Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Switch

2377 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nintendo Switch 2017 32GB (Spelkonsoler) 9 8,41 (123) 4 328:-
Nintendo Switch Lite (Bärbara spelkonsoler) 2 7,95 (19) 2 449:-
Nintendo Switch 2019 32GB (Spelkonsoler) 9 7,57 (43) 3 399:-
Nintendo Switch OLED 2021 64GB (Spelkonsoler) 9 7,9 (20) 3 819:-
3 relaterade trådar

Postad 21 juni 2016 - 17:34

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1 451 inlägg
  • 0

Jag är taggad som fan! Varje konsol dom släpper nu är en ren bonus....

Börjar tro mer och mer på att det här är sista konsolen från Nintendo. 

Jag håller nog helt och hållet med New Player att NX kan bli Nintendo sista stationära konsol...

Jag tycker att detta är så fantastiskt underligt roligt att jag får gnugga ögonen två gånger för att se så att det verkligen är sant. Orkar knappt anstränga mig att skriva nått. Detta sades efter Gamecube också, knorrades efter N64 med, sen har alla glömt att wii sålde i över 100 miljoner exemplar. 

Postad 21 juni 2016 - 18:21

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Nej. Men faktum är ju att tredjepartstödet har varit skitdåligt efter N64 så självklart undrar man ju hur länge dom kan hålla ut. Sega var i en svacka och släppte världens bästa konsol (Dreamcast) med "banbrytande" saker som modem att kunna ladda ner nya banor och minneskort som var som en liten gameboy och display i kontrollen och sjuuukt kraftfull, men Sega överlevde inte.

Jag har alltid hållit en flagga för Nintendo då dom gång på gång kommit med riktigt banbrytande saker (styrkorset, banor som scrollar, koder, innbyggt minne, analog spak, rumble pak osv) och det är sjukt kul att det gick så bra med Wii, men det är inte alls alltid dom har lyckats så bra med sina innovasjoner heller, powerglove och virtual boy tänker man på direkt samt alla "udda" lagringsmedia där tredjepart ställer sig tvekande til kosten. Världen går framåt inte bara i teknik men också hur fort man måste prestera, där en chef f¨r 10 år sen kunde glida lite kan man idag få kicken på 6 månader om man inte uppfyller kvotan, och jag är övertygad om att en flopp idag kostar mycket mer än den gjorde på powerglovens tid. Så eftersom Sony kan köpa Nintendo med växelpengar så måste man se detta i sitt sammanhang, där MS kan planera att tjäna pengar 3 generationer fram så vet jag inte om Nintendo har dom pengarna att investera, och har man då valt fel så börjar man inte bara om utan man b¨rjar om med rejält minus inte minst i omdömme.

Jag kan inte mycket om Nintendos ekonomi men om dom nu har råd att "hålla på" som dom gjör så är det helt fint, men du måste ju fatta att dom inte alls drar in lika mycket då dom säljer färre spel/tjänster. Om någon känner mer til deras ekonomi så bara berätta för oss andra.

Sony har imho släppt konsoler som varit ok, men haft några minus men dessa minus har varit på bekostnad av spelarna, medans Nintendo gjort några fel som blitt på bekostnad av dom själva.

Postad 21 juni 2016 - 18:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Men Sega var tbh dumma i huvudet med hårdvaran om man ser affärsmässigt. Finns en bra artikel om det nånstans som jag postat tidigare nån gång genom åren...

Så eftersom Sony kan köpa Nintendo med växelpengar så måste man se detta i sitt sammanhang

Ögonöppnare här.

Edit: Obs att denna är gammal, men Sony kan inte köpa Nintendo för växelpengar =P. Kan inte köpa dem alls tbh.

Om någon känner mer til deras ekonomi så bara berätta för oss andra.

Jag har gjort det hur många gånger som helst faktiskt, även om inte just till dig. Det här kommer bara upprepas igen om ett tag tyvärr.

Det är svårt att komma ifrån dessa kommentarer för som du säger, en "normal" spelare har inte koll på Nintendos ekonomi och djupdyker inte i spelekonomi heller. Vilket är förståeligt. Men det leder också till att man förutfattar saker som inte nödvändigtvis stämmer.

Men för att ge lite sammanhang:

nintendosnetincomengsgi.png

Som ni ser gick Nintendo knappt med förlust under Wii U-åren, och det är alltså deras värsta konsol någonsin. Det är också deras första minusresultat någonsin och ni vet hur länge Nintendo har existerat? Dessutom kan man inte bara titta på staplar, man får se på det som ligger bakom också. Som att det kostar att köpa tillbaka aktier som de gjorde, som att de byggde ett nytt, dyrt högkvarter och att de har omstrukturerat hela speldivisionen för att lösa frågan med dåligt spelflöde. Det är också inräknat i kostnaderna.

Sedan är Nintendo ett aktiebolag så visst, de kanske inte kan ta förluster i alla år hur länge som helst även om de har pengarna för det. Men deras aktie föll med 85 % i värde under Wii U-tiden, och de överlevde. Men de fick förändra sättet de jobbar på och det har de gjort.

Det är därför jag reagerar när jag ser kommentarer som att Nintendo har inte lärt sig någonting eller Nintendo vet inte vart de är på väg. De har en plan för NX och de har gjort stora förändringar för att förbereda för den planen. Om det sedan funkar eller inte vet jag inte, men de HAR lärt sig från Wii U och de vet vad de vill. De är inte dumma för att de gick med förlust på en konsol, något som MS och Sony också har gjort, även om de förlorade mycket, mycket mer.

Men i Sonys fall så hade de andra avdelningar i företaget under PS3-tiden som subventionerade förlusterna från PS3. Nintendo har efter Wii U fattat att de behöver flera "pelare" i sin verksamhet eftersom de är sårbara med enbart sina konsoler. Därför expanderar de sina IP till mobiler, filmer, nöjesparker, leksaker (amiibo)... så att de inte är lika sårbara och får fler inkomstkällor.

• Increasing their mindshare while expanding their business (theme parks, licencing, movies, amiibo, etc.)
• Restructure gaming business and management to increase their output (and maybe reduce development-cost)
• Expanding their digital business to get more money per game + get indies on board if you don't have big 3rd Parties
• Entering mobile business as another gaming pillar and trying to achieve synergy-effects between mobile and classic gaming business (while they still could land a hit with their mobile games alone)

Sony har imho släppt konsoler som varit ok, men haft några minus men dessa minus har varit på bekostnad av spelarna, medans Nintendo gjort några fel som blitt på bekostnad av dom själva.

Sony gick katastrofalt mycket minus på PS3, det var inga muntra siffror. Hade DE floppat med PS4 däremot så vetefasen om de hade kört vidare, så mycket skulder som de har.

Redigerat av Zoiler, 21 juni 2016 - 18:56.

Postad 21 juni 2016 - 19:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

En intressant fråga är för övrigt om Nintendo kommer att fortsätta med att inte ta betalt för att spela online eller någon form av betaltjänst online.

För PSN drog in mer än hela Nintendo under förra finansåret. Det är massor av pengar som man går miste om.

Postad 21 juni 2016 - 19:34

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0
Det är ju inte alls den bilden man har som konsument med Sony på tv, mobil, laptop, stereo osv plus att alla har en PlayStation men inte alla har en Nintendo, och i tillägg PS+ så jag tycker iallafall inte att det är konstigt om folk tror att Nintendo har uppförsbacke men men.

Postad 21 juni 2016 - 19:56

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Men en annan stor sak som ligger til grund för känslan är från mig också det fakltum att jag fortfarande spelar snes-spel men inte några N64 eller GC spel alls. På Wii är det bara Zelda och första Metroid som lockar medans det inte är ett enda spel till WiiU som också är den första N-konsol jag inte ägt (ska köpa en när det kommer ett måste-spel....). (nu förstår jag såklart också att generationsskiftet mellan 2d til 3d gör att gammal 3d ser dassigt ut medans pixlar fortfarande håller sig "skarpa" )Så ja, Wii gick pengamässigt bra, men det är inte ett spelsätt eller grafik som kommer att leva kvar om 25 år och många enheter står nog där som ett inköp til barna, och nu menar jag inte den stereotypiska bild av Nintendo=barnspel för det håller jag inte med om, utan det är bara vad jag noterat - gamers har Playstation/Xbox och kanske ett Nintendo medans många barnfamiljer jag känner har bara ett Nintendo som är köpt til barna och ingen av föräldrarna är ordentliga gamers.

Så all eloge til N för det dom gjorde med Wii, sjukt bra, kul och finurligt och smart och allt det där, men det är långt ifrån det gamer-Nintendo jag tycker om och vet finns därunder och nångång måste dom ju levera det vi som växte upp med dom och faktiskt byggde upp dom tycker om, och jag är inte ensam om att vilja ha en kraftig konsol och lite mer fart i utvecklingen så att man kan få inte bara kanske 1 utan 2-4 av sina favoriter til varje konsol. En vit ps4 som det står Nintendo på med röd ring runt och 60fps i HD och alla klassiker som bara är skitbra gjorda utan blaj, det skulle ju ingen såga? Såklart ska dom fortsätta revolutionera men inte på bekostnad av klassikerna och inte på bekostnad av storyn och atmosfären (japansk mystik utan behov att överförklara allting) i spelen som trots allt ihop med perfekt kontroll var det centrala från "början".

Redigerat av Demon Slayer, 21 juni 2016 - 20:00.

Postad 21 juni 2016 - 20:12

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

nintendosnetincomengsgi.png

Som ni ser gick Nintendo knappt med förlust under Wii U-åren, och det är alltså deras värsta konsol någonsin. Det är också deras första minusresultat någonsin och ni vet hur länge Nintendo har existerat? Dessutom kan man inte bara titta på staplar, man får se på det som ligger bakom också. Som att det kostar att köpa tillbaka aktier som de gjorde, som att de byggde ett nytt, dyrt högkvarter och att de har omstrukturerat hela speldivisionen för att lösa frågan med dåligt spelflöde. Det är också inräknat i kostnaderna.

Sedan är Nintendo ett aktiebolag så visst, de kanske inte kan ta förluster i alla år hur länge som helst även om de har pengarna för det. Men deras aktie föll med 85 % i värde under Wii U-tiden, och de överlevde. Men de fick förändra sättet de jobbar på och det har de gjort.

Det är därför jag reagerar när jag ser kommentarer som att Nintendo har inte lärt sig någonting eller Nintendo vet inte vart de är på väg. De har en plan för NX och de har gjort stora förändringar för att förbereda för den planen. Om det sedan funkar eller inte vet jag inte, men de HAR lärt sig från Wii U och de vet vad de vill. De är inte dumma för att de gick med förlust på en konsol, något som MS och Sony också har gjort, även om de förlorade mycket, mycket mer.

Men i Sonys fall så hade de andra avdelningar i företaget under PS3-tiden som subventionerade förlusterna från PS3. Nintendo har efter Wii U fattat att de behöver flera "pelare" i sin verksamhet eftersom de är sårbara med enbart sina konsoler. Därför expanderar de sina IP till mobiler, filmer, nöjesparker, leksaker (amiibo)... så att de inte är lika sårbara och får fler inkomstkällor.

Kanske beror lite på hur man ser på det, men om mitt team hade gjort så dåligt (mot förr) i 5 år så hade inte vi vart kvar i leken och speciellt inte om det är ett aktiebolag.

Ja det är investeringar och annat som ligger bak och då måste man se resultaten av detta innan man kan säga något, men siffrorna ser inte skitbra ut från den grafen.

Såklart har de en plan, och dom har ju visat gång på gång att dom kanske är dom enda som faktiskt har en plan som är baserad på en visjon med spelglädje i grunden och inte bara en procentuell ökning av en pengasiffra, och jag är övertygad om att dom gör det dom tror är rätt med NX och det är ju såklart en sak som är riktigt kul med Nintendo, trots att dom kommit ut med något lite konsigt ibland så har ju legacyn av ägiga uppfinningar bestått, så trots för att jag vill ha en normal konsol så vill jag också att Nintendo kör sin egen grej, hade ju vart lite tråkigt om dom inte gjorde det igentligen.

Postad 21 juni 2016 - 22:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Kanske beror lite på hur man ser på det, men om mitt team hade gjort så dåligt (mot förr) i 5 år så hade inte vi vart kvar i leken och speciellt inte om det är ett aktiebolag.

Nej men man kan inte heller jämföra med Wii-tiden då det är orimligt bra siffror. Deras normala tillstånd är ju mer Gamecube och dessförinnan. Wii + DS var en kassainjektion som fyllde kistorna med pengar, men inget man kan förvänta sig igen på lång tid, om någonsin.

inte är ett enda spel till WiiU som också är den första N-konsol jag inte ägt (ska köpa en när det kommer ett måste-spel

Vi kan ju hoppas att NX blir bakåtkompatibel så behöver du inte köpa Wii U. Plus att de lär släppa portar på en hel del spel till NX.

I och för sig, om de släpper portar så kanske den då inte blir bakåtkompatibel. Oh well, återstår att se.

Redigerat av Zoiler, 21 juni 2016 - 22:11.

Postad 22 juni 2016 - 09:33

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 693 inlägg
  • 0

Hela grejen med NX är väl att den har ett helt nytt OS och arkitektur och kommer troligen inte kunna köra gamla spel utan tex emulering.

Frågan är dock om det är möjlig att emulera Wii U spelen på NX så som man kan emulera Xbox 360 spel på One. Tydligen behövs inte särskilt avancerad hårdvara för att emulera Wii U på PC, vissa spel är dock svårare att emulera som körs i 60 fps tex.

Postad 28 juni 2016 - 09:48

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 693 inlägg
  • 0

Nintendo har uppenbarligen en idé: http://bigstory.ap.o...o-game-consoles

Själv hoppas jag på en bärbar lösning som man kan ta med sig överallt och även koppla upp till TVn, men då lär det ju inte bli en särskilt kraftfull konsol.

Postad 28 juni 2016 - 11:27

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1 715 inlägg
  • 0
Krånglar dom inte till det och målar in sig själva i ett hörn så tror jag att NX kan bli intressant för fler än Hardcore fansen.
Återigen är nyckeln 3parts och multimedia.

Tiden tickar dock undan ganska så raskt. Det står inte på förrän hösten är på ingång. Tror många vill se någon form av livstecken på NX och inte total radiotystnad.

Postad 30 juni 2016 - 19:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

If the NX is indeed going to launch in March of 2017, Nintendo doesn't have much time for the press, the public, and the wider game industry to get used to the idea of what the company says will be a very different kind of game console. Nintendo says that's by design to fend off copycats, but it could also be seen as a warning sign that the system still isn't ready to be seen by the public. It could also be a sign that we should expect a last-minute delay for the NX before March 2017 rolls around (much like the Nintendo 64 so many years ago).

Perhaps retailers, developers, and publishers are getting early, behind-closed-doors briefings on Nintendo's plans ahead of a public unveiling (GameStop certainly seems to know something about the system). If that's the case, though, that only a few third-party games have thus far been announced for the system so far (Dragon Quest X and XI and Just Dance 2017) is a worrying sign.

With E3 now in the past, Nintendo is also running out of major trade shows that could provide a platform big enough for a splashy, headline-grabbing NX debut. Rumor has it that September's Tokyo Game Show could serve as the NX's media launchpad, even though Nintendo traditionally does not attend the show (then again, it made an exception for that 2005 "Revolution" unveiling). Nintendo could also show off the system at August's Gamescom show in Germany, but the company has yet to confirm its plans for that event. Or maybe Nintendo will go it alone, creating its own unveiling event akin to the Nintendo "Space World" shows of the '90s, which served as the initial launch pad for the Nintendo 64, Game Boy Advance, and Gamecube.

Whatever the unveiling plan, Nintendo better execute it in a hurry. It's not impossible to launch a console just a few months after its first public unveiling, but it would be a bit unprecedented. It would be an even heavier lift for the kind of "unique" and "revolutionary" console Nintendo is promising for the NX.

Något säger mig att det blir på Gamescom.

Miyamoto har förresten sagt att de inte vill släppa info för att de är rädda för att konkurrenterna ska imitera. Undrar just vad det kan vara.

drbCE7B.jpg

Redigerat av Zoiler, 30 juni 2016 - 19:56.

Postad 30 juni 2016 - 20:01

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0
Imitera... dom är inte klara helt enkelt :-P

Du kommer styra Link med Leap Motion i soffan, vifta som en galning är det nya :-)

Postad 30 juni 2016 - 22:02

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2 517 inlägg
  • 0
Nintendo är desperata. NX lär bli deras sista klassiska konsoll. Om det är en sådan dvs.

Postad 01 juli 2016 - 02:31

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0

här kommer domedagsprofeterna igen :D

Postad 01 juli 2016 - 10:54

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2 517 inlägg
  • 0

här kommer domedagsprofeterna igen :D

Hahaha oh yes!! :D

Utesluter dock inte en konsoll, de kan ha en nintendoplattform kompatibel med IOS, Android och PC. Sälja spel över den och tjäna storcash. Sälja sina egna linuxbaserade boxar och köra plattformen där. Alla kör PC hårdvara nu i alla fall och nintendo vill ändå inte prestandatävla, varför inte göra spelen brett tillgängliga genom deras egna "NintendoSteam". ;)

Tror vi måste sluta tänka konsoller och generationer, MS och Sony gör redan det. Linjerna suddas ut och Nintendo är nog med på noterna. 

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 01 juli 2016 - 10:55.

Postad 02 juli 2016 - 07:57

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18 233 inlägg
  • 0
Jag är också lite domedag av mig när det kommer till Nintendo. Min upplevelse är att det nu är dags för en framgångsrik konsol igen och frågan är om dom kan få fram det. Det låter verkligen som att Nintendo tror på sin idé, så mycket att hela hemligheten riskeras att direkt rippas rakt av. Därmed sitter vi och väntar med mycket stor förväntan. Skulle reveal vara i augusti så skulle det absolut vara intressant. Men samtidigt så inväntar vi ju också Sonys nya.

Det är onekligen hård konkurrens på fältet. Ännu ett spännande spelår :)

Postad 02 juli 2016 - 14:38

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0
Ja, dom MÅSTE lyckas med nya maskinen, för blir det ännu en flopp, så spelar det ingen roll hur mycket pengar dom har på banken, dom kommer att tappa ännu fler fans och tredje parten kommer att lämna dom för gott.

Bästa vore om dom fortsatte med handhelds, och sen istället tillverkade spel som släpps på Xbox, Playstation och PC.
Försäljningen av spelen skulle öka enormt.
Sen kunde dom släppa diverse tilbehör och kontroller till maskinerna.

Dom säger ju själva, att allt handlar om spelen. Så då kanske dom hellre skulle hålla sig just till att göra SPEL och skita i resten. Så slipper dom halka efter varje generation, med gimmick hårdvara.

Dom har en hel del att bevisa nu i höst, när dom presenterar maskinen.
Och det krävs en hel del, för att jag ska hoppa på vid releasen denna gång.

Don't fuck this up Nintendo!

Postad 02 juli 2016 - 16:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Bästa vore om dom fortsatte med handhelds, och sen istället tillverkade spel som släpps på Xbox, Playstation och PC.
Försäljningen av spelen skulle öka enormt.

Du menar att det finns en enorm mängd dolda Nintendofans där ute som är så snåla att de inte köpte en Wii U eller Gamecube för 2 000 som sedan helt plötsligt kommer köpa en mängd Nintendospel för att de kommer till deras nuvarande spelenhet?

Wii hade sålt runt 100 miljoner när Skyward Sword släpptes. Skyward Sword sålde inte 50 miljoner spel, det sålde bara 4. Samma med Metroid Prime 3. många miljoner användare, försäljning 1,4 miljoner spel. Många användare garanterar inte hög försäljning.

Och vad gäller bättre hårdvara så är inte det heller en garanterad lösning. Gamecube var i klass med Xbox och PS2 men sålde kasst.

Finns det några nackdelar med att inte ha en egen konsol som du kan komma på?

Postad 02 juli 2016 - 16:39

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0

Du menar att det finns en enorm mängd dolda Nintendofans där ute som är så snåla att de inte köpte en Wii U eller Gamecube för 2 000 som sedan helt plötsligt kommer köpa en mängd Nintendospel för att de kommer till deras nuvarande spelenhet?

Ja, jag har polare, som var intresserade av att spela Mario Kart 7 och 3D World, men som inte ville lägga 3 papp på Wii U, pga att det var det enda som lockade.

Jag hade själv inte köpt en konsoll, om det bara fanns ett par titlar som intresserade mig. Men hade spelen även kommit till en konsoll/dator jag redan äger, PS4, Xbone, PC, så hade jag ju köpt dom.

Nintendo spelen skulle nå ut till en betydligt större publik, än bara hardcore fansen, då det numera bara är just sistnämnda som köper deras konsoller.

Detta är dock en idé som de flesta av deras hardcore fans hatar, så jag får nog ducka för kulorna snart ;)

MEN, om NX blir en vansinnig succe likt Wii, så kan dom fortsätta med sina konsoller, och så lovar jag att äta upp mina ord.

Hade jag haft en gammal hatt så hade jag även käkat upp den :D

Redigerat av Svante Skoog, 02 juli 2016 - 17:03.

Postad 02 juli 2016 - 17:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Ja, jag har polare, som var intresserade av att spela Mario Kart 7 och 3D World, men som inte ville lägga 3 papp på Wii U, pga att det var det enda som lockade.

Jamen dåså, om du har några polare så är ju Nintendo räddade  :P . Det kommer behövas ganska mycket större försäljning än idag för att täcka det de förlorar.

Många som föreslår detta ser ju på det ur ett konsumentperspektiv, för de tjänar på om Nintendo går tredjeparty. Men jag tror inte det hade varit ett smart företagsdrag alls. Det är därför jag frågade dig vilka nackdelar du ser, för vs mot, för det skulle vara intressant att se dig argumentera med dig själv. Oftast har de som tror att det finns en såpass rak lösning inte övervägt alla faktorer. Ja, de lär få mer försäljning i vissa spel (samtidigt som de tyvärr lägger ner alla spel utom sina största), men vad förlorar de? Det finns för- och nackdelar och nackdelarna är alldeles för stora imo.

En enkel sak man kan överväga t.ex. är, du vill att de ska fortsätta med handhållet men skippa stationärt. Så hur kommer utvecklingen att funka då? För nu har de spenderat miljoner om inte miljarder på att göra den interna spelutvecklingen enhetlig mellan bärbart och stationärt. Så då går den investeringen helt förlorad och de ska alltså ha några team som gör bärbart till en ny bärbar samtidigt som andra gör stationära spel till en stationär konsol de inte kan någonting om. För att inte tala om att de nu helt plötsligt ska göra sina spel till flera plattformar, något de inte heller är vana vid. Ajöss med kvaliteten på de spelen. Ska de fortsätta att själva släppa sina egna spel? Tveksamt när de inte längre har en konsol, de får antagligen börja jobba med andra distributörer. Tidspressade Zelda incoming. Med tanke på hur svårt de hade att övergå till HD på sin egna konsol så skulle det vara intressant att se hur lång den katastrofen till övergångsperiod hade blivit.

Det här är ju heller ingen ny idé och man sa det efter både N64 och GC. Tänk om de gick tredjeparty innan Wii? Då hade de legat klart sämre till än nu.

Sen förvånar det mig att fler inte kollar på Sega och ser vad som hände när de [tvingades] gå thirdparty. De är inget storföretag idag direkt. En utvecklare som inte har någon större status. Var är alla era favoritspel från Sega? Jo, nedlagda, sålda eller B-serier. De gör inte ens nästa Shenmue själva. De gamla Shenmue kom till enbart för att Sega kunde spendera pengar för att de var i hårdvarubranschen.

Om Nintendo går tredjeparty någon gång så kommer de inte vara det Nintendo vi är vana vid.

Redigerat av Zoiler, 02 juli 2016 - 17:58.

Postad 03 juli 2016 - 22:28

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 693 inlägg
  • 1

Finns kanske en och annan som hoppade över Wii U men som är nyfikna på NX, fast skulle jag prata om NX så tror jag dom flesta jag känner inte alls fattar vad det är för något, eller att Nintendo har en sådan konsol på gång.

Nintendo är så inkompetenta när det gäller marknadsföring, med Wii som behövde man knappt marknadsföra för alla visste vad det var, till och med mormor och morfar visste vad en Wii var.

NX kommer förvirra massor tror jag, ingen kan ju ens förklara vad det är idag och det blir svårt för Nintendo att marknadsföra den som unik. Alla pratar om VR och 4K idag, det kommer både MS och Sony att kunna erbjuda sina kunder inom en snar framtid, men troligen inte Nintendo.

Postad 03 juli 2016 - 22:43

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
Vi vet inte vad dom har, men det kommer bli svårt att marknadsföra? Makes sense...

Postad 03 juli 2016 - 22:45

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Jag vill också att dom ska ha sin egen hårdvara, *men* Sega har aldrig varit premium såsom Nintendo. Jag tror dom sålde mycket før att det inte fanns så mycket annat på den gamla tiden, plus att många tyckte Sonic var coolare än Mario, men premium-känslan går inte att jämföra, i Segas spel är det "buggar"/dårlig kontrol/oslipat/osv. Spela Sonic colors mot vilket som helst Mario-spel f.eks Sunshine eller Galaxy. Tror helt enkelt att Sega inte var helt där och konkurransen är för hård idag med alltför mycket att välja på och då håller det inte att släppa spel med tveksam kontroll, buggar och saker som gör att man faktiskt inte ens kan spela igjennom spelet (glitches).. Nintendos egna spel är bland dom bästa (bäst?)som dom alltid vart ifråga om spelglädje/kontroll/hur polerade dom är och inte minst återspelarvärde.

Postad 04 juli 2016 - 02:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 1

Vi vet inte vad dom har, men det kommer bli svårt att marknadsföra? Makes sense...

Haha ja det är logiskt :) . Och ingen kan förklara vad NX är idag... nästan som att det är precis vad Nintendo vill eller nåt. Snarare en bedrift att lyckas hålla det hemligt, något som inte MS och Sony fixade med sina uppgraderingar.

Nintendo är så inkompetenta när det gäller marknadsföring, med Wii som behövde man knappt marknadsföra för alla visste vad det var, till och med mormor och morfar visste vad en Wii var.

Det är väl ett väldigt orättvist sätt att se på saken. Damned if you do och damned if you don't. Om något säljer bra så är det inte tack vare Nintendo och när det går dåligt så är det för att Nintendo är inkompetenta. Kan det inte vara så att alla visste vad Wii och DS var i slutändan för att Nintendo marknadsförde dem så bra från början att folk direkt ville ha dem? De drömde inte någonstans att de fanns, budskapet måste ut. Sen är det inte direkt deras fel att de efter att de blivit tillräckligt populära inte behövde marknadsföra dem lika hårt längre.

Tror du liksom att amiibos säljer tokbra för att folk råkar gå förbi dem i leksaksaffären och tycker de ser söta ut? Nej, det är bra marknadsföring.

Och att Zelda blev det överlägset mest populära spelet på både E3-mässan och Internet var inte heller bra marknadsföring, bara bra spel? Själva idén att komma på att nästan bara ha Zelda på E3 och visa upp det extra mycket var ett genidrag marknadsföringsmässigt.

Det är inte som att PSVR har sålt ut för att Sony har marknadsfört den superbra. Om man har en intressant produkt så kan man sälja den om marknadsföringen är bra nog, om man har något ointressant så hjälper det inte hur bra marknadsföring man än har. Som Wii U, hade inte spelat någon större roll om namnet var bättre, några miljoner hit och dit. Folk vill inte ha en konsol med en förvuxen skärm som kontroll med teknik som de redan har på sin mobil och grafik i klass med förra generationen. Medan på Wii-tiden var rörelseteknik helt nytt i spelvärlden.

Alla pratar om VR och 4K idag, det kommer både MS och Sony att kunna erbjuda sina kunder inom en snar framtid, men troligen inte Nintendo.

Hoppas verkligen Nintendo struntar i detta ja, jag vill inte ha en till VR-enhet att köpa och installera och jag vill inte ha 4K i konsoler när inte ens de starkaste PC-grafikkorten knappt fixar det i dagens spel och 60 fps. Jag vill inte ha 4K i Scorpio eller Neo heller, hellre bättre grafik i 1080p tack än den gimmick-4K som de kommer köra på. Ganska 100 % säker på att de allra flesta tycker samma sak.

Redigerat av Zoiler, 04 juli 2016 - 02:27.

Postad 05 juli 2016 - 11:10

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18 233 inlägg
  • 0
Jag är också någon som drar mig för att köpa nytt Nintendo, det blir så bökigt med flera konsoler. Blir ändå bara att jag spelar på en. Den som har flest intressanta spel. Just nu ps4. Om NX skulle få bra stöd från tredjepartstillverkare så skulle jag överväga den, men det beror även på hårdvaran.

Postad 05 juli 2016 - 11:12

Klonka
  • Klonka
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag vill ha en konsol där spelen släpps på snygga kassetter/boxar. Jag vill kunna visa upp spelen i hyllan och använda dem som inredning.
Dessutom blir det billigare med fysisk spelmedia eftersom ett gäng butiker konkurrerar (jämför mot Nintendos eshop).
Trots att spelen ska vara på kassetter så vill jag att man ska kunna installera och spela direkt i från en hårddisk (utan att ha kassetten i).
På det sättet får man det bästa av två världar - Snygga samlarvänliga spel som du kan starta och byta i mellan på sekunder.
Vad säger ni?

Postad 05 juli 2016 - 11:30

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
Blir det kassetter blir det högst troligt ingen installering (mer än mindre sådan), då läsningen ändå är långt mycket snabbare än skiva.

Hdd är väl inget man sparar särskilt mycket på att snåla så fel hade det inte varit.

Postad 05 juli 2016 - 13:17

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3 024 inlägg
  • 0
Bakåtkompatibel är ju ett måste, gärna så lång bak som gamecube. Kunde Wii så borde dom ju kunna fixa det igen med nx

Postad 05 juli 2016 - 13:59

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3 637 inlägg
  • 0

Trots att spelen ska vara på kassetter så vill jag att man ska kunna installera och spela direkt i från en hårddisk (utan att ha kassetten i).
På det sättet får man det bästa av två världar - Snygga samlarvänliga spel som du kan starta och byta i mellan på sekunder.
Vad säger ni?

Blir nog svårt, ms testa ju en liknande idé och internet brann upp. Eller hur skall man stoppa att jag köper zelda och spelar det, du lånar ut kasetten till din polare och ni spelar med varandra med samma ex?

Postad 05 juli 2016 - 15:09

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18 233 inlägg
  • 0
Det finns ju gott om rykten som stödjer kassett. Bland annat att Nintendo köpt ett företag eller delar i ett företag som tillverkar minnen eller något sånt, plus att Nintendo tog patent på en kasettlösning för ett år sedan om jag minns rätt. Vi får se :)

Postad 05 juli 2016 - 15:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 1

Jag är också någon som drar mig för att köpa nytt Nintendo, det blir så bökigt med flera konsoler. Blir ändå bara att jag spelar på en. Den som har flest intressanta spel. Just nu ps4. Om NX skulle få bra stöd från tredjepartstillverkare så skulle jag överväga den, men det beror även på hårdvaran.

Jag struntar tbh i tredjepartsstödet för egen del, jag köper ändå den för Nintendos spel. Men för Nintendos del är det bra om de får bra tredjepartsstöd.

Två konsoler är väl inget, jag har tre, hade fyra nyss :) . Jag behöver trycka på en knapp för att byta ingång ibland precis som när jag växlar mellan TV och spel, vad är det du tycker är bökigt?

Postad 05 juli 2016 - 23:03

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3 024 inlägg
  • 0
Enda anledningen att ha Nintendo är ju deras egna spel och enstaka exklusiva.

Cod, Batman och liknande skulle jag aldrig köra på en Nintendo, iaf inte som det sett ut fram tills nu.

Postad 05 juli 2016 - 23:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Cod, Batman och liknande skulle jag aldrig köra på en Nintendo, iaf inte som det sett ut fram tills nu.

Ne och det tåget känns rätt kört eftersom om man har vänner så spelar de redan t.ex. CoD på PS eller Xbox. Nintendo missade onlinerevolutionen och är redan långt efter där, där alla redan har skaffat sina favoriter. Visade sig vara ganska viktigt misstag att inte vara med från början.

Tredjepartsspel som är singleplayer fungerar också bäst på den kraftfullaste konsolen och det lär inte bli NX så... men det finns de som inte är så insatta i grafik och upplösning och som kanske bara köper en konsol och då är det bra om FIFA och sånt i alla fall existerar på den så det inte blir ökenperioder med inga spel för dessa.

Postad 06 juli 2016 - 15:26

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3 024 inlägg
  • 0
Ja är ju helt klart ett plus att ha med tredjepart.

Men man får väl vänta och se om det blir uppgradering eller om man behåller sitt WiiU. Bra pris och kunna spela sina wiiu spel så kanske kanske.
Grafikmässigt klarar jag mig lika bra med WiiU som nx tror jag. Zelda lär ju fungera bra på bägge iaf.

Postad 06 juli 2016 - 16:26

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 693 inlägg
  • 0

Problemet med Nintendo är ju att det är så långt mellan deras spelsläpp, oftast står konsolen bara och samlar damm då inte heller några tredjepartsspel av större kvalitet kommer. Xbox One är tex en konsol jag använder dagligen, det tror jag inte kommer hända med NX då det var samma visa på Wii och Wii U. Wii var en konsol man tog fram när polarna var på besök medan Xbox 360 var den man spelade seriöst på. Wii U var tvärt om motför Wii, det var mer en singleplayer konsol för min del medan Wii var något man spelade med polarna.

Jag hoppas Nintendo hittar tillbaka till den där känslan då man kan spela flera spelare i samma soffa.

Postad 06 juli 2016 - 19:26

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3 024 inlägg
  • 0
Det jag gillar mest är att man kan köpa alla gamla mario, zelda osv från alla konsoler typ. Så den håller länge länge ändå.

Postad 06 juli 2016 - 19:34

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3 024 inlägg
  • 0
Sedan räcker det med något mario och zelda som är nytt. Resten av spelen blir på ps4:a

Postad 06 juli 2016 - 19:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Det man ska komma ihåg när man antar att Nintendo kommer fungera och resonera som de alltid gjort är att Nintendo har en ny president nu. Iwata var deras president mellan 2002-2015.

Jag läste lite om vad den nya presidenten (Kimishima) sa igår som var intressant:

I would first like to clarify my purported comments on Wii U. I do not wish to make excuses, but at the time of the Wii U launch, I was responsible for our sales base in the United States, and I never made any pessimistic comments. In an internal sales representative meeting, someone projected that we would sell close to 100 million Wii U systems worldwide. The thinking was that because Wii sold well, Wii U would follow suit. I said that, since the Wii had already sold so well, we need to clearly explain the attraction of the Wii U if we are to get beyond that and sell the new system, and that this would be no easy task. I was responsible for selling the Wii U, and I knew what was good about it, so I talked with those in charge of sales about the importance of conveying the attractiveness of Wii U to consumers. I am guessing that some of this communication may have come across in a negative tone.

Man kan också tänka på att hela deras företagsstruktur och ledarstruktur är förändrad i och med detta. Jag vet inte om ni har läst detta?

De har även byggt ett nytt högkvarter.

Speltorka var en stor del av problemet med Wii U och visst beror det på tredjepartsspelen men också på att Nintendo själva inte fick ut nog med spel. Dessa förändringar verkar tyda på att man har lärt sig något, eller i alla fall försöker förändra det. Ska bli intressant att se hur det faller ut. Hur som helst så är Nintendo under nytt ledarskap och ny utvecklingsstruktur så mycket kan ha förändrats. Eller inte, vi får se.

Postad 06 juli 2016 - 21:30

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18 233 inlägg
  • 0

Två konsoler är väl inget, jag har tre, hade fyra nyss :) . Jag behöver trycka på en knapp för att byta ingång ibland precis som när jag växlar mellan TV och spel, vad är det du tycker är bökigt?

jag har inte plats med mer än en konsol där jag sitter och spelar, det är inte i biorummet nämligen :/ det hade kanske kunnat gå och göra plats för en till om jag tar bort sakerna jag har på första hyllplan, men... jag lär inte göra det för en konsol enbart pga spel som den tillverkaren släpper. en scorpio ligger närmare fram tills det att man ser den hemliga såsen och stödet från tredjepartstillverkare. men det skulle vara kul om nintendo lyckades, det är trots allt det namn som jag växte upp med =)

Postad 06 juli 2016 - 21:45

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1 715 inlägg
  • 1
Du kanske inte ens behöver ha plats för en konsol på hyllan 😂 Den kanske ska ligga i kylen?

Postad 07 juli 2016 - 00:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

jag har inte plats med mer än en konsol där jag sitter och spelar, det är inte i biorummet nämligen :/ det hade kanske kunnat gå och göra plats för en till om jag tar bort sakerna jag har på första hyllplan, men... jag lär inte göra det för en konsol enbart pga spel som den tillverkaren släpper. en scorpio ligger närmare fram tills det att man ser den hemliga såsen och stödet från tredjepartstillverkare. men det skulle vara kul om nintendo lyckades, det är trots allt det namn som jag växte upp med =)

Gillar inte spelen kan jag köpa. Har inte råd, förståeligt. Har inte tid med två, visst. Har inte plats... fuck dat! Släng grejerna på första hyllplan och förbered dig på Maaaaariooooo.

Postad 09 juli 2016 - 01:28

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 296 inlägg
  • 0
Finns alltid plats bara stuva undan när de inte används. Fixar de endless ocean 3 köps nx

Postad 09 juli 2016 - 08:38

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18 233 inlägg
  • 0
Men... Det är ett schackbräde. Med glasbricka :o
Tid tänkte jag inte ens på :D

Postad 13 juli 2016 - 09:46

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Inga nyheter om NX? 

(Jag är tillbaka Zoiler! Har varit upptagen med timmar av gameplay av nya Legend of Zelda: Breath of the Wild)

Postad 13 juli 2016 - 12:50

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3 024 inlägg
  • 0
Men man ska ju inte kolla på sånt, zelda ska ju upplevas själv. Jag menar det är ju zelda... Det blir aldrig fel liksom.

Postad 13 juli 2016 - 13:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Ja det får man ju själv avgöra hur mycket man vill "spoila", men det är en väldigt liten del de visar där, springer runt i samma område hela tiden som utgör någon procent av kartan. Ingen story eller platser öht visas, bara spelmekaniken. Jag vill se vilka förbättringar som gjorts till NX-versionen men i övrigt behöver jag inte se mer nu.

Postad 14 juli 2016 - 06:47

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3 024 inlägg
  • 0
Ja självklart avgör man det själv.

Känns som nx/WiiU kommer vara samma typ. Är väl om dom gjort något annat med kontroll osv.

Sedan har Nintendo spel som släpps i slutet av konsolens tid en tendens att öka i värde.

Men blir den bakåtkompatibel med minst Wii och WiiU så blir det köp.

Redigerat av mBr, 14 juli 2016 - 06:48.

Postad 14 juli 2016 - 09:46

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

Spoilers? Ja att Japaner och Amerikaner verkar älska att glo på Link barbröstad. Det och att det finns nya element i styrning etc (vill inte spoila om det finns ngn superkänslig här). 

BOTW, ser ut att vara Zelda byggt för mig. De (Nintendo) tog bort byar+allt som hade med story att göra i princip så jag vågar gissa på att det kommer finnas mycket, mycket mer att göra =) 

Problemen? Verkar tappa frames, pop-in (eller fade-in snarare?) och givetvis finns det en parity-risk i.o.m Wii U versionen. 

NX kommer förhoppningsvis vara bestyckad med lite fräsigare delar vilket resulterar i att dessa problem kan optimeras och "byggas" bort. 

Tankar? 

Postad 14 juli 2016 - 15:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Känns som nx/WiiU kommer vara samma typ. Är väl om dom gjort något annat med kontroll osv.

Ja det kommer vara mer eller mindre samma spel, jag menade bara grafiska förbättringar.

Tankar?

Ingen risk för parity iaf om du med det menar att de kommer se lika ut. De måste ju sälja NX och visa att den kan bättre. NX kommer se bättre ut, frågan är vad de har förbättrat.

Redigerat av Zoiler, 14 juli 2016 - 15:56.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.