SVS PB1-ISD
(Subwoofers)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
SVS 20-39 PCi
(Subwoofers)
|
0
|
(2)
|
Inga priser | |
SVS 25-31 PC-Plus
(Subwoofers)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
SVS 25-31 PCi
(Subwoofers)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
SVS PB2-Plus
(Subwoofers)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
SVS PB10-ISD
(Subwoofers)
|
1
|
(12)
|
Inga priser | |
SVS PC-Ultra
(Subwoofers)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
SVS 16-46 CS
(Subwoofers)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
SVS CS-Ultra
(Subwoofers)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
SVS PB2-Ultra
(Subwoofers)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
SVS PB12-Plus/2
(Subwoofers)
|
1
|
(13)
|
Inga priser | |
SVS 20-39 PC-Plus
(Subwoofers)
|
1
|
(11)
|
Inga priser | |
SVS PB13-Ultra
(Subwoofers)
|
4
|
(13)
|
Inga priser | |
SVS PB12-Plus
(Subwoofers)
|
6
|
(12)
|
Inga priser |
SVS PB13-ultra (1020 inlägg)
|
8 år sedan |
SvS Basar (540 inlägg)
|
8 år sedan |
Nytt slutsteg pb13 ultra (10 inlägg)
|
9 år sedan |
Bästa subwoofer för film (398 inlägg)
|
10 år sedan |
1xPV1D vs 1xSVS PB13 Ultra vs 1xSVS PC13 Ultra VS 2xSB2000 VS 1xSB13 Ultra (145 inlägg)
|
11 år sedan |
svs klubben (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Tidningen HemmaBios test: "Bäst bas för 15.000kr" (500 inlägg)
|
11 år sedan |
velodyne dd18plus vs JL f113 (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Nya subbar till biorum? Har nu Cascade 15 (4 inlägg)
|
14 år sedan |
svs pb-10 isd (9 inlägg)
|
16 år sedan |
Sub med livekänsla och dynamik (48 inlägg)
|
18 år sedan |
Bass Management Module för subwoofer (16 inlägg)
|
18 år sedan |
Velodyne MiniVee vs. SVS PB10-NSD (5 inlägg)
|
18 år sedan |
SVS PCi 25-31 eller Sony SA-WX900 (1 inlägg)
|
21 år sedan |
SVS PB10-ISD i lägenhet? (2 inlägg)
|
21 år sedan |
Postad 23 November 2004 - 15:40
Jag SPRANG med mina lådor uppför trappen...Nu ######r killar, nu är den på väg upp, ligger i trappan nu, var tvungen att vila, fick blodsmak.
Hur gjorde ni som köpte stora subbar, var ni flera, eller bor ni alla på bottenplan hehe.
Eller som min sambo sa: -Du är som en tioåring som just fått sín första bilbana, den ska provköras innan den är helt färdigbyggd.
Jag nickade med ett dumt flin i ansiktet och fortsatte att bära lådor...
Postad 23 November 2004 - 16:50
Kan inte säga att jag sprang upp med mitt senaste nyförvärv, 47 kg stärkare är jobbigt att få upp för fyra trappor...
Baskartongen gick faktiskt lättare.
Glöm inte att skriva lite omdömen bara, David!
//Jonas
Postad 24 November 2004 - 11:48
Jag kan inte hitta den hyllade PB2-plus på svs's site men jag misstänker att det är detsamma som PB12-plus, kan någon bara bekräfta att det är samma?
Ni som importerat denna, hur mycket blev totalkostnaden fram till dörr (bor i Sthlm)?
Känns som en ruggigt bra deal i.o.m att $ dyker kraftigt nu.
Postad 24 November 2004 - 12:05
Postad 24 November 2004 - 16:59
Om nu dollarn går ner till 5 spänn, ska jag beställa en PB 12-Ultra/2 och köra själv eller en 20-39 PC+ o köra dubbla?
//Jonas
Postad 24 November 2004 - 17:02
Postad 24 November 2004 - 17:17
Postad 24 November 2004 - 20:32
Postad 24 November 2004 - 22:17
//Jonas
Postad 25 November 2004 - 16:09
Postad 25 November 2004 - 16:46
4st db12 och nästan 2kw verkar mer tilltalande
Sant!
Man blir f*n sjuk
Bassjuk...
Postad 25 November 2004 - 19:07
Vill oxå va med i klubben
Får en 16-46 pc-plus imorn
MVH Marcus
Postad 28 November 2004 - 21:53
hm, 4st tv12 ... då börjar de likna nått!4st db12 och nästan 2kw verkar mer tilltalande
Postad 30 November 2004 - 20:35
Postad 10 December 2004 - 19:13
Här kommer den:
Sparar för fullt nu, men jag är grymt kluven ifråga om vilken bas jag ska köpa. Cylinder får inte plats under duken så det är boxarna som är intressanta. PB2-plus/2 är den som jag är mest intresserad av.
Men nu är det så att mitt rum endast är på 12,25 kvadratmeter (28 kubikmeter), och mitt nästa rum kommer förmodligen vara en lägenhet. Hört att de flesta högtalare behöver spelas på en viss volym för att "spela ut", hur viktigt är detta? Hur låter en PB2-plus/2 på låg/normal volym? Ser knappast på film i referensnivå, och musik håller sig väl på normala till lite smått höga nivåer de med.
Ni andra som äger alla möjliga svs, hur låter era basar på lite lägre volym? Finns det nån chans att en PB10-ISD faktiskt kommer låta bättre än en PB2-plus/2 i mitt rum?
Är det kanske så att PB2-plus/2 mest är extremt mycket mer kraft och djupare bas, eller tror ni att den låter mycket bättre oxå? T.ex. bättre definerad, mer kontrollerad, snärtigare och mer nyanserad? Märker man stor skillnad om basen går till 14-15 Hz eller 19 Hz? Jag menar under 20 Hz ska ju inte basen höras, bara kännas. Det kanske är ett stort plus att ha möjligheten att återge sådana frekvenser?
Hjälp och åsikter mottages tacksamt!!
*edit: Har mailat SVS och frågat oxå, men jag vill gärna kombinera deras åsikter med lite utomstående!
Redigerat av Unregistered9f972b61, 10 December 2004 - 19:21.
Postad 13 December 2004 - 23:23
Jag kan inte förstå hur folk kan säga att SVS-subbar har grymmt ljudtryck när inte ens två stycken SVS PC-Ultra (ja vi har testat) är en match mot mitt monster.
Fakta som heter duga: Stroker är den ända basen i världen (fram till dagens datum) som har potential att klara 180db (och det med endast en (1) 18"!!!
Vill ni ha tryck? Släng (eller sälj) era mellanregister (sorry subbar) och kontakta mig via PM så skall ni få all info ni behöver för att bygga en sub och inte ett mellanregister
Postad 13 December 2004 - 23:50
Sen ser jag inte meningen med att klippa och klistra samma inlägg på flera ställen?!
Säger det igen, vad ska man med 180 db till, bättre att det låter bra.
Postad 14 December 2004 - 08:24
Flame wars är inte syftet med den här tråden.Stackars alla er som kör med en sub som presterar som ett mellanregister! Jag har byggt min sub själv - en 18" Stroker (D) vilket är en liten och nätt bas på 18 kilo (endast elementet) som tål över 1.6Kw kontinuerligt. Kör med ett bryggat RF-steg på 1600W (ärliga), så ljudtrycket från min sub får en SVS-sub att spela som ett 3" mellanregister.
Jag kan inte förstå hur folk kan säga att SVS-subbar har grymmt ljudtryck när inte ens två stycken SVS PC-Ultra (ja vi har testat) är en match mot mitt monster.
Fakta som heter duga: Stroker är den ända basen i världen (fram till dagens datum) som har potential att klara 180db (och det med endast en (1) 18"!!!
Vill ni ha tryck? Släng (eller sälj) era mellanregister (sorry subbar) och kontakta mig via PM så skall ni få all info ni behöver för att bygga en sub och inte ett mellanregister
Vill du prata CV vs SVS... visst men starta en egen tråd om det då.
Jag deltar gärna i en sådan tråd.
Postad 14 December 2004 - 13:43
en del gillar mega size BigMac med extra flott, en del föredrar en god fiskrätt på en fin skärgådskrog
men smaken e som baken!
Postad 14 December 2004 - 20:20
Notan för sub:en och frakten blev ca 5 400 kr
Kan säga att den var fysiskt något större än jag trodde trots att jag hade mätt lite schematiskt innan. Nåväl sambon blev inte glad så jag fick kompromissa en stund och ställa den i ett hörn bakom en fåtölj och bredvid soffan.
Kopplade in den lite snabbt med medföljande "better cable" och vad besviken jag blev. Visste i och för sig att mitt försteg (Signature 2.0) har en dålig funktion då det inte kan spela både med sub och full frekvens på fronthögtalarna (delning vid inställning small är 100 hz) men att resultatet skulle bli som det blev hade jag inte förväntat mig. Jag hörde sub:en klart och tydligt bredvid mig och dessutom lät mina fronthögtalare, Focal C600, som ett par 5" :are. Funderade direkt på att gå in prisjakt och sätta in en annons under säljes.
Efter lite lungt spelande ett par dagar, (pga grannen ovanför var hemma och var sjuk), och när sambon åkte bort i går kväll så flyttade jag fram pjäsen till en placering strax höger om centerhögtalaren och mellan fronthögtalarna. Ställde den dock med långsidorna ut mot rummet och väggen för att inte sticka ut för mycket.
Nu börjar vi prata ljud. Nu försvann givetvis möjligheten att höra var basljudet kommer från och det hela spelade mer som en enhet. Djup finns det och blir över även fast jag inte har spelat in basen. Att den är snabb nog att följa med i musiken behöver jag inte tvivla på framöver utfirån mina intryck än så länge.
Nu har jag inte så stor erfarenhet av sub:ar förutom en peerless 10:a med Zachry 250 steg men jag kan säga att dom inte spelar i samma division och det är också åtminstone en division mellan. I övrigt håller jag med vad Martin sagt om PB10.
Det jag skulle önska är möjligheten att dela frekvensen lägre vid musiklyssning men det är som bekant ett problem som sitter i försteget.
Jag får återkomma med lite filmintryck när jag hunnit testa lite filmer. Har tyvärr inte köpt en DVD-spelare än. Kan inte välja mellan Denon 1910 och den ev kommande Cambridge DV79.
Postad 14 December 2004 - 20:35
Postad 14 December 2004 - 21:16
Postad 14 December 2004 - 21:26
Det som kan vara skillnad är att en del skiter i om det låter förskräckligt distar etc när de spelar för högt med sina plastlådor ...
Postad 14 December 2004 - 22:21
ja det är sant men det krävs mer ur subben för musik.för när man tittar på film så behöver inte subben vara så tydligt och torr.Men när man lyssnar på musik så vill man ha en torr,fast samt tydligt bas så man hör alla bas instrument.Och att det iten låter plask plask med baskaggen.SVS har låg distortionså ja de fungerar bra till "musik" men musik å film är båda ljudsignaler som skall reproduceras från en källa .. det är alltså ingen skillnad på dessa ...
Det som kan vara skillnad är att en del skiter i om det låter förskräckligt distar etc när de spelar för högt med sina plastlådor ...
Postad 14 December 2004 - 23:05
Jag använder i princip min SVS till enbart musik o det funkar utmärkt. Den hänger med både till smattrande dubbelstamp som till välproducerad jazz.
Postad 15 December 2004 - 15:17
okej.perfektTjena Tobbe!
Jag använder i princip min SVS till enbart musik o det funkar utmärkt. Den hänger med både till smattrande dubbelstamp som till välproducerad jazz.
Postad 15 December 2004 - 18:49
Postad 15 December 2004 - 19:18
jodå, SVS fixar 220 v så det behövs ingen transformator
Det stämmer, det underlättar om man skriver att man vill ha 220V varianten när man beställer. Dom är dock inte helt tappade på SVS, så dom fattar förhoppningsvis att man ska ha 220 ingång när man bor i Sverige.
//Jonas
Postad 15 December 2004 - 20:50
Okej..jag ska sitta och tänka och tänka om det är sub som är nästa uppgradering..men en svs kanske blir något för mkt i 14m2 som jag har nu och 10,5m2 som jag får snart.Kommer man änns höra basen i ett sådant rumjodå, SVS fixar 220 v så det behövs ingen transformator
Det stämmer, det underlättar om man skriver att man vill ha 220V varianten när man beställer. Dom är dock inte helt tappade på SVS, så dom fattar förhoppningsvis att man ska ha 220 ingång när man bor i Sverige.
//Jonas
Postad 15 December 2004 - 22:42
Jag köpte en radioshack av SVS i samband med PB10:an. För mig så blev det några db med radioshacken jmf med dom inställningar som jag gjort med öronen. Vet dock inte hur din Denon 2105 fungerar.jodå, SVS fixar 220 v så det behövs ingen transformator. Jag är sugen själv på en pb10. Behövs Radioshack ljudmätaren som kan köpa till om man ha kalibreringsmic till receivern (Denon 2105)?
Postad 16 December 2004 - 14:26
Då du inte har så mycket golvyta så skulle nog en cylinder kanske passa bra då den har relativt liten diameter och tar inte lika mycket plats.
Det bästa rådet får du nog ändå om du mailar till SVS och säger hur mycket volym luft du har i rummet, vad du brukar lyssna på, hur hög volym du brukar lyssna på. vad du har för budget och om du föredrar kub eller cylinder. De brukar ge bra råd.
Postad 16 December 2004 - 15:55
Postad 17 December 2004 - 01:12
Undrar lite om den sista biten av leveransen, skickar bax ut nån avi eller dyker det bara upp en snubbe en dag? Man vill ju gärna vara hemma när de kommer.
/Patrik.
Postad 17 December 2004 - 06:36
Hej och välkommen till prisjakt, en bra start fick du på forumet också med tvåHallå gubbar nu är man snart med i klubben, två stycken 20-39:or ligger på flyget just nu. Subborna är första steget i min uppgradering av min gamla stereo/hembio utrustning.
Undrar lite om den sista biten av leveransen, skickar bax ut nån avi eller dyker det bara upp en snubbe en dag? Man vill ju gärna vara hemma när de kommer.
/Patrik.
feta svs
Du ringer bax snarast möjligt dina saker kommit till sverige så får du ett
kontonummer att betala in moms, tull och diverse avgifter.
Dom hörde inte av sig till mig alls. Var tvungen att ringa och konfirmera
att jag förstod att moms och sådant skulle betalas hehe..
Tydliden många som inte förstår det så dom skickar inte ut saker utan
att först pratat med personer... wierd är det...
Lycka till!
Postad 17 December 2004 - 13:21
dessa själv kalibreringsgrejer är inget för din subbas ...Min receiver har autokalibrering med hjälp av testtoner (rosa oljud tror jag det är) och en mic som följde med. Den använder jag mig av nu när jag kalibrerar mina 5 högtalare (har ingen sub i nuläget). Frågan är om man då behöver en ljudtrycksmätare? Om man skulle skaffa sig en EQ till subben så behöver man det förstås, men det tror jag inte jag ska.
man behöver en flerbandig parametrsik eq om det skall bli bra ... så en db mätare är ett måste för den som vill kalibrera !
Postad 17 December 2004 - 23:55
Det kan nog bli ett framtida mål.
PB 12/Ultra
Postad 18 December 2004 - 09:38
Postad 18 December 2004 - 13:58
Så fort du satt in pengarna så kommer basarna skickas direkt.Tack för välkommnandet, mina problem löste sig, jag fick ett mail med ett telefonnummer som jag ska ringa för att lösa det där med moms och tull, synd bara att de inte svarar under helgen. Men jag gissar att min julklapp ska vara hemma innan doppardagen i alla fall. :-)
Jag betalade på eftermiddagen, vid 10-11 nästa dag ringde det på dörren
Postad 20 December 2004 - 14:09
2 st 20-39 pci plus för 825$ st
1 st avia spl meter bundle för 80$
frakt dörr till dörr 370$
totalt 2100$
Och i svenska kronor betalade jag :
subs och avia paketet 11893kr
frakt 2544 kr.
tullen ville sedan ha 4251 kr.
totalt 18688 kronor.
Allting har gått totalt smärtfritt om man bortser från hålet i plånboken, fast det är ju klart jag har ju inte fått grejorna än, BAX kommer med dem imorgon. Då återstår det att se om man har köpt två grisar i säcken. Fast den risken är minimal tror jag.
Återkommer med lite bilder och lyssningsintryck om jag kan slita mig från fotöljen.
Postad 20 December 2004 - 18:19
Väntar ivrigt på lyssningsintryck!
Postad 21 December 2004 - 09:40
Inte det lättaste
Postad 21 December 2004 - 17:56
Men renoveringen av vardagsrummet/biorummet blev ju inte klar i tid så jag riggade allting högst temporärt för inspelning.
Blev tvungen att använda min cd walkman.
Tryckte i en Mike Oldfield skiva och skruva upp tills splmätaren var en bit över 100db och stack hit till brorsan där jag bor för tillfället.
Delningen satte jag till 40hz.
Och mina DALI är urkopplade.
Det kommer nog bli en pärs att matcha in de här klumparna jag har konstiga vågor överallt får hoppas det blir bättre när man trycker in lite soffor och mattor och andra naturliga absorbenter.
Bifogad fil(er)
Postad 21 December 2004 - 20:39
det är bara placering samt en par. eq som gäller för att få en jämn frekvenskurva kring lyssningspositionen
Postad 29 December 2004 - 16:01
Postad 29 December 2004 - 16:24
//Jonas
Postad 29 December 2004 - 22:27
Postad 31 December 2004 - 11:24
Nu står min baby i hallen!!!
Redigerat av Unregistered69544261, 14 January 2005 - 23:03.
Postad 02 January 2005 - 22:18
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
SVS PB13-ultra
363 bilder

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?