Har haft funderingar på det för att utöka väskan, men än så länge har jag lyckats att inte göra det.
Postad 13 september 2016 - 17:04 ![]() Har haft funderingar på det för att utöka väskan, men än så länge har jag lyckats att inte göra det. Postad 13 september 2016 - 21:35 Pokemonen är ju omöjlig att hitta eller få i 2 km ägg för min del ![]() Postad 14 september 2016 - 21:12 Varav en av dom gav det dubbla ultra balls Bifogad fil(er)Redigerat av Andreas3200, 14 september 2016 - 21:13. Postad 16 september 2016 - 15:46 Till den kommer ta lång tid innan jag har charizard Postad 19 september 2016 - 10:12 är uppdaterad och täcker nu in både Malmö och Lund!
För övrigt, när jag var ute och körde en söndagsrunda så upptäckte jag ett smultron (Pokémon?)-ställe: Teckomantorp! Märkligt, men denna lilla håla hade hela 4 gym, vara 2 bredvid varandra i Folkets Park, samt rätt många Stop, varav 5-6 st runt skolan. Lycko-ungar som bor/går där. Postad 20 september 2016 - 08:24 Sån karta för Göteborg med omnejd hade inte vart fel, nån som vet om det finns Postad 20 september 2016 - 14:37 Bara för Torslanda med omnejd... http://pogotorslanda.tk Postad 20 september 2016 - 17:53
Av någon anledning så är torslanda grymt. Har läst teorier om att det har med att där det är mycket internettrafik kommer det ofta bra pokemons, därför är det bra runt Volvo. Vet inte om det stämmer. Volvomuseumet skall vara ett grymt tillhål. Redigerat av Johan_i_burken, 20 september 2016 - 17:53. Postad 20 september 2016 - 18:13
Det bara rullar på där? Postad 20 september 2016 - 18:27 Hur funkar dessa kartor? Kan man starta en egen ? för jag bor en bit utanför GBG?? Postad 20 september 2016 - 18:37
Denna är ju över hela världen men har många döda punkter, det är därför dessa stadskartor kommer upp. https://www.pokemap.net/ Här bygger du din egen. Ingen aning om hur det funkar. Aldrig testat. https://github.com/P...p/PokemonGo-Map
Älskar inlägg som dessa! Postad 21 september 2016 - 09:54
Återigen: Pokémon GOs algoritmer bygger på Ingress. Där det finns XM (Exotic Matter) i Ingress, där spawnar Pokémons. På samma sätt som portalerna i Ingress har återanvänts som Stop och Gym. Postad 21 september 2016 - 18:18
För oss som inte spelat (rätt ord?) Ingress, vad är XM (Exotic Matter) för något och hur vet man att det är ett sånt område? Postad 22 september 2016 - 07:00
Då måste man installera Ingress. Det har inte ens jag gjort, men kolla tex detta: http://ingressportal.com/maps/
Så här gick det till när Pokéstopen skapades av Ingress-spelarna för 4 år sedan (det är därför som många foton ej stämmer med verkligheten): http://ingressportal...ng-new-portals/ Redigerat av agpath, 22 september 2016 - 07:04. Postad 24 september 2016 - 09:19 Postad 26 september 2016 - 06:01 Trodde inte jag skulle få han, men fick han till slut.
Redigerat av New Player, 26 september 2016 - 06:02. Postad 20 oktober 2016 - 07:52
Niantic har stängt alla scanners så det funkar inte på några maps längre. Postad 26 oktober 2016 - 02:01 https://www.youtube.com/watch?v=An2Dq6FcMjU
Mer info: http://pokemongolive.../halloween2016/
Det blir tydligen en hel del bus eller godis de närmaste fem dagarna Postad 26 oktober 2016 - 09:32 Vem promenerar först ihop candy för ett evolva till en Charizard under Halloween? En candy var 750m med Charmander som Buddy! Dubbla candy på allt 26/10-1/11 kommer med rätt taktik ge ett rejält språng framåt under dessa dagar. Postad 26 oktober 2016 - 12:15 hade jag bara haft en charmander hade jag lätt kört på det
nu kör jag med bulbasaur istället. så kan jag kanske fixa den jäveln åtminstone Postad 26 oktober 2016 - 12:22
Inte dumt det heller. Det är inte många som har kommit upp till Venusaur. Postad 26 oktober 2016 - 12:39 Krävs bara en liten lätt promenad på 3 mil om jag skulle klara av Charizard. Postad 26 oktober 2016 - 13:09
Ungefär samma för mig! Det fixar vi, vi har ju ca 5 dagar på oss! Postad 26 oktober 2016 - 13:32 Haha lustigt att ni också hade Charizard först i tanken. Jag förstår inte hur folk inte sätter in Charizard som top 2 av de mest sällsynta eller svårast att hitta. Jag kommer fokusera på alla tre starters de kommande fem dagarna, så fort jag är klar med dem slänger jag mig på Grimer och Koffing. Får man lite tid över återgår jag till Abra och sedan ger en chans på Omanyte. Har någon av er fått en Kabuto än? Postad 26 oktober 2016 - 14:01
Jag har alla de som du nämner förutom då Charizard. Därav Charmander som buddy. Visserligen har jag inte hittat någon Grimer men jag fångade en Muk hemma i soffan. Kan säga att jag bor på ett riktigt spawn-ställe där de mest udda typerna poppar up då och då. Postad 26 oktober 2016 - 14:36 kabuto har jag fått några styckna (ägg). charmander lyser fortfarande med sin totala frånvaro. har sett hans skugga EN gång. Postad 26 oktober 2016 - 15:38
Tursamt verkligen. Vi har en liten spot i området där det dyker upp sällsynta ibland, men då måste man vara där vid rätt tid och plats. Men vet du eller någon annan om hur man kan få tag i de region exklusiva utan att använda fusk eller åka runt i Asien, Australien och USA? Då syftar jag på Tauros, Farfetch och Kangaskhan.
Jag har ett 10K ägg just nu, hoppas verkligen det är en Kabuto eller Omanyte i den eftersom Kabutops och Omastar är de som fattas hos mig. Under de här fem dagarna kan man lätt klämma fram 50+ godis på ett 10K ägg, då kan man bara utveckla någon av de två på direkten. Postad 27 oktober 2016 - 04:45 Postad 27 oktober 2016 - 07:55
Tauros, Farfetch och Kangaskhan finns alla i 5 km-ägg. 10 km-ägg är sådana som ej har någon evolve med undantag för Omanyte och Evee som också finns i 10. Postad 27 oktober 2016 - 21:25 När gen2 kommer då är man redo att utveckla den till steelix. Har charmander som Buddy dock endast 39 candy hoppas man lyckas få någon från 2 km ägg. Har dock lyckats få ihop 11 candy till på 2 dagar men tror inte jag hinner få ihop tillräckligt med candy till haloween är slut Postad 30 oktober 2016 - 00:43
Jag blev klar med min charmander faktiskt, krigade verkligen ihop alla godis genom enbart buddy plus ett 2 km ägg med 15 godis som bonus. Det behövdes ungefär 71 godis för den vilket jag klarade samla till under kanske två dagar. Nu måste jag göra något åt min Bulbasaur, då behöver jag snitta 15 km om dagen i tre dagar om jag inte lyckas fånga några stycken... Postad 31 oktober 2016 - 14:17
"Klar med Charmander"? Då blir det en Charmeleon. Sen måste man få ihop ytterligare 100 candy. Jag har nu 47 candy kvar för att evolva min Charmeleon till Charizard. Dvs 35 km om jag fixar det innan den 1/11 har passerat. Sen blir det segare att få ihop de sista när det ökar till 3km/candy igen. Postad 31 oktober 2016 - 15:12 Kommande events är planerade till jul, 11-25 dec samt påsk 2017, 20-25 april.
http://pokemongoglob...hristmas-event/ Redigerat av agpath, 31 oktober 2016 - 17:48. Postad 31 oktober 2016 - 16:26
Först tänkte jag "11-15 dec, WTF?" sedan misstänkte jag att det bara var ett stavfel, vilket det även var Kul med fler liknande events, har fått mig att återuppta spelande igen efter en väldigt lugn Oktober... Totalt har det nog blivit 5-6 nya Pokmons i Pokedex för mig denna helgen... Postad 31 oktober 2016 - 17:49
Ändrat, 11-25/12 förstås. Sen har vi ju jul till den 27e i Sverige, men det är en annan historia. Postad 01 november 2016 - 01:30
Oj, jag var inte tydlig nog. Jag menade HELT klar, den är redo att utvecklas till både Charmeleon och Charizard, alltså 125 godis totalt. Målet var 53,25 km för 71 godis (som fattades för mig), men tursamt nog fick jag Charmander i ett 2K ägg som gav ytterligare 17 godis vilket sparade mig 12,75 km. Med andra ord, 40 km totalt att gå tog det då. Lycka till att få upp dina godis, det är tufft att klämma 15 km på en runda för min del men om du cyklar ska det inte vara några problem, man får helt enkelt försöka dela upp på något sätt. Postad 01 november 2016 - 08:10
Vilket flyt. Jag får nästan bara 5 km-ägg. Har ett 2km som väntar nu och med en sagolik tur så kanske... Postad 01 november 2016 - 09:03 Postad 01 november 2016 - 15:10 Igår lyckades jag skramla ihop 44,25 km för Bulbasaur i motsvarande 59 godis. Det fattades dock ungefär åtta godis för min Squirtle, men mirakulöst nog dök en Squirtle upp från ingenstans påvägen hem efter jag hade varit klar med Bulbasaur. Nu är jag officiellt klar med alla tre starters, totalt 125 godis hos var och en av de tre. Jag trodde aldrig att jag skulle hinna med alla tre då Abra var min buddy när eventen började, det sorgliga var att efter jag hade kämpat till 124 godis totalt hos Abra, kläcktes mitt 5K ägg med en Abra och 28 godis i bonus... Men tusan vad jobbigt de här senaste dagarna har varit :/ Postad 02 november 2016 - 09:04 Postad 02 november 2016 - 12:51
Japp, det är fortfarande igång. Gissar på att de lägger in en marginal så att alla tids-zoner hinner komma förbi 1/11. Vilket det iofs borde ha gjort nu vid lunch... Postad 02 november 2016 - 14:30 Jag körde ordentligt igår i alla fall, nu fattas bara 10 godis för min Koffing, sen har jag bara Omastar och Kabutops kvar som fattas i min Dex (Förutom regions exklusiva förstås). Hoppades hela tiden på att man skulle få någon av dem två i ett 10K ägg, eftersom då skulle man tjäna minst 50+ godis per ägg, vilket betyder att man i princip kan utveckla dem direkt. Men otursamt nog fick jag istället Eevee tre gånger i rad från mina 10K ägg...
Hur har det gått för er? Postad 02 november 2016 - 15:10
25 candy kvar till Charizard. Har haft otur med äggen. Övriga som är kvar att utveckla är överkomliga så jag har endast priorterat Charmander candy under Halloween.
För övrigt, du kan inte ha fått Ditto, Mew, Mewtwo eller de 3 legendariska fåglarna. Dessa finns i Pokédex, men finns varken i ägg eller i vilt tillstånd. De släpps endast i Niantic-specifika event eller som gåva till enskilda användare. Mig veterligen har det ännu inte noterats några sådana event. Så jag är skeptisk när någon säger att de har fullt Pokédex
Edit: de regionsspecifika finns i 5 km-ägg. Har dock hört en teori om att inte ens det är säkert om man inte har fått äggen från ett Stop på rätt kontinent. Annars borde de vara vanligare. Jag har dock sett både Taurus och Far'fetch på olika Gym i Skåne. Men det kan ju också ha varit turister som satt dem där. Redigerat av agpath, 02 november 2016 - 15:24. Postad 02 november 2016 - 16:12
Haha återigen var jag inte tydlig nog. Jag räknade förstås inte med de legendariska eller Ditto, utan jag gick utifrån de som är tillgängliga dvs 145 stycken och inte 151 eftersom innan de uppdaterade kunde du bara fylla ut din Dex till max 145 men nu har de utökat registret till 151, därför var jag fortfarande van vid det tankesättet att de legendariska inte räknas. Men i alla fall, förutom Tauros, Farfetch, Kangaskhan, Omastar och Kabutops så har jag resten
EDIT: Vad gäller de regions exklusiva har jag läst någonstans om att Niantic själva sagt att man inte kan få någon av de exklusiva i ägg eller i det vilda om inte du befinner dig inom den kontinenten. Redigerat av AbductedTurtle, 02 november 2016 - 16:17. Postad 02 november 2016 - 16:36
Jo och man undrar ju har de har tänkt sig med de "event" där man ska kunna få tag på de legendariska. och mytiska? Ditto är för övrigt en egen historia. Där finns hur många teorier som helst om att de ska finnas "easter eggs", dvs specialbollar som man ska kunna låsa upp samt att störst sannolikhet är att Ditto är en föklädd Bulbasaur eller Pikachu. Postad 02 november 2016 - 16:47
Ja, men eftersom ingen har fått en Ditto än är ryktet om förklädd Ditto nog inte sant. Däremot fick jag höra ett rykte om Mewtwo, där han kommer vara tillgänglig under tio timmar på nyår. Jag köper det nästan då i trailern för Pokemon GO utspelar det sig i New York där en folkmassa är samlad och det sker fyrverkerier i bakgrunden, det kanske är relaterat till nyår eller något annat slags firande? Vad gäller legendariska fåglarna sägs det vara så att man får en Masterball och chansen att fånga fågeln som ditt lag representerar, sedan har du chansen till att byta lag en gång bara för att få tag i andra fågeln. Men det är bara rykten och teorier. Postad 02 november 2016 - 17:01
Ett nyårsevent låter fullt troligt. Hoppas bara att det då funkar överallt och inte bara bland folksamlingar i storstäder. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |