Tittar man där igenom och länkar sitt livekonto så ska man få grattis spel eller liknande...
Microsoft Xbox One X 1TB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(74)
|
Inga priser | |
Microsoft Xbox One X 1TB - Project Scorpio Edition
(Spelkonsoler)
|
4
|
(7)
|
Inga priser |
KODI Xbox One (2 inlägg)
|
8 år sedan |
Postad 11 June 2017 - 10:42
Postad 11 June 2017 - 11:10
IMG_0092.JPG 77.26K
3 Antal nerladdningar
IMG_0094.JPG 75.28K
0 Antal nerladdningar
IMG_0095.JPG 109.33K
0 Antal nerladdningar
IMG_0099.JPG 103.99K
0 Antal nerladdningar
IMG_0101.JPG 94.49K
0 Antal nerladdningar
Postad 11 June 2017 - 13:11
Ska bli spännande att se hur maskinen ser ut ikväll ![]()
Även om det är nice att Xbox spelen även kommer på PC, så känns det ändå som att Microsoft borde börja släppa titlar som är exklusiva för Xbox maskinerna igen.
Har man en gaming PC, så finns det ju ingen anledning till att skaffa en Scorpion, till skillnad mot en PS4 och Switch.
Ge fler en anledning att hoppa på Xbox tåget igen.
Fast, om Scorpio blir en redigt kraftig maskin, så kanske jag ändå skaffar en, då Win10 portarna, som Forza Horizon 3 (vilket iofs ska ha blivit bättre på sista tiden) och Quantum Break, inte varit speciellt bra optimerade, jämfört med Xbox versionerna.
Det var runt 23 tiden dom drar igång va?
Postad 11 June 2017 - 14:05
Postad 11 June 2017 - 14:16
Japp 23 ikväll, typiskt att man jobbar. Men kanske värt att vara uppe, sammanfattningar är ju dock mer effektiva än sitta och vänta på dessa fjantiga "hype" presentationer som aldrig kommer till skott och visar en trailer 14ggr irad... Typ bf1 osv
Ja, dom skulle lätt kunna halvera tiden, om dom gick rakt på sak.
Sen vill jag ha fokus på riktig gameplay, istället för en massa förrenderade trailers.
Får hoppas på att dom snabbt går in på Scorpio, då jag också ska upp tidigt i morrn ![]()
Postad 11 June 2017 - 14:57
Kan man hoppas på ett pris närmare 5000kr än 6 tro?
Postad 11 June 2017 - 15:37
-_-, ja det kan man nog.
Ja, dom skulle lätt kunna halvera tiden, om dom gick rakt på sak.
E3 händer ju bara en gång om året, jag gillar att det inte är halvtimmeslånga presentationer med trailers. Då kan jag lika gärna kolla i efterhand, tar bort grejen med livepresentationer. Som igår när snubben inte var van vid att prata inför folk ^^
Postad 11 June 2017 - 18:16
http://m.neogaf.com/...=1389337&page=1
Tror honom inte.
Redigerat av pacman, 11 June 2017 - 18:23.
Postad 11 June 2017 - 18:23
Det jag är mest nyfiken på är priset. Och om dom presenterar tillbehör. Vr rattar osv.
Tveksamt du har den nya miljöskatten som nog höjer den 400 kr iaf
Postad 11 June 2017 - 18:26
Tveksamt du har den nya miljöskatten som nog höjer den 400 kr iaf
Får man köpa ifrån de/es/it ist då. Ms har ju fraktfritt.
Postad 11 June 2017 - 18:48
Postad 11 June 2017 - 19:16
$499 är faktiskt vad jag hade förväntat mig.
Underhållande läsning i den tråden. Folk reagerar som om den hade kostat $1000 ![]()
Inse hur det kommer att ta hus i **** på det forumet, om priset stämmer.
https://www.youtube.com/watch?v=JmzuRXLzqKk
Det kommer att bli hell on earth, dom spyr galla på Microsoft, dödshot, och allmänt kaos....men det slutar ändå med att dom står först i kön när den släpps i vinter ![]()
Redigerat av Svante Skoog, 11 June 2017 - 19:17.
Postad 12 June 2017 - 06:30
Det namnet får mig att tänka på gamertags av typen XxXquickscopezXxX. ![]()
Det enda som oroar mig är den kompakta storleken. Kommer den verkligen vara lika tyst som original-One, eller blir det en hårtork... ![]()
Postad 12 June 2017 - 06:46
Postad 12 June 2017 - 07:06
Well, kassan kanske bara räcker till dat One S @ $199...Oops är rätta ordet, får önska dem lycka till i så fall.
Lär väl tyvärr vara fest borta hos Sony nu. Synd, de hade behövt lite konkurrens (vilket iofs ovanstående ger).
One X känns mest som den riktar sig mot "redan troende". Var det verkligen planen?
Postad 12 June 2017 - 07:56
Priset på One X är ändå helt okej men lär väl hamna på 5495 i Sverige kan jag tänka mig, det får du ju inte ens en bra speldator för. One X kan väl snarare jämföras med ett Geforce 980 ti rent kapacitetsmässigt fast med mer minne. 60 fps lär inte vara något problem längre i 1080p, exklusiva spel ser ut att kunna uppnå 60 fps i 4k till och med, troligtvis även nästa Fifa 18 då Fifa 17 på PS4 Pro körs i äkta 4k redan.
Forza 7 såg riktigt bra ut men inte oväntat, bara det spelet gör att jag kommer köpa konsolen, 7e November var faktiskt tidigare än jag hade ränkat med, trodde på först i mitten av December.
Ska bli intressant att se om gamla spel kan få unlocked framerate eller något liknande.
Postad 12 June 2017 - 08:14
Well, kassan kanske bara räcker till dat One S @ $199...
Lär väl tyvärr vara fest borta hos Sony nu. Synd, de hade behövt lite konkurrens (vilket iofs ovanstående ger).
One X känns mest som den riktar sig mot "redan troende". Var det verkligen planen?
Jag kanske helt missuppfattar dig nu.
Men det finns väl ingen konkurrens alls till One X just nu? Sonys PS4 Pro är väl huvudkonkurrenten till Xbox One S?
Vad hade du velat ha i den nya konsolen? =)
Postad 12 June 2017 - 08:23
Postad 12 June 2017 - 08:25
Ja, hur kan det vara fest hos Sony, deras Pro bleknar ju jämfört med X? Men kan ske beror på att jag är fanboi redan.
Det är väldigt mycket skygglappar när det kommer till att välja sin konsol. ![]()
Bara Sea of Thieves i 4k gör mig lite sugen på att skaffa en...
Postad 12 June 2017 - 08:33
Ja, hur kan det vara fest hos Sony, deras Pro bleknar ju jämfört med X? Men kan ske beror på att jag är fanboi redan.
Förmodligen är anledningarna till festen följande:
PS4 Pro har funnits ute bra länge, och Xbox One X dröjer nästan ett halvår till.
Båda är kapabla till att köra spel i 4K upplösning i 60 FPS.
Xbox One X kommer kosta runt 2000 kr mer än PS4 Pro om den hade släppts idag, om ett halvår kan prisskillnaden ökat ytterligare.
Vissa vill ju faktiskt betala mycket mer för att få lite mer, men endast ett fåtal företag lyckas med detta genomgående, t.ex. Apple.
Jag är ingen ****** åt något håll, och kommer förmodligen äga båda inom ett år, men PS4 Pro känns helt klart mer prisvärd i mina ögon.
Postad 12 June 2017 - 08:36
Fan, skall det äntligen börja bli lite flame war i denna generationen. Sony blev alldeles för starka för att roliga popcorntrådar skulle uppstå. Längtar!!!
Postad 12 June 2017 - 08:39
PS4 Pro har funnits ute bra länge, och Xbox One X dröjer nästan ett halvår till.
Xbox One X kommer kosta runt 2000 kr mer än PS4 Pro om den hade släppts idag, om ett halvår kan prisskillnaden ökat ytterligare.
Vissa vill ju faktiskt betala mycket mer för att få lite mer, men endast ett fåtal företag lyckas med detta genomgående, t.ex. Apple.
Jag är ingen ****** åt något håll, och kommer förmodligen äga båda inom ett år, men PS4 Pro känns helt klart mer prisvärd i mina ögon.
Att ps4pro lirar i 4K är ju att ta i lite, kanske nån enstaka titel, medans Xboxen kör 4k på "alla" nya titlar.
Men ja är priset det som avgör konsol så. Har det aldrig varit för mig, är märkes trogen och väl investerad i mina achivements, så kan inte byta om jag ens vill, börja om på 0 känns inte som ett alternativ, samt att äga båda är inget alternativ pga pris/tid att spela/vänner
Postad 12 June 2017 - 08:44
Men har den inbyggd psu? De nämde aldrig detta och då og har en powerbrick och s ingen så kan man ju inte anta,då den är ännu mindre än s till och med!
Det ska vara inbyggt PSU, detta togs upp i de tidigare previewna som digital foundry gjorde under våren.
Postad 12 June 2017 - 09:30
Dessutom så kan man väl inte köra Ultra HD Blu-ray på PS4 väl? Det är en av anledningarna till varför jag väljer One X.
Postad 12 June 2017 - 09:59
Det går på Xbox One S, och det är det enda skälet till varför jag köpte en under mellandagsrean. Då var det dyrare med en dedikerad spelare i alla fall.
Postad 12 June 2017 - 10:05
Gällande pris så har väl MS sagt att de ska ha ett inbytesprogram för XBOX X, så får se vad som dyker upp hos gamestop & microsoft store.
Kanske inte blir lika dyrt i slutänden ![]()
Postad 12 June 2017 - 12:19
Jag kanske helt missuppfattar dig nu.
Men det finns väl ingen konkurrens alls till One X just nu? Sonys PS4 Pro är väl huvudkonkurrenten till Xbox One S?
Original PS4 är huvudkonkurrenten till One S och det har ju som bekant varit en rätt jobbig fajt för MS.
Fortsätter den aggressiva prissättningen på One S så kanske de kan plocka marknadsandelar dock, även om det kanske kostar...
Vad hade du velat ha i den nya konsolen? =)
Tycker inte det saknas något hårdvarumässigt.
Redigerat av pacman, 12 June 2017 - 12:28.
Postad 12 June 2017 - 12:27
Ja, hur kan det vara fest hos Sony, deras Pro bleknar ju jämfört med X?
Hur det kan vara fest? När senast gjorde en $499-konsol nån större succé på konsolmarknaden? (svar: aldrig)
Framförallt så ger detta att Sony nog inte känner nått större behov att justera priset på Pro på ett bra tag = mer pengar till festkassan.
Men kan ske beror på att jag är fanboi redan.
Ja var ju inne på det tidigare. "Redan frälsta" tycker nog X är trevlig men jag trodde att MS hade större ambitionsnivå än så för "project scorpio".
Redigerat av pacman, 12 June 2017 - 12:58.
Postad 12 June 2017 - 12:34
Postad 12 June 2017 - 14:28
Lista över "Xbox One X Enhanced" spel (övriga äldre titlar kommer förstås i varierande grad istället dra nytta av att de körs i "boost mode"):
- Assassin's Creed: Origins
- Middle Earth: Shadow of War
- Forza Motorsport 7
- Metro Exodus
- State of Decay 2
- Minecraft
- Skyrim SE
- Fallout 4
- Witcher 3
- Gears of War 4
- Ghost Recon Wildlands
- Super Lucky's Tale
- Crackdown 3
- Dragon Ball Fighter Z
- Sea of Thieves
- Killer Instinct
- Forza Horizon 3
- Halo Wars 2
- Final Fantasy 15
- Resident Evil 7
- Ark: Survival Evolved
- Astroneer
- Chess Ultra
- Dead Rising 4
- Dishonored 2
- DOOM
- Elder Scrolls Online
- Everspace
- Farming Simulator '17
- For Honor
- Hitman
- Homefront: The Revolution
- Injustice 2
- Mantis Burn Racing
- Outlast 2
- Paladins
- Portal Knights
- RiME
- Rocket League
- Skyrim Remastered
- Slime Rancher
- SUPERHOT
- Titanfall 2
- Warhammer: End Times - Vermintide
- We Happy Few
Redigerat av pacman, 12 June 2017 - 14:29.
Postad 12 June 2017 - 14:36
Man kan ju läsa svaren i den här tråden för att se ungefär vartåt det lutar för X. De som redan har en PC kommer inte att köpa den, de flesta som har en PS kommer inte köpa den, de som redan har en Xbox kanske vill uppgradera däremot ja, men de flesta av dessa kommer inte att ha råd. Om ni tänker på försäljning utifrån den stora massan nu alltså och inte utifrån er själva, så ser det inte jättelovande ut om man hade ambitionerna att verkligen sätta stor press på Sony.
Det är en riktigt bra produkt hårdvarumässigt, den är i stort sett helt optimerad, den är bättre än PS4 Pro, men priset blev lite för högt och ett stort problem är att den har inga exklusiva spel, allt som släpps på Xbox kan du också få på PC. Medan Sony och Nintendo har exklusiva spel som gör deras konsoler nödvändiga, det är ju det som är själva konceptet med konsoler från första början.
Postad 12 June 2017 - 14:46
Har man köpt en dyr 4K Oled som i mitt fall är $500 inte mkt att snacka om. Jag ska börja köpa 3:e part spelen till Xbox och så kör jag endast PS4 exklusiva på min Pro.
Postad 12 June 2017 - 14:49
Jag tror tyvärr att den blir svårsåld. Den stora massan är väldigt priskänslig. Sen att ett antal vuxna män med spelintresse och ordnad ekonomi köper den är ju givet, men det räcker inte till stora volymer.
Postad 12 June 2017 - 14:52
5000kr (?) är väl inte så dyrt.
GPUn i Xbone X är ju strax under RX580 (som har 6,17 TF) i prestanda, och bara det kortet kostar 2800kr.
edit: Jämförbar med fabriksklockade RX480 snarare, men det har ju utgått.
Redigerat av Ageve, 12 June 2017 - 14:55.
Postad 12 June 2017 - 14:55
Själv hade jag varit intresserad om dem hade haft några intressanta exklusiviteter men MS har aldrig lyckats ta fram någon sådan serie tyvärr.
Postad 12 June 2017 - 15:06
Jag har PS4 Pro, PC med 1080 Ti, Nintendo Switch och kommer garanterat köpa en One X också ![]()
Men är också skeptisk till en massförsäljning, jag tror en One X kanske når någonstans runt 20% av Xbox marknaden i framtiden.
Postad 12 June 2017 - 15:09
När det där spelet med räven kom tänkte jag direkt på Conker. Men när jag såg trailern tänkte jag att det där kan fan inte vara Conker. Blev lite sugen på ett Bad fur day där och då ![]()
Redigerat av New Player, 12 June 2017 - 15:10.
Postad 12 June 2017 - 15:14
Jag tror tyvärr att den blir svårsåld. Den stora massan är väldigt priskänslig. Sen att ett antal vuxna män med spelintresse och ordnad ekonomi köper den är ju givet, men det räcker inte till stora volymer.
Precis. Konsoler säljer bra historiskt för att de är relativt billiga. Även om man får en hel del för priset här så är det fortfarande dyrt för massorna.
De som har köpt en dyr OLED tillhör förstås inte den priskänsliga kategorin.
GPUn i Xbone X är ju strax under RX580 (som har 6,17 TF) i prestanda, och bara det kortet kostar 2800kr.
Man kan inte jämföra rakt av med off the shelf-produkter dock.
Scorpio's GPU has 40 customized compute units clocked at 1172MHz; and Scorpio boasts a generous 12GB of GDDR5 RAM with a memory bandwidth of 326GB/s—substantially higher than the 8GB and 256GB/s of AMD's RX 580 PC graphics card. To get that kind of memory on a PC graphics card, you'll have to step up to a GeForce Titan Xp. Keep in mind, however, that on the Xbox One X the memory is split between GPU and system, with Microsoft recently saying developers will be able to use 9GB of the GDDR5 RAM.
But don't mistake the GPU specs in Scorpio for equivalent PC power. There is no chance in hell the Scorpio's graphics power is anywhere near that of a Titan Xp just because it has the same amount of memory. If you were to buy something equivalent, expect an AMD RX 580 or GeForce GTX 1060, but those desktop graphics cards have less video memory.
Scorpio's generous RAM capacity and high bandwidth come into play because Scorpio is poised to do 4K gaming—although we're not sure if this will apply across all titles. You're essentially looking at up to 15-percent better performance from Scorpio than a plain RX 480. We figure performance will be close to the RX 580, but with more bandwidth.
This bandwidth allows the Xbox One X to do higher resolution 4K gaming, as long as the developers don't go overboard on things that rely on computational performance.
With desktop hardware, an RX 580 wouldn't be enough to do 4K gaming. But remember that as a console, both software and hardware are tightly integrated and optimized. The operating system is much more optimized than it is on a standard PC. Having a fixed spec also allows game developers to hone in their code, since there's no need to support a wide variety of configurations. Tight integration has always been the console's strength, in exchange for upgradeability.
http://www.pcgamer.c...mpares-to-a-pc/
Men om man redan har en dator så bör det ändå vara billigare att uppgradera den eftersom man med största sannolikhet redan har en CPU som är klart bättre. Samtidigt kan det vara värt några tusenlappar att slippa MS Store och veta att spelen är maxoptimerade hela tiden.
De skulle haft nya Gears of War, Halo, Bayonetta och Saints Row.
Nä, men de skulle haft lite fler nya AAA-spel från firstparty tycker jag, alltså nya IP. Men de har för få studios för det tyvärr.
Postad 12 June 2017 - 15:25
Köpte One S för ett par månader sen för 1,599:- men kommer det inbytesprogram för One X så blir nog uppgradering.
Kidsen kör pc med 1060 på 1080p och 1070 på 1440p men själv sitter jag på Oled i 4k.
Hmf! Jag MÅSTE ju uppgradera!
Metro och Anthem såg mest intressanta ut. Fast Fallout 5 i 4k och HDR hade ju varit smaskens ![]()
Edit: Ori såg såklart nice ut!
Redigerat av skrotfot, 12 June 2017 - 15:25.
Postad 12 June 2017 - 16:30
Jag tar mig friheten och skriver ner en personlig lista på de exklusiva titlar Microsoft utannonserade under presentationen som jag tyckte var väldigt intressanta, och kanske andra skulle tycka det också.
Postad 12 June 2017 - 16:36
Jag har läst ganska många poster om att xbox one S inte är någon bra UHD-spelare. Den kan spela skivorna, men ganska dålig bild eller vad man ska säga. Har inte testat själv så jag vet inte om det stämmer. Vad tycker ni? Om S är dålig, kommer X vara bättre?
Redigerat av Unregistered07e42819, 12 June 2017 - 16:37.
Postad 12 June 2017 - 16:43
Jag har läst ganska många poster om att xbox one S inte är någon bra UHD-spelare. Den kan spela skivorna, men ganska dålig bild eller vad man ska säga. Har inte testat själv så jag vet inte om det stämmer. Vad tycker ni? Om S är dålig, kommer X vara bättre?
Jag har en Xbox One S och en Sony X800 4k spelare, bilden är identisk från vad jag kan se. Det viktigaste är vad man har för skärm enligt mig, inget fel på Xbox One S som spelare.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
KODI Xbox One
4 bilder
37 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?