Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 January 2011 - 19:36

hemtman
  • hemtman
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Lurar fortfarande på inköp av denna

undrar därför hur surffunktionen är idag, hört lite blandat om den, för att göra det enkelt, den enda mobil jag surfat med innan är iphone 3gs, hur är denna i jämförelse?

Någon som har koll på hur bra den inbyggda hörlursförstärkaren i mobilen är?

Du får vänta till prog uppdate 2.0 för att få samma surf upplevelse som med 3gs, testa så märker du ganska snabbt. Vill du ha bra surf idag så ska du satsa på en annan tele, men för att snurra till det för dig så kommer n8:an bara bli bättre o bättre för varje uppdatering.
Ingen lur är förnärvarande bäst på allt, köp en lur som passar dig o dina intressen.

Postad 14 January 2011 - 19:38

sammy75
  • sammy75
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Hejsan,någom som testat att ladda ner 1.1 via Navifirm?,jag har product kod 0598984 mjukvara 011.012 men hittar inget,riktigt sugen på att flasha i phoenix som jag använt några gånger..även kollat under quality assurance,..ska ju vara den skandinaviska som kommit säger dom...den e förresten plåst,köpt direkt av nokia,I phoenix hitar jag ingen ny Fw 1.1

Redigerat av sammy75, 14 January 2011 - 19:40.

Postad 14 January 2011 - 19:43

JTL
  • JTL
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Då varken Nordnet eller Avanza finns till Symbian undrar jag om det finns någon bra aktiewidget med realtidsinfo? Icke Nordeas Aktiekurser!

Bloomberg:
http://store.ovi.com...rch?q=bloomberg
Funkar bra, snabbare på att uppdatera än di men ibland kan den ha lite problem. Det går att lägga in hur många aktier man har osv så man enkelt ser hur mycket värdeökningen är (totalt, aktuell dag..)
Den går också att ha som widget

Postad 14 January 2011 - 19:49

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Den la jag in i onsdags kväll i min Telia-N8.
Hittills har jag inte sett till ett uns av de förseningar av uppdateringar till Telia-brandade lurar som en del skriver om.

Jag tror inte någon har påstått att dessa sk. programvarupppdateringar skulle komma senare till en viss produktkod, däremot, enligt min erfarenhet, brukar det dröja bra länge innan det dyker upp en ny sk. firmware till operatörsmärkta telefoner (upp till 2 månader).

Firmware (som vi väntar på nu, PR1.1, den första sedan N8 började säljas på marknaden) är oftast det man brukar kalla det som ligger i telefonens Z: (ROM) först och främst, men kan även som i Nokias fall, innehålla mycket mer, som för tex C: (NAND flash RAM), men även för E: (Mass storage).

Dessa uppdateringar du hittar i telefonens "Progr.uppd." förmodar jag skrivs enbart till C:, vilken verkar ha prioritet över det som ligger i Z:, dvs, inget skrivs över i Z: av dessa uppdateringar.

Sen när det väl kommer en helt ny firmware, som PR1.1, kanske det fungerar olika mellan att välja att "uppdatera firmware" eller att ominstallera den helt med hjälp av Nokia Ovi Suite/Care Suite/PC Suite/Software Updater/Phoenix Service Software etc. Detta misstänker jag pga att jag provat både och på tidigare modeller, tex XM5800. Då jag valde att "uppdatera" firmware "Over The Air" stod det efteråt i telefonens information "Senaste uppdatering: datum". När jag sedan gjorde en ominstallation (även här med den senaste firmware) med hjälp av Ovi Suite stod det helt enkelt "Ej uppdaterad" efteråt. Dock står det ju såklart det riktiga versionsnumret på firmware i informationen i telefonen. Telefonen uppfattar inte en ominstallation som en uppdatering även om det är en nyare firmware som läggs in.

Vad detta har för betydelse i det stora hela vet jag inte, om det ens har det. Vill man passa på att rensa telefonen från en massa skrot så kan man ju passa på att uppdatera med en ominstallation. Vill man spara allt så är det ju bara att uppdatera OTA. Här har jag också upptäckt att det kan dröja mellan OTA uppdatering och en full firmware. Ibland kommer OTA först, ibland en full firmware först.

Redigerat av trixeo, 14 January 2011 - 19:54.

Postad 14 January 2011 - 20:27

hemtman
  • hemtman
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Hejsan,någom som testat att ladda ner 1.1 via Navifirm?,jag har product kod 0598984 mjukvara 011.012 men hittar inget,riktigt sugen på att flasha i phoenix som jag använt några gånger..även kollat under quality assurance,..ska ju vara den skandinaviska som kommit säger dom...den e förresten plåst,köpt direkt av nokia,I phoenix hitar jag ingen ny Fw 1.1

Hitta denna kanske kan va till hjälp

For those who cant find the update, in Navifirm, in the left-upper corner, at Target select Quality Assurance. Then browse again to the N8.

Postad 14 January 2011 - 22:01

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Du får vänta till prog uppdate 2.0 för att få samma surf upplevelse som med 3gs, testa så märker du ganska snabbt. Vill du ha bra surf idag så ska du satsa på en annan tele, men för att snurra till det för dig så kommer n8:an bara bli bättre o bättre för varje uppdatering.
Ingen lur är förnärvarande bäst på allt, köp en lur som passar dig o dina intressen.

Den är ganska bra på att surfa. Det enda krånglet är små knappar eftersom Opera inte stödjer pinch-to-zoom, så det är allt eller inget.
Och om du undrar varför jag skriver Opera och inte webläsaren eller någonting annat så är det smisk i baken på dig. Iväg med dig och hämta Opera och kasta Nokias webläsare i papperskorgen. Den är värdelös.

Ang kommande uppd.
Det börjar närma sig släpp för mjukvaruversion 1.1 och inom 1månad släpp för stora uppdateringen 2.0. Kolla länken där står lite om va som komma skall.

Rykten! Rykten! Rykten! Vi har blivit lovad en massa uppdateringar och saker jag vet inte hur länge nu. Tro inte på dessa bloggare eller vad de nu är!
Vänta tills uppdateringen kommer--när det än nu blir--eller tills Nokia gör ett officiellt uttalande.

Postad 14 January 2011 - 22:01

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Har undersökt Nokia N8:s firmware lite mer i detalj. Den är uppdelad i tre till fem huvudsakliga filer:

RM-596_X.X_X.X_prd.core.fpsx
Firmware ID 1: Core
Kärnan, största filen i setet och är den huvudsakliga.
Samma fil till alla produktkoder inom N8-00.
Storlek: ~130MB
Skrivs till Z: (ROM)

RM-596_X.X_X.X_LANG_SET_X.X_prd.rofs2.fpsx
Firmware ID 2: Language Software.
ROFS: ROM File System, Read Only File System
LANG_SET kan tex vara Scandinavia, Euro_1, Euro_2, Euro_3, NAM mfl.
Innehåller regionspecifika filer, tex bokmärken, T9, widgets, certifikat, typsnitt...
Kan även innehålla ringsignaler/ljudsignaler, program, inställningar mm.
Samma fil används i flera regioner. Scandinavia innehåller filer för alla Danska, Finska, Norska och Svenska operatörer. Innehåller även Engelska (UK) som språk men är inte ämnad att användas av engelska operatörer.
Storlek: ~50MB

RM-596_X.X_OPERATOR_X.X_prd.rofs3.fpsx
Firmware ID 3: Customer Software.
ROFS: ROM File System, Read Only File System
OPERATOR kan tex vara Telia_SE, H3G_SE, Telenor_SE eller en generell Country Variant/Region. Innehåller operatörsspecifika bokmärken, bakgrunder, widgets, certifikat... kan även innehålla ringsignaler/ljudsignaler, program, inställningar mm.
Storlek: 5~320KB

RM-596_X.X_OPERATOR_X.X_prd.uda.fpsx
User Content Package: UDA.
UDA: User Data Area
OPERATOR kan tex vara Telia_SE, H3G_SE, Telenor_SE eller en generell Country Variant/Region.
Denna fil är inte obligatorisk till alla produktkoder och kan utelämnas i vissa fall.
Innehåller operatörsspecifika widgets, program (tex Spotify, Telia Navigator), teman, Nokia Social, Ovi Store länk, Youtube länk, QT, plus mycket mer.)
Storlek: 0~60MB
Skrivs till C: (NAND flash RAM)

RM596_X_X_X_16G.fpsx
User Content Package: Mass Memory.
Denna fil är en image av det inbyggda massminnet i telefonen och är inte obligatorisk.
Tex innehåller den kartor, bilder, bakgrunder, widgets (CNN, E!, Movie Teasers, Nat Geo), musik (mp3), videos (trailers)...
Samma fil används i flera regioner.
Storlek: ~790MB
Skrivs till E: (Mass storage)

Det jag också upptäckt är att om det ligger en exekverbar fil i Z:\Sys\Bin\ och en likadan med samma namn i C:\sys\bin\ så prioriterar telefonen den i sistnämnda. Detta innebär förmodligen att det som finns i UDA-filen och således skrivs till C: har prioritet över Z:.

Ge gärna kommentarer!

Redigerat av trixeo, 15 January 2011 - 17:40.

Postad 14 January 2011 - 22:07

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Hitta denna kanske kan va till hjälp

For those who cant find the update, in Navifirm, in the left-upper corner, at Target select Quality Assurance. Then browse again to the N8.

De verkar ha tagit bort den nu helt. Tack och lov! Den var inte komplett och har gjort en del skada på dem som provat den. Går att lösa när den skarpa versionen kommer då det inte går att nedgradera.

Postad 15 January 2011 - 02:49

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Inga problem, det fixar du ihop själv på fem minuter

Det där var ju trevligt. Men då jag ligger lite efter på RSS-fronten så får någon gärna snickra ihop lite sköna appar till mig ;).

Postad 15 January 2011 - 02:53

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Eftersökes:

App som hanterar flera banker samtidigt, likt Bankdroid för Android. Kunna koppla samman flera olika konton i flera olika banker till samma widget. Dessutom få uppdaterad information om ens personkonto. Var hittar jag detta?

App med uppdaterade aktiekurser som dessutom är länkade till Avanza, Nordnet eller liknande så att man kan köpa och sälja direkt i appen. Detta finns både till iPhone och Android, vad ska jag söka på i Ovi Store för att hitta något liknande?

App för kommunaltrafiken. SL främst, då jag bor i Stlhm, widget med favoriter, snabba val, kunna se realtidsinfo etc. Har funnits i evigheter till iPhone och Android men har det kommit till Symbian än? Vet att jag tjatade om denna appen redan för flera månader sedan. Men eftersom Nokia spottar ut Symbianapps så måste ju denna finnas tillgänglig nu. Jag hittar den dock inte, någon som kan länka?

Tack på förhand!
// Daniel

Postad 15 January 2011 - 03:09

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Eftersökes:

App som hanterar flera banker samtidigt, likt Bankdroid för Android. Kunna koppla samman flera olika konton i flera olika banker till samma widget. Dessutom få uppdaterad information om ens personkonto. Var hittar jag detta?

App med uppdaterade aktiekurser som dessutom är länkade till Avanza, Nordnet eller liknande så att man kan köpa och sälja direkt i appen. Detta finns både till iPhone och Android, vad ska jag söka på i Ovi Store för att hitta något liknande?

App för kommunaltrafiken. SL främst, då jag bor i Stlhm, widget med favoriter, snabba val, kunna se realtidsinfo etc. Har funnits i evigheter till iPhone och Android men har det kommit till Symbian än? Vet att jag tjatade om denna appen redan för flera månader sedan. Men eftersom Nokia spottar ut Symbianapps så måste ju denna finnas tillgänglig nu. Jag hittar den dock inte, någon som kan länka?

Tack på förhand!
// Daniel

Jag sade till dig för flera månader sedan att det är din bank du får fråga efter sådant, det är inte Nokia som "spottar ut bankapps". Det är inte Nokias fel om din bank ligger efter. Sen så gav du ju upp den här mobilen redan i oktober ändå är du här inne och frågar efter apps till en mobil som du inte vill ha. Här har du en fin länk: http://store.ovi.com/ prova att söka på "bank", "Swedbank", "Handelsbanken", "Nordea", "SEB" eller "SL" hittar du inte det du önskar så finns det inte.

Postad 15 January 2011 - 03:31

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Hejsan,någom som testat att ladda ner 1.1 via Navifirm?,

Här är någon som gjort det:
http://www.youtube.c...player_embedded

Postad 15 January 2011 - 10:07

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Jag sade till dig för flera månader sedan att det är din bank du får fråga efter sådant, det är inte Nokia som "spottar ut bankapps". Det är inte Nokias fel om din bank ligger efter. Sen så gav du ju upp den här mobilen redan i oktober ändå är du här inne och frågar efter apps till en mobil som du inte vill ha. Här har du en fin länk: http://store.ovi.com/ prova att söka på "bank", "Swedbank", "Handelsbanken", "Nordea", "SEB" eller "SL" hittar du inte det du önskar så finns det inte.

Tack för du skrev det till lilltrollet. Han får skicka ett foto på att han äger en N8 innan han får svar på sina "frågor" från mig iaf.

Postad 15 January 2011 - 11:43

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Edit: dubbelpost

Redigerat av big_swede70, 15 January 2011 - 11:45.

Postad 15 January 2011 - 12:19

Huskys
  • Huskys
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Någon som har en bra sida med rss feeds på aktier? Prövade att göra en app där för skojs skull och det funkade riktigt bra!

Hej på er!
Någon som vet vad man kan hitta miålservice som RSS
Tänkte skriva en Hockey app.

Postad 15 January 2011 - 13:03

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Hej på er!
Någon som vet vad man kan hitta miålservice som RSS
Tänkte skriva en Hockey app.

Jag har lurkat runt lite. Hittade en RSS inosida på SvD, börja läsa den.

Sen kan du testa med den här SvD sidan

Redigerat av Unregistered31511, 15 January 2011 - 13:18.

Postad 15 January 2011 - 14:50

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Fick svar från Storegates support ang problemen med WebDav och N8
lägger ut svaret jag fick ifall någon vill läsa:

Vi har undersökt problemet med att ladda ner från WebDAV till Symbian S60 telefoner (t.ex. Nokia N8 och Sony Ericsson Satio).

Anledningen till att nedladdningen inte fungerar är ett fel i telefonens nedladdningsanrop. Anropet är inte i enlighet med WebDAV-standarden, och kan därför inte tolkas av våra servrar.

Jag har lagt in ett förbättringsförslag till vår produktavdelning om att vi ska stödja det felaktiga anropet, så att det går att ladda ner filen ändå.
Vi kan inte ge någon indikation på om och i så fall när ändringen skulle införas i våra servrar.

Redigerat av big_swede70, 15 January 2011 - 14:50.

Postad 15 January 2011 - 15:17

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Vi har undersökt problemet med att ladda ner från WebDAV till Symbian S60 telefoner (t.ex. Nokia N8 och Sony Ericsson Satio).

Anledningen till att nedladdningen inte fungerar är ett fel i telefonens nedladdningsanrop. Anropet är inte i enlighet med WebDAV-standarden, och kan därför inte tolkas av våra servrar.

Jag har lagt in ett förbättringsförslag till vår produktavdelning om att vi ska stödja det felaktiga anropet, så att det går att ladda ner filen ändå.
Vi kan inte ge någon indikation på om och i så fall när ändringen skulle införas i våra servrar.

Haha vad roligt att höra, det funkar på MS IIS utan problem, men det är ju typiskt av MS att förstå sig på felprogrammerade anrop =)

Kollade upp N8:ans anrop i IIS-loggen, det ser ut så här:
PROPFIND /TESTFILE.XLS HTTP/1.1
GET /TESTFILE.XLS HTTP/1.1
Av vad jag kan förstå så är det inget felaktigt i det anropet.

Redigerat av trixeo, 15 January 2011 - 15:56.

Postad 15 January 2011 - 15:38

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Haha vad roligt att höra, det funkar på MS IIS utan problem, men det är ju typiskt av MS att förstå sig på felprogrammerade anrop =)

IIS och WebDav är ju inte samma sak!

Postad 15 January 2011 - 16:01

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

IIS och WebDav är ju inte samma sak!

Har jag sagt det? Ett äpple och en kärna är inte heller samma sak. WebDAV extension module för IIS.
http://www.iis.net/download/webdav

Postad 15 January 2011 - 16:03

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0
Så du har provat IIS + WebDav och det fungerar, men Storegate WebDav fungerar inte?

Postad 15 January 2011 - 16:30

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Så du har provat IIS + WebDav och det fungerar, men Storegate WebDav fungerar inte?

IIS+WebDAV - ja, kör det på min egen pc.
Storegate - det sägs att det inte fungerar enligt ovan. Jag har inte provat, vet inte ens vad det är ;)

Postad 15 January 2011 - 17:01

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

IIS+WebDAV - ja, kör det på min egen pc.
Storegate - det sägs att det inte fungerar enligt ovan. Jag har inte provat, vet inte ens vad det är ;)

Storegate

Postad 15 January 2011 - 17:54

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Någon som fått symtorrent el liknande prg att fungera i N8'an. Den går installera utan problem men får ej den börja ladda ner. Gick hur bra som helst på min N86 att ta ner filmer el musik. Vi prova på en 5800 förra veckan och den får samma felmedd, se screenshoot
Någon med ideer om hur man får igång torrentnedladdning till mobil?

Bifogad fil(er)

Postad 15 January 2011 - 18:13

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0

Tack. Hoppas dom fixar det då.

Postad 15 January 2011 - 20:27

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Någon som fått symtorrent el liknande prg att fungera i N8'an. Den går installera utan problem men får ej den börja ladda ner. Gick hur bra som helst på min N86 att ta ner filmer el musik. Vi prova på en 5800 förra veckan och den får samma felmedd, se screenshoot
Någon med ideer om hur man får igång torrentnedladdning till mobil?

Jag har inte testat så mycket, men Symtorrent 1.41 rullar fint på min N8 i alla fall? Fast det blir ju inga svindlade hastigheter förstås..

Bifogad fil(er)

Postad 15 January 2011 - 20:54

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
..lite bättre rulle nu.. <_<

Åså var det klart!

Bifogad fil(er)

Postad 15 January 2011 - 21:34

freane
  • freane
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hur gör man för att få n8:an att sluta ansluta till internet hela tiden? Har ställt widgetsen i offline-läge men den ansluter ändå så fort jag kopplar ifrån.

Var kan man ta bort valt bakgrundsbild? Har letat igenom alla inställningar flera gånger utan att hitta på var det finns.

Postad 15 January 2011 - 22:25

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Åså var det klart!

Hur lyckas du? Har du ställt in annan portnr än original? Jag har provat med torrent från pirateBay. Hämtar du därifrån oxå?

Postad 15 January 2011 - 22:27

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Hur gör man för att få n8:an att sluta ansluta till internet hela tiden? Har ställt widgetsen i offline-läge men den ansluter ändå så fort jag kopplar ifrån.

Var kan man ta bort valt bakgrundsbild? Har letat igenom alla inställningar flera gånger utan att hitta på var det finns.

Har du mail-appen inställd till att hämta snarast?

Postad 15 January 2011 - 22:31

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Åså var det klart!

Hur lyckas du? Har du ställt in annan portnr än original? Jag har provat med torrent från pirateBay. Hämtar du därifrån oxå?

Postad 15 January 2011 - 22:40

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Åså var det klart!

Postad 15 January 2011 - 22:45

freane
  • freane
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Har du mail-appen inställd till att hämta snarast?

Ja. Prövade att ändra det och nu ansluter den inte hela tiden, tack för hjälpen. Trodde inte att den skulle ansluta själv när jag hade widgets på offline.

Postad 15 January 2011 - 22:47

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Edit igen.. För många öl

Redigerat av big_swede70, 15 January 2011 - 22:50.

Postad 15 January 2011 - 23:43

jhoas
  • jhoas
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hallå!

Fick min N8 igår och än så länge är den nice med undantag för en sak: av någon anledning går det inte att stänga av anslutningen till trådlöst nätverk? Även om jag via widgeten på startsidan väljer koppla ifrån wifi och stänger av sökningen så tar det typ 5 sekunder så kopplar den upp på mitt trådlösa igen. Finns det någon lösning på det?

Postad 16 January 2011 - 01:03

-pearl-
  • -pearl-
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Hejsan!

Fick mig en N8 i julklapp, hur nöjd som helst! Desto mer jag använder den desto mer gillar jag den =)

Har några frågor som ni kanske kan hjälpa till med. Fungerar gpsen gratis i hela världen? Ska till thailand snart och det vore praktiskt att ha en gps i bangkok =)

Behöver köpa mig något skyddsfodral, någon som har något tips? Tränar en hel del löpning, längskidor mm och är väl kanske inte alltför försiktig med telefonen så ett gediget skydd vore bra att ha.

Någon som vet om några appar man måste ha? Har en app som heter sportstracker som jag kan rekomendera och jag tycker den är kanon då jag tränar, håller koll på distans, höjdskillnader hastighet mm.

Spotify, måste man ha spotify premium för att få det att fungera på telefonen? Jag har en gratisversion av spotify (free) med reklam efter 3-4låtar, kan man inte få den att fungera i telefonen på något sätt?

mvh
//
Viktor

Postad 16 January 2011 - 01:08

Serenity
  • Serenity
  • Lärjunge

• 441 inlägg
  • 0

Hallå!

Fick min N8 igår och än så länge är den nice med undantag för en sak: av någon anledning går det inte att stänga av anslutningen till trådlöst nätverk? Även om jag via widgeten på startsidan väljer koppla ifrån wifi och stänger av sökningen så tar det typ 5 sekunder så kopplar den upp på mitt trådlösa igen. Finns det någon lösning på det?

Har du läst igenom den sista sidan i tråden?

Hejsan!

Fick mig en N8 i julklapp, hur nöjd som helst! Desto mer jag använder den desto mer gillar jag den =)

Har några frågor som ni kanske kan hjälpa till med. Fungerar gpsen gratis i hela världen? Ska till thailand snart och det vore praktiskt att ha en gps i bangkok =)

Behöver köpa mig något skyddsfodral, någon som har något tips? Tränar en hel del löpning, längskidor mm och är väl kanske inte alltför försiktig med telefonen så ett gediget skydd vore bra att ha.

Någon som vet om några appar man måste ha? Har en app som heter sportstracker som jag kan rekomendera och jag tycker den är kanon då jag tränar, håller koll på distans, höjdskillnader hastighet mm.

Spotify, måste man ha spotify premium för att få det att fungera på telefonen? Jag har en gratisversion av spotify (free) med reklam efter 3-4låtar, kan man inte få den att fungera i telefonen på något sätt?

mvh
//
Viktor

GPSen är gratis överallt. Glöm inte ladda ner kartor för det land du ska åka till och ställa in din telefon på att inte använda packet data vid roaming (inställningar -> anslutbarhet -> inställningar).
Skyddsfodral behövs knappt, men det kan vara bra med ett fodral för att få bättre grepp om telefonen.

Postad 16 January 2011 - 03:11

Jonrad89
  • Jonrad89
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

GPSen är gratis överallt. Glöm inte ladda ner kartor för det land du ska åka till och ställa in din telefon på att inte använda packet data vid roaming (inställningar -> anslutbarhet -> inställningar).
Skyddsfodral behövs knappt, men det kan vara bra med ett fodral för att få bättre grepp om telefonen.

Vill man behålla färgen på "ändarna" i plast får man nog iaf ha ett fodral eller liknande.
Min färg börjar försvinna.

Postad 16 January 2011 - 04:22

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Min färg börjar försvinna.

Whoah, redan? Det är ju rätt väntat att det ska hända, men jag trodde inte det skulle gå så fort..

Postad 16 January 2011 - 07:33

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Jag har inte ändrat några inställningar i klienten, bara angivit var nedladdat material ska sparas. Tetstade på clearbits.net, men det lär väl inte spela nån roll?

Postad 16 January 2011 - 09:43

sammy75
  • sammy75
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Har du läst igenom den sista sidan i tråden?

se bara till att stänga av A-GPS,eller ha den bara på wlan,tyvärr lite dåliga sök resultat om man inte e online,blir dyrt om den använder mobil abonnemanget att söka online med...

Postad 16 January 2011 - 10:02

Zetor
  • Zetor
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0

se bara till att stänga av A-GPS,eller ha den bara på wlan,tyvärr lite dåliga sök resultat om man inte e online,blir dyrt om den använder mobil abonnemanget att söka online med...

A-GPS använder ju helt obetydligt små datamängder för att lokalisera var telefonen är. Det blir knappast dyrt var man än är..

Kartona måste man förstås ha laddat ner på förväg.

Postad 16 January 2011 - 11:01

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Jag har inte ändrat några inställningar i klienten, bara angivit var nedladdat material ska sparas. Tetstade på clearbits.net, men det lär väl inte spela nån roll?

Det verkar tydligen va skillnad på ladda ner från clearbits och piratebay..
Fick Symtorrent ladda ner utan problem från clearbits (som jag aldrig varit inne på tidigare) medans piratebays torrentfil fortfarande ger felmeddelande.. (självklart har torrenten jag testar på från PB aktiva seeders).
Så något skiljer dem åt, frågan e bara vad. Har ju tidigare ( senast ca 6mån sedan) alltid kunnat ladda från PB
Någon som vet va som kan skilja mellan de olika torrentfilerna?

Bifogad fil(er)

Redigerat av big_swede70, 16 January 2011 - 11:03.

Postad 16 January 2011 - 11:50

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Hejsan!

mvh
//
Viktor

Jag använder i princip aldrig något skydd och har inte fått en skråma på den.

Postad 16 January 2011 - 11:52

Huskys
  • Huskys
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Jag har lurkat runt lite. Hittade en RSS inosida på SvD, börja läsa den.

Sen kan du testa med den här SvD sidan

Tyvärr fungerar det inrte attt få liovescore från den sidan.

Fler tips, kom igen nu måste ju bara gå att lösa på något sätt....

Postad 16 January 2011 - 12:38

Amor
  • Amor
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Tjena!
Har två frågor:
1. Var finns Symtorrent att ta hem? Länka gärna <_<
2. Hur laddar jag upp videoklipp på Youtube direkt från N8:n, försökte göra det igår menlyckades inte.

Jag tackar för all hjälp!

Postad 16 January 2011 - 12:42

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Tjena!
Har två frågor:
1. Var finns Symtorrent att ta hem? Länka gärna <_<
2. Hur laddar jag upp videoklipp på Youtube direkt från N8:n, försökte göra det igår menlyckades inte.

Jag tackar för all hjälp!

PixelPipe
http://store.ovi.com/content/77466

Senaste SymTorrent är skickad till Ovi Store och väntar på godkännande. Kika här för uppdateringar.
http://amorg.aut.bme...ects/symtorrent

Postad 16 January 2011 - 13:27

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

PixelPipe
http://store.ovi.com/content/77466

Senaste SymTorrent är skickad till Ovi Store och väntar på godkännande. Kika här för uppdateringar.
http://amorg.aut.bme...ects/symtorrent

Du kan ladda ner senaste Symtorrent 1.41 från hans (kemis länk ovan som jag citerar) sida oxå, han har uppdaterat certet på den så den funkar installera utan att du signerar sis-filen,. men han har glömt uppdatera namnet på den då det står att certet utgår 2009-10-15.

Har provat lite med olika torrentfiler och det verkar skilja på olika torrentfiler vilka som funkar i just symtorrent. hitills ingen lycka tanka från piratebay, e ju synd för där finns ju allt under samma tak.. <_<

Redigerat av big_swede70, 16 January 2011 - 13:49.

Postad 16 January 2011 - 13:31

Amor
  • Amor
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Du kan ladda ner senaste Symtorrent 1.41 från hans sida oxå, han har uppdaterat certet på den så den funkar installera utan att du signerar sis-filen,. men han har glömt uppdatera namnet på den då det står att certet utgår 2009-10-15.

Har provat lite med olika torrentfiler och det verkar skilja på olika torrentfiler vilka som funkar i just symtorrent. hitills ingen lycka tanka från piratebay, e ju synd för där finns ju allt under samma tak.. <_<

??? Vilken sida? Den han länkar till, eller?

Postad 16 January 2011 - 13:34

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

??? Vilken sida? Den han länkar till, eller?

Typ... kolla så ser du nedladdningsruta på vä sida i sis-format eller zip. (grön 4-kantigruta med massa bokstäver och siffror i ) <_<

Redigerat av big_swede70, 16 January 2011 - 13:35.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.