For those of you who have noticed the SMTP sending bug recently, the folks over at the Outlook Mobile blog have put up a patch! Here's the link to it:
http://blogs.msdn.co...x-released.aspx
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
Startad av
Scrapanatchi
, Feb 10 2008 19:57
7080 svar till detta ämne
4 relaterade trådar
Postad 12 November 2008 - 12:12
Patch Tuesday - fix up the WM6.1 SMTP send issue
For those of you who have noticed the SMTP sending bug recently, the folks over at the Outlook Mobile blog have put up a patch! Here's the link to it: http://blogs.msdn.co...x-released.aspx Postad 12 November 2008 - 12:34
Quotar mig själv eftersom inlägget verkade försvinna mitt i allt. Hoppas på bättre lycka denna gången
Postad 12 November 2008 - 12:47 Jag pausar bara under rasterna, så det blir några timmar (uppskattat ca 9 timmar speltid). jag stänger dock inte av bluetooth under tiden. Jag skall göra en ny test idag bara med kabel inkopplad (skickat 3 sms redan) men du får vänta till inatt innan jag kan svara igen Jag har lite problem med Coreplayer.... den låser telefonen ibland när jag taggat en bild till MP3 filerna Postad 12 November 2008 - 13:02 Är det inte bara rester från skyddsfolien som satt där? Eller ha du den kvar? Postad 12 November 2008 - 13:17
Måste bara säga att Music Player 5 är klockren! Eq'n låter super! Tycker den slår Coreplayer rejält.
/Melone Postad 12 November 2008 - 13:22 Har du lust att länka till programmet? Postad 12 November 2008 - 13:45
Jag har upplevt batteritiden på telefonen som rätt bra. Hade tidigare en P1a ochupplever att jag får ungefär samma tid trots att jag använder X1an mer. har lyckats tömma den på ca 7-8 timmar genom att surfa under typ 5 timmar, tanka torrents i 30 min, skicka ca 10sms och ringt i kanske 15 min. Men som tidigare sagt, använder man den som en bärbar dator så är det klart att man tömmer den.. o jag tycker den har riktigt bra batteritid med tanke på vad man använder på den.
Jag körde turbo3G och hade bluetooth o wifi avstängt. Normalt klarar jag en hel dag utan laddning och har haft mellan 70-10% kvar på kvällen. /Joel Postad 12 November 2008 - 13:53
Tänkte bara förtydliga att om du använder google maps som är förinstallerat så använder du datatrafik även när du kör GPS. Själva GPSen använder ingen data, men beroende på vilket program du använder kan det kosta. En annan nackdel med att köra på maxtaxan är att den oftast inte (eller aldrig?) kör på turbo3g utan bara på vanliga 3G-nätet. Jag fick en förbättring på ca 8ggr i hastighet efter jag skaffade turbo3g hos telenor mot för vanliga 3G. Testade hastigheten vid flera tillfällen via tptest.se/mobil /joel Postad 12 November 2008 - 14:29
Håller just nu på att testa Pocket Player....
Default Skin Browsing ![]() Equalizer Panel Den har bland annat default skin med 800*480 att välja... Det dåliga med dom här spelarna är att dom inte kommer ihåg EXAKT var man var om man stänger ned dom. Däremot går det att få knapparna i ToDay för att snabbt kunan styra den, precis som med Music Player 5. Version 3.7 just released! See what's new, including improved browser, library, touch gestures, UPnP, lyrics and more! Pocket Player 3.7 is a rockin' way to enjoy music and video on your Windows Mobile device. Through multiple media and playlist formats, Internet connectivity, plugin extensions, and an intuitive interface, Pocket Player means less taps, more music! Postad 12 November 2008 - 15:05
finns det nån som har fått igång flash i webbläsaren ., tacksam för svar
Postad 12 November 2008 - 15:51
Finns en inställning "fortsätt från sista position vid start" har inte testat den själv men det låter som det du efterfrågar. /Melone Redigerat av Melone, 12 November 2008 - 15:52. Postad 12 November 2008 - 17:30
Är det någon mer än jag som har problem när man skriver ganska snabbt på tangentbordet och skriver då, så blir det åd, sä, då blir det äs. så blir ås, äd blir dä. det ar bara när man trycker s + å eller ä och d + å eller ä.
Postad 12 November 2008 - 17:42
Hade det problemet tidigare men nån vänlig själ här inne löste det åt mig Postad 12 November 2008 - 18:46
Hej !
min erfarenhet nu efter 1 månads användande är att batteritiden är ca 50% av den i min 2 år gammla 990 vid mp3 lyssnande ( Ljud böcker ) använder den konstant minst 7 timmar på jobbet och sen brukar jag sommna med den på när jag kommer hem o lägger mig När jag fick den så blev jag mycket oroad när jag testade första gången och batteriet blev tommt efter 4 timmars lyssnande och telefonen var så varm att kunnat steka på den men jag konstaterade att det är nått programerigs fel i ericssons mediapanel som gör det för använde man mediaspelaren direkt så räckte batteriet minst 12-13 timmar och ingen värme alls heller Nu använder jag Pocket music bundle 5,1 och den slår det mesta jag lyssnat på i både ljudväg och i möjligheter att sortera filerna med ,för det var ofta ett problem i 990 oftast funkade det bra men ibland när folk inte tänkte på vilken info filerna borde ha blev det problem jämmfört med 990 när den var ny helt full laddad så hade jag ca 20% batteri kvar efter 7 timmars lyssnande och några korta samtal men nu när den är 2 år gammal och använd alla arbetsdagar samt att man sommnat med den nästan alltid så efter 15 timmars lyssnande så har jag 80% batteri kvar Nu i morse när jag kom hem hade jag 80% kvar i batteriet efter 7 tim lyssnande och en del knappande och lek med den också så det är väl helt acceptabelt tycker jag Postad 12 November 2008 - 19:17
Denna funktion på Music Player 5 är inte klockren iaf. Har testat det och slår jag av spelaren helt så börjar den om från början på den filen man var på... så har jag lyssnat 5 minuter och slår av spelaren helt så får man höra samma 5 minuter igen vid ny uppstart... På Pocket Player så hittar jag ingen sån funktion...
Har inte en aning, men det ser iaf bra ut på screens....
Ta bort det helt.... Postad 12 November 2008 - 19:29
Hmmmmmm...
12 sms.... 6½ timme senare... med säkert 5 timmars lyssnande på ljudbok så har jag 60% kvar... Ikväll räcker nog batteriet iaf... Den blir inte alls lika varm med Pocket Player... känns som den drar mindre... om den nu kan göra det... Postad 12 November 2008 - 19:29
Vad synd att det inte funkade som man ville. För mig spelar det inte så stor roll så jag är nöjd ändå. Tycker ljudet i sig är viktigast... men vist är det bra om allt annat är bra också :-) /Melone Postad 12 November 2008 - 19:34
Testade och installerade en 30-dagars test av Pocket Player och kan bara säga att det vimlar av inställningar!! Finns bland annat något som heter:
Auto Resume One Track Auto Resume All Tracks I Pocket Music Player Bundle 5.1 finns valet: Fortsätt från sista positionen vid start Testat funktionerna i båda spelarna.. och båda fortsätter där man var när applikationen startas upp igen. Postad 12 November 2008 - 19:41
Nu har jag också testat och visst funkar det! /Melone Postad 12 November 2008 - 19:47
Jag letar och letar... men hittar inte.... Postad 12 November 2008 - 19:51
Vilken version änvänder du? är det 5.1? Postad 12 November 2008 - 20:50 Välj Meny & Seek/Resume. Valen finns där under. Postad 12 November 2008 - 20:59
Meh... där hade ju jag inte kollat... jue... *ASG* tack... PoK Edit: DET FUNKA!!!!!!! TACK TACK TACK TACK TACK TACK!!!! Nu behåller jag nog Pocket Player då jag tycker den funkar mycket bättre... Redigerat av McGilljam, 12 November 2008 - 21:01. Postad 12 November 2008 - 22:07
Nu har jag lyckats fått min mail att komma till telefonen, men jag får inte iväg några från den. Har en egen domän och om man använder webhotellets utgående server så ska man ställa om en port i datorns Outlook, men hur gör man detta i telefonen. Hittar inget efter mycket letande.
Postad 12 November 2008 - 22:37
Kan man inte få ljudet (ringsignaler/sms/mail) att bara gå i lurarna om man kopplat in dom, och i nallen när man plockar ur dom?
Postad 12 November 2008 - 23:23
Jag har aktiverat lösenordfunktionen på min Xperia, och varje gång man startar telefonen och ska knappa in den dröjer det ett antal sekunder efter att kodskärmen dykt upp innan man faktiskt kan trycka på siffrorna. Likadant med PIN-koden. Är likadant på alla Xperias? Ganska frustrerande med en skärm som inte svarar...
Postad 12 November 2008 - 23:37
Här är ett program som jag skrev för att jag blev trött på att behöva välja en separat panel bara för att kunna lyssna på FM-radio.
Programmet laddar standardpanelernas dll-filer och aktiverar dom som "nästan" vanliga program. Efter installationen så finns det två extra ikoner under Program, en för Radio och en för Media Experience. Det fungerar också att t.ex koppla en knapp till radio/media så att det blir mer lättillgängligt. Tyvärr så tar radioprogrammet några sekunder att stänga ner, men det får man leva med för tillfället. Det var en ganska komplicerad rutin för att frigöra det från minnet, iallafall om man ville kunna starta det en gång till! Hoppas att någon annan än jag själv tycker att det är användbart // Pubba Bifogad fil(er)Redigerat av Pubba, 13 November 2008 - 00:06. Postad 12 November 2008 - 23:47
Inte illa...
Är det svårt att göra program till WM ? Är lite sugen att lära mig men jag är helt okunnig på det området Tips på böcker eller dyligt ? Postad 12 November 2008 - 23:55
ARRGHH! första gången på resande fot med x1 och det ballar ur.
Ett mål var att använda gpsen för att navigera men både i tom tom och google maps läge så råhänger sig telefonen efter några , någon minut. Soft reset eller ta bort batteri är det enda som hjälper. Skulle hitta till ett hotell i lund och efter sjunde hängningen höll jag på o slänga ut skiten genom rutan. Det är aningen omständigt att åka en kilometer o sedan boota om den mycket *snabbstartande* x1. Har någon hört om detta problem? ( postat med xperia Postad 13 November 2008 - 00:16 Vet tyvärr inte om det finns några bra böcker om WM-utveckling. Men läs någon bok om C++ om du är intresserad av systemutveckling eller om .Net och C# om du är mer intresserad av applikationsutveckling. C++ är att rekommendera eftersom det täcker allt och är det bästa alternativet om man vill göra snabba program som inte belastar WM så mycket. Men det kräver lite mer arbete att få något gjort med C++. Kolla på MSDN (Microsoft Developer Network), där finns den mesta informationen som man behöver. Postad 13 November 2008 - 00:22 Varför inte Telia Navigator (om du har Telia). Körde det på p990 med separat gps tidigare - ingen höjdare med den telefonen men med X1:an fungerar det strålande! Avgift per månad men ändå! Postad 13 November 2008 - 00:33 Har samma problem. Det fungerar med operatörens server om Wlan är avstängt och det fungerar med bredbandets server om Wlan är på. Alltså får man ha två mailkonton att användas beroende på hur man är uppkopplad. (Irriterande med två olika mappar för utgående e-post). Har också fått tips om ändrade portar men hittar inte heller det. Har dökt hjälp hos SonyEricsson och Tela utan resultat. Det är för jäkligt att man skall behöva lägga ner dagar på detta! Postad 13 November 2008 - 08:26 Är det inte det där felet som MS släppte en patch på nyligen? Länkas i ett inlägg nån sida bakåt! Postad 13 November 2008 - 08:35
Pubba.. jag älskar nog dig. Jag har inte använt radion i X1'an för jag vägrar röra panelerna.... detta otyg. Nu har du grejjat så att jag kan ta del utav radion... *KRAM* Ska genast ta hem och testa... Postad 13 November 2008 - 08:42 Har läst in den - ingen skillnad! Vet inte om det skall göras några inställningar! Det är lika bra att ge upp! Postad 13 November 2008 - 08:46
Hejhopp,
Jag har hämtat spb-shell från SE:s hemsida men varje gång jag stänger av telefonen och sedan sätter på igen så kommer den "vanliga" skärmen upp. Hur sätter man SPB som default?? Hittar ingen sådan inställning... Postad 13 November 2008 - 08:57 Tror inte det går - alla paneler går att ta bort utom panel1 så den ligger väl alltid som startpanel. Postad 13 November 2008 - 09:18
Till alla som funderar över batteritiden: Man kan inte jämföra med en gammal nalle. X1:an har ju kapacitet som en laptop för ett par år sedan, hur många laptops klarar mer än ett par timmar på batteri?
Det som drar ström är: WiFi Bluetooth Prata i telefonen Dålig mottagning HSDPA och Edge/3G Musiklyssning Priset tas nog ändå av filmvisning, här får processorn jobba järnet Batteritekniken är i alla fall på topp, LI-Po är ju bland det bästa man kan ha. Vill man att det ska räcka länge så stänger man av allt, särskilt all onödig radio (GPS, Wifi, 3g mm). Att ladda efter en dag är fullt normalt. Så även på Nokias Communicator och SE P1i Kan rekommendera de små batteripackarna man kan köpa på RUSTA/Clas Ohlson för ett par tior. Har använt sådana till tidigare telefoner med utmärkt resultat. Alltså en sån man kan stoppa ett vanligt Alkalinebatteri i. Borde finnas med min-USB också. Postad 13 November 2008 - 09:25
Har nu installerat Resco Mediasuite. (Resco file explorer, Photo Viewer, Resco Radio, Audio Recorder). Måste säga att man blir imponerad över X1:ans skärm när man kör bildspel från datorns bildmappar. Bra att kunna skicka runt X1:an vid tex. en familjeträff utan att behöva samlas kring datorn!
Testade Audio Recorder. Det går att ställa in så att inspelning sker automatiskt av varje telefonsamtal. Tänkte att det var ju bra för oss lite äldre som lätt glömmer vad som avhandlats under dagen (kändes nästan lite obehagligt att kunna göra detta så enkelt). Testade på första samtalet nu på morgonen men .... det enda som hörs är ju min röst klart och tydligt, inte den i andra änden! Men man vet ju ialla fall vad man själv sagt! Redigerat av ThomasX1, 13 November 2008 - 09:27. Postad 13 November 2008 - 09:41
Efter 2 dagars användning av X1:an är jag hittils mycket nöjd. Vilken telefon
Har 2 problem som jag undrar över: Är det någon som vet hur man slår av Roaming, är ofta på besök nära finska gränsen då jag märker att den slår på roaming, har för mig att det kan bli dyrt om man svarar. Jag lyckas inte konfiguera mail-konton, den vill inte koppla upp, samma gäller skype via 3G nätet, SMS går bra att skicka men inte mail Postad 13 November 2008 - 10:17
Jag är ständigt uppkopplad via 3G/HSDPA, jag synkar min mail mot företagets exhangeserver kontinuerligt (alltså jag får mailen i telefonen exakt samtidgt som de anländer), jag kör Wi-Fi hemma och lyssnar på Mp3 eller surfar i bussen på vägen till jobbet, och laddar telefonen var annan eller var tredje dag....första veckan (innan jag installerat alla lustiga program utan mest bara lekte med telefonen) så tog det 5 dygn innan jag behövde ladda, kör man det mest möjliga energisnåla så räcker det säkert det dubbla.....jag tycker det är kanon.
Postad 13 November 2008 - 10:18
Hjälp!
Jag har råkat lägga in en bild som bakgrund i Today sidan (den utan stor klocka) som är normalt har Xperia bakgrunden! Hur hittar jag den gamla bilden igen? den svarta med stimma av färger i mitten. Tack på förhand Björn Ryrå Postad 13 November 2008 - 10:43
Det där låter som en omöjlighet. Igår lyssnade jag endast på ljudbok, med allt annat i radioväg avstängt. Endast vanligt GSM. 8 timmar på jobbet med 5 timmar ljudbok gav mig 30% kvar av batteriet. Jag har inget som ligger och kollar mail eller väder... tog emot 2 samtal och skicka 20 sms. Med andra ord så snålade jag styggt och stängde av skärmen så fort jag petat klart på den. I mina öron låter din upplevelse som en dröm... Jag har blivit medveten om att om man ska utnyttja resurserna så kostar det batteri, iaf på min. Postad 13 November 2008 - 10:51 Jag fattar inte hur det kan vara så olika på samma telefon? Finns ingen chans att min räcker mer än en dag! Att stänga av alla uppdateringar, WiFi, 3G mm verkar väl inte vara ngn lösning, då kan man väl lika bra stänga av den helt och återgå till ngn gammal modell som bara har telefon och SMS. Postad 13 November 2008 - 10:57
Finns det inte någon här som kan tipsa om någon guru inom detta med inställning av e-post? Var och varannan verkar ju ha problem med detta. Please!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |