Kan jag aldrig tänka mig, finns inget vinstgivande i att skippa det när avtalet med MS gått ut.Vill minnas att jag läste att det inte skulle komma till PC? Men det var några månader sedan jag läste det..
Rise of the Tomb Raider (Xbox One | Series X/S)
(Xbox Series X/S spel)
|
7
|
(13)
|
890:- | |
Rise of the Tomb Raider (PC)
(PC-spel)
|
6
|
(8)
|
Inga priser | |
Rise of the Tomb Raider - 20 Year Celebration Edition (PS4)
(PlayStation 4-spel)
|
6
|
(10)
|
144:- | |
Rise of the Tomb Raider - 20 Year Celebration Edition (PC)
(PC-spel)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Postad 24 February 2015 - 15:12
Postad 25 February 2015 - 13:58
Kan jag aldrig tänka mig, finns inget vinstgivande i att skippa det när avtalet med MS gått ut.
Jag hoppas att du har rätt. För jag vill verkligen ha detta. ![]()
Postad 25 February 2015 - 17:32
Sannolikheten för att det kommer till PC är stor, med tanke på tidigare "exlusiva" spel till Xbox One.
Dead Rising 3 skulle som sagt aldrig komma till PC, och det var definitivt inte en tidsbegränsad exlusivitet...
http://www.totalxbox...ne-says-capcom/
Redigerat av Ageve, 25 February 2015 - 23:12.
Postad 02 March 2015 - 14:05
På framsidan av senaste PCGames.de. Hon ändrar ansikte varje gång de visar nya bilder.

Redigerat av Zoiler, 02 March 2015 - 14:09.
Postad 03 March 2015 - 00:34
Här är min intervju med Crystal Dynamics lead developer:
http://www.youtube.com/watch?v=dKiPTNi3I9M
Redigerat av Ageve, 03 March 2015 - 01:33.
Postad 06 May 2015 - 08:13
Annars kan man kolla bakåt i den här tråden; det där med "duration" diskuterades i Augusti förra året.
Postad 28 May 2015 - 11:28
Yes, Rise of the Tomb Raider is Still an Xbox Timed Exclusive: http://www.gamespot....d/1100-6427581/
Där var det där ordet igen: Timed
Postad 28 May 2015 - 12:08
Yes, Rise of the Tomb Raider is Still an Xbox Timed Exclusive: http://www.gamespot....d/1100-6427581/
Där var det där ordet igen: Timed
Finns det några rykten om hur länge?
Postad 17 June 2015 - 15:13
Hmm, verkar som ansiktet har ändrats igen (till det bättre):
Före

Efter

Ser väldigt bra ut! Några läckta E3-demon
https://www.youtube.com/watch?v=3R55Y8W1QEI
https://www.youtube.com/watch?v=FM8wcVZZ7OY
https://www.youtube.com/watch?v=FM8wcVZZ7OY
Plus trailer
http://www.youtube.com/watch?v=3VYDtDixyyA
Postad 17 June 2015 - 17:11
https://www.youtube.com/watch?v=Cf1BkBj4gkk
edit: Trailern med bättre bild:
http://www.gamersyde...r-34914_en.html
Redigerat av Ageve, 17 June 2015 - 17:27.
Postad 21 June 2015 - 15:31
http://www.youtube.com/watch?v=GZ19JCTOGfI
Ser väldigt mycket bättre ut än 2013.
Jag gillade för övrigt att de sa på konferensen att de tänker satsa mer på tombs i denna.
Postad 21 June 2015 - 18:36
Om detta mot alla odds inte kommer till ps4, så är det här spelet som får mig att köpa en xbone.
Postad 21 June 2015 - 19:02
Det tror jag också. Hoppas till sommaren. Tänkte bara måla upp en worse case scenario och hur mycket jag vill ha detta spel. ![]()
Postad 21 June 2015 - 19:09
Ja det är kul med mer regisserade spel som TR och UC som komplement till alla open world-spel.
Postad 21 June 2015 - 19:14
Ja det är kul med mer regisserade spel som TR och UC som komplement till alla open world-spel.
Är det termen för spel som inte är open world? Hur som helst så undviker jag helst open world pga hur lite tid som finns till spel sedan jag blev pappa
Postad 21 June 2015 - 19:21
Är det termen för spel som inte är open world?
Min term iaf, mer styrda/regisserade spel
. Linjära kan man säga också men TR är inte lika linjärt som UC.
Open World-spel kan du ju förstås spela också, finns inget som säger att du behöver göra allting i dessa spel. Kör man bara huvuduppdragen så tar de oftast inte mer tid än ett spel som TR.
Redigerat av Zoiler, 21 June 2015 - 19:22.
Postad 21 June 2015 - 20:21
Jag gissar på en Ultimate Edition med DLC som kommer ett år efter release på Xbox One.
Postad 21 June 2015 - 20:45
Postad 21 June 2015 - 22:41
Ser mer fram emot TR än UC faktiskt.
Postad 22 June 2015 - 06:22
Min term iaf, mer styrda/regisserade spel
. Linjära kan man säga också men TR är inte lika linjärt som UC.
Open World-spel kan du ju förstås spela också, finns inget som säger att du behöver göra allting i dessa spel. Kör man bara huvuduppdragen så tar de oftast inte mer tid än ett spel som TR.
Jo men det brukar ju bli så förbaskat jobbigt när man är på så låg level eftersom man inte gör massa extra. Iaf i spel som typ the Witcher. Eller så har jag helt fel och det skalar med beroende på vilken nivå man är.
Postad 22 June 2015 - 15:17
I Witcher får du mest exp av huvuduppdragen så där behöver man inte göra något annat om man inte vill. De har gjort det så det är tillräckligt. Plus att du kan sänka svårighetsgraden när du vill.
Spel som Far Cry 4 eller Batman går ju också att bara köra huvuduppdragen ![]()
Postad 22 June 2015 - 21:55
Såg riktigt bra ut det där, blir att köpa direkt när det kommer ut.
Ja, jo det är konstigt att de inte visade detta på Microsofts presskonferens istället för (nästan) bara hoppande på isberg. Var lite besviken efter det, men nu ser det riktigt bra ut.
Här finns videon med bättre bild:
http://www.tombraide.../videos-01.html
Postad 23 July 2015 - 17:29
http://gematsu.com/2...s4-holiday-2016
Så, sent 2016, får se hur relevant spelet är när det väl kommer eller om det blivit omsprunget av allt annat, men det är väl bra att det kommer ... till slut.
Postad 23 July 2015 - 18:48
PC-version tidigt 2016, ungefär som väntat.
http://press.na.squa...-for-windows-10
Frågan är om man ska köpa det vid release eller vänta på PC-versionen. Det släpps ju inte direkt lite spel i november...
edit: Min gissning är att PC-versionen släpps i April 2016, förhoppningsvis inte 1 april för då blir det väl ett nytt Batman.
Redigerat av Ageve, 23 July 2015 - 19:03.
Postad 23 July 2015 - 19:01
Så, sent 2016, får se hur relevant spelet är när det väl kommer eller om det blivit omsprunget av allt annat, men det är väl bra att det kommer ... till slut.
Tja, vad menar du med "Till slut"? Du trodde på 2018 på förra sidan. Du trodde inte ens att de hade startat på PS4-versionen ännu, du trodde det skulle ta tre år, hur mycket jag än försökte övertyga dig om annat. Du borde väl vara mycket positivt överraskad av att det endast är ett år?
Jag har svårt att tro att det finns en enda person i utvecklarteamet som knackar PS4-kod för Tomb Raider spelet just nu.
Om MS t ex har köpt rättigheterna under 3 år så kan du slå dig i backen på att de inte kommer att slösa utvecklare på en PS4 version
Ett år var rimligt. Jag gissade tydligen på 6-12 månader.
Drey123, dags att erkänna att du var ute och cyklade?
Finns massa citat som är guld värda från sid 4 och framåt.
Frågan är om man ska köpa det vid release eller vänta på PC-versionen. Det släpps ju inte direkt lite spel i november...
Eh, det släpps inte få spel tidigt 2016 heller. Släpps nog fler spel då nästan. Allt har skjutits upp till dess.
Redigerat av Zoiler, 23 July 2015 - 19:03.
Postad 23 July 2015 - 19:52
Tja, vad menar du med "Till slut"? Du trodde på 2018 på förra sidan. Du trodde inte ens att de hade startat på PS4-versionen ännu, du trodde det skulle ta tre år, hur mycket jag än försökte övertyga dig om annat. Du borde väl vara mycket positivt överraskad av att det endast är ett år?
Ett år var rimligt. Jag gissade tydligen på 6-12 månader.
Drey123, dags att erkänna att du var ute och cyklade?
Finns massa citat som är guld värda från sid 4 och framåt.
Eh, det släpps inte få spel tidigt 2016 heller. Släpps nog fler spel då nästan. Allt har skjutits upp till dess.
Ja, jag är fortf osäker på om ngn i det principiella teamet skriver kod för PS4an just nu, men det finns andra studios. Eidos Montreal t ex.
Och skadan är redan skedd, Eidos har skapat bad will och spelet kommer att bli fullkomligt irrelevant förutom för hardcorefans efter att Uncharted 4 kommer ut och definierar hur äventyrsspel ska se ut. De hade chansen att ge spelvärlden ett nytt välgjort äventyrsspel under julhelgen men valde att ta säckar med pengar av MS istället. De har fortf betett sig som svin och jag förstår inte varför folk är så blasé över det.
Postad 23 July 2015 - 23:32
Ja, jag är fortf osäker på om ngn i det principiella teamet skriver kod för PS4an just nu, men det finns andra studios. Eidos Montreal t ex.
Och skadan är redan skedd, Eidos har skapat bad will och spelet kommer att bli fullkomligt irrelevant förutom för hardcorefans efter att Uncharted 4 kommer ut och definierar hur äventyrsspel ska se ut. De hade chansen att ge spelvärlden ett nytt välgjort äventyrsspel under julhelgen men valde att ta säckar med pengar av MS istället. De har fortf betett sig som svin och jag förstår inte varför folk är så blasé över det.
Var inte så negativ, vi får spelet och det kommer antagligen att komma ut i en trevlig utgåva med allt DLC etc på en gång. De beter sig inte som svin, det är så spelbranschen fungerar. Det är inte första gången MS eller Sony köper en exklusivitet och inte sista heller. MS ligger efter och behöver försöka komma ikapp, bara logiskt att man gör denna typ av deals. Och för Square Enix att tacka nej skulle vara hål i huvudet, det är inte smart affärsstrategi över huvudet taget. Jag gissar också att de har räknat på det hela innan de slöt avtal och kommer ut med mer pengar genom detta. Pengar som kan läggas på utveckling av andra spel.
Postad 24 July 2015 - 00:13
De har fortf betett sig som svin och jag förstår inte varför folk är så blasé över det.
Vi som inte gör det inser väl att det är business. Precis som Sony köper exklusiva spel gör MS det. Eller så har vi inga personliga känslor runt det, jag ska köpa en Xbox ändå.
Så menade du inte, du menade att de inte hade börjat och sedan skulle de ta tre år. Om du hade menat att någon annan arbetade på det samtidigt så skulle du inte prata om 2018.
Har du haft fel eller rätt?
Postad 24 July 2015 - 03:32
Klart jag hade fel, men såvida du inte har hört ngt annat av en riktig källa så gissade du och jag på samma grunder, skilnaden är att du gillar fler spel än jag och tänker köpa MS konsol, har man som jag däremot klarat och tyckt om max 4-5 spel under de sensate 2 konsolgenerationerna och sen kommer en firma som inte gjort anant än att slakta franchises du tycker om och nästintill köper ytterligare en franchise så är det väl klart att man blir förbannad, jag förstår inte alls vad som är fel med det.
Folk är sura över att Sony köpte sig ett Street Fighter eller vad de nu köpte och att Bayonetta 2 blev Nintendoexklusivt så känner jag samma som du gör för TR, inget alls eftersom de spelen är fullkomligt irrelvanta för mig. Du har däremot betett dig överlägsen på samma sätt som om jag skulle gått in i Bayonettatrådarna och gäspa över 2:an bara kommer till Wii:n.
Det blir inte bättre av att en f.d. Sonychef numera MS-chef står och hånler över det och att Eidos går ut i en blogpost och säger "Men ni har ju TR:DE som ni kan spela, och sen kommer vårat top down-TR senare också, duger inte det?" Riktig dålig hantering av fansen, och så mkt badwill för vadå? Ett års exklusivitet, de kunde fan ha sagt det förra E3 så hade allt varit bra, inget i PR-hanteringen av det här spelet har varit vettigt och jag har en känsla av att den enda anledningen till att de gått ut och sagt att det kommer till PC och PS4 nu istället för efter Xbonesläppet är för att de insett att de har en suck att sälja PS4-versioner om de berättar nu istället för senare.
Sen ska vi inte tala om releasestrategin som Eidos har, rita ett venndiagram över
1. Folk som har Xbone,
2. Folk som har ett intresse av spelet till att börja med
3. Folk som hellre köper TR istället för Fallout 4.
Jag känner instinktivt att det inte är väldigt många kvar, och mitt i allt det här så väljer Eidos tack vare mutorna att begränsa spelet till plattformen det sålde sämst till och inte har en lika solid bakgrund i tredjepersons äverntyrrspel, allt är väldigt märkligt och extremt dåligt hanterat. Det är inte konstigt att vissa som jag har blivit jävligt förbanande.
Redigerat av simulacra, 24 July 2015 - 03:47.
Postad 24 July 2015 - 12:27
Tur att man inte kör PS4 då....
http://www.fz.se/art...ch-ps4-nasta-ar
"Square Enix bekräftar att pc-versionen av spelet ska släppas "tidigt 2016". Desto värre blir det för Playstation 4-ägarna som får vänta i ett år på sin version, som släpps runt julhandeln 2016"
Redigerat av masse70, 24 July 2015 - 12:28.
Postad 24 July 2015 - 13:10
Eller tur att man har PC, PS4 och Xbox One så att man kan spela alla spel vid release.Tur att man inte kör PS4 då....
Om du inte har PS4 så missar du ju alla Uncharted-spelen, eventuell uppföljare till TLoU osv.
Håller med om att ett år är lång tid, men det tog ännu längre tid innan GTA5 kom till PC. Trots det sålde det bra på Steam.
Förhoppningsvis har Square Enix insett att exlusivitet på ett spel som i stort sett alltid har varit multiplattform inte var ett smart drag, och därför valde de att bekräfta en PS4-version redan nu.
Redigerat av Ageve, 24 July 2015 - 13:17.
Postad 24 July 2015 - 13:50
Klart jag hade fel, men såvida du inte har hört ngt annat av en riktig källa så gissade du och jag på samma grunder, skilnaden är att du gillar fler spel än jag
Skillnaden är inte hur många spel vi spelar, utan hur bra vi hänger med i spelvärlden. Ja, vi gissar utifrån ungefär samma information, men du måste ju förstå att jag är mer insatt i detta än dig. Du gillar 4-5 spel om året säger du, och förstår inte ens att det är Square och inte Eidos som tar beslut i denna frågan. Jag är spelrecensent och hänger med i spelnyheter som du inte bryr dig det minsta om. Försäljningstrådar som du inte bryr dig alls om. Det finns analytiker och bettingspelare som lever på att "gissa" och det är för att de kan göra kvalificerade gissningar som ofta går in, jag kan också göra kvalificerade gissningar om spelvärlden. Jag kan läsa av situationen och fatta att ett spel som i förra versionen sålde 7 miljoner (som du tycker är "ok") inte kommer att bli exklusivt för en enda plattform. Jag visste alltså att det skulle bli tidsexklusivt. Det var ingen turgissning. Jag visste också att de inte gör en version först och en version efteråt, för så fungerar inte spelutveckling. Det hade varit ren idioti, det är ingen som gör så i liknande fall. De skulle heller aldrig vänta tre år, de måste släppa det innan nästa TR kommer och det brukar ta två år. Det plus att MS sa holiday 2015 var en given hint, annars hade de sagt ännu längre.
Du är säkerligen bättre än mig på många andra saker, men alla är inte lika bra eller insatta i allt. Lyssna på andra lite och inte bara på din egna instinkt. Särskilt inte när du är känslomässigt engagerad och förbannad som du säger, då tänker man inte logiskt.
Du har däremot betett dig överlägsen på samma sätt som om jag skulle gått in i Bayonettatrådarna och gäspa över 2:an bara kommer till Wii:n.
TR är inte samma sak för det kommer inte enbart till Xbox One. Bayonetta 2 hade för övrigt inte ens existerat om inte Nintendo räddade projektet så alternativet var att det inte fanns alls. Sen har vi samma förutsättningar, du kan köpa en Xbox One precis som jag om du nu vill spela spelet tidigare. Du kanske upptäcker andra spelserier där också, antar att du inte haft en Xbox innan?
Men jag måste säga att det är rätt komiskt ändå. Du säger att allt hade varit bra om du hade vetat att det vart ett år som gällde på E3. Och när det är det jag har försökt säga till dig hela tiden så menar du att jag betett mig överlägset och mr high and mighty? Oj, han har rätt, han är insatt i ämnet, då är han överlägsen och en skrytpelle.
Fy fan vilka svin MS är som har köpt exklusivitet, det kommer inte till PS4!!! Jag ska aldrig mer köpa ett spel från Square.
Nej, det är bara tidsexklusivt. De har inte köpt franchisen.
Nej jag är skeptisk, så kan det ju inte vara!
Ok?
*visar sig att det är tidsexklusivt*
Det kommer inte komma till PS4 och om det gör det så kommer det ta tre år, finns inte en kotte som jobbar på det på PS4 nu.
Ta det lugnt, så fungerar det inte. Det kommer säkert om 6-12 månader till PS4. Man utvecklar samtidigt på alla plattformar, sedan väntar de med att släppa på PS4 tills de får enligt kontraktet. Man skippar inte den största plattformsbasen.
Hur kan du veta det!? De kommer inte orka lägga ner tid på en PS4-version!
....
*Visar sig att det kommer ett år efteråt*
Oj vad bra att det kommer.... till slut. Synd att det kommer vara fullkomligt irrelevant vid det laget, bara hardcorefans kommer köpa det.
Du hittar liksom hela tiden nya fel och du tar inte in andras åsikter även fast det visat sig att de haft rätt tidigare, för du verkar tro att en gissning är 50/50 oavsett vem det är som gissar, men så fungerar det inte. Du kunde valt att ha hopp om att det inte blir helt exklusivt första gången och du kunde valt att tro på att det kommer snabbare än tre år andra gången och du kan välja att tro på att det kommer bli ett bra spel nu, men du ser bara negativt, du letar fel för att du påverkas av vad som verkar vara ett hat mot MS.
Ja, det har varit dåligt hanterat av dem, det håller jag med om. Speciellt så här i efterhand när de ändå har utannonserat att det kommer till PC och PS4, vilket jag inte riktigt förstår varför, vad var då meningen med tisseltassandet från första början? Nu vet ju folk om att de kan vänta, ingen idé att köpa en Xbox One för det om man inte verkligen vill ha det tidigare. Vill man så kan man bara vänta på Definitive Edition med allt DLC, buggfritt och andra förbättringar.
Försök vara lite positiv istället, tjänar ingenting till att vara förbannad.
Redigerat av Zoiler, 24 July 2015 - 13:56.
Postad 24 July 2015 - 14:22
Nej, jag sa att jag gillade 4-5 spel TOTALT under hela förra generationen, resten har varit acceptabla men inte mer. Och ja, jag kommer alltid att vara ärligt mot mitt ogillande mot MS. De förstörde i princip en hel genre när de tog Halo som skulle varit ett någorlunda realistiskt open worldspel i scifimiljö och förvandlade det till en kiddieshooter där man skjuter små tvåbenta monster som piper och springer iväg som ett gäng clowner när man skjuter dem. De tog över Ghost Recon 2 och förvandlade det till en actionskjutare istället för det långsamma taktiska spel det var.
Och tack vare det de gjorde i början av 2000-talet så har i princip varenda skjutare förutom ett par nischade spel varit kloner av Halo 1, handkontrollsfokuserade actionröjare (som visserligen gett upphov till en del bra spel), Rainbow 6 är en skugga av sitt forna jag, Spec Ops som var den första taktiska militärskjutaren blev ett tps. De skapade en trend som gjorde 2000-talet till en mörk tid vad gällde spel.
De sålde av gänget som utvecklade Flight Simulator och sålde av hälften till Lockheed Martin som vägrar sälja Prepar3d till nöjeskonsumenter och lät istället ett gäng flygsimnybörjare göra en Steamversion som knappt ens stöder addons vettigt vilket är oerhört viktigt för den genren, de har helt enkelt behandlat oss som gillar långsammare och mer seriösa spel väldigt dåligt under väldigt lång tid.
Och när det väl kommer spel man gillar när det gäller mainstreamspel och sedan får se MS åter igen komma och stjäla spelen så blir man ju inte gladare precis.
Och vad gäller exklusiviteten så är ett till Mass Effect verkligen inte en långsökt gissning, hur lång tid tog det innan PS3 fick det? Och hur många mille exemplar hade det sålt?
Redigerat av simulacra, 24 July 2015 - 14:38.
Postad 24 July 2015 - 15:24
Och vad gäller exklusiviteten så är ett till Mass Effect verkligen inte en långsökt gissning, hur lång tid tog det innan PS3 fick det? Och hur många mille exemplar hade det sålt?
Du menar att det är samma situation? Mass Effect var ett nytt IP som aldrig hade några planer på PS3 när det utannonserades. Det var exklusivt från början. TR är sedan länge ett multiplattformsspel, dessutom är detta en fortsättning på ett spel som kom på tidigare plattformar.
Plus att Xbox 360 hade t o m större userbase än PS3 då. Nu däremot har PS4 mycket större userbase än XB1.
En någorlunda liknande situation som Mass Effect är om någon som EA gjorde ett exklusivt nytt IP till PS4 nu. Då hade jag inte på en gång trott att det kommer att komma till Xbox One om ett år.
Postad 05 August 2015 - 00:29
Nu står PC-versionen med bland kommande spel på Microsofts hemsida:
http://www.xbox.com/...ows?xr=shellnav
Gameplay/trailer från Gamescom:
edit: Länk till videon finns här. Det verkar inte gå att direktlänka...
http://www.tombraide...t=211543&page=3
http://www.youtube.com/watch?v=t28zzsAg2rU
Redigerat av Ageve, 05 August 2015 - 00:51.
Postad 05 August 2015 - 12:31
Nu står PC-versionen med bland kommande spel på Microsofts hemsida:
http://www.xbox.com/...ows?xr=shellnav
Det bästa jag läst på länge! ![]()
Postad 06 August 2015 - 00:55
![]()
http://www.ign.com/a...the-tomb-raider
Lara can now learn foreign languages. There are Greek etchings on the walls of the tomb, and by examining murals and other ancient items strewn about you can increase her language proficiency and eventually be able to read the etchings and learn their secrets. They might point to buried treasure, optional tombs, or something even bigger.
Redigerat av Zerox_no1, 06 August 2015 - 00:55.
Postad 06 August 2015 - 01:08
Once inside I didn’t encounter any combat — it was all exploration and puzzle solving. Oh, and trap avoidance. Those nasty kill screens from the first game are back. Here I accidentally stepped where I shouldn’t and fell into a spike pit, shoving a spear from underneath Lara’s jaw and out the top of her head.
Postad 30 September 2015 - 19:35
Expect to spend around 30 -40 hours getting everything done. This is gathering every weapons, ability and completing every side quest. It all comes down to how you want to play through the game. Running through the game will take you around 15 – 20 hours.
Låter som ett ganska långt äventyr. Snaaaart.
Postad 01 October 2015 - 21:15
Jämförelse mellan Xbone- och 360-versionen:
1441415596_rise_of_the_tomb_raider_xbox_one_vs_3.jpg 637.34K
0 Antal nerladdningar
1441415596_rise_of_the_tomb_raider_xbox_one_vs_3 (1).jpg 668.67K
0 Antal nerladdningar
1441415596_rise_of_the_tomb_raider_xbox_one_vs_3 (2).jpg 730.92K
0 Antal nerladdningar
Postad 07 October 2015 - 07:03
Edit: 3800 kr kostade från Dustin för dom med gamla studentkonton. Helt ok pris. Hoppas bara jag får en matt maskin!
Redigerat av Kamui, 07 October 2015 - 07:13.
Postad 18 October 2015 - 16:03
Spelet är klart, och släpps om ~3 veckor, dvs inga förseningar...
http://tombraider.tu...old-rise-of-the
Redigerat av Ageve, 18 October 2015 - 16:35.
Postad 28 October 2015 - 07:22
Har som sagt PS4 och kommer att få vänta ett tag, men jeeesus vad jag gillade första spelet.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
18 bilder
43 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?