Jag förstår egentligen inte allt gnäll på CD jag har haft dom i många år och är väldigt nöjd med dom,för övrigt är det dom som har mest HD-kanaler.
ComHem, Sappa och Telia har fler HD kanaler i sitt utbud
Men CD vinner över Viasat
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Startad av
Allente Sverige
, Apr 08 2011 10:25
9738 svar till detta ämne
Postad 09 February 2015 - 17:18
ComHem, Sappa och Telia har fler HD kanaler i sitt utbud Men CD vinner över Viasat Postad 09 February 2015 - 17:22
Ytterligare ett gäng kanaler kommer den 8 april att gå över till Mpeg4. Kanalerna är Cmore Live 2,3 och 4
Så det verkar inte vara några HD varianter av kanalerna på gång till CD den närmaste tiden Redigerat av lindo, 09 February 2015 - 17:23. Postad 09 February 2015 - 20:10
Kan vara att Beck 2015 nr: 2 bara har 2.0 ljud? Kollat lite nu och Sappa verkar ha slagit av 5.1 ljud på alla kanaler. Gamla inspelningar har 5.1 men inga Live sändningar. Redigerat av ruva, 09 February 2015 - 20:34. Postad 09 February 2015 - 21:35
Spelade in Beck - Familjen igår från cmore first hd (cd satellit) och det är 5.1-ljud.
Filmen som sänds just nu på cmore hits hd har 5.1-ljud... Om det var något annat när beck sändes på cmore hits hd via satellit så skulle jag tro att det var något fel vid just den sändningen. Vad andra leverantörer levererar kan jag bara gissa, men det tänker jag inte försöka mig på... Postad 09 February 2015 - 22:30 Vadå inkompetenta klåpare? Canal digital kräver att installatörerna är CANT-auktoriserade antenntekniker, med minst antenn i kompetens. http://www.cant.se/i...e=auktoriserade Många kan även utfärda en riktig dokumentation på signalkvalitén.
Redigerat av AC3, 10 February 2015 - 10:44. Postad 10 February 2015 - 12:11
De som var här (när jag var på jobbet) för två år sedan hävdade bestämt att det absolut inte gick dra kablar via vinden och in i mediacentralen för att sen använda det existerande nätet för att dra ut till de rum vi ville ha.
istället började han borra rakt igenom väggen i vardagsrummet, som tur var han sambon ringa så vi kunde kasta ut dom. i det fallet så var det "kompetens, i **** heller". han ville bara få in sina pengar från CD så fort som möjligt. det som var omöjligt gjorde jag som lekman på en helg. Men förstår givetvis att enskilda idioter kan man inte komma ifrån oavsett sammanhang, och det ska givetvis inte alla åka på gnäll för. Postad 10 February 2015 - 13:37
Nu orkar jag inte gå in på respektive sida och kolla läget, men åtminstone Telia har väl inte många HD kanaler inkluderat i kanalpaket "stor" utan att man måste köpa till HD paketet? Liknande gäller väl för Sappa och Viasat om dom inte förbättrat sig på den fronten?
(Jag vet att du skriver att de har fler "i sitt utbud", men hur billigt det är för kunden att lägga vantarna på alla HD kanaler som dom har i sitt utbud är en annan femma, då inte många ingår utan extra kostnad.) Redigerat av SweX, 11 February 2015 - 00:53. Postad 10 February 2015 - 13:58
Är det inte dags att ta bort alla SD-kanaler och köra enbart med HD? Alla med SD-boxar kan ju uppgradera sig och där bör CD vara generösa med trogna kunder och skicka ut dem gratis. HD har ju trots allt funnits i 9-10 år hos CD och man kan inte hänga kvar i det oändliga i gammal teknik.
Postad 10 February 2015 - 14:05 Om man bor i hus och är ensamboende kanske man har 2 TV:s en upp och en nere, eller liknande. Men är man ensamboende och bor i lägenhet och inte har några barn då är det nog vanligare med en TV. Det finns ju faktiskt dom som väljer bort TV helt och hållet och kör allt streamat via dator istället.(för att kvaliteten på streamat är såååå bra) Sen beror det väl lite på hur gammal man är och vilken operatör man väljer eller har, av CD's 300 000 satellitkunder har majoriteten kanske fler än en TV, speciellt om man är flera och/eller har barn, medans ett gammalt par kanske bara har en TV i vardagsrummet. Det är ju så olika. 50kr är nog alldeles för lågt för att det ska vara lönsamt för CD. Istället för din lösning ser jag gärna att CD byter namn på Tvillingabonnemanget till något annat och inkluderar upp till 3 TV:s för 99kr alltså 4 totalt, och inte 99kr extra/TV. Varför? Till exempel därför att det är längre än 20 meter till landet, om 3 personer åker till landet och 2 stannar hemma, då är det bra att ha två (eller fler) kort och kunna ta med ett dit. Det går däremot inte om man har ETT kort som man delar inom hemmet via CS. Redigerat av SweX, 10 February 2015 - 16:07. Postad 10 February 2015 - 15:42
Ja visst, jag har sagt flera gånger till CD som förslag att dem borde kunna skicka ut Vita boxar till alla som sitter med generationen före ADB eller ännu äldre. Själv fattar jag inte att folk inte inser att fler och fler kanaler faller bort när dem går över till MPEG-4 eller blir HD kanaler. Det blir ju liksom mindre för pengarna desto längre folk väntar. Men det kan vara en principsak eller kostandsfråga för många så ett bra pris på boxen eller gratis är ett måste.
CD borde göra som en annan operatör, nämligen spika ett datum 6-12 månader fram i tiden då alla kanaler ska ha gått över till MPEG-4 och låta kunderna veta att har dom inte bytt box innan dess så är det god natt, och att det är för kundernas bästa då det frigör kapacitet och möjliggör ett bredare HD utbud. Men givetvis ska CD hjälpa till med box byte så dom inte förlorar kunder.
P.S efter "maintenance" timmen ser forumet lite annorlunda ut, men även lite snabbare. Redigerat av SweX, 10 February 2015 - 15:50. Postad 10 February 2015 - 19:29 Problemt med din lösning är att en löser fullt abonnemang för 600:- per månad och sedan tar varje kompis var sitt kort och vips betalar dem 150:- var för fullt utbud. Därför är trådlösa kort med begränsad räckvidd bättre och borde vara en acceptabel lösning. Postad 11 February 2015 - 00:35
Nej, det gör dem inte, för jag har inga planer på att varken teckna C-more, eller dela ut kort till kompisar, det är inte därför jag vill ha en sådan lösning. Kompisarna får väl för tusan betala för sin egen betal-tv.
Jag förstår inte riktigt hur varje kompis ska ta varsitt kort, om det bara inkluderas 3 kort för 99kr extra som man ska ha inom hemmet och/eller för att kunna ta med till landet till exempel ? Man får ju bara 4 kort totalt med lösningen jag pratar om.
Det funkar likadant idag, bara att idag så kostar det 99kr per TV. Enda skillnaden är att med min lösning betalar man 99kr för TV2, TV3 och TV4. Inte närmare 300kr som det kostar idag med 99kr/TV
Så istället för att betala strax över 600kr om man har 4 TV:s, så skulle man betala strax över 400kr om man har 4 TV:s.
Idag kostar det ca 300kr med nuvarande tvillingabonnemangsmodell om man har 3 TV:S, 99kr per TV. Med min lösning ingår 3 TV:s i dessa 99kr som man ska betala utöver huvudabonnemanget OM man vill kunna titta på fler än 1 TV. Har man bara en TV så betalar man endast för abonnemanget såklart, precis som idag.
Det känns som jag inte förstod alla detaljer i det du sa, för med min lösning kan varje kompis inte alls ta varsitt kort då det bara finns 4 kort.
Även med dagens tvillingabb med 99kr/tv så kan man inte utöka det med hur många kort som helst. Då skulle varje "kompis" kontakt mig för att be mig ta ut ännu ett tvillingkort och ett till, och ett till osv osv... och varje "kompis" betala 99kr till mig/månad. Det fungerar inte så idag, och skulle inte fungera så med min lösning heller, den är bara billigare för kunden som har fler TV:s. Vi har 2 kort idag, hade CD kört med min lösning hade jag åtminstone haft 3 kort. CD hade inte tjänat mer pengar på det (fortfarande 99kr)...men jag hade kanske varit en nöjdare kund om jag kunnat se utbudet på fler TV:s till ett rimligare och lägre pris. Redigerat av SweX, 11 February 2015 - 00:43. Postad 11 February 2015 - 20:53
Läs en gång till och förök inte missförstå...
Det var ett exempel på vad som kan ske. Jag känner flera som delar Boxer-abonnemang.... Redigerat av junkan, 11 February 2015 - 20:53. Postad 11 February 2015 - 22:14 Givetvis kan tre kompisar köra med ett huvudkort och två tvillingkort och blåsa CD / Boxer på pengar. Kör man med Cardsplitter eller dylikt blåser man inte CD / Boxer på lika mycket då man i detta fall måste ha tre huvudabonnemang och det kanske i något fall är intressant med Cardsplitter. Postad 12 February 2015 - 07:12
Intressanta är attcanal digital lyser med sin frånvaro.
Har ni förresten bild på tex history channel 2 HD? Andra hd kanaler fungerar tex Canal digital, och jag har Max styrka och kvalité. Fungerade för några dagar se Postad 17 February 2015 - 18:42 Om man vill utöka till exempel till C More Max, hur lång uppsägningstid har man om man vill gå tillbaka till C More Family? Postad 18 February 2015 - 16:56
Hej Huddingebo, Postad 18 February 2015 - 17:44
Det låter bra. Tack för infot. Postad 19 February 2015 - 19:42 Mycket missnöjd med canal digital just nu, enligt ett brev från dem ska jag nu behöva betala extra på min tvilling för en app jag varken kan eller vill använda. Mycket irriterande! Varför kan inte sådant här vara valfritt för dem som är intresserade och vill ha tv på mobiltelefon(varför man nu skulle vilja ha det när man har en stor tv att titta på). Postad 20 February 2015 - 22:56
Det är Sappa som har något strul med ljudet. De har arbetat på det en vecka nu och om de inte fixar det känns det som om man lika gärna kan köra film från Webbtjänsten (men inte på för många enheter dock) när man ändå bara får 2.0 och då slippa undan billigare.
Lite OTA: Köpte och skulle kolla på A Walk Among The Tombstones på Plejmo men kunde inte med att se filmen med 2.0 så blev att köpa samma film från Itunes (tyvärr otextat) och få riktigt ljud.
EDIT - C-More och 5.1 ljud fungerar nu! Redigerat av ruva, 26 February 2015 - 06:35. Postad 21 February 2015 - 08:43
Jag känner lite som du just nu, men jag hade nog inte sagt något om tjänsten varit plattformsoberoende, men det är den inte i dagsläget då det är en app enbart för iOS och snart även för Android. Man borde givetvis kunna använda sina stationära och/eller bärbara datorer för det här också oavsett om man kör Win, OSX eller Linux. Så jag hoppas att en nylansering av Canal Digital GO via webben också kommer så den blir likvärdig funktioner och innehåll i appen, annars blir detta enbart en prishöjning och inget mer för oss och det är nog inte tanken med det här. Sen kunde dom allt ha sänkt priset för tvilling 3 och 4 lite mer än 9kr. Typ tvilling 3 - 50kr, tvilling 4 - 25kr.
Från brevet........
Nytt pris och paketering för Tvillingabonnemang - tv i fler enheter ingår! Från och med 1 april 2015 sker en förändring av ditt Canal Digital Tvillingabonnemang. Priserna för Canal Digital Tvilling ändras enligt nedan och Canal Digital ToGo (värde 79kr/mån) ingår.
Canal Digital Tvilling rum 2, ToGo ingår: 120kr per månad (prishöjning 21kr) Canal Digital Tvilling rum 3 90kr per månad (prissänkning 9kr) Canal Digital Tvilling rum 4 90kr per månad (prissänkning 9kr) Redigerat av SweX, 21 February 2015 - 08:45. Postad 21 February 2015 - 08:53
Någon mer som får eko på ljudet på kanal 5 ibland? Vi får välja annan ljudström för att slippa ekot, men får då kommentarer för synskadade i stället.
Någon mer som har detta? Vet inte om det är TVn eller Sändningen som är orsaken. Det började för ett par veckor sedan. Postad 23 February 2015 - 09:17
Hade också en riktig lirare hemma hos mig som skulle installera min parabol. Själva fästet vek han ut åt fel håll vilket innebär att hålen i fästet ligger snett och kan måste dra i skruvarna från sidan vilket innbär att skruvarna knapp fäster i fasaden. Han gnällde som fan på Canal Digital som hade så värdelös fästen som gjorde att man inte kunde dra i skruvarna ordentligt. Jag skulle vara glad som hade träpanel som fästet skulle sitta på för när han var ute hos andra kunder med tex tegel så var det omöjligt. När han väl skulle borra hål i dörrkarmen nere vid källaringången så hade han inte "lås-nyckel" till borrmaskinen vilket gjorde att borren inte satt fast ordentligt i borrmaskinen. Min dörrkarm ser inte så snygg ut.... Jag fick ha dit den firman en gång till (en annan person) eftersom parabolen inte satt fast ordentligt (rört sig) och jag hade dålig/ingen bild vid mulet väder. Trotts att jag påpekade det dåliga jobbet så fick jag betala för att dom var där och fixade sitt egna problem. Han vägrade göra det ordentligt, dvs sätta fast fästet på rätt sätt då han inte ville göra fler hål i väggen i boden. Han riktade bara om LNB'n. Efter ett tag fick jag självklart dålig bild igen och dom fick komma hem igen och fixa. Denna gången kom det en som visste vad han gjorde och dömde ut arbetet. Han satte fästet rätt. Jag sa att jag inte ville betala ytterligare en gång till för deras dåliga arbete. Han sa att jag måste betala men han kunde inte med att jag skulle betala fullt pris så jag fick betala hälften. Gud va snällt.... Försökte få tag på någon högt uppsatt på firman men alla man pratade med hänvisade till CD och CD hänvisade till firman som monterat upp. Orkade inte mer.... Någon dag senare, efter första monteringen av min CD-parabol, kom en annan firma som satte upp min viasat-parabol, han bara garvade och tog en massa bilder för att visa sina kollegor. Postad 23 February 2015 - 15:31 Tråkig historia, och konstigt att CD hänvisar till firman då CD själva kan välja vilka dom samarbetar med. Gör firman fel så ska inte du som kund drabbas, speciellt inte betala 2 gånger ur egen ficka även om sista gången vart lite billigare. Nej, jag tycker CD ska kompensera dig på ett eller annat sätt. Det hade i alla fall jag krävt.
Det är tråkigt att det är sådan skillnad mellan olika installatörer, nu är det ju flera år sedan, men jag var själv hemma och var med och hjälpte till när vi fick vårat installerat för att vara säker på att allt gick rätt till. Men jag kan säga att det hade jag inte behövt vara för den mannen var mer professionell än vad man kan önska, fantastiskt bra utfört arbete.
Installatören borde utföra installationen som om det var på hans eget hus och inte göra misstag och klanta sig bara för att det är hens jobb! Postad 23 February 2015 - 19:57
Ja! Härligt Canal Digital! Berätta gärna vilken klåpare kring styrelsebordet som tyckte att en bra lösning för att möta moderniseringen av tv-tittandet och onlinetjänster är att höja och krångla till det för folk och deras möjlighet att få se det de betalar för!
Tycker det är helt sinnessjukt att man ska betala bara för att man har flera apparater, då ska man ju på samma sätt straffas om man har en box med inspelning, för då tillgodoser man ju sig två samtidiga program på nästan samma sätt.
Att ni dessutom kategoriskt undviker att svara på det utan bara kommenterar det som med lite tur kan ge nya kunder är skandalöst. Postad 23 February 2015 - 20:02 Och sluta mer de J**kla paketeringarna av tjänster. Varför förutsätter ni att om man har mer än en tv, ja då vill man ju ha ToGo med.
Jag vägrar betala 210kr extra VARJE MÅNAD bara för att kunna se en tjänst jag betalar för på de tv-apparaterna jag äger, istället för att bara flytta kortet till den tvn som är aktuell (tex sovrummet).
Om man antar att man har Canal Digital i 30 år till, då är denna avgift ca 75 000 kr, bara för att kunna få se det på sina övriga tv-apparater.
Motiverat? Inte en chans.
Men att se på en kanal och spela in på en annan, ja det är tydligen helt ok, och då existerar ingen "krypteringsavgift". Redigerat av dhanjel, 23 February 2015 - 20:02. Postad 23 February 2015 - 23:03 Om man antar att man har Canal Digital i 30 år till, då är denna avgift ca 75 000 kr, bara för att kunna få se det på sina övriga tv-apparater.
Motiverat? Inte en chans.
Men att se på en kanal och spela in på en annan, ja det är tydligen helt ok, och då existerar ingen "krypteringsavgift........
------------------------------
Skaffa en LNB för Astra på 19E.
Många fria kanaler, utan sådanadära krypteringsavgifter. Har du sat-mottagare i tvn så drar du en kabel från Astra LNBn till den, och har du åxå HDD ansluten så spelar du utan avgifter in dessa.
Å har du mottagare för DVB-T i tvn och en bordsantenn anslutet, så spelar du in utan hm hm utan avgifter SVT1 mfl. Redigerat av Latmann, 23 February 2015 - 23:06. Postad 24 February 2015 - 08:52
Här kan ni kolla in diverse fuskjobb. Postad 24 February 2015 - 21:46
Testade stenålders-femman i kväll, där är ljudet normalt. På Kanal 5HD så har vi alltså eko på ljudet så man blir tokig. Har prövat samtliga ljudinställningar på vår LG 42ln540v utan framgång. TVn har inbyggd DVB-S2 mottagare med Canal Digital CI+ modul om någon undrar. Är det bara vi? Postad 25 February 2015 - 21:16
Tycks som det. Tittade på inspelning av BBT idag (bara pcm-ljud?), inga problem via svarta boxen. Postad 26 February 2015 - 07:16
Okej, tack! Det står MPEG på ljudet som strular. Jag kollade på TVn i barnens rum nu, där är det som det ska, så det är LG-relaterat. Postad 03 March 2015 - 00:51
Såg också detta. Postad 06 March 2015 - 02:06 Året är 2015 och vi lever i informationsåldern, trots detta så hänvisar kundservice via Canal Digitals hemsida en att ringa kundtjänst för en enkel kreditering. Jag har varken tid eller lust att sitta i en telefonkö och utstå övertalningsförsök att behålla mitt (redan uppsagda) abonnemang.
Kanske skulle jag som kund sedan 8-10 år tillbaka omedelbart ha tänkt på att dra tillbaka mitt autogiromedgivande för Canal Digital efter att ha sagt upp mitt abonnemang, men ärligt talat så var inte det min första tanke. Jag räknade helt enkelt med att Canal Digital skulle upphöra att debitera mitt konto, då inget avtal längre fanns på plats. När så inte skedde så tänkte jag att det borde vara enkelt att fixa till genom kundservice via hemsidan, men där hänvisas jag bara vidare till abonnemangsavdelningen på 0770-33 22 11. Så svårt ärende kan det inte vara att kreditera 579 kr och se till att inga ytterligare feldebiteringar sker, jag förutsätter att kundservice via hemsidan har tillgång till samma kundbild och samma befogenheter som kundtjänst via telefon, annars har den ju inget syfte alls som motiverar dess existens.
Förvisso borde jag ha förutsett att det kunde bli strul, jag sa trots allt upp mitt abonnemang en gång tidigare 2012-01-31, vilket därmed skulle ha upphört 2012-04-30. Trots bekräftelse att min uppsägning var mottagen och skulle hanteras inom 5 arbetsdagar så fortsatte Canal Digital leverera sin tjänst och debitera mitt konto precis som inget hade hänt. Nu vill jag understryka att jag självklart hade del i ansvaret att säga till när abonnemanget inte upphörde som det skulle, jag använde också mitt abonnemang som vanligt under tiden fram till slutet av feb 2015, så jag är inte ute efter någon som helst kompensation för detta. Jag var helt enkelt för lat att ta tag i saken och valde att låta det passera, ända tills den senaste höjningen blev droppen som fick bägaren att rinna över och återigen resultera i att jag sade upp abonnemanget.
Nu förutsätter jag att det var en engångsföreteelse förra gången man tappade bort min uppsägning, en miss kan vem som helst göra. Men lite kritik förtjänar onekligen Canal Digital då man inte verkar bekräfta skriftligen brevledes när abonnemang sägs upp, detta borde vara en självklarhet för alla leverantörer av liknande tjänster. Postad 06 March 2015 - 08:47 Hej Magnus, skicka oss gärna ett privat meddelande med ditt kund- eller personnummer så vi tillsammans kan se så det stämmer med dina önskemål på din kundbild.
Postad 08 March 2015 - 08:42
Hej. Fundera på skaffa canal digital iptv. Fungerar det bra?
Tacksam för era åsikter Postad 08 March 2015 - 11:29 Det finns en egen tråd om Canal Digital IPTV https://www.minhembi...howtopic=189775 Kolla där, inte helt munter läsning. Postad 15 March 2015 - 00:02 Nu finns vår tjänst Canal Digital ToGo tillgänglig även i iPhone. Redan i höstas lanserade vi vår app Canal Digital ToGo till iPad och idag lanserar vi tjänsten till iPhone. Den 15 april kommer sedan Canal Digital ToGo även för Andoridmobil och surfplatta.
https://www.canaldig...v-i-din-iPhone/ Postad 19 March 2015 - 08:15
Hej dhanjel, Postad 22 March 2015 - 12:06
Ni kanske även skulle upplysa om att delar av utbudet i ToGo finns utan extra kostnader i andra appar som SVT play och C More Play (om man redan har C More abonnemang).
Tex om man avser att som huvudsyfte titta på C More innehåll i ToGo (och man har C More abonnemang) och då få betala för det med ToGo så är det ju onödigt då man har tillgång redan nu till detta via C More Play utan tillkommande avgift.
Det bör framgå med tydlighet att det ingår tjänster i ToGo som man eventuellt redan har tillgång till via sitt abonnemang utan tillkommande kostnader, då det annars kan uppfattas som vilseledande. Postad 22 March 2015 - 17:36 DD 2.0 på senaste Beckfilmen. Vet ni om C-More ska fortsätta så? Tog ett abonnemang för Beck och tog för givet att alla filmer skulle vara 5.1 Postad 22 March 2015 - 18:12
Det var lika illa hos Com Hem Postad 02 April 2015 - 13:04
Fått en riktigt dålig start med Canal digital.
Började med att vi bokade avtal med dom på deras hemsida men efter en vecka hade inget hänt, Ringde då dit och fick svar att vi inte blivit registrerade men dom skulle fixa det och installatören skulle höra av sig omgående och boka in en tid. Nu 14 dagar senare har vi fått parabolen men fortfarande inte ett ord från installatören vilket gör att vi kommer missa allsvenska premiären bland annat. Ska man skicka tillbaka skiten eller vad gör man? Är det alltid sånt här strul från Canal digitals sida? Postad 03 April 2015 - 09:55 Vi valde installation själva, men ändå ringde en installatör och skulle göra det. Så de verkar inte ha direkt koll. Postad 06 April 2015 - 20:04 Nu är det nog dags för CD Sverige att vakna
Jag ringde Viasat för ett halvår sedan och fick halva priset på Guld inkl Viaplay som numera även har Viaplay GO på Ipad inkluderat i priset. ( 250 kr ) OBS alla kanaler inkl sport och film och HD
Kollade nu CD Norges hemsida Man binder sig endast för 12 månader
Som sagt, det är nog dags att vakna nu CD Sverige Postad 06 April 2015 - 20:15
Jag betalar just nu 154:- per månad för familjepaketet och filmkanalerna, kan inte klaga.
Filmkanalerna gratis sex månade sedan sex månader för 99:- sedan obundet. Huvudabonnemanget halva priset ett år sedan fullpris i ett år. Så det går att göra bra dealar med CD. Postad 07 April 2015 - 09:12 Enda jag saknar med CD skulle vara viasat filmkanaler
Finns tydligen bara 2 kombinationer som har just cmore och viasat
Annars är det antagligen eller som gäller Postad 07 April 2015 - 20:50
Men det är varken i närheten av Viasats pris eller CD Norge Redigerat av MalcomX, 07 April 2015 - 20:52. 6 användare läser detta ämne0 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |