Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 March 2010 - 19:38

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

• 1356 inlägg
  • 0
Finns det några appar man skulle sakna med Ericsson ?
Vad jag förstått så byggs det upp en hel del till android

Postad 20 March 2010 - 19:45

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Finns det några appar man skulle sakna med Ericsson ?
Vad jag förstått så byggs det upp en hel del till android

Alla appar du kan köra på en htc kan du ju köra på x10?

Postad 20 March 2010 - 19:47

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Shit vad jag hatar iTunes, jävulens påfund.
Skulle hjälpa min farsa sätta upp ett konto, fick banne mig skriva in VISA nummret 150 000 ggr men den vägrade. Sen var jag tvungen o skapa ett PayPal konto bara för att han skulle kunna använda sin jäkla appstore.

DÖD åt fånen DÖÖÖD!!!... .... Fast den e snabb... o responsiv... ... Ush vad jag hatar fånen. Köpte en Kines kopia bara för att skicka bildmejl till Apple supporten där jag dyrkar en kinesisk Fly-Ing F003 och krossar pappas gammla iFåne ...

Jag har själv aldrig använt någon mjukvara från Apple. Men hur kommer det sig att alla mina kompisar vars teknikintresse är obefintligt kan hantera sina apple produkter utan problem när hårdvaru nissar på varje forum beklagar sig över hur komplicerat det är?

Postad 20 March 2010 - 19:48

djesko
  • djesko
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Alla appar du kan köra på en htc kan du ju köra på x10?

japp

Postad 20 March 2010 - 20:01

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Jag har själv aldrig använt någon mjukvara från Apple. Men hur kommer det sig att alla mina kompisar vars teknikintresse är obefintligt kan hantera sina apple produkter utan problem när hårdvaru nissar på varje forum beklagar sig över hur komplicerat det är?

Jag tror det handlar om att "hårdvaru nissar" egentligen hatar iphonen från början så man typ VILL inte lägga tid på skiten :angry:

Förresten, satt o filtrera runt på olika hemsidor som säljer mobilen med abonnemang och abonnemangsförlängningar. Hur kommer det sig att Telenor ger bort mobilen om man kör Telenor Fast Pris 24 Månader men när man gör samma på typ Katshing eller andra Stores så måste man helt plötsligt pröjsa mellan 2000 o 3000 kr?

Postad 20 March 2010 - 20:33

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0
Personligen älskar jag iTunes. I alla fall till mitt musikbibliotek! Och innan folk klagar på att det inte stöder Flac och dylikt, det skiter jag i. ;)

Men att använda iTunes till annat än att rippa skivor/lyssna på musik man redan har är rätt värdelöst måste jag säga. Dessutom har Sony Ericsson alltid haft riktigt bra musikspelare i sina telefoner, även om det skiljer en hel del mellan billiga (läs: icke-smartphones) och dyrare telefoner. :angry:

Redigerat av Flamso, 20 March 2010 - 20:34.

Postad 20 March 2010 - 20:35

LRI
  • LRI
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

tycker inte det är komplicerat, bara att det är skit. Tror det har lite med att göra att "ignorance is bliss"

Postad 20 March 2010 - 21:03

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0
Tycker Iphone äger och det är mkt därför jag har en. MEN hatar apple som företag och stör mig varje dag på alla idioter på tunnelbanan som bara köpt den därför att det är inne nu (typ gamla gubbar också, wtf!)

Som SE****** så har jag också väntat på något från dem som man kan byta till :angry:

edit. Haha censurera den SE-fanboy?

Redigerat av thorstenn, 20 March 2010 - 21:05.

Postad 20 March 2010 - 21:04

djesko
  • djesko
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

tycker inte det är komplicerat, bara att det är skit. Tror det har lite med att göra att "ignorance is bliss"

Testa SE Media GO , funkar bra tycker jag.

Postad 20 March 2010 - 22:33

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Jag var också emot Itunes i början.. men har med tiden lärt mig att älska den istället... finns väldigt många användbara funktioner som t.ex om man inte har en album bild så kan man typ högerklicka och söka.. så hittar itunes en albumbild och intergrerar in den på mp3 filen automatiskt.. hur smidigt som helst speciellt när man har en iphone/ipod.

Postad 20 March 2010 - 22:49

djesko
  • djesko
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Jag var också emot Itunes i början.. men har med tiden lärt mig att älska den istället... finns väldigt många användbara funktioner som t.ex om man inte har en album bild så kan man typ högerklicka och söka.. så hittar itunes en albumbild och intergrerar in den på mp3 filen automatiskt.. hur smidigt som helst speciellt när man har en iphone/ipod.

Media GO gör samma om jag inte har fel....får testa med x10 sen

Postad 20 March 2010 - 23:26

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0
Är det så att man ibland behöver trycka flera gånger för att skärmen ska svara? Värdelöst i så fall...:S

Postad 21 March 2010 - 00:05

djesko
  • djesko
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Är det så att man ibland behöver trycka flera gånger för att skärmen ska svara? Värdelöst i så fall...:S

Tycker jag inte att man behöver ...

Postad 21 March 2010 - 03:28

ananda
  • ananda
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Jag tror det handlar om att "hårdvaru nissar" egentligen hatar iphonen från början så man typ VILL inte lägga tid på skiten :angry:

Förresten, satt o filtrera runt på olika hemsidor som säljer mobilen med abonnemang och abonnemangsförlängningar. Hur kommer det sig att Telenor ger bort mobilen om man kör Telenor Fast Pris 24 Månader men när man gör samma på typ Katshing eller andra Stores så måste man helt plötsligt pröjsa mellan 2000 o 3000 kr?

Därför att mobilen blir operatörslåst (Men går att låsa upp för en avgift) och de får dig och mig att bli telenorkund? ;) Jag ställde mig samma fråga faktiskt när jag jämförde kostnaden hos 3 och telenor. Inte särsilt svårt val där. Kommer faktiskt bli 2 st X10, en till mig (genom jobbet) och en till flickvännen (Telenor). :)

Postad 21 March 2010 - 04:21

Flamso
  • Flamso
  • Forumräv

• 773 inlägg
  • 0

Därför att mobilen blir operatörslåst (Men går att låsa upp för en avgift) och de får dig och mig att bli telenorkund? :angry: Jag ställde mig samma fråga faktiskt när jag jämförde kostnaden hos 3 och telenor. Inte särsilt svårt val där. Kommer faktiskt bli 2 st X10, en till mig (genom jobbet) och en till flickvännen (Telenor). ;)

Det är väl inte klart att den operatörslåst? Visst, jag har alltid köpt mina telefoner kontant rakt av, olåsta. Men jag trodde att man slutat med sånt skit nu?

Edit: Men oj. Förlåt, läste inte allt! Nu fattar jag. Men det är ändå värdelöst att ha en låst telefon. :)

Redigerat av Flamso, 21 March 2010 - 04:22.

Postad 21 March 2010 - 09:14

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
Ur Dagens GP 21/3-10:

Frågor och svar om X10

Intresset för Sony Ericssons första androidmobil är jättestort. Den fick 5 fyrar i vårt test. Här är svar på några av de frågor som kommit från läsare.

Kan du se svt.play och lyssna på lokalradiostationer? Är utomlands på resor, skulle vilja slippa ta med mini-pc.

Svar: Ja, jag kan se SVT Play, det blir väldigt bra med den stora skärmen. Och med appen SR Player kan jag lyssna på alla kanaler via webbradio. Ska du resa utomlands måste du tänka på att abonnemangen med förbetald datatrafik inte gäller där. Du kan inte titta på webb-tv eller lyssna på webbradio i mobilnäten utan att bli ruinerad. Du måste uppsöka wifi-nät.

Går skärmen bra att se och läsa från i starkt solljus, med solglasögon?

Svar: Om det dyker upp någon sol så får vi se. Jag tror inte X10:s skärm är bättre i det avseendet än andra mobilskärmar. Det blir reflexer i glaset på samma sätt som hos en iPhone.

Är gränssnittet buggigt? Laggar det?

Svar: Den X10 jag testar är snabb och smidig. Den har inte kraschat eller betett sig konstigt.

Hur är batteritiden?

Svar: Om man har igång en massa saker och har skärmen på hela tiden så tar batteriet slut innan dan är slut. Det är samma som med andra mobiler med stora skärmar. Vid normal användning så håller det över dagen och man laddar på natten.

(Tack till Eva Wieselgren :angry: )

Redigerat av Gucci, 21 March 2010 - 09:15.

Postad 21 March 2010 - 09:45

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Ur Dagens GP 21/3-10: En massa text..

(Tack till Eva Wieselgren ;) )

Ja visst verkar hon ge en rätt objektiv och seriös genomgång av luren? :angry:

Postad 21 March 2010 - 10:05

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

• 1892 inlägg
  • 0
Hehe jag ser en bild här att man blir positiv till det man vill höra och lite irriterad eller tittar på bort på de negativa delarna. Jag har vid flera tillfällen betett mig på samma sätt.. typ när har man väntat på en lur sålänge och sedan verkar den ha en massa brister så tränger man bara undan det. Men tänk noga för innan ni köper, jag menar ny och köpglädjen håller i 1-2 veckor, sen vill man ha en rapp och smidig telefon.

Många gjorde exakt samma misstag med den första xperian, trots flera påpekande videon att den var seg så köpte folk den ändå.. men efter ett tag så ångrade sig väldigt många.

Postad 21 March 2010 - 10:20

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Hehe jag ser en bild här att man blir positiv till det man vill höra och lite irriterad eller tittar på bort på de negativa delarna. Jag har vid flera tillfällen betett mig på samma sätt.. typ när har man väntat på en lur sålänge och sedan verkar den ha en massa brister så tränger man bara undan det. Men tänk noga för innan ni köper, jag menar ny och köpglädjen håller i 1-2 veckor, sen vill man ha en rapp och smidig telefon.

Många gjorde exakt samma misstag med den första xperian, trots flera påpekande videon att den var seg så köpte folk den ändå.. men efter ett tag så ångrade sig väldigt många.

Jag håller med dig... man vill sortera bort det dåliga nu när man väntat så länge på den.
Köpte X1 när den kom efter att ha suttit lääänge och längtat efter den.
Men vill verkligen inte bli behandlad av SE så igen, med så sopig information om vad som komma skall och inte.
Oftast blev det tyvärr just INTE!

HD2'an ligger nära till hands nu.... vad ska man välja... ahrgh!!!

Postad 21 March 2010 - 10:39

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
HD2:an är inte laggfri den heller om du tror det :angry: HTC Sense laggar ibland så är det bara då får folk säga vad dom vill. Blir mkt bättre med t.ex. Artemis ROM på XDA men inte hela vägen fram ändå. Däremot om man kör in SPB Mobile Shell 3.5 så är den blixtrande snabb och det är det jag alltid återkommer till.
Men surfupplevelsen på HD2 överskuggar allt ändå ;)

Ska byta till X10 eller Desire jag men är väl mest pga att jag vill testa Android för första gången plus att man inte har en mobil mer än 3-6mån :)

Har även kvar gamla X1:an på jobbet hehe... men den är slö nu!

Redigerat av zhogun, 21 March 2010 - 10:41.

Postad 21 March 2010 - 10:46

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Sen är det väl så att Febers och till viss dels IDG sågningar känns lite.. märkliga?
Med tanke på de videoklipp som finns you Youtube, där det flyter på bra.
Sen att Mobil.se inte toksågar, och inte heller GP, ihop med Droiddog och nån mer USA site gör åtminstone att jag inte tror blint på Feber och IDGs test. :angry:

Postad 21 March 2010 - 11:10

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Sen är det väl så att Febers och till viss dels IDG sågningar känns lite.. märkliga?
Med tanke på de videoklipp som finns you Youtube, där det flyter på bra.
Sen att Mobil.se inte toksågar, och inte heller GP, ihop med Droiddog och nån mer USA site gör åtminstone att jag inte tror blint på Feber och IDGs test. :angry:

Vist skrivet... Kommer inte ihåg när jag var så här engagerad sist gång med nån mobil... Tror det var vid launch av HTC Diamond ;)

Jag vet inte om jag skyfflar bort problemen som har uppdagats men jag tror mer att jag ser att det enda dom har klagat på är "laggen" på mjukvaran och att den kör på Android 1.6. Men av allt o döma så är det ju smaksak plus att SE har lovat en update till 2.x (Ryktas tom om 2.5) Så jag oroar mig inte.

Sen så är ju chansen stor att dom rootar mobilen på 0 tid då kommer jag definitivt inte bry mig om vad SE ger för updates eller inte. Då e det Costum ROM's som gäller för hela slanten.

Redigerat av Gucci, 21 March 2010 - 11:15.

Postad 21 March 2010 - 11:31

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Vist skrivet... Kommer inte ihåg när jag var så här engagerad sist gång med nån mobil... Tror det var vid launch av HTC Diamond :angry:

Jag vet inte om jag skyfflar bort problemen som har uppdagats men jag tror mer att jag ser att det enda dom har klagat på är "laggen" på mjukvaran och att den kör på Android 1.6. Men av allt o döma så är det ju smaksak plus att SE har lovat en update till 2.x (Ryktas tom om 2.5) Så jag oroar mig inte.

Fattar inte att så många kan blunda för att X10 "bara" har 1,6... en anledning om någon för att välja något annat + flera andra, 8 Mp kamera, ingen fördel om man inte kan ta snabba foto, 4 tums skärm, knappast fördel när t.ex. 3,7 AMOLED kan upplevas som lika stor i praktiken.
När, om, X10 får 2,1 el. mer, ja, då är det för sent, något helt annat som gäller och man har hunnit köpa annan.
Oavsett seg, el. inte spelar ingen roll. Har följt dessa nya, lika mycket på alla sedan start och tycker jag kan se utan skygglappar. Men det är ju bara min åsikt.

Postad 21 March 2010 - 11:38

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Fattar inte att så många kan blunda för att X10 "bara" har 1,6... en anledning om någon för att välja något annat + flera andra, 8 Mp kamera, ingen fördel om man inte kan ta snabba foto, 4 tums skärm, knappast fördel när t.ex. 3,7 AMOLED kan upplevas som lika stor i praktiken.
När, om, X10 får 2,1 el. mer, ja, då är det för sent, något helt annat som gäller och man har hunnit köpa annan.
Oavsett seg, el. inte spelar ingen roll. Har följt dessa nya, lika mycket på alla sedan start och tycker jag kan se utan skygglappar. Men det är ju bara min åsikt.

Ok, det kanske bara är jag som inte är någon "Lucky Luke"-fotograf och måste ta ett foto snabbt från höften. Jag tar även bilder i hyffsat sansade situationer och tycker att en bättre kamera är en bättre kamera helt enkelt (borde vara självklart, men icke tydligen).

Postad 21 March 2010 - 11:41

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Kanske en lam fråga men jag kör ändå :-)

Vad är egentligen den stora skillnaden mellan windows mobile och android?

Postad 21 March 2010 - 11:41

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Kan du utveckla det där? :angry:
Att det 'bara' är 1.6 har ju SE löst med en del egna lösningar, tex. blåtanden och kameradelen.
Men visst, jag hade gärna sett att den kom med 2.x

Och just uppdateringsbiten, har inte Heron fått vänta på 2.1 ett tag nu?
Och är inte risken stor att det blir lika med Desiren tex?

Redigerat av mrNoodles, 21 March 2010 - 11:46.

Postad 21 March 2010 - 11:51

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Kan du utveckla det där? :angry:
Att det 'bara' är 1.6 har ju SE löst med en del egna lösningar, tex. blåtanden och kameradelen.
Men visst, jag hade gärna sett att den kom med 2.x

Har gjort misstaget tidigare, att vänta på uppdateringar och gör inte om det. För mig är vad den presterar i dagsläget som gäller, vad som kommer sen, vet jag inte och bryr mig inte heller, då är det helt annat som gäller, efter min erfarenhet. ;)
Kamera delen och skärmen är förstås bara mitt personliga tycke.

Redigerat av ffodil, 21 March 2010 - 11:53.

Postad 21 March 2010 - 12:01

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0
Nej det är väl helt sant som du skriver, vad som komma skall, är väl lite dåligt sälj/köpargument. :angry:
Köpa ny mobil är ju inte som att handla ny bil eller boende - oddsen att den blir utbytt inom 1-1½år är stor.

Postad 21 March 2010 - 12:09

sm6rrp
  • sm6rrp
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Här kommer en länk på x10 som gp lagt upp på x10an se och döm själva
http://www.youtube.c...player_embedded

Postad 21 March 2010 - 12:22

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Hehe man börjar märka hennes frustration över att folk ständigt frågar henne om den är laggig :angry:
Min största fråga hittills är ju ifall den har någon mjukvara för tethering

Postad 21 March 2010 - 12:25

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Amoled i solljus har jag hört ska va en riktig höjdare...

Sen sa jag ju nyss att jag verkligen inte bryr mig när den updaten kommer då den så snabbt har blivit rootad så kommer jag köra annat på den...

Sen så har väl Desiren problem med multitouchen i hårdvaran va? *blundar* sen e den ful *blundar* ... :angry:

Jag har haft en massa olika HTC och jag har gillat dom alla... men Desiren e så jäkla ful!

Postad 21 March 2010 - 12:32

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Det är väl inget jag blundar för, men det kanske är något man kan leva med med tanke på andra saker telefonen erbjuder. För det första är den otroligt snygg, den har trots allt en större skärm (och dessutom, eftersom jag är så okunnig, MR barilla) så har den högre upplösning. Att skärmen dessutom är TFT och därför klarar av ljusa situationer bättre än AMOLED och dessutom troligen drar mindre ström när man tex surfar (vilket är det jag gör mycket smartphone) så tycker jag ändå skärmen är en fördel om man jämför med HTC.

Vad är det här med snabba foto, vill gärna ha lite info om att X10 skulle vara mycket slöare på foto än de andra, har missat det. Men att X10 tar bäst foto verkar alla vara överens om, och det är ju minst lika viktigt..?

Förstår inte vad du menar med att det är för sent, vi vet ju inte ens när X10 kommer få uppdateringen. Det kan ju vara snart, o bli 2.1 det kan vara 2.5 enligt ett rykte. Det skulle ju kunna vara förklaringen att inte SE kan gå ut med mer info (Google har själv inte släppt info om 2.5, så det är isf hemligt).
Men för sent vet vi inget om, och när det kommer blir det en del trevliga nyheter så som vissa appar och live wallpaper... vilket kan vara lite mysigt, det kommer kännas lite som en ny telefon :angry: (hoppas även på MT-stöd även om vi inte vet något om det).

Jag utgår från att du ska köpa en Nexus, för som sagt så har ju inte HTC varit direkt snabba med att uppdatera sina mobiler heller. Min polare kör tex Hero, och då är det ju 1.5 som gäller... nu får de iofs sin uppdatering snart, men han har ju väntat väldigt länge på den. Dessutom känns det som det är väldigt många appar som fungerar först vid 1.6 eller senare så det har varit en sur väntan.

Vill du inte vänta på uppdateringar så är det nog Nexus... vill du ha bättre kamera, skärm, design så är det X10... så ser jag på det.

Lite jobbigt är det, för nörden i mig vill verkligen ha ALLT, och information om uppdatering, för mig är det viktigt... verkligen men jag skulle kunna leva med det ett tag, speciellt om SE bara kunde gå ut med lite mer information om när vi kommer få uppdateringar.

Vem vet, kanske har X10 2.5 om ett halvår medans de som kör Desire får sitta och vänta... så kan det faktiskt bli.

Hehe man börjar märka hennes frustration över att folk ständigt frågar henne om den är laggig ;)
Min största fråga hittills är ju ifall den har någon mjukvara för tethering

Rätta mig om jag har fel, men det finns väl ingen android som har det ännu så länge, iaf inte utan att man rootar först. Lite dåligt tycker jag, funkar ju skitbra på min Nokia 5800 tex.

Redigerat av zippiz, 21 March 2010 - 12:30.

Postad 21 March 2010 - 12:34

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Varför skulle det vara så himla farligt för SE att gå ut med lite info?
Inte nån skulle bli ledsen för det, plus att det skulle gynna SE själva, om dom nu har nått bra att erbjuda vill säga ;-)

Postad 21 March 2010 - 12:36

Quist08
  • Quist08
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Har precis läst IDGs recension av X10an och till skillnad från feber.se var den välgjord/välskrivet och trovärdig. Jag gillade att de påpekade vad var/är/skulle kunna varit bra med telefonen samtidigt som de identifierade fel och gick vidare för att både dubbelkolla med en annan enhet och föreslå var de tror felet ligger.

De är de första som upptäckte en seghet och inte direkt drog slutsatsen att telefonen är bara seg utan tittade närmare på det för att identifiera att det var skärmens egenskaper som orsakar problemet.

Jag tycker dessvärre att det här innebär att jag kommer att vänta med ett inköp tills jag testat den själv. Jag har en Omnia HD och den har liknande problem med att registrera tryckningar vid kanterna av skärmen och det är fruktansvärt irriterande. Dessutom är en stor anledning till att jag ska köpa en ny telefon just att Omnia HD är totalt handikapad av Symbian vad gäller input/tangentbordet - mao om det inte går att skriva på X10an i en vettig hastighet så faller den bort.

Får se hur det blir men om något av det här stämmer är det fruktansvärt irriterande. Å ena sidan sitter HTC med värstingkompetensen i området men verkar aldrig förstått att vi vill ha en bra smartphone med en bra kamera. Och å andra sidan finns SE som är kanon på mobilkameror men verkar inte få till det med smartphones (hoppas, hoppas de trots allt lyckats med X10an och IDG bara fick två dåliga enheter). Sedan har vi Samsung som eventuellt kan komma med något bra men ligger fn 3-6 månader efter X10 och Desire.

Postad 21 March 2010 - 12:42

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Å ena sidan sitter HTC med värstingkompetensen i området

På vilket område? Desire och Nexus one har inte något riktigt bra skärmteknik bakom sig om du syfta på att de skulle reagera bättre.

Postad 21 March 2010 - 12:45

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Kan någon säga var det finns fungerande ex i Göteborgstrakten? Att testa i affärer ofc.

Postad 21 March 2010 - 12:46

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Ja, du zippiz för att sitera Hasse Alfredsson " det är modernt och bra att inte ha några bestämda åsikter om nånting"

Postad 21 March 2010 - 12:48

Quist08
  • Quist08
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

På vilket område? Desire och Nexus one har inte något riktigt bra skärmteknik bakom sig om du syfta på att de skulle reagera bättre.

Nej, det har du rätt i. Jag menar i att få till en bra smartphone särskilt vad gäller specarna och mjukvaran. De har däremot helt underskattat vikten av kameran och satsat på billiga sensorer och fortsätter göra samma misstag. Samma tänk verkar ligga bakom deras val av skärmar tyvärr. Samtidigt även om deras skärmar inte är så bra på MT så verkar de ändå funka bra för input fö.

Jag borde också nämnt Motorola som verkar kunna bjuda på något intressant. Där verkar de ha ganska bra skärmar och kameror men de verkar vilja satsa på mindre kraftfulla processorer (och dessutom är helt värdelösa på formgivning).

Postad 21 March 2010 - 12:55

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Rätta mig om jag har fel, men det finns väl ingen android som har det ännu så länge, iaf inte utan att man rootar först. Lite dåligt tycker jag, funkar ju skitbra på min Nokia 5800 tex.

Nja... HTC har sina egna appar som sköter det, så fort du stoppar in USB sladden så är det bara att välja "Use as Modem" eller nått sånt.

Postad 21 March 2010 - 13:04

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Nej, det har du rätt i. Jag menar i att få till en bra smartphone särskilt vad gäller specarna och mjukvaran. De har däremot helt underskattat vikten av kameran och satsat på billiga sensorer och fortsätter göra samma misstag. Samma tänk verkar ligga bakom deras val av skärmar tyvärr. Samtidigt även om deras skärmar inte är så bra på MT så verkar de ändå funka bra för input fö.

Jag borde också nämnt Motorola som verkar kunna bjuda på något intressant. Där verkar de ha ganska bra skärmar och kameror men de verkar vilja satsa på mindre kraftfulla processorer (och dessutom är helt värdelösa på formgivning).

Håller med dig. Förstod inte riktigt inlägget över bara :angry:

Postad 21 March 2010 - 13:06

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Nja... HTC har sina egna appar som sköter det, så fort du stoppar in USB sladden så är det bara att välja "Use as Modem" eller nått sånt.

Ahh, ja det har jag ju läst någonstans... jag tänkte mer på att köra trådlöst via wifi eller blåtand. Men det där har du rätt i, vore intressant att veta om även SE har en sådan lösning.

Postad 21 March 2010 - 13:12

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

• 574 inlägg
  • 0

Fy va laggigt!! Jag är allergisk mot såna där hack. Hellre riktigt enkelt icke-grafiskt som flyter järnet än det där tjafset.

Postad 21 March 2010 - 13:24

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Fy va laggigt!! Jag är allergisk mot såna där hack. Hellre riktigt enkelt icke-grafiskt som flyter järnet än det där tjafset.

Var utom i timescape ser du lagg?

Postad 21 March 2010 - 13:59

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Kör den icke-grafisk då! Timescape är fortfarande en app som hela tiden uppdateras via 3G/WiFi! Så länge den tvingas uppdatera kommer det vara små hack just av den anledningen att den hämtar info.

Att en app skall röra upp så mycket känslor, det har jag aldrig varit med om tidigare tror jag :angry:

Om du snurrar runt i mobilen annars är den rapp!

Postad 21 March 2010 - 14:30

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Kör den icke-grafisk då! Timescape är fortfarande en app som hela tiden uppdateras via 3G/WiFi! Så länge den tvingas uppdatera kommer det vara små hack just av den anledningen att den hämtar info.

Att en app skall röra upp så mycket känslor, det har jag aldrig varit med om tidigare tror jag :angry:

Om du snurrar runt i mobilen annars är den rapp!

Håller med dig, lite överdrivet har det blivit särskilt med tanke på att Timescape ändå inte verkar vara mycket att hänga i granen. Kul novelty-app men inget jag skulle använda mig av i vardagen direkt.

Postad 21 March 2010 - 15:21

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0

Kan någon säga var det finns fungerande ex i Göteborgstrakten? Att testa i affärer ofc.

Jag kom just hem från Media Markt i Sisjön och där stod jag och pillade en 10min på X10:an.

Postad 21 March 2010 - 15:45

Melone
  • Melone
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0

Jag kom just hem från Media Markt i Sisjön och där stod jag och pillade en 10min på X10:an.

Och?

Postad 21 March 2010 - 15:49

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

En icke-dummy menar du!?!?! :angry:

Postad 21 March 2010 - 16:27

flippen
  • flippen
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
De flesta i den här tråden verkar vara ganska eniga om att Windows mobile är skräp. Jag har haft en windows handdator för länge sedan och använder just nu xperia x1. Jämför man med dagens lurar är den helt klart seg men jag har varit väldigt nöjd med den. Till viss del kanske för att jag känner till operativsystemet väl. Tittar man däremot på HTC HD2 (som kör Win mobil 6.5) är det en enligt mig en grym telefon och jag tycker inte den verkar seg. Stor bra skärm, Snapdragon & designen bland det bästa jag sett.

Precis som de allra flesta i den här tråden försöker jag bestämma mig om jag ska välja X10 (min favorit just nu), desire men har även kvar HD2 som ett alternativ. Om HTC kommer med en HD2:a som kör Android, som vissa rykten på nätet påstår vore det riktigt intressant. Har inte haft någon lur med Android så det vore kul att testa.

Android har fler program att tillgå men hur många behöver man egentligen? Har ni några exempel på "livsviktiga" appar som finns till android som saknar motsvarigeht för windows mobile? Googel earth tror jag inte finns för win mob men den känns inte avgörande.

Det är alltid en kul tid när det kommer så många intressanta mobiler som man måste välja mellan men jag instämmer med många andra och inväntar tills alla mina alternativ finns i butik och bestämmer mig efter att ha testat dem själv. Just nu lutar det åt X10 som är grymt snygg och om man kan få det bekräftat med uppgradering till 2.x är det nästan avgjort. Desire tycker jag ärligt talat är ful.

Postad 21 March 2010 - 16:55

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Najs, någon som vet om något mer centralt alternativt Bäckebol har någon? Känns ovärt att åka massa buss för att bli lurad och få titta på en dummy igen.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.