Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Otroligt mycket Clouding Sony 65XE9305 ???

568 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 February 2018 - 09:16

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Finns inget som säger att "Back LED backlight" måste ge bättre resultat än "Edge LED backlight".

Däremot kommer en backlight som kan jobba i många zoner (vilket i praktiken kräver Back LED), samtidigt som styr-algoritmerna håller måttet, minska problemets synlighet.

Redigerat av pacman, 23 February 2018 - 09:27.

Postad 23 February 2018 - 09:28

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

ja de där bilderna på "icke clouding" som ni tror på, är ju horribla, uschh va dåligt, tänk över om du ska ha kvar den där Tv:n  Brando70, det är ju väldigt mycket clouding, som andra sa, att köra en bäcksvart testbild säger ju inte ett skit om problemet. det är ju som att köra en sinuston genom högtalarna o säga: Ohh vad bra o högt de spelar, men säger inte ett smack om hur de presterar, skippa de felvisande testerna, och kolla istället på problemen, denna modellen är icke en bra tv gällande clouding, så är de bara...

Men är ni nöjda eller rättare sagt: om ni tror att ni inte har nån clouding så är det väl ok för min del.... Jag skulle aldrig vilja ha de så..

helt ärligt så tror jag att clouding finns och syns på alla era ex, vid film, spel o annat, däremot kanske vissa inte ser det/skiter i det eller väljer att inte se det...  jag hade nog sett de ganska kvickt..

Redigerat av hundrakg, 23 February 2018 - 09:39.

Postad 23 February 2018 - 09:31

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

Finns inget som säger att "Back LED backlight" måste ge bättre resultat än "Edge LED backlight".

Däremot kommer en backlight som kan jobba i många zoner (vilket i praktiken kräver Back LED), samtidigt som styr-algoritmerna håller måttet, minska problemets synlighet.

helt rätt, men om allt annat är exakt samma, så ger bak led vs edge led betydligt större chans till en jämnare bild o mer kontrast...   de tror jag i alla fall :)

Postad 23 February 2018 - 09:39

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Vad bevisar om en tv är "ljusstark kanon"?

Sett 900 930 Z9D A1 i flera butiker i olika "miljöer"

Det enda jag kunde urskilja var är A1 var mörkare

Postad 23 February 2018 - 09:42

Unregistered697ee3ef
  • Unregistered697ee3ef
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Vad bevisar om en tv är "ljusstark kanon"?

Sett 900 930 Z9D A1 i flera butiker i olika "miljöer"

Det enda jag kunde urskilja var är A1 var mörkare

Xe9305 är mer än dubbelt så ljusstark som din c7a lilla du :)

Postad 23 February 2018 - 09:43

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Xe9305 är mer än dubbelt så ljusstark som din c7a lilla du :)

Jag kan inte ha några problem med clouding lilla du :)

"ljusstark" bevisar ingenting om du står i en butik jämför olika TV med olika ljusstyrkor lilla du :)

Har hellre perfekt svärta före "ljusstark" lilla du :)

Redigerat av Ironse, 23 February 2018 - 09:48.

Postad 23 February 2018 - 09:46

Unregistered697ee3ef
  • Unregistered697ee3ef
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Jag kan inte ha några problem med clouding lilla du :)

Haha nej men med äcklig banding istället och rosa tint :D Posta din bild på din c7a här som du posta i LG oled tråden:P

Redigerat av Unregistered697ee3ef, 23 February 2018 - 09:47.

Postad 23 February 2018 - 09:48

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

nää nu ska vi inte börja kasta paj :)

helt ärligt så skulle jag valt oled framför led alla dagar i veckan, mitt avgörande för tv nästa gång är ekonomiskt mestadels, sedan finns de en liiiten skeptism kring hur beprövad oled egentligen är, därför väntar jag nåt år till... så får vi se om de bli oled då istället....

Ni som använder er av ljusstarka led, nyttjar ni de ljusa nån gång?

Postad 23 February 2018 - 09:49

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Haha nej men med äcklig banding istället och rosa tint :D Posta din bild på din c7a här som du posta i LG oled tråden:P

Nej lilla du :)

Och fotografera en svart skärm i ett svart rum bevisar ingenting lilla du :)

Har inte stört mig på "banding" i 2 månader lilla du :)

Postad 23 February 2018 - 09:50

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

• 12727 inlägg
  • 0

Med tanke på att jag gav 17.000 för denna tv, så ...

Visst vill jag prova tex ZD9 vilket jag hört är en bra tv men kostar då ca 9 tusen kronor mer.
Att övertala frugan om det kan bli svårt :)
Sedan är jag lite skeptiskt till att den lider av Motion trail enligt Rting.

Men får man egentligen så mycket mer för dom där extra 9.000 kr ??
Eller ska man försöka leva med att cloudingen syns ibland och ibland inte på XE9305 ?

Redigerat av mstoltz, 23 February 2018 - 09:52.

Postad 23 February 2018 - 09:52

Unregistered697ee3ef
  • Unregistered697ee3ef
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Nej lilla du :)

Och fotografera en svart skärm i ett svart rum bevisar ingenting lilla du :)

Har inte stört mig på "banding" i 2 månader lilla du :)

Haha nej du kanske inte stör dig fast du har massor av det som bilden visade :D

Postad 23 February 2018 - 09:53

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Haha nej du kanske inte stör dig fast du har massor av det som bilden visade :D

Andra ansåg jag hade bättre än andra lilla du :)

När man fotograferar en svart skärm i ett svart rum förstärker kameran det svarta blir mer grått man ser det inte med egna ögat som kameran förstorar upp lilla du :)

Hur många filmer serier sport programm ser du på en skärm som är svart tillräckligt länge för du ska se "banding" lilla du? :)

Jag har matat TV med 1000 timmar hur många gånger tror du jag stört mig på "banding" och "tint" lilla du? :)

Jag har läst 50 bedömningar på prisjakt och elgiganten på en 10 stjärnig skala är lägsta betyg 8 av 10 lilla du :)

Redigerat av Ironse, 23 February 2018 - 09:57.

Postad 23 February 2018 - 10:01

Unregistered697ee3ef
  • Unregistered697ee3ef
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Andra ansåg jag hade bättre än andra lilla du :)

När man fotograferar en svart skärm i ett svart rum förstärker kameran det svarta blir mer grått man ser det inte med egna ögat som kameran förstorar upp lilla du :)

Hur många filmer serier sport programm ser du på en skärm som är svart tillräckligt länge för du ska se "banding" lilla du? :)

Jag har matat TV med 1000 timmar hur många gånger tror du jag stört mig på "banding" och "tint" lilla du? :)

Jag har läst 50 bedömningar på prisjakt och elgiganten på en 10 stjärnig skala är lägsta betyg 8 av 10 lilla du :)

Hade sj 4st olika b7or hemma innan jag lämnade oled träsket. Men det är som jag sagt tidigare, vi alla har olika bra syn. Och du har uppenbarligen begåvas med dålig syn:D Och hur man inte kan se bandingen på en oled är smått otroligt. En sak är säker att du aldrig spelet på din c7a iaf :) Men glad att du är nöjd med din oled efter alla tid innan när du sågade oled i varje tråd :)

Postad 23 February 2018 - 10:04

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

Fast du har ju en hel del clouding.. höger upp till och nere till och mkt vänster ner till. Och ser att det speglar sig på din skärm på bilderna. Vilket betyder att du har det alldels för ljust i rummet för att få samma typ av bild som jag posta igår. Tror inte din är bättre än min i samma ljusförhållanden.

Okej, kan inte få mörkare i rummet. Bilderna tagna kl 23 på kvällen.
Har ju nu haft tv i 3 månader och aldrig stört mig på nåt. Kanske beror på rummet.
Jag e supernöjd iaf. :)

Redigerat av mikkiz, 23 February 2018 - 10:09.

Postad 23 February 2018 - 10:08

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

• 12727 inlägg
  • 0

Oj oj oj..... Detta EVIGA krig mellan Oled och LED :)

Alla är vi olika och kan acceptera och leva med olika brister vilket BÅDA teknikerna har......
Inte för att bli sådär mjuk.....men kan vi inte bara acceptera det ?

I mitt fall så är Oled inget intressant, orsakerna har jag skrivit många gånger i denna tråden och tänker inte dra en gång till.
Hade Oled varit perfekt, hade jag valt det, hade LED varit perfekt hade jag tagit det....men nu finns det inga perfekta tv apparater...inte än i alla fall.

Mikkiz..... jag tycker att så länge du är nöjd, så räcker det, det är ju faktiskt trots allt det viktigaste. ;) 
Och jag är faktiskt glad för din skull !!

Postad 23 February 2018 - 10:09

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

om man är nöjd är de viktigaste helt klart, o jag är nöjd med min back led Samsung :)

Däremot är jag sugen på en 75" tv, hehe

Postad 23 February 2018 - 10:10

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Hade sj 4st olika b7or hemma innan jag lämnade oled träsket. Men det är som jag sagt tidigare, vi alla har olika bra syn. Och du har uppenbarligen begåvas med dålig syn:D Och hur man inte kan se bandingen på en oled är smått otroligt. En sak är säker att du aldrig spelet på din c7a iaf :) Men glad att du är nöjd med din oled efter alla tid innan när du sågade oled i varje tråd :)

Du är bara besviken du själv fick dåliga ex lilla du :)

Postad 23 February 2018 - 10:13

Unregistered697ee3ef
  • Unregistered697ee3ef
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Du är bara besviken du själv fick dåliga ex lilla du :)

Fast hade mindre banding än din c7a stackare :)

Postad 23 February 2018 - 10:23

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5020 inlägg
  • 0

När ni snakkar om banding nu så är det helt enkelt dålig övergång från f.eks mørkt til ljust, det blir inte jämnt utan med større hopp som 256färger vs 16m färger?

Postad 23 February 2018 - 10:31

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

• 12727 inlägg
  • 0

Med tanke på att jag gav 17.000 för denna tv, så ...

Visst vill jag prova tex ZD9 vilket jag hört är en bra tv men kostar då ca 9 tusen kronor mer.
Att övertala frugan om det kan bli svårt  :)
Sedan är jag lite skeptiskt till att den lider av Motion trail enligt Rting.

Men får man egentligen så mycket mer för dom där extra 9.000 kr ??
Eller ska man försöka leva med att cloudingen syns ibland och ibland inte på XE9305 ?

Postad 23 February 2018 - 10:34

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 1

När ni snakkar om banding nu så är det helt enkelt dålig övergång från f.eks mørkt til ljust, det blir inte jämnt utan med større hopp som 256färger vs 16m färger?

Nej det du beskriver kallas vanligen posterisering. I grunden ett precisions/bitdjups problem.

Vad småbarnen ovan bjäffsar om är ett slags uniformitets-problem.

Postad 23 February 2018 - 10:42

Unregistered697ee3ef
  • Unregistered697ee3ef
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Nej det du beskriver kallas vanligen posterisering. I grunden ett precisions/bitdjups problem.

Trött på att han kommer in i alla trådar och snackar skit, när han sj har en tv med problem.

Postad 23 February 2018 - 10:58

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

helt rätt, men om allt annat är exakt samma, så ger bak led vs edge led betydligt större chans till en jämnare bild o mer kontrast... de tror jag i alla fall :)

Nej back led i sig ger inte högre kontrast och inte ens bättre svart-uniformitet är garanterad.

Det varierar till höger och vänster och mellan olika exemplar av en och samma modell så folk tendens att hitta på "sanningar" utifrån var led:arna är placerade är oftast olycklig.

Trött på att han kommer in i alla trådar och snackar skit, när han sj har en tv med problem.

Vilket inte direkt resulterade i mindre skitsnack...

Postad 23 February 2018 - 11:03

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

• 12727 inlägg
  • 0

Nej back led i sig ger inte högre kontrast och inte ens bättre svart-uniformitet är garanterad.

Det varierar till höger och vänster och mellan olika exemplar av en och samma modell så folk tendens att hitta på "sanningar" utifrån var led:arna är placerade är oftast olycklig.

Så det behöver inte bli bättre av en bakbelyst led ?
Gäller detta även clouding, Bleeding och blooming osv ?

Redigerat av mstoltz, 23 February 2018 - 11:12.

Postad 23 February 2018 - 11:05

Unregistered697ee3ef
  • Unregistered697ee3ef
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Nej det gör det inte, men du med vet lika väl som jag hur han håller på i varje tråd. Har tröttnat.

Postad 23 February 2018 - 11:06

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5020 inlägg
  • 0

Ok förr i tiden var det detta man kallade banding iaf:

slide12.jpg

Men er det då dette som man menar idag:

l9q9z.jpg

Postad 23 February 2018 - 11:07

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Nej det gör det inte, men du med vet lika väl som jag hur han håller på i varje tråd. Har tröttnat.

Det kan dock förstås. :)

Postad 23 February 2018 - 11:13

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Ok förr i tiden var det detta man kallade banding iaf:

Ja och man gör det nog fortfarande iofs men inom scoopet "tv-problem" finns behovet att särskilja dem. 

https://www.google.s...w=1920&bih=1094

Postad 23 February 2018 - 11:22

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Trött på att jag kommer in i alla trådar och snackar skit?

Läs mitt första inlägg, jag pratade om SONY 900 930 ZD9 A1 för jag har sett det i butik

Men du blev KRÄNKTdu ATTACKERADE mig för att jag inte håller med dig jag har "problem" med min TV bara för du bytte ut 4

Ser nu på Guardians Of The Galaxy 2 på Viasat Premier HD

Härlig svärta starka färger

Eftersom DU är EXPERTEN visa mig var jag ska leta "fel" på denna film

Var FAN håller jag på i "varenda tråd"?

Ni är värre än MIG med ert gnäll om "clouding" just nu!

Men du kanske är en sån där kränkt kommunist som anser bara vissa har rätt till rätt åsikter om något?

Så jag är "småbarn" Pacman?

Inte jag som beter mig som "småbarn" bara för andra har andra åsikter än mig om något

Redigerat av Ironse, 23 February 2018 - 11:20.

Postad 23 February 2018 - 11:25

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 5020 inlägg
  • 0

O_O

Postad 23 February 2018 - 11:29

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

• 12727 inlägg
  • 0

Kan vi enas att denna tråden inte handlar om OLED VS LED ? ;)

Denna tråden handlar ju som jag skrev att jag undrade om detta var mycket clouding på min 65XE9305.
Och den handlar om man ska behålla den eller lämna tillbaka den...

Jag behöver råd .... Inte veta vilken tv som är bäst OLED eller LED.
Oled är för mig inte intressant så kanske kan hålla oss till LED ? ;)

Postad 23 February 2018 - 11:30

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Så det behöver inte bli bättre av en bakbelyst led ?
Gäller detta även clouding, Bleeding och blooming osv ?

Har man mkt clouding så har man dålig svart-uniformitet. All over the place oavsett led-placering som sagt. Bara som ett exempel: Rtings testexemplar av Edge LED XE93 har faktiskt bättre "Native Black Uniformity " än vad deras testexemplar av Back LED XE90 hade...

https://www.rtings.c...y-x900e/419/418

Synbarheten minskas som sagt med riktigt bra local dimming (som t.ex. ZD9).

Bleeding skulle man ju kunna tänka sig är vanligare med Edge LED men det tycks oxå bero på mekaniska problem (som kan förvärras under transport, dessutom) så det är nog säkrast att inte dra några "generella sanningar" där heller.

Blooming är en konsekvens av local dimming som jobbar för hårt/klumpigt iförh till lcd-panelens kontrast-egenskaper, enkelt uttryck.

Slutsats: Vissa tv-modeller är bättre än vissa andra tv-modeller. Och en och samma tv-modell varierar med olika exemplar. Leta upp rätt modell snarare än rätt LED-placering och se till att hitta bästa möjliga exemplar av denna modell. ;)

Postad 23 February 2018 - 11:31

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

Läs mitt första inlägg, jag pratade om SONY 900 930 ZD9 A1 för jag har sett det i butik

Men du blev KRÄNKTdu ATTACKERADE mig för att jag inte håller med dig jag har "problem" med min TV bara för du bytte ut 4

Men du kanske är en sån där kränkt kommunist som anser bara vissa har rätt till rätt åsikter om något?

Inte jag som beter mig som "småbarn" bara för andra har andra åsikter än mig om något

Ja faktiskt lite småbarnsbetende med all pajkastning

Postad 23 February 2018 - 11:34

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Ja faktiskt lite småbarnsbetende med all pajkastning

Exakt VAR håller jag på med "pajkastning" mikkiz?

Jag kommenterde "ljusstyrkan" på "ljuskanonen" på 900 930 ZD9 A1

Det är NI som hoppar på mig mikkiz

Postad 23 February 2018 - 11:36

Unregistered697ee3ef
  • Unregistered697ee3ef
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

För att du är inne i trådar och diskuterar tvn du inte har någon erfarenhet av. Att se nåt i butik är inte samma sak.
Och bandingen är bara starta ett lite mörkare spel och snurra kameran lite så ser du direkt. Och tinten är bara starta en hockey match :) Skillnaden är att vi äger en xe9305 och jag har ägt 4st b7or. Så jag har erfarenhet av båda.

Postad 23 February 2018 - 11:40

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

https://youtu.be/55Un7DOFFBk

"ljuskanonen"

Postad 23 February 2018 - 11:41

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

• 12727 inlägg
  • 0

Har man mkt clouding så har man dålig svart-uniformitet. All over the place oavsett led-placering som sagt. Bara som ett exempel: Rtings testexemplar av Edge LED XE93 har faktiskt bättre "Native Black Uniformity " än vad deras testexemplar av Back LED XE90 hade...

https://www.rtings.c...y-x900e/419/418

Synbarheten minskas som sagt med riktigt bra local dimming (som t.ex. ZD9).

Bleeding skulle man ju kunna tänka sig är vanligare med Edge LED men det tycks oxå bero på mekaniska problem (som kan förvärras under transport, dessutom) så det är nog säkrast att inte dra några "generella sanningar" där heller.

Blooming är en konsekvens av local dimming som jobbar för hårt/klumpigt iförh till lcd-panelens kontrast-egenskaper, enkelt uttryck.

Slutsats: Vissa tv-modeller är bättre än vissa andra tv-modeller. Och en och samma tv-modell varierar med olika exemplar. Leta upp rätt modell snarare än rätt LED-placering och se till att hitta bästa möjliga exemplar av denna modell. ;)

Stort tack Pacman :)

Detta med blooming... är det då mindre blooming på tex ZD9 ?
Ja jag vet att det kan skilja från tv till tv hur mycket clouding som finns.

Problemet är att XE9305 finns inte kvar i min Elgiganten butik här i Halmstad, så jag har kontaktat Elgiganten och dom skulle se vad dom kunde göra.

Men om dom får fram ett annat ex av 9305, så är det värt att prova den menar du?
Kan ju bli mindre, men också mer clouding.....

Eller ska jag helt enkelt bara satsa på tex en zd9 ... lite där jag står idag ;)

Redigerat av mstoltz, 23 February 2018 - 11:42.

Postad 23 February 2018 - 11:42

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

För att du är inne i trådar och diskuterar tvn du inte har någon erfarenhet av. Att se nåt i butik är inte samma sak.
Och bandingen är bara starta ett lite mörkare spel och snurra kameran lite så ser du direkt. Och tinten är bara starta en hockey match :) Skillnaden är att vi äger en xe9305 och jag har ägt 4st b7or. Så jag har erfarenhet av båda.

Ska du sluta tvinga mig se något jag inte ser bara för du såg det?

Bara för du har mer "erfarenhet" ger det dig mer rätt tycka till om något?

Postad 23 February 2018 - 11:44

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

Stort tack Pacman :)
Detta med blooming... är det då mindre blooming på tex ZD9 ?
Ja jag vet att det kan skilja från tv till tv hur mycket clouding som finns.
Problemet är att XE9305 finns inte kvar i min Elgiganten butik här i Halmstad, så jag har kontaktat Elgiganten och dom skulle se vad dom kunde göra.
Men om dom får fram ett annat ex av 9305, så är det värt att prova den menar du?
Kan ju bli mindre, men också mer clouding.....
Eller ska jag helt enkelt bara satsa på tex en zd9 ... lite där jag står idag ;)

Satsa på zd9 men bara om du slipper skilsmässa :)

Postad 23 February 2018 - 11:47

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

• 12727 inlägg
  • 0

Satsa på zd9 men bara om du slipper skilsmässa :)

Ha ha ha.... :) 
Ja fast det är ju 10 tusen kronor mer....

Får man verkligen bättre tv då ?

Redigerat av mstoltz, 23 February 2018 - 11:47.

Postad 23 February 2018 - 11:48

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

åter igen, vi har olika erfarenhet och olika info, back led ger större chans till jämnare panel, traggar inte mer om det, vill man tro att edge led ger lika bra chans till jämnhet(mindre clouding)....  så gör man det :)

Jag har dock nog aldrig sett en endaste edge led med jämn panel, och när det är illa så är de ILLA, däremot har jag sett många back led som ser bra ut, tur? kanske... men jag kommer ej att satsa på edge led i tron om att de är lika bra som back led.....

Postad 23 February 2018 - 11:49

mikkiz
  • mikkiz
  • Beroende

• 1185 inlägg
  • 0

Ha ha ha.... :)
Ja fast det är ju 10 tusen kronor mer....
Får man verkligen bättre tv då ?

Bättre tv får du. Men hur exen skiljer sig mellan zd9 har man ingen aning om.
Och jag tror fortf blooming m.m förekommer men ev i mindre grad.
Sen vet ja inte om jag kan tycka att den e värd nästan 10k mer. Njaaa nää.
Men alla är vi olika.

Redigerat av mikkiz, 23 February 2018 - 11:53.

Postad 23 February 2018 - 11:51

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0
Någon som ägt både en xe9005 och en xe9305? De har ju olika belysningar tänkte jag. Med clouding/blooming avseende alltså?

I en butik är det stört omöjligt att få en rättvis uppfattning tycker jag.

Postad 23 February 2018 - 11:52

hundrakg
  • hundrakg
  • Mästare

• 3257 inlägg
  • 0

mstoltz, gå nu på de du sa innan, byt..... att tro att edge led ska vara lika bra tror jag inte du tror på själv, googla läs, bilda egen uppfattning....  de exemplet på den bilden du visade din clouding på ÄR rätt kass, mycket sämre än medel skulle jag säga, så du vinner inte mycket mer än lathet att INTE byta..

Postad 23 February 2018 - 11:52

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0

Säkert bättre på det mesta. Kollade ett test där input lag låg på 45 ms i 1080 läget. Lite högt för spel eller?

Postad 23 February 2018 - 12:03

Unregistered697ee3ef
  • Unregistered697ee3ef
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0

Ska du sluta tvinga mig se något jag inte ser bara för du såg det?

Bara för du har mer "erfarenhet" ger det dig mer rätt tycka till om något?

Aldrig påstått att du ser det. Uppenbarligen gör du inte det. Men som du vet såg många andra att du skärm inte direkt var tipptopp när du posta din bild :) Grejen är ju att jag kan JÄMNFÖRA dom. Det kan inte du :)

Redigerat av Unregistered697ee3ef, 23 February 2018 - 12:04.

Postad 23 February 2018 - 12:04

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

FATTA alla har inte samma syn som dig!

Bara för du haft 4 betyder det du inte är EXPERT har mer ERFARENHET har mer RÄTT yttra dig än andra!

Postad 23 February 2018 - 12:04

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

• 12727 inlägg
  • 0

Och jag tror fortf blooming m.m förekommer men ev i mindre grad.
Sen vet ja inte om jag kan tycka att den e värd nästan 10k mer. Njaaa nää.
Men alla är vi olika.

Nja jag är lite där med...är det verkligen värt dom 10 tusen extra ?

mstoltz, gå nu på de du sa innan, byt..... att tro att edge led ska vara lika bra tror jag inte du tror på själv, googla läs, bilda egen uppfattning....  de exemplet på den bilden du visade din clouding på ÄR rätt kass, mycket sämre än medel skulle jag säga, så du vinner inte mycket mer än lathet att INTE byta..

Dom bilderna som jag visade i början i denna post var som jag skrev uppljusade av telefonen.
Men som sagt i vissa scener tros jag kunna se cloudingen...tittar just nu på en halvkass film som barnen tittar på med rymden....

Ibland tycks jag se clouding och ibland inte..... jag blir tokig :)

Menar 10.000 kr....det är rätt mycket mer pengar... he he

Säkert bättre på det mesta. Kollade ett test där input lag låg på 45 ms i 1080 läget. Lite högt för spel eller?

Vet inte vad inputlag ligger på XE9305, men tycker att den inte är lika rapp som min gamla Sony. ( KDL-720 )
Sedan vill man ju kunna spela HDR osv... :)

Har klarat spelet Resident Evil 7, men spelar om det nu när man kan spela i DHR, en grym skillnad :)

EDIT:
Nu vet jag inte vad Elgiganten kommer att kunna erbjuda mig eller ordna till mig.
Kanske fixar dom fram ett annat ex av tv, eller kanske erbjuder sig att sänka priset på den med någon tusing.

Sänker dom priset på den med ca 1000 kr så kanske det är värt att behålla den...Då har jag ju inte gett mer än 15995 kr för den 
Snacka om att vara velig fram och tillbaka......ja jag vet att jag är jobbig :) :)

Redigerat av mstoltz, 23 February 2018 - 12:08.

Postad 23 February 2018 - 12:09

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

• 2953 inlägg
  • 0

Aldrig påstått att du ser det. Uppenbarligen gör du inte det. Men som du vet såg många andra att du skärm inte direkt var tipptopp när du posta din bild :) Grejen är ju att jag kan JÄMNFÖRA dom. Det kan inte du :)

Din SONY är inte "tipptopp" med "clouding

Det som skiljer OLED är du ser "banding" under vissa omständigheter

Att ha svart rum se på svart ruta 5 min är en av dessa

Jag har 1000 timmars "erfarenhet" med min C7 jag ser inte "banding" jag ser inte "tilt" du vill TVINGA mig se något jag inte ser!

Jag behöver inte bry mig om blooming bleeding clouding dimming leaking som din LCD har problem med

Postad 23 February 2018 - 12:16

Gallo69
  • Gallo69
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0

Nja jag är lite där med...är det verkligen värt dom 10 tusen extra ?

Dom bilderna som jag visade i början i denna post var som jag skrev uppljusade av telefonen.
Men som sagt i vissa scener tros jag kunna se cloudingen...tittar just nu på en halvkass film som barnen tittar på med rymden....

Ibland tycks jag se clouding och ibland inte..... jag blir tokig :)

Menar 10.000 kr....det är rätt mycket mer pengar... he he

Vet inte vad inputlag ligger på XE9305, men tycker att den inte är lika rapp som min gamla Sony. ( KDL-720 )
Sedan vill man ju kunna spela HDR osv... :)

Har klarat spelet Resident Evil 7, men spelar om det nu när man kan spela i DHR, en grym skillnad :)

EDIT:
Nu vet jag inte vad Elgiganten kommer att kunna erbjuda mig eller ordna till mig.
Kanske fixar dom fram ett annat ex av tv, eller kanske erbjuder sig att sänka priset på den med någon tusing.

Sänker dom priset på den med ca 1000 kr så kanske det är värt att behålla den...Då har jag ju inte gett mer än 15995 kr för den 
Snacka om att vara velig fram och tillbaka......ja jag vet att jag är jobbig :) :)

https://www.prisjakt...t.php?p=3824749 Skiljer bara 8000:-nu: :)

Nån som har erfarenhet av öppet köp/returer till Webhallen?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.