Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell TrÄd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 12 November 2008 - 12:12

McGilljam
  • McGilljam
  • AnvĂ€ndare

• 167 inlĂ€gg
  • 0
Patch Tuesday - fix up the WM6.1 SMTP send issue
For those of you who have noticed the SMTP sending bug recently, the folks over at the Outlook Mobile blog have put up a patch! Here's the link to it:

http://blogs.msdn.co...x-released.aspx

Postad 12 November 2008 - 12:34

Mörk
  • Mörk
  • Wannabe

• 14 inlĂ€gg
  • 0
Quotar mig sjÀlv eftersom inlÀgget verkade försvinna mitt i allt. Hoppas pÄ bÀttre lycka denna gÄngen :)

Jag skrev tidigare i trÄden för Samsung Omnia men kÀnner att jag vill höra frÄn anvÀndare pÄ bÄda sidor innan jag tar ett beslut.

Jag sitter i valet&kvalet mellan Samsung Omnia och SE Xperia just nu. Har pendlat fram och tillbaka mellan modellerna och kommer undan med ungefÀr samma pris oavsett vilken jag vÀljer genom omtecknade av mitt abonemang nu i december. Det som har fÄtt mitt beslut att tippa nÄgot mer Ät samsunghÄllet Àr det enkla faktumet att den kÀnns smidig och snygg nog för mig att orka lÀgga ner lite tid pÄ oavsett hur krÄngligt WM Àn verkar. Samt att jag helt enkelt Àr lite av en samsung fanboi ;)

Jag pendlar mycket till vardags sÄ för mig kommer musik, radio och filmuppspelning vara de tvÄ viktigaste extrafunktionerna vilket betyder att jag förhoppningsvis kan göra mig av med min klumpiga mp3spelare helt och hÄllet. Vilken av Omnian och Xperian Àr den bÀttre multimediaspelaren om man bortser frÄn det inbyggda minnet? Xperia verkar ju verkligen ha en mer högupplöst display men det kanske inte spelar sÄ stor roll pÄ xvidavkodat material? Varför valde ni Xperia bland alla andra touch telefoner pÄ marknaden?

Tacksam för lite vÀgledning ;)

Postad 12 November 2008 - 12:47

King Cobra
  • King Cobra
  • ForumrĂ€v

• 725 inlĂ€gg
  • 0

Det dÀr ska bli intressant att jÀmföra med.

Kan du uppskatta ungefÀrlig sammanlagd uppspelningstid?

Jag pausar bara under rasterna, sÄ det blir nÄgra timmar (uppskattat ca 9 timmar speltid). jag stÀnger dock inte av bluetooth under tiden.

Jag skall göra en ny test idag bara med kabel inkopplad (skickat 3 sms redan) men du fÄr vÀnta till inatt innan jag kan svara igen ;)

Jag har lite problem med Coreplayer.... den lÄser telefonen ibland nÀr jag taggat en bild till MP3 filerna :) Försökt att ominstallera den, men det funkar inget vidare. KÀnns som det Àr en liknande bug som 3Dtflow hade med fotobiblioteket...telefonen hÀnger sig nÀr grafiken skall laddas. Jag mÀrkte ingenting av detta nÀr jag körde SPB shell och coreplayer, kanske det finns nÄgon konflikt mellan 3Dtflow och coreplayer? NÄgon annan som har liknande problem? Telefonen lÄser sig alltsÄ ibland nÀr album omslagen skall laddas upp i coreplayer.

Postad 12 November 2008 - 13:02

ThomasX1
  • ThomasX1
  • ForumrĂ€v

• 925 inlĂ€gg
  • 0

Börjar undra om det Àr nÄgot fel med min x1.a

NÀr jag har tangentbordet ute, sÄ skriver jag med tummarna och som naturligt det Àr sÄ har jag pekfingrarna bakom skÀrmen, mot det plastskyddet som Àr bakom. Men kÀnner av en liten kletig yta pÄ utsidan av plastskyddet?

Är det inte bara rester frĂ„n skyddsfolien som satt dĂ€r? Eller ha du den kvar?

Postad 12 November 2008 - 13:17

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlĂ€gg
  • 0
MÄste bara sÀga att Music Player 5 Àr klockren! Eq'n lÄter super! Tycker den slÄr Coreplayer rejÀlt.

/Melone

Postad 12 November 2008 - 13:22

King Cobra
  • King Cobra
  • ForumrĂ€v

• 725 inlĂ€gg
  • 0

MÄste bara sÀga att Music Player 5 Àr klockren! Eq'n lÄter super! Tycker den slÄr Coreplayer rejÀlt.

/Melone

Har du lust att lÀnka till programmet?

Postad 12 November 2008 - 13:30

miz
  • miz
  • Wannabe

• 31 inlĂ€gg
  • 0

Har du lust att lÀnka till programmet?

Kan det va denna? http://www.pocketmind.com/pmfp.htm

Postad 12 November 2008 - 13:32

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlĂ€gg
  • 0

Kan det va denna? http://www.pocketmind.com/pmfp.htm

Japp det Àr den!

Postad 12 November 2008 - 13:45

joel80
  • joel80
  • LĂ€rjunge

• 275 inlĂ€gg
  • 0
Jag har upplevt batteritiden pÄ telefonen som rÀtt bra. Hade tidigare en P1a ochupplever att jag fÄr ungefÀr samma tid trots att jag anvÀnder X1an mer. har lyckats tömma den pÄ ca 7-8 timmar genom att surfa under typ 5 timmar, tanka torrents i 30 min, skicka ca 10sms och ringt i kanske 15 min. Men som tidigare sagt, anvÀnder man den som en bÀrbar dator sÄ Àr det klart att man tömmer den.. o jag tycker den har riktigt bra batteritid med tanke pÄ vad man anvÀnder pÄ den.

Jag körde turbo3G och hade bluetooth o wifi avstÀngt.

Normalt klarar jag en hel dag utan laddning och har haft mellan 70-10% kvar pÄ kvÀllen.

/Joel

Postad 12 November 2008 - 13:53

joel80
  • joel80
  • LĂ€rjunge

• 275 inlĂ€gg
  • 0

Sista frÄgan först, ja det Àr en riktig GPS som inte behöver nÄn uppkoppling för att fungera, den bara hittar satelliterna snabbare om den fÄr anvÀnda uppkopplingen ocksÄ...

AngÄende Telia kan jag inte svara dig, men maxtaxan via surfport Àr ju 9kr om dagen, du fÄr fri datatrafik för 199:- i mÄnaden, och det finns sÄ mÄnga roliga/anvÀndbara saker pÄ X1:an som gör att man vill vara uppkopplad hela tiden sÄ dÄ Àr ÀndÄ maxtaxan via surfport dyrare Àn fri datatrafik. AlltsÄ skaffa fri trafik.

TÀnkte bara förtydliga att om du anvÀnder google maps som Àr förinstallerat sÄ anvÀnder du datatrafik Àven nÀr du kör GPS. SjÀlva GPSen anvÀnder ingen data, men beroende pÄ vilket program du anvÀnder kan det kosta.

En annan nackdel med att köra pÄ maxtaxan Àr att den oftast inte (eller aldrig?) kör pÄ turbo3g utan bara pÄ vanliga 3G-nÀtet. Jag fick en förbÀttring pÄ ca 8ggr i hastighet efter jag skaffade turbo3g hos telenor mot för vanliga 3G. Testade hastigheten vid flera tillfÀllen via tptest.se/mobil

/joel

Postad 12 November 2008 - 14:29

McGilljam
  • McGilljam
  • AnvĂ€ndare

• 167 inlĂ€gg
  • 0
HÄller just nu pÄ att testa Pocket Player....

Postad bild
Default SkinPostad bild
BrowsingPostad bild
Equalizer Panel
Den har bland annat default skin med 800*480 att vÀlja...

Det dÄliga med dom hÀr spelarna Àr att dom inte kommer ihÄg EXAKT var man var om man stÀnger ned dom.
DÀremot gÄr det att fÄ knapparna i ToDay för att snabbt kunan styra den, precis som med Music Player 5.

Version 3.7 just released! See what's new, including improved browser, library, touch gestures, UPnP, lyrics and more!

Pocket Player 3.7 is a rockin' way to enjoy music and video on your Windows Mobile device. Through multiple media and playlist formats, Internet connectivity, plugin extensions, and an intuitive interface, Pocket Player means less taps, more music!

Postad 12 November 2008 - 14:32

McGilljam
  • McGilljam
  • AnvĂ€ndare

• 167 inlĂ€gg
  • 0
Fint det förra inlÀgget blev dÄ.... NOT!

Postad 12 November 2008 - 15:05

kallespratt
  • kallespratt
  • Rookie

• 8 inlĂ€gg
  • 0
finns det nÄn som har fÄtt igÄng flash i webblÀsaren ., tacksam för svar

Postad 12 November 2008 - 15:51

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlĂ€gg
  • 0

HÄller just nu pÄ att testa Pocket Player....

Det dÄliga med dom hÀr spelarna Àr att dom inte kommer ihÄg EXAKT var man var om man stÀnger ned dom.

Finns en instÀllning "fortsÀtt frÄn sista position vid start" har inte testat den sjÀlv men det lÄter som det du efterfrÄgar.

/Melone

Redigerat av Melone, 12 November 2008 - 15:52.

Postad 12 November 2008 - 15:57

Golgo_13
  • Golgo_13
  • ForumrĂ€v

• 779 inlĂ€gg
  • 0
Hur Àr Pocket player med album art?

Postad 12 November 2008 - 17:30

Viikt0rr
  • Viikt0rr
  • Rookie

• 9 inlĂ€gg
  • 0
Är det nĂ„gon mer Ă€n jag som har problem nĂ€r man skriver ganska snabbt pĂ„ tangentbordet och skriver dĂ„, sĂ„ blir det Ă„d, sĂ€, dĂ„ blir det Ă€s. sĂ„ blir Ă„s, Ă€d blir dĂ€. det ar bara nĂ€r man trycker s + Ă„ eller Ă€ och d + Ă„ eller Ă€.

Postad 12 November 2008 - 17:42

lobo
  • lobo
  • MĂ€stare

• 2842 inlĂ€gg
  • 0

Är det nĂ„gon mer Ă€n jag som har problem nĂ€r man skriver ganska snabbt pĂ„ tangentbordet och skriver dĂ„, sĂ„ blir det Ă„d, sĂ€, dĂ„ blir det Ă€s. sĂ„ blir Ă„s, Ă€d blir dĂ€. det ar bara nĂ€r man trycker s + Ă„ eller Ă€ och d + Ă„ eller Ă€.

Hade det problemet tidigare men nĂ„n vĂ€nlig sjĂ€l hĂ€r inne löste det Ă„t mig :) Ändra sĂ„ att ordboken föreslĂ„r ord först efter 2xbokstĂ€ver istĂ€llet sĂ„ löser det sig nog.

Postad 12 November 2008 - 18:46

winkelhock
  • winkelhock
  • Wannabe

• 15 inlĂ€gg
  • 0
Hej !
min erfarenhet nu efter 1 mÄnads anvÀndande Àr att batteritiden Àr ca 50%
av den i min 2 Är gammla 990 vid mp3 lyssnande ( Ljud böcker )
anvÀnder den konstant minst 7 timmar pÄ jobbet och sen brukar jag sommna med
den pÄ nÀr jag kommer hem o lÀgger mig

NÀr jag fick den sÄ blev jag mycket oroad nÀr jag testade första gÄngen och batteriet
blev tommt efter 4 timmars lyssnande och telefonen var sÄ varm att kunnat steka pÄ den
men jag konstaterade att det Àr nÄtt programerigs fel i ericssons mediapanel som gör det
för anvÀnde man mediaspelaren direkt sÄ rÀckte batteriet minst 12-13 timmar och ingen
vÀrme alls heller

Nu anvÀnder jag Pocket music bundle 5,1 och den slÄr det mesta jag lyssnat pÄ i bÄde ljudvÀg
och i möjligheter att sortera filerna med ,för det var ofta ett problem i 990
oftast funkade det bra men ibland nÀr folk inte tÀnkte pÄ vilken info filerna borde ha blev det problem

jÀmmfört med 990 nÀr den var ny
helt full laddad sÄ hade jag ca 20% batteri kvar efter 7 timmars lyssnande och nÄgra korta samtal
men nu nÀr den Àr 2 Är gammal och anvÀnd alla arbetsdagar samt att man sommnat med den nÀstan alltid
sÄ efter 15 timmars lyssnande sÄ har jag 80% batteri kvar

Nu i morse nÀr jag kom hem hade jag 80% kvar i batteriet efter 7 tim lyssnande och en del knappande
och lek med den ocksÄ sÄ det Àr vÀl helt acceptabelt tycker jag

Postad 12 November 2008 - 19:17

McGilljam
  • McGilljam
  • AnvĂ€ndare

• 167 inlĂ€gg
  • 0

Finns en instÀllning "fortsÀtt frÄn sista position vid start" har inte testat den sjÀlv men det lÄter som det du efterfrÄgar.

/Melone

Denna funktion pÄ Music Player 5 Àr inte klockren iaf.

Har testat det och slÄr jag av spelaren helt sÄ börjar den om frÄn början pÄ den filen man var pÄ... sÄ har jag lyssnat 5 minuter och slÄr av spelaren helt sÄ fÄr man höra samma 5 minuter igen vid ny uppstart...

PÄ Pocket Player sÄ hittar jag ingen sÄn funktion...

Hur Àr Pocket player med album art?

Har inte en aning, men det ser iaf bra ut pÄ screens....

Hade det problemet tidigare men nĂ„n vĂ€nlig sjĂ€l hĂ€r inne löste det Ă„t mig :unsure: Ändra sĂ„ att ordboken föreslĂ„r ord först efter 2xbokstĂ€ver istĂ€llet sĂ„ löser det sig nog.

Ta bort det helt.... :D

Postad 12 November 2008 - 19:29

McGilljam
  • McGilljam
  • AnvĂ€ndare

• 167 inlĂ€gg
  • 0
Hmmmmmm...

Hej !
min erfarenhet nu efter 1 mÄnads anvÀndande Àr att batteritiden Àr ca 50%
av den i min 2 Är gammla 990 vid mp3 lyssnande ( Ljud böcker )
anvÀnder den konstant minst 7 timmar pÄ jobbet och sen brukar jag sommna med
den pÄ nÀr jag kommer hem o lÀgger mig

NÀr jag fick den sÄ blev jag mycket oroad nÀr jag testade första gÄngen och batteriet
blev tommt efter 4 timmars lyssnande och telefonen var sÄ varm att kunnat steka pÄ den
men jag konstaterade att det Àr nÄtt programerigs fel i ericssons mediapanel som gör det
för anvÀnde man mediaspelaren direkt sÄ rÀckte batteriet minst 12-13 timmar och ingen
vÀrme alls heller

Nu anvÀnder jag Pocket music bundle 5,1 och den slÄr det mesta jag lyssnat pÄ i bÄde ljudvÀg
och i möjligheter att sortera filerna med ,för det var ofta ett problem i 990
oftast funkade det bra men ibland nÀr folk inte tÀnkte pÄ vilken info filerna borde ha blev det problem

jÀmmfört med 990 nÀr den var ny
helt full laddad sÄ hade jag ca 20% batteri kvar efter 7 timmars lyssnande och nÄgra korta samtal
men nu nÀr den Àr 2 Är gammal och anvÀnd alla arbetsdagar samt att man sommnat med den nÀstan alltid
sÄ efter 15 timmars lyssnande sÄ har jag 80% batteri kvar

Nu i morse nÀr jag kom hem hade jag 80% kvar i batteriet efter 7 tim lyssnande och en del knappande
och lek med den ocksÄ sÄ det Àr vÀl helt acceptabelt tycker jag

12 sms.... 6œ timme senare... med sĂ€kert 5 timmars lyssnande pĂ„ ljudbok sĂ„ har jag 60% kvar...
IkvÀll rÀcker nog batteriet iaf...

Den blir inte alls lika varm med Pocket Player... kÀnns som den drar mindre... om den nu kan göra det...

Postad 12 November 2008 - 19:29

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlĂ€gg
  • 0

Denna funktion pÄ Music Player 5 Àr inte klockren iaf.

Vad synd att det inte funkade som man ville. För mig spelar det inte sÄ stor roll sÄ jag Àr nöjd ÀndÄ.
Tycker ljudet i sig Àr viktigast... men vist Àr det bra om allt annat Àr bra ocksÄ :-)

/Melone

Postad 12 November 2008 - 19:34

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlĂ€gg
  • 0
Testade och installerade en 30-dagars test av Pocket Player och kan bara sÀga att det vimlar av instÀllningar!! Finns bland annat nÄgot som heter:
Auto Resume One Track
Auto Resume All Tracks

I Pocket Music Player Bundle 5.1 finns valet:
FortsÀtt frÄn sista positionen vid start

Testat funktionerna i bÄda spelarna.. och bÄda fortsÀtter dÀr man var nÀr applikationen startas upp igen.

Postad 12 November 2008 - 19:41

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlĂ€gg
  • 0

Testade och installerade en 30-dagars test av Pocket Player och kan bara sÀga att det vimlar av instÀllningar!! Finns bland annat nÄgot som heter:
Auto Resume One Track
Auto Resume All Tracks

I Pocket Music Player Bundle 5.1 finns valet:
FortsÀtt frÄn sista positionen vid start

Testat funktionerna i bÄda spelarna.. och bÄda fortsÀtter dÀr man var nÀr applikationen startas upp igen.

Nu har jag ocksÄ testat och visst funkar det!
/Melone

Postad 12 November 2008 - 19:47

McGilljam
  • McGilljam
  • AnvĂ€ndare

• 167 inlĂ€gg
  • 0

Auto Resume One Track
Auto Resume All Tracks

Jag letar och letar... men hittar inte....

Postad 12 November 2008 - 19:51

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlĂ€gg
  • 0

Vilken version ÀnvÀnder du? Àr det 5.1?

Postad 12 November 2008 - 20:50

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlĂ€gg
  • 0

VÀlj Meny & Seek/Resume. Valen finns dÀr under.

Postad 12 November 2008 - 20:50

McGilljam
  • McGilljam
  • AnvĂ€ndare

• 167 inlĂ€gg
  • 0

Vilken version ÀnvÀnder du? Àr det 5.1?

Pocket Player 3.7...

Postad 12 November 2008 - 20:59

McGilljam
  • McGilljam
  • AnvĂ€ndare

• 167 inlĂ€gg
  • 0

VÀlj Meny & Seek/Resume. Valen finns dÀr under.

Meh... dÀr hade ju jag inte kollat... jue... *ASG*

tack... PoK

Edit: DET FUNKA!!!!!!! TACK TACK TACK TACK TACK TACK!!!!

Nu behÄller jag nog Pocket Player dÄ jag tycker den funkar mycket bÀttre...

Redigerat av McGilljam, 12 November 2008 - 21:01.

Postad 12 November 2008 - 22:07

Gretzky
  • Gretzky
  • Wannabe

• 20 inlĂ€gg
  • 0
Nu har jag lyckats fÄtt min mail att komma till telefonen, men jag fÄr inte ivÀg nÄgra frÄn den. Har en egen domÀn och om man anvÀnder webhotellets utgÄende server sÄ ska man stÀlla om en port i datorns Outlook, men hur gör man detta i telefonen. Hittar inget efter mycket letande.

Postad 12 November 2008 - 22:37

McGilljam
  • McGilljam
  • AnvĂ€ndare

• 167 inlĂ€gg
  • 0
Kan man inte fÄ ljudet (ringsignaler/sms/mail) att bara gÄ i lurarna om man kopplat in dom, och i nallen nÀr man plockar ur dom? :unsure:

Postad 12 November 2008 - 23:23

MapleDouglas
  • MapleDouglas
  • Amatör

• 54 inlĂ€gg
  • 0
Jag har aktiverat lösenordfunktionen pĂ„ min Xperia, och varje gĂ„ng man startar telefonen och ska knappa in den dröjer det ett antal sekunder efter att kodskĂ€rmen dykt upp innan man faktiskt kan trycka pĂ„ siffrorna. Likadant med PIN-koden. Är likadant pĂ„ alla Xperias? Ganska frustrerande med en skĂ€rm som inte svarar... :unsure:

Postad 12 November 2008 - 23:37

Pubba
  • Pubba
  • Wannabe

• 17 inlĂ€gg
  • 0
HÀr Àr ett program som jag skrev för att jag blev trött pÄ att behöva vÀlja en separat panel bara för att kunna lyssna pÄ FM-radio.

Programmet laddar standardpanelernas dll-filer och aktiverar dom som "nÀstan" vanliga program.

Efter installationen sÄ finns det tvÄ extra ikoner under Program, en för Radio och en för Media Experience. Det fungerar ocksÄ att t.ex koppla en knapp till radio/media sÄ att det blir mer lÀttillgÀngligt.

TyvÀrr sÄ tar radioprogrammet nÄgra sekunder att stÀnga ner, men det fÄr man leva med för tillfÀllet. Det var en ganska komplicerad rutin för att frigöra det frÄn minnet, iallafall om man ville kunna starta det en gÄng till!

Hoppas att nÄgon annan Àn jag sjÀlv tycker att det Àr anvÀndbart :unsure:

// Pubba

Bifogad fil(er)

Redigerat av Pubba, 13 November 2008 - 00:06.

Postad 12 November 2008 - 23:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlĂ€gg
  • 0
Inte illa...

Är det svĂ„rt att göra program till WM ?
Är lite sugen att lĂ€ra mig men jag Ă€r helt okunnig pĂ„ det omrĂ„det :unsure:

Tips pÄ böcker eller dyligt ?

Postad 12 November 2008 - 23:55

Unregistered006eb26d
  • Unregistered006eb26d
  • Amatör

• 65 inlĂ€gg
  • 0
ARRGHH! första gÄngen pÄ resande fot med x1 och det ballar ur.
Ett mÄl var att anvÀnda gpsen för att navigera men bÄde i
tom tom och google maps lÀge sÄ rÄhÀnger sig telefonen efter
nÄgra , nÄgon minut. Soft reset eller ta bort batteri Àr det
enda som hjÀlper. Skulle hitta till ett hotell i lund och efter
sjunde hÀngningen höll jag pÄ o slÀnga ut skiten genom rutan.
Det Àr aningen omstÀndigt att Äka en kilometer o sedan boota
om den mycket *snabbstartande* x1. Har nÄgon hört om detta
problem?
( postat med xperia :unsure: )

Postad 13 November 2008 - 00:16

Pubba
  • Pubba
  • Wannabe

• 17 inlĂ€gg
  • 0

Inte illa...

Är det svĂ„rt att göra program till WM ?
Är lite sugen att lĂ€ra mig men jag Ă€r helt okunnig pĂ„ det omrĂ„det :unsure:

Tips pÄ böcker eller dyligt ?

Vet tyvÀrr inte om det finns nÄgra bra böcker om WM-utveckling. Men lÀs nÄgon bok om C++ om du Àr intresserad av systemutveckling eller om .Net och C# om du Àr mer intresserad av applikationsutveckling.

C++ Àr att rekommendera eftersom det tÀcker allt och Àr det bÀsta alternativet om man vill göra snabba program som inte belastar WM sÄ mycket. Men det krÀver lite mer arbete att fÄ nÄgot gjort med C++.

Kolla pÄ MSDN (Microsoft Developer Network), dÀr finns den mesta informationen som man behöver.

Postad 13 November 2008 - 00:22

ThomasX1
  • ThomasX1
  • ForumrĂ€v

• 925 inlĂ€gg
  • 0

ARRGHH! första gÄngen pÄ resande fot med x1 och det ballar ur.
Ett mÄl var att anvÀnda gpsen för att navigera men bÄde i
tom tom och google maps lÀge sÄ rÄhÀnger sig telefonen efter
nÄgra , nÄgon minut. Soft reset eller ta bort batteri Àr det
enda som hjÀlper. Skulle hitta till ett hotell i lund och efter
sjunde hÀngningen höll jag pÄ o slÀnga ut skiten genom rutan.
Det Àr aningen omstÀndigt att Äka en kilometer o sedan boota
om den mycket *snabbstartande* x1. Har nÄgon hört om detta
problem?
( postat med xperia :unsure: )

Varför inte Telia Navigator (om du har Telia). Körde det pÄ p990 med separat gps tidigare - ingen höjdare med den telefonen men med X1:an fungerar det strÄlande! Avgift per mÄnad men ÀndÄ!

Postad 13 November 2008 - 00:33

ThomasX1
  • ThomasX1
  • ForumrĂ€v

• 925 inlĂ€gg
  • 0

Nu har jag lyckats fÄtt min mail att komma till telefonen, men jag fÄr inte ivÀg nÄgra frÄn den. Har en egen domÀn och om man anvÀnder webhotellets utgÄende server sÄ ska man stÀlla om en port i datorns Outlook, men hur gör man detta i telefonen. Hittar inget efter mycket letande.

Har samma problem. Det fungerar med operatörens server om Wlan Àr avstÀngt och det fungerar med bredbandets server om Wlan Àr pÄ. AlltsÄ fÄr man ha tvÄ mailkonton att anvÀndas beroende pÄ hur man Àr uppkopplad. (Irriterande med tvÄ olika mappar för utgÄende e-post). Har ocksÄ fÄtt tips om Àndrade portar men hittar inte heller det. Har dökt hjÀlp hos SonyEricsson och Tela utan resultat. Det Àr för jÀkligt att man skall behöva lÀgga ner dagar pÄ detta!

Postad 13 November 2008 - 08:26

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlĂ€gg
  • 0

Har samma problem. Det fungerar med operatörens server om Wlan Àr avstÀngt och det fungerar med bredbandets server om Wlan Àr pÄ. AlltsÄ fÄr man ha tvÄ mailkonton att anvÀndas beroende pÄ hur man Àr uppkopplad. (Irriterande med tvÄ olika mappar för utgÄende e-post). Har ocksÄ fÄtt tips om Àndrade portar men hittar inte heller det. Har dökt hjÀlp hos SonyEricsson och Tela utan resultat. Det Àr för jÀkligt att man skall behöva lÀgga ner dagar pÄ detta!

Är det inte det dĂ€r felet som MS slĂ€ppte en patch pĂ„ nyligen? LĂ€nkas i ett inlĂ€gg nĂ„n sida bakĂ„t!

Postad 13 November 2008 - 08:35

McGilljam
  • McGilljam
  • AnvĂ€ndare

• 167 inlĂ€gg
  • 0

HÀr Àr ett program som jag skrev för att jag blev trött pÄ att behöva vÀlja en separat panel bara för att kunna lyssna pÄ FM-radio.

Programmet laddar standardpanelernas dll-filer och aktiverar dom som "nÀstan" vanliga program.

Efter installationen sÄ finns det tvÄ extra ikoner under Program, en för Radio och en för Media Experience. Det fungerar ocksÄ att t.ex koppla en knapp till radio/media sÄ att det blir mer lÀttillgÀngligt.

TyvÀrr sÄ tar radioprogrammet nÄgra sekunder att stÀnga ner, men det fÄr man leva med för tillfÀllet. Det var en ganska komplicerad rutin för att frigöra det frÄn minnet, iallafall om man ville kunna starta det en gÄng till!

Hoppas att nÄgon annan Àn jag sjÀlv tycker att det Àr anvÀndbart :unsure:

// Pubba

Pubba.. jag Àlskar nog dig.

Jag har inte anvÀnt radion i X1'an för jag vÀgrar röra panelerna.... detta otyg.
Nu har du grejjat sÄ att jag kan ta del utav radion... *KRAM*

Ska genast ta hem och testa...

Postad 13 November 2008 - 08:42

ThomasX1
  • ThomasX1
  • ForumrĂ€v

• 925 inlĂ€gg
  • 0

Är det inte det dĂ€r felet som MS slĂ€ppte en patch pĂ„ nyligen? LĂ€nkas i ett inlĂ€gg nĂ„n sida bakĂ„t!

Har lÀst in den - ingen skillnad! Vet inte om det skall göras nÄgra instÀllningar! Det Àr lika bra att ge upp!

Postad 13 November 2008 - 08:46

Unregisteredf6d0beb2
  • Unregisteredf6d0beb2
  • AnvĂ€ndare

• 104 inlĂ€gg
  • 0
Hejhopp,

Jag har hÀmtat spb-shell frÄn SE:s hemsida men varje gÄng jag stÀnger av telefonen och sedan sÀtter pÄ igen sÄ kommer den "vanliga" skÀrmen upp. Hur sÀtter man SPB som default?? Hittar ingen sÄdan instÀllning... :unsure:

Postad 13 November 2008 - 08:57

ThomasX1
  • ThomasX1
  • ForumrĂ€v

• 925 inlĂ€gg
  • 0

Hejhopp,

Jag har hÀmtat spb-shell frÄn SE:s hemsida men varje gÄng jag stÀnger av telefonen och sedan sÀtter pÄ igen sÄ kommer den "vanliga" skÀrmen upp. Hur sÀtter man SPB som default?? Hittar ingen sÄdan instÀllning... :unsure:

Tror inte det gÄr - alla paneler gÄr att ta bort utom panel1 sÄ den ligger vÀl alltid som startpanel.

Postad 13 November 2008 - 09:18

joreimer
  • joreimer
  • AnvĂ€ndare

• 214 inlĂ€gg
  • 0
Till alla som funderar över batteritiden: Man kan inte jÀmföra med en gammal nalle. X1:an har ju kapacitet som en laptop för ett par Är sedan, hur mÄnga laptops klarar mer Àn ett par timmar pÄ batteri?

Det som drar ström Àr:

WiFi
Bluetooth
Prata i telefonen
DÄlig mottagning
HSDPA och Edge/3G
Musiklyssning
Priset tas nog ÀndÄ av filmvisning, hÀr fÄr processorn jobba jÀrnet

Batteritekniken Àr i alla fall pÄ topp, LI-Po Àr ju bland det bÀsta man kan ha.

Vill man att det ska rÀcka lÀnge sÄ stÀnger man av allt, sÀrskilt all onödig radio (GPS, Wifi, 3g mm).

Att ladda efter en dag Àr fullt normalt. SÄ Àven pÄ Nokias Communicator och SE P1i

Kan rekommendera de smÄ batteripackarna man kan köpa pÄ RUSTA/Clas Ohlson för ett par tior. Har anvÀnt sÄdana till tidigare telefoner med utmÀrkt resultat. AlltsÄ en sÄn man kan stoppa ett vanligt Alkalinebatteri i. Borde finnas med min-USB ocksÄ.

Postad 13 November 2008 - 09:25

ThomasX1
  • ThomasX1
  • ForumrĂ€v

• 925 inlĂ€gg
  • 0
Har nu installerat Resco Mediasuite. (Resco file explorer, Photo Viewer, Resco Radio, Audio Recorder). MÄste sÀga att man blir imponerad över X1:ans skÀrm nÀr man kör bildspel frÄn datorns bildmappar. Bra att kunna skicka runt X1:an vid tex. en familjetrÀff utan att behöva samlas kring datorn!

Testade Audio Recorder. Det gÄr att stÀlla in sÄ att inspelning sker automatiskt av varje telefonsamtal. TÀnkte att det var ju bra för oss lite Àldre som lÀtt glömmer vad som avhandlats under dagen (kÀndes nÀstan lite obehagligt att kunna göra detta sÄ enkelt). Testade pÄ första samtalet nu pÄ morgonen men .... det enda som hörs Àr ju min röst klart och tydligt, inte den i andra Ànden! Men man vet ju ialla fall vad man sjÀlv sagt!

Redigerat av ThomasX1, 13 November 2008 - 09:27.

Postad 13 November 2008 - 09:41

Vandelay
  • Vandelay
  • Wannabe

• 17 inlĂ€gg
  • 0
Efter 2 dagars anvÀndning av X1:an Àr jag hittils mycket nöjd. Vilken telefon :unsure:

Har 2 problem som jag undrar över:

Är det nĂ„gon som vet hur man slĂ„r av Roaming, Ă€r ofta pĂ„ besök nĂ€ra finska grĂ€nsen dĂ„ jag mĂ€rker att den slĂ„r pĂ„ roaming, har för mig att det kan bli dyrt om man svarar.

Jag lyckas inte konfiguera mail-konton, den vill inte koppla upp, samma gÀller skype via 3G nÀtet, SMS gÄr bra att skicka men inte mail

Postad 13 November 2008 - 10:17

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlĂ€gg
  • 0
Jag Àr stÀndigt uppkopplad via 3G/HSDPA, jag synkar min mail mot företagets exhangeserver kontinuerligt (alltsÄ jag fÄr mailen i telefonen exakt samtidgt som de anlÀnder), jag kör Wi-Fi hemma och lyssnar pÄ Mp3 eller surfar i bussen pÄ vÀgen till jobbet, och laddar telefonen var annan eller var tredje dag....första veckan (innan jag installerat alla lustiga program utan mest bara lekte med telefonen) sÄ tog det 5 dygn innan jag behövde ladda, kör man det mest möjliga energisnÄla sÄ rÀcker det sÀkert det dubbla.....jag tycker det Àr kanon.

Postad 13 November 2008 - 10:18

Chiliwise
  • Chiliwise
  • Wannabe

• 20 inlĂ€gg
  • 0
HjÀlp!

Jag har rÄkat lÀgga in en bild som bakgrund i Today sidan (den utan stor klocka) som Àr normalt har Xperia bakgrunden! Hur hittar jag den gamla bilden igen? den svarta med stimma av fÀrger i mitten.

Tack pÄ förhand Björn RyrÄ

Postad 13 November 2008 - 10:43

McGilljam
  • McGilljam
  • AnvĂ€ndare

• 167 inlĂ€gg
  • 0

Jag Àr stÀndigt uppkopplad via 3G/HSDPA, jag synkar min mail mot företagets exhangeserver kontinuerligt (alltsÄ jag fÄr mailen i telefonen exakt samtidgt som de anlÀnder), jag kör Wi-Fi hemma och lyssnar pÄ Mp3 eller surfar i bussen pÄ vÀgen till jobbet, och laddar telefonen var annan eller var tredje dag....första veckan (innan jag installerat alla lustiga program utan mest bara lekte med telefonen) sÄ tog det 5 dygn innan jag behövde ladda, kör man det mest möjliga energisnÄla sÄ rÀcker det sÀkert det dubbla.....jag tycker det Àr kanon.

Det dÀr lÄter som en omöjlighet.

IgÄr lyssnade jag endast pÄ ljudbok, med allt annat i radiovÀg avstÀngt. Endast vanligt GSM. 8 timmar pÄ jobbet med 5 timmar ljudbok gav mig 30% kvar av batteriet.
Jag har inget som ligger och kollar mail eller vÀder... tog emot 2 samtal och skicka 20 sms.

Med andra ord sÄ snÄlade jag styggt och stÀngde av skÀrmen sÄ fort jag petat klart pÄ den.

I mina öron lÄter din upplevelse som en dröm...

Jag har blivit medveten om att om man ska utnyttja resurserna sÄ kostar det batteri, iaf pÄ min.

Postad 13 November 2008 - 10:51

ThomasX1
  • ThomasX1
  • ForumrĂ€v

• 925 inlĂ€gg
  • 0

Det dÀr lÄter som en omöjlighet.

IgÄr lyssnade jag endast pÄ ljudbok, med allt annat i radiovÀg avstÀngt. Endast vanligt GSM. 8 timmar pÄ jobbet med 5 timmar ljudbok gav mig 30% kvar av batteriet.
Jag har inget som ligger och kollar mail eller vÀder... tog emot 2 samtal och skicka 20 sms.

Med andra ord sÄ snÄlade jag styggt och stÀngde av skÀrmen sÄ fort jag petat klart pÄ den.

I mina öron lÄter din upplevelse som en dröm...

Jag har blivit medveten om att om man ska utnyttja resurserna sÄ kostar det batteri, iaf pÄ min.

Jag fattar inte hur det kan vara sÄ olika pÄ samma telefon? Finns ingen chans att min rÀcker mer Àn en dag! Att stÀnga av alla uppdateringar, WiFi, 3G mm verkar vÀl inte vara ngn lösning, dÄ kan man vÀl lika bra stÀnga av den helt och ÄtergÄ till ngn gammal modell som bara har telefon och SMS.

Postad 13 November 2008 - 10:57

ThomasX1
  • ThomasX1
  • ForumrĂ€v

• 925 inlĂ€gg
  • 0
Finns det inte nÄgon hÀr som kan tipsa om nÄgon guru inom detta med instÀllning av e-post? Var och varannan verkar ju ha problem med detta. Please!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

7 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 7 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Titan Noir Max
    Rian
    2026-09-06 21:47:55
  • Använda filter
    johan b-lund
    2026-09-02 18:54:35
  • LFE reference och Center ch
    johan b-lund
    2026-09-02 18:43:15
  • Resultat
    johan b-lund
    2026-08-29 19:05:31
  • johan b-lund
    2026-08-29 18:55:18
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.