Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Börja gymma

10618 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Beurer BF 800 (Personvågar) 1 3.571428 (6) Inga priser
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band (Smartwatch) 9 7.571428 (20) Inga priser

Postad 24 November 2011 - 15:04

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Hej hopp, ville bara informera om att min träning går mycket bra !

har bara inte skrivit så mycket i tråden senaste tiden, men har deffat till mig ganska ordentligt och gått upp i både maxstyrka och uthållighet på samtliga moment förutom i biceps.

har även börjat köra mer och mer ben här nu för att få till bättre balans.

Ska du med Lacto på kasslersafari eller varför deffar du såhär års? ;)

Postad 24 November 2011 - 15:08

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Slutade tidigt på skolan idag. Orkade inte cykla hem och hämta kläder för att sedan cykla ner på gymmet igen så jag stannade kvar hemma och nu improviserar jag lite triceps träning med hantlarna här hemma.

Postad 24 November 2011 - 15:11

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Haha, ne jag har min kassler ganska lätttillgängligt för tillfället så inget behov :D

Men jag e lite sugen på kryssning nu i vår igen, ska vara en riktigt fet och bra fest då ;)

sedan skulle jag gärna varit på en event här nu i november, nere i amsterdam.
Men de blev inge...

Ligger lågt med alkoholen (okey... försöker i alla fall, men Ähhh... :lol: ) och tränar just nu, för att hålla formen !

Postad 24 November 2011 - 20:27

Unregistered95265801
  • Unregistered95265801
  • Forumräv

• 930 inlägg
  • 0
Förhoppningsvis får vi snart snö också att man kan köra längdskidpass, superbra träning (helkropp samt kondis).

Postad 24 November 2011 - 21:44

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Kan väl inte kalla skidor för helkroppspass i en börja gymmatråd? ;) det heter ren cardio ffs

Postad 24 November 2011 - 21:46

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Jag tror faktiskt jag ska damma av skidorna i vinter. Har inte råd att åka lika mycket skoter i vinter så får kompensera med skidor istället då.
Får se ifall det fortfarande sitter i, tävlade faktiskt i längdskidor för sisådär 6 år sedan ungefär :)

Postad 28 November 2011 - 21:35

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Fan, tror jag sträckt rhomberna igen. Dragit en massa tunga postbehållare ikväll och känner lite smärta nu, suck... Får se ifall det hänger kvar, isåfall får man väl knapra ipren några dagar kanske och be någon massera...

Postad 29 November 2011 - 15:21

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Postad bild

Denna kör jag nu här hemma med hantlar. 10kg hantlar och en arm i taget, så jag kan hjälpa till lite med andra handen ifall det behövs. Tycker mig få ganska bra kontakt.

Postad 29 November 2011 - 18:39

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0
Nackdelen är att du får kort ROM och att belastningen är minimal större delen av rörelsen.

Håll överarmen så hanteln kommer "ovanför" huvudet inte framför ansiktet och sänk hanteln förbi huvudet.

Postad 29 November 2011 - 22:54

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Jag dricker kvarg utblandat med vatten på kvällarna. Går det igenom snabbare genom matsmältningsorganen än vanlig mat, finns det en risk att jag inte hinner ta upp alla proteiner? Så som det är när man dricker större mängder proteinpulver.

Postad 30 November 2011 - 06:14

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Jag dricker kvarg utblandat med vatten på kvällarna. Går det igenom snabbare genom matsmältningsorganen än vanlig mat, finns det en risk att jag inte hinner ta upp alla proteiner? Så som det är när man dricker större mängder proteinpulver.

Kvarg tar väldigt lång tid på sig genom kroppen så inget går till spillo. Utblandningen med vatten påverkar inte.

Postad 30 November 2011 - 08:18

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Nackdelen är att du får kort ROM och att belastningen är minimal större delen av rörelsen.

Håll överarmen så hanteln kommer "ovanför" huvudet inte framför ansiktet och sänk hanteln förbi huvudet.

Tack för tipset, ska testa det nästa gång.

Postad 30 November 2011 - 22:13

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Mina pass går bra nu och jag är hyffsat nöjd med styrkan och volymen.

I Måndags gjorde jag 155 kg i bänken och idag gjorde jag 90 kg i militörpress och 5 reps på 60 kg i liggande frenchpress.

Vikten ligger på ca 114 kg.

Postad 30 November 2011 - 22:18

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Mina pass går bra nu och jag är hyffsat nöjd med styrkan och volymen.

I Måndags gjorde jag 155 kg i bänken och idag gjorde jag 90 kg i militörpress och 5 reps på 60 kg i liggande frenchpress.

Vikten ligger på ca 114 kg.

Lightweight baby! Lightweight!
http://www.youtube.c...h?v=FcgJ-DJ8Ta0

Postad 01 December 2011 - 00:53

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Bättre rom: sitt upp och sänk hanteln bakom huvudet. ska man göra en tricepsövning med hantel så är det den. börja lätt och värm upp i många set bara. jag kör själv den övningen mellan bänkpressar för att få varma armbågar. blott 2.5 kilo räcker på värmningarna.

Postad 01 December 2011 - 06:38

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

Bättre rom: sitt upp och sänk hanteln bakom huvudet. ska man göra en tricepsövning med hantel så är det den.

+1

Kör den oxå, betydligt effektivare, blir lägre vikter men mer fokus på triceps.

Dålig teknik:
http://www.youtube.com/watch?v=XamPlknIagU

Bra teknik:
http://www.youtube.com/watch?v=0Ip4sLoqjbM&feature=related

Postad 01 December 2011 - 11:35

Der Wiking
  • Der Wiking
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Jag tycker att båda videorna visar på bra form, den sista som uppvärmning+ första seten, den första som massbyggare de sista seten.

Postad 01 December 2011 - 15:02

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0
Hallå igen. Körde marklyft idag, det kom fram en ettrig tonåring (lika gammal som jag, dock knappast någon muskelig kropp) och sa att jag skadade mig så som jag körde marklyft, han sa att jag vek in bena/knäna när jag lyfte. Vad har det för påverkan om jag nu har knäna som pekar mer inåt än rakt fram? Känner inte av något i knäna eller ryggen när jag kör. Avvisade grabben fort genom att berätta för han att jag själv kunde träna och behöver inte ha någon som tillrättavisar mig (ser folk själv på gymmet som i bland gör lite tvivelaktiga saker i övningar, men är inte där och petar med pekpinnen för det, utan alla får träna så som dom vill) Dom jag skulle kunna ta råd ifrån är folk som arbetar inom branschen och de som har kommit en bra bit i sin utveckling.

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 01 December 2011 - 15:08.

Postad 01 December 2011 - 16:03

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Hallå igen. Körde marklyft idag, det kom fram en ettrig tonåring (lika gammal som jag, dock knappast någon muskelig kropp) och sa att jag skadade mig så som jag körde marklyft, han sa att jag vek in bena/knäna när jag lyfte. Vad har det för påverkan om jag nu har knäna som pekar mer inåt än rakt fram? Känner inte av något i knäna eller ryggen när jag kör. Avvisade grabben fort genom att berätta för han att jag själv kunde träna och behöver inte ha någon som tillrättavisar mig (ser folk själv på gymmet som i bland gör lite tvivelaktiga saker i övningar, men är inte där och petar med pekpinnen för det, utan alla får träna så som dom vill) Dom jag skulle kunna ta råd ifrån är folk som arbetar inom branschen och de som har kommit en bra bit i sin utveckling.

Jag är inte helt säker, men jag har för mig att det är dåligt att fälla in knäna när man kör knäböj, då borde det vara samma i marklyft.

Postad 01 December 2011 - 19:10

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Har du inte stabila knän kommer dom snabbt nötas ut, dessutom ger det inversion eller eversion av fotleden, det som felaktigt benäms som pronation eller supination. Inget vidare med andra ord.

Postad 01 December 2011 - 19:30

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

Har du inte stabila knän kommer dom snabbt nötas ut, dessutom ger det inversion eller eversion av fotleden, det som felaktigt benäms som pronation eller supination. Inget vidare med andra ord.

Okej, lider av pronation (sen tidigare innan, och knäskada) men som har blivit betydligt bättre det senaste halvåret tack vare cyklingen och benträningen. Har fått tips från tränare att köra utåt med knäna eftersom jag är hjulbent eller vad det heter. Ska se över min knäposition så jag ser till att göra det korrekt, enligt mig var det korrekt och raka knän eftersom jag alltid kontrollerar benposition när jag har gjort första repset (lyfter upp stången och hela kroppen är rak) då kontrollerar att jag står korrekt med bena för mina nästa repetitioner.

Hur gör ni andra gällande att kommentera andras träning på gymmet? De enda jag kommenterar är när jag gymmar med någon kompis, då man vet vad kompisen lider av för skador, mål med träningen och såleds kan ge mer exakt tips till personen.

Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 01 December 2011 - 19:36.

Postad 01 December 2011 - 21:40

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Okej, lider av pronation (sen tidigare innan, och knäskada) men som har blivit betydligt bättre det senaste halvåret tack vare cyklingen och benträningen. Har fått tips från tränare att köra utåt med knäna eftersom jag är hjulbent eller vad det heter. Ska se över min knäposition så jag ser till att göra det korrekt, enligt mig var det korrekt och raka knän eftersom jag alltid kontrollerar benposition när jag har gjort första repset (lyfter upp stången och hela kroppen är rak) då kontrollerar att jag står korrekt med bena för mina nästa repetitioner.

Hur gör ni andra gällande att kommentera andras träning på gymmet? De enda jag kommenterar är när jag gymmar med någon kompis, då man vet vad kompisen lider av för skador, mål med träningen och såleds kan ge mer exakt tips till personen.

Jag förstår vad du menar, men foten kan inte vare sig supineras eller proneras.
Viktigt för dig är fullgod rörlighet och jämn styrka i musklerna.

Jag är försiktig med att kommentera eftersom det oftast mottas fel och därmed inte leder till något vettigt.

Postad 01 December 2011 - 21:41

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Har bara jobb måndag och fredag nästa vecka, vilket innebär att jag har tid över till att gå på gymmet. Kommer nog köra lugnt och ganska korta pass, har ju inte tränat på länge ;)

Postad 02 December 2011 - 01:16

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Stå gärna lite bredare med fötterna, rikta ut tårna och låt knäleden peka i samma riktning som fötterna, det kan hjälpa vinklingen i knäna. Om det är konstruktiv kritik på gymmet, lyssna istället för att avfärda. oavsett hur länge man tränat så är man inte fullärd. marklyft är en otroligt viktig övning att göra rätt eftersom man hanterar mycket vikt i förhållande till andra övningar.

Jag försöker att inte säga något på gymmet. har gjort det två gånger i mina 12 år och då har det varit för att undvika allvarliga skador. ser jag någon som ostbågelyfter mark så säger jag inget, så det måste vara extremt för att jag ska öppna käften.

Jo, jag har skällt ut ett par som inte följer gymetikett, men det räknas väl inte? Jag menar, kastar man hantlar så att dom nästan träffar någon så måste man säga till på skarpen.

Redigerat av Zartok, 02 December 2011 - 01:18.

Postad 02 December 2011 - 16:17

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Gjorde två reps på 112.5kg i marklyft idag på idrottslektionen.
Hade kört lite innan också (bland annat bröst, triceps och biceps) men även lite marklyft på mindre vikt. 2 på 100, 2 på 110 och sedan då 2 på 112.5kg. Hade gärna testat 120 men fanns inga mer vikter tyvärr.
Men nästa vecka så ska jag pallra mig ner på gymmet någon dag, där finns det vikter så det räcker.

Visserligen så hade jag lite Jack3d i blodet (fick av en polare) men så mycket kan det väl ändå inte ha gjort? Var då över en timme sedan jag tog det och hade pressat mig ganska hårt i både biceps och triceps innan.

Postad 03 December 2011 - 03:17

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Zartok har rätt, att knän och fötter riktas lika är viktigt. Det är grunden till att få ett vettigt lyft.

Postad 03 December 2011 - 09:06

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Yes, tillsammans med hållningen på ryggen. har man dom delarna rätt så skadar man sig inte. har aldrig hört talas om en skada med perfekt markform bakom. sämre markform leder tyvärr till skador konstant.

Postad 04 December 2011 - 10:38

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1792 inlägg
  • 0
Har en Gymgrossistenkod på 5% ifall någon är intresserad.

Har inte använt den på ett tag och kommer nog inte heller göra det.

PZ8IB-XHRL2-BCGAA-1L0I8-3M1I

Postad 04 December 2011 - 23:01

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
http://m.youtube.com...ULY&view=videos
jag lähger in min favoritövning för nacke och bålstabilitet. riktigt bra om man på kort tid vill se större ut.än vad man är, ty nacken gör mycket i illusionen. shrugs ftw!

Postad 04 December 2011 - 23:09

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

http://m.youtube.com...ULY&view=videos
jag lähger in min favoritövning för nacke och bålstabilitet. riktigt bra om man på kort tid vill se större ut.än vad man är, ty nacken gör mycket i illusionen. shrugs ftw!

Länken är knas för mig :S

Om skolsyster är på plats imorgon så ska jag gå och prata med henne. Har ont i vänster rotatorcuff igen. Om jag håller armbågarna rakt ut i axelhöjd och händerna framåt och sedan roterar upp handen så gör det ont och jag har lite begränsad rörlighet.

Postad 04 December 2011 - 23:15

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Skriv "jag 250 shrugs" istället :)
Du ska till sjukgymnast. hade problem med cuffarna själv tidigare i år. rehabade dom ett halvår själv. sen fick jag hjälp av en sjukgymnast med erfarenhet av styrketräning (vm, em, sm-medaljör, alla valörer) som gav mig en helt annan övning. Gick över på en månad. vanliga rotationer hjälpte inte mig ett skvatt tyvärr.

Postad 05 December 2011 - 07:45

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Jag brukar köra "shrugs" med hantlar, 51kg hantlarna är lagom om man vill kunna köra några också.

annars brukar det oftast bli så at tdet är det sista man kör i ett axelpass och är då redan ordentligt trött så 38-41kg är vanligare att det blir.
var dock väääldigt trött igår så det blev inte toppresultat... men kändes ändå skönt :)

Körde ett blandpass med axlar igår, bla följande:

35kg inkl stång militärpress 2x8
50kg inlk stången i militärpress 4x8 + 2x7

hantelflyes: 10kg hantlar 4x10

chinns: fria med min egen vikt (98kg) 3x8
maskin 5x8 82kg

dipps: min egen vikt (98kg) 5x8

Biceps curl: stående 5x8 21kg hantlar
2x8 16kg

"pretchers curl": 55kg 3x8

benpress: 150kg 3x8
180kg 3x8

benspark: 90kg 3x8

legg curl: 85kg 3x8

Mage i maskin: 115kg 3x16
fritt: (lyfta upp benen i luften) 3x25

Kändes ganska bra, börjar komma iform igen nu känns det som, 3-4gånger i veckan tränar jag nu och styrkan och formen börjar vakna till liv igen ! :D

Så även om man är seg, som jag va igår så går det att köra hyffsat tung trots allt !

Edit: Jag är för övrigt tillbaka och kan köra 5x8 på 36kg hantlarna i hantelpress nu, jag kör breda hantelpress och går så att armbågarna är precis strax under 90* och strickt!

tags att gå upp till 38,5kg och köra in sig på dom :)

Redigerat av DVD-ai, 05 December 2011 - 08:44.

Postad 05 December 2011 - 09:25

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Brorsan har sagt att han kunde fixa något från Self Omninutrition åt mig i julklapp (han har lite kontakter).
https://www.prisjakt...kare.php?t=6478

Vad ska man önska sig egentligen? Har redan protein och kreatin men kanske typ EAA? BCAA? ZMA? Pre-workout?

Postad 05 December 2011 - 10:18

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Mer protein. ger ett tillskott bra effekt så är det dopingklassat. homeopati kallas den säljkonsten för.

Postad 05 December 2011 - 17:37

Unregisteredd51b7e75
  • Unregisteredd51b7e75
  • Beroende

• 1408 inlägg
  • 0

Brorsan har sagt att han kunde fixa något från Self Omninutrition åt mig i julklapp (han har lite kontakter).

Vad ska man önska sig egentligen? Har redan protein och kreatin men kanske typ EAA? BCAA? ZMA? Pre-workout?

Kör på EAA. Sen tar du ditt vanliga protein typ i skolan :)

Postad 05 December 2011 - 20:32

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Kör på EAA. Sen tar du ditt vanliga protein typ i skolan :)

Behöver jag verkligen så mycket protein? Jag dricker mycket mjölk och försöker äta proteinrikt redan. Till middagen i söndags drack jag till exempel en liter mjölk...

Men kanske omega-3 eller så vore bra?

Postad 05 December 2011 - 20:43

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0

D-vitamin

Postad 06 December 2011 - 00:56

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Äter du 2g protein per kilo kroppsvikt så ser jag ingen anledning till mer protein. Över det intaget gagnar bara ytterst få inom extremt krävande dicipliner. Skit i eaa och bcaa. Få koll på dom stora sakerna först och ta hand om finliret när dom stora bitarna är på plats. Du vet ju inte ens hur många g protein du äter per dag. Börja i den änden.

Postad 06 December 2011 - 08:20

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0

Äter du 2g protein per kilo kroppsvikt så ser jag ingen anledning till mer protein. Över det intaget gagnar bara ytterst få inom extremt krävande dicipliner. Skit i eaa och bcaa. Få koll på dom stora sakerna först och ta hand om finliret när dom stora bitarna är på plats. Du vet ju inte ens hur många g protein du äter per dag. Börja i den änden.

Dricker säkert 1.5-2l mjölk per dag. Äter närmare 100g keso dom dagar det finns på skolan. Försöker äta mycket kött. Ibland så har dom ägghalvor till lunchen och då tar jag minst 4-5 halvor. Äter mycket yoghurt till morgon och kväll. Ja, jag tror jag ligger närmare 2g/kg kroppsvikt. Iaf när jag tränar för då tar jag proteinshake blandat med mjölk.

Postad 06 December 2011 - 10:50

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Tycker det är rätt tråkigt för tillfället med vanlig styrketräning... man kanske skulle kör the 300 challenge ett par veckor, några dar i veckan... nån som testat det?
Är väl som crossfit ungefär? Fast det har jag ju inte testat heller. :P

Postad 06 December 2011 - 15:13

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0

Tycker det är rätt tråkigt för tillfället med vanlig styrketräning... man kanske skulle kör the 300 challenge ett par veckor, några dar i veckan... nån som testat det?
Är väl som crossfit ungefär? Fast det har jag ju inte testat heller. :P

Kör lite strongmaninspirerat ett tag.
Kronlyft, farmers walk med hantlar, knuffa bil mm

Postad 06 December 2011 - 15:28

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Kör lite strongmaninspirerat ett tag.
Kronlyft, farmers walk med hantlar, knuffa bil mm

Skulle vara skoj... men det är många övningar jag inte kan utföra... har ju problem med foten sen ett brutalt ben/fotledsbrott för 6 år sen... kan inte böja på foten mer än 90 grader... så när jag kör knäböj, får jag köra i smithmaskin med föätterna lite längre fram och ganska lätt, och marklyft så får jag ha viktplattor under stången så jag inte behöver gå så djupt... kan inte springa heller, knappt gå fort, är klassad som 6% invalid... hur faen man nu räknar ut det, hä hä :)
Men verkas som många övningar dom kör i crossfit verkar jag ju kunna utföra ser det ut som. :)

Redigerat av Garrett, 06 December 2011 - 15:31.

Postad 06 December 2011 - 15:34

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

• 1376 inlägg
  • 0
Kronlyft är väl lite som marklyft men man lyfter en kortare sträcka, eller?

Postad 06 December 2011 - 16:50

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18233 inlägg
  • 0
Jag får det till runt 100g plus köttmiddagen och köttlunchen. såvida du inte är större än alla oss här inne så är det korrekt att du lär äta 2g per kilo kv. bra! Sen till frågan, tror du att eaa ger resultat som motsvarar pengarna för rent protein eller att eaa är marknadsföring rakt av? :)

Kronlyft är mycket riktigt ett kortare marklyft :)

Postad 06 December 2011 - 17:02

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Hehe, då är det ju lite som typ kronlyft jag beskrev som jag är tvungen till att köra då? :)
Sen har jag ett problem till, som typ kommer och går, gjort det ett år nu, kan få rätt ont i vänsteraxeln, ett tag kunde jag knappt lyfta armen, fick dekofrenak(hehe, kommer inte på hur det stavas), av läkare, + recept på 3 burkar till, då vilade jag helt en månad, sen kändes det bättre, men har kommit tillbaks då och då... har lite känning nu hela tiden, så kör jäkligt lätt i bänk och axelövningar... testat att vil en månad till för ett tag sen, då körde jag bara ben och promenerade...
Hört att det är risk att man måste få kortison spruta ner i leden för att bli av med det... stämmer detta? :unsure:
Får väl ta mig i kragen o ringa läkaren igen... alltid varit dåligt på sånt, måste typ bryta foten eller nåt sånt för jag ska ge mig, hä hä :lol:

Postad 06 December 2011 - 17:03

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Diklofenak :)

Har själv fått kortisonspruta rakt in i tricepsfästet pga träningsskada men det är något man skall vara försiktig med.

Redigerat av masse70, 06 December 2011 - 17:05.

Postad 06 December 2011 - 17:18

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
masse, har du fullt i inkorgen, eller bara blockerat mig? :)

Postad 06 December 2011 - 17:26

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Diklofenak :)

Har själv fått kortisonspruta rakt in i tricepsfästet pga träningsskada men det är något man skall vara försiktig med.

Hahaha, så hette det ja :D
Ja, har med hört det... får väl ligga och fisa på 60kg i bänk istället, och köra armhävningar och lätta flyes när jag har lite småont... :( Saknar hantelpressen som faen... den brukar vara värst när jag har ont...
Faen, börjar bli mer skadad än en gammal krigsveteran för tusan... :(

Redigerat av Garrett, 06 December 2011 - 17:27.

Postad 06 December 2011 - 17:27

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

masse, har du fullt i inkorgen, eller bara blockerat mig? :)

What, nä inte vad jag vet!?

edit, eller jo jag hade visst fullt prova igen

Redigerat av masse70, 06 December 2011 - 17:28.

Postad 06 December 2011 - 17:32

Unregistered1734
  • Unregistered1734
  • Beroende

• 1114 inlägg
  • 0
+100 stycken armhävningar på raken under dagens återhämtningspass!
Mål till sommaren: 200 stycken på raken!

Nu börjar träningen gå fram igen!

70kg äntligen på 1.80 cm! Ska ner till 67kg vikt har jag tänkt och klara 200 stycken armhävningar på raken!
Tips: Sätt sådana mål långsiktigt också! Att träna kortsiktigt är toppen och bland de bästa motivationshöjarna, men att ha ett fjärran mål som ett maraton eller armhävningar - det ger verkligen energi de sista repsen vid total mjölksyra och +4grader kroppsvärme man känner genomsyrar i musklerna och bränner! Man måste älska "MÅL" med träning :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.