Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 4

9134 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 July 2013 - 14:09

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Vill någon begåvad gå igenom detta snabbt på två-tre rader och på förstpelig svenska? :) jag... gissar att artikeln handlar om att en sorts fördröjning av något slag kunde vara större på gddr5-minnen när dom används till annat än grafikminnen än vad ddr3-minnen är på samma sak, och därmed är artikeln positiv till ås4s systemuppbyggnad?

Postad 16 July 2013 - 13:27

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
1. Sony included developer input right from the start of R&D

So the basic structure of the machine's processor was built on third-party developer suggestions – which very much aligns with what Sony has been saying about listening to game makers.

2. PS4 was designed like an Atari coin-op game: easy to play…

Cerny reckons the time it'll take studios to start chucking polygons around the screen in a PS4 project will be one to two months – the same as PSone, and a big improvement on the six to 12 months it took on PS3.

3. … but difficult to master

In other words, the GPU can handle lots of other tasks apart from graphics rendering, including physics simulation, collision detection, ray-casting for audio and decompression – all allegedly with little impact on those polygon and effects calculations.

4. Making things simple for children

As Cerny explained, "As part of our design process we ended up making a giant controller, 50% larger than usual so that we could directly experience what it felt like being a child trying to play a game.

5. Making things simple for indies

Part of this is also supporting self-publishing and allowing business models such as free-to-play, episodic release and micro-transactions.

6. Designed to be a balanced system

More importantly, he says, it's a modern general purpose CPU, which means unlike the in-order processors of current consoles it uses out-of-order execution, executing instructions depending on when they are ready rather than in the order governed by the original programming.

7. This is the age of 'asynchronous compute'

Effectively then, within a single frame of the game's runtime, each of the GPU's 18 compute units can seamlessly switch between general computing and graphics tasks depending on what is most pressing.

8. DualShock has been redesigned for feel and responsiveness

There's reduced latency so the controls are more responsive and improved rumble with one small and one large motor ("both are 8bit controllable," says Brown).

9. PS4 features a new 'connected UX'

The live tiles can also immediately send the player to a specific mode, game save or challenge, without them having to go through the in-game menu options first.

10. Moving toward a real social network

Players can also immediately join a friend's multiplayer session from the PS4 main menu.

11. The Share button and how it works

Brown also says that developers will be able to add a selection of spectator commands that the game can dynamically respond to. For example, if the onscreen player is fighting an end-of-level boss, but is low on health, a spectator could click a Heal option to help them out.

12. Seamless Remote Play

PS4 remote play also supports a local multi-user lobby, so up to four players can connect to the same PS4 at once – and all saved games are bound to the user not the device.

13. Seamless companion apps

Meanwhile, the PlayStation App for iOS and Android devices allows you to browse friends lists, PSN options and the PlayStation Store as well as controlling your PS4; so you can tell it to start downloading a new game while you're on the bus home.

14. Instant access to downloads

Brown also claimed that you'll be able to log on to your digital games library from a friend's house and start playing immediately.

Postad 16 July 2013 - 13:43

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
12: an låter intressant, kan alltså 4 pers remote-spela via psvita från samma ps4a? om dom har varsitt id? dvs kan man spela mp med/mot varandra på så vis?

Postad 16 July 2013 - 15:19

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Tycker nr.2 är det som är mest intressant faktiskt. Sure, kul med socialt nätverk inom spel och allt sånt, men jag hade gott och väl klarat mig hemskt bra utan det också.

Postad 16 July 2013 - 18:39

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Funkade inte 10an på ps3? Det är ju jäkla bra att det finns två jättar så man kan ta lite godbitar ifrån varandra och bli bättre

Postad 16 July 2013 - 19:34

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Funkade inte 10an på ps3? Det är ju jäkla bra att det finns två jättar så man kan ta lite godbitar ifrån varandra och bli bättre

Skumt att det finns först när PS4 kommer.
Fanns väl i någon liknande form på första Xbox men har absolut funnits från första dagen när 360 kom.

Postad 16 July 2013 - 21:16

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Inget som fanns från början men som utvecklare nu använder sig av. Många spel idag använder meddelandesystemet för att joina spel istället för något eget in-gamesystem.

Jag gillar punkt 9. :)

Postad 17 July 2013 - 08:43

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
http://youtu.be/9E_JuBpS3Do

http://loading.se/ne...hp?pub_id=25930

"
Sony har lanserat en kampanj med namnet Bid for Greatness.

Det här är en serie auktioner, där man kan använda sina guldtroféer som man har samlat i olika spel för att bjuda på olika spelrelaterade kostymer, vapen och föremål som användes i Greatness Awaits-trailern.

Man förlorar inte sina guldtroféer, men man kan bara använda dem en gång under den här tiden som kampanjen är igång.

Bid for Greatness är en kampanj för Nordamerika, vi får se om Sony planerar något liknande för Europa."

Postad 17 July 2013 - 17:58

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
http://youtu.be/rCVplpC1YXY

Postad 18 July 2013 - 01:06

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

http://youtu.be/9E_JuBpS3Do

http://loading.se/ne...hp?pub_id=25930

"
Sony har lanserat en kampanj med namnet Bid for Greatness.

Det här är en serie auktioner, där man kan använda sina guldtroféer som man har samlat i olika spel för att bjuda på olika spelrelaterade kostymer, vapen och föremål som användes i Greatness Awaits-trailern.

Man förlorar inte sina guldtroféer, men man kan bara använda dem en gång under den här tiden som kampanjen är igång.

Bid for Greatness är en kampanj för Nordamerika, vi får se om Sony planerar något liknande för Europa."

Killen som vann en helghast-kostym fick bjuda 1070 guldtroféer. 10x så många som jag har totalt. Känns som det är absolut rätt personer som får chans på dessa föremål, dvs Hardcore gamers som spelar extremt mycket.

Edit: scratch that, verkar som denna redsoxfan som vann är en trofé-fuskare... Tragiskt.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 18 July 2013 - 01:15.

Postad 18 July 2013 - 07:17

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0

Killen som vann en helghast-kostym fick bjuda 1070 guldtroféer. 10x så många som jag har totalt. Känns som det är absolut rätt personer som får chans på dessa föremål, dvs Hardcore gamers som spelar extremt mycket.

Edit: scratch that, verkar som denna redsoxfan som vann är en trofé-fuskare... Tragiskt.

Det kommer nog Sony förbise skall du se. Annat fall håller jag helt med dig.

Denna gång är det inte de som har mest pengar som vinner utan de som har lagt ner flest timmar i spel = Gamers.

Postad 18 July 2013 - 12:33

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0

Det kommer nog Sony förbise skall du se. Annat fall håller jag helt med dig.

Denna gång är det inte de som har mest pengar som vinner utan de som har lagt ner flest timmar i spel = Gamers.

Eller cheaters då om så var fallet.

Postad 18 July 2013 - 12:46

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Ja det är en bra och rolig idé från SCEA, men det gäller ju att de ser till att filtrera bort alla oärliga som använt sig av CFW för att fuska till sig massor av troféer, annars blir det bara badwill och fiasko av det hela.

Finns många som poolar ihop på ett PSN-konto och fixar massor av troféer också, men dessa kanske inte är lika troliga att lägga bud.

http://psntrophylead...eaderboard/main

Postad 18 July 2013 - 16:44

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Mark Cerny part 2:

http://www.ign.com/v...ny-part-2-games

Postad 18 July 2013 - 18:46

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Tyccker han känns lite creepy faktiskt. Inte alls som dom andra två sonyfrontarna.

Postad 20 July 2013 - 13:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Finns ny info om kontrollens lampa och huruvida man ska behöva tejpa den eller inte?

Postad 20 July 2013 - 13:37

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Jag TROR det blir tejp, sa de inget om att det är upp till utvecklarna att kunna stänga av den, då finns det nog inte i menyn. I alla fall inte ifrån start fast blir det gnäll är det ju inte omöjligt att det tillkommer i en patch.

Redigerat av Johan_i_burken, 20 July 2013 - 13:39.

Postad 20 July 2013 - 13:42

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Det är ju lite korkat om man bara inte kan ha det i ps-menyn att stänga av den när pseye inte används. Den drar ju om inte annat massa batteri. Sony som är så pass kundfokuserade bör ju lyssna på ett så enkelt önskemål. Dom kan ju inte sila mygg och svälja kameler i frågan...

Postad 20 July 2013 - 13:52

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Tror väl inte att lampan drar en massa batteri iofs...

Postad 20 July 2013 - 13:55

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Mer än ps3-lampan iaf ^^

Postad 20 July 2013 - 16:26

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Shu har sagt att det går för 2 veckor sedan.

https://twitter.com/...408398202208256

Postad 20 July 2013 - 16:59

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Var det inte om tillverkarna la in det i spelet?

Postad 20 July 2013 - 17:39

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Men även om man ev inte kan stänga av det i menyn så tycker jag vi inte skall dra för stora växlar ändå. 360'kontrollen lyser mer än ps3an och det ljuset har inte stört mig. Är inte så rädd för reflektioner i min projektorduk, hoppas bara inte att den håller på och blinka och ha sig

Postad 20 July 2013 - 17:54

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0
Fast om utvecklarna kan stänga av lampskenet, så öppnas ju även möjligheten att lägga in blinkfuntioner och annat.
Typ att din health är i farozonen eller liknande. Eller värsta discolampan i Just Dance 2015 (Lightbar-Edition).

Även om jag är tokpeppad på vissa AAA-titlar så hoppas jag även att indiespelen frodas iom den nya plattformen.

Ursäktar mig om jag missat info om detta men:
HDD= utbytbar till SSD?
Annars är det väl en vanlig 500Gb sata 2.5?

Tror iof inte att jag skulle ha råd med en gigantisk SSD men är lite orolig för hur mycket plats spelen kommer ta upp
på hårddisken.

Postad 20 July 2013 - 18:08

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Fast om utvecklarna kan stänga av lampskenet, så öppnas ju även möjligheten att lägga in blinkfuntioner och annat.
Typ att din health är i farozonen eller liknande. Eller värsta discolampan i Just Dance 2015 (Lightbar-Edition).

Även om jag är tokpeppad på vissa AAA-titlar så hoppas jag även att indiespelen frodas iom den nya plattformen.

Ursäktar mig om jag missat info om detta men:
HDD= utbytbar till SSD?
Annars är det väl en vanlig 500Gb sata 2.5?

Tror iof inte att jag skulle ha råd med en gigantisk SSD men är lite orolig för hur mycket plats spelen kommer ta upp
på hårddisken.

Med tanke på att PS3 inte gav nytta för pengarna med SSD så tror jag inte PS4 kommer göra det heller.

SSD är bra om filhanteringen är anpassad. Troligen kommer PS4 jobba med stora filer som är indexerade efter åtkomst.

Så blir nog att köra in 1TB disken från PS3an

Postad 20 July 2013 - 19:56

novaland
  • novaland
  • Veteran

• 2004 inlägg
  • 0

Med tanke på att PS3 inte gav nytta för pengarna med SSD så tror jag inte PS4 kommer göra det heller.

Säg inte det... Om man är en hardcore GT5-spelare så är SSD självklart på en PS3:a.
Det kan finnas andra spel och med en kraftigare konsoll och gränssnitt så kan SSD givetvis vara ett väldigt bra alternativ, särskilt om man som jag köper många fullsize-spel via PSN där PS4:ans laddning säkert kommer att bli skillnad mot PS3:an.

Men det återstår givetvis att se...

Postad 20 July 2013 - 20:38

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Å andra sidan verkar ps4-kontrollen lysa mycket mer än 360-kontrollen :D
Nåväl, den som lever får se ^^

Postad 20 July 2013 - 21:22

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

Säg inte det.

När dom presenterade Slim så trodde jag inte dom hade lagt till hårdvarustöd för DTS-HD MA men det hade dom. Och det var samma maskin, nyare revision, inte en ny generation.

960GB SSD kostar idag runt 4500kr - Och det är aktuellt för folk som har råd. Så tro f-n att SONY tänker minst 2-3 år framåt - senast då har jag en så stor SSD.

Postad 20 July 2013 - 21:34

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0
Det fanns stöd för DTS HD- MA redan från början. Det gick dock inte att skicka som bitstream.

Postad 20 July 2013 - 22:53

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

Det fanns stöd för DTS HD- MA redan från början. Det gick dock inte att skicka som bitstream.

Precis, o det fixade dom till hårdvarumässigt så man kunde skicka det till sin förstärkare. Man fick ju köra det i PCM tills man skaffade sig en Slim.

Postad 21 July 2013 - 00:43

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Vilket ju inte var någon skillnad eftersom PCM inte är sämre.

Postad 21 July 2013 - 07:15

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

Vilket ju inte var någon skillnad eftersom PCM inte är sämre.

Det var inte poängen med inlägget.

Postad 21 July 2013 - 10:13

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Säg inte det.

När dom presenterade Slim så trodde jag inte dom hade lagt till hårdvarustöd för DTS-HD MA men det hade dom. Och det var samma maskin, nyare revision, inte en ny generation.

960GB SSD kostar idag runt 4500kr - Och det är aktuellt för folk som har råd. Så tro f-n att SONY tänker minst 2-3 år framåt - senast då har jag en så stor SSD.

Fast det undgår inte faktumet hur spelen kommer vara uppbyggda. SSD är bäst för många små filer där skillnaden är stor mot HDD.

Men om man gör en "installations" funktion baserad på större filer så blir det inte lika uppenbart.

Ett spel kan liksom inte direkt uppgraderas hur den ska installera sig i efterhand.

Postad 21 July 2013 - 10:19

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Säg inte det... Om man är en hardcore GT5-spelare så är SSD självklart på en PS3:a.
Det kan finnas andra spel och med en kraftigare konsoll och gränssnitt så kan SSD givetvis vara ett väldigt bra alternativ, särskilt om man som jag köper många fullsize-spel via PSN där PS4:ans laddning säkert kommer att bli skillnad mot PS3:an.

Men det återstår givetvis att se...

Ja där är skillnader i en del spel men överlag har både 360 och PS3 oftast installationer som är baserade på läsoptimering för skiva och HDD.

T ex så var det inte direkt imponerande resultat alltid när man installerade ett 360 spel då spelet data var uppbyggt för optimering vid läsning från skiva.

Så Sony lär göra en hel del optimeringar för HDD i OSet då konsolen ska skeppas med HDD.

Postad 21 July 2013 - 13:34

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1509 inlägg
  • 0

SSD är bäst för många små filer där skillnaden är stor mot HDD.

Absolut, men en vanlig fil läses fortfarande ändå 5 ggr snabbare från en SSD än från en normalsnabb 3,5" 7200rpm. Så jag kan sätta vad som helst att PS4 kommer utnyttja SSD från start för dom som vill/kan köra med det.

Postad 21 July 2013 - 13:45

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0

Fast det undgår inte faktumet hur spelen kommer vara uppbyggda. SSD är bäst för många små filer där skillnaden är stor mot HDD.

Men om man gör en "installations" funktion baserad på större filer så blir det inte lika uppenbart.

Ett spel kan liksom inte direkt uppgraderas hur den ska installera sig i efterhand.

Du vill att mindre delar av spelet ska installeras på hårddisken och att blurayspelaren ska användas hårdare för att spara utrymme? Annars så är det bara positivt med stora filer oavsett om du kör SSD eller hårddisk. PGA söktiderna så blir ju skillnaden större med små filer utspridda överallt men bägge blir ju bara snabbare när det är ordning på grejerna :)

Någon som vet vilket SATA gränssnitt de kommer köra med för övrigt?

Jag lär inte stoppa in någon dyr SSD om nu inte PS4n chockar med att va så pass ljudlös hårddisken börjar störa. Men då byter jag nog ut den mot en tystare mekanisk hårddisk i första hand :)

Postad 21 July 2013 - 16:49

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

[/size]
Absolut, men en vanlig fil läses fortfarande ändå 5 ggr snabbare från en SSD än från en normalsnabb 3,5" 7200rpm. Så jag kan sätta vad som helst att PS4 kommer utnyttja SSD från start för dom som vill/kan köra med det.

Visst men troligen används någon form av paketering för att få många små filer ska bli 1 fil för att enklare kunnas läsas från skivan/disken. Tycker man ofta ser väldigt stora data filer på skivorna. Antar detta skapar ett behov att packa upp filerna sen vid användning.

Eurogamer har gjort lite tester med SSD vs HDD samt Skiva vs HDD. För mig att slutsatsen var att även om skillnader kunde ses så var det tydligt att spel samt OS var optimerat för den teknik som satt i från början.

Postad 21 July 2013 - 16:55

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Du vill att mindre delar av spelet ska installeras på hårddisken och att blurayspelaren ska användas hårdare för att spara utrymme? Annars så är det bara positivt med stora filer oavsett om du kör SSD eller hårddisk. PGA söktiderna så blir ju skillnaden större med små filer utspridda överallt men bägge blir ju bara snabbare när det är ordning på grejerna :)

Någon som vet vilket SATA gränssnitt de kommer köra med för övrigt?

Jag lär inte stoppa in någon dyr SSD om nu inte PS4n chockar med att va så pass ljudlös hårddisken börjar störa. Men då byter jag nog ut den mot en tystare mekanisk hårddisk i första hand :)

Har inte sagt att jag vill något :)

Jag har gjort ett antagande att själv filstrukturen och hur PS4 som system kommer jobba med att alltid "buffra" upp spelen till hårddisken troligen kommer vara väldigt anpassat till HDD och Skiva.

Antar färra stora än flera små. Konstaterar att därför att systemet troligen inte är optimerat för fördelarna med SSD.

Thats it :)

Förväntar mug senaste SATA versionen.

Postad 21 July 2013 - 17:27

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
Optiska läsarna som sitter i är långsammast så det kvittar ju. Optimerar de för mekanisk hårddisk så optimerar de för SSD :)

Postad 21 July 2013 - 19:12

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Optiska läsarna som sitter i är långsammast så det kvittar ju. Optimerar de för mekanisk hårddisk så optimerar de för SSD :)

Fast HDD och Skiva är samma grundprincip, ett läshuvud som läser från en skiva som roterar. Därför är typen av optimering likvärdig, helst få stora filer istället för många små. Därför är också positionering av datan lika viktig, ju mer "i rad" datan ligger efter varandra ju bättre.

SSD som inte har dessa problem som skivor har klarar därför av flera små bättre vilket tar bort behovet av att paketera mycket smått i paket.

Så nej optimering för HDD är inte samma som optimering för SSD.

Redigerat av PalmiNio, 21 July 2013 - 19:12.

Postad 21 July 2013 - 20:08

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10548 inlägg
  • 0
SSD läser ju också snabbare i stora sjok än små. SSD har kortare söktider men har dock fortfarande söktider. Komprimering drabbar mekaniska och SSD hårddiskar på samma sätt. Väldigt lite med tanke på hur mycket utrymme man spar.

Med medföljande hårddisk och digital nedladdning så får vi nog vänja oss vid att installera våra lir på hårddisken för bäst prestanda framöver. Helst ska ingen data köras från skivan och den således inte behöver spinna alls när liret väl är igång.

Postad 22 July 2013 - 07:38

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1687 inlägg
  • 0
hoppas på att spel man köper på skiva går att installera helt till hårddisken.

Postad 22 July 2013 - 12:03

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
Förlåt om detta redan har besvarats, men vad är det för typ av hårddisk som sitter i PS4:an? SATA 3.5? Har en 2TB stor disk här som saknar ett hem just nu, men som gärna får flytta in i min PS4 till vintern.

Postad 22 July 2013 - 12:43

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
2.5 tum

Postad 22 July 2013 - 12:51

Leahspappa
  • Leahspappa
  • Forumräv

• 648 inlägg
  • 0

2.5 tum

Vet du om det kommer behövas en släde?

En sak jag tänkt på gällande PS/Next Gen i övrigt är vad man nu kommer kunna göra per frame. Kanske inte bara bättre grafik med dammpartiklar utan att det blir djupare karaktärer där storyn ges mer utrymme än tidigare även om vissa spel varit bättre på detta än andra.

Läste en artikel på GR (GameReactor) om PS Vita och att Sony har planer på att sälja fler (Bundle/prissänkning), om någon härinne hittar en bundle så hojta gärna till!

Postad 23 July 2013 - 12:41

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Hur mycket kommer PS4 låta? Hur varm blir den?

http://www.nowgamer....g_consoles.html

Postad bild

Postad bild
Postad bild

Postad 23 July 2013 - 13:11

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0
Blir riktigt intressant hur den kommer låta med inbyggt nätagg samt den relativt låga temperaturen.

PS4: Mark Cerny Reveals The Future Of PS4's Graphics
http://www.nowgamer....s_graphics.html

Redigerat av Zerox_no1, 23 July 2013 - 13:11.

Postad 23 July 2013 - 13:12

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 1
Operating temperature är temperatur i miljön den ska används i, inget annat. Den som skrev artikeln kan väl inte på allvar tro att PS4 blir 5-35 grader varm, oavsett hur varmt det är i rummet?

Här är samma data för Playstation 3, från manualen:
Bifogad fil  ps3_temp.png   19.5K   0 Antal nerladdningar

2,75 GHz är förövrigt klockfrekvensen på GDDR5-minnet.

Redigerat av Ageve, 24 July 2013 - 11:28.

Postad 23 July 2013 - 13:16

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

• 3637 inlägg
  • 0
Ser inget om ljudvolym, missar jag det?

Postad 23 July 2013 - 13:33

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Specad till 250-276 watt.. ?

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 23 July 2013 - 13:33.

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.