Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield Hardline [PS4]

416 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Battlefield: Hardline (PS4) (PlayStation 4-spel) 8 7.222222 (8) 149:-

Postad 24 March 2015 - 23:15

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Jag märkte precis att OM man har en handkontroller vars R2-knapp inte kan tryckas in helt... t.ex. om den är trasig så att den bara ger 80% värde (det är ju en analog knapp), då kan man inte skjuta ett vapen som heter Bald Eagle som t.ex. V.I.P använder sig av i multiplayerläget Crosshair. Övriga vapen har inga problem verkar det som...

... Blä! :P

Postad 25 March 2015 - 00:58

Limitz
  • Limitz
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
Hardline är (enligt mig) jäkligt kul om man spelar rätt "mode".
Conquest är bättre på BF4, för mycket action på hardline, för mycket tdm.
Hotwire är tråkigt men bra om man vill ha gratis poäng/XP.
Bloodmoney = tdm
Heist = ingen aning (för lite speltid)
Rescue = hur kul som helst, som gammal COD UO spelare njuter jag av varje sekund av detta spel. Ger typ ingenting om man vill levla upp snabbt men ger mig absolut spelglädje för varje sekund, plus ett bättre k/d, ibland, om jag har tur :)

Redigerat av Limitz, 25 March 2015 - 00:58.

Postad 25 March 2015 - 07:28

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Heist = Man ska bryta sig in i ett eller två kassaskåp och sno 2 numrerade paket. Sedan ska man försöka ta sig till en av två tilldelade platser för att helikoptern ska kunna plocka upp det. Båda lagen ser var alla punkter finns, så det finns inget överraskningsmoment. Om man dör med paketet så måste poliserna försöka få tillbaka det och det tar några sekunder för att lyckas med det. Under tiden kan bovarna försöka sno paketet framför ögonen på dem och om dem då dör igen så har tiden för "återlämnandet" av paketet nollställts. När man kommer fram till avlämningsplatsen så fröjer det några sekunder innan helikoptern kommer, och om man dör då så tar det en liten stund till igen innan helikoptern lämnar förgott. DÅ kommer det ett överraskningsmoment som kan förändra en hel del, nämligen en ny landningsplats för helikoptern. Om då hela polislaget är vid gamla platsen så har bovarna chansen att ta paketet som har återlämnats till valvet och springa till nya platsen som kan ligga på andra sidan kartan och på så sätt ha "lurat" hela poliskåren. Detta spellägen är enligt mig det roligaste läget för flera än 5+5 spelare.

Crosshair = VIP i counter-strike för er som spelat det spelläget. 5+5 spelare

Rescue = CS i counterstrike. Gäller att sno en eller flera hostages, eller bara eliminera alla bovar. 5+5 spelare.

Redigerat av novaland, 25 March 2015 - 07:29.

Postad 25 March 2015 - 07:58

UprightCitizen
  • UprightCitizen
  • Forumräv

• 955 inlägg
  • 0
Bloodmoney är inte tdm, det är riktigt kul. Men det är hetsigt så det kan vara svårt att komma in i.

Postad 25 March 2015 - 08:16

Unregistered055e1f21
  • Unregistered055e1f21
  • Lärjunge

• 451 inlägg
  • 0
Spelar jag ensam så blir det uteslutande tdm enda jag saknar är 32 spelare som det är nu med 64 spelare kan man inte säga det saknas action haha.
Rescue är riktigt skoj särskilt om mn har 5 vänner att spela med så man har riktig teamkänsla :)
Heist är riktigt skoj i party.

Postad 25 March 2015 - 12:37

philippp
  • philippp
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Någon som har försökt att göra syndicate assignments, håller på med professional syndicate men har problem med att få camera coins :( tips?

Postad 26 March 2015 - 20:00

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0

Köpte hardline idag jag också. Nu ska man bara vänta på att det tankat ner. Tar tydligen en jädrans tid, servrarna måste ha mycket att göra eller något. Efter typ tre timmar så hade prologen plus 28% kommit hem. Jag börjar per se charmen med skivor.

Skulle det inte gå att starta ett spel direkt, eller var det bara på skiva, eller möjligen en vision som inte riktigt hunnit fram?

Föll till föga och gjorde ett digitalt köp ikväll. Jag sitter på 100/50 fiberlan, trådat till PS4:an.

Just nu står det att det ska ta 19 timmar att ta hem 6,523 GB...

Vad fan är det som pågår?!

Postad 26 March 2015 - 22:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

Föll till föga och gjorde ett digitalt köp ikväll. Jag sitter på 100/50 fiberlan, trådat till PS4:an.

Just nu står det att det ska ta 19 timmar att ta hem 6,523 GB...

Vad fan är det som pågår?!

Det tog skitlänge för mig med, fick låta ps4 stå över natten. Du får bara spela en kort prolog för dom 6gb.

I övrigt måste jag säga att jag är positivt överraskad. Det är som att bf har tagit efter bra saker med cod och gjort konceptet mer battlefield. Det roligaste är att det finns flera gamemodes som jag tidigare aldrig tänkt på att det skulle kunna göras, och det är väldigt positivt menat.

Jag och philip har lirat en hel del hotwire, där man ska köra omkring i fem poängbilar. Det roliga i det sker när man tar en rpg, ställer sig framför en fientlig poängbil och smäller den i luften när den är fyra meter från en. Fick en femdubbel kill idag när jag sprängde en van.

Går även att lägga minor eller remote explosives...
Skitkul, jävligt mycket roligare än bf4, det här är väldigt lyckat!

Postad 27 March 2015 - 07:29

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3846 inlägg
  • 0
Jag har äntligen fått mitt spel och har installerat det. Nu återstår bara att spela. Får se om det finns tid ikväll :)

Postad 27 March 2015 - 17:36

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0
Alltså...det här kan ju inte vara på riktigt?!

Nu har jag tankat hela natten och hela dagen. Har fått hem 19 av 44 GB och återstående nedladdningstid är:

Wait for it........99+ timmar

W...T...F!

Postad 27 March 2015 - 17:46

Belic
  • Belic
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0

Alltså...det här kan ju inte vara på riktigt?!

Nu har jag tankat hela natten och hela dagen. Har fått hem 19 av 44 GB och återstående nedladdningstid är:

Wait for it........99+ timmar

W...T...F!

Jag hade avbrutit o startat om. Fick liknande problem förut och startade då om nedladdningen och då gick det bra mycket snabbare.

Postad 27 March 2015 - 17:53

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0

Jag hade avbrutit o startat om. Fick liknande problem förut och startade då om nedladdningen och då gick det bra mycket snabbare.

Jo, jag har provat att starta om. Dvs stängt PS4:an. Startat om router, etc. Men no dice.

Eller menar du att du raderade spelet och startade om nedladdningen helt på nytt?

Postad 27 March 2015 - 18:40

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0

Jo, jag har provat att starta om. Dvs stängt PS4:an. Startat om router, etc. Men no dice.

Eller menar du att du raderade spelet och startade om nedladdningen helt på nytt?

Ja jag hade iaf raderat och börjat om, men skyll inte på mig om det blir samma igen  ;)

Har du testat pausa nerladdningen i 5 min. för att sedan återuppta? Har funkat för mig vid flera tillfällen...

Redigerat av fredrik11, 27 March 2015 - 18:42.

Postad 27 March 2015 - 18:50

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0

Ja jag hade iaf raderat och börjat om, men skyll inte på mig om det blir samma igen ;)

Har du testat pausa nerladdningen i 5 min. för att sedan återuppta? Har funkat för mig vid flera tillfällen...

Postad 27 March 2015 - 18:57

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0

Ja jag hade iaf raderat och börjat om, men skyll inte på mig om det blir samma igen ;)

Heh, nä jag vet inte riktigt om jag vågar radera. Risken är ju att jag då går från 99 timmars nedladdning till något ännu värre. :-)

Har provat längre pauser utan framgång men ska prova igen.

Jag förstår dock inte riktigt problematiken. De spel man köper på PSN, hostas inte de av PSN? Det kan väl inte vara så att det man köper skall tankas från spelutvecklaren?

Postad 27 March 2015 - 19:04

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0

Nej jag vet inte hur det funkar egentligen men tokig blir man när det går såååååå segt!

Ja men seriöst så ska det ju bara ta någon timme att få hem spelet ju, jag hade raderat! 99 h är ju ändå en evighet. 

Redigerat av fredrik11, 27 March 2015 - 19:07.

Postad 27 March 2015 - 19:11

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0

Jag märkte precis att OM man har en handkontroller vars R2-knapp inte kan tryckas in helt... t.ex. om den är trasig så att den bara ger 80% värde (det är ju en analog knapp), då kan man inte skjuta ett vapen som heter Bald Eagle som t.ex. V.I.P använder sig av i multiplayerläget Crosshair. Övriga vapen har inga problem verkar det som...

... Blä! :P

Hade det där problemet med min kontroll. men kunde inte skjuta med snub .38 eller vad den heter, samt med srr-61 snipern i bf4'a. Så det va bara att köpa en ny kontroll...

Fan, jag kan inte bestämma mig om jag ska köpa detta spel eller inte...

Edit: Reaper prova att köra en nätverkskoll på ps4'an, då får man prioritet till servrarna och nedladdningar kan få mycket bättre hastighet.

Redigerat av walkiii, 27 March 2015 - 19:13.

Postad 27 March 2015 - 22:55

Belic
  • Belic
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0

Yes, radera och starta om. 

Postad 27 March 2015 - 23:09

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Jag tycker generellt att nedladdningarna från PS Store har blivit långsammare.

Postad 28 March 2015 - 10:08

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0
Efter mycket velande så blev det ett köp från us-psn. Får väl se om jag också kommer ha problem att ladda hem det.

Edit: på en timme så har jag fått hem knappt 1.7gb, så det verkar som att det kommer ta lång lång tid att få hem det.

Redigerat av walkiii, 28 March 2015 - 11:18.

Postad 28 March 2015 - 12:49

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0

Har aldrig varit med om dess like... I den här takten kommer jag kunna spela på måndag kväll typ!

Postad 28 March 2015 - 14:19

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Det går skitlångsamt att ladda, tror typ alla haft problem med det faktiskt. Tyvärr. Väldigt störande, det är ju därför man köper på psn, för att få spela snabbt.

Postad 28 March 2015 - 14:23

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Ja, det är riktigt tråkigt. Tidigt i höstas laddade jag hem 20 GB på 14 minuter, såna hastigheter kan man ju glömma nu. Det här måste förbättras, från Sonys sida.

Postad 28 March 2015 - 15:27

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0
Hmmm... Sitter dom på 14.4 kb modem på PSN eller?
Drog precis hem Hardline på One under timmen.

Postad 28 March 2015 - 16:43

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0

Jag började ladda hem kl 10 i morse och nu har jag fått hem typ 9.7gb och har ca 35 timmar kvar står det! Tidigare har det gått snabbt som fan att få hem spel. Vad har dom gjort med servrarna egentligen.

Postad 28 March 2015 - 18:43

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0
Efter att jag fått ner 20GB på två dygn testade jag att radera och starta nedladdningen på nytt.

Gör inte det...

Jag skyller på dig Fredrik ;-)

Postad 28 March 2015 - 18:56

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Ouch! Lika långsamt igen, alltså?

Postad 28 March 2015 - 20:02

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 1

Ouch! Lika långsamt igen, alltså?

Jupp, när jag åkte till jobbet imorse kl 05:00 var det 64 timmar kvar av nedladdningen.

Nu när jag kommer hem 15 timmar senare är det 71 timmar kvar.

Vänta nu...betyder det att Sony tar tillbaka data från min PS4...?

Postad 28 March 2015 - 21:19

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0

14.4gb nedladdat efter 11 timmar och nu tycker min ps4'a att det ska 65 timmar till att ladda hem resten!

Skulle fan ha kunnat beställa ett spel på nätet och antagligen spelat det innan digitala spelet är hemma! Detta är fan katastrofalt av Sony...

Redigerat av walkiii, 28 March 2015 - 21:22.

Postad 28 March 2015 - 23:24

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Jupp, när jag åkte till jobbet imorse kl 05:00 var det 64 timmar kvar av nedladdningen.

Nu när jag kommer hem 15 timmar senare är det 71 timmar kvar.

Vänta nu...betyder det att Sony tar tillbaka data från min PS4...?

Haha! Ja, det måste väl betyda det?   ;-)

Postad 28 March 2015 - 23:46

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Fy fan, det här är det värsta jag läst! mitt tog ett halvt dygn och det var fasen för mycket! :(

Postad 29 March 2015 - 01:41

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Hmmm... Sitter dom på 14.4 kb modem på PSN eller?
Drog precis hem Hardline på One under timmen.

De kanske kör mobilt bredband, som har gått över gränsen för datamängd  ;)

Skämt och sido, med 20+ miljoner sålda PS4or borde de ha råd att förbättra sina servrar...

Redigerat av Ageve, 29 March 2015 - 01:43.

Postad 29 March 2015 - 02:07

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0

Efter att jag fått ner 20GB på två dygn testade jag att radera och starta nedladdningen på nytt.

Gör inte det...

Jag skyller på dig Fredrik ;-)

Men s*tan i gatan va drygt, sorry hehe!! :blush:  Sjukt är det iaf!!!

Redigerat av fredrik11, 29 March 2015 - 02:09.

Postad 29 March 2015 - 06:40

{OLD}Reaper
  • {OLD}Reaper
  • Veteran

• 1740 inlägg
  • 0

Men s*tan i gatan va drygt, sorry hehe!! :blush: Sjukt är det iaf!!!

Hehe, jag hade gjort sådär till sist utan någons inrådan :-)

Summa summarum:

26mar ca 16:30 - köpte BFHL på US-PSN
29mar ca 07:30 - nedladdat och klart

Framtiden är här...

Postad 29 March 2015 - 07:51

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0

Efter 23 j*vla timmar så har jag fått hem 18,4gb!! Är det nåt j*vla skämt från Sonys sida? Jag blir ärligt vansinnig!

Jag tror det är senaste firmware uppdateringen som har fuckat upp allt, för jag har aldrig haft problem innan dess...

Postad 29 March 2015 - 10:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0

det blir ju tre dygn! man vet ju inte om man ska skratta eller gråta. jag väljer att skratta :D

skämt åsido, nog för att det har gått långsamt för många av oss, men över ett dygn är helt åt skogen. då ska man ju sitta på adsl eller något sån där uråldrig uppkoppling. jag förstår inte vad det är som är fel heller. sonys servrar kan väl inte vara så nerpackade med arbete så att deras butik inte fungerar heller?

Postad 29 March 2015 - 11:24

Belic
  • Belic
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0

Efter 23 j*vla timmar så har jag fått hem 18,4gb!! Är det nåt j*vla skämt från Sonys sida? Jag blir ärligt vansinnig!

Jag tror det är senaste firmware uppdateringen som har fuckat upp allt, för jag har aldrig haft problem innan dess...

Har du testat att radera o börja om? 

:ph34r:

Postad 29 March 2015 - 11:25

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0

Laddade ner Alien Isolation patchen i onsdags. Det gick normalt snabbt tyckte jag. Har själv tidigare någon gång tyckt att det gått långsammare att ladda ner BF grejer än annat. Men allt ligger väl på samma servrar eller?

Postad 29 March 2015 - 11:46

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0

Har du testat att radera o börja om? 

:ph34r:

hahaha! Den går jag inte på!  :)

Jag hade bättre hastighet tidigare, då hade jag 5 timmar kvar stod det. Men sen spelade jag lite Minecraft i brist på annat. Och efter det så va skiten tillbaka på 65 timmar. Har inte kollat på ett tag nu, så med lite tur har hastigheten ökat igen. Vore ju kul om man kunde spela spelet när det fortfarande va helg... Men antar att jag får spela till påsk eller nåt.  :D

Postad 29 March 2015 - 11:53

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

hahaha! Den går jag inte på! :)

Jag hade bättre hastighet tidigare, då hade jag 5 timmar kvar stod det. Men sen spelade jag lite Minecraft i brist på annat. Och efter det så va skiten tillbaka på 65 timmar. Har inte kollat på ett tag nu, så med lite tur har hastigheten ökat igen. Vore ju kul om man kunde spela spelet när det fortfarande va helg... Men antar att jag får spela till påsk eller nåt. :D

Snabbare att åka o köpa en One o dra ner det på mindre än timmen 😂

Postad 29 March 2015 - 12:16

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0

haha! 

Får kanske ta och göra det.

Jag va däremot förbi Elgiganten i fredags för att köpa bf på skiva, men dom hade inget ex hemma till ps4. Därför köpte jag det digitalt, just nu ångrar jag det köpet. Hade varit bättre att åka till Norrköping och köpt det på skiva. Då hade jag iaf kunnat spela det i helgen.

Edit: Fortfarande 60 timmar kvar! Men jag fick ju spela prologen, det va ju nästan 5 minuter speltid...

Redigerat av walkiii, 29 March 2015 - 12:23.

Postad 29 March 2015 - 13:58

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
haha, vilken katastrof! Jag drog ner peggle och det var på någon gig, gick illa kvickt. Märkligt att denna nedladdning strular så för många. Sony måste ta och kamma sig nu med servrarna. Pinsammt detta från deras sida.

Redigerat av Johan_i_burken, 29 March 2015 - 13:59.

Postad 29 March 2015 - 14:07

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 0

haha, vilken katastrof! Jag drog ner peggle och det var på någon gig, gick illa kvickt. Märkligt att denna nedladdning strular så för många. Sony måste ta och kamma sig nu med servrarna. Pinsammt detta från deras sida.

Är problemet globalt?
Har inte hunnit googla efter det. Då det gick så smärtfritt på One.

Men om det är så för alla så är det ju värdelöst. Nästan värre än när hela PSN var nere i julas.

Är det problem att ladda ner andra spel oxå, el bara Hardline?

Värdelöst att punga ut 500:- o inte få spelet direkt.
Då kan man ju lika gärna köpa på skiva o va tvungen att åka 5-10 mil istället.

Postad 29 March 2015 - 14:08

JSan
  • JSan
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Hardline är (enligt mig) jäkligt kul om man spelar rätt "mode".
Conquest är bättre på BF4, för mycket action på hardline, för mycket tdm.
Hotwire är tråkigt men bra om man vill ha gratis poäng/XP.
Bloodmoney = tdm
Heist = ingen aning (för lite speltid)
Rescue = hur kul som helst, som gammal COD UO spelare njuter jag av varje sekund av detta spel. Ger typ ingenting om man vill levla upp snabbt men ger mig absolut spelglädje för varje sekund, plus ett bättre k/d, ibland, om jag har tur :)

Jäkligt kul tycker jag med, fast gillar conquest small bäst, lagom med folk då. Large blir däremot rätt grötigt.

Försöker låsa upp det där double barrel shotgun men inte helt lätt :) 

Postad 29 March 2015 - 14:39

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0

Googla på PS4 och MTU...

Att sänka den gjorde under för mitt nätverk iaf. Innan så sänkte PS4an mitt LAN bara av att ha den igång?

Postad 29 March 2015 - 14:46

philippp
  • philippp
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0
Låste precis upp .300 knockout den är helt galen ohk upp till 50m :) riktigt jobbig att låsa upp men det var värt det!

Postad 29 March 2015 - 16:30

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Snabbare att åka o köpa en One o dra ner det på mindre än timmen

Då hade jag hellre väntat. Xbone versionen är 720p...

Postad 29 March 2015 - 21:29

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1715 inlägg
  • 1

Då hade jag hellre väntat. Xbone versionen är 720p...

Well, jag kan då iaf spela. 😂😂😂

Postad 30 March 2015 - 05:53

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

• 3023 inlägg
  • 0
45 timmar senare och spelet är hemma! Synd att jag jobbar nu, så jag ändå inte kan spela...

Postad 30 March 2015 - 14:02

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Dagens tips: spela dom hacker (commander) är väldigt givande i poäng (pengar),  t.ex. i bloodmoney. Jag drog ihop 2 mille på några timmar. Tog en vecka för att tjäna lika mycket som vanlig soldat...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.