Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 December 2014 - 09:06

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Är H2 också en nyhet eller har jag bara missat infon här?

H2 HD var en nyhet för ett tag sedan, den lanserades 12 Nov. Så ja, du har missat några poster om den i den här tråden.

Postad 19 December 2014 - 13:10

petka
  • petka
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Har precis blivit lurad av Canal Digital, teckande abbonemang av försäljare på en mässa och blev lovad att jag skulle få cmore max i 4 månader gratis till mitt familjepaket. Pratade med CD kundservice efteråt och allt var frid och fröjd.
Men några fler kanaler än familjepaket dök aldrig upp. Har ringt till CD flera gånger och de säger att det finns ingen kampanj på detta trots att jag blivit lovad det. De lovar att ringa tillbaka, inget händer jag ringer igen och fortfarande samma svar att det finns ingen kampanj på detta vi kan inget göra.
Men hur i fanken kan jag då bli lovad det från första början om ni inte kan hålla det?
Vill att någon på CD fixar detta nu!!! Annars blir det uppsägning och Viasat istället....
/Peter

Postad 19 December 2014 - 13:38

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Har precis blivit lurad av Canal Digital, teckande abbonemang av försäljare på en mässa och blev lovad att jag skulle få cmore max i 4 månader gratis till mitt familjepaket. Pratade med CD kundservice efteråt och allt var frid och fröjd.
Men några fler kanaler än familjepaket dök aldrig upp. Har ringt till CD flera gånger och de säger att det finns ingen kampanj på detta trots att jag blivit lovad det. De lovar att ringa tillbaka, inget händer jag ringer igen och fortfarande samma svar att det finns ingen kampanj på detta vi kan inget göra.
Men hur i fanken kan jag då bli lovad det från första början om ni inte kan hålla det?
Vill att någon på CD fixar detta nu!!! Annars blir det uppsägning och Viasat istället....
/Peter

Finns väl en kampanj på 3 mån med Cmore max
http://kampanj.canaldigital.se/

Postad 19 December 2014 - 13:46

petka
  • petka
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Nej, inte i kombination med det jag blev erbjuden enligt dem.

Postad 20 December 2014 - 08:47

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej petka,

Det låter inte som en rolig upplevelse! Du får gärna skicka ett PM till oss här så att vi kan kolla på vad som har hänt.

Med vänliga hälsningar
Linnéa

/Peter

Postad 20 December 2014 - 11:14

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 1
Hej,

Dags att uppdatera pdf-kanallistan på canaldigital.se/kundservice. ID har ju tillkommit, Discovery Showcase HD är flyttat och speglade SD versioner av C More Fotboll och Hockey är ju inte heller med.

Det är ju lite I-landsproblem, men varför hänvisa till och lyfta fram en kanallista om den inte underhålls? Det är ju inte direkt någon komplicerad manöver.

Värdet ligger väl mer kring kundkommunikation/kundvård i att det ger en bild av hur man tar sin leverantörsroll.

Redigerat av kenta2, 21 December 2014 - 14:34.

Postad 20 December 2014 - 19:01

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Webbansvariga har flyttat Discovery HD Showcase till kanalplats 29 bland loggorna (bra)....men glömde lägga in en logga för Investigation Discovery på kanalplats 14 där är det tomt.

http://www.canaldigi...epaketet/379/40

Postad 10 January 2015 - 21:27

gooseman
  • gooseman
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Undrar hur svårt det kan vara att para ihop en box med ett kort.
Har väntat över 1 vecka nu.
Har pratat med kundtjänst ett antal gånger och varje gång ska det fixas imorgon.
Börjar tröttna lite nu :angry:

Postad 12 January 2015 - 08:45

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej gooseman,

Så lång tid ska det absolut inte ta. Skicka gärna ett PM med vilken box och kort som ska läknas ihop så kan vi kolla på om vi kan skynda på det något.

Med vänliga hälsningar
Linnéa

Undrar hur svårt det kan vara att para ihop en box med ett kort.
Har väntat över 1 vecka nu.
Har pratat med kundtjänst ett antal gånger och varje gång ska det fixas imorgon.
Börjar tröttna lite nu :angry:

Postad 13 January 2015 - 20:02

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 1
Nu står det klart att BBCWW nya kanaler även lanseras i Sverige efter lanseringen i Polen.

I April kommer BBC Worldwide att lansera BBC Brit och BBC Earth i Norden.

BBC Brit ersätter BBC Entertainment och BBC Earth ersätter BBC Knowledge. BBC HD och BBC Lifestyle kommer finnas kvar som idag.

Både BBC Brit och BBC Earth kommer i HD.

http://www.digitaltv...earth-channels/

Postad 15 January 2015 - 22:20

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0
13 april är starten för BBC Earth HD och BBC Brit HD
BBC HD försvinner från CD

Postad 16 January 2015 - 07:12

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Ja, jag var faktiskt lite orolig att CD skulle klanta till det och få till en deal om de båda i SD istället, så det var ju väldigt skönt att se att CD:s "hd satsning" är back on track igen!

Fast nu sänds det ju lite annat än enbart grymma naturserier på BBC HD så den kunde gott ha varit kvar. Men men, det viktigaste var att få de två nya i HD. Hoppas bara att dom som fortfarande sitter med gamla boxar får fingret ur baken nån gång.

Postad 16 January 2015 - 13:38

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
3 frågor:

1. Finns det några bra erbjudanden för presumptiva kunder som vill skaffa parabol och ca-moduler på egen hand och bara är ute efter abbonemang? (Min tanke är att köra på denna: http://www.satshop.t...enna-for-4-User)

2. Tror ni på fullaste allvar att abbonenter som betalar dyra pengar för abbonemanget ska lägga ytterligare 79kr/mån för att komma åt det i mobila enheter?

3. Vilka CA-moduler stöds officiellt?

Redigerat av dhanjel, 16 January 2015 - 14:12.

Postad 16 January 2015 - 16:42

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Kan enkelt säga dig, dhanjel, att ifall du inte låser upp dig för 12/24 månader så ger de dig normalt sett inga erbjudanden.

men om du bara vill ha CA-modul och abb så finns det som val
https://www.canaldigital.se/bestall/

Postad 17 January 2015 - 09:36

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej dhanjel,

1. Som Monshi redan skrivit har vi inga erbjudanden om man inte väljer att binda upp sig under en viss period.

2. Vi tror att det finns ett intresse för att betala för tjänsten Canal Digital ToGo, men om vi märker att det inte skulle finnas får vi såklart tänka om.

3. De CA-moduler som är godkända av oss är vår egna TV-Modul samt en slags CA-modul från Strong, på denna står det att den är godkänd av Canal Digital.

Med vänliga hälsningar
Linnéa

3 frågor:

1. Finns det några bra erbjudanden för presumptiva kunder som vill skaffa parabol och ca-moduler på egen hand och bara är ute efter abbonemang? (Min tanke är att köra på denna: http://www.satshop.t...enna-for-4-User)

2. Tror ni på fullaste allvar att abbonenter som betalar dyra pengar för abbonemanget ska lägga ytterligare 79kr/mån för att komma åt det i mobila enheter?

3. Vilka CA-moduler stöds officiellt?

Postad 17 January 2015 - 13:39

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Tack för infon!

Får överväga om jag ska köra CD eller Viasat, handlar helt enkelt om bäst erbjudande.
Jag är inte intresserad av att binda mig i 2 år, utan köper och installerar hellre parabol och moduler själv.

Postad 19 January 2015 - 12:40

kenta2
  • kenta2
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Tack för infon!

Får överväga om jag ska köra CD eller Viasat, handlar helt enkelt om bäst erbjudande.
Jag är inte intresserad av att binda mig i 2 år, utan köper och installerar hellre parabol och moduler själv.

Om du inte vill binda upp dig så kan du alltid teckna ett löpande abonemang. Om du skaffar en av CD godkänd CA-modul med CI+ (krävs för att få tillgång till de pairade C More sportkanalerna), kostar ca 700 kr på Kjell & co tex. och använder den i en CD godkänd TV (dvs med sat-mottagere och CI+ pairing) eller HD box med CI+ interface så har du tillgång till CD utan bindning.

Alternativt kan du inhandla en lämplig CD-box på Blocket för en rimlig peng.

Fria linuxboxar funkar även, men inte fullt ut då längre dessa inte är CI+ godkända. I nuvarande läge kräver C More Fotboll HD, C More Hockey HD och C More Live HD en CI+ godkänd lösning annars blir det svart i rutan på dessa kanaler, men de finns i en SD-version än så länge. Med tanke på att det började med en kanal och har fortsatt därefter så kan man anta att fler kanaler efter hand blir pairade.

Officiellt ser CD gärna att man har en av CD godkänd mottagarutrustning, men man är trots allt medvetna om att det finns kunder som vill kunna köra egna (och lagliga) mottagarlösningar. Man har dock inga garantier för att dessa skall kunna ta emot signal. Men det har funkat hittills med undantag för de ovan nämnda pairade kanalerna. Låser CD det hela för hårt (typ alla HD kanaler på ett bräde tex) så måste ju CD hantera att det finns en uppsjö av äldre CD godkända mottagare utan pairing samt att risken finns att man tappar till det lite mottagarfriare Boxer och/eller till det låsta Viasat (om man är lika låst på CD som Viasat, blir ju den konkurrensfördelen som CD nu har utjämnad).

Postad 19 January 2015 - 13:24

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Räknade lite snabbt på det, Om man kör familjepaketet och ska ha platt-parabol och 2 ci moduler så blir faktiskt deras paket billigare.
Brytpunkten blir vid 18 mån, vill man av någon anledning ha det kortare än så, så blir det dyrare.

Vill dock inte ha deras installation, de inkompetenta klåparna som utför dom här har jag redan fått ta del av. Hade hellre bytt det "värdet" på 800kr mot en extra CI+ modul.

Postad 21 January 2015 - 12:30

Videonisse
  • Videonisse
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Jag har haft dålig signalstyra/-kvalitet ett par gånger senaste veckorna, bla igår på dagen och en annan familjemedlem har haft det samma (iallafall igår). Igår var det inte heller ngn nederbörd som kunde störa. Vi bor i Sthlm respektive Skövde. Trodde jag hade snö på parabolen så klättrade upp på taket för att kolla, men den var helt snöfri.

Har några fler av er att samma problem och finns det någon rimlig orsak till störningarna?

Skall nämna att även Astra 19.2 strulat vid samma tillfällen och på ett av ställena har den en helt egen parabol. Just nu ligger för Thor signalstyrkan/-kvalitet på 100/100% (Skövde) respektive ca 85/80% (Sthlm).

Redigerat av Videonisse, 21 January 2015 - 12:32.

Postad 21 January 2015 - 13:38

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Har haft liknande problem med "ingen signal" korta ögonblick på mina boxar. Parabolen är på 120x130 cm, staplarna är 100+100 och min Satfinder slår i taket.

Postad 26 January 2015 - 08:41

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Var är alternativet: "Jag vill ha en platt parabol".
Och säg nu inte att man måste ringa in för att kunna beställa det...

Postad bild

Postad 26 January 2015 - 08:45

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Och när vi ändå är inne på ämnet...

Postad bild

Väljer man HD-Box så är värdet på det man "får" 2200kr (ord pris 2699 - 499 kostnad)., men väljer man
CA-modulen så är värdet bara 799kr. Varför ska man få nåt värt mindre om man inte vill ha en onödig box
extra?

Borde man inte få nån extra rabatt då? Eller möjlighet att få två ca-moduler.
(Bättre att ta boxen då, sälja den och köpa två nya CA-moduler?)

Redigerat av dhanjel, 26 January 2015 - 08:45.

Postad 26 January 2015 - 09:43

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej dhanjel,

Plattantennen kan man tyvärr inte beställa via hemsidan utan om du vill ha ett abonnemang med en plattantenn får du ringa in till kundtjänst på 0770-33 22 11.

Det stämmer att boxen har ett större värde än vår Tv-modul, men det genererar inte att man får en extra rabatt på abonnemanget om man väljer det billigare alternativet. Till ett kort kan man inte få två stycken boxar eller två stycken Tv-moduler till kampanjpris då kampanjen avser att man binder upp abonnemanget under en viss period.

Med vänliga hälsningar
Linnéa

Postad bild

Väljer man HD-Box så är värdet på det man "får" 2200kr (ord pris 2699 - 499 kostnad)., men väljer man
CA-modulen så är värdet bara 799kr. Varför ska man få nåt värt mindre om man inte vill ha en onödig box
extra?

Var är alternativet: "Jag vill ha en platt parabol".
Och säg nu inte att man måste ringa in för att kunna beställa det...

Postad bild

Postad bild

extra?

Postad 26 January 2015 - 10:00

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Smart, så vill man ha plattantenn så förlorar man webbrabatten för att man måste ringa.
Att lägga till ett nytt alternativ i beställningsförfarandet måste vara svårt.

nej tack.

tydliga sätt att försöka blåsa konsumenterna, undra vad konsumentombudsmannen tycker om det.

Postad 26 January 2015 - 10:21

Videonisse
  • Videonisse
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
@dhanjel: lägg en webbeställning på vanliga parabolen och sedan ringer du in till kundtjänst och ber om att få ändra till den platta. Om de kan det så är det ju bara att avbeställa inom 14 dagar enl konsumentköpslagen ;)

Postad 26 January 2015 - 10:24

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Frågan är om man orkar bara för att de medvetet ska krångla så.
Plattantennen är ju dessutom dyrare, så då kanske de hävdar att de inte kan justera.

Postad 26 January 2015 - 10:35

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej dhanjel,

Självklart ska du inte behöva tappa webbrabatten på grund av detta. Om du ringer in till kundtjänst och hänvisar till hemsidan hjälper de dig att lägga in rabatten trots att du inte tar abonnemanget via hemsidan.

Om du vill kan vi ringa upp dig och hjälpa dig med din beställning? Skicka i så fall ett privat meddelande (PM) med ditt telefonnummer så löser vi så att en av våra säljare ringer upp dig.

Med vänliga hälsningar
Linnéa

Smart, så vill man ha plattantenn så förlorar man webbrabatten för att man måste ringa.
Att lägga till ett nytt alternativ i beställningsförfarandet måste vara svårt.

nej tack.

tydliga sätt att försöka blåsa konsumenterna, undra vad konsumentombudsmannen tycker om det.

Postad 26 January 2015 - 16:47

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Prishöjning igen. Underbart

Postad 26 January 2015 - 17:57

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Vadå prishöjning?
Jag utnyttjade kampanjen frånmellandagarna och band om på 24 månader.
Betalar nu 154:- per månad för familjepaketet i ett år och sedan fullpris 308:- i ett år.
Tog dessutom ett år bindning på cmore film, gratis i sex månader och sedan 99:- i sex månader.
Jättebilligt ju!

Postad 26 January 2015 - 21:57

homery
  • homery
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Fick brev idag att familjepaketet kommer kosta 319 from. 1mars

Postad 26 January 2015 - 21:58

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
ska man vinna mot streaming-tjänsterna så känns det inte riktigt som man går åt rätt håll,
mer jobbar på att mjölka ur kunderna så långt det går innan tjänsten går i graven.

Postad 27 January 2015 - 09:13

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0
Fast streamingtjänsterna (tycker jag i alla fall) håller inte samma kvalitet i HD som t.ex. C.D. gör, framförallt så är det allt som oftast 2 kanaligt ljud.

Hade man endast kunnat abonnera på HD kanalerna hade det räckt för mig.

Postad 27 January 2015 - 09:24

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Ja än så länge så är de klart bättre, men oftast binder man sig i 2 år och det känns väldigt osäkert hur stora framsteg streaming-tjänsterna gör på två år.

Postad 27 January 2015 - 20:03

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Fast streamingtjänsterna (tycker jag i alla fall) håller inte samma kvalitet i HD som t.ex. C.D. gör, framförallt så är det allt som oftast 2 kanaligt ljud.

Hade man endast kunnat abonnera på HD kanalerna hade det räckt för mig.

Det går att fixa för bolagen att Streamingtjänsterna fungerar med flerkanaligt ljud med Dolby Plus men de har ingen lust att införa det. Endast Netflix som har detta från PC med sin Windows 8 app i Sverige.

Postad 27 January 2015 - 20:44

vilse
  • vilse
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Skall bilden vara så kass på Canal digital GO i paddan? Testade köra nu när det är gratis men bilden var inget vidare, testade lite olika program, även som som sänds i HD.

Postad 28 January 2015 - 08:26

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej vilse,

Bilden ska inte vara dålig på Canal Digital ToGo och speciellt inte på HD-versionerna av kanalerna, där ska det självklart vara HD-kvalitét! Tjänsten kan ta ett tag innan den hinner buffra och komma upp till rätt bild-kvalitet. Prova gärna att vänta ett par minuter på kanalen du vill kolla på.

Med vänliga hälsningar
Linnéa

Skall bilden vara så kass på Canal digital GO i paddan? Testade köra nu när det är gratis men bilden var inget vidare, testade lite olika program, även som som sänds i HD.

Postad 30 January 2015 - 16:51

SwedBear
  • SwedBear
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Fick också infon om höjning men också om att CMore Kids ska försvinna. har missat det tidigare. Fråga där till CD. vad händer med Ce Beebes - d v s barnprogrammen från BBC som gått i CMore Kids på morgon/kväll? Mina barn älskar dessa och det vore tråkigt om de helt försvinner. Kommer de flyttas över till några andra kanaler?

Postad 30 January 2015 - 18:42

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

• 592 inlägg
  • 0

Fick också infon om höjning men också om att CMore Kids ska försvinna. har missat det tidigare. Fråga där till CD. vad händer med Ce Beebes - d v s barnprogrammen från BBC som gått i CMore Kids på morgon/kväll? Mina barn älskar dessa och det vore tråkigt om de helt försvinner. Kommer de flyttas över till några andra kanaler?

http://www.canaldigi...a-playtjanster/

Postad 02 February 2015 - 00:40

SwedBear
  • SwedBear
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

http://www.canaldigi...a-playtjanster/

Problemet är att det är ganska vagt. Kommer dessa program endast att finnas i Play-tjänsten nu eller vilken annan kanal flyttas de till? Kollade lite i deras TV-guide nu och så vitt jag kan se så hittar jag inte dessa barnprogram längre (d v s de som gick på morgonen och kvällen från BBC). Jag loggade in på C More Play och där finns det inte mycket barnserier och endast 2 av de alla (dinotassar och Skrattnytt) som gick på CeBeebes.

Barnen överlever förstås och får se något annat om de vill men jag tycker det var bra pedagogiska serier som de hade och det är synd om de försvinner.

Postad 02 February 2015 - 14:15

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0
Hej SwedBear,

Programmen kommer inte flyttas till någon annan kanal utan de kommer att flyttas till C More Play.

Med vänliga hälsningar
Linnéa

Problemet är att det är ganska vagt. Kommer dessa program endast att finnas i Play-tjänsten nu eller vilken annan kanal flyttas de till? Kollade lite i deras TV-guide nu och så vitt jag kan se så hittar jag inte dessa barnprogram längre (d v s de som gick på morgonen och kvällen från BBC). Jag loggade in på C More Play och där finns det inte mycket barnserier och endast 2 av de alla (dinotassar och Skrattnytt) som gick på CeBeebes.

Barnen överlever förstås och får se något annat om de vill men jag tycker det var bra pedagogiska serier som de hade och det är synd om de försvinner.

Postad 08 February 2015 - 08:31

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Jag har C-More genom Sappa och undrar om ni med parabol genom Canal Digital inte heller får 5.1 ljud på C-More Hits HD? Kollade Beck "familjen" igår 22.00 och blev besviken på ljudet.

Redigerat av ruva, 08 February 2015 - 08:36.

Postad 08 February 2015 - 09:05

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Jag har C-More genom Sappa och undrar om ni med parabol genom Canal Digital inte heller får 5.1 ljud på C-More Hits HD? Kollade Beck "familjen" igår 22.00 och blev besviken på ljudet.

Kanalen finns inte under helger hos Canal Digital, så jag kan inte kolla om den har DD ljud får återkomma

Postad 08 February 2015 - 09:08

91robe
  • 91robe
  • Forumräv

• 592 inlägg
  • 0
Såg på That´s my boy på C More Hits HD i Fredags, och då var det 5.1 ljud.

Postad 08 February 2015 - 18:28

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Har fått upp min parabol nu, härligt med lite HD-kanaler igen.

MEN...

Varför kan ni inte offentligt stödja card splitters? Och sälja en egen godkänd modell?
Varför är det ok att dra två kablar till en box och titta på en kanal och spela in på en annan, medans man ska betala extra för att se det på två olika apparater?

Vill ha svar på två frågor:

1. Varför kan ni inte offentligt stödja card splitters?
2. Hur stor vinst gör ni på "tvilling-kort"?

Är helt sjukt, vi har två tv-apparater till jag dragit kabel till, dessa använder vi dock väldigt sällan och då betala 2400kr för att kunna se på dessa också per år är helt galet. Om vi har kvar abbonemanget i 30 år, ungefär fram till pensionsen så ska vi alltså betala 72 000kr totalt för att ha möjligheten att se på de extra apparaterna. Jämfört med en kortdelare för 1000kr.

Som jag ser det är det enbart ett otroligt fult sätt att försöka krama ut extra pengar på kunderna, utan att erbjuda något mervärde.

Postad 08 February 2015 - 22:08

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3032 inlägg
  • 0
I Danmark kostar det inget extra om man inte har Cmore.

Men så är det alltid när upphovsrättsmän är inblandade, De är de största skurkar som finns.

Tänk om du köper en Volvo och så säger konstruktörerna att du ska betala 2kr per mil du kör i en avgift till dem, och kör du taxi så det är kommersiellt så ska du betala 20kr per mil.

Självklart ska det inte kosta extra att inom hemmet kunna kolla på flera TV, eller så ska alla kanaler ingå för 20-30kr per månad.
Varför kostar fler kanaler i utbudet mer? Jag kan ju bara se en i taget!
Om jag tar bussen i en stad med 15 olika busslinjer betalar jag bara för den jag åker inte de som jag skulle kunna åkt.

Redigerat av OMD28, 08 February 2015 - 22:08.

Postad 08 February 2015 - 22:48

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

I Danmark kostar det inget extra om man inte har Cmore.

Men så är det alltid när upphovsrättsmän är inblandade, De är de största skurkar som finns.

Tänk om du köper en Volvo och så säger konstruktörerna att du ska betala 2kr per mil du kör i en avgift till dem, och kör du taxi så det är kommersiellt så ska du betala 20kr per mil.

Självklart ska det inte kosta extra att inom hemmet kunna kolla på flera TV, eller så ska alla kanaler ingå för 20-30kr per månad.
Varför kostar fler kanaler i utbudet mer? Jag kan ju bara se en i taget!
Om jag tar bussen i en stad med 15 olika busslinjer betalar jag bara för den jag åker inte de som jag skulle kunna åkt.

Det var nog det sämsta jag läst på länge och jämförelserna haltar rejält. Man kan ju vända på det. Jag vill ha Teknikens Värld och frugan Allt om Fritid. Men i stället för att betala en hundring är jag tvungen att köpa Damernas Värld och Kalle Anka för att få tillgång till de tidningar jag vill ha. Detta haltar också rejäly.

Redigerat av Huddingebo, 08 February 2015 - 22:52.

Postad 08 February 2015 - 22:56

OMD28
  • OMD28
  • Mästare

• 3032 inlägg
  • 0

Det var nog det sämsta jag läst på länge och jämförelserna haltar rejält. Man kan ju vända på det. Jag vill ha Teknikens Värld och frugan Allt om Fritid. Men i stället för att betala en hundring är jag tvungen att köpa Damernas Värld och Kalle Anka för att få tillgång till de tidningar jag vill ha. Detta haltar också rejäly.

??????
Det är ju så jag menar, man betalar för mer än man nyttjar.

Redigerat av OMD28, 08 February 2015 - 22:57.

Postad 09 February 2015 - 13:26

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Har fått upp min parabol nu, härligt med lite HD-kanaler igen.

MEN...

Varför kan ni inte offentligt stödja card splitters? Och sälja en egen godkänd modell?

Ska först säga att vi använder inte CS utrustning utan betalar vad det kostar. Men jag tror inte de är så dumma att dom själva väljer att sälja en egen godkänd CS utrustning och samtidigt köra på med tvillingabonnemang. "vill du inte betala 99kr för tvillingabonnemang....då kan du köpa den här mackapären så slipper du det". Då är det väl bättre dom slutar med tvillingabonnemanget helt, och gör som CD Danmark där det går att se på 4 TV:s utan extra kostnad med deras "family" som är deras motsvarighet till familjepaketet.

Dock så kan man se att CD Danmark har ett rejält högre pris på deras "family" som kostar 499 dkk (636 sek!) än vad CD Sverige har på familjepaketet som kostar 308kr idag.
(Nu kan man väl inte jämföra priserna rakt av mellan länderna, eller? Men nog måste priset för deras "family" vara dyrare när en kund kan ha ett abb på upp till 4 TV-apparater, annars skulle de ju förlora pengar på den här 4 TV per abb modellen)

Men känns inte 99kr extra/TV mer rättvist, varför ska någon som har exempelvis 2 tv-apparater betala ett dyrare pris för family / familjepaketet bara för att man kan använda det på 4 tv-apparater utan extra kostnad om man vill, för alla har verkligen inte 4 tv-apparater och kan utnyttja det fullt ut. För att inte nämna dom som kanske bara har 1 TV.

CD Sverige får gärna inkludera upp till 4 TV:s utan extra kostnad i abonnemanget för dom lär knappast förlora kunder på det, men inte om det innebär att priset på familjepaketet stiger högt upp över öronen.

Redigerat av SweX, 09 February 2015 - 14:23.

Postad 09 February 2015 - 16:20

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Vem har endast en TV i ett rum idag även om man är ensamboende?
Jag tänker inte betala extrakort i vart fall, jag flyttar hellre med mig kort eller kör HDMI en till många.
Eller jo jag skulle kunna betala extrakort om det var en rimlig prissättning.

Att de inte har det är ju självklart för att tex tre kompisar skulle gå ihop och dela abonnemang.

En trådlös cardsplitter-lösning som säljs av CD skulle däremot fungera eftersom den bara går 10-20 meter, den bästa lösningen för CD skulle alltså vara att hyra ut cardsplitters med 3-4 kort för ca 50:- per månad, det skulle sälja!

Postad 09 February 2015 - 16:56

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

• 486 inlägg
  • 1
Jag förstår egentligen inte allt gnäll på CD jag har haft dom i många år och är väldigt nöjd med dom,för övrigt är det dom som har mest HD-kanaler.

11 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 11 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.