Call of Duty: Modern Warfare 2 (Xbox 360-tråden, inget PC-tjafs här!)
Call of Duty: Modern Warfare 2 (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
3
|
(30)
|
915:- | |
Call of Duty: Modern Warfare 2 - Prestige Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(1)
|
Inga priser | |
Call of Duty: Modern Warfare 2 - Hardened Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 26 March 2010 - 15:35
Postad 26 March 2010 - 15:44
Men man vill väl samtidigt fokusera på de nya banorna, och frågan är hur de lägger upp det. Alltså om de lägger kartorna i en separat playlist först en vecka så man kan spela bara dem, i typ mosh pit. Vore jäkligt awesome!
Postad 26 March 2010 - 15:46
Nästa helg 2:a till 5:e April,
OJOJOJ...det kommer bli skoj med dom nya kartorna också. Vilket spel läge tycker ni man får mest XP i? Vilket skal man satsa på?
Weey!
Vet inte vilket man får mest xp för, men jag brukar köra domination och får då runt 5000Xp
Postad 26 March 2010 - 15:48
Men kör man på stenhårt i HQ och är hyfsat hög level (50+) så kan man faktiskt få närmare 15000Xp på en 10-15 minuters match
Postad 26 March 2010 - 16:33
Detta har jag också funderat över, om man peakar sin upload så borde det ju innebära problem för motståndarna...Ett "trick" för att få fördelar är ju att dra igång fildelningan av linuxdistar. Kvällar som jag råkar glömma bort att stänga av den är de kvällar jag har bäst k/d
Surt att spelet inte kan göra något åt dessa, eller kan det?
Postad 26 March 2010 - 17:08
Eller det är inte så ni menar?
Postad 26 March 2010 - 17:43
Slå igång voddler så lär ni vinna alla matcher utan att dö!!
Eller det är inte så ni menar?
Nej, det är din utgående trafik som ska vara hög inte inkommande
Postad 26 March 2010 - 18:50
Det spelläge jag brukar få absolut mest XP i är demolition. Där snittar man runt 15000 XP. Mitt rekord i matchbonus är lite över 20 000 och mitt rekord med allt inräknat är typ 40 000 XP på en match !!!Nästa helg 2:a till 5:e April,
OJOJOJ...det kommer bli skoj med dom nya kartorna också. Vilket spel läge tycker ni man får mest XP i? Vilket skal man satsa på?
Postad 26 March 2010 - 19:56
Det spelläge jag brukar få absolut mest XP i är demolition. Där snittar man runt 15000 XP. Mitt rekord i matchbonus är lite över 20 000 och mitt rekord med allt inräknat är typ 40 000 XP på en match !!!
Japp, spelade bara demolition ett tag för att komma upp i rank, man snittar 10-15k XP/match om man håller igång den. Men tyvärr så kan den gå över lika snabbt beroende vilka spelare det är.
Är dock inte intresserad av SC alls faktiskt. HC:HQ kan man få helt överjäkligt med XP om man har lite skillz och hamnar med relativa låg rankade. Match bonusen är ganska låg om man jämför med andra lägen men du får så många mer kills/match och det drar ju upp ganska rejält, så HC:HQ blir det nog en del ja. HC:TDM är tyvärr ganska lågt med XP men det är läget jag spelar mest men inte så bra då det tar lite tid att ranka upp. Snittar väl på 4000-5000 XP om laget vinner matchen annars betydligt lägre även med gott om kills. Men jag har också slutat att bry mig så mycket om ranken nu och spelar på bara känslan men det hade väl varit skoj med prestige 10. jag tycker inte jag har så mycket tid till spelet för att kunna ranka hyfsat snabbt till prestige 10 och har således slutat bry mig så länge jag kommer upp snabbt till Rank 25 när jag gjort en prestige. Shit vad jag svamlar....
Postad 26 March 2010 - 20:37
Japp, spelade bara demolition ett tag för att komma upp i rank, man snittar 10-15k XP/match om man håller igång den. Men tyvärr så kan den gå över lika snabbt beroende vilka spelare det är.
Är dock inte intresserad av SC alls faktiskt. HC:HQ kan man få helt överjäkligt med XP om man har lite skillz och hamnar med relativa låg rankade. Match bonusen är ganska låg om man jämför med andra lägen men du får så många mer kills/match och det drar ju upp ganska rejält, så HC:HQ blir det nog en del ja. HC:TDM är tyvärr ganska lågt med XP men det är läget jag spelar mest men inte så bra då det tar lite tid att ranka upp. Snittar väl på 4000-5000 XP om laget vinner matchen annars betydligt lägre även med gott om kills. Men jag har också slutat att bry mig så mycket om ranken nu och spelar på bara känslan men det hade väl varit skoj med prestige 10. jag tycker inte jag har så mycket tid till spelet för att kunna ranka hyfsat snabbt till prestige 10 och har således slutat bry mig så länge jag kommer upp snabbt till Rank 25 när jag gjort en prestige. Shit vad jag svamlar....
Har du också varit på fredagsölen... ?
Postad 26 March 2010 - 20:55
Japp, Mariestad
Mmm...nice!
Jag panikdricker Falcon framför Let's dance. Hon äger tv:n.
Postad 26 March 2010 - 21:05
HahahaMmm...nice!
Jag panikdricker Falcon framför Let's dance. Hon äger tv:n.
Postad 27 March 2010 - 00:10
Postad 27 March 2010 - 01:36
Postad 27 March 2010 - 09:33
Postad 27 March 2010 - 10:28
Jag har också noterat att lag kan vara till ens fördel.Ett "trick" för att få fördelar är ju att dra igång fildelningan av linuxdistar. Kvällar som jag råkar glömma bort att stänga av den är de kvällar jag har bäst k/d
Postad 27 March 2010 - 14:30
För mig laggade det inte direkt, det var mer pingen som var usel så jag hela tiden låg långt efter. Hoppade ur massa matcher när man fått runt 1-7 för att man knappt sett den som sköt en. Sen bytte jag till Just Cause 2 demon iställethade bra med lag till o från faktiskt igår. Vissa matcher fick jag hoppa ur och söka nya pga lag.
Redigerat av TerMinAteD, 27 March 2010 - 15:11.
Postad 27 March 2010 - 19:15
För mig laggade det inte direkt, det var mer pingen som var usel så jag hela tiden låg långt efter. Hoppade ur massa matcher när man fått runt 1-7 för att man knappt sett den som sköt en. Sen bytte jag till Just Cause 2 demon istället
ja det va det jag menade
Postad 27 March 2010 - 22:02
Och hur det påverkar ens spel?
Är det som input lag...typ?
Postad 28 March 2010 - 01:44
Pingen är din responstid till servern, alltså från det att du tex skjuter, till det att det registreras på servern och det faktiskt händer i resten av spelet. Har du en responstid på 500ms så tar det en halv sekund innan det du gör faktiskt händer. Med fps spel är det ganska noga att man har låg ping, gärna 50ms, kommer man över 200ms är det ibland ospelbart, beroende på hur mycket man spelat och hur kräsen man är med pingenKan nån förklara vad det här med ping innebär?
Och hur det påverkar ens spel?
Är det som input lag...typ?
Andra spel som kanske bilspel eller rollspel över nätet är inte lika beroende av att pingen är så låg som möjligt hela tiden då det inte är snabbheten som är avgörande i en fight lika mycket.
Pingen är oftast lägre om servern är närmare dig, dvs om det är en svensk som är host så har du ofta ganska bra ping medans om hosten hamnar hos en amerikan så kan man få ganska hög ping då databitarna behöver "hoppa mellan flera ställen" innan dom kommer rätt.
Så summa summarum eller det korta svaret är, ja det är som input lag..typ
Postad 28 March 2010 - 10:18
Postad 28 March 2010 - 11:17
Hade också problem igår, spelade en kort sväng och la ner. Vi får verkligen att patchen fubkar lika bra till 360 som till PS3. Gör den inte det, blir det PS3 för mig när kartorna släpps för den konsolen.ännu en kväll med värdelös pingen vad beror det på? Va inte så förra helgen. Spelade mot mest UK-kids men ändå va pingen piss rent ut sagt.
Postad 28 March 2010 - 11:21
Hade också problem igår, spelade en kort sväng och la ner. Vi får verkligen att patchen fubkar lika bra till 360 som till PS3. Gör den inte det, blir det PS3 för mig när kartorna släpps för den konsolen.
Här funkade det utan probs. Spelade väl från 22 till tja, 01 cirkus. Några gånger som man dog pga spelet inte tyckte att man avlossat sitt Spas-12, men annars funkade det bra som sagt. Tror dock jag var host mesta tiden.
Postad 29 March 2010 - 15:02
Hade också problem igår, spelade en kort sväng och la ner. Vi får verkligen att patchen fubkar lika bra till 360 som till PS3. Gör den inte det, blir det PS3 för mig när kartorna släpps för den konsolen.
Blir tokig, va likadant inatt, bra anslutning men ping va piss. Inte hela tiden då men allt för många gånger för att man skal låta det vara. Ibland fick jag bara ge upp sniper och köra med någon spray and pray bössa för att några kills. Testa kniven testet ett par gånger och jag tyckte inte ljudet kom såååå långt efter ändå men det räckte tydligen. När jag hade äran att var host så gick det helt underbart. Hade lite funderingar om det va min uppkoppling men jag har testat båda mina routers, stängt av nätverk m.m m.m utan någon större resultat. Idag runt 10-tiden spelade jag lite för att se om det va samma problem men nu hamnade jag med många Nordiska vilket är lite skumt, varför fungerar det inte på kvällen?
Postad 29 March 2010 - 15:55
Håller med, det var Kass ping igår ocksåBlir tokig, va likadant inatt, bra anslutning men ping va piss. Inte hela tiden då men allt för många gånger för att man skal låta det vara. Ibland fick jag bara ge upp sniper och köra med någon spray and pray bössa för att några kills. Testa kniven testet ett par gånger och jag tyckte inte ljudet kom såååå långt efter ändå men det räckte tydligen. När jag hade äran att var host så gick det helt underbart. Hade lite funderingar om det va min uppkoppling men jag har testat båda mina routers, stängt av nätverk m.m m.m utan någon större resultat. Idag runt 10-tiden spelade jag lite för att se om det va samma problem men nu hamnade jag med många Nordiska vilket är lite skumt, varför fungerar det inte på kvällen?
Postad 29 March 2010 - 16:39
Postad 29 March 2010 - 17:10
Skulle förvåna mig väldigt då de väl aldrig släppt poäng anpassade till just vissa priser.Någon som vet om man kommer att kunna köpa 1200 MS points över marketplace imorrn när map pack släpps? Typ anpassat för just paketet. Känns lite onödigt att man ska behöva köpa 2100 när man bara är intresserad av 1200
Men du behöver ju inte köpa 2100, du kan ju köpa 3st 500p pack så blir det 1500, bara 300p mer. På marketplace är det samma pris per poäng varesig du köper 500, 1000 eller 2000 poäng har jag för mig.
Redigerat av Luzer, 29 March 2010 - 17:10.
Postad 29 March 2010 - 19:31
Kommer uppdateringen idag eller den 31:a med nya banorna?
Varken eller
Den 30/3, imorgon, är det som gäller. Frågan är bara vilken tid på dygnet den når oss i Sverige, någon med info?
Postad 29 March 2010 - 19:45
Varken eller
![]()
Den 30/3, imorgon, är det som gäller. Frågan är bara vilken tid på dygnet den når oss i Sverige, någon med info?
Juste den 30:e var det
Jag tror att vi (Sverige) får det imorn på eftermiddag, så har det alltid varit med uppdateringar från USA.
Postad 29 March 2010 - 22:47
Någon som vet om man kommer att kunna köpa 1200 MS points över marketplace imorrn när map pack släpps? Typ anpassat för just paketet. Känns lite onödigt att man ska behöva köpa 2100 när man bara är intresserad av 1200
Här finns vad du söker.
The “Stimulus Package” will cost you 1200 Microsoft Points EU, do not worry as we are offering a mouth watering deal for only £10.99.
http://cheapxboxlivecodes.com/
Postad 30 March 2010 - 08:33
Här finns vad du söker.
The “Stimulus Package” will cost you 1200 Microsoft Points EU, do not worry as we are offering a mouth watering deal for only £10.99.
http://cheapxboxlivecodes.com/
Observera att det funkar BARA med PayPal-konto. Inga konto- eller kreditkort accepteras just nu.
Postad 30 March 2010 - 09:12
Hittade ingen nedladdning ännu på xbox.com men det kommer väl under dagen.
KällaIf you’re an Xbox Live player on Modern Warfare 2, there are some big updates hitting tomorrow (March 30th) in the early morning. Included in those are:
The Stimulus Package (Downloadable Content)
The first dlc for Modern Warfare 2 multiplayer hits exclusively first on Xbox Live. It’ll be coming to other platforms at a later date as well, but tomorrow morning you’ll be able to download the 5 new maps including Bailout, Salvage, Storm, and my favorite classic maps Crash and Overgrown.
Double XP
Originally planned to do it this weekend, but we’ve decided to throw the Double XP switch early when the new maps hit. So jump online with the new DLC and check out the two new DLC specific playlists.
Stimulus and Hardcore Stimulus Playlists
These two playlists are 100% dedicated to the new maps, and are Double XP enabled. So jump on and experienced the new DLC you downloaded, get double XP, and experience all your favorite gametypes along with some hardcore variants of them.
Ranger maps added to HCHQ
We’re adding a few maps to the Hardcore Headquarters Pro playlist on Xbox Live, allowing you now play all the Ranger maps in this gametype, something I know a lot of users have been asking for!
Title Update
Along side the DLC, but something ALL of our users will get, is a title update for Modern Warfare 2. Included in this update is support for the DLC (if you choose to purchase it), as well as some tweaks to the One Man Army perk, some matchmaking updates that will help our international users find more locally hosted games thanks to how ping is now sorted, and various other code updates that will help improve the overall quality of multiplayer on Modern Warfare 2.
There is no exact time you can expect all this, I’d say early morning when traffic is at its lowest, but by the time you wake up and get online I’m sure it will be available to most of you on March 30th! See you online all this week!
Postad 30 March 2010 - 10:05
Postad 30 March 2010 - 10:28
Postad 30 March 2010 - 12:26
Nu är man nyfiken
Edit: jag kom in i Stimulus HC (Crash) men kickades ut eftersom jag inte har nya mapsen.
Redigerat av Lias08, 30 March 2010 - 12:30.
Postad 30 March 2010 - 12:36
Nu ligger två nya gamemode, Stimulus och HC Stimulus. Men det går att spela dessa med nya banor som har inte kommit än.
Nu är man nyfiken
Edit: jag kom in i Stimulus HC (Crash) men kickades ut eftersom jag inte har nya mapsen.
******** vad sugen jag är, nu får dom fan rappa på lite!!
Postad 30 March 2010 - 12:52
Nytt gamemode är det väl inte så, men det kanske inte var det du menade heller...
Postad 30 March 2010 - 13:06
Postad 30 March 2010 - 13:10
Men om det nu är så... Hur gör man då för att välja tex TDM eller Demolition på de nya banorna om det bara heter stimulus? Eller funkar det typ som mosh pit? ( ska läggas till att ja inte har någon aning om vad stimulus ärStimulus och HC Stimulus är väl att man bara spelar just de nya banorna o softcore alternativt hardcore?
Nytt gamemode är det väl inte så, men det kanske inte var det du menade heller...
Postad 30 March 2010 - 13:23
Stimulus och HC Stimulus är väl att man bara spelar just de nya banorna o softcore alternativt hardcore?
De fanns inte innan, räknas inte som
nya gamemode?
Var är nya banorna!!
Postad 30 March 2010 - 13:36
Men om det nu är så... Hur gör man då för att välja tex TDM eller Demolition på de nya banorna om det bara heter stimulus? Eller funkar det typ som mosh pit? ( ska läggas till att ja inte har någon aning om vad stimulus är
)
Bra fråga, jag vet inte
Stimulus heter ju Map packet?
Postad 30 March 2010 - 14:59
http://twitter.com/majornelson
Postad 30 March 2010 - 15:04
Vilka j-vla amatörer, hur svårt är det att fixa 3 nya kartor? HahaDet är problem med updaten, som är en förutsättning för att spela de nya kartorna. Hoppas dom fixar det till ikväll. Jag får riktigt dåliga vibbar.
http://twitter.com/majornelson
Jag som trodde att min uppkoppling spökade, byte till trådlöst nätverk men fick samma felmeddelande. Suck..
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Modern Warfare 2 - gamertagtråden
2 bilder
168 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?