PS4: Priser, förbokningar, bundles mm
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(303)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Killzone Shadow Fall) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(5)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Watch Dogs)
(Spelkonsoler)
|
9
|
(1)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Knack)
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. inFamous: Second Son)
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser |
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker. (4854 inlägg)
|
3 år sedan |
Playstation 4 (9134 inlägg)
|
5 år sedan |
Hårddiskbyte PS4. (284 inlägg)
|
5 år sedan |
Playstation 4 kameran (119 inlägg)
|
9 år sedan |
Star Wars: Battlefront (DICE) [PC|X1|PS4] (696 inlägg)
|
9 år sedan |
PS4 + SingStar + Wireless mic? (1 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation 4, Problem och lösningar (490 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4 - ljudproblem via Optical (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Handkontrollens (fick)lampa [PS4] (261 inlägg)
|
10 år sedan |
Titan one adapter för ps4 mm. (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Netflix + PS4 + Marantz/Denon-förstärkare och DD+ (2 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 16 December 2013 - 20:57
Postad 16 December 2013 - 21:00
Och nu har spelbutiken Killzone bundel för det blyga priset 6995 inne.
Inte godkännt pris
Postad 16 December 2013 - 21:30
Tänk om de gjordes i svart och neongrönt och hette Playbox One.Tänk om de gjordes i vitt och hette iPS4
Postad 16 December 2013 - 21:45
De har flera bundlar i lager fortfarande, de är inte slut. Förhoppningsvis betalar inte folk det där överpriset för lätthändigt.Dom försvann snabbt, folk betalar tydligen vad som helst
Postad 16 December 2013 - 22:14
Va precis och hämtade ut mitt exemplar som beställdes ifrån Electroworld 10:33 med expressfrakt i fredags.
Um, beställde du den i fredags och fick den redan idag?
Postad 16 December 2013 - 22:49
En stor skillnad på att säga och hävda saker jämfört med att fysiskt begränsa försäljning och vinst. Det sistnämnda är inte acceptabelt. Ett företag har ett ansvar mot sina aktieägare.Idag så utnyttjas "Sista Veckan", "Endast Idag" och "Begränsad Upplaga" flitigt av företagen därför att det påverkar köplusten.
Postad 16 December 2013 - 23:03
Känns som att Sony kunnat sälja hur många PS4 som helst nu innan jul.
Hoppas alla som förbokat får sin snart iaf.
Postad 16 December 2013 - 23:41
Undrar hur många månader det kommer ta innan vanligt folk kan promenera in på en elektronikbutik och köpa ett PS4 som lagervara. En vild gissning säger ett antal månader upp till ett halvår.
Känns som att Sony kunnat sälja hur många PS4 som helst nu innan jul.
Hoppas alla som förbokat får sin snart iaf.
skulle nog gissa Mars
då har Sony släppt PS4 i Japan och kan fokusera mer på att fylla luckorna där de inte lyckats möta efterfrågan
Postad 16 December 2013 - 23:58
Önskar alla lycka till i jakten!
Postad 17 December 2013 - 03:45
Börjar bli galna priser nu när det är en vecka kvar till jul...
En stor skillnad på att säga och hävda saker jämfört med att fysiskt begränsa försäljning och vinst. Det sistnämnda är inte acceptabelt. Ett företag har ett ansvar mot sina aktieägare.
Jag tror du bör läsa på hur marknadsföring egentligen fungerar. Tror du att det blir rusning efter vissa produkter bara för att dom är enormt unika och speciella?
Skulle ett företag bara förlita sig på det, så skulle det knappast bli några större vinster och försäljningen skulle dyka som en gråsten i vatten.
När det gäller PS4án så kan man ju inte direkt säga att den är överlägsen och det finns ju inte heller några riktigt bra exklusiva titlar till den än.
Men ändå så säljer den som smör i solsken och folk har nästan börjat slagits för att komma över den på vissa butiker.
Många är till och med beredda att betala rena ockerpriser för att komma över "undermaskinen".
Orsaken till det hela är ett starkt varumärke samt en smart marknadsföring som skapar ett behov.
Det jag har snackat om kallas "Artificial Scarcity", dvs konstgjord brist som många företag använder sig av i sin marknadsstrategi och det är ingenting sk "foliehattar" har kommit på.
Genom att skapa en brist så blir det följande reaktioner:
* Dom kan öka priset och göra en högre vinst på varor som skulle ha varit billiga om dom fanns i större antal.
* Det skapar rädsla att "bli utan" vilket gör att människor börjar jaga produkten.
* Människor börjar formligen slåss över produkten för att "det finns inte tillräckligt till alla".
Vi fungerar tyvärr på det här viset och det drar många företag nytta av för deras syfte är bara ett: "Tjäna så mycket pengar som möjligt".
I Sonys fall så har dom gjort en masslansering som dom inte alls kan täcka vilket dom självklart vet om.
PS4án blir omgående slutsåld eftersom det finns så lite av den i resp land och ordet "Slutsåld i Alla Länder" blir ett dragplåster för att öka efterfrågan ännu mer.
Hade dom valt bort ett antal länder så hade det inte blivit samma "brist" och det hade inte varit "slutsålt" på samma vis som det är nu.
Sony har i alla fall gjort ett väldigt smart drag och har valt en betydligt bättre väg än vad Microsoft har gjort med sin lansering.
Redigerat av Unregisteredede29807, 17 December 2013 - 05:47.
Postad 17 December 2013 - 07:46
Däremot kan jag tro att de som vill ha, ps4 i detta fall, blir mer eggade för att det blir en utmaning i att få tag i en. Det blir likt en skattjakt.
Postad 17 December 2013 - 09:09
Postad 17 December 2013 - 09:18
Um, beställde du den i fredags och fick den redan idag?
Stämmer bra, ibland fungerar posten bra
Postad 17 December 2013 - 09:33
Postad 17 December 2013 - 09:36
Tack! Bokat.
Tog du svensk valuta, har för mig att det blir dyrare då än att köpa den i pund och låta banken sköta det.
Postad 17 December 2013 - 09:43
Är jag bland den som betalat minst för min konsoll, när jag boka i augusti var priset 3889kr, fick den lev den 29onde ochså
Webbisen såklart
- 3698,00 från Spelbutiken för mig. Bokade 14:e juni, fick den dagen innan release.

Postad 17 December 2013 - 10:04
Tog du svensk valuta, har för mig att det blir dyrare då än att köpa den i pund och låta banken sköta det.
Ja, det blev svensk valuta. Förmodligen lite dyrare, men det verkar inte nämnvärt när jag gör en snabbkoll på Swedbanks valutaomräknare. Ville bara ha ordern säkrad, så det blev lite stress.
Postad 17 December 2013 - 10:15
Stort tack, bokade en precis och valde att bli fakturerad i pund. Och där va de slut igen...PS4 ink Knack bundle finns nu på Amazon.co.uk
Redigerat av ers, 17 December 2013 - 10:17.
Postad 17 December 2013 - 10:16
Kan bara hålla med, det är bara att lyfta hatten för Sony och en riktigt smart och bra lansering som skapat ett stort sug efter maskinerna.Sony har i alla fall gjort ett väldigt smart drag och har valt en betydligt bättre väg än vad Microsoft har gjort med sin lansering.
Postad 17 December 2013 - 10:57
Dom verkar ha PS4:or i lager på www.swedenmobile.se
Knackbundle importerat från Spanien för 4999:-
Postad 17 December 2013 - 10:58
Stort tack, bokade en precis och valde att bli fakturerad i pund. Och där va de slut igen...
Näej, det finns kvar, eller så fick de in nya. Beställde precis min därifrån, 4700 sek för knack-bundlen och expressleverans.
Postad 17 December 2013 - 11:09
Eftersom det är fri frakt är det bara att beställa separatGlömde beställa med en extra kontroll...
Postad 17 December 2013 - 11:56
Knackbundle importerat från Spanien för 4999:-
Det gör detsamma, BD och DVD+ spel funkar, eller hur är det?
Postad 17 December 2013 - 12:05
Eftersom det är fri frakt är det bara att beställa separat
Det har du rätt i. Dock var enda chansen att få hem det innan jul att köra på Priority Express, vilket var ganska så snusk-dyrt. Kontroller verkar det ju finnas gott om i de flesta butiker, dock.
Postad 17 December 2013 - 12:07
Näej, det finns kvar, eller så fick de in nya. Beställde precis min därifrån, 4700 sek för knack-bundlen och expressleverans.
Sjukt sugen på att beställa utomlands men nojig över garantin... Hur funkar det ifall den kommer DOA eller går sönder? Kan man inte ta in den på närmaste Sony reparatör i Sverige tro?
Postad 17 December 2013 - 12:18
Ska funka då dom tillhör region 2 http://dvdcity.com/d.../regionmap.htmlDet gör detsamma, BD och DVD+ spel funkar, eller hur är det?
Postad 17 December 2013 - 12:19
Ska funka då dom tillhör region 2 http://dvdcity.com/d.../regionmap.html
Beställ du nu då! Du som har haft värsta jäkla oturen här!
Postad 17 December 2013 - 12:23
Gjorde det i samma stund som tipet kom ut.Beställ du nu då! Du som har haft värsta jäkla oturen här!
Nu håller ALLA här tummarna att jag får en
Postad 17 December 2013 - 12:25
Gjorde det i samma stund som tipet kom ut.
Kan jag säga att jag gör!
Postad 17 December 2013 - 12:46
Postad 17 December 2013 - 12:58
Håller dem hårt!Gjorde det i samma stund som tipet kom ut.
Postad 17 December 2013 - 12:59
Gjorde det i samma stund som tipet kom ut.
Du borde fått tag i en... fick bekräftat att jag norpade åt mig den näst sista och jag beställde runt 10 i elva
Postad 17 December 2013 - 13:34
Jag tror du bör läsa på hur marknadsföring egentligen fungerar. Tror du att det blir rusning efter vissa produkter bara för att dom är enormt unika och speciella?
Skulle ett företag bara förlita sig på det, så skulle det knappast bli några större vinster och försäljningen skulle dyka som en gråsten i vatten.
När det gäller PS4án så kan man ju inte direkt säga att den är överlägsen och det finns ju inte heller några riktigt bra exklusiva titlar till den än.
Men ändå så säljer den som smör i solsken och folk har nästan börjat slagits för att komma över den på vissa butiker.
Många är till och med beredda att betala rena ockerpriser för att komma över "undermaskinen".
Orsaken till det hela är ett starkt varumärke samt en smart marknadsföring som skapar ett behov.
Det jag har snackat om kallas "Artificial Scarcity", dvs konstgjord brist som många företag använder sig av i sin marknadsstrategi och det är ingenting sk "foliehattar" har kommit på.
Genom att skapa en brist så blir det följande reaktioner:
* Dom kan öka priset och göra en högre vinst på varor som skulle ha varit billiga om dom fanns i större antal.
* Det skapar rädsla att "bli utan" vilket gör att människor börjar jaga produkten.
* Människor börjar formligen slåss över produkten för att "det finns inte tillräckligt till alla".
Vi fungerar tyvärr på det här viset och det drar många företag nytta av för deras syfte är bara ett: "Tjäna så mycket pengar som möjligt".
I Sonys fall så har dom gjort en masslansering som dom inte alls kan täcka vilket dom självklart vet om.
PS4án blir omgående slutsåld eftersom det finns så lite av den i resp land och ordet "Slutsåld i Alla Länder" blir ett dragplåster för att öka efterfrågan ännu mer.
Hade dom valt bort ett antal länder så hade det inte blivit samma "brist" och det hade inte varit "slutsålt" på samma vis som det är nu.
Sony har i alla fall gjort ett väldigt smart drag och har valt en betydligt bättre väg än vad Microsoft har gjort med sin lansering.
Riktigt bra formulerat inlägg.
Ska väl säga att för min egen del så har jag känt ett visst vill-ha-begär och sug efter PS4, trots att det i dagsläget och minst 6 månader framöver inte finns EN ENDA TITEL, som skulle rättfärdiga ett köp av konsolen för min egen del.
Så Sony har lyckats påverka mig , dock är min analytiska hjärnhalva alldeles för stark, så det blir ingen PS4 konsol förrens det där måste-spela-spelet släppts. Tänker inte heller betala en krona mer än det officiella priset som ska vara under 4000kr.
Vill ni ändra på mig Sony? , se till att Dark Souls 2 släpps till PS4 samtidigt som de andra formaten, och se till att er version är likvärdig en high end pc version.
Redigerat av DmD, 17 December 2013 - 13:39.
Postad 17 December 2013 - 13:50
Står fortfarande bara mottagen i orderstatus.Mailade du och frågade?.Du borde fått tag i en... fick bekräftat att jag norpade åt mig den näst sista och jag beställde runt 10 i elva
Postad 17 December 2013 - 14:00
Sjukt sugen på att beställa utomlands men nojig över garantin... Hur funkar det ifall den kommer DOA eller går sönder? Kan man inte ta in den på närmaste Sony reparatör i Sverige tro?
Vet faktiskt inte. Har aldrig beställt hemelektronik från internet förut. Men jag bryr mig inte, har som regel rätt tur med hemelektronik, det går nästan aldrig sönder för mig. Inte ens min xbox360 dog under den stora RROD-progromen.
Postad 17 December 2013 - 14:02
Postad 17 December 2013 - 14:03
Står fortfarande bara mottagen i orderstatus.Mailade du och frågade?.
Dom ringde faktiskt upp, va tvungen att byta betalningssätt, va tvungen att ha faktura eller betala direkt med kort när det va över 5papp... så han sa att det va den näst sista...
Postad 17 December 2013 - 14:08
Postad 17 December 2013 - 15:04
Lyckades beställa från Elgiganten i fredags (den minut som konsollerna låg tillgängliga).
Eftersom det var bråttom, bråttom så klickade jag inte i expressfrakt utan fick standardalternativet (3-5 dagar).
Min order står som "under behandling".
Någon här som beställde online från EG i fredags som har annan status?
Likadant för mig:-(
Ringde EG kundtjänst precis och de kunde inte svara på något.
Tänk om de sålde fler konsoller än de egentligen hade:-(
Postad 17 December 2013 - 15:38
Kollinummer och allt.
Så man kanske hinner spela lite på fredag innan man reser bort en vecka.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
2 bilder
408 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?