Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Legend of Zelda: Breath of the Wild [Switch/Wii U]

476 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Wii U) (Nintendo Wii U-spel) 8 8,36 (13) 699:-
The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Switch) (Nintendo Switch-spel) 9 9,07 (66) 604:-
The Legend of Zelda: Breath of the Wild - Limited Edition (Switch) (Nintendo Switch-spel) 9 8,4 (4) Inga priser

Postad 17 mars 2017 - 17:13

Segge
  • Segge
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Går det att prata med någon för att få tips för att hitta minnena? Eller är det bara titta noga och försöka lista ut? Har 2st kvar nu och bilden säger väldigt lite.

Postad 17 mars 2017 - 17:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Det finns en kille (en äventyrare) som brukar vara vid häststallen, han brukar ge lite riktningar (i början i alla fall, du har kommit längre än mig).

Postad 17 mars 2017 - 19:42

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
Jo tror han finns vid alla stall, så han ger tips. Jag har 3 eller 4 kvar :)

Postad 18 mars 2017 - 07:04

fredl
  • fredl
  • Forumräv

• 762 inlägg
  • 0
Jag har spelat 60 timmar. Har gjort 30
Shrines, låst upp 7 torn och en Divine beast.

Har nyligen börjat i Eldrin och det är hur grymt som helst!

Postad 18 mars 2017 - 11:46

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 750 inlägg
  • 0

Nu har jag för första gången smygit till Hyrule Castle :)

Seglade in på baksidan av slottet, slaktade några Guardians, tog några kistor, men insåg snabbt att jag behöver Master Sword till detta, då jag inte har nog med vettiga vapen.

Visst blev det lite frestande att gå till Ganon, men det är självmord :D

Men det var kul att kika förbi iaf.

Musiken blev riktigt pampig och mäktig, med klassisk Zelda känsla på det hela.

Önskar att musiken kunde va lika mäktig på fler platser i spelet.

Mitt mål nu, är iaf att leta upp Master Sword, innan jag tar tag i resten av spelet :)

Redigerat av Svante Skoog, 18 mars 2017 - 11:46.

Postad 19 mars 2017 - 21:03

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0

klar med alla shrines. det har tagit tid.

155 frön, kommer definitivt inte leta efter alla dom. kanske ett gäng men verkligen inte alla.

1 beast kvar, sen blire att bege sig till slutet. jag vet inte hur många timmar jag lagt på detta nu, men det är förmodligen det mesta jag lagt på ett zelda-spel, och kan bli det mesta jag lagt på ett singleplayer. eller iallafall top 3, skyrim har nog snott en del timmar med :D.

Postad 19 mars 2017 - 22:27

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0

Spöade slutbossen dag och har lagt ca 120 timmar och ser att jag har ca: 62% kvar av spelet :).

Postad 19 mars 2017 - 22:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Spöade slutbossen dag och har lagt ca 120 timmar och ser att jag har ca: 62% kvar av spelet :).

Det måste väl vara fröna? Finns ju runt 700 av dem. Belöningen man får för att ta alla är inte riktigt värt det dock :D

Postad 19 mars 2017 - 23:28

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0

Det måste väl vara fröna? Finns ju runt 700 av dem. Belöningen man får för att ta alla är inte riktigt värt det dock :D

Haha! ja dom är nog 95% av det som är kvar, jäkla pilliga en del är. :D

Postad 20 mars 2017 - 01:45

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
900, riktigt ovärd belöning med.

Postad 20 mars 2017 - 07:36

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1 715 inlägg
  • 0

Lägg där till att ta kort på alla växter, fiender som man ska fota också :) bara det är ju ett projekt i sig. :D

Postad 20 mars 2017 - 10:49

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
Fast det kan man ju fuska lite med iallafall :D

Postad 22 mars 2017 - 08:35

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2 517 inlägg
  • 0

Angry joe har recenserat:

https://www.youtube.com/watch?v=-xWXBxrPDAY

Postad 22 mars 2017 - 10:07

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 750 inlägg
  • 0

Då var det hela avklarat :)

Rätt så episk slutfight, fast inte min favorit i serien tyvärr.

Har kanske 50 shrines och annat smått kvar att göra, men nu får det räcka för mig ;)

Så här efteråt, så kan jag säga att det helt klart är det bästa open-world spelet som gjorts, och sopar mattan med Horizon.

MEN, jag tycker tyvärr inte att det är det bästa Zelda spelet.

Dels är musiken det tråkigaste i serien. Är kanske 2-3 spår som håller hög klass, men även dessa kommer man inte ihåg efteråt.

Sen saknar jag vanliga dungeons, för fy fan va trött jag blev på alla shrines.

Dom var kul i början, men sen blev det bara tjatigt.

Sen är de få dungeons vi fick, inte speciellt episka heller.

Förutom nån guardian, så är dom så tomma och lite trista, då det bara är ett stort pussel, och inget mer.

Bossarna kändes som 4 olika varianter av samma. Även här inget man direkt minns, tack vare typ samma grötiga design.

De dungeons vi brukar få i Zelda, ser oftast helt annorlunda ut i färger och en design som går i samma stuk som området man var i, samt att bossarna var väldigt unika i design och attackmönster.

Och det var ofta ett speciellt vapen och sätt att ta död på dom. Här körde jag samma typ av attacker på allihop.

Dock fanns det ett område som man besökte, inför en Dungeon, som bjöd på mer old-school stuk, och med en komiskt boss, som var RIKTIGT kul att slåss mot. Önskar att det hade varit mer av den varan :)

Det jag älskade med spelet, var själva Hyrule, och allt kul spex man kunde hitta på ute i världen.

Sen var varje main story moment, inför varje dungeon, riktigt bra, men kul karaktärer och storys.

Och inledningen av alla dungeons, bjöd på kul action :)

Själv storyn om Zelda (hennes överdrivet brittiska dialekt blev bara komisk, var inte speciellt minnesvärd, och Ganon själv var lite av en besvikelse, även om slutet i sig var mäktigt.

Så lite smått negativa saker finns i spelet, men de positiva sakerna är starka nog, att jag kan leva med bristerna..

Mina favoitspel i 3D serien, är fortfarande Ocarina of Time och Wind Waker. Dock så spöar Breath of the Wild skiten ur Twilight Princess och Skyward Sword :)

8.5 av 10 får det av mig i betyg :)

Helt klart värt hypen, men inte riktigt värd titeln av världens bästa spel, även om det är nära emellanåt ;)

Redigerat av Svante Skoog, 22 mars 2017 - 10:12.

Postad 22 mars 2017 - 10:44

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 695 inlägg
  • 1

Undra varför man inte hade kunnat kombinera Shrines och Dungeons, typ 7-8 riktiga grottor och 50 shrines hade ju räckt långt. Rent grafiskt så känns Shrines som en enkel lösning för utvecklarna, att göra riktiga grottor hade tagit längre tid men samtidigt hade det givit spelet ett bättre djup.

Sen tycker jag man kunde ha gjort så att vapen hade gått att reparera. Jag är lite halvless på shrines och då har jag bara gjort ca 10 stycken.

Själv gillar jag Horizon bättre än Zelda, hade Zelda haft Horizons grafik så hade det varit ännu finare, min TV verkar inte gilla Zelda, färgeran blir inte så skarpa och jag tror det beror på min TV som är 4K och måste skala ned bilden ända till 900p.

Postad 22 mars 2017 - 15:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Bästa open world-spelet som gjorts = 8.5?  :) 

Witcher, GTA, Far Cry, Skyrim, RDR, Just Cause, finns ju en del bra.

Men håller med om rösterna, de kunde hittat bättre till vissa. Det finns alltid saker att klaga på i alla spel, än har inte det perfekta släppts!

Postad 22 mars 2017 - 15:56

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 750 inlägg
  • 0

Bästa open world-spelet som gjorts = 8.5? :)

Ja, Open World är inte min favoritgenre, annars hade jag nog gett spelet en 10:a ;)

Är bara Witcher 3 och GTA 5 som annars hållt mitt intresse uppe rakt igenom. Far Cry och Just Cause tröttnade jag snabbt på.

Postad 24 mars 2017 - 01:54

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
Så var man klar då. Fantastiskt bra spel, och förmodligen top 3 Zelda. Ser fram emot vad man kommer göra i nästa spel. Lite mer styrning hade inte varit fel, även om det är skoj med såhär fritt röjande.

Postad 25 mars 2017 - 09:24

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1 239 inlägg
  • 0
Såg en hund igår som sprang runt och jagade sin egen svans vid ett stall.
Såna små detaljer är ju bara så vansinnigt roliga!

Postad 25 mars 2017 - 10:00

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0
Spelade klart för ett par kvällar sedan.
Har tagit 70 talet shrines och en hel drös med sidequest etc. Nu får det vara bra!
Grymt spel med litet minus för alla dessa shrines och alldeles för lätta och enformiga divine beasts samt slutboss.

Blev även av med Hylian shield under en "blood moon" utav en elektrisk fladdermus :/
Rätt säker på att jag tog upp den men ett par timmar senare och för många autosaves så är den borta.
Går visserligen att köpa en ny för 3k men surt.

9/10

Redigerat av somoene2, 25 mars 2017 - 11:21.

Postad 25 mars 2017 - 17:49

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0

Bifogad fil  20170325_173543upp_1.jpg   240,89K   0 Antal nerladdningar

Klar med alla sidequest's nu.

253 frön

Jag hittar fortfarande dagligen nya hyfsat stora områden som jag missat. Idag hittade jag en skog efter en liten tur på flotte. Igår en vik.

Helt fantastiskt spel!

Postad 04 april 2017 - 16:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Famitsu: Making the next Zelda game might be more difficult if you choose to make it an open-air game. What will evolve open-air? How will you make future dungeons? What will the next Zelda title be like?

Aonuma: I think that, in the future, open air games will be the standard for Zelda.

Postad 04 april 2017 - 17:50

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

• 3 149 inlägg
  • 1

https://www.youtube.com/watch?v=w6NkNgI1ssw

Postad 12 april 2017 - 07:45

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

• 3 149 inlägg
  • 0
http://www.nintendol...ming_experience

Zelda: Breath of the Wild Update 1.1.2 Makes For A More Pleasant Gaming Experience
The best just keeps getting better

Just when you thought that it couldn't get any more pleasant playing The Legend of Zelda: Breath of the Wild, here comes an update to make things even more pleasant. When you boot up the game next you should hopefully receive update 1.1.2 which offers the following benefits according to Nintendo's own patch notes:

Adjustments have been made to make for a more pleasant gaming experience.

As for what specifically has been improved we cannot say categorically, however reports of Korok Forest running more smoothly and Moblin bashing being better than ever are a few improvements which we have stumbled across.

Let us know what improvements you have noticed in this very pleasant game with a comment below.

Postad 12 april 2017 - 14:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Helt ärligt...

Adjustments have been made to make for a more pleasant gaming experience.

Säg vad istället, Nintendo.

Postad 12 april 2017 - 15:01

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0

Bifogad fil  upp.jpg   123,97K   27 Antal nerladdningar

:D

Körde lite med nya patchen till Wii U och jag tycker det flyter på lite bättre i Korok forest och Faron woods men det är fortfarande i stort sett permanent lägre framerate på dessa ställen. Framedropsen när man spöar Moblins är nästan borta nu tycker jag (spöade ett 10-tal) bara för att testa.

Postad 02 maj 2017 - 07:07

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

• 3 149 inlägg
  • 0
http://zelda.com/bre...ack-1-detailed/

Expansion Pass DLC Pack 1 Detailed

Postad 02 maj 2017 - 07:26

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 695 inlägg
  • 0

attachicon.gifupp.jpg

Körde lite med nya patchen till Wii U och jag tycker det flyter på lite bättre i Korok forest och Faron woods men det är fortfarande i stort sett permanent lägre framerate på dessa ställen. Framedropsen när man spöar Moblins är nästan borta nu tycker jag (spöade ett 10-tal) bara för att testa.

Du ville bara skryta om dina 30 hjärtan med den bilden :D

Men jag har inte heller några större framedrops längre, lika smidigt som att spela i bärbart läge nu.

Postad 02 maj 2017 - 10:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 1

Du ville bara skryta om dina 30 hjärtan med den bilden :D

Det är ju inte den stora bedriften. 900 frön däremot -_-... då har man lagt ner tid och gillat spelet.

Postad 02 maj 2017 - 11:18

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 299 inlägg
  • 0

upp.jpg

Vad är det för format på den tvn 21:9?

Postad 02 maj 2017 - 13:56

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0

Vad är det för format på den tvn 21:9?

Nope 16:9.

Postad 03 maj 2017 - 07:01

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1 977 inlägg
  • 0

Spelade klart för ett par kvällar sedan.
Har tagit 70 talet shrines och en hel drös med sidequest etc. Nu får det vara bra!

quotar mig själv :P

Kunde inte riktigt slita mig utan gjorde färdigt alla 120 shrine quests och samtliga side quests med :)

Har även uppgraderat alla kläder till max haha.

Postad 03 maj 2017 - 08:59

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
Haha tosse :D. Jag tänkte jag skulle börja lira lite smått igen när dlcn kommer.

Postad 04 maj 2017 - 12:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Jag måste säga när jag spelar igenom nu och jagar shrines, att det är rätt uselt av Nintendo att ta betalt för vissa saker som finns i DLC1. Som att kunna sätta ut en random fast travel, ja det hade varit guld värt när jag står på ett högt berg och ser ett shrine, men vet att jag har ett shrine vid foten av berget som jag också måste hämta. Istället för att flyga ner och ta shrine A och sedan springa upp till berget igen och ta B, så hade jag kunnat sätta en fast travel och sparat tid på att slippa klättra upp för berget igen.

Men detta tar de alltså betalt för.

Precis som de tar betalt för "hard" och att låsa upp mästarsvärdets fulla potential. Saker som borde släppas gratis och hade släppts gratis i nästan alla andra spel.

Jag kan förstå att de tar betalt för DLC2 där det finns story, men mycket i ettan är ju spelfunktioner som borde funnits från början i spelet. Girigt.

Postad 04 maj 2017 - 13:46

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1 183 inlägg
  • 0

Jag måste säga när jag spelar igenom nu och jagar shrines, att det är rätt uselt av Nintendo att ta betalt för vissa saker som finns i DLC1. Som att kunna sätta ut en random fast travel, ja det hade varit guld värt när jag står på ett högt berg och ser ett shrine, men vet att jag har ett shrine vid foten av berget som jag också måste hämta. Istället för att flyga ner och ta shrine A och sedan springa upp till berget igen och ta B, så hade jag kunnat sätta en fast travel och sparat tid på att slippa klättra upp för berget igen.

Men detta tar de alltså betalt för.

Precis som de tar betalt för "hard" och att låsa upp mästarsvärdets fulla potential. Saker som borde släppas gratis och hade släppts gratis i nästan alla andra spel.

Jag kan förstå att de tar betalt för DLC2 där det finns story, men mycket i ettan är ju spelfunktioner som borde funnits från början i spelet. Girigt.

Håller med, vissa av grejerna borde ha varit patcher och andra räknats som dlc. Man får nog kanske se det som att man köper dlc 2 och får det som är i dlc 1 som en bonus. Har inte kollat vad priset är på E-shop men det är väl inte allt för farligt dyrt hoppas jag.

Hade gärna köpt dlc paket i fysisk utgåva bara för att få ytterligare en zelda grej i hyllan hemma.

Postad 04 maj 2017 - 13:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Man får nog kanske se det som att man köper dlc 2 och får det som är i dlc 1 som en bonus.

Ingår DLC1 när man köper DLC2?

Postad 04 maj 2017 - 14:57

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
Kan man köpa dom löst ens? Trodde det bara var season pass.

Postad 04 maj 2017 - 15:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Kan man köpa dom löst ens? Trodde det bara var season pass.

Ah.. det skulle förklara vad han menar.

Är uppe i 80 shrines nu, sakta men säkert så... men om jag möter en till "hard challenge"-robot så f-n ta dem. Det är ju bara going through the motions vid det här laget.

Jag gillar verkligen de pusselrum som finns, men det skulle vara enklare att få göra dem. Att behöva springa runt över hela kartan och samla dem när man redan sett alla fiender som finns typ och spelat 60-70 timmar känns mer som padding. Iofs så är det ett sätt att utforska världen, jag har ju inte varit överallt trots allt, men... tudelad på det. Det är en riktig time sink.

Det är samma med de bortglömda minnena, varför i h-vete ska man behöva springa runt och leta efter dem? Det är ju ändå intressant storyinnehåll som borde kommit automatiskt. Som om inte storyn redan är tillräckligt segregerad?

Sen tror jag att jag i slutändan föredrar att vapnen inte går sönder. Jag springer ändå mest runt och använder bomber (jag är expert på deras sprängradie nu i alla fall...) eftersom det är det vapen som inte tar slut. Medan jag sparar mina bra vapen som nu fyller hela inventoryt till svårare fiender.

Blodrödsmånen då? Totalt meningslöst. Fattar inte ens poängen med den. Den har inte berört mig på annat sätt än att jag får trycka bort en irriterande skärm från och till. Och så knöt de den till en shrine också som bara aktiveras vid blodmåne. Fick ställa Link på plats och ha på konsolen medan jag gjorde annat, sen när jag kom tillbaka efter några timmar var det löst  :D

Ja finns mycket att klaga på med endgame. Som t.ex blixtarna som alltid död.... vänta nu lite?

Anyway, if there's a thunderstorm, and metal items will be "sparking" in your inventory screens. You don't need to drop them, just change to non sparking weapons. Do that, and lightning will not be drawn specially to you.

Amen va fan... kunde de väl sagt tidigare  :D. Och jag som släppt all armor hela tiden.

Förresten, jag köper ett hus för 3000, pyntar det med massa dyra saker. Och ändå kan man inte lägga sina saker där om man vill samla föremål ^^ . Borde finnas en kista för sånt.

Postad 05 maj 2017 - 13:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Eller vad tycker ni?

Jättebra spel, men visst finns det nackdelar. Föredrar ni inte gamla formatet eller vill ni ha ett till spel med samma format som de säger att de ska göra? De kan ju fortfarande ha en öppen värld bara de fixar saker, men jag tycker att berättandet blir lidande av det en hel del också (långt mellan storysegmenten, få storysegment).

Kanske dra ner på storleken och fylla med fler tempel som är unika och har story kopplade till dem, samt fler unika bossar som förr i tiden.

Dels är musiken det tråkigaste i serien. Är kanske 2-3 spår som håller hög klass, men även dessa kommer man inte ihåg efteråt.

Sen saknar jag vanliga dungeons, för fy fan va trött jag blev på alla shrines.

Dom var kul i början, men sen blev det bara tjatigt.

Sen är de få dungeons vi fick, inte speciellt episka heller.

Förutom nån guardian, så är dom så tomma och lite trista, då det bara är ett stort pussel, och inget mer.

Bossarna kändes som 4 olika varianter av samma. Även här inget man direkt minns, tack vare typ samma grötiga design.

Håller med om detta t.ex.

Men samtidigt vill jag göra fler shrines eftersom man missar faktiskt en hel del innehåll om man inte gör dem. Det finns några unika som är roliga, jag gillar speciellt de som använder rörelsesensorn (den när man spelar golf t.ex., lustigt).

Men de har egentligen inte 120 shrines. Tar man bort alla återupprepade stridsutmaningarna och de som bara är "blessing" så blir det ju klart färre. Visserligen är det ju en utmaning att låsa upp eller hitta blessing shrines men oftast svårt att veta vad man ska göra. Ibland kan man komma dit och inte ha någon chans för att man inte hittat sidouppdraget som ger ledtråden.

Redigerat av Zoiler, 05 maj 2017 - 13:11.

Postad 05 maj 2017 - 13:07

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
En blandning mellan detta och äldre titlar. Det hade varit najs :)

Postad 05 maj 2017 - 15:33

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0

Jag har inte ens påbörjat mainstoryn än så kan inte riktigt uttala mig, ligger på 101 shrines för tillfället och jobabr hårt på att uppgradera mina olika set med kläder. Får se om jag blir besviken när jag påbörjar mainstoryn men hittils är jag väldigt nöjd, visst att kunna springa fritt över hela kartan redan från start förtar lite av spänningen från dom tidigare Zeldaspelen där man var låst till att utforska vissa utrymmen innan man klarat borgar och hittat ny utrustning etc.

Postad 05 maj 2017 - 16:55

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1 183 inlägg
  • 0

Har tagit alla shrines och kämpar på med att enchanta de sista rustningarna, vissa grejer är så sjukt dryga att samla och så ska man kanske ha 70 st av den. tar evigheter känns det som.

Som Zoiler skriver så är det helt sjukt att det inte finns en kista i ens hem där man kan lagra saker, det är nog vad jag saknar mest i hela spelet. Dom få vapen man kan hänga upp på väggen är en väldigt klen tröst.

Postad 09 maj 2017 - 21:17

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1 586 inlägg
  • 0
Har tagit en 70 shrines nu och alla divane beasts. Men inte dödat sista bossen ännu. Har fuskat en hel del måste erkännas, men inte på att hitta shrines. Fuskat bara med snabba lösningar på side/shrines quests.

Redigerat av New Player, 09 maj 2017 - 21:20.

Postad 09 maj 2017 - 22:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Fuskat bara med snabba lösningar på side/shrines quests.

Hur man låser upp/får fram shrines är inte helt självklart alla gånger nä, eftersom man kan behöva ett visst uppdrag som man kanske inte har hittat än. Vissa personer som behövs för uppdragen är bara tillgängliga vissa tider på dygnet.

Postad 09 maj 2017 - 22:59

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1 586 inlägg
  • 0
Bara fuskat på dom jag fått fram quest på. Så det är en hel del kvar ja. Tror jag fått nästan alla synliga iaf. Men det blir nog att fixa sista bossen snart sen är jag nog rätt mätt på Zelda för ett tag iaf.

Postad 28 maj 2017 - 23:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Nu har jag äntligen fått tid att varva detta. Tyvärr stötte jag på ett buggat shrine som inte aktiverades, så jag struntade i de 30 sista typ när jag ändå inte kunde göra alla. Tråkigt, men men.

Slutfighten och vägen dit var häftig (om än lite väl mycket reflekterande), men i slutändan så måste jag klaga på hur storyn hanterats. Zelda är Nintendos största varumärke rent berättelsemässigt, varför har de då bara cirka 1 timme mellansekvenser som för storyn framåt? Det är 25-30 % av spel som Uncharted 4.

Framförallt kommer majoriteten av alla spelare inte att se all story, eftersom de ligger gömda på platser man måste hitta med hjälp av foton? Absurt. Och hittar man de inte så missar man en scen i slutet. Tack och lov att YT finns i såna här stunder.

Sen är storyn helt sönderklippt också, på grund av att man själv väljer vilket minne man går till i vilken ordning (plus att det tar låååång tid mellan varje klipp man ser eftersom man spelar spelet). Vilket bara gör det mer förvirrande, på YT är de i rätt ordning och det borde de ha varit i spelet också.

Plus rösterna då, visst första gången, men jag ser helst att bland annat Zelda får en ny röstskådis till nästa. Hoppas de sköter storyn på ett annorlunda sätt i nästa spel. Nu nådde de stor framgång med detta så jag är inte så säker på att så blir fallet dock.

Egentligen så saknas tre viktiga hörnstenar från Zelda i Breath of the Wild: Fokuserad story, aktiv, minnesvärd musik (240+ låtar, men det mesta passiv bakgrundsmusik), unika bossar. Sen har de lagt till mycket annat som kompenserar för det, men de har behövt kompromissa med seriens kärna när de prövat nya vägar, helt klart.

Oh well, fantastiskt spel överlag, spännande att se hur de bygger vidare. Undrar om story-DLC:t visas på E3.

Postad 08 juni 2017 - 15:32

Unregistered8328bdd6
  • Unregistered8328bdd6
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Nu har jag äntligen fått tid att varva detta

100 % du spelet på båda gångerna du klarade det?

Postad 08 juni 2017 - 15:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

100 % du spelet på båda gångerna du klarade det?

Sorry, men den här diskussionen har jag redan haft  :D

https://www.minhembi...howtopic=167852

För mig är det lite konstigt att diskussionen ens finns tbh. Man har kört igenom spelet ett varv, en gång. Ett varv är från start till mål på en löparbana. Men av någon anledning så antar folk att man menar "varva" som att springa förbi någon annan.

Redigerat av Zoiler, 08 juni 2017 - 15:49.

Postad 13 juni 2017 - 14:32

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1 586 inlägg
  • 0
Betalt för den första dlc någonsin nu. Tog några år innan dom kunde lura mig på extra pengar.

Postad 13 juni 2017 - 17:37

Drake001
  • Drake001
  • Mästare

• 3 149 inlägg
  • 0
https://youtu.be/h1GakpHZFpg

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.