Battlestar Galactica
450 svar till detta ämne
Postad 14 October 2008 - 13:22
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Jag har tre avsnitt kvar på S1 och jag är så fracking trött på Dr Gaius och hans trista hjärnspöke. Jag skall se klart den här säsongen men det blir nog ingen S2 för mig. Jag har nog sett för många avsnitt på för kort tid så det blir väldigt repetitivt. Bilden på HD DVD:n är ovanligt svag men Dolby TrueHD-ljudet är OK.
Gaius är ju asskön! Och om du inte gillar Caprica Six ("hjärnspöket") så vet jag inte vad som är fel på dig  . Kommer iof inte ihåg hur mycket man har fått reda på i säsong 1 om deras connection.
Postad 14 October 2008 - 14:40
KJE
-
KJE
-
Beroende
-
-
1076 inlägg
Gaius är ju asskön! Och om du inte gillar Caprica Six ("hjärnspöket") så vet jag inte vad som är fel på dig . Kommer iof inte ihåg hur mycket man har fått reda på i säsong 1 om deras connection.
Såg just om första säsongen och får nog erkänna att Baltar och hans hjärnspöke orsakade en del snabbspolande
Postad 14 October 2008 - 14:45
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Nej, jag gillar verkligen inte hjärnspöket! Hon är äcklig och trist och man får vet på tok för mycket om hennes relation med Gaijus. Det känns som nästan hela säsongen gick åt till hans flummiga hallucinationer.
Det kanske är mitt fel som bränner av större delen av säsongen på ett par dagar (är klar nu). Det är ju meningen att man skall se ett avsnitt i veckan. Då blir man inte så less på alla upprepningar.
Postad 14 October 2008 - 14:51
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Köpte precis säsong 1 och 2 för 199:- st från CDON. Helt ok pris. Skall bli härligt att börja beta av säsong 2 strax efter att jag tagit mig igenom första säsongen.
Redigerat av Phindus, 14 October 2008 - 14:54.
Postad 15 October 2008 - 01:56
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Nej, jag gillar verkligen inte hjärnspöket! Hon är äcklig och trist och man får vet på tok för mycket om hennes relation med Gaijus. Det känns som nästan hela säsongen gick åt till hans flummiga hallucinationer. Det kanske är mitt fel som bränner av större delen av säsongen på ett par dagar (är klar nu). Det är ju meningen att man skall se ett avsnitt i veckan. Då blir man inte så less på alla upprepningar.
Håller med er, även jag snabbspolade en hel del. Dessutom tycker jag att hon är ganska ful! Poängen är ju att man ska tycka hon är supersexig och lockande men jag ser inget attraktivt alls hos henne. Men du har en poäng, vissa serier kanske blir mer repetitiva än andra när man kör många avsnitt på raken... Tex. Lost, Prison Break, 24 funkar ju tvärtom. Där MÅSTE man ju nästan se en säsong på kort tid för att man ska uppskatta det fullt ut...
Postad 06 November 2008 - 20:10
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10392 inlägg
Postad 19 November 2008 - 00:14
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2153 inlägg
Någon som hört om dom kommer släppa säsongerna på Blu-ray? Eller skiter dom i det eftersom dom satsade på HD-DVD och gav ut 1 säsong innan HD-DVD gick i graven.
Postad 03 December 2008 - 11:47
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2153 inlägg
Hittade lite info här: Blu-ray.com Our friend Bill Hunt from The Digital Bits has the scoop that Universal Studios Home Entertainment has set plans in motion to bring the popular 'Battlestar Galactica' series to Blu-ray sometime next year. As the information is just coming in, there is no firm date and no technical specs or special features announced at this time.
Vi få la se vad som händer nästa år då
Postad 03 December 2008 - 12:37
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Det har kommit en trailer för säsong 4.5: Season 4.5 promo trailerDessutom, nya webisodes börjar sändas med start 12:e december. Och så riktiga nya avsnitt 16:e januari.
Postad 24 December 2008 - 00:59
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Geee mig!
slutet av promon verkar visa på hett innehåll i s4.5, vad ska de nu hitta på?
Postad 17 January 2009 - 08:11
Postad 17 January 2009 - 09:27
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Inhandlade precis s3 för 179:- på CDON så äntligen börjar jag komma ikapp  . Någon som vet om s4 kommer som en eller två boxar?
Postad 17 January 2009 - 12:23
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2789 inlägg
Bode väll var 2 boxar eftersom hoppet mellan avsnitt 10 och 11 är ett halvår.
Postad 17 January 2009 - 18:51
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
Inhandlade precis s3 för 179:- på CDON så äntligen börjar jag komma ikapp . Någon som vet om s4 kommer som en eller två boxar?
Bode väll var 2 boxar eftersom hoppet mellan avsnitt 10 och 11 är ett halvår.
Dom brukar alltid ha en paus mitt i säsongen, och släppa t.ex. säsong 2.5 som innehåller första halvan av säsong 2 innan dom släpper säsong 2 boxen som innehåller hela säsongen, så det kommer antagligen både en och två boxar.
Postad 17 January 2009 - 20:28
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Serien har precis avslutats i amerika
Postad 17 January 2009 - 20:33
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19825 inlägg
Nej den har ju precis börjat http://www.scifi.com/battlestar/Eller är det repriser dom kör nu, har jag missförstått det hela?
Redigerat av Martin, 17 January 2009 - 20:35.
Postad 17 January 2009 - 20:42
Unregistered00b32263
-
Unregistered00b32263
-
Användare
-
-
201 inlägg
Jo det är ju sista halvan av säsong 4 som börjar nu. Inga repriser
Postad 17 January 2009 - 21:50
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
Vet inte om du menar inspelningen kanske, det vet jag ingenting om, men sista halvan av säsong 4 började nyss som sagt, säsong 4 är dock den sista säsongen.
Postad 17 January 2009 - 21:57
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Postad 18 January 2009 - 02:32
stock
-
stock
-
Användare
-
-
124 inlägg
Jag har sträcktittat på alla avsnitt fram till avsnitt 10 av säsong 4 och blev klar med det i torsdags, nu känns det plötsligt helt fruktansvärt jobbigt att vara tvungen att vänta en hel vecka mellan varje avsnitt
Postad 18 January 2009 - 10:31
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Dom brukar alltid ha en paus mitt i säsongen, och släppa t.ex. säsong 2.5 som innehåller första halvan av säsong 2 innan dom släpper säsong 2 boxen som innehåller hela säsongen, så det kommer antagligen både en och två boxar.
Får hålla utkik, har ju hela säsong 3 samt Razor framför mig, om nu inte Razor inkluderas i en eventuell fullständig säsong 4 box  . Men vi får väl se.
Postad 18 January 2009 - 11:14
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Eller är det repriser dom kör nu, har jag missförstått det hela?
Ber om ursäkt, missförstod artikeln jag läste, det är sista halvan
Postad 18 January 2009 - 22:21
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Får hålla utkik, har ju hela säsong 3 samt Razor framför mig, om nu inte Razor inkluderas i en eventuell fullständig säsong 4 box . Men vi får väl se.
Razor ingår i s4 produktionsmässigt och finns med i s4-boxen...
Postad 19 January 2009 - 02:45
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Senaste avsnittet är enligt min mening det bästa i hela serien! Fantastiskt mörk postapokalyptisk sci fi när den är som bäst. I like it! Nu ser man fram emot resten av säsongen och det verkar som att de kommer att sluta med flaggan i topp.
Postad 24 January 2009 - 21:52
Depeche
-
Depeche
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
Någon som hann ladda ner alla 10 webavsnitt av "The Face of the Enemy (A 10-part online series)" ?
Av någon anledning har de enbart tagit bort avsnitt 10.
This video is no longer available due to a copyright claim by NBC Universal.
Man hade ju velat se de innan man fortsätter med avsnitt 11 på säsong 4.
Postad 25 January 2009 - 02:49
Unregistered74d4d0b1
-
Unregistered74d4d0b1
-
Veteran
-
-
2219 inlägg
Jag har sett alla avsnitt och de är lätta att få tag i på nätet. Ganska bra och otäck liten historia faktiskt.
Postad 25 January 2009 - 04:33
Depeche
-
Depeche
-
Forumräv
-
-
571 inlägg
Ja jag lyckades hitta avsnitt 10 nu.
Kul...nu kan man börja se Battlestar igen.
Postad 02 February 2009 - 09:28
Veritas
-
Veritas
-
Forumräv
-
-
581 inlägg
OK, jag behöver konsultera en expert på BSG! Jag följde tidigare BSG och har sett ända fram till sista avsnittet på säsong 3. Tror jag. Det har gått ett år och jag har nu börjat på säsong 4, men jag känner inte igen mig och det känns som jag har missat en massa. Jag har sett att det finns ett "långfilmsavsnitt" som heter "Razor", händer det en massa i den filmen som förklarar vad som hände mellan säsong 3 och 4?
Postad 02 February 2009 - 15:18
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Nej, razor handlar mestadels om innan pegasus slog följe med galactica, de nyare delarna är den tiden då apollo var cmdr.
Det är i princip bara ngra sekunder om ens det som händer mellan s3 och 4.
Postad 02 February 2009 - 16:44
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4346 inlägg
Postad 04 February 2009 - 04:58
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Finns inga spoilers i mitt svar...
Postad 07 February 2009 - 18:39
stock
-
stock
-
Användare
-
-
124 inlägg
Finns inga spoilers i mitt svar...
Nähä? Jag tycker att 2 saker du skrev är lite spoileraktiga, såsom: Men det är ju bara vad jag tycker, även om du inte är jättespecifik så nämner du fortfarande namn och händelser i serien.
Redigerat av stock, 07 February 2009 - 18:39.
Postad 08 February 2009 - 04:48
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Men va 17, finns det ingen preskriptionstid på spoilers ALLS? "P" dyker upp i mitten av s2, det var för 3 år sen, och "A"'s befordran är över 18 månader sen det visades, dessa avsnitt går dessutom på kanal5 så nej, jag anser inte att 3 år gamla händelser räknas som spoilers, speciellt inte så milda som de jag beskrev, och jag tänker inte ta ngn flak för den åsikten.
Redigerat av simulacra, 08 February 2009 - 04:50.
Postad 08 February 2009 - 09:52
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Men va 17, finns det ingen preskriptionstid på spoilers ALLS? "P" dyker upp i mitten av s2, det var för 3 år sen, och "A"'s befordran är över 18 månader sen det visades, dessa avsnitt går dessutom på kanal5 så nej, jag anser inte att 3 år gamla händelser räknas som spoilers, speciellt inte så milda som de jag beskrev, och jag tänker inte ta ngn flak för den åsikten.
Jag hade precis precis börjat se S3, så alla är inte längst fram i handlingen (jag köper den på DVD). Men jag läser denna tråden med väldigt mycket försiktighet då jag inte vill bli spoilad så en liten spoliervarning kan ju vara på sin plats om man skall diskutera storyn, eller kanske att man borde notera i trådtiteln att tråden innehåller spoliers..
Postad 08 February 2009 - 13:06
stock
-
stock
-
Användare
-
-
124 inlägg
Nej, jag anser inte att det finns någon preskriptionstid på spoilers. Finns ju faktiskt folk som inte sett serien, men som kanske kollar här för att se om folk verkar tycka den är sevärd.
Samma sak i vilken filmtråd som helst, jag kanske inte har sett "Vilkengammalfilmsomhelst" och hoppar in i tråden som handlar om den för att se om den fortfarande håller måttet idag eller för att se om det finns någon nyutgåva på DVD/BD. Då vill jag ju inte läsa ett par inlägg ner att "X dör efter halva" eller "Fett när Y tar chefens jobb".
Nu kanske inte dina "spoilers" var så illa, som jag även skrev i mitt förra inlägg, men poängen kvarstår: Du skrev saker som händer i serien som folk kanske hade velat få reda på själva. Du får gärna ha dina åsikter, men alla kanske inte delar dom.
Detta är absolut ingen attack, du är alldeles säkert en jättetrevlig människa med korrekta värderingar och allt därtillhörande. Jag bara skriver vad jag tycker, inget illa menat =)
Postad 08 February 2009 - 16:02
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Det tycker jag är upp till den som ska se det gamla materialet, folk måste kunna få diskutera fritt när det gäller "common knowledge", och precis som i många andra fall så kommer ingen att tveka att berätta för dig hur gudfadern slutar, detta är inte för att vara elak utan för att filmen är gammal, och man förutsätter att du antingen har sett den eller inte har ngt intresse av att se den och då bryr du dig om inte om vem som dör eller inte.
Jag tycker att detsamma gäller för 4 år gamla avsnitt.
Postad 08 February 2009 - 16:52
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2153 inlägg
Jag ser inte att simulacra gjort något fel! Dock så bör det ju inte sägas något om säsong 4 utan spoiler varning! Då den ännu håller på! Men jag ser inget fel i att diskutera handligen i äldre säsonger som finns utgivna på DVD eller går på Kanal 5. Blir ju inte mycket till tråd om man aldrig kommer att få säga något om vad man tycker och tänker om handligen och enskilda avsnitt! Har man inte sett serien och funderar på att börja se den så får man ju börja läsa tråden ifrån sidan 1! Börjar man läsa tråden ifrån sista sidan så får man väl skylla sig själv! Eller?
Postad 08 February 2009 - 21:25
stock
-
stock
-
Användare
-
-
124 inlägg
Det jag egentligen från början reagerade på var simulacras inlägg: Finns inga spoilers i mitt svar...
I mitt tycke fanns det helt klart spoilers eftersom det nämndes både namn och händelse, men bara dock väldigt små spoilers. Jag ber om ursäkt om jag har fel. 1: Blir ju inte mycket till tråd om man aldrig kommer att få säga något om vad man tycker och tänker om handligen och enskilda avsnitt!
2: Har man inte sett serien och funderar på att börja se den så får man ju börja läsa tråden ifrån sidan 1! Börjar man läsa tråden ifrån sista sidan så får man väl skylla sig själv! Eller?
1: Självklart får man, och bör, diskutera. Men vi kan väl vara överens att det hade inte gjort ont om det hade varit spoilertaggat eftersom då kan de som vill läsa spoilers, och vill diskutera de senaste avsnitten, läsa dom utan problem medans de som inte vill läsa slipper råka se något de inte ville se? 2: Kommer man som ny och börjar läsa tråden från början så kommer man väl till sist fram till ett inlägg med spoilers, om det nu inte är spoilertaggat, eller? Det är ju inte så att någon tråd på hela forumet har bestämda stopp för varje säsong som man inte bör passera om man är ny tittare. Visst, man får väl skylla sig själv lite om man läser för långt, men om det är OK att skriva smygspoilers här så är det väl också OK att skriva smygspoilers om en annan serie/film som kanske bara har 1 sida i forumet, bara så länge serien/filmen har några år på nacken? Då blir det genast lite svårare att undvika att läsa dom. Nu är ju mina argument ganska tramsiga i denna tråd just eftersom det inte var något av vikt för serien som sades och att det hände för länge sedan, men jag kommer alltid att anse att det är bättre att spoilertagga en gång för mycket än en gång för lite. Jag försöker inte trampa på några tår, eller peka ut någon som gör fel. Det är möjligt, t.o.m. troligt att jag överreagerar. Jag ville bara få fram min poäng så sakligt som möjligt i ett så långt inlägg som möjligt Återigen ber jag om ursäkt om någon tar illa vid.
Postad 12 February 2009 - 18:18
Metalmartin
-
Metalmartin
-
Lärjunge
-
-
488 inlägg
Hej
Står i startgroparna på at beställa hem BSG season 4 
Vet någon om Playback utgåvan på Play innegåller Razor precis som discshops import utgåva ?
skiljer nu trots allt 200:-
mvh Martin
Postad 12 February 2009 - 20:19
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Det utgåva som säljs är playback eftersom det är det branding som universal använder för sina säsongssläpp, min s3 var iaf playback såå, jag väntar dock med att köpa bsg tills allt kommer på bluray, kommer att sälja av allt mitt då (pilot +s1,2,3 och razor).
Postad 28 February 2009 - 10:26
Kraantz
-
Kraantz
-
Användare
-
-
212 inlägg
New Battlestar Galactica movie from Universal"Universal is working on a big screen movie version of the television show Battlestar Galactica" "the movie will be based on the cheesy 70s original. According to FirstShowing.Net, the creator of the original TV show, Glen A. Larson, will write the script and produce" Battlestar's Caprica goes to DVD first 21 April 2009
Postad 01 March 2009 - 04:34
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
New Battlestar Galactica movie from Universal "Universal is working on a big screen movie version of the television show Battlestar Galactica" "the movie will be based on the cheesy 70s original. According to FirstShowing.Net, the creator of the original TV show, Glen A. Larson, will write the script and produce"
*suck* nu ska kalkonmästaren Glen Larson kapitalisera på succen av BSG, trots att det var hans serie från början så är den nya eoner bättre, ingen serie har hittills kunnat gå på djupet av konflikter som BSG för. Bara hur det utvecklades på New Caprica är en genialisk show som visar hur de hjältar vi följt på galactica helt plötsligt begår handlingar som kan ses som terrorism.
Postad 01 March 2009 - 06:49
Unregistered6332cbbb
-
Unregistered6332cbbb
-
Forumräv
-
-
882 inlägg
Nähä?
Jag tycker att 2 saker du skrev är lite spoileraktiga, såsom:
Men det är ju bara vad jag tycker, även om du inte är jättespecifik så nämner du fortfarande namn och händelser i serien.
Han blev rätt fet där, lillpojken...
Postad 23 March 2009 - 09:11
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Så var den bästa serien som setts på TV slut, vad fan ska man göra nudå, har ju haft BSG att se fram emot under de senaste 4 åren.
Postad 23 March 2009 - 09:37
Unregistered969
-
Unregistered969
-
Användare
-
-
147 inlägg
Så var den bästa serien som setts på TV slut, vad fan ska man göra nudå, har ju haft BSG att se fram emot under de senaste 4 åren.
Ja kändes snopet att det är slut, dock så var det ett skönt slut! Serien lämnar ett tomrum! Nu är det bara att leta en ny serie! //rillo
Postad 02 April 2009 - 13:41
Peken
-
Peken
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
True!
Snopet vare - men ett attans så välgjort slut...tår i ögat fick man
I väntan på Blåa-boxen kan man se om Firefly i dito låda - en precis lika bra serie
Postad 03 April 2009 - 16:07
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3147 inlägg
Är en bluraysamling bekräftad?
Postad 03 April 2009 - 16:11
Audio Code 3
-
Audio Code 3
-
Über-Guru
-
-
12561 inlägg
Är en bluraysamling bekräftad?
Har inte sett nåt om det än, men sedan när det blir aktuellt kommer den komplettera min hylla rätt fint
Postad 05 April 2009 - 21:21
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2789 inlägg
Ja kändes snopet att det är slut, dock så var det ett skönt slut! Serien lämnar ett tomrum! Nu är det bara att leta en ny serie!
//rillo
Jo, en sådan serie med 4 säsongers superkvallité får man nog inte vara med om någon mer gång i sitt liv. Spoiler om sista avsnittet (markera texten för att läsa): Fast kanske min engelska är för dålig för att fatta det jag ser på SKY. Spoilermarkeringen hittar man längst upp till vänster i rutan "Insert Special Item"
Redigerat av ruva, 05 April 2009 - 21:22.
Postad 06 April 2009 - 07:04
Phindus
-
Phindus
-
Mästare
-
-
2854 inlägg
Jo, en sådan serie med 4 säsongers superkvallité får man nog inte vara med om någon mer gång i sitt liv.
Spoiler om sista avsnittet (markera texten för att läsa):
Fast kanske min engelska är för dålig för att fatta det jag ser på SKY.
Spoilermarkeringen hittar man längst upp till vänster i rutan "Insert Special Item"
Tack för att du skrev spoiler innan spoilern  . Prenumererar man på tråden så ser man ju inte att det är en spoiler... Längtar verkligen på att sista säsongen skall komma ut som box så man äntligen får se slutet!
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|