Den ligger nu på posten och väntar.
Så du kan hämta ut den idag ?
eller imorgon ?
min är fast i Sundsvall och lär bli där till Måndag.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 06 June 2025 - 11:50
Så du kan hämta ut den idag ? Postad 06 June 2025 - 13:48 Blir sugen på en Pro Controller också, ser bra mycket bättre ut än den gamla på Switch 1. Postad 06 June 2025 - 14:38
Min kommer på onsdag står det. Helt ok att vänta lite med tanke på priset.
Sen behövs nåt slags abonnemang för att spela online? Tex då Mario kart. Postad 06 June 2025 - 15:07 Hämtade den idag ja, konsoll + MarioKart + Pro kontroll. Allting ser helt ok ut. Den är stor då. Redigerat av Demon Slayer, 06 June 2025 - 15:08. Postad 06 June 2025 - 18:11
Verkar inte vara så stort sug, såg att Webhallen fortfarande har en massa i lager. Själv tänker jag vänta till jul i alla fall
Postad 06 June 2025 - 18:28 Kostar ju typ 8-9000 kr om man vill ha Mario kart och en Pro controller, tror priset avskräcker många, iaf i Sverige. Sen kanske man vill köpa ett spel till minst. Postad 06 June 2025 - 18:31
Tror de flesta som ville ha på releasen, beställde från Spelbutiken, som är en femhunding billigare, jämfört med dom andra butikerna.
Men annars tror jag många gör som du, och väntar tills Jul, eller iaf Black Friday rean. Postad 07 June 2025 - 07:47
Nu bara 8st kvar på Webhallen och den utan Mario Kart är slutsåld. Men kommer ändå bli intressant att se försäljningssiffror efter sommaren. Jag har en känsla av att folk har mer pengar nu än då Switch 1 kom ut, så kanske inte spelar så stor roll att den är nästan dubbelt så dyr som föregångaren. Vi har ju även ganska nyligen fått skatteåterbäring, själv fick jag 12.000kr denna gång så den går till SW2 bland annat Postad 07 June 2025 - 13:29 Svenssons plånböcker borde va utarmade efter så många år av skalping och inflation utan några som helst lönelyft. Postad 07 June 2025 - 14:05 Lönelyft har ju lite att göra med vad man har för egenskaper och hur svårt det är att ersätta. Ställ krav och nöjj dig inte med mindre än du är värt i marknaden!
En del spel har fått automatiska uppdateringar som gör att dom flyter bättre, och pokemons (i pokedex) laddar lite fortare, och allting flyter på lite bättre, så även en del gamla spel får et litet lyft. Redigerat av Demon Slayer, 07 June 2025 - 14:06. Postad 07 June 2025 - 15:05 Nja du måste ju ha egna företag för att kunna sätta din lön. Men absolut det är ju inte en av de dyraste hobbisarna man kan hålla på med trots allt Postad 09 June 2025 - 17:42
Blir nog att köra med den gamla Pro controllern till en början fixade även expansion pack för alla uppgraderingar på äldre titlar. Har ganska stor katalog på Switch titlar som man inte spelat igenom. Men får se om det blir Mario Kart till löningen :-)
Det drar iväg en hel del med Switch 2 priset och tillbehör, tror många kommer vänta. Men fasiken vad mycket smidigare allt känns och flyter på. Postad 09 June 2025 - 22:18 Grymt nöjd än så länge efter första spelkvällen, men testade mest lite Zelda TOTK och Mario Wonder som jag inte har kört. Mario Kart får nog vänta som sagt. Redigerat av BioBerra, 09 June 2025 - 22:18. Postad 09 June 2025 - 22:56
Att de inte ens bjuder på nå wii sports eller något. Hittade ett re 7 village demo iaf. Väldigt speciella analoga spakar är kontrollerna så i själva liret? Är typ som att du bara väljer vilken riktning sen tar AI över.
Finns ett switch 2 welcome pack men det tar de betalt för??? Postad 10 June 2025 - 07:31
Det är snålt och inget riktigt nytt release spel förutom Mario Kart då, som egentligen är ett upphottat Switch spel. Med konsolen, MKW och en kontroll så är man uppe i typ 9000kr. 900kr för MKW och 900kr för en Pro Controller = 1800kr. 1800+6600=8.300. Men du måste också ha expansionpack för ca 400kr och Nintendo online 100kr. 1800+6600+500kr=8.800 Rätt sjukt att du bara får ett spel då Visst expansion pack innehåller även uppdateringar och retrospel. Avrundat kan man säga att förmodligen betalade många 9000kr för sitt Switch 2 med Mario Kart och en Pro kontroll. Det finns säkerligen dom som ligger på 10.000kr för sitt Switch 2 med några spel. Postad 10 June 2025 - 08:51
Kämpar för att försöka köpa spel. Zelda breath of the wild som är vad 6 år gammalt tar de över 800 för . Nöjer man sig med switch versionen går de fyndar för 600. På Bergmarknaden är det typ nypris 500.
Pro Controller behövs nog. Postad 10 June 2025 - 13:29
Jag är så kass på dessa Zelda spel, brukar sluta med att man fuskar på vissa shrines genom att kolla någon YouTube film. Tycker inte pusslen är så logiska alla gånger. Klarade dock en shrine igår utan att fuska :-)
Postad 10 June 2025 - 14:04
Dock hyfsat vanligt för Nintendo att göra så, alltså börja utveckla på tidigare generationen och sen fortsätta in på nästa generation. MKW hade ju inte kunnat göras på Switch hur som helst, det ser för bra ut för det. Men ser man på t.ex. Twilight Princess eller Breath of the Wild så är skillnaderna mellan plattformarna mycket mindre. Så MKW är ett Switch 2-spel helt enkelt. Det är ju inte direkt MK8 4K.
Sen är launchfönstret rätt fattigt. Ett bra eget spel men sen då. Apan vetefan om jag tror på sen finns inget typ. Vilket känns konstigt med tanke på hur många år de haft på sig att förbereda detta då Switch 1 har sålt bra hur länge som helst även utan deras största titlar. Så de måste ha mer på gång. Postad 10 June 2025 - 17:58 Metroid ska ju komma 2025, och så ny Splatoon nu då.
Men jag är övertygad att både Sony och Nintendo inte släpper mer än dom absolut måste, om dom har planer att släppa nått nytt Animal crossing eller liknande till sommaren och konsolen säljer slut typ, ja då håller dom det säkert til jul, jag vet det är lite konspirations-varning på det men det ger ju inte direkt mening att släppa 5stk toppspel sammtidigt om konsolen redan säljer bra och "alla" köper de få toppspel som finns? Postad 10 June 2025 - 18:29
Nintendo är kända för att mjölka sina produkter, Switch 2 lär inte bli något undantag. Sony har blivit mer som Nintendo sista åren och kör bara på säkra kort. Microsoft behövs som en utmanare för annars lär dess två slappna av ännu mer. Metroid Prime lär väl komma i år får man hoppas. Konsolen har iaf sålt väldigt bra tydligen runt 3-4 miljoner första helgen. Dom är väl snart ikapp Microsoft :-)
Postad 10 June 2025 - 18:47
De kör väl mer på inga kort nu för tiden? Köper in exklusivitet. De försökte med GAAS men fick lägga ner det innan de hunnit släppa nåt så nu släpper de knappt något eget längre. Om man räknar bort remasters av PS4-spel och Marvel. Postad 10 June 2025 - 21:40 Jag minns inte när jag senast hade ps 5 installerad ens. Spiderman 2 var det sista man körde. Hittade någon slags referens nu med immortal fenyx demot men nja hade väl hoppats på iaf lite aa på en 55" 4K oled. Sitter ändå en bit ifrån. Wipeout liret och super mario ser tillräckligt bra ut för att inte hjärnan ska bli förbannad iaf Postad 10 June 2025 - 22:03 Mario Kart World, är iaf redigt mycket roligare än 8:an. Gillar hur stora banorna blivit, och att det finns ännu mer genvägar att hitta. Syns tydligt att det är next gen.
Skaffade Zelda: Echoes of Wisdom också. Skippade det tidigare, då skulle flyta förbannat dåligt på SW1. Nu med uppdateringen, som jag fick genom Online, så flyter det som smör, och ser förbannat snyggt ut. Spelet var mycket roligare än väntat, då det inte var så krångligt som jag trodde. Breath of the Wild, ser redigt mycket bättre ut nu åsså, samt även där, redigt bra flyt.
Hoppas på fler uppdateringar, som låser upp frameraten, och tar bort taket på den dynamiska upplösningen. Astral Chain är ett spel som verkligen behöver en patch.
Btw, hör ni fläkten från dockstationen? Den är knäpptyst, så är lite orolig för att den inte ens funkar
Rekommendation, den nya Pro Controllern. **** vilken skön kontroll. Bara hoppas på att det inte blir nåt mer problem med drift, även denna generation... Nåt jag är lite besviken på, är den mängd av motionblur, som skärmen lider av. Iaf på mitt ex, är det mer blur, än på SW1 LCD:n. Nån mer som märkt av detta? Postad 10 June 2025 - 22:09 Hittat pro controllern billigare på clas men de vägrar hitta min registration via email så måste dit och tjata på dem. Pro 2 kontrollern verkar inte va i lager någonstans. Finns det någon tredje part som är bättre? Postad 10 June 2025 - 22:30
Ja jag gillar när man åker på vattnet, när jag åkte på den där stormiga banan med vågor tänkte jag att nu får de allt göra ett nytt Wave Race!
Nä, hade glömt det var en fläkt där.
Okej bra, då kan man spela gamla Switch 1-spel nu då Postad 10 June 2025 - 22:35 Jösses jag fick världens brain move kom på min flydigi apex 4 kanske fungerar med switch. Efter lite bluetoothfiffle yes! Blir nog inte så mycket bättre än så här. Får knappast halleffect joysticks med pro controllern Postad 10 June 2025 - 22:56
Ja redigt nice soundtrack.
Och, ja, den ger ett redigt lyft till många SW1 spel. Känns lite som när man har uppgraderat datorn
Det finns bra 8bitdo kontroller, som är redigt sköna åsså. Typ denna, som även funkar till SW2.
https://www.spelbuti...t-white/23CG5P/
Haha, nice att det funka
Ja, Fast Fusion, är redigt snyggt. Brutalt bra drag i spelet. Nästan så man inte saknar ett nytt F-Zero nu Ska komma en 120fps patch snart också. Postad 10 June 2025 - 23:25
Apropå blur var sensationellt mycket i fast fusion. Fast sen vet jag inte om jag vande mig. 50cc Mariokart går inte fort iof.
Hur är det med online pass och expansion Pack får man Zelda liren uppgraderade till switch 2 versionen eller bara delar av det som ingår? Redigerat av oqvist, 10 June 2025 - 23:40. Postad 11 June 2025 - 00:54 Man får samma uppgraderings patch, som går att köpa i butiken. Vilket gör om spelet till den kompletta Switch 2 versionen. Postad 11 June 2025 - 09:21 Det värsta med hela konsolen är att de förväxlat a med b och x med y lol Postad 11 June 2025 - 09:53 Det är väl Xbox som förväxlat isf då Nintendo haft den layouten sen Snes Postad 11 June 2025 - 11:20
Vet inte vem som var först men nu är ju alla överens om hur det ska va då kan ju Nintendo anpassa sig. Fixa en funktion i menyerna är väl rätt enkelt. Sömlöst switcha mellan pc, Xbox, ps
Får se om man lyckas mappa bakknapparna. Jag lär mig aldrig använda dem Postad 11 June 2025 - 12:22
Om du ska börja med nån så är det BotW. Tears är ju en uppföljare. Det är snarare frågan om du ska skippa nåt av dem. Kör du båda efter varandra lär du bli trött på systemen då de är lika varandra och långa. Vissa går direkt på Tears av den anledningen. Men bästa är antagligen att köra BotW och sen se om man orkar med Tears vid annat tillfälle. Postad 11 June 2025 - 13:25 Tears är rätt likt BOTW men som sagt det är snarare 1 och 2 som man bör spela i ordning. Men jag tycker ändå Tears är snäppet bättre på vissa saker. Sen ska jag nog skaffa Echoes of Wisdom det ser rätt bra ut också om man gillar lite klassiska Zelda spel. Postad 11 June 2025 - 18:56
Nintendo var först, så det är egentligen Xbox som borde ha anpassat sig
Men, ja, det är alltid lika förvirrande, när man kört med Xbox kontroll en längre tid, och sen måste vänja sig tillbaks till Nintendo, och sen igen till Xbox
Jag tror det ska gå att mappa om knapparna, om jag inte minns fel? Ska kolla på det sen. Postad 11 June 2025 - 19:54
Beslöt att inte köpa dlc till breath of the wilds iaf. lät väldigt grindigt. Postad 12 June 2025 - 19:24
Breath of the wild är görsnyggt. Ser typ ut som elden ring försöker se ut.
Postad 12 June 2025 - 19:59
Verkar vara någon bugg med 120hz som ger lite grötigare grafik och ställer ner till 1440p i vissa spel, Street fighter 6 bland annat. Så just nu får man testa sig fram om det ser bättre ut med 4k eller om det inte är någon skillnad. Just SF6 verkar inte kunna avgöra vilken upplösning spelet stödjer.
Postad 12 June 2025 - 20:22
Är väl ingen bugg utan ett sätt att nå 120 hz låter det som?
Finns en switch a+b funktion i menyerna. Stående ovationer Redigerat av oqvist, 12 June 2025 - 20:32. Postad 13 June 2025 - 07:50
Bränt hål i plånboken med Mario world och Mario odyssey.
Lite sugen på Mariokart 8 deluxe går det fynda med all dlc någonstans? Mario golf såg kul ut men fått kassa betyg? Postad 13 June 2025 - 16:00
Jag väntar på Mario Kart var fick mycket utgifter denna månad. Postad 13 June 2025 - 19:06
Antar det inte finns några grafiska förbättringar på Mario Kart 8 dock ?
Väntar även på en Mario Wonder uppdatering i 4k :-) Postad 14 June 2025 - 18:38
Nej men det är ingen jätteskillnad direkt. Inte som f zero vs fast fusion. F zero verkade rätt skoj.
Finns det något annat sätt att ladda joycons än koppla dem till switch 2? Postad 15 June 2025 - 12:15
Försökte kolla på lemans 24h med switch 2 Zelda. Hopplöst multitasking finns det ingen webbrowser eller radioapp. Batterilivslängd en verkar inte va så mycket mer än 2h med botw
Postad 16 June 2025 - 15:24
Någon fler än jag som får lite ghosting eller blur effect på Zelda Links Awekening?
Ser bra ut i övrigt men jag antar det var så även i originalet på Switch. Redigerat av BioBerra, 16 June 2025 - 15:25. Postad 16 June 2025 - 19:09
Ja så var det i originalet, mycket depth of field blur. Postad 16 June 2025 - 19:42
Ja tydligen fixade dom det på Yuzu emulatorn, men borde ju gå att fixa även på Switch 2 då blur effekten inte behövs. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |