Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Wii U - Officiell tråd

3773 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 May 2015 - 12:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

De verkar svåra att få tag i om man inte vill köpa tredjeparts från Tradera som ser likadana ut typ.

Går kanske att få tag på utomlands? Skickar Amazon och Play-Asia till Sverige?

Postad 12 May 2015 - 13:01

Segge
  • Segge
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Play-Asia hade sist jag kollade men har gärna beställt inom EU, osäkert om man åker på tull och om man får den betald. Senaste paketet från Asien åkte jag på tull av DHL men fick den betald då jag hade en "försäkring" mot just tullavgiften.

Postad 12 May 2015 - 13:41

Unregisterede489578f
  • Unregisterede489578f
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

De verkar svåra att få tag i om man inte vill köpa tredjeparts från Tradera som ser likadana ut typ.

Går kanske att få tag på utomlands? Skickar Amazon och Play-Asia till Sverige?

Amazon skickar till sverige.

http://www.amazon.co...ontroller white

Jag har beställt denna som är på väg

http://www.amazon.co...ailpage_o00_s00

Postad 12 May 2015 - 13:47

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0

£9 i frakt på Pron

Postad 12 May 2015 - 14:48

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

SMG 1 & 2 är ett måste, vilket äventyr och vilken upplevelse. Skaffade mig ett Wii i höstas och SMG är nog spelen jag uppskattat mest hittills. Införskaffade ett Wii U för någon månad sedan och visst är det grafiskt tråkigt att starta Wii spelen men man vänjer sig efter en stund tycker jag.

Någon som vet om det går att få tag på en VIT original Wii U Pro Kontroll? Har en svart och tänkte införskaffat en till och då gärna i annan färg.

Absolut, här nedan kan du beställa fraktfritt en Officiell Nintendo Wii u pro controller i färgen Vit från Japan:

http://www.ebay.co.u...=item20fb7a61c7

Postad 12 May 2015 - 19:01

Segge
  • Segge
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Absolut, här nedan kan du beställa fraktfritt en Officiell Nintendo Wii u pro controller i färgen Vit från Japan:

http://www.ebay.co.u...=item20fb7a61c7

Tackar, bästa pris hittills. Några $ lägre än play-asia och även om det skulle fastna i tullen så blir det billigare än från Engelska amazon.

Postad 12 May 2015 - 19:17

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0

Tja!

Jag köpte en wii u nu på elgigantens rea. En premium med New super mario u + luigi u för 1990:-

Sen köpte jag till en wii u remote plus för att kunna spela två på super mario men det funkar inte?

Måste man verkligen ha två remote för det? 

Sen tänkte jag kolla om nån kan förklara vilka handkontroller som funkar och på vilket sätt. 

Jag har ju sett fighting pad till wii u och lilla dottern vill såklart ha en princess pad. Men den ska tydligen inte funka till alla spel. 

Däremot finns en Wii u pro controller som är dyrare men funkar till fler spel?

Och när måste man ha en nunchuk?

- Wii U Remote Plus

- Wii U remote plus Nunchuk

- Wii U Pro controller

- PDP Fight Pad

Vi kommer nog mest att spela Super mario U och 3d, mario cart, mario party, zelda och kanske skylanders. 

Postad 12 May 2015 - 19:19

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0

En Nunchuck behöver du för att få din plus att fungera, du styr gubben med dess joystick

Postad 12 May 2015 - 19:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

En Nunchuck behöver du för att få din plus att fungera, du styr gubben med dess joystick

I NSMBU? Man kan styra med digitalkorset.

Jag tror problemet är att du behöver två wii remotes, gamepaden verkar inte fungera att spela coop med om man läser nedanstående. Däremot fungerar den i enbart singleplayer.

http://www.gamefaqs....bros-u/69432923

För de senare spelen finns inga sådana här problem. Däremot kan du behöva nunchuks i t.ex. 3D World.

En Pro controller är ett hett tips att köpa in, funkar till de allra flesta spel och är som en traditionell kontroll. Funkar bättre i Mario Kart än gamepaden t.ex, samma med Bayonetta.

Fight Pad vetefan vad det är =P

Postad 12 May 2015 - 21:27

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Tja!

Jag köpte en wii u nu på elgigantens rea. En premium med New super mario u + luigi u för 1990:-

Sen köpte jag till en wii u remote plus för att kunna spela två på super mario men det funkar inte?

Måste man verkligen ha två remote för det? 

Sen tänkte jag kolla om nån kan förklara vilka handkontroller som funkar och på vilket sätt. 

Jag har ju sett fighting pad till wii u och lilla dottern vill såklart ha en princess pad. Men den ska tydligen inte funka till alla spel. 

Däremot finns en Wii u pro controller som är dyrare men funkar till fler spel?

Och när måste man ha en nunchuk?

- Wii U Remote Plus

- Wii U remote plus Nunchuk

- Wii U Pro controller

- PDP Fight Pad

Vi kommer nog mest att spela Super mario U och 3d, mario cart, mario party, zelda och kanske skylanders. 

Anledningen till att du inte kan spela i multiplayer på just New Super Mario Bros U är för att det spelet kräver andra kontroller än gamepaden i multiplayer läge då gamepaden bara fungerar som en boost kontroll där man skapar plattformar i spelet med hjälp av pekskärmen. Men däremot om du bara ska spela single player på NSMB U så funkar det med gamepaden. Nu till kontrollerna, du behöver nödvändigtvis ingen nunchuk till något av de spelen du nämnde, det räcker med bara Wii U Remote Plus.

Såhär fungerar det, en Wii U Pro Controller stödjer enbart Wii U spel och är den kontrollen du kommer få mest nytta av, medan en Wii U Remote Plus + Nunchuk stödjer både Wii och Wii U spel. Du kan läsa på baksidan av varje spel, om vilka kontroller som spelet stödjer. Men skulle du förmodan vilja spela Wii spel, är Remote Plus ett måste då du behöver den för att navigera genom menyn på Wii läge och för att de flesta Wii spelen kräver Remote samt att andra kräver både Remote + Nunchuk, som till exempel Zelda Twilight Princess, Skyward Sword och Super Mario Galaxy 1&2 krävs det både en remote och en nunchuk för att spela.

När det kommer till Fight Pad, har den i princip lika stort stöd som en Wii Classic Pro Controller har vilket nästan de flesta spel har stöd för, så du behöver inte oroa dig för det. Däremot kommer du behöva en Remote för att koppla din Fight Pad med. Därför föreslår jag att du borde ha kanske två stycken Wii U Pro Controller, två Wii U Remote Plus och en nunchuk så är din Wii U komplett.

Om du har fler frågor är du välkommen att ställa dem :)

Postad 12 May 2015 - 23:05

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0

I NSMBU? Man kan styra med digitalkorset.

Jag tror problemet är att du behöver två wii remotes, gamepaden verkar inte fungera att spela coop med om man läser nedanstående. Däremot fungerar den i enbart singleplayer.

http://www.gamefaqs....bros-u/69432923

För de senare spelen finns inga sådana här problem. Däremot kan du behöva nunchuks i t.ex. 3D World.

En Pro controller är ett hett tips att köpa in, funkar till de allra flesta spel och är som en traditionell kontroll. Funkar bättre i Mario Kart än gamepaden t.ex, samma med Bayonetta.

Fight Pad vetefan vad det är =P

Anledningen till att du inte kan spela i multiplayer på just New Super Mario Bros U är för att det spelet kräver andra kontroller än gamepaden i multiplayer läge då gamepaden bara fungerar som en boost kontroll där man skapar plattformar i spelet med hjälp av pekskärmen. Men däremot om du bara ska spela single player på NSMB U så funkar det med gamepaden. Nu till kontrollerna, du behöver nödvändigtvis ingen nunchuk till något av de spelen du nämnde, det räcker med bara Wii U Remote Plus.

Såhär fungerar det, en Wii U Pro Controller stödjer enbart Wii U spel och är den kontrollen du kommer få mest nytta av, medan en Wii U Remote Plus + Nunchuk stödjer både Wii och Wii U spel. Du kan läsa på baksidan av varje spel, om vilka kontroller som spelet stödjer. Men skulle du förmodan vilja spela Wii spel, är Remote Plus ett måste då du behöver den för att navigera genom menyn på Wii läge och för att de flesta Wii spelen kräver Remote samt att andra kräver både Remote + Nunchuk, som till exempel Zelda Twilight Princess, Skyward Sword och Super Mario Galaxy 1&2 krävs det både en remote och en nunchuk för att spela.

När det kommer till Fight Pad, har den i princip lika stort stöd som en Wii Classic Pro Controller har vilket nästan de flesta spel har stöd för, så du behöver inte oroa dig för det. Däremot kommer du behöva en Remote för att koppla din Fight Pad med. Därför föreslår jag att du borde ha kanske två stycken Wii U Pro Controller, två Wii U Remote Plus och en nunchuk så är din Wii U komplett.

Om du har fler frågor är du välkommen att ställa dem :)

Tack för alla svar! 

Jag skulle väl nu i början vilja spela lite coop med grabben i NSMBU. I coop-menyn där så visar de bara remotes men det kanske funkar med en pro controller ändå? 

Att ha två remotes och två pro är nog ingen dum idé men skulle helst inte vilja starta med att köpa handkontroller för 2000:- 

Så om jag bara ska ha en till handkontroll nu för att komma igång med coop, ska det vara remote eller kan jag köra pro (till NSMBU)?

När jag ändå är igång så kan jag passa på att fråga om ni har några heta tips utöver mario-liren att spela med en fem-åring? 

Postad 12 May 2015 - 23:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Är inte säker på att pro controller fungerar i coop, säkrast är wiimote för NSMBU.

När jag ändå är igång så kan jag passa på att fråga om ni har några heta tips utöver mario-liren att spela med en fem-åring? 

Rayman Legends, Donkey Kong Country: Tropical Freeze, Kirby and the Rainbow Curse och LEGO-spelen har alla coop är väldigt bra tips. Just detta LEGO-spelet är förvisso bara singleplayer men det lär säkerligen gå hem. Det är GTA fast LEGO och utan våld och är exklusivt för Wii U.

Bra recension bland användarna från en som spelade med sina barn:

Först varvade vi föräldrar "story mode" medan barnen (3 och 6 år) tyckte det var jättespännande att titta på. Sedan, när "free run" och de viktigaste förklädnaderna var upplåsta (det finns ett antal olika förklädnader som alla har olika egenskaper, som man skiftar mellan för att kunna göra olika saker i spelet), så satte barnen igång och spelade. 6-åringen älskar att bara gå omkring och utforska i den gigantiska Lego-staden, köra lite bil, plocka saker, flyga helikopter m.m. Och det är något som även vi föräldrar tycker om att göra. Staden är enorm; vi har spelat mycket nu och det står ändå att vi gjort bara ca 30%. Överallt finns saker att hitta, som nya förklädnader och speciella legobitar, och nya spännande platser. Man kan gå på gatorna, klättra upp på taken, köra båt, åka ut till en bondgård eller en nationalpark, besöka ett litet nöjesfält, eller varför inte åka till månen? För den tävlingslystne finns också små uppdrag och tävlingar lite här och där.

Visst är det långa laddningstider ibland, men om man ser hur stor staden är så förstår man att det är en del som behöver laddas. Men det är mest då man startar upp spelet som denna laddning sker, så jag tycker inte det är farligt.

Grafiken är bra, miljöerna i staden är snygga, och det känns som man aldrig skulle kunna bli färdig med att hitta och utforska allt. Känslan av att fritt undersöka den stora staden är härlig och passar mig perfekt! Och att man kan undersöka så udda ställen är också en del av charmen, så som att klättra upp för enorma bropelare eller upp på tak och statyer, fabriksområden, en fängelseö osv.

Några små negativa saker kan jag komma på:
- Lite trista "fight-scener", man trycker i stort sett bara på en enda knapp.
- Något svårstyrda fordon (jag trodde bara det var jag som var dålig, men ser att fler har klagat på det).
- Några små buggar här och där.
- Många fler manliga än kvinnliga förklädnader - varför??

Sedan, Pikmin 3 är ett tips, kan spela två samtidigt i separata samarbetsuppdrag, men behöver helst två wiimotes + två nunchuks. Gulligt spel för barnet men samtidigt kul för vuxna. Kampanjen kan man bara spela själv, men en kan kolla kartan och den andre spela.

Smash Bros kan också vara kul och istället för Skylanders skulle jag köra på Disney Infinity för den typen av spel.

Captain Toad Treasure Tracker kan också vara något, liksom kommande Splatoon och helt klart kommande Yoshis Wooly World.

Redigerat av Zoiler, 13 May 2015 - 00:00.

Postad 13 May 2015 - 00:09

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Tack för alla svar! 

Jag skulle väl nu i början vilja spela lite coop med grabben i NSMBU. I coop-menyn där så visar de bara remotes men det kanske funkar med en pro controller ändå? 
Att ha två remotes och två pro är nog ingen dum idé men skulle helst inte vilja starta med att köpa handkontroller för 2000:- 
Så om jag bara ska ha en till handkontroll nu för att komma igång med coop, ska det vara remote eller kan jag köra pro (till NSMBU)?

Jag kan bekräfta att NSMBU definitivt stödjer Wii U Pro Controller då jag själv har varvat spelet med den kontrollen. Tror nästan det är bättre om du satsar på Wii U Pro då den passar bäst till andra spel också, speciellt till Mario Kart 8 och Super Mario 3D World. Däremot undrar jag vilken av de två olika kontrollerna din grabb skulle tycka är bekvämast att spela med.

Förutom Mario finns det Donkey Kong som alternativ, eller kanske även Hyrule Warriors, som också stödjer upp till två spelare :)

Postad 13 May 2015 - 00:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Jag kan bekräfta att NSMBU definitivt stödjer Wii U Pro Controller då jag själv har varvat spelet med den kontrollen.

Men i coop?

Postad 13 May 2015 - 12:04

Eucharist
  • Eucharist
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Hoppar in här - har innan mest spelat mario kart 8 med min 5-åriga dotter men hon gillar även wii party och nintendo land sådär. nsmbu tycker hon är för svårt och det är klart det inte är roligt i längden att dö gång på gång :)

MEN, provade av en slump att ladda hem marvel lego och blev positivt överraskad av hur kul hon tyckte det var och hur hon fattade kontrollerna med en gång. Jag beställde billigaste Lego-spelet jag kunde hitta (för att börja ngnstans) och ser nu fram emot att köra lite batman 2 med henne, kul att de kommer upp i ålder så man kan börja använda dem som anledning att få spela lite tv-spel igen ;)

Postad 13 May 2015 - 13:27

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Men i coop?

Ja, även i multiplayer. I början av lanseringen av spelet fanns det inget stöd för Wii U Pro förrän senare när det fixades genom en uppdatering.

Postad 13 May 2015 - 13:30

Segge
  • Segge
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Har också en dotter på 5år som gillar att spela. Har blivit en hel del Zelda Wind Waker senaste tiden så vi har snart klarat ut det, hon spelar det lite på hennes eget vis, gillar att spring runt i byn och flytta på grisarna, ta bilder på olika saker osv. Vi körde en del Mario kart tidigare men hon är så dålig förlorare så nu vill hon mest att jag kör så hon inte riskerar att förlora. Grabben på 3år giller dock mario kart men har inte fått till styrningen så jag får styra så sköter han resten. Vi testade Splatoon som hon fastnade för och ville spela mer och förstod inte varför det inte gick.

Har Nintendo land men har inte ens testat det, kanske vi provar när WW är avklarat. Legospelen har jag sneglat lite på, kanske ska testa något och se om det funkar, hon gillar att bygga lego så.

Postad 13 May 2015 - 13:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Ja, även i multiplayer. I början av lanseringen av spelet fanns det inget stöd för Wii U Pro förrän senare när det fixades genom en uppdatering.

Okej, då är det pro controller som gäller!

(Men han behöver en wiimote till för Pikmin)

Redigerat av Zoiler, 13 May 2015 - 13:48.

Postad 13 May 2015 - 14:00

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Okej, då är det pro controller som gäller!

(Men han behöver en wiimote till för Pikmin)

Precis, speciellt om han ska köpa en Fight Pad till sin dotter då man behöver en Wii mote för att koppla ihop den med. Sedan behövs det fler wii motes för Mario Party som nämndes förut. Samtidigt behöver man Pro controller för SM3DW och Mario Kart 8 också, så det är en fråga om prioritering ifall man inte känner för att köpa alla kontroller på en gång. 

Postad 13 May 2015 - 14:32

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

k7rM2fx.png

Idag alltså.

Är detta en hint om ett nytt Punch-out?!  :P

Och så ett Metroid på det och avrundar Wii u med Zelda. Då är Nintendo kungar igen i mina ögon 

Postad 13 May 2015 - 14:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Om två timmar alltså.

Postad 13 May 2015 - 15:15

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Vi får hoppas på ett bestämt datum för Zelda eller Xenoblade Chronicles X också, men det är bara om man vill drömma :)

Postad 13 May 2015 - 15:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Vet inte om det blir så många spel idag? Det är ju bara deras E3-planer, de hade något liknande förra året med robo-reggie.

Postad 13 May 2015 - 15:29

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Vi får helt enkelt se alldeles snart, vilken tid (svensk tid) börjar det exakt? 

Redigerat av AbductedTurtle, 13 May 2015 - 15:29.

Postad 13 May 2015 - 15:58

Unregisterede489578f
  • Unregisterede489578f
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Strömmas detta live nånstans?

Postad 13 May 2015 - 16:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Bra fråga, verkar inte så. Här i så fall: https://www.youtube.com/user/Nintendo

De har väl inte gett någon länk så det kanske bara är ett meddelande?

Turtle: Kl 18 "börjar det". Men vet som sagt inte om det är någon stream eller om det bara är ett pressmeddelande eller twitterinlägg.

Redigerat av Zoiler, 13 May 2015 - 16:05.

Postad 13 May 2015 - 16:07

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Förutom länken som Zoiler precis skickade, är det här det enda jag kunde hitta: http://nintendoevery...plans-tomorrow/

Postad 13 May 2015 - 17:09

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Det här var väl allt antar jag..

https://www.youtube....h?v=zbvzyY1FKr0

Postad 13 May 2015 - 17:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

http://www.youtube.com/watch?v=zbvzyY1FKr0&app=desktop

Den stora nyheten var visst Nintendo World Championship eller nåt.

Edit: God damnit!

Redigerat av Zoiler, 13 May 2015 - 17:10.

Postad 14 May 2015 - 20:46

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

• 353 inlägg
  • 0

Precis, speciellt om han ska köpa en Fight Pad till sin dotter då man behöver en Wii mote för att koppla ihop den med. Sedan behövs det fler wii motes för Mario Party som nämndes förut. Samtidigt behöver man Pro controller för SM3DW och Mario Kart 8 också, så det är en fråga om prioritering ifall man inte känner för att köpa alla kontroller på en gång. 

Nu har jag införskaffat en extra wiimote. Jag hade presentkort på gamestop så det blev deras egna fulmote. Styrkorset känns sådär men annars verkar den ok. 

Nu när jag ändå har två wiimotes så undrar jag om jag behöver Pro Controller eller om det räcker med en nunchuk? Till sm3dw och mario kart menar jag då. 

Postad 14 May 2015 - 20:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Att spela speciellt Mario Kart med nunchuk + wiimote är inte att rekommendera, där vill du ha pro controllern. 3D World går att spela med nunchuk + wiimote, men man föredrar ju pro controllern såklart.

Postad 15 May 2015 - 07:11

Segge
  • Segge
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Många förespråkar Pro, speciellt till Mario Kart, men jag förstår faktiskt inte vad som skulle vara så mycket bättre än remote + nunchuk? Upplys mig gärna :)  Tycker det funkar alldeles utmärkt att styra med joysticken och vifta/skaka remoten vid hopp. Har dock inte kört så mycket MK8, mest MK Wii. Tycker faktiskt det är ganska skönt att ha det 2-delat, då kan jag ha händerna lite vars stans och ligga/sitta hur jag vill, med Pro blir man låst till att hålla händerna ihop.

Postad 15 May 2015 - 12:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Det är väl mest en fråga om att jag inte vill köra racing med ena tummen, vill hellre ha två händer för så har jag alltid haft det :)

Annars är wiimote + nunchuk något jag använt i t.ex. 3D World och Pikmin 3, gillar kombon. Men inte i racing.

Postad 15 May 2015 - 13:08

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0

wiimote+nunchuck var faktiskt det bästa alternativet på mario kart wii. möjligt det inte funkar likadant här dock :)

Postad 15 May 2015 - 15:31

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Nu har jag införskaffat en extra wiimote. Jag hade presentkort på gamestop så det blev deras egna fulmote. Styrkorset känns sådär men annars verkar den ok. 

Nu när jag ändå har två wiimotes så undrar jag om jag behöver Pro Controller eller om det räcker med en nunchuk? Till sm3dw och mario kart menar jag då. 

Det är som sagt inget att rekommendera, personligen efter att ha kört med Pro controller på SM3DW och MK8 kommer jag nog aldrig byta till något annat då jag verkligen älskar känslan av traditionell kontroll och hur bra den känns i handen. Jag tycker du borde åtminstone skaffa en Pro controller, du kommer inte ångra dig det minsta. Och se gärna till att köpa original, ej tredjeparts ;)

Många förespråkar Pro, speciellt till Mario Kart, men jag förstår faktiskt inte vad som skulle vara så mycket bättre än remote + nunchuk? Upplys mig gärna :)  Tycker det funkar alldeles utmärkt att styra med joysticken och vifta/skaka remoten vid hopp. Har dock inte kört så mycket MK8, mest MK Wii. Tycker faktiskt det är ganska skönt att ha det 2-delat, då kan jag ha händerna lite vars stans och ligga/sitta hur jag vill, med Pro blir man låst till att hålla händerna ihop.

Om du trivs med den kombinationen finns det ingen anledning att inte fortsätta med det, själv har jag aldrig spelat MK Wii eller använt mig av remote + nunchuk på nya MK8, bara remote isåfall. Jag föredrar helst en klassisk kontroll då det ger en bättre spelkänsla enligt mig, bara tanken av en separat joystick och en fjärkontroll på just Mario Kart eller Super Mario 3D World känns obekvämt för mig. Men det har väl med vana att göra eller hur? Jag slår vad om att även du skulle gilla Pro controller till MK8, eftersom det är en oslagbar kontroll i allmänhet för en Wii U. 

Postad 15 May 2015 - 17:59

Segge
  • Segge
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Om du trivs med den kombinationen finns det ingen anledning att inte fortsätta med det, själv har jag aldrig spelat MK Wii eller använt mig av remote + nunchuk på nya MK8, bara remote isåfall. Jag föredrar helst en klassisk kontroll då det ger en bättre spelkänsla enligt mig, bara tanken av en separat joystick och en fjärkontroll på just Mario Kart eller Super Mario 3D World känns obekvämt för mig. Men det har väl med vana att göra eller hur? Jag slår vad om att även du skulle gilla Pro controller till MK8, eftersom det är en oslagbar kontroll i allmänhet för en Wii U. 

Ja det är nog en vanesak, ville bara ge en annan sida av myntet att det funkar rätt OK med remote + nunchuk i MK8, visst har det blivit fel nån gång när det ska gasas, driftas, släpa ett skal samt titta bak, så har blivit kortslutning i hjärnkontoret och fel knapp har släppts. SM3DW hoppas jag då på Pro kontrollern, kom inte alls överens med bara remote, remote + nunchuk funkade bättre men inte heller det tillfredställande, har inte provat Pro men borde funka bättre tycker jag.

Postad 15 May 2015 - 18:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Och till Smash Bros är GC-kontrollern bäst. Nintendo tjänar mycket på sina kontroller :)

Postad 15 May 2015 - 19:22

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0

Någon av er som har WiiU och spelar med barn? Hur upplever dom de såfall? Vi spelar lite PS4 här hemma, men tycker de finns begränsat med spel för en 4åring. Han spelar helst LEGO spelen på PS4 eller Super Mario på NES för tillfället.

Redigerat av jls_, 15 May 2015 - 19:22.

Postad 15 May 2015 - 19:25

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0
4-åringar spelar nog bäst på en ipad(mycket stort utbud) än på konsol, det är ytterst få spel som är anpassade för så låga åldrar. Nes svårighetsgrad på SMB borde väl även den vara lite väl hög för den åldern?

Postad 15 May 2015 - 21:48

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0

Han hoppar runt lite på 1-1, oftast vill han ha hjälp till 1-2, men han tycker de är roligt så han får spela 5-10min lite då och då.

Postad 15 May 2015 - 23:18

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Någon av er som har WiiU och spelar med barn? Hur upplever dom de såfall? Vi spelar lite PS4 här hemma, men tycker de finns begränsat med spel för en 4åring. Han spelar helst LEGO spelen på PS4 eller Super Mario på NES för tillfället.

Jag säger såhär, du borde definitivt införskaffa en Wii U till din son eftersom konsolen inte bara har flest spel ute på marknaden än andra konsoler, utan har även de bästa spelen enligt mig. Det är mycket bättre med intelligenta spel som Super Mario eller Zelda spel som kräver mer av hjärnan än dagens "realistiska" spel som bara handlar om krig (Call of Duty), pengar och brudar (GTA). Om din son redan gillar Super Mario på NES är det jättebra, det är en bra ideé att låta honom uppleva spel från den klassiska generationen. En Wii U är kompatibel med Wii vilket expanderar utbudet ännu mer, och du kan dessutom få åtkomst till andra generationer av spel från nintendo på deras eShop, dessutom medföljer det en gamepad (stora kontrollen med skärm) som ger möjligheten att fortsätta spela om någon skulle behöva TV:n, vilket är bara ett exempel på dess fördel. Jag kan skriva ner några förslag på spel till Wii och Wii U som säkerligen skulle passa din son;

New Super Mario Bros U
Pikmin 3
Super Mario Galaxy
Super Mario 3D World
Donkey Kong Country Returns/ Tropical Freeze
The Legend of Zelda: Wind Waker HD

Det finns självklart fler, men det är bara förslag på några bra spel som finns. Sedan är det inte helt fel att introducera honom till gamla klassiker på Nintendo 64, jag menar det bästa i min barndom var att få uppleva just Zelda Ocarina of Time och Super Mario 64, vilket finns att ladda ner till Wii U. :)

Postad 17 May 2015 - 17:15

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0

Springer jag på ett till ett pris som känns för bra för att avstå får de bli ett köp.. Igen.. 

Köpte en WiiU på releasen men bytte in den lite för tidigt när de inte kom några bra spel, dom kom lite efter jag lämnat in den.

Tror att all Mario samt Donkey kan vara bra. Pikmin har jag aldrig spelat tyvärr. Mario Kart har han spelat hos en kompis och de pratar han om ibland.

Wind Walker spelade jag på Gamecube för +10(?) år sen. Riktigt bra var de.

Postad 17 May 2015 - 17:38

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Springer jag på ett till ett pris som känns för bra för att avstå får de bli ett köp.. Igen.. 

Köpte en WiiU på releasen men bytte in den lite för tidigt när de inte kom några bra spel, dom kom lite efter jag lämnat in den.

Tror att all Mario samt Donkey kan vara bra. Pikmin har jag aldrig spelat tyvärr. Mario Kart har han spelat hos en kompis och de pratar han om ibland.

Wind Walker spelade jag på Gamecube för +10(?) år sen. Riktigt bra var de.

Ja precis, tyvärr brukar man inte se många bra erbjudanden på just nintendo produkter.. Idag är sista dagen för erbjudandet på Wii U spel som är 10 % på alla Wii U spel på Electroworld, du kan kanske beställa nåt spel och lägga undan det inför framtida köp på Wii U då 35-40kr avdrag på valfritt spel ändå är en bra affär. Angående bra priser var det kanske två veckor sen som elgiganten hade ett superkampanj på en Wii U Super Mario Bros U bundle som ingick två spel för bara 1 990:- vilket var nersänkning på 900:- ungefär vilket jag aldrig sett förut efter att ha kollat priser på nintendo sen två år tillbaka. Men om du nu skulle bestämma dig för att köpa ett exemplar av Wii U ändå, kan du välja mellan New Super Mario Bros U paketet eller Wind Waker HD bundle, den med Wind Waker HD ingår det en specialmålad gamepad för din Wii U. :)

Postad 18 May 2015 - 00:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Någon av er som har WiiU och spelar med barn?

Har du läst längre upp i tråden? Finns en del som pratar om just det.

Postad 18 May 2015 - 07:55

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

För en 4-åring skulle jag sätta en DS eller 3DS i näven på honom. Det hade mina döttrar i den åldern och det fungerade bättre än att spela fram tv:en. När de blev äldre blev det ett naturligt steg att gå över till en stationär konsol. 

Postad 18 May 2015 - 08:01

jls_
  • jls_
  • Lärjunge

• 488 inlägg
  • 0

3DS spelar han hemma hos min farsa :) Det går bra, även om han sällan hittar till flaggan på Mario springer han runt och försöker hoppa på Goombas. 

Skulle nog säga han är bättre på att spela 3DS än NES, klart mer oförlåtande med NES-spelen än allt nytt. Ibland funderar jag hur fan man orkade spela vissa spel, galet svåra känns dom idag när man sätter i dom.

Postad 19 May 2015 - 11:35

Unregisterede489578f
  • Unregisterede489578f
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 1

Min nya kontroll anlände igår :-)

Bifogad fil(er)

Postad 19 May 2015 - 12:36

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

3DS spelar han hemma hos min farsa :) Det går bra, även om han sällan hittar till flaggan på Mario springer han runt och försöker hoppa på Goombas. 

Skulle nog säga han är bättre på att spela 3DS än NES, klart mer oförlåtande med NES-spelen än allt nytt. Ibland funderar jag hur fan man orkade spela vissa spel, galet svåra känns dom idag när man sätter i dom.

Min erfarenhet är att när de är i den ålder runt 4 år så passar en handburen enhet och spelen till dem bättre än vad en Wii U gör. Plus att för mina döttrar var det så att det var först när de blev så stora att de enkelt kunde kontrollera handkontrollen med sina händer som det blev riktigt intressant att spela. 

Postad 19 May 2015 - 14:39

Unregistered71a682bb
  • Unregistered71a682bb
  • Användare

• 249 inlägg
  • 0

Man måste inte ha en Nunchuck eller Pro Controller för att spela flera i Super Luigi U eller Super Mario 3D World. Vi spelar dem ofta där en spelare har en Wii U gamepad och de andra två har vanliga Wii Remote (plus).

Vår erfarenhet är att det är lättast för ett mindre barn med en så enkel kontroll som möjligt, exempelvis Remote Plus.

Postad 19 May 2015 - 16:14

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Min erfarenhet är att när de är i den ålder runt 4 år så passar en handburen enhet och spelen till dem bättre än vad en Wii U gör. Plus att för mina döttrar var det så att det var först när de blev så stora att de enkelt kunde kontrollera handkontrollen med sina händer som det blev riktigt intressant att spela. 

Vi äldre spelade med konsoler som små, det är något man vänjer sig vid. För länge sedan när min kusins lillebrorsa föddes, då fick han sitta titta på när hans bröder lirade Nintendo 64 och det fångade hans intresse, efter några år framför konsolen blev han expert på Super Mario 64, James Bond 007 etc vid 4 års åldern, nästan bättre än sina två äldre bröder. Nu äger han en Wii eftersom hans intresse för Nintendo brann mer än för Xbox 360 och PS3 på den tiden. Det handlar bara om vana och intresse, vilket barn som helst från nya generationen skulle inte trivas med ett gammalt pixelspel som Super Mario Bros på NES, därför tycker jag att jls_'s son borde få utveckla intresset vidare med en Wii U då den har åtkomst till alla gamla samt nya spel. Om han har en konsol, då måste man alltid gå till tv:n för att spela (i för sig har Wii U en gamepad) vilket ändå skapar pauser i mellan då det inte är lika hälsosamt att ständigt gå omkring med en iPad eller 3DS, det slutar med att man slutar få ögonkontakt med stackaren. Jag personligen gillar inte tanken med att låta barn börja med mobiler eller paddor i tidig ålder då det röjer deras koncentration. Men att sitta framför tvn då och då för att spela ett roligt spel som han kan få sällskap med sin pappa eller syskon är mycket nyttigare än sitta själv med ögonen fast i en skärm på närhåll. Det är bara min personliga åsikt och jag dömer ingen. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.