Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 March 2010 - 20:27

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
Jag tror den er snabb nu, och blir ännu snabbare med 2.1 ;-)

Postad 19 March 2010 - 20:31

Unregistered42102
  • Unregistered42102
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0
http://www.mobiletec...mp;Number=36383

http://www.mobiletec...;gonew=1#UNREAD

Redigerat av Unregistered42102, 19 March 2010 - 20:42.

Postad 19 March 2010 - 20:34

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Tja, de verkar ju gilla X10:an i alla fall.

The Xperia isn't released yet, so this is a pre-release model but it so far it's fairly quick and stable. That 1GHz Snadragon processor certainly helps in the speed department, and the 4" capacitive display is mucho responsive. This is certainly a lovely high end unlocked GSM Android phone.

Postad 19 March 2010 - 20:43

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Det var som fan? kunde svurit på att jag var inne på M.M och kollade mobilen :)
fast hmm.. var det Vivaz jag tänkte på? Nej bestämt inte, den hade X10ans karaktäristiska storlek :)

Jo jag minns ju att du sa det så just därför åkte jag ju dit men jag blev hyggligt snopen när jag inte hittade nån.
Inte ens när jag frågade om den??
Kan dom ha lagt undan den till ett visst datum?
Eller stog den i en egen monter eller nåt?

Postad 19 March 2010 - 20:43

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0
Lustigt. Responsive liksom? Inget som varken Feber eller M3 märkt av. Skumt.

Postad 19 March 2010 - 21:00

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Jo jag minns ju att du sa det så just därför åkte jag ju dit men jag blev hyggligt snopen när jag inte hittade nån.

En dummy bör ju finnas framme, främst för att visa telefonen. :)

Postad 19 March 2010 - 21:07

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
alltså seriöst. jag har haft den i 10 dagar med ett icke senaste firmware. Den är responsiv.. Det enda jag märkte faktiskt någon gång var att jag hade svårt att träffa bokstaven A i sms... Men jag tror det beror mer på att jag har rätt stora händer...

Den är snabb.. ..

Postad 19 March 2010 - 21:27

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Kolla i videon på 2:40 där. Hon vänder mobilen samtidigt som hon spelar upp video och det går direkt. Jag vill tro att det här blir en monster mobil.

Postad 19 March 2010 - 21:48

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

alltså seriöst. jag har haft den i 10 dagar med ett icke senaste firmware. Den är responsiv.. Det enda jag märkte faktiskt någon gång var att jag hade svårt att träffa bokstaven A i sms... Men jag tror det beror mer på att jag har rätt stora händer...

Den är snabb.. ..

Jag tror dig! Men eftersom det verkar vara mer tur än hur det ser ut på alla telefonen vettifan. Men tja, jag ska kolla in den först. :)

Kolla i videon på 2:40 där. Hon vänder mobilen samtidigt som hon spelar upp video och det går direkt. Jag vill tro att det här blir en monster mobil.

Ja, jag hoppas! SE har fått helt sjukt mycket dålig press de senaste dagarna, det lär kostat dem kosing!

Postad 19 March 2010 - 22:11

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
Så bara för att summera en hel drös med länkar och snack om annat,

Det är så att olika resecenter har fått olika FirmWare (OS mjukvara) och därmed fått ut olika resultat. Detta är skandalöst eftersom ur reklamsynpunkt så är det ju fördelaktigare att man får en mobil med senaste av allt så att man kan visa upp sig från den ljusa sidan. Vissa berättar att baken av telefon är "hög glansig" vilket inte stämmer då den slutgiltliga modellen kommer ha en gummi yta (iallafall den svarta, finns bilder på den med en hög glansig bak)
En annan nisse klagar på allt utan att vara objektiv och dessutom när han ska ta en bild så riktar han telefonen mot en vit bakgrund med ett finger på off knappen (Rofl omg lolz)

Sen så är det så att genom en personlig observation så har jag kommit fram till att om man tittar på olika recensioner så ser man tydligt att vissa har tagit sig tid att lägga in 1 miljon vänner från facebook/twitter i timescape medans vissa inte ens har skapat en inloggning för detta, vilket får en att tro att den KAN gå segt om man har för mycket som ligger i bakgrunden och uppdaterar vad Torkel i Töreboda har skrivit om sin grannes Volvo. Men om man bara ser till att hålla det relativt rent så borde det inte vara några som helst problem.

Jag personligen tvekar inte längre efter att fått klämma på en i Telenor butiken. Snabb, Fräsh, och med ett "noterat Löfte" om Android 2.x, det räcker. För jag kan inte leva med att ha en ful telefon i fickan, Ja jag tittar på dig du telefon som inte ger mig känslan som ditt namn gärna vill förmedla... ur to damn ugly...

Redigerat av Gucci, 19 March 2010 - 22:21.

Postad 19 March 2010 - 22:26

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Vissa berättar att baken av telefon är "hög glansig" vilket inte stämmer då den slutgiltliga modellen kommer ha en gummi yta (iallafall den svarta, finns bilder på den med en hög glansig bak)

Ja den svarta kommer vara gummerad baktill, men inte den vita, men det var kanske så du menade? :)

Postad 19 March 2010 - 22:43

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Jag förstår ändå inte det här mjukvaruversionsnacket. Varför skulle det vara så konstigt om de arbetar på mjukvaran in i det sista och att olika produktionsbatcher har olika mjukvara? och får olika betatestare och recensenter lurarna vid olika tillfällen så lär ju de också kunna få olika mjukvara och självklart så hade SE inte en färdig mjukvara i höstas när de visade telefonen på en mässa, då hade alla vi haft en ny lur till julen.

Själv tvivlar jag som sagt inte på att telefonen kommer ut med en stabil mjukvara och kommer att fortsätta förbättras och förses med ett 2.x som även det kommer att stabiliseras, men sen kanske man inte kommer att kunna uppdatera till 3.x eller 4.x.

Det känns lite som samma sak som alla som köper en ny windowsdator får stå ut med, dvs surfa in på MS och uppdatera det första man gör.

Att SE inte kontinuerligt lägger upp den senaste stabila mjukvaran för nedladdning till testare är lite synd men det finns säkert någon grund till det också.

Sen tror jag inte att det kostar så mycket kosing att två små svenska recensenter dissat telefonen i ett par första tester, vem bryr sig. Det är när telefonen släpps som kampen om kunderna börjar på riktigt, före det är det bara lite intresseväckare för pionjärerna.

Det är inget snack om att X10 väcker känslor iaf.

Postad 19 March 2010 - 23:37

W0lfie_91
  • W0lfie_91
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Jag personligen tvekar inte längre efter att fått klämma på en i Telenor butiken. Snabb, Fräsh, och med ett "noterat Löfte" om Android 2.x, det räcker. För jag kan inte leva med att ha en ful telefon i fickan, Ja jag tittar på dig du telefon som inte ger mig känslan som ditt namn gärna vill förmedla... ur to damn ugly...

+1

Postad 19 March 2010 - 23:51

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Där verkar den ju grymt snabb!
Speciellt portrait till landscape när man vände telefonen som du sa.
Det verkade dock ta ganska lång tid att för timescape att synka och hämta allt det senaste vilket verkar lite jobbigt. Ni som har använt telefonen, hur upplever ni det? Vad finns det för inställningar man kan göra för synken, bakgrundssynk m.m.?
Sedan vore det ju verkligen schysst med någon bra one-finger-zoom i alla appar som t.ex. google maps.

Postad 19 March 2010 - 23:58

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Sedan vore det ju verkligen schysst med någon bra one-finger-zoom i alla appar som t.ex. google maps.

Höja och sänka volymen ska fungera på sånt. Vet att det funkar i webbläsaren i alla fall! :)

Postad 20 March 2010 - 00:01

djesko
  • djesko
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Där verkar den ju grymt snabb!
Speciellt portrait till landscape när man vände telefonen som du sa.
Det verkade dock ta ganska lång tid att för timescape att synka och hämta allt det senaste vilket verkar lite jobbigt. Ni som har använt telefonen, hur upplever ni det? Vad finns det för inställningar man kan göra för synken, bakgrundssynk m.m.?

Du kan ställa sync tid , 1 timme osv i bakgrund , men så fort du öppnar TS så kör den en sync.

Klar det det kan kännas lite segt innan update e klar men den ska ändå dra ner massa bilder mm

/esko

Postad 20 March 2010 - 01:20

Unregistered38c95f32
  • Unregistered38c95f32
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0

Höja och sänka volymen ska fungera på sånt. Vet att det funkar i webbläsaren i alla fall! :)

Ah, just ja. Inte riktigt lika bra, men det funkar väl tills vidare.

Du kan ställa sync tid , 1 timme osv i bakgrund , men så fort du öppnar TS så kör den en sync.

Klar det det kan kännas lite segt innan update e klar men den ska ändå dra ner massa bilder mm

/esko

Okej :)
Känns ju som det hade varit en bättre lösning att den hämtar "korten" och texten först och sedan laddar ner bilderna i bakgrunden och visar de när de är nedladdade.
Kan man inte göra så att alla kontaktbilder ifrån facebook och twitter lagras lokalt så att de bara behöver hämtas en gång? Eller vad är det för bilder som ska laddas ner?
Jag kommer, som jag sagt tidigare, nästan bara använda timescape för facebook och twitter, men att behöva vänta ~20sek, som det gör i filmen, för att det ska synkas känns inte riktigt okej.

Postad 20 March 2010 - 01:44

djesko
  • djesko
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Ah, just ja. Inte riktigt lika bra, men det funkar väl tills vidare.

Okej :)
Känns ju som det hade varit en bättre lösning att den hämtar "korten" och texten först och sedan laddar ner bilderna i bakgrunden och visar de när de är nedladdade.
Kan man inte göra så att alla kontaktbilder ifrån facebook och twitter lagras lokalt så att de bara behöver hämtas en gång? Eller vad är det för bilder som ska laddas ner?
Jag kommer, som jag sagt tidigare, nästan bara använda timescape för facebook och twitter, men att behöva vänta ~20sek, som det gör i filmen, för att det ska synkas känns inte riktigt okej.

Den lagrar bild lokalt men kollar om du har bytat bild , så det tar bara 5-10 sek sen e det klar beror nät mm

Jag gillar att man sedan kan se på widgeten senaste tele/fb/tw mm utan att köra TS

/Esko

Redigerat av djesko, 20 March 2010 - 01:45.

Postad 20 March 2010 - 07:59

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Sen tror jag inte att det kostar så mycket kosing att två små svenska recensenter dissat telefonen i ett par första tester, vem bryr sig. Det är när telefonen släpps som kampen om kunderna börjar på riktigt, före det är det bara lite intresseväckare för pionjärerna.

Det är inget snack om att X10 väcker känslor iaf.

Precis, 2 sågningar har ju verkligen dragit igång diskusioner om X10an.
Dock tror jag väl inte SE tänkt att all PR är bra PR, men det är väl inte helt omöjligt att det funka så. :)

Jag köper en, ska mycket till för att jag inte siktar på att ha en i min hand på releasedagen.
Förövrigt har man ju gjort dumma köp förrut (P800, X1, Renault Kangoo mm), som har löst sig.
Det finns ju alltid Blocket. :)

Postad 20 March 2010 - 08:45

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Har du fått testa en fullt fungerande kopia hos Telenor eller missförstår jag dig helt?

Spelar det egentligen roll hur många vänner man har på facebook för lagget, visst om man har 1000 vs 10, men är det viktiga inte hur aktiva ens vänner är. Har man 50 vänner som skriver 10 inlägg var varje timma vs 100 vänner som gör 1 inlägg varje timma.

Edit:
Som mrNoodles säger så tror jag nästan att jag har gått tillbaka till det hela med att köpa den så jag får den i handen på releasedagen. Verkar som feber har fått något måndagsex om man tittar på de andra videorna som finns ute. Fast jag kommer väl tänka efter väldigt länge innan blocket, gillar inte kostnadsförlusten man får riktigt oavsett om telefonen är dålig :).

Redigerat av mornn, 20 March 2010 - 08:53.

Postad 20 March 2010 - 09:04

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Droiddog verkar gilla sin X10...fullständigt test är på gång.

http://www.droiddog....g-and-hands-on/

På en direkt fråga om lagg i timescape säger han: "It's not that laggy. You can see that I have to wait for each Timescape tab to load (7:40), but it's nothing serious"

Lite intressant att han har en X10 med mjukvaruversion 1.0.06. Göteborgsposten och M3 gjorde sina tester med 1.0.14 och senaste(?) versionen från sonyericsson är tydligen 1.0.16. Det tyder ju på att det inte är mjukvaran som ligger bakom nått eventuellt lagg.

Postad 20 March 2010 - 10:29

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0
Alltså, det har väl säkert varit upp massa gånger redan men det känns som skillnaden är rätt personlig vad man anser vara "laggigt" och inte. Dessutom skiljer det nog väldigt mycket beroende på hur många kontakter man har, hur månad av dem som kör facebook och Twitter osv... personligen har jag inte världens lista med folk och skulle nog stå ut med att det laggar lite i Timescape.

Tycker det är synd att så mycket fokus satts på Timescape som är en application som inte varit speciellt intressant för mig någon gång... det är ju telefonen man vill ha information om, inte TS :)

Postad 20 March 2010 - 10:53

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Droiddog verkar gilla sin X10...fullständigt test är på gång.

http://www.droiddog....g-and-hands-on/

På en direkt fråga om lagg i timescape säger han: "It's not that laggy. You can see that I have to wait for each Timescape tab to load (7:40), but it's nothing serious"

Lite intressant att han har en X10 med mjukvaruversion 1.0.06. Göteborgsposten och M3 gjorde sina tester med 1.0.14 och senaste(?) versionen från sonyericsson är tydligen 1.0.16. Det tyder ju på att det inte är mjukvaran som ligger bakom nått eventuellt lagg.

Om man kollar på droidog så kör han ju sin via WiFi... kan vara nått sånt som spelar roll oxo.

Föresten, nån mer än jag som har sett att Telenor har ändrat sin "Levarans under v13 - v14" till bara "Leverans v.14" ?

Postad 20 March 2010 - 11:03

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Alltså, det har väl säkert varit upp massa gånger redan men det känns som skillnaden är rätt personlig vad man anser vara "laggigt" och inte. Dessutom skiljer det nog väldigt mycket beroende på hur många kontakter man har, hur månad av dem som kör facebook och Twitter osv... personligen har jag inte världens lista med folk och skulle nog stå ut med att det laggar lite i Timescape.

Tycker det är synd att så mycket fokus satts på Timescape som är en application som inte varit speciellt intressant för mig någon gång... det är ju telefonen man vill ha information om, inte TS :)

Instämmer i TS laggets var eller inte vara, för som du säger, det är ju en app som man inte är tvingad att ha igång.
Telefonen har ju en helt vanlig kontaktlista som på alla andra 'vanliga' telefoner.

Jag vill ha en, och jag vill ha den nu!! :)

Postad 20 March 2010 - 11:56

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
Vad sägs om HTC Supersonic då? :)

WiMax enabled dock... så frågan är om den ens kommer dyka upp i vårat avlånga land...

Äckligt sköna speccs dock :)

Redigerat av Gucci, 20 March 2010 - 12:06.

Postad 20 March 2010 - 11:58

Fredde S
  • Fredde S
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Läste obekräftade rykten att:"En liten fågel viskade i mitt öra att SE jobbar på en uppdatering frenetiskt, samma fågel viskade att det inte blir 2.1 utan direkt till 2.5." DET skulle vara najs!

Read more: http://feber.se/andr.../#ixzz0iiHER8ec

Postad 20 March 2010 - 11:59

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Nej den satt ute i butiken, alltså bland alla andra mobiler de har där..
är hyffsat säker på att det ett ex av X10, med tanke på skärmstorleken och Xperia-namnet :)

Postad 20 March 2010 - 12:19

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Telefonen har ju en helt vanlig kontaktlista som på alla andra 'vanliga' telefoner.

Fast nu är ju TimeScape ingen ersättning för telefonboken som jag förstått det. Skall du söka upp någon att ringa, så är det nog fortfarande telefonboken du går till och inte TimeScape. TimeScape är väl mer att jämföra med gamla tiders inboxar, calloggar etc. fast samanslaget i ett och lite mer avancerat med tillägg för att övervaka facebook, twitter och annat smått och gått.

Sen är det väl inte helt omöjligt att det går att konfigurera TimeScape vad som skall lagras och inte lagras och hur mycket, så efter lite eget personligt tweekande skall appen förhoppningsvis fungera optimalt för var och ens eget behov.

Postad 20 March 2010 - 12:28

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Precis, men många verkar tro att man blir tvingad in i TS användandet, för sådana saker som kontakthantering mm. :)

Postad 20 March 2010 - 14:04

Unregistered31768
  • Unregistered31768
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0
Har alltid satsat på SE, (senaste W910-W960-W715) men nu har jag börjat tappat hoppet om X10:an och funderar helt klart på Desire istället. Jag vill ha den vita (min 13åriga vill ha den vita med) men efter att ha fått klart för mig att det kommer vara en högblank vit plastyta på den så gör den sig helt omöjlig att inhandla till mig.
Hur gick diskussionerna på SE när de beslutade om att deras absoluta toppmodell ska ha en högblank glänsande plastskal på den vita modellen? :)
Blir så besviken på SE, fan här har vi ett företag som skulle kunna leverera en fantastisk telefon men de verkar som att det bara inte går längre. Android 1.6, trög skärm som fan (kolla alla videos, folk får klicka flera gånger), högglansig plastyta på den vita modellen, ingen radio!. Har inte kollat upp men jag skulle bli jävligt förvånad om mobilen klarar av att direkt spela upp en standar TPB avi film , än mindre 720p.
Min dotter är SE ****** så hon kommer vilja ha X10:an ändå men jag ser faktiskt inte tillräckligt många anledningar att rättfärdiga det höga priset relativt Desire och få mig att köpa X10:an.
Skärpning SE!
Bara en sån sak att ens magkänsla vet att Desire kommer bli en succé medans X10:an kommer semifloppa gör ju inte saken bättre.

Postad 20 March 2010 - 14:15

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Har alltid satsat på SE, (senaste W910-W960-W715) men nu har jag börjat tappat hoppet om X10:an och funderar helt klart på Desire istället. Jag vill ha den vita (min 13åriga vill ha den vita med) men efter att ha fått klart för mig att det kommer vara en högblank vit plastyta på den så gör den sig helt omöjlig att inhandla till mig.
Hur gick diskussionerna på SE när de beslutade om att deras absoluta toppmodell ska ha en högblank glänsande plastskal på den vita modellen? :)
Blir så besviken på SE, fan här har vi ett företag som skulle kunna leverera en fantastisk telefon men de verkar som att det bara inte går längre. Android 1.6, trög skärm som fan (kolla alla videos, folk får klicka flera gånger), högglansig plastyta på den vita modellen, ingen radio!. Har inte kollat upp men jag skulle bli jävligt förvånad om mobilen klarar av att direkt spela upp en standar TPB avi film , än mindre 720p.
Min dotter är SE ****** så hon kommer vilja ha X10:an ändå men jag ser faktiskt inte tillräckligt många anledningar att rättfärdiga det höga priset relativt Desire och få mig att köpa X10:an.
Skärpning SE!
Bara en sån sak att ens magkänsla vet att Desire kommer bli en succé medans X10:an kommer semifloppa gör ju inte saken bättre.

Radio har den ju med det medföljande Bluetooth headset MW600, och en uppdatering kommer ju att komma till 2,1 eller värre, sedan vet jag inte vilka filmer du kollat på sistånde men dom jag har kollat på så tycker jag inte att den e trög, och jag kommer köpa den svarta med gummibaksida så att den e högglansig några millimeter på framsidan kommer inte o störa mig aillafall. Jag tror X10an kommer att bli en grym lur, så jag kan knappt vänta.

Postad 20 March 2010 - 14:23

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Skärpning SE!

Trög skärm vet jag inte om jag håller med om. :)

På vilket sätt säger känslan att Desiren blir succe?

Postad 20 March 2010 - 14:34

Unregistered31768
  • Unregistered31768
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0

Trög skärm vet jag inte om jag håller med om. :)

På vilket sätt säger känslan att Desiren blir succe?

Som sagt, bara en magkänsla. Känns som att SE hamnat för långt efter, de drar ut på lanseringarna, försening efter försening. Det håller liksom inte. HTC däremot är väl inne på sin andra eller tredje generation Androider, de ger dem ju onekligen en massa erfarenheter och kunskap vilket jag tycker märks i.a.f. på nätet.
Två nära kompisar slängde sig över Heron och de har älskat den sen dess. Jag hör fan aldrig något negativt om HTC:s androider medans recensionerna och intrycket i.a.f. nu angående SE X10 är minst sagt tvetydiga.

Sen det här med den tröga skärmen, var kanske fel uttryckt men man ser ju ständigt det här med att en person klickar på skärmen, inget händer, klickar igen o.s.v.
En liten jäkla detalj som jag sett för många gånger för att bara ignorera det. Det är detta jag menar med slö skärm.
Jag hoppas verkligen att SE lyckas med telefonen, ingen skulle bli gladare än jag om de lyckades leverera en telefon som lämnar konkurrenterna långt bakom sig. Det känns bara som att den tiden är long gone.

Postad 20 March 2010 - 14:42

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Som sagt, bara en magkänsla. Känns som att SE hamnat för långt efter, de drar ut på lanseringarna, försening efter försening. Det håller liksom inte. HTC däremot är väl inne på sin andra eller tredje generation Androider, de ger dem ju onekligen en massa erfarenheter och kunskap vilket jag tycker märks i.a.f. på nätet.
Två nära kompisar slängde sig över Heron och de har älskat den sen dess. Jag hör fan aldrig något negativt om HTC:s androider medans recensionerna och intrycket i.a.f. nu angående SE X10 är minst sagt tvetydiga.

Sen det här med den tröga skärmen, var kanske fel uttryckt men man ser ju ständigt det här med att en person klickar på skärmen, inget händer, klickar igen o.s.v.
En liten jäkla detalj som jag sett för många gånger för att bara ignorera det. Det är detta jag menar med slö skärm.
Jag hoppas verkligen att SE lyckas med telefonen, ingen skulle bli gladare än jag om de lyckades leverera en telefon som lämnar konkurrenterna långt bakom sig. Det känns bara som att den tiden är long gone.

My thoughts exactly. Och jag är också en stor SE-fan, de har i princip alltid varit bäst på pappret/specerna,
grymma kameror, bra walkmanfunktioner, snygg design etc etc. Men de har ofta haft svårt att leverera en produkt helt utan bekymmer.

Hur många av oss har inte trott att telefoner som c905an eller Sation skulle krossa all konkurrens vid koncept stadiet? *suck*
Komigen nu SE, last chance!

Postad 20 March 2010 - 14:49

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Letar man fel hittar man dom, höll jag på att skriva :)

Det finns väl en bra hög med videoklipp där skärmen inte framstår som det minsta trög också.
Feber och IDGs recensioner kan man väl inte anse vara vara enormt djupgående.
Mobil verkar nöjda med sin, GP teknik verkar gilla den så där står det 2 - 2 om vi ska räkna :)
Jag ser dock fram emot Swedroids test och även Mobil.se´s Androidnummer som kommer den 23e mars.
Det länkades till en amerikans test här eller om de va en sida tillbaka, dom upplevde väl inga av de problemen som IDG eller Feber hittat.
Att den kommer med 1.6 kan ju vara lite trist iom de appar som kräver +2.1 för att funka, men i sinom tid lär väl X10an få sin efterlängade uppdatering.
Frågan är väl också hur snabbt HTC kommer med uppdateringar till Desiren, Heron har ju inte fått sin än så risken finns väl att det kan dra ut lite på tiden - även så klart Desiren må ha ett bättre 'utgångsläget' iom 2.1 från start. :)

My thoughts exactly. Och jag är också en stor SE-fan, de har i princip alltid varit bäst på pappret/specerna,
grymma kameror, bra walkmanfunktioner, snygg design etc etc. Men de har ofta haft svårt att leverera en produkt helt utan bekymmer.

Hur många av oss har inte trott att telefoner som c905an eller Sation skulle krossa all konkurrens vid koncept stadiet? *suck*
Komigen nu SE, last chance!

Inte jag, men det är ju lätt att säga så här i efterhand :), dock har väl W995an funkat utan större problem för majoriteten av användarna?
Sation är väl i en annan liga än 995an, men C905 är väl fullt jämförbar.

Postad 20 March 2010 - 14:57

LRI
  • LRI
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Finns gott om problem på HTC lurar också, känner flera med både hero och magic och nexus one. Bevakar man en produkt tillräckligt mycket så kommer det dyka upp problem från olika källor. Gäller bara att bestämma om man vill ha telefon tillräckligt mycket för att ta risken.

Förövrigt måste jag fråga, varför ska du spela upp 720p material på en enhet med 4 tums skärm? sitter på en 22 tums skärm och tycker det är knappt värt besväret med 720p.

Postad 20 March 2010 - 15:07

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Ni som väntar på swedroids test för att bestämma er mellan desire och x10an kan ju beställa desire direkt. Även om de oftast gör bra recensioner så lyser htcfanboyismen igenom lite väl mkt även om det har blivit bättre på senare tid

Postad 20 March 2010 - 15:16

Unregistered73e71691
  • Unregistered73e71691
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Ni som väntar på swedroids test för att bestämma er mellan desire och x10an kan ju beställa desire direkt. Även om de oftast gör bra recensioner så lyser htcfanboyismen igenom lite väl mkt även om det har blivit bättre på senare tid

Det undrar jag, jag tycker dom verkar vara ganska objektiva. Här är en första kommentar:

"Kan iaf redan nu nämna att RAM-mängden ser ut att vara betydligt högre än vad som tidigare har nämnts; några ynka 256, 288 eller 320 MB är det inte tal om."

Det låter väl inte som en negativ inställning innan testet?
Jaja, det återstår att se när dom är klara.

Postad 20 March 2010 - 15:32

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

...

Tja, att HTC inte har problem stämmer inte. En kompis till mig köpte sig en Hero, men sålde den igen. Han använde den som alarmklocka på morgonen och efter att Heron ett antal tillfällen inte larmat, utan hamnat i konstiga situationer, kunde han inte lita på den längre. Det var andra saker som inte funkade oxå, men de kommer jag inte ihåg nu.

På tal om "trög skärm" har jag oxå upplevt det du beskriver på ex.vis Hero'n, så det känns mer som antingen en vanesak eller en generellt problem med pekmobiler.

Jag håller med det som så många fler här redan sagt, vänta till dess den dyker upp i butik och känn/kläm själv. Att gå på Youtube-klipp ger bara en viss hint åt ena eller andra hållet. I min värld håller det inte att rata/prisa en telefon innan den har kommit...

/M

Postad 20 March 2010 - 15:39

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
Hur tycker ni att ericsson funkar med musik i jämförelse med iphone ?

Postad 20 March 2010 - 15:52

Unregistered73e71691
  • Unregistered73e71691
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Eva Wieselgren på GP testar vidare http://blogg.gp.se/t...-p-kentkonsert/

Postad 20 March 2010 - 16:09

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Sonyericsson generelt eller X10?

Postad 20 March 2010 - 16:13

Unregistered33598
  • Unregistered33598
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Eva Wieselgren på GP testar vidare http://blogg.gp.se/t...-p-kentkonsert/

Verkar va en grym X10 Eva har fått tag på, Multitasking går lysande och ingen slöhet heller.

Postad 20 March 2010 - 16:26

MrNize
  • MrNize
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Det var som fan? kunde svurit på att jag var inne på M.M och kollade mobilen :)
fast hmm.. var det Vivaz jag tänkte på? Nej bestämt inte, den hade X10ans karaktäristiska storlek :)

Jag provad själv X10:an på Mediamarkt i Högsbo idag. De har ett fungerande ex som man får testa.

Postad 20 March 2010 - 16:55

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0

Sonyericsson generelt eller X10?

Det lär väl inte vara någon större skillnad på de sista ericsson modellerna vad gäller musikuppspelning
så det får väl vara generellt då

Postad 20 March 2010 - 17:34

Mayanyi
  • Mayanyi
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Var iväg idag o kände på dummys, både den vita o den svarta modellen. Telefonen kändes grymt skön i handen måste jag säga, ser bra ut o riktig kvalitetskänsla. Blir svarta för mig iaf, nu är det helt bestämt efter att ha känt på dom själv. Den vita är snygg med men föredrar baksidan på den svarta som känns mer gedigen och så kommer den inte repas lika lätt som den vita.

Nu får den bara se till o komma! :)

Postad 20 March 2010 - 18:03

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Nej den satt ute i butiken, alltså bland alla andra mobiler de har där..
är hyffsat säker på att det ett ex av X10, med tanke på skärmstorleken och Xperia-namnet ;)

Fan vad skumt för jag frågade ju snubben där specifikt efter x10 men han sa att han inte hade den inne, inte ens en dummy, för jag frågade specifikt efter det med.
Dom hade ju vivaz och så men ingen x10 vad jag såg.. :angry:
Får svänga förbi där imorrn igen och kolla.

Postad 20 March 2010 - 18:16

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Jag provad själv X10:an på Mediamarkt i Högsbo idag. De har ett fungerande ex som man får testa.

Helt fungerande ex? Ingen dummy? Fan, blir bussen såfort de öppnar imorrn. Segt att det ligger så långt bort bara.
Någon som sett fler fungerande ex i Göteborgsområdet?

Postad 20 March 2010 - 18:53

LRI
  • LRI
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Du slipper ju använda itunes, bara det måste vara värt en hel del :angry:

Postad 20 March 2010 - 19:22

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Du slipper ju använda itunes, bara det måste vara värt en hel del :angry:

Shit vad jag hatar iTunes, jävulens påfund.
Skulle hjälpa min farsa sätta upp ett konto, fick banne mig skriva in VISA nummret 150 000 ggr men den vägrade. Sen var jag tvungen o skapa ett PayPal konto bara för att han skulle kunna använda sin jäkla appstore.

DÖD åt fånen DÖÖÖD!!!... .... Fast den e snabb... o responsiv... ... Ush vad jag hatar fånen. Köpte en Kines kopia bara för att skicka bildmejl till Apple supporten där jag dyrkar en kinesisk Fly-Ing F003 och krossar pappas gammla iFåne ...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.