Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 November 2008 - 12:12

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Patch Tuesday - fix up the WM6.1 SMTP send issue
For those of you who have noticed the SMTP sending bug recently, the folks over at the Outlook Mobile blog have put up a patch! Here's the link to it:

http://blogs.msdn.co...x-released.aspx

Postad 12 November 2008 - 12:34

Mörk
  • Mörk
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Quotar mig själv eftersom inlägget verkade försvinna mitt i allt. Hoppas på bättre lycka denna gången :)

Jag skrev tidigare i tråden för Samsung Omnia men känner att jag vill höra från användare på båda sidor innan jag tar ett beslut.

Jag sitter i valet&kvalet mellan Samsung Omnia och SE Xperia just nu. Har pendlat fram och tillbaka mellan modellerna och kommer undan med ungefär samma pris oavsett vilken jag väljer genom omtecknade av mitt abonemang nu i december. Det som har fått mitt beslut att tippa något mer åt samsunghållet är det enkla faktumet att den känns smidig och snygg nog för mig att orka lägga ner lite tid på oavsett hur krångligt WM än verkar. Samt att jag helt enkelt är lite av en samsung fanboi ;)

Jag pendlar mycket till vardags så för mig kommer musik, radio och filmuppspelning vara de två viktigaste extrafunktionerna vilket betyder att jag förhoppningsvis kan göra mig av med min klumpiga mp3spelare helt och hållet. Vilken av Omnian och Xperian är den bättre multimediaspelaren om man bortser från det inbyggda minnet? Xperia verkar ju verkligen ha en mer högupplöst display men det kanske inte spelar så stor roll på xvidavkodat material? Varför valde ni Xperia bland alla andra touch telefoner på marknaden?

Tacksam för lite vägledning ;)

Postad 12 November 2008 - 12:47

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

Det där ska bli intressant att jämföra med.

Kan du uppskatta ungefärlig sammanlagd uppspelningstid?

Jag pausar bara under rasterna, så det blir några timmar (uppskattat ca 9 timmar speltid). jag stänger dock inte av bluetooth under tiden.

Jag skall göra en ny test idag bara med kabel inkopplad (skickat 3 sms redan) men du får vänta till inatt innan jag kan svara igen ;)

Jag har lite problem med Coreplayer.... den låser telefonen ibland när jag taggat en bild till MP3 filerna :) Försökt att ominstallera den, men det funkar inget vidare. Känns som det är en liknande bug som 3Dtflow hade med fotobiblioteket...telefonen hänger sig när grafiken skall laddas. Jag märkte ingenting av detta när jag körde SPB shell och coreplayer, kanske det finns någon konflikt mellan 3Dtflow och coreplayer? Någon annan som har liknande problem? Telefonen låser sig alltså ibland när album omslagen skall laddas upp i coreplayer.

Postad 12 November 2008 - 13:02

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Börjar undra om det är något fel med min x1.a

När jag har tangentbordet ute, så skriver jag med tummarna och som naturligt det är så har jag pekfingrarna bakom skärmen, mot det plastskyddet som är bakom. Men känner av en liten kletig yta på utsidan av plastskyddet?

Är det inte bara rester från skyddsfolien som satt där? Eller ha du den kvar?

Postad 12 November 2008 - 13:17

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Måste bara säga att Music Player 5 är klockren! Eq'n låter super! Tycker den slår Coreplayer rejält.

/Melone

Postad 12 November 2008 - 13:22

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

Måste bara säga att Music Player 5 är klockren! Eq'n låter super! Tycker den slår Coreplayer rejält.

/Melone

Har du lust att länka till programmet?

Postad 12 November 2008 - 13:30

miz
  • miz
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Har du lust att länka till programmet?

Kan det va denna? http://www.pocketmind.com/pmfp.htm

Postad 12 November 2008 - 13:32

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Kan det va denna? http://www.pocketmind.com/pmfp.htm

Japp det är den!

Postad 12 November 2008 - 13:45

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Jag har upplevt batteritiden på telefonen som rätt bra. Hade tidigare en P1a ochupplever att jag får ungefär samma tid trots att jag använder X1an mer. har lyckats tömma den på ca 7-8 timmar genom att surfa under typ 5 timmar, tanka torrents i 30 min, skicka ca 10sms och ringt i kanske 15 min. Men som tidigare sagt, använder man den som en bärbar dator så är det klart att man tömmer den.. o jag tycker den har riktigt bra batteritid med tanke på vad man använder på den.

Jag körde turbo3G och hade bluetooth o wifi avstängt.

Normalt klarar jag en hel dag utan laddning och har haft mellan 70-10% kvar på kvällen.

/Joel

Postad 12 November 2008 - 13:53

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Sista frågan först, ja det är en riktig GPS som inte behöver nån uppkoppling för att fungera, den bara hittar satelliterna snabbare om den får använda uppkopplingen också...

Angående Telia kan jag inte svara dig, men maxtaxan via surfport är ju 9kr om dagen, du får fri datatrafik för 199:- i månaden, och det finns så många roliga/användbara saker på X1:an som gör att man vill vara uppkopplad hela tiden så då är ändå maxtaxan via surfport dyrare än fri datatrafik. Alltså skaffa fri trafik.

Tänkte bara förtydliga att om du använder google maps som är förinstallerat så använder du datatrafik även när du kör GPS. Själva GPSen använder ingen data, men beroende på vilket program du använder kan det kosta.

En annan nackdel med att köra på maxtaxan är att den oftast inte (eller aldrig?) kör på turbo3g utan bara på vanliga 3G-nätet. Jag fick en förbättring på ca 8ggr i hastighet efter jag skaffade turbo3g hos telenor mot för vanliga 3G. Testade hastigheten vid flera tillfällen via tptest.se/mobil

/joel

Postad 12 November 2008 - 14:29

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Håller just nu på att testa Pocket Player....

Postad bild
Default SkinPostad bild
BrowsingPostad bild
Equalizer Panel
Den har bland annat default skin med 800*480 att välja...

Det dåliga med dom här spelarna är att dom inte kommer ihåg EXAKT var man var om man stänger ned dom.
Däremot går det att få knapparna i ToDay för att snabbt kunan styra den, precis som med Music Player 5.

Version 3.7 just released! See what's new, including improved browser, library, touch gestures, UPnP, lyrics and more!

Pocket Player 3.7 is a rockin' way to enjoy music and video on your Windows Mobile device. Through multiple media and playlist formats, Internet connectivity, plugin extensions, and an intuitive interface, Pocket Player means less taps, more music!

Postad 12 November 2008 - 14:32

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Fint det förra inlägget blev då.... NOT!

Postad 12 November 2008 - 15:05

kallespratt
  • kallespratt
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
finns det nån som har fått igång flash i webbläsaren ., tacksam för svar

Postad 12 November 2008 - 15:51

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Håller just nu på att testa Pocket Player....

Det dåliga med dom här spelarna är att dom inte kommer ihåg EXAKT var man var om man stänger ned dom.

Finns en inställning "fortsätt från sista position vid start" har inte testat den själv men det låter som det du efterfrågar.

/Melone

Redigerat av Melone, 12 November 2008 - 15:52.

Postad 12 November 2008 - 15:57

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Hur är Pocket player med album art?

Postad 12 November 2008 - 17:30

Viikt0rr
  • Viikt0rr
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som har problem när man skriver ganska snabbt på tangentbordet och skriver då, så blir det åd, sä, då blir det äs. så blir ås, äd blir dä. det ar bara när man trycker s + å eller ä och d + å eller ä.

Postad 12 November 2008 - 17:42

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0

Är det någon mer än jag som har problem när man skriver ganska snabbt på tangentbordet och skriver då, så blir det åd, sä, då blir det äs. så blir ås, äd blir dä. det ar bara när man trycker s + å eller ä och d + å eller ä.

Hade det problemet tidigare men nån vänlig själ här inne löste det åt mig :) Ändra så att ordboken föreslår ord först efter 2xbokstäver istället så löser det sig nog.

Postad 12 November 2008 - 18:46

winkelhock
  • winkelhock
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Hej !
min erfarenhet nu efter 1 månads användande är att batteritiden är ca 50%
av den i min 2 år gammla 990 vid mp3 lyssnande ( Ljud böcker )
använder den konstant minst 7 timmar på jobbet och sen brukar jag sommna med
den på när jag kommer hem o lägger mig

När jag fick den så blev jag mycket oroad när jag testade första gången och batteriet
blev tommt efter 4 timmars lyssnande och telefonen var så varm att kunnat steka på den
men jag konstaterade att det är nått programerigs fel i ericssons mediapanel som gör det
för använde man mediaspelaren direkt så räckte batteriet minst 12-13 timmar och ingen
värme alls heller

Nu använder jag Pocket music bundle 5,1 och den slår det mesta jag lyssnat på i både ljudväg
och i möjligheter att sortera filerna med ,för det var ofta ett problem i 990
oftast funkade det bra men ibland när folk inte tänkte på vilken info filerna borde ha blev det problem

jämmfört med 990 när den var ny
helt full laddad så hade jag ca 20% batteri kvar efter 7 timmars lyssnande och några korta samtal
men nu när den är 2 år gammal och använd alla arbetsdagar samt att man sommnat med den nästan alltid
så efter 15 timmars lyssnande så har jag 80% batteri kvar

Nu i morse när jag kom hem hade jag 80% kvar i batteriet efter 7 tim lyssnande och en del knappande
och lek med den också så det är väl helt acceptabelt tycker jag

Postad 12 November 2008 - 19:17

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Finns en inställning "fortsätt från sista position vid start" har inte testat den själv men det låter som det du efterfrågar.

/Melone

Denna funktion på Music Player 5 är inte klockren iaf.

Har testat det och slår jag av spelaren helt så börjar den om från början på den filen man var på... så har jag lyssnat 5 minuter och slår av spelaren helt så får man höra samma 5 minuter igen vid ny uppstart...

Pocket Player så hittar jag ingen sån funktion...

Hur är Pocket player med album art?

Har inte en aning, men det ser iaf bra ut på screens....

Hade det problemet tidigare men nån vänlig själ här inne löste det åt mig :unsure: Ändra så att ordboken föreslår ord först efter 2xbokstäver istället så löser det sig nog.

Ta bort det helt.... :D

Postad 12 November 2008 - 19:29

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Hmmmmmm...

Hej !
min erfarenhet nu efter 1 månads användande är att batteritiden är ca 50%
av den i min 2 år gammla 990 vid mp3 lyssnande ( Ljud böcker )
använder den konstant minst 7 timmar på jobbet och sen brukar jag sommna med
den på när jag kommer hem o lägger mig

När jag fick den så blev jag mycket oroad när jag testade första gången och batteriet
blev tommt efter 4 timmars lyssnande och telefonen var så varm att kunnat steka på den
men jag konstaterade att det är nått programerigs fel i ericssons mediapanel som gör det
för använde man mediaspelaren direkt så räckte batteriet minst 12-13 timmar och ingen
värme alls heller

Nu använder jag Pocket music bundle 5,1 och den slår det mesta jag lyssnat på i både ljudväg
och i möjligheter att sortera filerna med ,för det var ofta ett problem i 990
oftast funkade det bra men ibland när folk inte tänkte på vilken info filerna borde ha blev det problem

jämmfört med 990 när den var ny
helt full laddad så hade jag ca 20% batteri kvar efter 7 timmars lyssnande och några korta samtal
men nu när den är 2 år gammal och använd alla arbetsdagar samt att man sommnat med den nästan alltid
så efter 15 timmars lyssnande så har jag 80% batteri kvar

Nu i morse när jag kom hem hade jag 80% kvar i batteriet efter 7 tim lyssnande och en del knappande
och lek med den också så det är väl helt acceptabelt tycker jag

12 sms.... 6½ timme senare... med säkert 5 timmars lyssnande på ljudbok så har jag 60% kvar...
Ikväll räcker nog batteriet iaf...

Den blir inte alls lika varm med Pocket Player... känns som den drar mindre... om den nu kan göra det...

Postad 12 November 2008 - 19:29

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Denna funktion på Music Player 5 är inte klockren iaf.

Vad synd att det inte funkade som man ville. För mig spelar det inte så stor roll så jag är nöjd ändå.
Tycker ljudet i sig är viktigast... men vist är det bra om allt annat är bra också :-)

/Melone

Postad 12 November 2008 - 19:34

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0
Testade och installerade en 30-dagars test av Pocket Player och kan bara säga att det vimlar av inställningar!! Finns bland annat något som heter:
Auto Resume One Track
Auto Resume All Tracks

I Pocket Music Player Bundle 5.1 finns valet:
Fortsätt från sista positionen vid start

Testat funktionerna i båda spelarna.. och båda fortsätter där man var när applikationen startas upp igen.

Postad 12 November 2008 - 19:41

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Testade och installerade en 30-dagars test av Pocket Player och kan bara säga att det vimlar av inställningar!! Finns bland annat något som heter:
Auto Resume One Track
Auto Resume All Tracks

I Pocket Music Player Bundle 5.1 finns valet:
Fortsätt från sista positionen vid start

Testat funktionerna i båda spelarna.. och båda fortsätter där man var när applikationen startas upp igen.

Nu har jag också testat och visst funkar det!
/Melone

Postad 12 November 2008 - 19:47

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Auto Resume One Track
Auto Resume All Tracks

Jag letar och letar... men hittar inte....

Postad 12 November 2008 - 19:51

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Vilken version änvänder du? är det 5.1?

Postad 12 November 2008 - 20:50

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Välj Meny & Seek/Resume. Valen finns där under.

Postad 12 November 2008 - 20:50

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Vilken version änvänder du? är det 5.1?

Pocket Player 3.7...

Postad 12 November 2008 - 20:59

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Välj Meny & Seek/Resume. Valen finns där under.

Meh... där hade ju jag inte kollat... jue... *ASG*

tack... PoK

Edit: DET FUNKA!!!!!!! TACK TACK TACK TACK TACK TACK!!!!

Nu behåller jag nog Pocket Player då jag tycker den funkar mycket bättre...

Redigerat av McGilljam, 12 November 2008 - 21:01.

Postad 12 November 2008 - 22:07

Gretzky
  • Gretzky
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Nu har jag lyckats fått min mail att komma till telefonen, men jag får inte iväg några från den. Har en egen domän och om man använder webhotellets utgående server så ska man ställa om en port i datorns Outlook, men hur gör man detta i telefonen. Hittar inget efter mycket letande.

Postad 12 November 2008 - 22:37

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Kan man inte få ljudet (ringsignaler/sms/mail) att bara gå i lurarna om man kopplat in dom, och i nallen när man plockar ur dom? :unsure:

Postad 12 November 2008 - 23:23

MapleDouglas
  • MapleDouglas
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Jag har aktiverat lösenordfunktionen på min Xperia, och varje gång man startar telefonen och ska knappa in den dröjer det ett antal sekunder efter att kodskärmen dykt upp innan man faktiskt kan trycka på siffrorna. Likadant med PIN-koden. Är likadant på alla Xperias? Ganska frustrerande med en skärm som inte svarar... :unsure:

Postad 12 November 2008 - 23:37

Pubba
  • Pubba
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Här är ett program som jag skrev för att jag blev trött på att behöva välja en separat panel bara för att kunna lyssna på FM-radio.

Programmet laddar standardpanelernas dll-filer och aktiverar dom som "nästan" vanliga program.

Efter installationen så finns det två extra ikoner under Program, en för Radio och en för Media Experience. Det fungerar också att t.ex koppla en knapp till radio/media så att det blir mer lättillgängligt.

Tyvärr så tar radioprogrammet några sekunder att stänga ner, men det får man leva med för tillfället. Det var en ganska komplicerad rutin för att frigöra det från minnet, iallafall om man ville kunna starta det en gång till!

Hoppas att någon annan än jag själv tycker att det är användbart :unsure:

// Pubba

Bifogad fil(er)

Redigerat av Pubba, 13 November 2008 - 00:06.

Postad 12 November 2008 - 23:47

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Inte illa...

Är det svårt att göra program till WM ?
Är lite sugen att lära mig men jag är helt okunnig på det området :unsure:

Tips på böcker eller dyligt ?

Postad 12 November 2008 - 23:55

Unregistered006eb26d
  • Unregistered006eb26d
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
ARRGHH! första gången på resande fot med x1 och det ballar ur.
Ett mål var att använda gpsen för att navigera men både i
tom tom och google maps läge så råhänger sig telefonen efter
några , någon minut. Soft reset eller ta bort batteri är det
enda som hjälper. Skulle hitta till ett hotell i lund och efter
sjunde hängningen höll jag på o slänga ut skiten genom rutan.
Det är aningen omständigt att åka en kilometer o sedan boota
om den mycket *snabbstartande* x1. Har någon hört om detta
problem?
( postat med xperia :unsure: )

Postad 13 November 2008 - 00:16

Pubba
  • Pubba
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Inte illa...

Är det svårt att göra program till WM ?
Är lite sugen att lära mig men jag är helt okunnig på det området :unsure:

Tips på böcker eller dyligt ?

Vet tyvärr inte om det finns några bra böcker om WM-utveckling. Men läs någon bok om C++ om du är intresserad av systemutveckling eller om .Net och C# om du är mer intresserad av applikationsutveckling.

C++ är att rekommendera eftersom det täcker allt och är det bästa alternativet om man vill göra snabba program som inte belastar WM så mycket. Men det kräver lite mer arbete att få något gjort med C++.

Kolla på MSDN (Microsoft Developer Network), där finns den mesta informationen som man behöver.

Postad 13 November 2008 - 00:22

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

ARRGHH! första gången på resande fot med x1 och det ballar ur.
Ett mål var att använda gpsen för att navigera men både i
tom tom och google maps läge så råhänger sig telefonen efter
några , någon minut. Soft reset eller ta bort batteri är det
enda som hjälper. Skulle hitta till ett hotell i lund och efter
sjunde hängningen höll jag på o slänga ut skiten genom rutan.
Det är aningen omständigt att åka en kilometer o sedan boota
om den mycket *snabbstartande* x1. Har någon hört om detta
problem?
( postat med xperia :unsure: )

Varför inte Telia Navigator (om du har Telia). Körde det på p990 med separat gps tidigare - ingen höjdare med den telefonen men med X1:an fungerar det strålande! Avgift per månad men ändå!

Postad 13 November 2008 - 00:33

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Nu har jag lyckats fått min mail att komma till telefonen, men jag får inte iväg några från den. Har en egen domän och om man använder webhotellets utgående server så ska man ställa om en port i datorns Outlook, men hur gör man detta i telefonen. Hittar inget efter mycket letande.

Har samma problem. Det fungerar med operatörens server om Wlan är avstängt och det fungerar med bredbandets server om Wlan är på. Alltså får man ha två mailkonton att användas beroende på hur man är uppkopplad. (Irriterande med två olika mappar för utgående e-post). Har också fått tips om ändrade portar men hittar inte heller det. Har dökt hjälp hos SonyEricsson och Tela utan resultat. Det är för jäkligt att man skall behöva lägga ner dagar på detta!

Postad 13 November 2008 - 08:26

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1567 inlägg
  • 0

Har samma problem. Det fungerar med operatörens server om Wlan är avstängt och det fungerar med bredbandets server om Wlan är på. Alltså får man ha två mailkonton att användas beroende på hur man är uppkopplad. (Irriterande med två olika mappar för utgående e-post). Har också fått tips om ändrade portar men hittar inte heller det. Har dökt hjälp hos SonyEricsson och Tela utan resultat. Det är för jäkligt att man skall behöva lägga ner dagar på detta!

Är det inte det där felet som MS släppte en patch på nyligen? Länkas i ett inlägg nån sida bakåt!

Postad 13 November 2008 - 08:35

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Här är ett program som jag skrev för att jag blev trött på att behöva välja en separat panel bara för att kunna lyssna på FM-radio.

Programmet laddar standardpanelernas dll-filer och aktiverar dom som "nästan" vanliga program.

Efter installationen så finns det två extra ikoner under Program, en för Radio och en för Media Experience. Det fungerar också att t.ex koppla en knapp till radio/media så att det blir mer lättillgängligt.

Tyvärr så tar radioprogrammet några sekunder att stänga ner, men det får man leva med för tillfället. Det var en ganska komplicerad rutin för att frigöra det från minnet, iallafall om man ville kunna starta det en gång till!

Hoppas att någon annan än jag själv tycker att det är användbart :unsure:

// Pubba

Pubba.. jag älskar nog dig.

Jag har inte använt radion i X1'an för jag vägrar röra panelerna.... detta otyg.
Nu har du grejjat så att jag kan ta del utav radion... *KRAM*

Ska genast ta hem och testa...

Postad 13 November 2008 - 08:42

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Är det inte det där felet som MS släppte en patch på nyligen? Länkas i ett inlägg nån sida bakåt!

Har läst in den - ingen skillnad! Vet inte om det skall göras några inställningar! Det är lika bra att ge upp!

Postad 13 November 2008 - 08:46

Unregisteredf6d0beb2
  • Unregisteredf6d0beb2
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Hejhopp,

Jag har hämtat spb-shell från SE:s hemsida men varje gång jag stänger av telefonen och sedan sätter på igen så kommer den "vanliga" skärmen upp. Hur sätter man SPB som default?? Hittar ingen sådan inställning... :unsure:

Postad 13 November 2008 - 08:57

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Hejhopp,

Jag har hämtat spb-shell från SE:s hemsida men varje gång jag stänger av telefonen och sedan sätter på igen så kommer den "vanliga" skärmen upp. Hur sätter man SPB som default?? Hittar ingen sådan inställning... :unsure:

Tror inte det går - alla paneler går att ta bort utom panel1 så den ligger väl alltid som startpanel.

Postad 13 November 2008 - 09:18

joreimer
  • joreimer
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
Till alla som funderar över batteritiden: Man kan inte jämföra med en gammal nalle. X1:an har ju kapacitet som en laptop för ett par år sedan, hur många laptops klarar mer än ett par timmar på batteri?

Det som drar ström är:

WiFi
Bluetooth
Prata i telefonen
Dålig mottagning
HSDPA och Edge/3G
Musiklyssning
Priset tas nog ändå av filmvisning, här får processorn jobba järnet

Batteritekniken är i alla fall på topp, LI-Po är ju bland det bästa man kan ha.

Vill man att det ska räcka länge så stänger man av allt, särskilt all onödig radio (GPS, Wifi, 3g mm).

Att ladda efter en dag är fullt normalt. Så även på Nokias Communicator och SE P1i

Kan rekommendera de små batteripackarna man kan köpa på RUSTA/Clas Ohlson för ett par tior. Har använt sådana till tidigare telefoner med utmärkt resultat. Alltså en sån man kan stoppa ett vanligt Alkalinebatteri i. Borde finnas med min-USB också.

Postad 13 November 2008 - 09:25

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Har nu installerat Resco Mediasuite. (Resco file explorer, Photo Viewer, Resco Radio, Audio Recorder). Måste säga att man blir imponerad över X1:ans skärm när man kör bildspel från datorns bildmappar. Bra att kunna skicka runt X1:an vid tex. en familjeträff utan att behöva samlas kring datorn!

Testade Audio Recorder. Det går att ställa in så att inspelning sker automatiskt av varje telefonsamtal. Tänkte att det var ju bra för oss lite äldre som lätt glömmer vad som avhandlats under dagen (kändes nästan lite obehagligt att kunna göra detta så enkelt). Testade på första samtalet nu på morgonen men .... det enda som hörs är ju min röst klart och tydligt, inte den i andra änden! Men man vet ju ialla fall vad man själv sagt!

Redigerat av ThomasX1, 13 November 2008 - 09:27.

Postad 13 November 2008 - 09:41

Vandelay
  • Vandelay
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Efter 2 dagars användning av X1:an är jag hittils mycket nöjd. Vilken telefon :unsure:

Har 2 problem som jag undrar över:

Är det någon som vet hur man slår av Roaming, är ofta på besök nära finska gränsen då jag märker att den slår på roaming, har för mig att det kan bli dyrt om man svarar.

Jag lyckas inte konfiguera mail-konton, den vill inte koppla upp, samma gäller skype via 3G nätet, SMS går bra att skicka men inte mail

Postad 13 November 2008 - 10:17

jhenrikj
  • jhenrikj
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Jag är ständigt uppkopplad via 3G/HSDPA, jag synkar min mail mot företagets exhangeserver kontinuerligt (alltså jag får mailen i telefonen exakt samtidgt som de anländer), jag kör Wi-Fi hemma och lyssnar på Mp3 eller surfar i bussen på vägen till jobbet, och laddar telefonen var annan eller var tredje dag....första veckan (innan jag installerat alla lustiga program utan mest bara lekte med telefonen) så tog det 5 dygn innan jag behövde ladda, kör man det mest möjliga energisnåla så räcker det säkert det dubbla.....jag tycker det är kanon.

Postad 13 November 2008 - 10:18

Chiliwise
  • Chiliwise
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hjälp!

Jag har råkat lägga in en bild som bakgrund i Today sidan (den utan stor klocka) som är normalt har Xperia bakgrunden! Hur hittar jag den gamla bilden igen? den svarta med stimma av färger i mitten.

Tack på förhand Björn Ryrå

Postad 13 November 2008 - 10:43

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

Jag är ständigt uppkopplad via 3G/HSDPA, jag synkar min mail mot företagets exhangeserver kontinuerligt (alltså jag får mailen i telefonen exakt samtidgt som de anländer), jag kör Wi-Fi hemma och lyssnar på Mp3 eller surfar i bussen på vägen till jobbet, och laddar telefonen var annan eller var tredje dag....första veckan (innan jag installerat alla lustiga program utan mest bara lekte med telefonen) så tog det 5 dygn innan jag behövde ladda, kör man det mest möjliga energisnåla så räcker det säkert det dubbla.....jag tycker det är kanon.

Det där låter som en omöjlighet.

Igår lyssnade jag endast på ljudbok, med allt annat i radioväg avstängt. Endast vanligt GSM. 8 timmar på jobbet med 5 timmar ljudbok gav mig 30% kvar av batteriet.
Jag har inget som ligger och kollar mail eller väder... tog emot 2 samtal och skicka 20 sms.

Med andra ord så snålade jag styggt och stängde av skärmen så fort jag petat klart på den.

I mina öron låter din upplevelse som en dröm...

Jag har blivit medveten om att om man ska utnyttja resurserna så kostar det batteri, iaf på min.

Postad 13 November 2008 - 10:51

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0

Det där låter som en omöjlighet.

Igår lyssnade jag endast på ljudbok, med allt annat i radioväg avstängt. Endast vanligt GSM. 8 timmar på jobbet med 5 timmar ljudbok gav mig 30% kvar av batteriet.
Jag har inget som ligger och kollar mail eller väder... tog emot 2 samtal och skicka 20 sms.

Med andra ord så snålade jag styggt och stängde av skärmen så fort jag petat klart på den.

I mina öron låter din upplevelse som en dröm...

Jag har blivit medveten om att om man ska utnyttja resurserna så kostar det batteri, iaf på min.

Jag fattar inte hur det kan vara så olika på samma telefon? Finns ingen chans att min räcker mer än en dag! Att stänga av alla uppdateringar, WiFi, 3G mm verkar väl inte vara ngn lösning, då kan man väl lika bra stänga av den helt och återgå till ngn gammal modell som bara har telefon och SMS.

Postad 13 November 2008 - 10:57

ThomasX1
  • ThomasX1
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Finns det inte någon här som kan tipsa om någon guru inom detta med inställning av e-post? Var och varannan verkar ju ha problem med detta. Please!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.