Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Nintendo Wii U - Officiell tråd

3773 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Postad 12 maj 2015 - 12:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlĂ€gg
  • 0

De verkar svÄra att fÄ tag i om man inte vill köpa tredjeparts frÄn Tradera som ser likadana ut typ.

GÄr kanske att fÄ tag pÄ utomlands? Skickar Amazon och Play-Asia till Sverige?

Postad 12 maj 2015 - 13:01

Segge
  • Segge
  • AnvĂ€ndare

• 103 inlĂ€gg
  • 0

Play-Asia hade sist jag kollade men har gÀrna bestÀllt inom EU, osÀkert om man Äker pÄ tull och om man fÄr den betald. Senaste paketet frÄn Asien Äkte jag pÄ tull av DHL men fick den betald dÄ jag hade en "försÀkring" mot just tullavgiften.

Postad 12 maj 2015 - 13:41

Unregisterede489578f
  • Unregisterede489578f
  • Wannabe

• 38 inlĂ€gg
  • 0

De verkar svÄra att fÄ tag i om man inte vill köpa tredjeparts frÄn Tradera som ser likadana ut typ.

GÄr kanske att fÄ tag pÄ utomlands? Skickar Amazon och Play-Asia till Sverige?

Amazon skickar till sverige.

http://www.amazon.co...ontroller white

Jag har bestÀllt denna som Àr pÄ vÀg

http://www.amazon.co...ailpage_o00_s00

Postad 12 maj 2015 - 13:47

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlĂ€gg
  • 0

£9 i frakt pÄ Pron

Postad 12 maj 2015 - 14:48

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • LĂ€rjunge

• 481 inlĂ€gg
  • 0

SMG 1 & 2 Àr ett mÄste, vilket Àventyr och vilken upplevelse. Skaffade mig ett Wii i höstas och SMG Àr nog spelen jag uppskattat mest hittills. Införskaffade ett Wii U för nÄgon mÄnad sedan och visst Àr det grafiskt trÄkigt att starta Wii spelen men man vÀnjer sig efter en stund tycker jag.

NĂ„gon som vet om det gĂ„r att fĂ„ tag pĂ„ en VIT original Wii U Pro Kontroll? Har en svart och tĂ€nkte införskaffat en till och dĂ„ gĂ€rna i annan fĂ€rg.

Absolut, hÀr nedan kan du bestÀlla fraktfritt en Officiell Nintendo Wii u pro controller i fÀrgen Vit frÄn Japan:

http://www.ebay.co.u...=item20fb7a61c7

Postad 12 maj 2015 - 19:01

Segge
  • Segge
  • AnvĂ€ndare

• 103 inlĂ€gg
  • 0

Absolut, hÀr nedan kan du bestÀlla fraktfritt en Officiell Nintendo Wii u pro controller i fÀrgen Vit frÄn Japan:

http://www.ebay.co.u...=item20fb7a61c7

Tackar, bÀsta pris hittills. NÄgra $ lÀgre Àn play-asia och Àven om det skulle fastna i tullen sÄ blir det billigare Àn frÄn Engelska amazon.

Postad 12 maj 2015 - 19:17

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • LĂ€rjunge

• 353 inlĂ€gg
  • 0

Tja!

Jag köpte en wii u nu pÄ elgigantens rea. En premium med New super mario u + luigi u för 1990:-

Sen köpte jag till en wii u remote plus för att kunna spela tvÄ pÄ super mario men det funkar inte?

MĂ„ste man verkligen ha tvĂ„ remote för det? 

Sen tĂ€nkte jag kolla om nĂ„n kan förklara vilka handkontroller som funkar och pĂ„ vilket sĂ€tt. 

Jag har ju sett fighting pad till wii u och lilla dottern vill sĂ„klart ha en princess pad. Men den ska tydligen inte funka till alla spel. 

DÀremot finns en Wii u pro controller som Àr dyrare men funkar till fler spel?

Och nÀr mÄste man ha en nunchuk?

- Wii U Remote Plus

- Wii U remote plus Nunchuk

- Wii U Pro controller

- PDP Fight Pad

Vi kommer nog mest att spela Super mario U och 3d, mario cart, mario party, zelda och kanske skylanders. 

Postad 12 maj 2015 - 19:19

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlĂ€gg
  • 0

En Nunchuck behöver du för att fÄ din plus att fungera, du styr gubben med dess joystick

Postad 12 maj 2015 - 19:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlĂ€gg
  • 0

En Nunchuck behöver du för att fÄ din plus att fungera, du styr gubben med dess joystick

I NSMBU? Man kan styra med digitalkorset.

Jag tror problemet Àr att du behöver tvÄ wii remotes, gamepaden verkar inte fungera att spela coop med om man lÀser nedanstÄende. DÀremot fungerar den i enbart singleplayer.

http://www.gamefaqs....bros-u/69432923

För de senare spelen finns inga sÄdana hÀr problem. DÀremot kan du behöva nunchuks i t.ex. 3D World.

En Pro controller Àr ett hett tips att köpa in, funkar till de allra flesta spel och Àr som en traditionell kontroll. Funkar bÀttre i Mario Kart Àn gamepaden t.ex, samma med Bayonetta.

Fight Pad vetefan vad det Àr =P

Postad 12 maj 2015 - 21:27

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • LĂ€rjunge

• 481 inlĂ€gg
  • 0

Tja!

Jag köpte en wii u nu pÄ elgigantens rea. En premium med New super mario u + luigi u för 1990:-

Sen köpte jag till en wii u remote plus för att kunna spela tvÄ pÄ super mario men det funkar inte?

MĂ„ste man verkligen ha tvĂ„ remote för det? 

Sen tĂ€nkte jag kolla om nĂ„n kan förklara vilka handkontroller som funkar och pĂ„ vilket sĂ€tt. 

Jag har ju sett fighting pad till wii u och lilla dottern vill sĂ„klart ha en princess pad. Men den ska tydligen inte funka till alla spel. 

DÀremot finns en Wii u pro controller som Àr dyrare men funkar till fler spel?

Och nÀr mÄste man ha en nunchuk?

- Wii U Remote Plus

- Wii U remote plus Nunchuk

- Wii U Pro controller

- PDP Fight Pad

Vi kommer nog mest att spela Super mario U och 3d, mario cart, mario party, zelda och kanske skylanders. 

Anledningen till att du inte kan spela i multiplayer pÄ just New Super Mario Bros U Àr för att det spelet krÀver andra kontroller Àn gamepaden i multiplayer lÀge dÄ gamepaden bara fungerar som en boost kontroll dÀr man skapar plattformar i spelet med hjÀlp av pekskÀrmen. Men dÀremot om du bara ska spela single player pÄ NSMB U sÄ funkar det med gamepaden. Nu till kontrollerna, du behöver nödvÀndigtvis ingen nunchuk till nÄgot av de spelen du nÀmnde, det rÀcker med bara Wii U Remote Plus.

SÄhÀr fungerar det, en Wii U Pro Controller stödjer enbart Wii U spel och Àr den kontrollen du kommer fÄ mest nytta av, medan en Wii U Remote Plus + Nunchuk stödjer bÄde Wii och Wii U spel. Du kan lÀsa pÄ baksidan av varje spel, om vilka kontroller som spelet stödjer. Men skulle du förmodan vilja spela Wii spel, Àr Remote Plus ett mÄste dÄ du behöver den för att navigera genom menyn pÄ Wii lÀge och för att de flesta Wii spelen krÀver Remote samt att andra krÀver bÄde Remote + Nunchuk, som till exempel Zelda Twilight Princess, Skyward Sword och Super Mario Galaxy 1&2 krÀvs det bÄde en remote och en nunchuk för att spela.

NÀr det kommer till Fight Pad, har den i princip lika stort stöd som en Wii Classic Pro Controller har vilket nÀstan de flesta spel har stöd för, sÄ du behöver inte oroa dig för det. DÀremot kommer du behöva en Remote för att koppla din Fight Pad med. DÀrför föreslÄr jag att du borde ha kanske tvÄ stycken Wii U Pro Controller, tvÄ Wii U Remote Plus och en nunchuk sÄ Àr din Wii U komplett.

Om du har fler frÄgor Àr du vÀlkommen att stÀlla dem :)

Postad 12 maj 2015 - 23:05

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • LĂ€rjunge

• 353 inlĂ€gg
  • 0

I NSMBU? Man kan styra med digitalkorset.

Jag tror problemet Àr att du behöver tvÄ wii remotes, gamepaden verkar inte fungera att spela coop med om man lÀser nedanstÄende. DÀremot fungerar den i enbart singleplayer.

http://www.gamefaqs....bros-u/69432923

För de senare spelen finns inga sÄdana hÀr problem. DÀremot kan du behöva nunchuks i t.ex. 3D World.

En Pro controller Àr ett hett tips att köpa in, funkar till de allra flesta spel och Àr som en traditionell kontroll. Funkar bÀttre i Mario Kart Àn gamepaden t.ex, samma med Bayonetta.

Fight Pad vetefan vad det Àr =P

Anledningen till att du inte kan spela i multiplayer pÄ just New Super Mario Bros U Àr för att det spelet krÀver andra kontroller Àn gamepaden i multiplayer lÀge dÄ gamepaden bara fungerar som en boost kontroll dÀr man skapar plattformar i spelet med hjÀlp av pekskÀrmen. Men dÀremot om du bara ska spela single player pÄ NSMB U sÄ funkar det med gamepaden. Nu till kontrollerna, du behöver nödvÀndigtvis ingen nunchuk till nÄgot av de spelen du nÀmnde, det rÀcker med bara Wii U Remote Plus.

SÄhÀr fungerar det, en Wii U Pro Controller stödjer enbart Wii U spel och Àr den kontrollen du kommer fÄ mest nytta av, medan en Wii U Remote Plus + Nunchuk stödjer bÄde Wii och Wii U spel. Du kan lÀsa pÄ baksidan av varje spel, om vilka kontroller som spelet stödjer. Men skulle du förmodan vilja spela Wii spel, Àr Remote Plus ett mÄste dÄ du behöver den för att navigera genom menyn pÄ Wii lÀge och för att de flesta Wii spelen krÀver Remote samt att andra krÀver bÄde Remote + Nunchuk, som till exempel Zelda Twilight Princess, Skyward Sword och Super Mario Galaxy 1&2 krÀvs det bÄde en remote och en nunchuk för att spela.

NÀr det kommer till Fight Pad, har den i princip lika stort stöd som en Wii Classic Pro Controller har vilket nÀstan de flesta spel har stöd för, sÄ du behöver inte oroa dig för det. DÀremot kommer du behöva en Remote för att koppla din Fight Pad med. DÀrför föreslÄr jag att du borde ha kanske tvÄ stycken Wii U Pro Controller, tvÄ Wii U Remote Plus och en nunchuk sÄ Àr din Wii U komplett.

Om du har fler frÄgor Àr du vÀlkommen att stÀlla dem :)

Tack för alla svar! 

Jag skulle vĂ€l nu i början vilja spela lite coop med grabben i NSMBU. I coop-menyn dĂ€r sĂ„ visar de bara remotes men det kanske funkar med en pro controller Ă€ndĂ„? 

Att ha tvĂ„ remotes och tvĂ„ pro Ă€r nog ingen dum idĂ© men skulle helst inte vilja starta med att köpa handkontroller för 2000:- 

SÄ om jag bara ska ha en till handkontroll nu för att komma igÄng med coop, ska det vara remote eller kan jag köra pro (till NSMBU)?

NĂ€r jag Ă€ndĂ„ Ă€r igĂ„ng sĂ„ kan jag passa pĂ„ att frĂ„ga om ni har nĂ„gra heta tips utöver mario-liren att spela med en fem-Ă„ring? 

Postad 12 maj 2015 - 23:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlĂ€gg
  • 0

Är inte sĂ€ker pĂ„ att pro controller fungerar i coop, sĂ€krast Ă€r wiimote för NSMBU.

NĂ€r jag Ă€ndĂ„ Ă€r igĂ„ng sĂ„ kan jag passa pĂ„ att frĂ„ga om ni har nĂ„gra heta tips utöver mario-liren att spela med en fem-Ă„ring? 

Rayman Legends, Donkey Kong Country: Tropical Freeze, Kirby and the Rainbow Curse och LEGO-spelen har alla coop Àr vÀldigt bra tips. Just detta LEGO-spelet Àr förvisso bara singleplayer men det lÀr sÀkerligen gÄ hem. Det Àr GTA fast LEGO och utan vÄld och Àr exklusivt för Wii U.

Bra recension bland anvÀndarna frÄn en som spelade med sina barn:

Först varvade vi förĂ€ldrar "story mode" medan barnen (3 och 6 Ă„r) tyckte det var jĂ€ttespĂ€nnande att titta pĂ„. Sedan, nĂ€r "free run" och de viktigaste förklĂ€dnaderna var upplĂ„sta (det finns ett antal olika förklĂ€dnader som alla har olika egenskaper, som man skiftar mellan för att kunna göra olika saker i spelet), sĂ„ satte barnen igĂ„ng och spelade. 6-Ă„ringen Ă€lskar att bara gĂ„ omkring och utforska i den gigantiska Lego-staden, köra lite bil, plocka saker, flyga helikopter m.m. Och det Ă€r nĂ„got som Ă€ven vi förĂ€ldrar tycker om att göra. Staden Ă€r enorm; vi har spelat mycket nu och det stĂ„r Ă€ndĂ„ att vi gjort bara ca 30%. Överallt finns saker att hitta, som nya förklĂ€dnader och speciella legobitar, och nya spĂ€nnande platser. Man kan gĂ„ pĂ„ gatorna, klĂ€ttra upp pĂ„ taken, köra bĂ„t, Ă„ka ut till en bondgĂ„rd eller en nationalpark, besöka ett litet nöjesfĂ€lt, eller varför inte Ă„ka till mĂ„nen? För den tĂ€vlingslystne finns ocksĂ„ smĂ„ uppdrag och tĂ€vlingar lite hĂ€r och dĂ€r.

Visst Àr det lÄnga laddningstider ibland, men om man ser hur stor staden Àr sÄ förstÄr man att det Àr en del som behöver laddas. Men det Àr mest dÄ man startar upp spelet som denna laddning sker, sÄ jag tycker inte det Àr farligt.

Grafiken Àr bra, miljöerna i staden Àr snygga, och det kÀnns som man aldrig skulle kunna bli fÀrdig med att hitta och utforska allt. KÀnslan av att fritt undersöka den stora staden Àr hÀrlig och passar mig perfekt! Och att man kan undersöka sÄ udda stÀllen Àr ocksÄ en del av charmen, sÄ som att klÀttra upp för enorma bropelare eller upp pÄ tak och statyer, fabriksomrÄden, en fÀngelseö osv.

NÄgra smÄ negativa saker kan jag komma pÄ:
- Lite trista "fight-scener", man trycker i stort sett bara pÄ en enda knapp.
- NÄgot svÄrstyrda fordon (jag trodde bara det var jag som var dÄlig, men ser att fler har klagat pÄ det).
- NÄgra smÄ buggar hÀr och dÀr.
- MÄnga fler manliga Àn kvinnliga förklÀdnader - varför??

Sedan, Pikmin 3 Àr ett tips, kan spela tvÄ samtidigt i separata samarbetsuppdrag, men behöver helst tvÄ wiimotes + tvÄ nunchuks. Gulligt spel för barnet men samtidigt kul för vuxna. Kampanjen kan man bara spela sjÀlv, men en kan kolla kartan och den andre spela.

Smash Bros kan ocksÄ vara kul och istÀllet för Skylanders skulle jag köra pÄ Disney Infinity för den typen av spel.

Captain Toad Treasure Tracker kan ocksÄ vara nÄgot, liksom kommande Splatoon och helt klart kommande Yoshis Wooly World.

Redigerat av Zoiler, 13 maj 2015 - 00:00.

Postad 13 maj 2015 - 00:09

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • LĂ€rjunge

• 481 inlĂ€gg
  • 0

Tack för alla svar! 

Jag skulle vĂ€l nu i början vilja spela lite coop med grabben i NSMBU. I coop-menyn dĂ€r sĂ„ visar de bara remotes men det kanske funkar med en pro controller Ă€ndĂ„? 
Att ha tvĂ„ remotes och tvĂ„ pro Ă€r nog ingen dum idĂ© men skulle helst inte vilja starta med att köpa handkontroller för 2000:- 
SÄ om jag bara ska ha en till handkontroll nu för att komma igÄng med coop, ska det vara remote eller kan jag köra pro (till NSMBU)?

NÀr jag ÀndÄ Àr igÄng sÄ kan jag passa pÄ att frÄga om ni har nÄgra heta tips utöver mario-liren att spela med en fem-Äring?

Jag kan bekrÀfta att NSMBU definitivt stödjer Wii U Pro Controller dÄ jag sjÀlv har varvat spelet med den kontrollen. Tror nÀstan det Àr bÀttre om du satsar pÄ Wii U Pro dÄ den passar bÀst till andra spel ocksÄ, speciellt till Mario Kart 8 och Super Mario 3D World. DÀremot undrar jag vilken av de tvÄ olika kontrollerna din grabb skulle tycka Àr bekvÀmast att spela med.

Förutom Mario finns det Donkey Kong som alternativ, eller kanske Àven Hyrule Warriors, som ocksÄ stödjer upp till tvÄ spelare :)

Postad 13 maj 2015 - 00:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlĂ€gg
  • 0

Jag kan bekrÀfta att NSMBU definitivt stödjer Wii U Pro Controller dÄ jag sjÀlv har varvat spelet med den kontrollen.

Men i coop?

Postad 13 maj 2015 - 12:04

Eucharist
  • Eucharist
  • AnvĂ€ndare

• 177 inlĂ€gg
  • 0

Hoppar in hÀr - har innan mest spelat mario kart 8 med min 5-Äriga dotter men hon gillar Àven wii party och nintendo land sÄdÀr. nsmbu tycker hon Àr för svÄrt och det Àr klart det inte Àr roligt i lÀngden att dö gÄng pÄ gÄng :)

MEN, provade av en slump att ladda hem marvel lego och blev positivt överraskad av hur kul hon tyckte det var och hur hon fattade kontrollerna med en gĂ„ng. Jag bestĂ€llde billigaste Lego-spelet jag kunde hitta (för att börja ngnstans) och ser nu fram emot att köra lite batman 2 med henne, kul att de kommer upp i Ă„lder sĂ„ man kan börja anvĂ€nda dem som anledning att fĂ„ spela lite tv-spel igen ;)

Postad 13 maj 2015 - 13:27

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • LĂ€rjunge

• 481 inlĂ€gg
  • 0

Men i coop?

Ja, Àven i multiplayer. I början av lanseringen av spelet fanns det inget stöd för Wii U Pro förrÀn senare nÀr det fixades genom en uppdatering.

Postad 13 maj 2015 - 13:30

Segge
  • Segge
  • AnvĂ€ndare

• 103 inlĂ€gg
  • 0

Har ocksÄ en dotter pÄ 5Är som gillar att spela. Har blivit en hel del Zelda Wind Waker senaste tiden sÄ vi har snart klarat ut det, hon spelar det lite pÄ hennes eget vis, gillar att spring runt i byn och flytta pÄ grisarna, ta bilder pÄ olika saker osv. Vi körde en del Mario kart tidigare men hon Àr sÄ dÄlig förlorare sÄ nu vill hon mest att jag kör sÄ hon inte riskerar att förlora. Grabben pÄ 3Är giller dock mario kart men har inte fÄtt till styrningen sÄ jag fÄr styra sÄ sköter han resten. Vi testade Splatoon som hon fastnade för och ville spela mer och förstod inte varför det inte gick.

Har Nintendo land men har inte ens testat det, kanske vi provar nÀr WW Àr avklarat. Legospelen har jag sneglat lite pÄ, kanske ska testa nÄgot och se om det funkar, hon gillar att bygga lego sÄ.

Postad 13 maj 2015 - 13:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlĂ€gg
  • 0

Ja, Àven i multiplayer. I början av lanseringen av spelet fanns det inget stöd för Wii U Pro förrÀn senare nÀr det fixades genom en uppdatering.

Okej, dÄ Àr det pro controller som gÀller!

(Men han behöver en wiimote till för Pikmin)

Redigerat av Zoiler, 13 maj 2015 - 13:48.

Postad 13 maj 2015 - 14:00

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • LĂ€rjunge

• 481 inlĂ€gg
  • 0

Okej, dÄ Àr det pro controller som gÀller!

(Men han behöver en wiimote till för Pikmin)

Precis, speciellt om han ska köpa en Fight Pad till sin dotter dĂ„ man behöver en Wii mote för att koppla ihop den med. Sedan behövs det fler wii motes för Mario Party som nĂ€mndes förut. Samtidigt behöver man Pro controller för SM3DW och Mario Kart 8 ocksĂ„, sĂ„ det Ă€r en frĂ„ga om prioritering ifall man inte kĂ€nner för att köpa alla kontroller pĂ„ en gĂ„ng. 

Postad 13 maj 2015 - 14:32

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • LĂ€rjunge

• 325 inlĂ€gg
  • 0

k7rM2fx.png

Idag alltsÄ.

Är detta en hint om ett nytt Punch-out?!  :P

Och sĂ„ ett Metroid pĂ„ det och avrundar Wii u med Zelda. DĂ„ Ă€r Nintendo kungar igen i mina ögon 

Postad 13 maj 2015 - 14:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlĂ€gg
  • 0

Om tvÄ timmar alltsÄ.

Postad 13 maj 2015 - 15:15

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • LĂ€rjunge

• 481 inlĂ€gg
  • 0

Vi fÄr hoppas pÄ ett bestÀmt datum för Zelda eller Xenoblade Chronicles X ocksÄ, men det Àr bara om man vill drömma :)

Postad 13 maj 2015 - 15:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlĂ€gg
  • 0

Vet inte om det blir sÄ mÄnga spel idag? Det Àr ju bara deras E3-planer, de hade nÄgot liknande förra Äret med robo-reggie.

Postad 13 maj 2015 - 15:29

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • LĂ€rjunge

• 481 inlĂ€gg
  • 0

Vi fĂ„r helt enkelt se alldeles snart, vilken tid (svensk tid) börjar det exakt? 

Redigerat av AbductedTurtle, 13 maj 2015 - 15:29.

Postad 13 maj 2015 - 15:58

Unregisterede489578f
  • Unregisterede489578f
  • Wannabe

• 38 inlĂ€gg
  • 0

Strömmas detta live nÄnstans?

Postad 13 maj 2015 - 16:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlĂ€gg
  • 0

Bra frÄga, verkar inte sÄ. HÀr i sÄ fall: https://www.youtube.com/user/Nintendo

De har vÀl inte gett nÄgon lÀnk sÄ det kanske bara Àr ett meddelande?

Turtle: Kl 18 "börjar det". Men vet som sagt inte om det Àr nÄgon stream eller om det bara Àr ett pressmeddelande eller twitterinlÀgg.

Redigerat av Zoiler, 13 maj 2015 - 16:05.

Postad 13 maj 2015 - 16:07

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • LĂ€rjunge

• 481 inlĂ€gg
  • 0

Förutom lĂ€nken som Zoiler precis skickade, Ă€r det hĂ€r det enda jag kunde hitta: http://nintendoevery...plans-tomorrow/

Postad 13 maj 2015 - 17:09

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • LĂ€rjunge

• 481 inlĂ€gg
  • 0

Det hÀr var vÀl allt antar jag..

https://www.youtube....h?v=zbvzyY1FKr0

Postad 13 maj 2015 - 17:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlĂ€gg
  • 0

http://www.youtube.com/watch?v=zbvzyY1FKr0&app=desktop

Den stora nyheten var visst Nintendo World Championship eller nÄt.

Edit: God damnit!

Redigerat av Zoiler, 13 maj 2015 - 17:10.

Postad 14 maj 2015 - 20:46

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • LĂ€rjunge

• 353 inlĂ€gg
  • 0

Precis, speciellt om han ska köpa en Fight Pad till sin dotter dĂ„ man behöver en Wii mote för att koppla ihop den med. Sedan behövs det fler wii motes för Mario Party som nĂ€mndes förut. Samtidigt behöver man Pro controller för SM3DW och Mario Kart 8 ocksĂ„, sĂ„ det Ă€r en frĂ„ga om prioritering ifall man inte kĂ€nner för att köpa alla kontroller pĂ„ en gĂ„ng. 

Nu har jag införskaffat en extra wiimote. Jag hade presentkort pĂ„ gamestop sĂ„ det blev deras egna fulmote. Styrkorset kĂ€nns sĂ„dĂ€r men annars verkar den ok. 

Nu nĂ€r jag Ă€ndĂ„ har tvĂ„ wiimotes sĂ„ undrar jag om jag behöver Pro Controller eller om det rĂ€cker med en nunchuk? Till sm3dw och mario kart menar jag dĂ„. 

Postad 14 maj 2015 - 20:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlĂ€gg
  • 0

Att spela speciellt Mario Kart med nunchuk + wiimote Àr inte att rekommendera, dÀr vill du ha pro controllern. 3D World gÄr att spela med nunchuk + wiimote, men man föredrar ju pro controllern sÄklart.

Postad 15 maj 2015 - 07:11

Segge
  • Segge
  • AnvĂ€ndare

• 103 inlĂ€gg
  • 0

MĂ„nga föresprĂ„kar Pro, speciellt till Mario Kart, men jag förstĂ„r faktiskt inte vad som skulle vara sĂ„ mycket bĂ€ttre Ă€n remote + nunchuk? Upplys mig gĂ€rna :)  Tycker det funkar alldeles utmĂ€rkt att styra med joysticken och vifta/skaka remoten vid hopp. Har dock inte kört sĂ„ mycket MK8, mest MK Wii. Tycker faktiskt det Ă€r ganska skönt att ha det 2-delat, dĂ„ kan jag ha hĂ€nderna lite vars stans och ligga/sitta hur jag vill, med Pro blir man lĂ„st till att hĂ„lla hĂ€nderna ihop.

Postad 15 maj 2015 - 12:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlĂ€gg
  • 0

Det Àr vÀl mest en frÄga om att jag inte vill köra racing med ena tummen, vill hellre ha tvÄ hÀnder för sÄ har jag alltid haft det :)

Annars Àr wiimote + nunchuk nÄgot jag anvÀnt i t.ex. 3D World och Pikmin 3, gillar kombon. Men inte i racing.

Postad 15 maj 2015 - 13:08

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlĂ€gg
  • 0

wiimote+nunchuck var faktiskt det bÀsta alternativet pÄ mario kart wii. möjligt det inte funkar likadant hÀr dock :)

Postad 15 maj 2015 - 15:31

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • LĂ€rjunge

• 481 inlĂ€gg
  • 0

Nu har jag införskaffat en extra wiimote. Jag hade presentkort pĂ„ gamestop sĂ„ det blev deras egna fulmote. Styrkorset kĂ€nns sĂ„dĂ€r men annars verkar den ok. 

Nu nĂ€r jag Ă€ndĂ„ har tvĂ„ wiimotes sĂ„ undrar jag om jag behöver Pro Controller eller om det rĂ€cker med en nunchuk? Till sm3dw och mario kart menar jag dĂ„. 

Det Àr som sagt inget att rekommendera, personligen efter att ha kört med Pro controller pÄ SM3DW och MK8 kommer jag nog aldrig byta till nÄgot annat dÄ jag verkligen Àlskar kÀnslan av traditionell kontroll och hur bra den kÀnns i handen. Jag tycker du borde Ätminstone skaffa en Pro controller, du kommer inte Ängra dig det minsta. Och se gÀrna till att köpa original, ej tredjeparts ;)

MĂ„nga föresprĂ„kar Pro, speciellt till Mario Kart, men jag förstĂ„r faktiskt inte vad som skulle vara sĂ„ mycket bĂ€ttre Ă€n remote + nunchuk? Upplys mig gĂ€rna :)  Tycker det funkar alldeles utmĂ€rkt att styra med joysticken och vifta/skaka remoten vid hopp. Har dock inte kört sĂ„ mycket MK8, mest MK Wii. Tycker faktiskt det Ă€r ganska skönt att ha det 2-delat, dĂ„ kan jag ha hĂ€nderna lite vars stans och ligga/sitta hur jag vill, med Pro blir man lĂ„st till att hĂ„lla hĂ€nderna ihop.

Om du trivs med den kombinationen finns det ingen anledning att inte fortsĂ€tta med det, sjĂ€lv har jag aldrig spelat MK Wii eller anvĂ€nt mig av remote + nunchuk pĂ„ nya MK8, bara remote isĂ„fall. Jag föredrar helst en klassisk kontroll dĂ„ det ger en bĂ€ttre spelkĂ€nsla enligt mig, bara tanken av en separat joystick och en fjĂ€rkontroll pĂ„ just Mario Kart eller Super Mario 3D World kĂ€nns obekvĂ€mt för mig. Men det har vĂ€l med vana att göra eller hur? Jag slĂ„r vad om att Ă€ven du skulle gilla Pro controller till MK8, eftersom det Ă€r en oslagbar kontroll i allmĂ€nhet för en Wii U. 

Postad 15 maj 2015 - 17:59

Segge
  • Segge
  • AnvĂ€ndare

• 103 inlĂ€gg
  • 0

Om du trivs med den kombinationen finns det ingen anledning att inte fortsĂ€tta med det, sjĂ€lv har jag aldrig spelat MK Wii eller anvĂ€nt mig av remote + nunchuk pĂ„ nya MK8, bara remote isĂ„fall. Jag föredrar helst en klassisk kontroll dĂ„ det ger en bĂ€ttre spelkĂ€nsla enligt mig, bara tanken av en separat joystick och en fjĂ€rkontroll pĂ„ just Mario Kart eller Super Mario 3D World kĂ€nns obekvĂ€mt för mig. Men det har vĂ€l med vana att göra eller hur? Jag slĂ„r vad om att Ă€ven du skulle gilla Pro controller till MK8, eftersom det Ă€r en oslagbar kontroll i allmĂ€nhet för en Wii U. 

Ja det Àr nog en vanesak, ville bara ge en annan sida av myntet att det funkar rÀtt OK med remote + nunchuk i MK8, visst har det blivit fel nÄn gÄng nÀr det ska gasas, driftas, slÀpa ett skal samt titta bak, sÄ har blivit kortslutning i hjÀrnkontoret och fel knapp har slÀppts. SM3DW hoppas jag dÄ pÄ Pro kontrollern, kom inte alls överens med bara remote, remote + nunchuk funkade bÀttre men inte heller det tillfredstÀllande, har inte provat Pro men borde funka bÀttre tycker jag.

Postad 15 maj 2015 - 18:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlĂ€gg
  • 0

Och till Smash Bros Àr GC-kontrollern bÀst. Nintendo tjÀnar mycket pÄ sina kontroller :)

Postad 15 maj 2015 - 19:22

jls_
  • jls_
  • LĂ€rjunge

• 488 inlĂ€gg
  • 0

NÄgon av er som har WiiU och spelar med barn? Hur upplever dom de sÄfall? Vi spelar lite PS4 hÀr hemma, men tycker de finns begrÀnsat med spel för en 4Äring. Han spelar helst LEGO spelen pÄ PS4 eller Super Mario pÄ NES för tillfÀllet.

Redigerat av jls_, 15 maj 2015 - 19:22.

Postad 15 maj 2015 - 19:25

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlĂ€gg
  • 0
4-Äringar spelar nog bÀst pÄ en ipad(mycket stort utbud) Àn pÄ konsol, det Àr ytterst fÄ spel som Àr anpassade för sÄ lÄga Äldrar. Nes svÄrighetsgrad pÄ SMB borde vÀl Àven den vara lite vÀl hög för den Äldern?

Postad 15 maj 2015 - 21:48

jls_
  • jls_
  • LĂ€rjunge

• 488 inlĂ€gg
  • 0

Han hoppar runt lite pÄ 1-1, oftast vill han ha hjÀlp till 1-2, men han tycker de Àr roligt sÄ han fÄr spela 5-10min lite dÄ och dÄ.

Postad 15 maj 2015 - 23:18

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • LĂ€rjunge

• 481 inlĂ€gg
  • 0

NÄgon av er som har WiiU och spelar med barn? Hur upplever dom de sÄfall? Vi spelar lite PS4 hÀr hemma, men tycker de finns begrÀnsat med spel för en 4Äring. Han spelar helst LEGO spelen pÄ PS4 eller Super Mario pÄ NES för tillfÀllet.

Jag sÀger sÄhÀr, du borde definitivt införskaffa en Wii U till din son eftersom konsolen inte bara har flest spel ute pÄ marknaden Àn andra konsoler, utan har Àven de bÀsta spelen enligt mig. Det Àr mycket bÀttre med intelligenta spel som Super Mario eller Zelda spel som krÀver mer av hjÀrnan Àn dagens "realistiska" spel som bara handlar om krig (Call of Duty), pengar och brudar (GTA). Om din son redan gillar Super Mario pÄ NES Àr det jÀttebra, det Àr en bra ideé att lÄta honom uppleva spel frÄn den klassiska generationen. En Wii U Àr kompatibel med Wii vilket expanderar utbudet Ànnu mer, och du kan dessutom fÄ Ätkomst till andra generationer av spel frÄn nintendo pÄ deras eShop, dessutom medföljer det en gamepad (stora kontrollen med skÀrm) som ger möjligheten att fortsÀtta spela om nÄgon skulle behöva TV:n, vilket Àr bara ett exempel pÄ dess fördel. Jag kan skriva ner nÄgra förslag pÄ spel till Wii och Wii U som sÀkerligen skulle passa din son;

New Super Mario Bros U
Pikmin 3
Super Mario Galaxy
Super Mario 3D World
Donkey Kong Country Returns/ Tropical Freeze
The Legend of Zelda: Wind Waker HD

Det finns sjĂ€lvklart fler, men det Ă€r bara förslag pĂ„ nĂ„gra bra spel som finns. Sedan Ă€r det inte helt fel att introducera honom till gamla klassiker pĂ„ Nintendo 64, jag menar det bĂ€sta i min barndom var att fĂ„ uppleva just Zelda Ocarina of Time och Super Mario 64, vilket finns att ladda ner till Wii U. :)

Postad 17 maj 2015 - 17:15

jls_
  • jls_
  • LĂ€rjunge

• 488 inlĂ€gg
  • 0

Springer jag pĂ„ ett till ett pris som kĂ€nns för bra för att avstĂ„ fĂ„r de bli ett köp.. Igen.. 

Köpte en WiiU pÄ releasen men bytte in den lite för tidigt nÀr de inte kom nÄgra bra spel, dom kom lite efter jag lÀmnat in den.

Tror att all Mario samt Donkey kan vara bra. Pikmin har jag aldrig spelat tyvÀrr. Mario Kart har han spelat hos en kompis och de pratar han om ibland.

Wind Walker spelade jag pÄ Gamecube för +10(?) Är sen. Riktigt bra var de.

Postad 17 maj 2015 - 17:38

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • LĂ€rjunge

• 481 inlĂ€gg
  • 0

Springer jag pĂ„ ett till ett pris som kĂ€nns för bra för att avstĂ„ fĂ„r de bli ett köp.. Igen.. 

Köpte en WiiU pÄ releasen men bytte in den lite för tidigt nÀr de inte kom nÄgra bra spel, dom kom lite efter jag lÀmnat in den.

Tror att all Mario samt Donkey kan vara bra. Pikmin har jag aldrig spelat tyvÀrr. Mario Kart har han spelat hos en kompis och de pratar han om ibland.

Wind Walker spelade jag pÄ Gamecube för +10(?) Är sen. Riktigt bra var de.

Ja precis, tyvÀrr brukar man inte se mÄnga bra erbjudanden pÄ just nintendo produkter.. Idag Àr sista dagen för erbjudandet pÄ Wii U spel som Àr 10 % pÄ alla Wii U spel pÄ Electroworld, du kan kanske bestÀlla nÄt spel och lÀgga undan det inför framtida köp pÄ Wii U dÄ 35-40kr avdrag pÄ valfritt spel ÀndÄ Àr en bra affÀr. AngÄende bra priser var det kanske tvÄ veckor sen som elgiganten hade ett superkampanj pÄ en Wii U Super Mario Bros U bundle som ingick tvÄ spel för bara 1 990:- vilket var nersÀnkning pÄ 900:- ungefÀr vilket jag aldrig sett förut efter att ha kollat priser pÄ nintendo sen tvÄ Är tillbaka. Men om du nu skulle bestÀmma dig för att köpa ett exemplar av Wii U ÀndÄ, kan du vÀlja mellan New Super Mario Bros U paketet eller Wind Waker HD bundle, den med Wind Waker HD ingÄr det en specialmÄlad gamepad för din Wii U. :)

Postad 18 maj 2015 - 00:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlĂ€gg
  • 0

NÄgon av er som har WiiU och spelar med barn?

Har du lÀst lÀngre upp i trÄden? Finns en del som pratar om just det.

Postad 18 maj 2015 - 07:55

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4 329 inlĂ€gg
  • 0

För en 4-Ă„ring skulle jag sĂ€tta en DS eller 3DS i nĂ€ven pĂ„ honom. Det hade mina döttrar i den Ă„ldern och det fungerade bĂ€ttre Ă€n att spela fram tv:en. NĂ€r de blev Ă€ldre blev det ett naturligt steg att gĂ„ över till en stationĂ€r konsol. 

Postad 18 maj 2015 - 08:01

jls_
  • jls_
  • LĂ€rjunge

• 488 inlĂ€gg
  • 0

3DS spelar han hemma hos min farsa :) Det gĂ„r bra, Ă€ven om han sĂ€llan hittar till flaggan pĂ„ Mario springer han runt och försöker hoppa pĂ„ Goombas. 

Skulle nog sÀga han Àr bÀttre pÄ att spela 3DS Àn NES, klart mer oförlÄtande med NES-spelen Àn allt nytt. Ibland funderar jag hur fan man orkade spela vissa spel, galet svÄra kÀnns dom idag nÀr man sÀtter i dom.

Postad 19 maj 2015 - 11:35

Unregisterede489578f
  • Unregisterede489578f
  • Wannabe

• 38 inlĂ€gg
  • 1

Min nya kontroll anlÀnde igÄr :-)

Bifogad fil(er)

Postad 19 maj 2015 - 12:36

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4 329 inlĂ€gg
  • 0

3DS spelar han hemma hos min farsa :) Det gĂ„r bra, Ă€ven om han sĂ€llan hittar till flaggan pĂ„ Mario springer han runt och försöker hoppa pĂ„ Goombas. 

Skulle nog sÀga han Àr bÀttre pÄ att spela 3DS Àn NES, klart mer oförlÄtande med NES-spelen Àn allt nytt. Ibland funderar jag hur fan man orkade spela vissa spel, galet svÄra kÀnns dom idag nÀr man sÀtter i dom.

Min erfarenhet Ă€r att nĂ€r de Ă€r i den Ă„lder runt 4 Ă„r sĂ„ passar en handburen enhet och spelen till dem bĂ€ttre Ă€n vad en Wii U gör. Plus att för mina döttrar var det sĂ„ att det var först nĂ€r de blev sĂ„ stora att de enkelt kunde kontrollera handkontrollen med sina hĂ€nder som det blev riktigt intressant att spela. 

Postad 19 maj 2015 - 14:39

Unregistered71a682bb
  • Unregistered71a682bb
  • AnvĂ€ndare

• 249 inlĂ€gg
  • 0

Man mÄste inte ha en Nunchuck eller Pro Controller för att spela flera i Super Luigi U eller Super Mario 3D World. Vi spelar dem ofta dÀr en spelare har en Wii U gamepad och de andra tvÄ har vanliga Wii Remote (plus).

VÄr erfarenhet Àr att det Àr lÀttast för ett mindre barn med en sÄ enkel kontroll som möjligt, exempelvis Remote Plus.

Postad 19 maj 2015 - 16:14

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • LĂ€rjunge

• 481 inlĂ€gg
  • 0

Min erfarenhet Ă€r att nĂ€r de Ă€r i den Ă„lder runt 4 Ă„r sĂ„ passar en handburen enhet och spelen till dem bĂ€ttre Ă€n vad en Wii U gör. Plus att för mina döttrar var det sĂ„ att det var först nĂ€r de blev sĂ„ stora att de enkelt kunde kontrollera handkontrollen med sina hĂ€nder som det blev riktigt intressant att spela. 

Vi Àldre spelade med konsoler som smÄ, det Àr nÄgot man vÀnjer sig vid. För lÀnge sedan nÀr min kusins lillebrorsa föddes, dÄ fick han sitta titta pÄ nÀr hans bröder lirade Nintendo 64 och det fÄngade hans intresse, efter nÄgra Är framför konsolen blev han expert pÄ Super Mario 64, James Bond 007 etc vid 4 Ärs Äldern, nÀstan bÀttre Àn sina tvÄ Àldre bröder. Nu Àger han en Wii eftersom hans intresse för Nintendo brann mer Àn för Xbox 360 och PS3 pÄ den tiden. Det handlar bara om vana och intresse, vilket barn som helst frÄn nya generationen skulle inte trivas med ett gammalt pixelspel som Super Mario Bros pÄ NES, dÀrför tycker jag att jls_'s son borde fÄ utveckla intresset vidare med en Wii U dÄ den har Ätkomst till alla gamla samt nya spel. Om han har en konsol, dÄ mÄste man alltid gÄ till tv:n för att spela (i för sig har Wii U en gamepad) vilket ÀndÄ skapar pauser i mellan dÄ det inte Àr lika hÀlsosamt att stÀndigt gÄ omkring med en iPad eller 3DS, det slutar med att man slutar fÄ ögonkontakt med stackaren. Jag personligen gillar inte tanken med att lÄta barn börja med mobiler eller paddor i tidig Älder dÄ det röjer deras koncentration. Men att sitta framför tvn dÄ och dÄ för att spela ett roligt spel som han kan fÄ sÀllskap med sin pappa eller syskon Àr mycket nyttigare Àn sitta sjÀlv med ögonen fast i en skÀrm pÄ nÀrhÄll. Det Àr bara min personliga Äsikt och jag dömer ingen. :)

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.