* Officiell tråd - Pinnacle ShowCenter *
Pinnacle ShowCenter 1000G
(Mediaspelare)
|
1
|
(33)
|
Inga priser |
Postad 18 August 2004 - 22:52
Postad 19 August 2004 - 20:26
Serversidan sköter alltså bara
Databas
GUI
Konverteringar
Korrekt?
Då vore det kanske en smal sak att skriva egen mjukvara att lägga där...?
Postad 19 August 2004 - 22:00
Nämns tidigare i tråden!
Postad 20 August 2004 - 13:34
Jag har tidigare bara gjort några taffliga försök att köra DVD-film via Showcentern...men igår gjorde jag ett nytt seriösare försök
- inget stöd för DVD-menyer (det sabbar iofs ändå inte själva filmen)
- bytet av VOB-filer (en film består av ett antal VOB-filer) - det blir en kort paus i bytet, samt att man måste välja textningen (subtitle) igen. Filmen jag såg igår bestod av 4 VOB-filer.
Den ersätter nog ingen "bättre" stationär DVD, men fungerar helt klart bättre än den nödlösning för DVD-filmer som jag trodde att den var
MP3-delen, som jag personligen köpte Showcentern för, är fortfarande helt kalas suverän.
mvh Mats N
Postad 20 August 2004 - 15:39
Men om man nu orkar kan man ju rippa ner sin skiva till hårddisken i form av en stor VOB fil så slipper man de irriterande bytena.
Postad 20 August 2004 - 21:03
Har lagt till en ikon som heter internet, när man trycker på den får man upp alla internet favoriter.
Inte världens bästa att surfa på men det är ju kul..
Kolla i mitt galleri så får ni se ett screenshot..
//Fredrik
Redigerat av Unregisteredf85cee65, 20 August 2004 - 22:09.
Postad 21 August 2004 - 02:17
Rätt tufft isf
man inte orkar resa på sig.
Postad 21 August 2004 - 08:52
Fick min SC igår!!! Vi ska gifta oss till sommaren
Mjukvaran som följde med är ju mer eller mindre värdelös. Alltför komplicerat att hitta något. Däremot är ju OpenSC helt perfekt för mig som mest ska lyssna på musik.
Men...? det måste vara tidernas sämsta fjärrkontroll? Eller har jag lyckats få ett kass ex? Det är ju *** nästan omöjligt att knappa rätt med eländet
Postad 21 August 2004 - 09:52
haha, den e verkligen dåligMen...? det måste vara tidernas sämsta fjärrkontroll? Eller har jag lyckats få ett kass ex? Det är ju *** nästan omöjligt att knappa rätt med eländet
Postad 21 August 2004 - 10:48
Mjukvaran som följde med är ju mer eller mindre värdelös. Alltför komplicerat att hitta något. Däremot är ju OpenSC helt perfekt för mig som mest ska lyssna på musik.
Jag provade Neustons mjukvara, tycker att den är riktigt snygg, samt att den kör ett bildspel när man spelar musik.
Tyvärr fungerar bara de äldre verisionerna med Showcentret.
Skickar med en länk till Neuston.
http://www.neuston.c.../nmcpc-v190.exe
Postad 24 August 2004 - 14:04
Den är ju riktigt grym.. och snäppet vassare än ShowCenter.
/John
Postad 25 August 2004 - 19:42
Plocka bort den fåniga lilla plastbiten gör verkligen susen. Det blir inte bra, men tusen gånger bättre. Kan vara lite besvärligt att få loss frontplattan, den är limmad och skruvadhaha, den e verkligen dåligMen...? det måste vara tidernas sämsta fjärrkontroll? Eller har jag lyckats få ett kass ex? Det är ju *** nästan omöjligt att knappa rätt med eländet
MEN
Hur f*n spelar man SVCD med eländet?
Postad 29 August 2004 - 13:43
Den slocknade helt, ingen lampa lyser.
Jag öppnade försiktigt locket och såg en sotfläck under en av komponenterna (se bild).
Jag ska åka till Claes Olson imorgon och se vad det blir av detta.
Hoppas jag får en ny så jag slipper vänta så länge på reparation.
Bifogad fil(er)
Postad 29 August 2004 - 19:21
Postad 29 August 2004 - 20:32
Postad 30 August 2004 - 12:10
Jag har en fundering om Showcenter.
Är det möjligt att köra internet radio stationer via Showcenter som mp3 spelare?
Fritiof
Postad 30 August 2004 - 14:13
Förstår inte riktigt vad du menar med "via showcenter som mp3 spelare"Hej
Jag har en fundering om Showcenter.
Är det möjligt att köra internet radio stationer via Showcenter som mp3 spelare?
Fritiof
Men internetradio kan du köra hur som helst, du lägger till favoriter i IE bara.
Så dyker dom upp i showcentret.
Postad 30 August 2004 - 14:17
Tore
Postad 30 August 2004 - 17:51
Hej !De har en de kallar för 1000g. Men jag har inte riktigt lurat ut om det är någon skillnad i hårdvaran, eller om det bara är en mjukvaruuppgradering.
Det är även en hårdvaruförändring i hur det "trådlösa"-kortet hanteras.Det diskuteras också att man ska kunna uppgradera en befintlig Showcenter till denna "standard"...när/var/hur ingen aning.
Jag kör själv med tråd, och det fungerar alldeles ypperligt :-).
mvh Mats N
Postad 30 August 2004 - 17:53
Detta är ju du Martin expert på...det var väl ditt önskemål på Showcenter-forumet som gav genomslagFörstår inte riktigt vad du menar med "via showcenter som mp3 spelare"
Men internetradio kan du köra hur som helst, du lägger till favoriter i IE bara.
Så dyker dom upp i showcentret.
mvh Mats N
Postad 05 September 2004 - 16:37
Jag vet att det nog för många kan vara korkade frågor
Postad 05 September 2004 - 16:40
Jag fick med en 10 meters nätverkskabel
Postad 05 September 2004 - 16:50
Tack för ett snabbt svarJapp bara att göra som du säger =)
Jag fick med en 10 meters nätverkskabel
Det låter ju kanon det där men hur funkar det med inkopplingen till recievern då?
M v h
/
Micke
Postad 05 September 2004 - 16:59
Kolla bak på förstärkaren vetjaDet låter ju kanon det där men hur funkar det med inkopplingen till recievern då?
Edit: Jag googlade lite och fick fram att det verkar som att du bara har en digital ingång tyvärr!
Redigerat av Unregisteredf85db188, 05 September 2004 - 17:01.
Postad 05 September 2004 - 17:10
Hej och tack för svaret!Kolla bak på förstärkaren vetjaDet låter ju kanon det där men hur funkar det med inkopplingen till recievern då?
Jag vet inte hur din ser ut, men jag har två digitala ingångar på min Pioneer. Det går också att koppla SC'n med analoga RCA kontakter, fast digitalt är ju att rekommendera!
Edit: Jag googlade lite och fick fram att det verkar som att du bara har en digital ingång tyvärr!
Oki det var ju lite surt, had ju helst velat ha det digitalt. Hittade en bild på baksidan på recievern http://www.yamaha-hi...big/p1070_2.jpg
RX-V440RDS
M v h
/
Micke
Postad 05 September 2004 - 17:23
Postad 05 September 2004 - 18:29
Okej det där lät ju jäkligt niceHmm, då kanske du kan köra digitalt ändå! Du har en coax och en optisk ingång. Om inte jag minns fel finns det en coax utgång på SC'n också! Jag har aldrig använt coax men det ska säkert inte vara några problem.
Chansen känns rätt stor nu att jag imorgon åker iväg till Clas Ohlson efter jobbet och slantar up för en SC.
Tack för hjälpen!
Postad 05 September 2004 - 18:35
Japp, det finns en coax-utgång på Showcentern...men jag har inte heller prövat den. Det ska dock inte vara något bekymmer.Hmm, då kanske du kan köra digitalt ändå! Du har en coax och en optisk ingång. Om inte jag minns fel finns det en coax utgång på SC'n också! Jag har aldrig använt coax men det ska säkert inte vara några problem.
mvh Mats N
Postad 05 September 2004 - 18:37
Lycka till med köpet. Idag har Showcentern spelat MP3-låtar hela dagen på altanen. Jag köpte ett par billiga trådlösa högtalare som är perfekta att ta med sig ut på altanen.Okej det där lät ju jäkligt niceHmm, då kanske du kan köra digitalt ändå! Du har en coax och en optisk ingång. Om inte jag minns fel finns det en coax utgång på SC'n också! Jag har aldrig använt coax men det ska säkert inte vara några problem.
![]()
Chansen känns rätt stor nu att jag imorgon åker iväg till Clas Ohlson efter jobbet och slantar up för en SC.
Tack för hjälpen!
mvh Mats N
Postad 06 September 2004 - 18:06
Huh? Funkar såna med batteri då? Länk tackJag köpte ett par billiga trådlösa högtalare som är perfekta att ta med sig ut på altanen.
Postad 13 September 2004 - 15:16
Har någon adresser till följande stationer (webradio) som fungerar i SC
Hit fm
Radio stella
Rix FM
Sedan.. Gärna tips på amerikanska stationer som kör ett lite rockigare 70-80 talsstuk???
Testade med att lägga upp egna adresser men det sket sig grymt
Måste ha gjort fel någonstans..
Postad 13 September 2004 - 16:57
Postad 14 September 2004 - 13:54
Jag har försökt att nå Pinnacle tfn support för Sverige utan att lyckas, enl nedan inlägg på Pinnacle Forum.
Jag hoppas att jag får en reaktion från dem.
Om ni har samma problem så skriv till dem och klaga. Det verkar som om att man har en support men vill inte att kunder skall ringa dem.
I have for two days tried to reach the support for Sweden. Yesterday I waited over 30 minutes and today 1 hour 15 minutew.
I have some questions reg this to the chief of Support.
Is a thought from Pinnacle that the customers should wait just to minimize the amount of people who needs support from you?
Your answer is probably that you have an big increase of your calls.
My answer to that should be, that if you want to have a good reputation for Pinnacle, you should increase you staff.
Your support is the worst I ever come across.
My question to the forum members is - if you have the same experience, you should complain and let your friends know about this if they consider to by a Showcenter. There are other similar products.
Postad 14 September 2004 - 18:06
Jag fick iofs svar via Pinnacle Forum om portar.
Jag använder Slimserver som använder port 9000 och samtidigt kommer jag att installera Showcenter server på samma dator. Jag fick reda senare på att SC använder port 8000 default så ngn kollision skulle inte ske.
Samtidigt var jag undrande över hur jag skulle koppla SC. Men detta återkommer jag till.
Jag blev f-b på att Pinnacle inte sköter sin telefonsupport, därav mitt arga inlägg. Jag hoppas att de reagerar och skärper sig. Det måste vara fler än jag som bara sitter och väntar i telefon.
Jag har läst dina inlägg tidigare från det att du upptäckte SC och sedan dina initierade inlägg.
Så var säker jag kommer att återkomma när det krånglar
Hälsnignar
Fritiof
Postad 15 September 2004 - 00:20
Postad 16 September 2004 - 20:29
Nu har besvären börjat - som vanligt med nya grejer
Jag installarade Showcenter från CD, uppgraderade till 1.51 hämtat från Pinnacle. Därefter kopplade in ljud till hifi, samt scart till TV´ns scart Ext1. Ext 2 går till parabol, vhs. (har 2 scart ingångar)
Startade Showcenter programmet i datorn, satte på Showcenter det lyste igång. Kopplade in Ext 1 på TV men ingenting hände i rutan. Bara blått.
Försökte söka via stationer. Men utan resultat. Likadant med Ext 2.
När jag startar tänds lampan längst till höger varefter den släcks och power lyser. Det enda som således lyser på SC är PÅ/AV och lampan till höger denna.
Känner ni igen detta. Tacksam för råd
Med vänlig hälsning
Tore
Postad 16 September 2004 - 21:34
Men testa att dra igång den och ändra output med "video out" knappen på fjärren.
Kom ihåg att du sen måste gå in och ändra igen under settings för att de ska bli sparade.
Postad 20 September 2004 - 12:11
Jag har installerat CD + 1.51 upgrade.
Men SB boxen kraschar upp till 6 ggr/dag dvs den upphör att spela musik.
Den lyder inte alls remoten.
Det enda sättet att få den att spela igen är att trycka off och sedan on igen på boxen varefter den är som vanligt och spelar.
Servern på datorn är ok och visar att den har kontakt. Jag startar ändå om den.
Är det någon som vet vad som kan vara fel, programvaran eller boxen?
MVH
Fritiof
Postad 20 September 2004 - 16:55
Postad 21 September 2004 - 11:40
någon som vet om SC klarar av sub eller srtfiler till divx och xvid...
Ska fungera till nästa software release som är planerad att släppas nu i September.
Enl inlägg från pinnacles forum....
oliver_h
Posted: Aug 02, 2004 - 08:41
--------------------------------------------------------------------------------
Subtitle support for AVI files will be in the next software version. The current plan for a first beta is September.
Signature:
--------------------------------------------------------------------------------
Oliver H.
Pinnacle Systems GmbH
Postad 21 September 2004 - 14:32
Får du samma problem även om du lyssnar på internetradio?Jag fick ordning på SB´n men har ett fel som jag funderar över
Jag har installerat CD + 1.51 upgrade.
Men SB boxen kraschar upp till 6 ggr/dag dvs den upphör att spela musik.
Den lyder inte alls remoten.
Det enda sättet att få den att spela igen är att trycka off och sedan on igen på boxen varefter den är som vanligt och spelar.
Servern på datorn är ok och visar att den har kontakt. Jag startar ändå om den.
Är det någon som vet vad som kan vara fel, programvaran eller boxen?
MVH
Fritiof
Jag vet att internetradio inte streamas via Showcenterservern utan att SC lyssnar direkt från internet (när du väl har valt en station).
Har du även problem när du lyssnar på internetradio så kan man gissa att det inte är Showcenterservern som skapar problemet.
Du borde också testa att använda en nätverkskabel istället för trådlöst, så att du kan utesluta att du har problem med nätverkskopplingen.
Hur pass död är SC'n? Kan du flytta markeringen men inte välja något? Eller är den helt låst?
Kan du flytta markeringen men inte välja något så tyder det på att kopplingen mot servern inte funkar.
Postad 23 September 2004 - 17:54
Lite fakta om min dator om det behövs för ett rättvist svar.
P4 3,2ghz, 1024ddrminne, Hd:360gb, grafikort:ATI Radeon 9800XT, Nätverkskort:10/100 Mbit onboard.
Rillle32
Postad 23 September 2004 - 18:51
Du kan också köra trådlöst om du vill det, men då måste du köpa till ett trådlöst nätverkskort. Vilka som stödjs syns på Pinnacles hemsida.
edit: Självklart påverkas inte bild eller ljud kvalitéen. Inte i datakablar.
Tänk hur prisjakt skulle se ut om kvaliteén blev sämre pga avstånd, den står i Usa
Redigerat av Martin.M, 23 September 2004 - 18:52.
Postad 24 September 2004 - 08:46
€99 lär kalaset kosta, inklusive NIC.
Postad 24 September 2004 - 09:23
...förutsatt förstås att inte en kombination av lång kabel, dålig kabel, dåliga anslutningar, dåliga nätverkskort etc gör att paketomsändningarna blir så många att det inte finns nog kapacitet att streama ljud och bild med toppkvalitet...edit: Självklart påverkas inte bild eller ljud kvalitéen. Inte i datakablar.
Postad 26 September 2004 - 12:47
Om jag ska köra trådlös överföring mellan SC o PC'n, Räcker det med ett Kort i SC och ett i datorn eller måste jag ha en trådlös router/bredbandsdelare emellan?
Räcker 11Mbit eller ska man vänta på 54Mbit versionen?Jag är främst ute efter att köra VOB's och JPEG bilder
Undrar om det är möjligt att få den tilla tt köra WM9-HD filer
Redigerat av Melmac, 26 September 2004 - 13:00.
Postad 04 October 2004 - 13:04
Postad 05 October 2004 - 23:19
54 Mbit versionen av Showcenter.
Edit: Någon som vet om det är svårt att fixa dit 99€ fixen själv?
Inte för att jag tänkt göra det, men men
Redigerat av Martin.M, 05 October 2004 - 23:22.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
12 bilder

90 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?