Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 January 2011 - 22:29

Amor
  • Amor
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Nu ska ni söka efter uppdatering! "Apps Update 1.0″ (1086 kB) en mindre uppdatering.
Snabbare uppstart av kameran är visst en sak som förbättrats. :)

Applications -> Tools -> Phone configuration -> Update Software

Jag hade tydligen denna version redan. Fick min N8 Blue 16:e Dec, hur kommer det sig?

Postad 12 January 2011 - 22:35

Jonrad89
  • Jonrad89
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
059D1N0 - Telia-köpt.
Ingen uppdatering :)

Postad 12 January 2011 - 22:46

vongen
  • vongen
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
prodkod var 059c852

Postad 12 January 2011 - 23:45

ragequaker
  • ragequaker
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Har ett litet problem med wlan, kan ansluta över allt där jag testat runt stockholm samt hemma och det funkar alltid riktigt bra. Men på jobbet där vi har trådlöst i hela byggnaden där går det inte. Hittar nätet och frågar efter ssid och jag knappar in det och den ansluter, men seda poppar det upp en ruta som säger wlan kunde inte hittas??? Flera av jobbarpolarna som har iphone3 & 4 samt htc funkar det för, Snacka om att dom mobbade mig när jag skulle flasha med nya N8 an.

Jag har sökt runt på nätet och hamnar tillslut hela tiden hos Nokias egna forum, men dom som har samma problem där har inte hittat någon lösning.

Vore trevligt om någon har en ev lösning?

Postad 13 January 2011 - 00:39

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0
Nu finns program uppdatering 1.0 ute..snabbare mellan menyerna och klart bättre bilder inom hus med blixt,riktigt fina färger nu,verkar som vitbalans inställning är mycket bättre nu och inte så stark blixt,även att låsa den går direkt nu,ingen fördröjning..väntar dock på nya Fw som kommer???...man får vänta och se..

Postad 13 January 2011 - 00:43

JTL
  • JTL
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Skumt, för mig funkar det skit bra i skolan med eduroam, även om det var lite krångligt med certifikat och så, kan inte vara något sådant?

Postad 13 January 2011 - 08:20

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Tips till er som inte får upp nya uppdateringen, ställ fram datumet i mobilen till 14 januari... då kom den upp för mig.. Glöm ej ställa tillbaks datumet sen bara... :)

Postad 13 January 2011 - 08:44

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Någon som använt Phoenix för göra en totalblåsning och installerat om allt i mobil och massminne som beskrivs i denna tråd: Här
Jag köpte min olåst på katsching men har ju produktkod: 059D1M4 som är Teliaproduktkod.
Kollade i prg Navifirm efter en renodlad produktkod till sverige som man kan använda om man skall totalblåsa mobil och massminne och få den som "ur kartong" som killen beskriver i länken ovan.
Hittade denna som är till silver N8, skulle denna funka om jag installer i min? Någon som redan testat?

Bifogad fil(er)

Postad 13 January 2011 - 10:43

Jön
  • Jön
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Nu ska ni söka efter uppdatering! "Apps Update 1.0″ (1086 kB) en mindre uppdatering.
Snabbare uppstart av kameran är visst en sak som förbättrats. :)

Applications -> Tools -> Phone configuration -> Update Software

Jag körde igång denna uppdatering men avbröt efter några minuter eftersom jag tyckte det tog för lång tid.
Någon som vet hur man kör igång en avbruten uppdatering igen? Jag hittar inget sätt....

Postad 13 January 2011 - 12:03

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Någon som använt Phoenix för göra en totalblåsning och installerat om allt i mobil och massminne som beskrivs i denna tråd: Här
Jag köpte min olåst på katsching men har ju produktkod: 059D1M4 som är Teliaproduktkod.
Kollade i prg Navifirm efter en renodlad produktkod till sverige som man kan använda om man skall totalblåsa mobil och massminne och få den som "ur kartong" som killen beskriver i länken ovan.
Hittade denna som är till silver N8, skulle denna funka om jag installer i min? Någon som redan testat?

Sök i denna tråd på Phoenix så ska du nog se att du hittar en del. Jag skulle tipsa dig om att använda Phoenix istället för Navifirm när du ska ladda ned firmware (Phoenix har funktionen) då Navifirm inte tar med Massmemory-storage-filen samt Pheonix automatiskt väljer den senaste versionen (vilket du inte har valt i din screenshot). Jag har provat flera produktkoder (du kan använda vilken du vill som är till N8) men gick tillslut tillbaka till original då det inte går att byta produktkod (du kan byta firmware men produktkoden förblir densamma som förut) i N8 (ännu). Detta kan medföra problem vid framtida uppdateringar. Att använda phoenix för att göra en "refurbish" är dock en bra idé om telefonen strular eller du helt enkelt vill ha den som fabriksny.

Jag körde igång denna uppdatering men avbröt efter några minuter eftersom jag tyckte det tog för lång tid.
Någon som vet hur man kör igång en avbruten uppdatering igen? Jag hittar inget sätt....

Avbryt ALDRIG en uppdatering. Telefonen uppfattar nog som om du har installerat klart den så det finns nog inget annat sätt än att fabriksåterställa den.

Postad 13 January 2011 - 12:20

Jön
  • Jön
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Avbryt ALDRIG en uppdatering. Telefonen uppfattar nog som om du har installerat klart den så det finns nog inget annat sätt än att fabriksåterställa den.

Isåfall är det ju idiotiskt av Nokia att ha alternativet "Avbryt"...
Uppdateringshistoriken säger "Prog.uppdatering 1.0 - Installation avbruten" så telefonen borde fatta att den avbröts och således bör det ju finnas något sätt att starta den igen...

Postad 13 January 2011 - 12:32

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Sök i denna tråd på Phoenix så ska du nog se att du hittar en del. Jag skulle tipsa dig om att använda Phoenix istället för Navifirm när du ska ladda ned firmware (Phoenix har funktionen) då Navifirm inte tar med Massmemory-storage-filen samt Pheonix automatiskt väljer den senaste versionen (vilket du inte har valt i din screenshot). Jag har provat flera produktkoder (du kan använda vilken du vill som är till N8) men gick tillslut tillbaka till original då det inte går att byta produktkod (du kan byta firmware men produktkoden förblir densamma som förut) i N8 (ännu). Detta kan medföra problem vid framtida uppdateringar. Att använda phoenix för att göra en "refurbish" är dock en bra idé om telefonen strular eller du helt enkelt vill ha den som fabriksny.

Nej jag ska inte anv navfirm utan ville bara visa den produktkod som ja tänkte använda för ladda ner med hjälp av phoenix. För skriver ja in min original produktkod i Phoenix så får ja inga träffar nämligen.. Jag hade tänkt använda hans steg för steg anvisning när ja blåser mobilen. Men om inte phoenix då inte hittar min original produktkod hur ska ja då kunna blåsa den å få den i ursprungsskick?

Sen trodde ja navifirm visade senaste version men du skriver jag inte visar det i min screenshoot? Vilken är den senaste då om ja ska söka på produktkod?

Redigerat av big_swede70, 13 January 2011 - 12:54.

Postad 13 January 2011 - 12:46

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Nedladdning och installation tog nog ca 5min så du skulle haft tålamod. Kan nog va en totalåterställning som gäller som tidigare inlägg skrev

Redigerat av big_swede70, 13 January 2011 - 14:24.

Postad 13 January 2011 - 15:22

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Hm, nu blir jag lite fundersam. Min telefon avbröt uppdateringen av sig själv och jag fick meddelandet "uppdatering misslyckades". När jag skulle försöka för typ fjärde gången så stog det plötsligt att uppdateringen var gjord. Och under uppdateringshistoria står det "Prog.uppdatering 1.0, Uppdat. lyckad". Kan jag lita på att uppdateringen har gjorts?

Redigerat av Dunbar, 13 January 2011 - 15:23.

Postad 13 January 2011 - 16:25

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Uppdatering 1.1 verkar verkligen vara på G.
http://nitishkumar.n...m/#comment-7389

"Note: Who don’t know about it Scandinavia is a region in northern Europe that includes Denmark and two of the Scandinavian Peninsula’s countries, Norway and Sweden." :) Jag kan inte klandra dem, vore jag indier så skulle jag väl inte bry mig så mycket om Skandinavien. BTW så är Nokia störst i Indien så därifrån verkar komma en del nokianyheter.

Postad 13 January 2011 - 16:30

freane
  • freane
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Jag har nyss investerat i en nokia n8 men nu har jag ett problem. Telefonen ansluter till internet automatiskt och jag kan inte hitta någon inställning för att få den att fråga om den ska ansluta. Det enda jag hittade var att man kunde ställa in den på att ansluta vid behov eller om tillgänglig.

Postad 13 January 2011 - 18:20

ILikeIke
  • ILikeIke
  • Användare

• 209 inlägg
  • 0
Är det bara jag som upplever att Ovi Store har blivit betydligt snabbare. Reagerar direkt på tryck, det var inte så förut vad jag kan minnas, kan ha med den sista uppdateringn att göra.

En annan grej är att batteriet blir bara bättre och bättre, två dar klarar den lätt nu. Det kan jämföras med ladda-ett-par-ggr-per-dag-N95an :)

Postad 13 January 2011 - 18:26

Jonrad89
  • Jonrad89
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Att ställa fram datumet hjälpte inte för mig, ingen uppdatering :)
Dock märkte jag något med ovi suite.

Stog först att det fanns 7 uppdateringar, så jag klickade på uppdaterings-knappen.
Då började ovi suite söka efter uppdateringar men hittade bara 2 spel.
Dom där 7 uppdateringarna kanske är nya PR1.1 som ligger och lurar bara det att den märkte vilken produktkod det är jag har :blush:

Vem vet :)

Postad 13 January 2011 - 18:50

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Att ställa fram datumet hjälpte inte för mig, ingen uppdatering :)
Dock märkte jag något med ovi suite.

Stog först att det fanns 7 uppdateringar, så jag klickade på uppdaterings-knappen.
Då började ovi suite söka efter uppdateringar men hittade bara 2 spel.
Dom där 7 uppdateringarna kanske är nya PR1.1 som ligger och lurar bara det att den märkte vilken produktkod det är jag har :blush:

Vem vet :)

Kollade precis själv och fick en drös med uppdateringar. bl.a annat Social och den första telefonuppdateringen + spel som jag har installerade. Tror uppdateringen som kom igår tog bort de tidigare av någon anledning. Vet inte riktigt om jag ska installera dem igen eller inte.

Postad 13 January 2011 - 19:16

Acess
  • Acess
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!

Precis köpt en N8 och för mig som är ovan vid smartphones i allmänhet är det mycket meck och mycket att lära så här i början...
Men men, det problemet jag har nu är att jag inte får genvägarna på startsidorna att fungera. Även om jag försöker ändra på dem och sedan stänger ner så går de tillbaka till de som var där när jag fick telefonen. Så nu är jag fast med videor, två st viasat och youtube på den ena startsidan... Vet inte vad jag ska göra eller om jag gör något fel?

Är det någon som orkar förklara för mig iom att jag har ett tre abonemang sen innan vad det innebär för de olika inställningana? För jag kan tex. ta emot sms men inte skicka när jag har offline läget inställt. Är det så för alla eller är det för att tre använder sig av 3G?? (eller hur funkar det egentligen??)

Jag är inte så här oteknisk egentligen men känner just nu att jag inte förstår nåt av mobilen :blink:

Postad 13 January 2011 - 19:30

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Nej jag ska inte anv navfirm utan ville bara visa den produktkod som ja tänkte använda för ladda ner med hjälp av phoenix. För skriver ja in min original produktkod i Phoenix så får ja inga träffar nämligen.. Jag hade tänkt använda hans steg för steg anvisning när ja blåser mobilen. Men om inte phoenix då inte hittar min original produktkod hur ska ja då kunna blåsa den å få den i ursprungsskick?

Sen trodde ja navifirm visade senaste version men du skriver jag inte visar det i min screenshoot? Vilken är den senaste då om ja ska söka på produktkod?

Jag provade nyss med Phoenix Service Software 2010.48.004.44602, skrev in produktkod "059D1M4" och fick "Product code found" 231.08 MB utan MMC och 1021.18 MB med MMC.
Vad gäller att hitta den senaste firmware-versionen till en viss produktkod med hjälp av Navifirm, i ditt fall från skärmdumpen, "0598996", jämför de två med samma produktkod "SCANDINAVIA WH (0598996)" med "scandinavia_wh (0598996)" så ser du på filnamnen vilken som är den senaste, tex "RM596_0598996_011.012_002.vpl" vs. "RM596_0598996_011.012_004.vpl". Phoenix väljer den senaste versionen automatisk.

Redigerat av trixeo, 13 January 2011 - 19:33.

Postad 13 January 2011 - 20:07

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Jag provade nyss med Phoenix Service Software 2010.48.004.44602, skrev in produktkod "059D1M4" och fick "Product code found" 231.08 MB utan MMC och 1021.18 MB med MMC.
Vad gäller att hitta den senaste firmware-versionen till en viss produktkod med hjälp av Navifirm, i ditt fall från skärmdumpen, "0598996", jämför de två med samma produktkod "SCANDINAVIA WH (0598996)" med "scandinavia_wh (0598996)" så ser du på filnamnen vilken som är den senaste, tex "RM596_0598996_011.012_002.vpl" vs. "RM596_0598996_011.012_004.vpl". Phoenix väljer den senaste versionen automatisk.

Hej
Du har helt rätt, jag kollade igen med min Phoenix och nu hitta jag den versionen du skrev ovan (måste skrivit fel produktkod förut när jag inte fann något)
Och ang navifirm såg jag det också att det fanns en nyare, men då kör jag med TeliaSoneras produktkod då i Phoenix så får jag ner senate produktkoden automatiskt då och en telefon som är "som ur kartong" med hjälp av Nokiausers wizard som jag länkade till förut.

Tack för all info du gett.. ovärdeligt när man fastnat i småproblem :blink:

Redigerat av big_swede70, 13 January 2011 - 20:09.

Postad 13 January 2011 - 20:13

Unregistered3b04d388
  • Unregistered3b04d388
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
N8! Vilken mångsidig och bra telefon.

Installerade precis Apps Update 1.0.

Jag upplever webbläsaren som rappare än tidigare. Verkar dock fortfarande vara dålig på att cacha sidor. Inte alls lika bra som Opera. Dock så fungerar SVT play nu (tjoho!). Det gjorde det inte tidigare för mig i alla fall. Dessutom så tycker jag att webbläsaren verkar radbryta mycket bättre nu (åtminstone på sidor anpassade för mobiler). Opera som tidigare hanterade radbrytning så bra oavsett zoom-nivå verkar fungera sämre med uppdateringen. Nu fungerar den endast bra för mig på zoom-nivå 100%.

Kameran startar också också bra mycket snabbare =)

Är det någon mer som har samma erfarenheter?

Är det dessutom någon som vet hur man stänger av gingeln (oljudet) så kommer när man bootar telefonen?

Postad 13 January 2011 - 20:26

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Hej
Du har helt rätt, jag kollade igen med min Phoenix och nu hitta jag den versionen du skrev ovan (måste skrivit fel produktkod förut när jag inte fann något)
Och ang navifirm såg jag det också att det fanns en nyare, men då kör jag med TeliaSoneras produktkod då i Phoenix så får jag ner senate produktkoden automatiskt då och en telefon som är "som ur kartong" med hjälp av Nokiausers wizard som jag länkade till förut.

Tack för all info du gett.. ovärdeligt när man fastnat i småproblem :(

Har själv gjort refurbish ett par ggr med Phoenix, provat ett antal olika produktkoder, tom lyckats återställa telefonen efter en misslyckad flash med "dead phone usb flashing", den var helt död. Nu sitter jag och funderar på om jag ska orka ge mig in på att prova PR1.1 (013.015) som ännu ligger i "Quality Assurance" :blink: Dock ska kanske tilläggas att om någon gör detta så ska denne vara medveten om att det förmodligen INTE går att nedgradera till 1.0 igen.

Postad 13 January 2011 - 20:27

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

• 430 inlägg
  • 0
Vet inte om någon har nämnt detta, men Big screen´s mediaspelare stödjer undertext :-) Jag provade en divx med en srt :-)

Postad 13 January 2011 - 21:22

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Har själv gjort refurbish ett par ggr med Phoenix, provat ett antal olika produktkoder, tom lyckats återställa telefonen efter en misslyckad flash med "dead phone usb flashing", den var helt död. Nu sitter jag och funderar på om jag ska orka ge mig in på att prova PR1.1 (013.015) som ännu ligger i "Quality Assurance" :blink: Dock ska kanske tilläggas att om någon gör detta så ska denne vara medveten om att det förmodligen INTE går att nedgradera till 1.0 igen.

Snälla gör det ;) Skulle gjort det själv men vill/orkar inte installera Phoenix igen. Sist fick jag blåsa dator ren för cracken gjorde att mitt e-leg slutade fungera :(

Du skulle bli en av de första på nätet att kunna rapportera nyheterna, de flesta som kan väntar på en officiell uppdatering som jag inte tror kommer imorgon iom att det är en QA release och definitivt inte för oss med svenska produktkoder. Hoppas jag har fel förstås...

Postad 13 January 2011 - 21:44

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Snälla gör det :( Skulle gjort det själv men vill/orkar inte installera Phoenix igen. Sist fick jag blåsa dator ren för cracken gjorde att mitt e-leg slutade fungera :blink:

Du skulle bli en av de första på nätet att kunna rapportera nyheterna, de flesta som kan väntar på en officiell uppdatering som jag inte tror kommer imorgon iom att det är en QA release och definitivt inte för oss med svenska produktkoder. Hoppas jag har fel förstås...

Ska strax börja, gjort backup på allt jag vill spara. Det är faktiskt just den svenska som finns tillgänglig, skandinavisk grå.
BTW, prova denna version av Phoenix, den är hur enkel som helst att installera och jag har då inte haft några problem med e-leg eller något annat på min dator av denna.

Postad 13 January 2011 - 21:53

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Ska strax börja, gjort backup på allt jag vill spara. Det är faktiskt just den svenska som finns tillgänglig, skandinavisk grå.
BTW, prova denna version av Phoenix, den är hur enkel som helst att installera och jag har då inte haft några problem med e-leg eller något annat på min dator av denna.

skriver du på Nokiausers? För där är en som redan provat. Men han gick tillbaks till originalet tyckte ja mig läsa. Fick en del problem

Postad 13 January 2011 - 22:28

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

skriver du på Nokiausers? För där är en som redan provat. Men han gick tillbaks till originalet tyckte ja mig läsa. Fick en del problem

Nej, men har läst om buxz777's uppdatering. Det första jag råkade på nu är att filerna RM-596_013.015_U01.01_79.92_prd.uda.fpsx och RM596_032_000_M006_16G.fpsx saknas när man laddar ned via Navifirm så jag vet inte om jag går vidare ikväll.

Postad 13 January 2011 - 22:54

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Nej, men har läst om buxz777's uppdatering. Det första jag råkade på nu är att filerna RM-596_013.015_U01.01_79.92_prd.uda.fpsx och RM596_032_000_M006_16G.fpsx saknas när man laddar ned via Navifirm så jag vet inte om jag går vidare ikväll.

UDA är allt som finns på C: och den andra filen är en image för det inbyggda minnet. Ingen av dem är nödvändig. Du får en telefon som är helt ren. Blir exakt som efter en hard reset. Förutom att Qt nu finns i ROFS filen så Ovi store ska gå att installera(enligt en annan som testat).

Postad 13 January 2011 - 23:06

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Är sugen... Kommer förmodligen att göra det när folk börjar posta alla nyheter :blink:

Postad 13 January 2011 - 23:36

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

UDA är allt som finns på C: och den andra filen är en image för det inbyggda minnet. Ingen av dem är nödvändig. Du får en telefon som är helt ren. Blir exakt som efter en hard reset. Förutom att Qt nu finns i ROFS filen så Ovi store ska gå att installera(enligt en annan som testat).

Att installera utan en fil som ska ligga runt 50 MB vore nog rätt dumdristigt, den gamla "RM-596_011.012_U01.01_79.92_prd.uda.fpsx" som också är till 0599000 innehåller QT bland MYCKET annat som man behöver för att telefonen ska fungera ok. Har packat upp och kollat i både rofs2- och rofs3-filerna på nya firmware och hittar inte en tillstymmelse till QT. Om det inte är så att det ligger i core, men det tvivlar jag på.

Postad 14 January 2011 - 00:14

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Att installera utan en fil som ska ligga runt 50 MB vore nog rätt dumdristigt, den gamla "RM-596_011.012_U01.01_79.92_prd.uda.fpsx" som också är till 0599000 innehåller QT bland MYCKET annat som man behöver för att telefonen ska fungera ok. Har packat upp och kollat i både rofs2- och rofs3-filerna på nya firmware och hittar inte en tillstymmelse till QT. Om det inte är så att det ligger i core, men det tvivlar jag på.

Som sagt, har bara läst att Qt ska ingå av en som testat att flasha...

Postad 14 January 2011 - 02:08

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Då varken Nordnet eller Avanza finns till Symbian undrar jag om det finns någon bra aktiewidget med realtidsinfo? Icke Nordeas Aktiekurser!

Postad 14 January 2011 - 08:45

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Finns det några konkreta skillnader i utseende eller funktion som gör att man kan kontrollera att uppdateringen 1.0 häromdagen verkligen lyckades? Min telefon säger att uppdateringen lyckades men jag känner mig lite osäker på om det stämmer eftersom uppdateringen avbröts med ett felmeddelande.

Postad 14 January 2011 - 09:14

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Ang kommande uppd.
Det börjar närma sig släpp för mjukvaruversion 1.1 och inom 1månad släpp för stora uppdateringen 2.0. Kolla länken där står lite om va som komma skall.

Postad 14 January 2011 - 09:22

Huskys
  • Huskys
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Då varken Nordnet eller Avanza finns till Symbian undrar jag om det finns någon bra aktiewidget med realtidsinfo? Icke Nordeas Aktiekurser!

Det hade varit kul att ha, även en som kan kolla Nord Pools spotpris.
Skulle även vilja ha en bra valutawidget

Postad 14 January 2011 - 11:10

pqvist
  • pqvist
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Jag har provat flera produktkoder (du kan använda vilken du vill som är till N8) men gick tillslut tillbaka till original då det inte går att byta produktkod (du kan byta firmware men produktkoden förblir densamma som förut) i N8 (ännu).

Trist att man inte kan byta produktkod. Får se till att köpa rätt modell då....

Redigerat av pqvist, 14 January 2011 - 11:15.

Postad 14 January 2011 - 12:04

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Trist att man inte kan byta produktkod. Får se till att köpa rätt modell då....

Säkert någon grym hacker som löser det inom snart framtid. Fan alla N8or första batchen hade ju Teliaproduktkoder fastän de va operatörsfria...

Redigerat av big_swede70, 14 January 2011 - 12:06.

Postad 14 January 2011 - 12:10

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Det hade varit kul att ha, även en som kan kolla Nord Pools spotpris.
Skulle även vilja ha en bra valutawidget

Men hold allas horses nu! Finns det ingen aktiewidget till N8?

Postad 14 January 2011 - 12:44

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Men hold allas horses nu! Finns det ingen aktiewidget till N8?

Inga problem, det fixar du ihop själv på fem minuter

Redigerat av Unregistered31511, 14 January 2011 - 12:46.

Postad 14 January 2011 - 13:27

Jonrad89
  • Jonrad89
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Jag måste ha varit riktigt trött igår :)
Kom ju på mig själv att inte söka under *#0000# efter 1mb's uppdateringen.
Självklart kom jag på att det är under programuppdateraren jag skulle söka, och där fanns uppdateringen ;)

Efter uppdateringen så visar min Battery monitor helt galet som jag installerade förut.
Efter uppdateringen började det med 1 minut aktivt användare kvar, 80%.
Nu är den uppe i 17minuter på 98% :S :S

Redigerat av Jonrad89, 14 January 2011 - 13:28.

Postad 14 January 2011 - 13:54

Kabukiman
  • Kabukiman
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Vill härmed utföra en liten varning till er som använder standard alarmet som tex väckarklocka.
Nu har jag försovit mig två gånger i rad, bara för att alarmet inte sätter igång som det ska.
Den ligger bara och lyser när alarmet ska gå igång.
Detta verkar dock bara gälla i dom fallen som ni har telefonen avstängt och den sitter på laddning.

Hade även detta problem på min förra Symbian telefon (Satio).
Så det verkar ligga i släkten :)

Ang den senaste lilla uppdateringen, så märker inte jag någon skillnad på att kameran skulle blivit bättre tyvärr.
Och som någon sa tidigare så fungerade Svt Play på dennes telefon nu, men det gjorde den även före uppdateringen.
(Jag har ju iofs ett ganska nytt ex, så det kan ju vara därför)

Postad 14 January 2011 - 14:00

s.m.f
  • s.m.f
  • Forumräv

• 667 inlägg
  • 0
Lurar fortfarande på inköp av denna

undrar därför hur surffunktionen är idag, hört lite blandat om den, för att göra det enkelt, den enda mobil jag surfat med innan är iphone 3gs, hur är denna i jämförelse?

Någon som har koll på hur bra den inbyggda hörlursförstärkaren i mobilen är?

Postad 14 January 2011 - 14:19

freane
  • freane
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Inga problem, det fixar du ihop själv på fem minuter

Någon som har en bra sida med rss feeds på aktier? Prövade att göra en app där för skojs skull och det funkade riktigt bra!

Postad 14 January 2011 - 14:27

PaceEpson
  • PaceEpson
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Blir snart galen för jag vet inte vilken jag ska välja. Ni som använder Nokia N8 tycker ni att den är bra att surfa med och gör ni alla möjliga grejer på nätet med den och gör ni även bankärenden och är på Ebay med den?

Postad 14 January 2011 - 14:54

michaelvecel
  • michaelvecel
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Kanske nån som skrivit, men iaf finns uppdateringen (1.0) för Telia lurar nu iaf.

Postad 14 January 2011 - 15:25

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Kanske nån som skrivit, men iaf finns uppdateringen (1.0) för Telia lurar nu iaf.

Den la jag in i onsdags kväll i min Telia-N8.
Hittills har jag inte sett till ett uns av de förseningar av uppdateringar till Telia-brandade lurar som en del skriver om.

Postad 14 January 2011 - 15:44

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Blir snart galen för jag vet inte vilken jag ska välja. Ni som använder Nokia N8 tycker ni att den är bra att surfa med och gör ni alla möjliga grejer på nätet med den och gör ni även bankärenden och är på Ebay med den?

N8'an gör allt för mig, lovar dig, den växer för varje dag jag har den.. Mest kompetenta mobil jag haft.. och roligaste.. Köp den och ge den 1-2 veckor beroende på hur van du är med touch och symbiangränssnitt sen är du såld du med..
Bra forum om du vill läsa mer, finns många bra men denna är jag inne på ofta

Postad 14 January 2011 - 19:00

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

...
Och som någon sa tidigare så fungerade Svt Play på dennes telefon nu, men det gjorde den även före uppdateringen.
(Jag har ju iofs ett ganska nytt ex, så det kan ju vara därför)

SVT Play kan ju nås antingen via deras reguljära sida eller den mobila, har inte haft problem med någon av dem förutom att den förstnämnda kräver en del kräm av telefonen. Problem kan dock uppstå när man vill se vissa utländska program, som tex The Event, där fick jag upp rutan "Inslaget/sändningen år tyvärr inte tillgängligt. Det kan bero på att vi av upphovsrättsliga skäl inte får via materialet utanför Sverige...". Varför de tycker att min mobil inte är i Sverige trots att mitt IP är svenskt, pga att webläsaren inte är den rätta enligt dem, kan ju bara de svara på. SVT Play vägrar svara på denna fråga.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.