marknaden, men de flesta är nog tack och lov inte så dumma att de går på sådan marknadsföring.
Postad 16 November 2015 - 19:18
Jag menar till det priset var det väl knappast konstigt att den tog slut så snabbt, de hade ett antal(läste någon skrev 20, men vem vet). Sällan "avbryts"/tas "köp-knappen" bort sekunden då den sista säljer och därmed går de fortfarande beställa. Har varit med om detta ett antal gånger vid köp av datorkomponenter på reor/nedsänkta priser/populära produkter.
De hade väl ett antal kvar och ville bli av med dem snabbt. Ser faktiskt inte varför alla är så extremt upprörda.
Lockpriser? Nja, de ville sälja de snabbt och de gjorde de också. Det är ju inte så att ni åkte in till en tidig öppning av en butik och stod i kö, då kan jag förstå om man kommer in bland de första och är sur om varan är slut, ni beställde på nätet, vem vet hur länge efter de satte det priset?
I en fysisk butik har det använt ett pris för att locka dig in i butiken och hoppas du kanske ska handla en annan vara/motsvarande som de säljer med bättre marginal eller så. Men nu har ni tryckt köp på en snorbillig produkt(jämnfört med introduktionspris) via nätet, och ni lär knappast handla något annat pga. det.
Förstår inte problemet faktiskt, har handlat av webhallen många gånger(aldrig ljud dock, endast datorkomponenter och spel) och alltid tyckt de varit bra. Hade en liten usb hdd som blev skrivfel på och oduglig, de bytte ut den efter 3,5år utanför garanti till en ny.
Problemet är just att det inte gällde en utförsäljning eller ett begränsat antal, utan om ett kampanjpris. Förutom att det är ett lagbrott är det givetvis en stor besvikelse att inte få sin köpta vara.
Postad 16 November 2015 - 19:19
Nu gäller ju kritiken mot Webhallen förvisso detta specifika fallet. Men jag är väldigt nöjd med dem jag med. Köper rätt ofta datorspel åt grabben där. Men bästa köpet var ju ett par superfina spellurar för under halva priset. Och de kostar verkligen fortfarande minst dubbelt mot vad jag gav.Jag menar till det priset var det väl knappast konstigt att den tog slut så snabbt, de hade ett antal(läste någon skrev 20, men vem vet). Sällan "avbryts"/tas "köp-knappen" bort sekunden då den sista säljer och därmed går de fortfarande beställa. Har varit med om detta ett antal gånger vid köp av datorkomponenter på reor/nedsänkta priser/populära produkter.
Postad 16 November 2015 - 19:34
men många betalar ju med kort och blir då av med pengarna innan dom får varan.
Jag är nöjd om jag får mina reserverade pengar tillbaka, ibland gör man som kund fel helt enkelt ![]()
Redigerat av mcmike, 16 November 2015 - 19:35.
Postad 16 November 2015 - 19:55
nåja, nog om det nu. det blir inte bättre. jag har hört av mig till runt ljud och hört vad dom säger om saken. vad var nu gråimport? =)
Postad 16 November 2015 - 20:15
jag har hört av mig till runt ljud och hört vad dom säger om saken. vad var nu gråimport? =)
Jag citerar " nog om det nu. det blir inte bättre" ![]()
Postad 17 November 2015 - 01:41
Sen fattar inte jag hur 20st paket såldes bara "så där"
Jag menar hur många i tråden har fått ett par?
Webhallen är väl mer inriktat på färgglada grafikkort och Razer lurar menar jag så det borde ju vara fler härifrån som faktiskt fick ett system för 2k.
Postad 17 November 2015 - 07:31
Postad 17 November 2015 - 09:46
Tog lite tid men nu har jag fått svar från kundtjänst:
"Hej,
Vi fick nyligen information från leverantören att artikeln tyvärr har utgått från deras sortiment. Ordern har nu annullerats. Jag beklagar att det inte blev möjligt att leverera den. "
Postad 17 November 2015 - 14:22
Postad 17 November 2015 - 23:58
Jag hämtade mitt par i lördags. Beställde torsdag fm. Då var det 2 kvar i lager i Väsby. Jag hittade produkten för att jag då och då går in och kollar medlemserbjudanden.
Hur dom låter? Tyckte mina Q Acoustics BT3 låter bra. HRT Stage kostade mig typ hälften och s*tan vilken skillnad. Ploppade in USB-sladden i en RPi med Volumio på. Funkar kalas.
Postad 18 November 2015 - 14:07
Jag hämtade mitt par i lördags. Beställde torsdag fm. Då var det 2 kvar i lager i Väsby. Jag hittade produkten för att jag då och då går in och kollar medlemserbjudanden.
Hur dom låter? Tyckte mina Q Acoustics BT3 låter bra. HRT Stage kostade mig typ hälften och s*tan vilken skillnad. Ploppade in USB-sladden i en RPi med Volumio på. Funkar kalas.
Kul att du är nöjd och kul med lite nya, fräscha intryck, inte bara den gamla ankdammen av åsikter och tyckande. ![]()
Jag spelade senast igår på HRT Stage, bl a hela Brad Mehldaus Modern Music, och det är imponerande hur Stage klarar att återge rumsinformation och piano på den skivan. Just att kunna få en flygel att låta som en flygel och inte som en barpiano. ![]()
Redigerat av FFrrEEddRRiiKK, 18 November 2015 - 14:10.
Postad 18 November 2015 - 19:50
Ja, för 2000 kr går det inte att få bättre ljud. Grattis.
Postad 18 November 2015 - 19:59
håller med, det är riktigt mycket ljud för pengarna. helhetsbilden går inte att slå för 2000 =)
Postad 19 November 2015 - 13:51
Blev nu erbjuden inköpspris på valfri produkt ur deras sortiment.
Så nu får man fundera på vad som kan vara bäst deal, något med marginal på såklart.. ![]()
Redigerat av Udd3n, 19 November 2015 - 13:52.
Postad 19 November 2015 - 14:07
Yes, samma här.
Fick detta mailet av WH:
Vi vill börja med att beklaga situationen.
Det var inget som vi tänkt med avsikt vilket ni förmodligen kan förstår.
Då vi som god kund hos oss kanske känner till att det inte är något som vi brukar ha.
Problemet med denna produkt var att vi hade en kvar i lager som funnits ett tag och produkten hade slutat att produceras så vi skulle inte få in fler.
Och ville då i brist av plats på lager bli av med denna och sänkte den i pris. När vi fått den bokningen skulle produkten då försvinna på sidan.
Men det vart tyvärr något fel på sidan och produkten var kvar och bokningsbar.
Vi kan då pga att vi bara hade ett ex kvar kan vi inte leverera fler.
Ni kommer givetvis inte bli debiterad för något för denna miss. er beställning kommer automatiskt att löpa ut / återbetalas om ni för betalt.
Och som plåster på såren för missen erbjuder vi dig inköps pris på annan produkt.
Det är bara att återkomma till oss med en produkt som ni är intresserad av så kan vi titta vidare på detta.
Postad 19 November 2015 - 14:09
Postad 19 November 2015 - 14:43
Dessutom skrev någon ovan i tråden att det fanns 2 par i Väsby så inget verkar ju stämma...
Postad 19 November 2015 - 14:57
Postad 19 November 2015 - 15:22
Jag har inte fått något erbjudande!!
Vi lär nog lämna betyg på prisjakt, har inte heller fått..
Postad 19 November 2015 - 15:51
Vi lär nog lämna betyg på prisjakt, har inte heller fått..
Även om jag hoppats att få ett par HRT (har haft dom länge på prisbevakning men inte velat betala mer än 5000:-) så
känns det fel att lägga upp ett dåligt omdöme bara för det.
Postad 19 November 2015 - 16:39
Där fick vi ju annars svar på något annat relevant. Systemet har gjort ett så litet plask i dammen så att det är nedlagt.
Redigerat av Zartok, 19 November 2015 - 17:04.
Postad 19 November 2015 - 17:23
Där fick vi ju annars svar på något annat relevant. Systemet har gjort ett så litet plask i dammen så att det är nedlagt.
Kanske lite elakt, men... ![]()
hrtstage.png 313.59K
10 Antal nerladdningar
Postad 19 November 2015 - 17:39
hahaha, undrar om det här blir nästa atmos-tråd? ![]()
det var ju forumets bästa tråd någonsin tror jag =)
Postad 19 November 2015 - 18:34
Postad 19 November 2015 - 19:10
Tvärtom, här framstår ju Stage som något man faktiskt kan ha användning av.Kanske lite elakt, men...
hrtstage.png
Postad 19 November 2015 - 23:54
hahaha, undrar om det här blir nästa atmos-tråd?
det var ju forumets bästa tråd någonsin tror jag =)
Nja, man kan alltid försöka...
vader_hrt.png 208.19K
1 Antal nerladdningar
Postad 20 November 2015 - 07:33
https://www.hembiobu...-stage-visning/
Inte för att göra reklam, men här är ett demosystem för 5400, vilket är ungefär det systemet presterar i för prisklass imo. Så det finns fortfarande bra köp att göra
Postad 25 November 2015 - 09:28
Jag skrev ett mail förra veckan till Webhallen och frågade varför jag inte fått något kompensationsmail som vissa av er här har fått.
Fick detta som svar:
"vi beklagar verkligen missen gällande dessa högtalare.
Vår inköpare hade uppgifter om att dessa fanns tillgängliga hos vår leverantör men blev ganska snabbt informerad om att produkten inte längre gick att få tag i.
Dessvärre var skadan redan skedd men självklart ska kompensation erbjudas alla som har beställt dessa.
Ett automatiskt mail ska ha gått ut till alla som har beställt dem men det kom bevisligen inte fram till alla baserat på ditt mail.
Självklart erbjuder vi dig samma erbjudande som alla andra som har beställt dessa högtalare, återkom gärna med önskemål på andra produkter så ska vi se vad vi kan erbjuda."
Så med andra ord, ni som inte fått något mail om kompensation och vill ha det, se till att höra av er till Webhallen om det! I övrigt tycker jag det låter som en fullt rimlig och godkänd förklaring till ärendet. Sen om det är sanningen är en annan femma. ![]()
Redigerat av Jallixx, 25 November 2015 - 09:32.
Postad 25 November 2015 - 10:59
Postad 25 November 2015 - 18:40
Så med andra ord, ni som inte fått något mail om kompensation och vill ha det, se till att höra av er till Webhallen om det!
Slängde iväg ett mail nu! Tack för tipset ![]()
Postad 25 November 2015 - 21:55
En valfri vara till inköpspris om jag fattat det rätt.Vad får ni för kompensation?
Postad 25 November 2015 - 22:28
Nåja, det är lätt att vara efterklok
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
Frågor om HRT Stage
3 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler