Aj aj, hur gamla var dom skivorna? Har själv skivor inköpta på 80-talet. Jag har märkt förut att vissa skivor inte har gått att spela men då har det berott på CD-spelaren. När ny spelare har inköpts så funkade dom skivorna igen.Startskottet för min överföring till datorn kom i samband med att en del av mina äldsta skivor inte längre var tillförlitliga. Några av dem var inte längre möjliga att spela.
Nya högtalare som klarar sig utan sub
SVS Ultra Tower
(Golvhögtalare)
|
8
|
(4)
|
23 990:- | |
Elac BS 263
(Surroundhögtalare)
|
8
|
(0)
|
Inga priser | |
Dynaudio Xeo 2
(Surroundhögtalare)
|
6
|
(1)
|
9 990:- |
Elac 260 Line (68 inlägg)
|
6 år sedan |
Dynaudio Xeo 2 (4 inlägg)
|
9 år sedan |
Vill ha tips på golv-högtalare för max 20k där diskanten inte går att mosa. (175 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 07 February 2017 - 22:40
Postad 07 February 2017 - 23:45
Ok. Ser fram mot nästa steg på min lista och var osäker på att köpa kanske en fin dac och föra över alla skivor eller försteg och behålla det jag har idag. Har tittat på lite renodlade steg och DAC med försteg. Hur som helst kommer det bli dyrt och då vill jag gärna veta vad som fungerar. Börjar klarna över vad jag letar efter.Det handlar väl mycket om hur du vill konsumera din musik, för egen del tyckte jag det var smidigt att gå över till datalagrat.
Jag hör ingen skillnad på okompimerad musik 16/44.1 från NAS eller samma från CD. Kör Bit perfect från IMAC till DAC.
Startskottet för min överföring till datorn kom i samband med att en del av mina äldsta skivor inte längre var tillförlitliga. Några av dem var inte längre möjliga att spela. Har man då ca. 1000 skivor i hyllan så blir man motiverad att rädda det som räddas kan. Rippade väl ca 20 skivor om dagen tills det var klart, roligare kan man ha men det var det värt.
Postad 08 February 2017 - 00:42
Vad jag tror.
Behövs inte mycket utan mer om ta en låt som man hört många gånger och spela upp. Skillnaden om man nu skall säga skillnad kommer ligga i hur det låter i själva spåret. På en bättre spelning kan man exempelvis höra att basen går mer korrekt eller att det är egentligen en trumma som spelas och så liknande. Det finns mer information som går förlorad när det krymps. I grunden lkommrr det att låta lika. Det är de små nyanserna som skiljer. Det är lite som med Youtube man hör och ser med en gång när det är dåligt efter hundra gången med den musik man gillar.
Nu är det inte det som händer vid MP3 kodning.
Postad 08 February 2017 - 00:54
"Men det är ju så stor skillnad"
https://youtu.be/0HyZIMBQ8n0
Postad 08 February 2017 - 09:01
Fexeus är grym har sett han live ett par ggr, glömde även denna länk som jag borde postat förut, lite intressant läsning.
http://rationalwiki.org/wiki/Audio_woo
Postad 08 February 2017 - 09:19
Fexeus är grym har sett han live ett par ggr, glömde även denna länk som jag borde postat förut, lite intressant läsning.
http://rationalwiki.org/wiki/Audio_woo
Du och MKarlsson kan väl starta en egen tråd å diskutera och provsmaka trocadero
Postad 08 February 2017 - 10:58
Hehe. Du har, under kort tid, vid flertalet tillfällen sagt att dom som inte upplever saker på samma sätt som dig inte bör hålla på med den här hobbyn. Du framstår verkligen som ödmjukaste killen i byn...Jag ämnar vara ödmjuk nu
För att vara lite kvasi-on topic så har alla dom anläggningar som jag har njutit mest av haft något sorts basstöd. Det är svårt/omöjligt att få riktigt djup, avslappnad och välartikulerad bas ur en golvare. Mycket på grund av att du vill sprida ut ljudkällorna för att få en bra koppling till rummet.
På den andra frågan så ser jag på det, på ett lite annorlunda sätt. För mig är dessa streamingtjänster fantastiska; För att finna musik! Det finns otroligt mycket att hitta. När jag väl hittar något jag gillar så köper jag materialet och gynnar artisten.
Så när jag väl lyssnar på en streamingtjänst så är kvalitén inte superviktig.
Så är ni oroliga över vad som låter bäst. Köp skivorna och var säkra! Dessutom så stöder ni musikvärlden på ett helt annat sätt. Win win.
Postad 08 February 2017 - 13:45
Hehe. Du har, under kort tid, vid flertalet tillfällen sagt att dom som inte upplever saker på samma sätt som dig inte bör hålla på med den här hobbyn. Du framstår verkligen som ödmjukaste killen i byn...
För att vara lite kvasi-on topic så har alla dom anläggningar som jag har njutit mest av haft något sorts basstöd. Det är svårt/omöjligt att få riktigt djup, avslappnad och välartikulerad bas ur en golvare. Mycket på grund av att du vill sprida ut ljudkällorna för att få en bra koppling till rummet.
På den andra frågan så ser jag på det, på ett lite annorlunda sätt. För mig är dessa streamingtjänster fantastiska; För att finna musik! Det finns otroligt mycket att hitta. När jag väl hittar något jag gillar så köper jag materialet och gynnar artisten.
Så när jag väl lyssnar på en streamingtjänst så är kvalitén inte superviktig.
Så är ni oroliga över vad som låter bäst. Köp skivorna och var säkra! Dessutom så stöder ni musikvärlden på ett helt annat sätt. Win win.
Lossless-stream är/kommer ta över CD helt, man kan ju även köpa digitala album. (LP är trevligt dock)
Precis, ödmjuk är jag alltid när det är befogat. Det bör även du vara.
Redigerat av Synthesis, 08 February 2017 - 13:46.
Postad 08 February 2017 - 13:53
Och så skulle ju CD helt ta över från LP...
Och då internet bara är en fluga, så ställer jag mig väldigt kritisk till att streaming öht skulle ta över helt.
Postad 08 February 2017 - 14:06
Har TS hittat några små högtalare än som levererar tillräckligt med bas?
Postad 08 February 2017 - 14:38
Du har säkert rätt. Men det sa man om LP när cd:n kom också.Lossless-stream är/kommer ta över CD helt, man kan ju även köpa digitala album. (LP är trevligt dock)
Precis, ödmjuk är jag alltid när det är befogat. Det bör även du vara.
Varför inte bara vara ödmjuk jämt? Hela idén med ödmjukhet faller ju en del om man bara anser sig vara det ibland.
Visst var det Strindberg som sa: "Min ödmjukhet är den största i riket"
Jag håller verkligen inte med om att det har varit befogat att säga åt någon annan att dom inte bör ha kvar sin hobby bara för att dom inte upplever samma saker som mig.
Postad 08 February 2017 - 16:18
Har TS hittat några små högtalare än som levererar tillräckligt med bas?
Min uppdatering drunknade nog i explosionen av kommentarer kring ljudformat. ![]()
Jag köpte ett par B&W CM8 + CM-center. Jag tycker att de funkar utmärkt utan men vi har under lång tid haft små högtalare utan sub så vi upplever att vi fått väldigt mycket mer bas nu.
Postad 08 February 2017 - 20:25
Var det inte DAT som skulle ta över helt ett tag?
Och så skulle ju CD helt ta över från LP...
Och då internet bara är en fluga, så ställer jag mig väldigt kritisk till att streaming öht skulle ta över helt.
Jo många format och medier har passerat under den tid man varit intresserad men tusan vet om inte streaming som företeelse är här för att stanna.
Man kan säkert förädla osv. men hur skulle man komma åt musik i framtiden om det inte skickades från en källa någonstans.
Skulle väl vara om man hade en enhet med nästan oändligt stort minne då och alla nya skivsläpp installerades automatiskt.
Men i vems intresse inom musik industrin skulle det vara. Tror vi kommer att dras med denna "nya fluga" bra länge.
Postad 08 February 2017 - 21:09
Se som sagt bara på LP, ett analogt och förlegat format i otymplig förpackning. Men hellre en bra pressning än ett förlustfritt streamingmedia. Fuck digitalt
Redigerat av Unregistereda299ec85, 08 February 2017 - 21:10.
Postad 08 February 2017 - 21:15
Klart som korvspad att streaming kommer stanna. Men att påstå att det helt tar över CD är lika dumt som påståendet att internet bara är en fluga.
Se som sagt bara på LP, ett analogt och förlegat format i otymplig förpackning. Men hellre en bra pressning än ett förlustfritt streamingmedia. Fuck digitalt
Och sedan en såååååå skön känsla att lägga på en vinylskiva på svarven. Sedan låttexten på fodralet.
Postad 08 February 2017 - 21:34
Och ingen subwoofer inblandat när man lyssnar..
Eller är vi på väg tillbaka till 80'talet
Med loudness..
Postad 09 February 2017 - 05:54
2 kanal = stereo ljud...
Med loudness..
Åååå! Loudness va gött då slapp man ha en kubik fyrkant ståendes framme för att få bas.
Postad 09 February 2017 - 08:48
2 kanal = stereo ljud...
Med loudness..
Loudess har ingenting med subwoofers att göra. Det är bara knapp för att EQ:a upp basen. Stereo har heller ingenting att göra med hur många subwoofers man har. Det skulle vara som att säga att mina högtalare har två element i varje högtare så jag kör dubbel-stereo
Subwoofers återger bara en del av registret och för att göra det bra behöver man flera stycken, nästan alltid fyra.
Nu för tiden kör man stereo med fyra eller fler basar. Det är där man hamnar till slut om man vill kunna höra allt i musiken.
Redigerat av philipbtz, 09 February 2017 - 08:49.
Postad 09 February 2017 - 11:17
Loudess har ingenting med subwoofers att göra. Det är bara knapp för att EQ:a upp basen. Stereo har heller ingenting att göra med hur många subwoofers man har. Det skulle vara som att säga att mina högtalare har två element i varje högtare så jag kör dubbel-stereo
Subwoofers återger bara en del av registret och för att göra det bra behöver man flera stycken, nästan alltid fyra.
Nu för tiden kör man stereo med fyra eller fler basar. Det är där man hamnar till slut om man vill kunna höra allt i musiken.
Det vore trevligt om du presenterar några bilder på en sådan uppställning. De flesta av oss som lyssnar på "stereo" i tvåkanal har säkerligen 2 högtalarlådor och eventuellt ett "basstöd". Studios kör ju med aktiva högtalare för att kunna höra allt. Nu blev jag nyfiken - 4 basar!
Postad 09 February 2017 - 11:26
Men ju fler basar du har desto jämnare frekvensgång får du i basregistret.
Vilket resulterar i att du hör alla frekvenser i den musik du lyssnar på.
Vill du inte höra allt i låtarna?
Sen att disten också minskar dramatiskt när man låter basarna sköta det nedre registret leder också till mer välljud.
//Micke
Postad 09 February 2017 - 11:26
Det tar aldrig slut. -Hmm, måste ha 10 basar. Kanske det hörs nåt extra på inspelningen som ingen hört förut. ![]()
Postad 09 February 2017 - 11:30
Det vore trevligt om du presenterar några bilder på en sådan uppställning. De flesta av oss som lyssnar på "stereo" i tvåkanal har säkerligen 2 högtalarlådor och eventuellt ett "basstöd". Studios kör ju med aktiva högtalare för att kunna höra allt. Nu blev jag nyfiken - 4 basar!
Ett basstöd är en väldigt dålig ide!
Det tar aldrig slut. -Hmm, måste ha 10 basar. Kanske det hörs nåt extra på inspelningen som ingen hört förut.
Olika från rum till rum.
Men väldigt enkelt att mäta och se vad man missar.
Man kan få til det rött bra med två subbar också om dom står placerade på rätt platser och om man har lite/mycket akustikfix och gärna kombinerat med en EQ.
Postad 09 February 2017 - 11:40
Vet inte om du är okunnig eller spelar dum nu JC.
Men ju fler basar du har desto jämnare frekvensgång får du i basregistret.
Vilket resulterar i att du hör alla frekvenser i den musik du lyssnar på.
Vill du inte höra allt i låtarna?
Sen att disten också minskar dramatiskt när man låter basarna sköta det nedre registret leder också till mer välljud.
//Micke
Nu håller vi god ton tycker jag. Din motfråga är väldigt underlig. Livemusik, akustisk hör jag en del på och där har du ljudet framifrån, och det är ju det vanlig stereo ska efterlikna. Två aktiva fronthögtalare och en sub gör ju jobbet för mig. Men vi har nog olika referensramar i detta. Mätningar pysslar jag inte med, låter det bra i mina öron och jag blir berörd av musiken är det mitt kvitto på att jag har grejer som spelar musik med känsla.
Redigerat av Unregistered42051, 09 February 2017 - 11:41.
Postad 09 February 2017 - 11:45
Kolla i mitt galleri ![]()
Postad 09 February 2017 - 11:45
Hur många procent, eller skall vi säga promille tror du har fyra eller fler basar till sin "stereo"?
Postad 09 February 2017 - 11:55
Nu håller vi god ton tycker jag. Din motfråga är väldigt underlig. Livemusik, akustisk hör jag en del på och där har du ljudet framifrån, och det är ju det vanlig stereo ska efterlikna. Två aktiva fronthögtalare och en sub gör ju jobbet för mig. Men vi har nog olika referensramar i detta. Mätningar pysslar jag inte med, låter det bra i mina öron och jag blir berörd av musiken är det mitt kvitto på att jag har grejer som spelar musik med känsla.
Varje rum har en så kallad schröder-frekvens. Under denna frekvens så spelar rummet spratt på återgivningen. Beroende på dimensionerna på rummet och material i väggar så blir det toppar och dalar i frekvensgången. Frekvensen brukar ligga på 200-300Hz, så allt under detta påverkar rummet drastiskt. Det finns många fina studier som har kommit fram till att man mer eller mindre alltid kan få till något bra om man har fyra basar. Man minimerar dessa egenheter som rummet har med fler basar och man får en väldigt bra integration mot frontarna. Det är otroligt svårt om inte omöjligt att få till detta med en bas. Det är därför många föredrar att lyssna på musik utan subb för att dom bara har en subb men två högtalare med flertal element i. Men med flera basar så blir det som att basarna är en del av högtalaren. Det går att få till något som låter OK med en bas men det är inte lätt ![]()
Hur många procent, eller skall vi säga promille tror du har fyra eller fler basar till sin "stereo"?
Nästan ingen skulle jag tro. Jag ville bara påpeka att basar kan ha att göra med stereolyssning ![]()
Postad 09 February 2017 - 12:07
Varje rum har en så kallad schröder-frekvens. Under denna frekvens så spelar rummet spratt på återgivningen. Beroende på dimensionerna på rummet och material i väggar så blir det toppar och dalar i frekvensgången. Frekvensen brukar ligga på 200-300Hz, så allt under detta påverkar rummet drastiskt. Det finns många fina studier som har kommit fram till att man mer eller mindre alltid kan få till något bra om man har fyra basar. Man minimerar dessa egenheter som rummet har med fler basar och man får en väldigt bra integration mot frontarna. Det är otroligt svårt om inte omöjligt att få till detta med en bas. Det är därför många föredrar att lyssna på musik utan subb för att dom bara har en subb men två högtalare med flertal element i. Men med flera basar så blir det som att basarna är en del av högtalaren. Det går att få till något som låter OK med en bas men det är inte lätt
Nästan ingen skulle jag tro. Jag ville bara påpeka att basar kan ha att göra med stereolyssning
Tack för ditt informativa svar. Jag återkommer till livespelningar där bastrummor och exempelvis en ståbas också naturligtvis spelar i ett "rum" från statiska punkter. Det låter ju oftast djävulskt bra. Vad är skillnaden? Och som du säger med en sub, så kör jag nu utan med mina aktiva högtalare och är nöjd.
Postad 09 February 2017 - 13:03
Hur lät det på den tiden? Ljudet som kom ur studiohögtalarna då är ju originalet som varje HiFi-entusiast eftersträvar att reproducera hemma, eller? Hur många basar behövs för att skapa detta? Och när vet man att man nått målet? Eller räcker det med att vara nöjd med sin anläggning och fokusera på musiken istället för ljudet?

Postad 09 February 2017 - 13:10
Alla behöver inte en massa basar men för mig var det det som jag behövde för att jag skulle bli nöjd. Och nej inte all musik går så djupt i frekvens att man ens behöver basar. Så länge man är nöjd så är det ju bra. Om man är nöjd utan är det bra, om man är nöjd med en så är det bra och om man är nöjd med mer än en så är det också bra. Och för film så missar man massor utan basar tycker jag. Men upp till var och en. Jag tycker bara det är synd att det ofta finns en inställning att för "riktig" Hi-Fi så skall man inte ens ha separata basar.
Postad 09 February 2017 - 14:15
Haha, grymt exempel. Tro hur många som verkligen är trogen originalet? Speciellt i det här fallet. Hur många kör mono med endast en högtalare när dom lyssnar på dom tidiga Beatlesalbumen? För det var ju faktiskt så dom mixades ursprungligen.Hur lät det på den tiden? Ljudet som kom ur studiohögtalarna då är ju originalet som varje HiFi-entusiast eftersträvar att reproducera hemma, eller? Hur många basar behövs för att skapa detta? Och när vet man att man nått målet? Eller räcker det med att vara nöjd med sin anläggning och fokusera på musiken istället för ljudet?
Detta är naturligtvis som med dom flesta andra liknande diskussioner här. Vissa vill ha massa basar för att "tämja" rummet och få ordentligt frekvensomfång etc. Det går dom igång på. Andra vill ha speciella kablar för att foten skall börja stampa. En tredje vill ha något helt annat.
Är nog bara att gilla läget. Vi tycker olika.
Redigerat av Unregisterede93ec5d9, 09 February 2017 - 14:16.
Postad 09 February 2017 - 14:38
Mycket intressant läsning ang bla bas som många säkert har läst.
http://www.soundocto...papers/subs.htm
Postad 09 February 2017 - 18:43
Klart som korvspad att streaming kommer stanna. Men att påstå att det helt tar över CD är lika dumt som påståendet att internet bara är en fluga.
Klart att det kommer finnas någon som sitter i sin stuga och värmer eller svarvar plast även om 20 år men sett till den totala konsumtionen kommer dessa tveklöst att vara i minoritet. Självklart kommer inget format att ta över allt annat, det är dumt att tro. Men att tro att att cd som redan nu är svårt att köpa annat än i begränsat utbud på ICA skulle vara ett format att räkna med i framtiden "för de stora massorna" är ännu dummare.
Redigerat av Blåtand, 09 February 2017 - 18:44.
Postad 09 February 2017 - 18:55
2 kanal = stereo ljud...
Med loudness..
Sorry, tror möjligen att du är kvar på 80-talet.
Inga hifi entusiaster använde loudness på 80-talet heller de var de andra som gjorde....
Dock var det som att svära i kyrkan att prata om subwoofers i hifi sammanhang.
Men nu är folk klokare ![]()
Redigerat av Blåtand, 09 February 2017 - 19:03.
Postad 09 February 2017 - 19:02
Klart att det kommer finnas någon som sitter i sin stuga och värmer eller svarvar plast även om 20 år men sett till den totala konsumtionen kommer dessa tveklöst att vara i minoritet. Självklart kommer inget format att ta över allt annat, det är dumt att tro. Men att tro att att cd som redan nu är svårt att köpa annat än i begränsat utbud på ICA skulle vara ett format att räkna med i framtiden "för de stora massorna" är ännu dummare.
CD skivan är inte död än. Problemet är att i Sverige går det bara att beställa över nätet och vissa album finns inte längre. Här där jag bor säljer man allt från CD till LP i vanlig butik, dock är det enbart en kedjebutik som säljer. Här är det LP som har tagit över marknaden i och med de billiga spelarna från Rega och Project
Postad 09 February 2017 - 20:01
Sorry, tror möjligen att du är kvar på 80-talet.
Inga hifi entusiaster använde loudness på 80-talet heller de var de andra som gjorde....Dock var det som att svära i kyrkan att prata om subwoofers i hifi sammanhang.
Men nu är folk klokare
Det låg lite I tiden att rejäla bassystem bara skulle finnas inom High End.
Ta tex Infinity IRS BETA/5 där båda arbetar som en Line Array I basen.
Man tar typ 7 flugor I samma smäll med att bygga så.
JBL hade 18" subs.
Cabasse hade ett par olika isobaric subs.
Canton hade ett system inte så olikt Infinitys.
Apogee hade ett par modeler med subs.
Och ingen av ovanstående var för en vanlig dödlig.
Redigerat av johan b-lund, 09 February 2017 - 20:02.
Postad 09 February 2017 - 20:28
Åkte upp till Stockholm på hiend mässa
Nästa helg... kolla hur många som kör sina anläggningar med flera högtalare när dom demar! Sina grejorna stereo = 2kanal och inget annat.
Postad 10 February 2017 - 07:11
Typ alla riktigt tunga (dyra high end modeller) klarar av enligt spec att gå under 30hz, däremot är väl frågan vilken spl dom klarar av att återge vid nämnd frekvens... Och det är där delade system kommer in i bilden.
Att däremot integrera ett delat system exemplariskt, kräver för det första extremt kompetenta basar, och sedan tuning tuning tuning.
Detta får majoriteten aldrig till, och iom det har åsikten om att hifi ska vara utan subb och fullrange fötts. Då så många får så mycket "bättre" resultat utan subb än med subb i tvåkanalsåtergivning.
Redigerat av Synthesis, 10 February 2017 - 07:14.
Postad 11 February 2017 - 15:29
Och hur många system klarar att återge 30hz?
Det är nog få/inga som kan återge 30hz med någon form av SPL-förmåga utan massa dist och kompression.
Postad 11 February 2017 - 21:56
Precis ![]()
Jag har varit inne i High end o snurrat så många år o testat så många setups o slutsatsen har alltid varit den samma.
Vill man under 30hz o kunna spela på då krävs det en sub.
Det sjuka i det hela är att rör man sig uppe i dom prisklasserna då måste man upp flera pinnhål bara för att hitta en "high end" sub!?
Det var väl först när Velodyn släppte DD som det accepterades att köra med sub till High End, Sjukt!
Sen har det gjorts flera försök med aktiva subs i golvare o alla har samma problem, rummet och placeringen.
Att sedan bara slänga in en sub i ett 2 kanals system är som gjort för att misslyckas om man inte vet vad man sysslar med.
Till och med REW som hjälp kan det vara trixigt att få till.
Redigerat av johan b-lund, 11 February 2017 - 21:58.
Postad 12 February 2017 - 14:07
Vill bara inflika att högtalare med transmissionslinje är väldigt kompetenta i förhållande till storlek på element och kabinett.
Jag har hittat mitt märke nu efter månader av research och lyssning/demos etc, valet föll på PMC, då dom spelar så makalöst snyggt, men samtidigt klarar av att spela upp flerkanal i realistiska SPL nivåer.
Det jag ville komma till var däremot inte att tjata om hur mycket jag tycker om PMC, utan kolla gärna deras specar på deras golvhögtalare på frekvensomfånget i basen.
Själv kör jag inte med golvare, utan med deras större stativare, och bara den sträcker sig ner till 39hz.
Postad 12 February 2017 - 14:19
Härligt, vad blev det för modell? Transmissionline är lite av ett trolleri för djupbasen. TDL hade stor framgång med detta för 15-20 år sedan.Vill bara inflika att högtalare med transmissionslinje är väldigt kompetenta i förhållande till storlek på element och kabinett.
Jag har hittat mitt märke nu efter månader av research och lyssning/demos etc, valet föll på PMC, då dom spelar så makalöst snyggt, men samtidigt klarar av att spela upp flerkanal i realistiska SPL nivåer.
Det jag ville komma till var däremot inte att tjata om hur mycket jag tycker om PMC, utan kolla gärna deras specar på deras golvhögtalare på frekvensomfånget i basen.
Själv kör jag inte med golvare, utan med deras större stativare, och bara den sträcker sig ner till 39hz.
Postad 12 February 2017 - 14:19
Tex så spelar deras minsta golvare i Twenty5-serien, som har ett st 5,5" element tackvare transmissionslinjen ner till 28hz! Det är enligt mig relativt häpnandsväckande.
Då högtalarna gör det med aktoritet i dessa frekvenser också.
Postad 12 February 2017 - 14:22
Härligt, vad blev det för modell? Transmissionline är lite av ett trolleri för djupbasen. TDL hade stor framgång med detta för 15-20 år sedan.
Ja, väldigt imponerande faktiskt, jag tycker personligen att det blir som om man mixar ihop det bästa av basreflex och sluten konstruktion ihop.
Det blir de stora stativarna i den senaste Twenty5-serien, alltså Twenty5.22 ![]()
Postad 12 February 2017 - 14:46
Vackra skapelser det där! Blir en högtidsstund att packa upp och betrakta. Bara terminalen(single wireJa, väldigt imponerande faktiskt, jag tycker personligen att det blir som om man mixar ihop det bästa av basreflex och sluten konstruktion ihop.
Det blir de stora stativarna i den senaste Twenty5-serien, alltså Twenty5.22
Postad 12 February 2017 - 15:03
Vackra skapelser det där! Blir en högtidsstund att packa upp och betrakta. Bara terminalen(single wire
) är ju en fröjd för ögat.
Ja
att dom gått från 4 st kontakter på den äldre Twenty-serien, till singlewire kontakter i rhodium-plätering känns helrätt, dessa nya kontakter har även högre kvalitet, och kortare signalvägar än de tidigare bi-wire terminalerna, och snyggt med "spegeln" på baksidan tycker jag ![]()
Bifogad fil(er)
Redigerat av Synthesis, 13 February 2017 - 09:29.
Postad 12 February 2017 - 15:39
Härligt, vad blev det för modell? Transmissionline är lite av ett trolleri för djupbasen. TDL hade stor framgång med detta för 15-20 år sedan.
För att inte tala om de grymt fina högtalarna från T+A som också körde med Transmissionslinje-princip på deras high-end modeller ett par år tillbaka.
Bifogad fil(er)
Redigerat av Synthesis, 12 February 2017 - 15:39.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
Elac 260 Line
9 bilder
18 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?