Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4272 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 05 december 2020 - 20:34

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Vidare har jag de sensate dagarna haft stora kvalitetsproblem med uppspelninga HDD-inspelningar. (Android 9).

Den nedre tredjedelen av bilden pixellerar kanske 5% av tiden, på alla möjliga inspelningar. Ibland på exakt samma ställe, om man spelar om samma ställe flera gånger (30 s back, spela igen) som skull kunna föreslå själva inspelningen som orsaken, men ibland inte alls på samma ställe som föreslår avspelningen istället.

Problemen försvinner - ett tag - om jag startar om OP-boxen.

Detta har jag också märkt av. En gång så testade jag att spela upp programmet från Canal Digital's veckoarkiv i stället och där var det likadana pixlingar (kanske spelar CD in till sitt veckoarkiv med hjälp av en OP?) De flesta gångerna så har det varit när jag spelat in från V series och då har jag valt att titta på programmet med ViaPlay i stället.

Postad 05 december 2020 - 20:57

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

• 246 inlägg
  • 0

Nej, endast programmerade inspelningar, alla inspelningar på hårddisken ligger kvar.

jag menade dom man har programmerat in  i EPGn

till ex spela in "Sofias änglar" serie

Sven Åke

Postad 05 december 2020 - 21:33

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Vidare har jag de sensate dagarna haft stora kvalitetsproblem med uppspelninga HDD-inspelningar. (Android 9).

Den nedre tredjedelen av bilden pixellerar kanske 5% av tiden, på alla möjliga inspelningar. Ibland på exakt samma ställe, om man spelar om samma ställe flera gånger (30 s back, spela igen) som skull kunna föreslå själva inspelningen som orsaken, men ibland inte alls på samma ställe som föreslår avspelningen istället.

Har tatt opp dette problemet med Norsk CanalDigital, Niklas skal og være informert om dette men ingen løsning fra dem om dette. Hos meg er det ille på Viasat og Discovery sine kanaler, fraværende eller nesten fraværende på NRK sine kanaler.

Har tatt opp dette problemet med Norsk CanalDigital, Niklas skal og være informert om dette men ingen løsning fra dem om dette. Hos meg er det ille på Viasat og Discovery sine kanaler, fraværende eller nesten fraværende på NRK sine kanaler.

Fikk inntrykk av att dette hadde dem aldring vært ute for eller att noen hadde informert dem om.

Postad 05 december 2020 - 21:38

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

• 188 inlägg
  • 0

Jag skule säga att det inte är så "endast". Jag var tvungen att göra detta för ett par veckor sedan (på uppmaning av CD-supporten) och fick inte infon om att alla scheman raderades. Det tar veckor innan man återställt allt igen och fortfarande upptäcker jag att en del saknas. Tex Chicago Fire mfl som har säsongsupphåll och därför inte går att lägga till.....

Klart behov av att kunna göra backup av bl a schemana...

Mvh
Stefan

Ja skikkelig irriterende og miste noen episoder på grunn av sletting av data, programerte data burde ikke bli slettet med den kommando.

Postad 06 december 2020 - 10:37

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Jag la Oneplace i förrådet för några månader sedan och kan efter att ha kollat in här se att inte mycket verkar ha förändrats...

Postad 06 december 2020 - 20:02

Bertilis
  • Bertilis
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Jag la Oneplace i förrådet för några månader sedan och kan efter att ha kollat in här se att inte mycket verkar ha förändrats...

Du gjorde helt rätt, jag har haft förra boxen i flera år men hoppade på erbjudandet under Black Friday.
Erbjudandet är bra men erbjud inte den här boxen! Skicka hellre med den gamla fram till att det finns en box som fungerar.
Jag hade sett kritiken mot OnePlace-boxen men tänkte att "så illa kan det väl inte vara" men oj vad jag hade fel.
Herregud så illa!
Den åkte tillbaka i kartongen och den gamla boxen fick tillbaka sin plats igen, inte perfekt men oj så mycket bättre.  

Postad 07 december 2020 - 10:25

StefanA
  • StefanA
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Har samma fenomen...

Postad 07 december 2020 - 18:34

jannek999
  • jannek999
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Hej. Verkar som ny mjukvara installerats idag, men jag har efter uppstart bara svart bild. När jag kom hem och slog på TVn så ser jag att OP startat om. När den var klar ingen bild. Raderat CanalDigitalappen, fortfarande svart, nu precis gjort en återtställning men fortfarande ingen bild. Får nu sedan 10 minuter vid kanalval meddelandet att Kanalen inte hittas, kanallistan uppdateras, var god vänta. Har även provat att starta om efter strömlös, men fortfarande ingen bild, bara svart. Ser att jag har internet och alla menywr fungerar, även bra signal. Nån som har tips?
/Janne

Postad 07 december 2020 - 19:14

lkptsvn
  • lkptsvn
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Precis samma för mig, ingen bild eller ljud men meny.

Postad 07 december 2020 - 19:19

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 1

Hej

Vi har just nu något problem som gör att man kan få svart bild. Vi felsöker för fullt just nu och hoppas ha en lösning på plats inom några minuter.

Mvh

Niklas

Postad 07 december 2020 - 19:35

jannek999
  • jannek999
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Har nu fått bild men när jag trycker blå knapp kan jag bara välja Apps & Games, går inte att bläddra höger eller vänster i nedersta menyn, kommer inte åt annat, dessutom är alla ikoner/genvägar på engelska, tex Watch TV osv
/Janne

19:38: efter radering av Canal Digitalappen fungerar nerdersta raden igen och dessutom på svenska /Janne

Redigerat av jannek999, 07 december 2020 - 19:38.

Postad 07 december 2020 - 19:37

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Har nu fått bild men när jag trycker blå knapp kan jag bara välja Apps & Games, går inte att bläddra höger eller vänster i nedersta menyn, kommer inte åt annat, dessutom är alla ikoner/genvägar på engelska, tex Watch TV osv
/Janne

Hej

Kan du testa starta om boxen genom att bryta strömmen eller via Meny / Inställningar / Om / Starta om

Mvh

Niklas

Postad 07 december 2020 - 19:39

bengtfalke
  • bengtfalke
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Svart skärm även här....  Har brutit strömmen och startat om boxen... samma efter detta.

Det händer inget när jag trycker på blå knapp.

Redigerat av bengtfalke, 07 december 2020 - 19:43.

Postad 07 december 2020 - 19:39

jannek999
  • jannek999
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Omstart av boxen hjälpte inte, bara radering av CD appen. /Janne

Postad 07 december 2020 - 19:41

bengtfalke
  • bengtfalke
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Det börjar dra ihop sig för att säga upp avtalet nu! Jag tycker vi har varit tålmodiga in absurdum.

Postad 07 december 2020 - 19:45

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Det börjar dra ihop sig för att säga upp avtalet nu! Jag tycker vi har varit tålmodiga in absurdum.

Hej

Ber om ursäkt att det är problem, vi håller på att felsöka för fullt.

Mvh

Niklas

Hej

Det man kan testa om man har problem som kan lösa problemet

Ställa om boxen i IP-läge via meny / inställningar / Satellit / manuellt inställd / Ingen och sedan göra en automatisk konfiguration via samma meny.

Mvh

Niklas

Postad 07 december 2020 - 19:49

bengtfalke
  • bengtfalke
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Nu  tog den blå knappen och jag tabbade långsamt bort till Inspelat och då säger den att jag saknar hårddisk och ber mig kontakta kundsupport.... lol

Detta är faktiskt komiskt!

Postad 07 december 2020 - 19:50

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Nu  tog den blå knappen och jag tabbade långsamt bort till Inspelat och då säger den att jag saknar hårddisk och ber mig kontakta kundsupport.... lol

Detta är faktiskt komiskt!

Hej

Skickar PM så vi kan testa en sak på på din box.

Mvh

Niklas

Postad 07 december 2020 - 19:54

lkptsvn
  • lkptsvn
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Testade att söka sat på nytt men det verkar som signalen tappas efter några sekunder och blir 0 på band 1

Postad 07 december 2020 - 19:56

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Testade att söka sat på nytt men det verkar som signalen tappas efter några sekunder och blir 0 på band 1

Hej

Fick du bild efter automatiska konfigurationen?

Mvh

Niklas

Postad 07 december 2020 - 19:57

lkptsvn
  • lkptsvn
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Nej, hinner inte gå ur menyn innan det blir 0 så ingen bild.

Postad 07 december 2020 - 19:59

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Nej, hinner inte gå ur menyn innan det blir 0 så ingen bild.

Hej

Jag skickar PM så tar vi det över telefon.

Mvh

Niklas

Postad 07 december 2020 - 20:17

Turbo-Danne
  • Turbo-Danne
  • Forumräv

• 721 inlägg
  • 0
Undrar om det har varit nåt större som hänt under kvällen hos CD. Skulle starta TV'n strax innan 7 när barnen ville kolla på julkalendern och fick inte heller nån bild. TV'n kunde inte ens kontrollera insticks kortet. Har bild nu och det funkar men ändå.

Som ni kanske förstog så kör jag programkortet direkt i TV'n, men inte varit med om det tidigare.
I vanliga fall kommer det upp att kortet kontrolleras i en sek men inte denna gång.
Tänkte om det finns nån sammankopplig mellan felen.

Redigerat av Turbo-Danne, 07 december 2020 - 20:18.

Postad 07 december 2020 - 20:42

bengtfalke
  • bengtfalke
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Hej

Skickar PM så vi kan testa en sak på på din box.

Mvh

Niklas

Försökt ringa....

Postad 07 december 2020 - 21:40

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Har ni ryckt ur sladden till hela allt nu eller?
Svart ruta,ingen signal in.
Ni är för tråkiga på CD.

Postad 07 december 2020 - 22:29

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Har ni ryckt ur sladden till hela allt nu eller?
Svart ruta,ingen signal in.
Ni är för tråkiga på CD.

Hej

Ber om ursäkt för att det är problem ikväll. Om någon läser och har problem med svart bild får ni gärna testa följande

- Prova byt kanal några gånger via P+/P-

- Starta om box via Meny / Inställningar / Om / Starta om och prova igen.

- Gå in på Meny / Inställningar / Satellit / Automatisk igenkänning, tryck OK och backa sedan tillbaka till valfri kanal.

Mvh

Niklas

Postad 08 december 2020 - 07:27

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Idag på morgonen 07.20 blev rutan svart, byte´av kanal hjälper inte.

Efter ca 2 minuter gör boxen en omstart med CD-loggan och meddelandet A002 "abonnemanget har gått ut"!?

Kallstart av boxen hjälper inte heller, samma svarta ruta och A002. Boxen fungerar däremot med t.ex. visning av gjorda inspelningar, vilka INTE borde kunna ses om abb inte längre är aktivt.

UB9 sat-signal är nere i noll på 1260Mhz (Svt1 HD) har ni tappat satelliten?

IP-tv via Apple 4K TV-boxen fungerar däremot med CD-appen. Så det verkar vara satTV som givit upp? Upp-länken? hela satelliten? eller boxens mottagning ochbehandling av sat-signalen? (Fast hur förklarar det att UB9 sat-signalen är NOLL och andra transpondrar har signal)

VAD händer Niklas?

Redigerat av Nisken, 08 december 2020 - 07:48.

Postad 08 december 2020 - 07:50

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

Kanske kortet som inte blivit uppdaterat?
Varje månad skickas signaler (EMM's) ut till kortet och i början av månaden så fungerar både dom gamla och nya och dom gamla EMM's brukar släckas kring det här datumet i månaden.
Att låta den stå ett tag på en kanal borde uppdatera kortet.

Redigerat av Leatherface, 08 december 2020 - 07:57.

Postad 08 december 2020 - 09:04

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Idag på morgonen 07.20 blev rutan svart, byte´av kanal hjälper inte.

Efter ca 2 minuter gör boxen en omstart med CD-loggan och meddelandet A002 "abonnemanget har gått ut"!?

Kallstart av boxen hjälper inte heller, samma svarta ruta och A002. Boxen fungerar däremot med t.ex. visning av gjorda inspelningar, vilka INTE borde kunna ses om abb inte längre är aktivt.

UB9 sat-signal är nere i noll på 1260Mhz (Svt1 HD) har ni tappat satelliten?

IP-tv via Apple 4K TV-boxen fungerar däremot med CD-appen. Så det verkar vara satTV som givit upp? Upp-länken? hela satelliten? eller boxens mottagning ochbehandling av sat-signalen? (Fast hur förklarar det att UB9 sat-signalen är NOLL och andra transpondrar har signal)

VAD händer Niklas?

Hej

Kan du testa följande

- Gå in på Meny / Inställningar / Satellit / Automatisk igenkänning, tryck OK och backa sedan tillbaka till valfri kanal.

Mvh

Niklas

Postad 08 december 2020 - 09:31

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
Var tvungen att starta om boxen, sen har den bara loopat, när tunern ska dar igång så blinkar epg:n några gånger sen bara svart? Nät boxen startar igång visas Android grafiken korrekt först, sen blir det en lila 4:3 platta med Grafiken i fel proportion. Går inte att ta sig ur? Har skickat PM till CD via Minhembio. Kör 9:an.

Postad 08 december 2020 - 09:51

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Hej

Kan du testa följande

Mvh

Niklas

Allt detta är gjort. Ingen skillnad. Svart bild påa samtliga kanaler även viasat´s oavsett hur man väljer kanal +/-, kanalsiffra eller via TV-guide. Automatisk igenkänning har den alltid haft och har fortfarande. Omstarter via "OM" är gjort tre gånger nu.

Fortfarande ingen signal på UB9, 1260Mhz, men på de tre andra mottagarna är det full signal. Kan EN av mottagarna ha givit upp och de övriga tre fortsatt fungera? Jag testar att göra inspelningar på några kanaler samtidigt nu och återkommer med reslutatet.

Nix - inspelningar går INTE, CD-appen meddelar att ingen HDD är ansluten, trots att det går utmärkt att spela upp inspelningar gjorda i tidigare.

Men något aktivt abb syns INTE till i Inställningar - Teknisk info - Tillgång - Ditt abb. De senaste är: 8010 och 8011 - slut 31.01.2020

Jag betalar för familjepaketet, underhållning och sport och har frivisning i två månader av Viasat Film. 

Redigerat av Nisken, 08 december 2020 - 09:59.

Postad 08 december 2020 - 10:23

Unregistered142c6c5d
  • Unregistered142c6c5d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0

Nu kan jag inte hålla mig längre, läser här och på Facebook om alla som har problem med OP boxen, och jag ställer mig på led...

Första boxen:  Laggar, kan knappt byta kanal, EPG fungerar inte. Har kontakt med kundtjänst 10-tals gånger, "rensa cache" m.m. Står på mig och säger att boxen är kass, efter mycket om och men går man med på att skicka en "ny" box till mig, med ny menar CD en box som redan strulat hos någon annan kund men som varit inne och vänt på service och bedömd som "utan problem".

Andra boxen: Tar lååång tid innan jag ens kan använda den, hittar inga satelliter, sen tar det timmar att uppdatera kanallistan, lika seg vid kanalbyten, startar om sig hipp som happ, EPG hänger sig. Mer kontakt med kundtjänst, där man påstår att det är fjärrkontrollen det är fel på, får en ny som man dessutom har mage att fakturera mig, ingen skillnad på uppförandet av boxen. Vid det här laget har jag fått nån form av prioritet och får prata med "second line" support eller nåt... Efter c:a 20 ny samtal och en box som startar om sig i stort sett 8-10 ggr varje kväll så får jag nog, kräver en NY box, och eftersom jag haft alla dessa problem så går man med på det.

TREDJE boxen: Som CD dessutom vill ha betalt för, än en gång får jag bestrida en faktura... 2 dagar går med stort hopp, verkar fungera !! Men ack som jag bedrog mig, nu börjar det vanliga: Sega kanalbyten, klockade 46 sekunder som mest, med en hel del kanalbyten som resulterar i omstart och en vacker Canal Digital logga, fruktansvärt kul när det händer under en hockeymatch som man inte direkt får på köpet, vi pratar trots allt runt 1000:- / månaden för det här skräpet. EPG, "nästa program", försvinner ofta och det resulterar i omstart... 

Det här är under all kritik, får det verkligen gå till såhär ??? Hårdvara som är nåt av det sämsta som kommit ut på marknaden, ett företag som vägrar ta ansvar och som dessutom TVINGAR oss att använda skiten... För att skaffa sig en egen box, som fungerar, det får man minsann inte... Min VU+ box stod igång år ut och år in utan minsta problem, men då parar man box och kort för att göra den värdelös. 

Kompensation, HA, skojar du !? Det finns inte i deras manual....  

Postad 08 december 2020 - 10:24

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
Nu verkar det ha dansat igång igen, skumt!

Postad 08 december 2020 - 10:32

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Nu verkar det ha dansat igång igen, skumt!

Hej

Något mer som det kommit igång för?

Mvh

Niklas

Postad 08 december 2020 - 10:33

bengtfalke
  • bengtfalke
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Niklas, idag på morgonen gjorde jag Automatisk igenkänning på satellit-menyn och då gick allt igång igen. Vi ska kanske vänta med att byta ut boxen även om den betedde sig skumt igår kväll med massor med krascher, eftersom jag inte vill bli av med allt inspelat. Det där med att den inte hittade hårddsikaen var ju också ett konstigt med tydligen tillfälligt problem.

Det ska verkligen bli skönt när den nya boxen kommer, om den är i bättre skick. Har du möjligen några nyheter om när detta kan tänkas ske?

Postad 08 december 2020 - 10:41

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Hej

Något mer som det kommit igång för?

Mvh

Niklas

Min bild är tillbaka. Alla kanaler funkar, ÄVEN viasat sport & film. Första mottagaren har signal igen. Men abb är fortfarande slut 31.01.2020 så egentligen borde jag inte ha bild... Så mer felsökning krävs.

Niklas, idag på morgonen gjorde jag Automatisk igenkänning på satellit-menyn och då gick allt igång igen. Vi ska kanske vänta med att byta ut boxen även om den betedde sig skumt igår kväll med massor med krascher, eftersom jag inte vill bli av med allt inspelat. Det där med att den inte hittade hårddsikaen var ju också ett konstigt med tydligen tillfälligt problem.

Det ska verkligen bli skönt när den nya boxen kommer, om den är i bättre skick. Har du möjligen några nyheter om när detta kan tänkas ske?

Den som lever får se.....

Postad 08 december 2020 - 10:42

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Tack för återkoppling och skönt att det fungerar. Hör av dig om boxen kraschar igen.

Mvh

Niklas

Postad 08 december 2020 - 12:52

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Min bild är tillbaka. Alla kanaler funkar, ÄVEN viasat sport & film. Första mottagaren har signal igen. Men abb är fortfarande slut 31.01.2020 så egentligen borde jag inte ha bild... Så mer felsökning krävs.

Den som lever får se.....

Hej

Vad bra! Tack Nisken. Ang datumet under behörighetskontrollen i boxen så är vi medvetna om det visar fel datum.

Mvh

Niklas

Postad 09 december 2020 - 06:48

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Får man fråga om de här senaste problemen som beskrivits i inläggen de senaste dagarna endast berör de som betatestar den nya versionen av Android TV? Jag känner nämligen inte igen något av dem. Däremot har jag haft problem med frysningar och framförallt väldigt sega kanalbyten men man har ju vant sig så man tänker knappt på det längre.

Postad 09 december 2020 - 07:36

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Får man fråga om de här senaste problemen som beskrivits i inläggen de senaste dagarna endast berör de som betatestar den nya versionen av Android TV? Jag känner nämligen inte igen något av dem. Däremot har jag haft problem med frysningar och framförallt väldigt sega kanalbyten men man har ju vant sig så man tänker knappt på det längre.

Jag är betatestare och märkte inte av några av dessa problem nu, däremot så hade jag liknande problem i samband med att jag gjorde en fabriksåterställning för ca 1-2 månader sedan.

Postad 09 december 2020 - 09:11

clc
  • clc
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Har betatestat sedan första betan kom. Ingen fabriksåterställning gjordes. Dock rensade jag CD appen. Tycker det fungerat i stort sett bra.

Har vid några enstaka tillfällen missat vid bläddring med + - knapparna. Den färggranna skärmen vid avstängd box har försvunnit.

Dock upplever jag en del konstigheter med ljudet. Har aktiverat flerkanalsljud och kör via hdmi till Yamaha hemmabioanläggning.

Vid direktsändning via satellit får jag 2.0 ljud när tex. Sv.T sänder DD 2.0.  Får DD 5.1 efter lite krumbukter med inställnings menyerna. Vid strömmande ex. SVT Play, starta från början eller pausat program får jag PCM och fem kanaligt ljud på Yamaha displayen.

Detta även om ljudet i original är två kanaligt. Använder man Apple tv får du i ex. SVT Play korrekt 2.0 eller 5.1 beroende på källan. 

Upplever även att ljudet varierar i styrka. Får ofta öka volymen upp eller ner i sändningen.

Jag tycker trots detta att det går på rätt håll.

Vill tillägga att jag sällan använder inspelningsfunktionen. Har därför ingen uppfattning om detta kan ha blivit bättre.

Postad 09 december 2020 - 11:36

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Jag har egentligen gett upp om denna boxen. Tror inte att OS spelar någon som helst roll såvida man inte kör någon version utan flashigt grafiskt gränssnitt. Hårdvaran verkar helt enkelt allt för bristfällig. Nu är man ju nöjd bara ett kanalbyte går på 5 sekunder vilket ju egentligen är helt åt **** när en halv sekund vore mer rimligt. Som sagt, denna boxen blir en parentes i mitt liv. Ser fram emot nästa box. Vill inte återgå till den gamla heller för den var ju ändå rätt rapp fram tills en uppdatering för ett par år sen som gjorde den skitseg.

Postad 09 december 2020 - 12:08

Tore3
  • Tore3
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0
Smartboxen funkar helt utan problem än så länge, peppar peppar. Hoppas den håller tills ny fungerande box kommer. Lider med er OP ägare...

Postad 09 december 2020 - 13:21

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Smartboxen funkar helt utan problem än så länge, peppar peppar. Hoppas den håller tills ny fungerande box kommer. Lider med er OP ägare...

Vilken box är det? Vår gamla heter ADB PVR 5720, är det smartboxen? Jag upplever att den blev betydligt segare efter en uppdatering för ett par-tre år sen. Fast det kanske är fixat?

Postad 09 december 2020 - 14:06

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

• 476 inlägg
  • 0

Vilken box är det? Vår gamla heter ADB PVR 5720, är det smartboxen? Jag upplever att den blev betydligt segare efter en uppdatering för ett par-tre år sen. Fast det kanske är fixat?

Smartboxen kommer från tillverkaren Kaon och ersatte den boxen som du har.

Postad 09 december 2020 - 14:57

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Smartboxen kommer från tillverkaren Kaon och ersatte den boxen som du har.

Och snart kommer KAON med OnePlace 2.0, väldigt snart hoppas vi alla

Postad 09 december 2020 - 16:24

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 304 inlägg
  • 0

Hej

Vi kommer under eftermiddagen skicka ut Android 9 mjukvaran till ett fåtal kunder och om allt går som det ska så kommer vi lansera till samtliga kunder under nästa vecka.

Vi uppdaterar flera versioner i den här uppdateringen

Canal Digital-app version: 1.0.95002
LG Mellanvaruversion: v8.80
LG Plattformsversion: 2.83.95
Android: 9 (Tidigare Android 7)
Android säkerhetsuppdatering: 1 November 2020

Ett viktigt problem som jag vill lyfta är att den här mjukvaran löser problemet med att boxen blir väldigt seg och att det tar lång tid att byta kanal.

Mer info kommer under veckan och på https://www.canaldig...se/kundservice/

Mvh
Niklas

Redigerat av Allente Sverige, 09 december 2020 - 16:25.

Postad 09 december 2020 - 18:44

mhbml
  • mhbml
  • Användare

• 222 inlägg
  • 1

Hej

Vi kommer under eftermiddagen skicka ut Android 9 mjukvaran till ett fåtal kunder och om allt går som det ska så kommer vi lansera till samtliga kunder under nästa vecka.

Vi uppdaterar flera versioner i den här uppdateringen

Canal Digital-app version: 1.0.95002
LG Mellanvaruversion: v8.80
LG Plattformsversion: 2.83.95
Android: 9 (Tidigare Android 7)
Android säkerhetsuppdatering: 1 November 2020

Ett viktigt problem som jag vill lyfta är att den här mjukvaran löser problemet med att boxen blir väldigt seg och att det tar lång tid att byta kanal.

Mer info kommer under veckan och på https://www.canaldig...se/kundservice/

Mvh
Niklas

Det där ser ut att vara den version vi betatestare redan fått, eller hur?

Några saker jag sett hittills:

- När jag startar mottagaren och en bild visas så tänds och släcks bilden 2-3 gånger innan den blir stabil, ungefär som att man forcerar synk mellan mottagare och TV genom att byta upplösning.

- Svart ibland vid kanalbyte

- Fel kanal visas vid kanalbyte med +/-, inte så ofta dock

- Pixellering vid uppspelning, nedre tredjedelen, ibland

Postad 09 december 2020 - 18:49

mhbml
  • mhbml
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Ett förbättringsförslag också, flytta volymindikatorn längst upp på skärmen, nu gömmer den sig i  all sin transparens inne i programtexten (subtext).

Postad 09 december 2020 - 22:04

storbacken29
  • storbacken29
  • Användare

• 246 inlägg
  • 0

Då var det dags för ytligare en ny felkod

M008

sedan tidigare vänta jag på svar om

M003

m012

Sedan för att ta bort ett program med felkod tar det nästan  20 sekunder

varför så lång tid ?

det även lång tid att ta bort program utan felkod

Sven Åke

PS hur går det med serie inspelning och döv tolkade program ?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.