Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 January 2011 - 13:38

Amor
  • Amor
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Typ... kolla så ser du nedladdningsruta på vä sida i sis-format eller zip.

Aha! Doh! Missade det <_< När jag skulle installera det så fick meddelandet att programmet inte var kompatibell med telefonen. Ska jag fortsätta ändå?

Postad 16 January 2011 - 13:45

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Aha! Doh! Missade det <_< När jag skulle installera det så fick meddelandet att programmet inte var kompatibell med telefonen. Ska jag fortsätta ändå?

Kör på, men börjar det ryka i övre vänstra hörnet på din N8 bör du nog avbryta...frispark.. kör på så klart, jag och par miljoner andra kör med den ju

Synd bara att Symtorrent inte "ser" minneskortet när man skall ställa in nedladdningsplats, går bara välja telefonminne eller massminne, men säkert något som fixas i kommande uppdateringar.

Redigerat av big_swede70, 16 January 2011 - 13:50.

Postad 16 January 2011 - 14:11

Jonrad89
  • Jonrad89
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Whoah, redan? Det är ju rätt väntat att det ska hända, men jag trodde inte det skulle gå så fort..

Haft N8an sen första dagen (release-dagen), och använder mobilen i en helt annan miljö än många andra.
Jobbar med entreprenadmaskiner så det blir ju ett hårt, skitigt jobb. Tyvärr får ju mobilen lida lite över det men jag ser det som så att går den sönder efter 1-2 år så köper jag en ny.

Inte så att mycket färg lossnat, och får du en snabbtitt på min mobil så skulle du inte märka det så lätt.
Plasten verkar ha samma färg under så det är inget som "sticker ut" riktigt.
Mobilens nedre högra hörn är det som drabbats pga jag har mobilen i vänsterfickan.

Ni som använder N8an i kontors-miljö eller liknande hemma, och tar det lite försiktigt, kommer nog inte råka ut för detta på ett bra tag. I fredags fick min smaka på diesel-dränkta händer t.ex. :(

Postad 16 January 2011 - 14:30

Amor
  • Amor
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Kör på, men börjar det ryka i övre vänstra hörnet på din N8 bör du nog avbryta...frispark.. kör på så klart, jag och par miljoner andra kör med den ju

Synd bara att Symtorrent inte "ser" minneskortet när man skall ställa in nedladdningsplats, går bara välja telefonminne eller massminne, men säkert något som fixas i kommande uppdateringar.

När ni surfar efter torrents eller överhuvudtaget, använder ni Opera eller telefonens webläsare?
Varför jag frågar så är det för när jag öpnnar telefonens webläsare så vill den alltid koppla sig till Tele2:s näi, fast jag är hemma och telefonen är inställd på hemmets nät. Ska det vara så? Allt annat går genom hemmanätet men inte det... Vad göra?

Postad 16 January 2011 - 15:22

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

När ni surfar efter torrents eller överhuvudtaget, använder ni Opera eller telefonens webläsare?
Varför jag frågar så är det för när jag öpnnar telefonens webläsare så vill den alltid koppla sig till Tele2:s näi, fast jag är hemma och telefonen är inställd på hemmets nät. Ska det vara så? Allt annat går genom hemmanätet men inte det... Vad göra?

Har precis samma problem. ******** irriterande.. Inte stabilt när det blir så men räknar med att det fixas i kommande uppd.

Redigerat av big_swede70, 16 January 2011 - 15:33.

Postad 16 January 2011 - 16:01

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Surfar bara med Opera Mobile och den gör det den ska, dvs kopplar upp via mitt WLAN hemma och via 3G (Telia) när jag inte är hemma - allt enligt inställningarna i nätverksdestinationerna.

Postad 16 January 2011 - 16:17

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Haft N8an sen första dagen (release-dagen), och använder mobilen i en helt annan miljö än många andra.
Jobbar med entreprenadmaskiner så det blir ju ett hårt, skitigt jobb.

Jag fattar. :( De få ggr jag gör liknande saker på fritiden behöver jag inte telefonen med mig.
Tack för infon! Låter som om du skulle behöva nånting liknande den här.

Postad 16 January 2011 - 16:24

Jonrad89
  • Jonrad89
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Jag fattar. :( De få ggr jag gör liknande saker på fritiden behöver jag inte telefonen med mig.
Tack för infon! Låter som om du skulle behöva nånting liknande den här.

Fan hade bara kollat på nokias skydd, men det där skulle ju få min n8 att likna farsans Sonim :D
Kanske skulle köpa det dyra, för jag måste vara riktigt försiktig när jag lägger ner mobilen i fickan så att den inte låser upp sig.

Vänsterhänt så mobilen i vänsterfickan :)

Postad 16 January 2011 - 18:02

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Finns det någon app som man kan se vilken hastighet man är uppkopplad med till routern?

Och än en gång, är det inte fler än mig som inte kan ansluta till en router med WPS, trycker på en knapp för att ansluta utan att använda lösen?

Postad 16 January 2011 - 19:34

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Finns det någon app som man kan se vilken hastighet man är uppkopplad med till routern?

Och än en gång, är det inte fler än mig som inte kan ansluta till en router med WPS, trycker på en knapp för att ansluta utan att använda lösen?

Provade senast igår men min D-link. Dir-615. Funka klockrent och har gjort tidigare också. Skall ju va en standard så det borde ju funka oavsett märke.
Glöm ej innan ihopparningen att koppla bort ev mac-låsning i routern för om du har det aktiverat och inte mobilens mac-adress är inlagt i listan så kommer det aldrig funka (från en som provat)

Postad 16 January 2011 - 19:42

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0

Provade senast igår men min D-link. Dir-615. Funka klockrent och har gjort tidigare också. Skall ju va en standard så det borde ju funka oavsett märke.
Glöm ej innan ihopparningen att koppla bort ev mac-låsning i routern för om du har det aktiverat och inte mobilens mac-adress är inlagt i listan så kommer det aldrig funka (från en som provat)

Får aldrig alternativet att använda knappen utan endast skriva in lösen. Mac-låsning är det inte på någon av de två routrar jag testat.
Tycker det är konstigt att jag inte ens får alternativet att välja någon annan metod. Kanske får prata med nokia själva varför det är olika på samma modell av mobil.

Postad 16 January 2011 - 21:47

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

Fan hade bara kollat på nokias skydd, men det där skulle ju få min n8 att likna farsans Sonim :)
Kanske skulle köpa det dyra, för jag måste vara riktigt försiktig när jag lägger ner mobilen i fickan så att den inte låser upp sig.

Vänsterhänt så mobilen i vänsterfickan :(

jag har den också i vänsterfickan trots att jag är högerhänt så jag tror inte det beror bara på det...

Postad 16 January 2011 - 22:28

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Får aldrig alternativet att använda knappen utan endast skriva in lösen. Mac-låsning är det inte på någon av de två routrar jag testat.
Tycker det är konstigt att jag inte ens får alternativet att välja någon annan metod. Kanske får prata med nokia själva varför det är olika på samma modell av mobil.

Funkar just den funktionen på routern ihop med andra enheter? Om ja, uppfattar inte routern att telefonen har den funktionen. Om nej, felet ligger i routern. Tycker själv inte om den funktionen alls, stödjer ju inte maclåsning heller. Det är väl bara att skriva in lösenordet en enda gång och sen funkar det ju?

Postad 16 January 2011 - 23:01

Jonrad89
  • Jonrad89
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

jag har den också i vänsterfickan trots att jag är högerhänt så jag tror inte det beror bara på det...

Jag har mobilen med knapplås-knappen neråt i fickan.
Och lyckas ofta stoppa ner mobilen så fickan kommer åt knappen och då låser upp.

Postad 17 January 2011 - 04:52

clopzy
  • clopzy
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag har hittat en video på en N8:a som kör en beta av PR 2.0.
http://how2i.com/743...-firmware-video

Det visar inte så mycket men notera att ikonerna på startskärmen följer med fingret i början. Man ser också att det blir ett QWERTY tangentbord i porträttläge.

Postad 17 January 2011 - 06:46

Huskys
  • Huskys
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Hur lyckas man få en knapp(on/off) som stänger av och på Bluetooth så man slipper springa in i menyerna hela tiden. vill ha ett klick inte 2-3 som i dag.

Postad 17 January 2011 - 07:27

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Hur lyckas man få en knapp(on/off) som stänger av och på Bluetooth så man slipper springa in i menyerna hela tiden. vill ha ett klick inte 2-3 som i dag.

Ladda ner BTswitch. Om du inte hittar den via google så kan ja skicka den via mail el lägga upp den här.
Sök på : BTSwitch v1.00 S^3

Bifogad fil(er)

Redigerat av big_swede70, 17 January 2011 - 07:32.

Postad 17 January 2011 - 08:43

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Går ockspå att slå av/på BT genom att ta upp knappsatsen och hålla in *-knappen, kanske du kände till?
Det blir två klick förstås, men i gengäld behöver du aldrig byta startskärm för att hitta en särskild app-ikon.

Redigerat av Frasse_Z, 17 January 2011 - 08:48.

Postad 17 January 2011 - 08:47

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Går ockspå att slå av/på BT genom att ta upp knappsatsen och hålla in *-knappen. Fast det blir ju två klick förstås..

Stämmer, men har lagt upp den för nedladdning om någon e intresserad, måste signeras först: BTSwitch

Redigerat av big_swede70, 17 January 2011 - 08:50.

Postad 17 January 2011 - 08:54

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Funkar just den funktionen på routern ihop med andra enheter? Om ja, uppfattar inte routern att telefonen har den funktionen. Om nej, felet ligger i routern. Tycker själv inte om den funktionen alls, stödjer ju inte maclåsning heller. Det är väl bara att skriva in lösenordet en enda gång och sen funkar det ju?

Så här får jag upp när jag klickar på min router, borde ju funka på alla tycker man med den funktionen.

Bifogad fil(er)

Postad 17 January 2011 - 09:08

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0

Så här får jag upp när jag klickar på min router, borde ju funka på alla tycker man med den funktionen.

Det var som tusan. När jag kör Nokias wlan-guide (scan) så får jag inte upp alternativet (som jag har gjort tidigare) men när jag går in i nätverksdestinationer - internet och väljer ny kopplingspunkt, sedan väljer söka automatiskt efter wlan och väljer det ssid DÅ kan jag välja snabbinstallation.

Testade nu när jag såg din bakgrund. Allting löst. Tack!

Postad 17 January 2011 - 09:11

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Det var som tusan. När jag kör Nokias wlan-guide (scan) så får jag inte upp alternativet (som jag har gjort tidigare) men när jag går in i nätverksdestinationer - internet och väljer ny kopplingspunkt, sedan väljer söka automatiskt efter wlan och väljer det ssid DÅ kan jag välja snabbinstallation.

Testade nu när jag såg din bakgrund. Allting löst. Tack!

Gött mos som vi säger i Götet.. :blink:

Postad 17 January 2011 - 09:13

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Det sa vi i thn där jag kommer ifrån me :blink:

Postad 17 January 2011 - 11:07

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Jag sade till dig för flera månader sedan att det är din bank du får fråga efter sådant, det är inte Nokia som "spottar ut bankapps". Det är inte Nokias fel om din bank ligger efter. Sen så gav du ju upp den här mobilen redan i oktober ändå är du här inne och frågar efter apps till en mobil som du inte vill ha. Här har du en fin länk: http://store.ovi.com/ prova att söka på "bank", "Swedbank", "Handelsbanken", "Nordea", "SEB" eller "SL" hittar du inte det du önskar så finns det inte.

Jag vet mycket väl att det inte är Nokia som "spottar ut bankapps", hur skulle det egentligen se ut? Gränssnittet skulle ju bli synonymt med Symbian^3, det vill säga äckligt fult :blink:.

Nej, skämt-o-sido, nu har jag faktiskt blivit lite less och nu ska jag försöka gnälla av mig ur en objektiv synvinkel, utan att för den delen bli påhoppad av småbarn som gång på gång måste skrika ur sig; "Men kööööp inte telefonen då".

Först ett svar kopplat till dig Sötbegär. Ja, jag vet att jag "gav upp den här mobilen redan i oktober". Jag har gett upp N8 flera gånger än så, men alltid återkommit till den som en potentiell modell då jag insett att många Androidmobiler jag sneglat på inte heller levererat.

Nu till Symbian i allmänhet.

Många tycker Symbians gränssnitt är fult, jag är beredd att hålla med! Är det något som stör om systemet fungerar klanderfritt? Verkligen inte! Utseende är en prioritering som ligger i botten för min egen del och funktionalitet är den faktor som alltid kommer väga tyngst.

Något som jag dock stör mig på och som många andra också påpekat är bristen på applikationer i Ovi Store. Innan någon återigen tar illa vid sig genom lite text frambringad med tangentbordet framför mig och hackar ner med kommentarer som "Men ååååhh, är du så ###### appkåt så köp en AjFååån daa", så ska jag förklara vad som är så bra med dessa apps.

Applikationer betyder i många fall aktiva widgets. Aktiva widgets innebär information i realtid. Detta är information som kan vara värdefull för användaren. Saknar man en app kan man, precis som många tidigare påpekat, vända sig till företaget/organisationen om en förfrågan att utveckla en sådan app. Jag har vänt mig till SL, Nordea och Avanza med en sådan förfrågan. Jag har fått till svars; "Detta är inget som vi har planerat för framtiden".

Om vi då vänder oss till Android, där fanns det en bankapplikation långt innan alla banker lanserade sina officiella varianter. Den "inofficiella" versionen fungerar dessutom i dagsläget otroligt mycket bättre än de andra och erbjuder dessutom bättre funktioner, som realtidsinformation etc.

Jag vill inte påvisa något speciellt med detta, utan min slutsats blir just den att det inte behöver vara organisationen som utvecklar appen, det kan vara vem som helst. Tyvärr verkar Symbian sakna dessa "vilka-som-helst-utvecklare" och därför tar det längre tid, alternativt så kommer det ingen app överhuvudtaget.

Självklart skulle jag kunna använda Internet till många av mina ärenden. Jag kan titta aktier på Avanza genom webbläsaren, jag kan kika på kommunaltrafiken genom webbläsaren och så vidare. Men det är ju i dessa lägen man vill minimera "undersökningstiden". Man vill ha informationen snabbt och snärtigt. Med widgets får man informationen otroligt snabbt, aktien har gått ner och nästa tunnelbana in till stan går om 3 minuter. Allt i realtid direkt på hemskärmen.

Som sagt, jag kan titta upp allt detta på Internet, men återigen, det tar för lång tid. Ska jag in i webbläsaren hinner aktien kanske förändras ytterligare, jag hinner inte köpa/sälja i rätt tid, jag missar kanske tunnelbanan och får ta nästa.

En del av er kanske tycker detta är lite väl överdrivet och jag håller med om att jag nu är bland toppen av I-landsproblem. Men om dagens teknik tillåter denna typ av användande, då ska man ju nyttja den.

Hade jag slutat mitt inlägg här hade jag fått många enkla kommentarer som mer eller mindre sagt "Det låter som att du bör köpa en Android" och ja, det stämmer, det hade jag gärna gjort, om någon tillverkare erbjudit en Android med vettig kamera.

Missförstå mig inte nu och tro inte att jag klankar ner på Symbian som system. Jag är en av få i umgängeskretsen som lovordar Symbian och som förespråkar detta system i havet bland iPhone-Svensson-användare som inte ens vet vad Symbian är. Symbian är fortfarande störst och det finns en anledning till detta. Det är också det enda systemet som har allt "out of the box" och som egentligen inte behöver några nerladdningar för att fungera perfekt. Minneshanteringen är en punkt där Symbian också briljerar.

Så vart är jag egentligen på väg med det här?

Jag är inte extremt kameraberoende men jag vill alltid ha en kamera tillgänglig. Denna kamera ska dessutom kunna fota och filma i bra kvalitet. I dagens läge är det endast Nokia N8 som levererar något sånt. Är det inte lite pinsamt att man kan gå in på en Elgigantenbutik, överösas av kameror som det står "Samsung" respektive "Sony" på, men sen är det Nokia som överlägset producerar de bästa kameramobilerna.

Hur som helst, jag är kluven och kommer nog vara det ett bra tag framöver. Jag kommer nog överge och återuppta N8 som en potentiell modell flera gånger fram över. Jag saknar apparna, men jag älskar kameran och mycket annat.

Android har sitt öppna system, men de vill inte leverera en bra kamera.

Så, då har jag sagt mitt, förkasta eller argumentera, it's all up to you!

Tjolahopp!

Postad 17 January 2011 - 11:08

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Är det någon som lyckats skrapa skärmen på något sätt? Jag har sökt på google efter det, men inte hittat en enda som råkat ut för det :blink:

Postad 17 January 2011 - 11:26

BigR
  • BigR
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

[blablabla]
Så vart är jag egentligen på väg med det här?
[blablabla]

Daniel, ingen orkar bry sig om dig och dina kvasianalyser längre...zzz

Postad 17 January 2011 - 11:33

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Daniel, ingen orkar bry sig om dig och dina kvasianalyser längre...zzz

Förmodligen ingen som köpt telefonen nej, jag försöker inte påverka eller få något medhåll, jag gav bara min åsikt. Därför tycker jag att attityden du visar mot mig är lite tråkig, men jag hade inte förväntat mig annat i detta forum.

Postad 17 January 2011 - 12:08

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Många tycker Symbians gränssnitt är fult.

Jag har vänt mig till SL, Nordea och

Den "inofficiella" versionen fungerar dessutom i dagsläget otroligt mycket bättre än de andra och erbjuder

organisationen som utvecklar appen, det kan vara vem som helst. Tyvärr verkar Symbian sakna dessa "vilka-som-helst-utvecklare" och därför tar det längre tid, alternativt så kommer det ingen app överhuvudtaget.

Om du har vänt dig till dem så har du gjort helt rätt, om fler gör det så kanske de till slut ändrar inställning.

Android har sitt öppna system, men de vill inte leverera en bra kamera.

Symbians gränssnittet går ända till skillnad på IOS om man vill det, SPB Mobile Shell 5.0 tycker jag är riktigt snyggt. Sen har ju Nokia sagt att man kommer ändra på Symbians gränssnitt också, om det blir bra eller inte det får framtiden utvisa.

Jag skulle då inte vilja lämna mina kontouppgifter till "vem som helst" vill det sig riktigt illa så skickas min inloggning till några kriminella snubbar.

Nja så öppet tycker jag då inte det är då man måste få Googles godkännande för ändringar i systemet.

Redigerat av Unregistered31511, 17 January 2011 - 13:55.

Postad 17 January 2011 - 12:24

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Symbians gränssnittet går ända till skillnad på IOS om man vill det, SPB Mobile Shell 5.0 tycker jag är riktigt snyggt. Sen har ju Nokia sagt att man kommer ändra på Symbians gränssnitt också, om det blir bra eller inte det får framtiden utvisa.

Jag skulle då inte vilja lämna mina kontouppgifter till "vem som helst" vill det sig riktigt illa så skickas min inloggning till några kriminella snubbar.

Nja så öppet tycker jag då inte det är då man måste få Googles godkännande för ändringar i systemet.

Finns mobile shell 5.0 på marknaden? Som jag förstod det var det bara en show off för hur det kunde tänkas se ut?
Ja, vi får ju se hur gränssnittet kommer att bli, blir intressant att se, när skall för övrigt denna uppdatering ske?

Då antar jag att du inte vågat handla på Internet med ditt kontokort heller? Detta är, oavsett man vill tro på det eller inte, bra mycket "farligare" än att låta en inofficiell app ta del av dina förenklade inloggningsuppgifter. Skulle nu informationen som skickas till applikationen som vunnit Swedish Application Developers Contest mot förmodan hamna i kriminella händer, så skulle det värsta tänkbara innebära att de flyttade runt lite pengar på mina egna konton. Ska jag köpa en produkt på Internet riskerar jag ju att hela kortet blir länsat, det går inte med denna app, du är begränsad i vad du kan göra.

Du förstod nog vad jag menade, men jag ändrar det, "Google har apparna, Nokian har kameran" :blink:.

Postad 17 January 2011 - 13:26

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
jag eftersökte för ett tag sen traffic rush till symbian. tänkte bara tipsa om det är fler som gillar det att det finns ett liknande spel som heter traffic control på ovi store. det har funnits ett tag men jag har inte vart så aktiv på forat på sistone.

Postad 17 January 2011 - 13:48

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Finns mobile shell 5.0 på marknaden? Som jag förstod det var det bara en show off för hur det kunde tänkas se ut?
Ja, vi får ju se hur gränssnittet kommer att bli, blir intressant att se, när skall för övrigt denna uppdatering ske?

Då antar jag att du inte vågat handla på Internet med ditt kontokort heller?

Finns inte än men 3.7 är snygg den också. Tyvärr tar de bra betalt för den.

Precis jag skulle aldrig använda mitt kontokort direkt på nätet därför använder jag Swedbanks Visa e-kort.

I tredje kvartalet planerar man ändra på Symbian, 2011-09-30 med andra ord.

Redigerat av Unregistered31511, 17 January 2011 - 13:51.

Postad 17 January 2011 - 13:59

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0

Därför tycker jag att attityden du visar mot mig är lite tråkig, men jag hade inte förväntat mig annat i detta forum.

Det är nog inte nåt fel på det här forumet, det finns väl några omogna kanske, men så är det överallt.
Det är du som upprepar dig hela tiden, kan du inte inse det? :blink: Jag är inte så gammal här, men efter 5000 inlägg på andra forum kan jag bara säga att det är sällan nån upprepar sig så mycket och fortfarande är intresserad!

Ärligt talat, jag är helt uppriktig och försöker inte vara elak. ;) Jag har ingen aning vad du är ute efter längre. Tror du har fått svar på det mesta som folk kan svara på. Du vill kunna bestämma dig, men vi kan inte göra det åt dig.

Postad 17 January 2011 - 14:12

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Finns inte än men 3.7 är snygg den också. Tyvärr tar de bra betalt för den.

Precis jag skulle aldrig använda mitt kontokort direkt på nätet därför använder jag Swedbanks Visa e-kort.

I tredje kvartalet planerar man ändra på Symbian, 2011-09-30 med andra ord.

Det är ju bra att en del av oss är försiktiga :blink:.

Såg att de tog en rejäl hacka för den upprustningen, kanske värt det dock.

3:e kvartalet alltså, det är en tid det, såg dock att webläsaren skulle få sig en spark i röven redan nu under första kvartalet. Då kommer inte den stora uppdateringen förns i september alltså, nångång där. Då kommer det förmodligen ha kommit något hetare från Nokia, de är ju på ingång med sina Dual Core, samt med optisk lins i sina kameror. Hmmm, ja, det blir svårt det här.

Postad 17 January 2011 - 14:20

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Det är nog inte nåt fel på det här forumet, det finns väl några omogna kanske, men så är det överallt.
Det är du som upprepar dig hela tiden, kan du inte inse det? :blink: Jag är inte så gammal här, men efter 5000 inlägg på andra forum kan jag bara säga att det är sällan nån upprepar sig så mycket och fortfarande är intresserad!

Ärligt talat, jag är helt uppriktig och försöker inte vara elak. ;) Jag har ingen aning vad du är ute efter längre. Tror du har fått svar på det mesta som folk kan svara på. Du vill kunna bestämma dig, men vi kan inte göra det åt dig.

Stämmer bra att jag upprepar mig själv gång på gång. Jag är en ältande människa som för tillfället är väldigt splittrad i mitt val av mobil. Jag vet väl knappt själv vad jag vill ha längre, jag är mestadels bara bölig över att Android + bra kamera fortfarande endast är en önskedröm. Jag försöker bli övertygad genom forumet, folk som kanske kan se alternativa lösningar men det verkar gå sådär.

Med risk för att ljuga så ska jag nu försöka se till att jag inte upprepar något. Men det är fortfarande sinnessjukt frustrerande och inse att mobilmarknaden inte har en enda modell som tilltalar en själv. Snudd på deprimerande ;).

Postad 17 January 2011 - 14:59

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Nokia verkar vara på G med uppdateringar nu. Som sagt dags att söka uppdatering igen, denna gång ska uppdateringen (Video) ge stöd för subtitles :blink:

Redigerat av Unregistered31511, 17 January 2011 - 15:05.

Postad 17 January 2011 - 15:18

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
daniel: Jag ska försöka resonera mig fram till vad som kan passa dig, det får bära eller brista. ;)
Tänk på att jag inte vet vad du har för mobil nu.
Jag kan komma på fyra alternativ:

1. Köp N8. Du gillar inte Symbian och saknar appar, men annars har den klara fördelar.

2. Köp en billig Android. Du får inte allt du vill ha, men betalar halva priset. Du får massor med appar.

3. Följ utvecklingen av den här och se om den kommer att vara nåt att ha.

4. Behåll mobilen du har. Ärligt talat, tvekar man så mycket och SÅÅÅ lÄNGE som du gör så kan man lika gärna vänta. Glöm allt vad heter mobiler, skit i att läsa mobilsiter, rensa tankarna och kom tillbaka om tre månader. Du kan inte förlora NÅNTING på det!
Det enda som kan stoppa dig är om du får nån klarsynt insikt om vad du faktiskt är ute efter. Tills dess, chill out.. :blink:

Postad 17 January 2011 - 15:42

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

daniel: Jag ska försöka resonera mig fram till vad som kan passa dig, det får bära eller brista. ;)

1. Köp N8. Du gillar inte Symbian och saknar appar, men annars har den klara fördelar.

2. Köp en billig Android. Du får inte allt du vill ha, men betalar halva priset. Du får massor med appar.

4. Behåll mobilen du har. Ärligt talat, tvekar man så mycket och SÅÅÅ lÄNGE som du gör så kan man lika gärna vänta. Glöm allt vad heter mobiler, skit i att läsa mobilsiter, rensa tankarna och kom tillbaka om tre månader. Du kan inte förlora NÅNTING på det!
Det enda som kan stoppa dig är om du får nån klarsynt insikt om vad du faktiskt är ute efter. Tills dess, chill out.. :blink:

Haha.. Om mr D inte läser och tar in detta så får vi snart kalla han stortrollet på detta forum. Sorry D men du har bäddat för detta helt själv.. Har aldrig sett en seriös tidigare som skriver som du gör, utan det har alltid varit troll eller någon som inte har en vanlig vardag. Over and ut (svengelskt så du vet)

Redigerat av big_swede70, 17 January 2011 - 15:43.

Postad 17 January 2011 - 15:50

leris
  • leris
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0

Nokia verkar vara på G med uppdateringar nu. Som sagt dags att söka uppdatering igen, denna gång ska uppdateringen (Video) ge stöd för subtitles :blink:

Mycket efterlängtat isf. Yes den fanns!

Postad 17 January 2011 - 16:15

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

daniel: Jag ska försöka resonera mig fram till vad som kan passa dig, det får bära eller brista. :lol:

Det enda som kan stoppa dig är om du får nån klarsynt insikt om vad du faktiskt är ute efter. Tills dess, chill out.. ;)

1. Kanske!
2. Kanske!
3. Gör det oavsett.
4. Min nuvarande telefon är en Clas Ohlson-telefon för 399:- men oavsett vad jag väljer kommer jag behålla den :blink:.

Haha.. Om mr D inte läser och tar in detta så får vi snart kalla han stortrollet på detta forum. Sorry D men du har bäddat för detta helt själv.. Har aldrig sett en seriös tidigare som skriver som du gör, utan det har alltid varit troll eller någon som inte har en vanlig vardag. Over and ut (svengelskt så du vet)

Vad är troll? Och vad räknas som vanlig vardag ;)? För övrigt så heter det fortfarande "Over" eller "Out", inte "Over and out" eller "Over and ut" oavsett om du vill göra det svengelskt eller inte :P.

Postad 17 January 2011 - 16:29

Amor
  • Amor
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

Jag har inte ändrat några inställningar i klienten, bara angivit var nedladdat material ska sparas. Tetstade på clearbits.net, men det lär väl inte spela nån roll?

Försökte att dra ner en fil från Swesub.tv men det gick inte... Vad ska jag göra? Ändra nåt?

Postad 17 January 2011 - 16:37

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

installerade uppdateringen också nu... men hur funkar det med undertexter? funkar det med en separat srt-fil? eller är det en inbakad mkv som gäller?

Postad 17 January 2011 - 16:42

clopzy
  • clopzy
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Härligt Nokia! ;)

Jag har testat med en mkv fil och det verkar som att spelaren inte tar undertexten direkt från mkv-filen. Istället letar den efter en textfil med samma namn som mkv-filen. I första hand efter en .srt fil och i andra hand efter en .sub fil. För att få ut undertextfilen från mkv-filen kan man använda Mkvtoolnix och ett GUI-program som heter MKVExtractGUI2.

1. Ladda hem Mkvtoolnix från http://www.bunkus.or...ols/mkvtoolnix/
Direktlänk till senaste Windowsversionen: http://www.bunkus.or...4.4.0-setup.exe
2. Installera.
3. Ladda hem MKVExtractGUI2 från http://sourceforge.n...kvextractgui-2/
4. Zippa upp MKVExtractGUI2.exe till samma katalog som mkvtoolnix.

5. Kör MKVExtractGUI2 och bläddra fram mkv-filen under Input File. Nu kommer alla delar som mkv-filen innehåller att listas i tracks-rutan.
6. Markera den subfil du vill ha och klicka på Extract. Vänta tills det är klart.
7. Döp om den extraherade filen till exakt samma som mkv-filen men med .srt som filtillägg.
8. Kopiera både mkv-filen och srt-filen till telefonen. Klart!

Detta gäller alltså för mkv-filer. Andra filer har jag inte testat med än. BigScreen påstod sig också kunna spela upp filer med undertexter men det har jag inte fått att fungera med mkv-filer.

Postad 17 January 2011 - 16:55

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
AAAAAAAAAHH, språkpolis på köpet.
KLF avslutar Last train to trancentral med "Over and out". Inte för att de ska nämnas som en källa för korrekt engelska, men begreppet finns. Ge upp.

Även om du skulle ha rätt vinner du ingenting på att rätta folks uttryck i den här tråden.

Tvärtom.

Postad 17 January 2011 - 17:03

daniel.l
  • daniel.l
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

AAAAAAAAAHH, språkpolis på köpet.
KLF avslutar Last train to trancentral med "Over and out". Inte för att de ska nämnas som en källa för korrekt engelska, men begreppet finns. Ge upp.

Även om du skulle ha rätt vinner du ingenting på att rätta folks uttryck i den här tråden.

Tvärtom.

Men herregud så herrn tar åt sig?

Vi har haft diskussionen om "Over and out" uppe på tapeten tidigare, därför blev det att vi skämtade om det igen.
Och ja jag har rätt.

Postad 17 January 2011 - 17:05

Kemi
  • Kemi
  • Lärjunge

• 310 inlägg
  • 0

Är det någon som lyckats skrapa skärmen på något sätt? Jag har sökt på google efter det, men inte hittat en enda som råkat ut för det :blink:

Jag har lyckats få en minirepa längst ner på skärmen. Syns knappt om ljuset inte faller rätt. Använder den som jobbtelefon och har den i samma jackficka som bilnycklarna. Bär ganska tungt emellanåt så jag antar att nyckeln då skavt mot skärmen. Inget som jag stör mig på. Telefoner ska användas och inte gullas med...

Postad 17 January 2011 - 19:07

freane
  • freane
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Har haft min n8:a några dagar nu och det är ett par saker jag är missnöjd med.

1. GPS: Jag får inte kontakt med några satelliter inomhus så endast A-GPS:en används och den ligger oftast några kilometer fel. Med min gamla nokia n82 så hade jag inga problem med att få in satelliterna inomhus.

2. W-LAN: N8:an har problem med att få in w-lan som borde vara tillräckligt starka för att ansluta till. Har ett öppet w-lan i skolan som n8:an har problem med att hitta och när den hittar den så tappar man oftast anslutningen ganska snabbt. N82:an hade inte alls samma problem med att hitta w-lan.

Postad 17 January 2011 - 19:59

kafferast
  • kafferast
  • Lärjunge

• 292 inlägg
  • 0
Har problem med att uppdatera telefonen (inköpt idag) både via telefonen och ovi suite. Samma problem för er eller gör jag något fel?

Postad 17 January 2011 - 20:01

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Jag behöver eran hjälp. Jag vill synca telefonens kalender med Ovi kalendern. Både telefonen och ovi kalendern på datorn markerar att synkroniseringen har blivit utförd men det blir ingen överföring mellan dessa. Kan det vara någon inställning?

Postad 17 January 2011 - 20:22

pulsen12
  • pulsen12
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Ladda ner BTswitch. Om du inte hittar den via google så kan ja skicka den via mail el lägga upp den här.
Sök på : BTSwitch v1.00 S^3

är det Pscr från din N8 ? snyggt hur får man det

Postad 17 January 2011 - 20:23

hemtman
  • hemtman
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Har problem med att uppdatera telefonen (inköpt idag) både via telefonen och ovi suite. Samma problem för er eller gör jag något fel?

Har du senaste ovi suite? annars kan du ladda ner den här : http://betalabs.nokia.com/

Genom telefonen, Kontor, progr.uppdatering
Verkar vara nåt server kaos, tar för evigt innan nåt händer och sen får jag i alla fall medd att uppdateringen misslyckades. Antar att många uppdaterar.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.