Snarare max frekvens för kommunikation, wifi/BT. FCC testar produkter så de inte stör ut annat.2,75 GHz är förövrigt klockfrekvensen på GDDR5-minnet.
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(303)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation TV 2013 1GB
(Spelkonsoler)
|
8
|
(10)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Killzone Shadow Fall) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(5)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Pro 2016 1TB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(101)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Slim 500GB 2016
(Spelkonsoler)
|
9
|
(48)
|
3 945:- |
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker. (4854 inlägg)
|
3 år sedan |
Playstation Pro (2679 inlägg)
|
5 år sedan |
Hårddiskbyte PS4. (284 inlägg)
|
5 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Playstation 4 kameran (119 inlägg)
|
9 år sedan |
Star Wars: Battlefront (DICE) [PC|X1|PS4] (696 inlägg)
|
9 år sedan |
PS4 + SingStar + Wireless mic? (1 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation 4, Problem och lösningar (490 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4 - ljudproblem via Optical (6 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4: Priser, förbokningar, bundles mm (4173 inlägg)
|
10 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation Vita TV (72 inlägg)
|
10 år sedan |
Handkontrollens (fick)lampa [PS4] (261 inlägg)
|
10 år sedan |
Titan one adapter för ps4 mm. (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Netflix + PS4 + Marantz/Denon-förstärkare och DD+ (2 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 23 July 2013 - 13:36
Postad 23 July 2013 - 13:42
tyst så att det inte stör & svalt så att elektroniken håller bättre. hoppas den inte stör, i värsta fall så får man skruva upp ljudet på headset/stereon.
Postad 23 July 2013 - 14:31
låter den dammsugare då lär det bli ilv ( eller inte, sony gör den ju
on a serious sidenote: ljudet stör mig inte det minsta, hoppas den håller sig kall nog bara.
Postad 23 July 2013 - 19:10
Postad 24 July 2013 - 00:41
vet ju inte hur mycket den kommer att låta.. men varför gjorde dom inte den större med riktigt bra & tyst kylning.. alla vill ju att det skall vara tyst & svalt
tyst så att det inte stör & svalt så att elektroniken håller bättre. hoppas den inte stör, i värsta fall så får man skruva upp ljudet på headset/stereon.
för att stora klumpiga enheter är dyrare + folk vill inte ha stora klumpar vid tv
Postad 24 July 2013 - 00:50
för att stora klumpiga enheter är dyrare + folk vill inte ha stora klumpar vid tv
Och för att stora enheter inte automatiskt betyder bättre kylning.
Postad 24 July 2013 - 06:26
Postad 24 July 2013 - 07:19
Energieffektiviseringen kanske hat gått bättre sisådär sju år senare?
Postad 24 July 2013 - 07:26
IGN News rapporterade att graderna kommer ligga mellan 5-30 tror jag det var. Och att PS3 låg på 30-60 eller liknande.
Energieffektiviseringen kanske hat gått bättre sisådär sju år senare?
Jag länkade till detta på förra sidan. Några tror att dessa är graderna för runmstemperaturen.
PS4 5-35 grader / PS3 45-55 grader
Postad 24 July 2013 - 08:37

Om vi kollar på tredje bilden så ser det ut som partyliknande, happy days
Redigerat av Johan_i_burken, 24 July 2013 - 08:46.
Postad 24 July 2013 - 08:51
Jag länkade till detta på förra sidan. Några tror att dessa är graderna för runmstemperaturen.
Oj får be om ursäkt, speciellt då jag följer tråden med stort intresse dessutom.
Tror ni att andra sociala medier så som Twitter/Google+ kommer stödjas? Kanske till och med mindre varianter dessutom?
Native/i systemet lär bara de stora eller enbart Fejjan stödjas i suppose?
För oss som INTE har och inte heller kommer skaffa FB så vore det skönt med ett svar från Sony gällande denna fråga.
Postad 24 July 2013 - 09:55
Snarare max frekvens för kommunikation, wifi/BT. FCC testar produkter så de inte stör ut annat.
Tvek på den? Standarden går väl inte upp till 2,75ghz.
För mig att max upp till 2,5ghz?
Inget 5ghz stöd för PS4? Känns ytterst märkligt med tanke på kostnaden.
Tror 2,75ghz syftar på GDDR5 endast.
Postad 24 July 2013 - 09:59
Inget som behövs tro. Kan säga att det är omöjligt att PS4 skulle hålla sig till max 35 grader under "Load". Chipet lär nog komma upp till det dubbla under load.
Postad 24 July 2013 - 10:11
Så återigen, här är samma data, fast för PS3:
ps3_temp.png 19.5K
1 Antal nerladdningarTänka sig, PS3 blir också 5-35 grader, eller inte...
Det är som sagt rumstemperaturen som den kan användas i.
Redigerat av Ageve, 24 July 2013 - 10:21.
Postad 24 July 2013 - 11:01
Är det? Jag trodde att "Operating Temperature" helt klart syftade på temperaturen vid användning och inte
rummets temp. Även om man får passa sig för YLOD/PS3 under sommaren.
Flera källor inkl:http://blog.games.com/2013/07/23/ps4s-size-weight-temperature-revealed/
Och denna:
http://www.ign.com/a...n-playstation-3
Dessa påpekar ju att temperaturen avser användningen och inte rummet.
Postad 24 July 2013 - 11:21
Tvek på den? Standarden går väl inte upp till 2,75ghz.
För mig att max upp till 2,5ghz?
Inget 5ghz stöd för PS4? Känns ytterst märkligt med tanke på kostnaden.
Tror 2,75ghz syftar på GDDR5 endast.
Är inte wifi 2,4 eller 5?
Är det? Jag trodde att "Operating Temperature" helt klart syftade på temperaturen vid användning och inte
Flera källor inkl:http://blog.games.com/2013/07/23/ps4s-size-weight-temperature-revealed/
Och denna:
Imponerande att en sådan liten låda skulle klara av kylskåpstemp med bara fläktar och de komponenter, tycker du inte? Låter otroligt i mina öron.
Postad 24 July 2013 - 11:23
Jo, jag vet att många har skrivit det, men det betyder inte att det stämmer.
Ibland undrar man om de ens tänker innan de publicerar liknande "information".
Det är ju exakt samma spec som för PS3, och operating temperature är i det sammanhanget (FCC-godkännande) alltid temperaturen som enheten fungerar vid, dvs om det är mer än 35 grader i rummet så kan den bli överhettad.
Det som ger en klar indikation om värmeutveckling är förbrukningen, men jag har inte kunnat hitta någon sådan spec.
Redigerat av Ageve, 24 July 2013 - 11:27.
Postad 24 July 2013 - 11:28
Kan ju bero på att det står i celsius som kanske förvirrar våra amerikanska vänner?
Postad 24 July 2013 - 11:37
Kan ju bero på att det står i celsius som kanske förvirrar våra amerikanska vänner?
Kanske, men om de tolkar det som 5-35 grader fahrenheit, så blir det -15 till ca 1,7 grader celcius, dvs ännu dummare.
En spelkonsoll som kyler ner världen runtom den. Global uppvärmning är inte längre ett problem
Radeon 7850 (som har ungefär samma antal beräkningsenheter, 256-bit minnesbuss osv) är förövrigt riktigt tyst med XFX Ghostkylare. Knappt märkbar ljudnivå ens vid maxbelastning. Temperaturen ligger på runt 60 grader efter 1 timmes maxbelastning (baserat på egna tester, har detta kortet i min andradator).
Går man efter vad en komplett PC med 7850 drar (255W) så är min gissning att PS4 hamnar strax under 200W, med tanke på de strömsnåla Jaguar-kärnorna, och att allt är integrerat i en APU.
XFXFX785ACNL4.jpg 16.97K
2 Antal nerladdningar
Redigerat av Ageve, 24 July 2013 - 12:04.
Postad 24 July 2013 - 11:39
Och denna:
Med tanke på att en 7790 under Load når runt 70 graderoch då är PS4an ett lite mer krävande chip med mer minne.
Så att 35 grader skulle vara någon form av max är högst otroligt om där inte är en turbinfläkt för kylning.
5 till 35 grader kan jag tänka mig är Idle temp när man ej spelar, från 5 grader när den är i "sleep mode" till 35 grader om.
Kanske, men om de tolkar det som 5-35 grader fahrenheit, så blir det -15 till ca 1,7 grader celcius, dvs ännu dummare.
En spelkonsoll som kyler ner världen runtom den. Global uppvärmning är inte längre ett problem
Samtidigt känns 5-35 grader lågt om det är är vad den kan vara i för rumstemp.
Är inte wifi 2,4 eller 5?
Nja det är runt 2,4Ghz och runt 5Ghz beroende på kanal. Men 2,4Ghz specen går inte upp i 2,75Ghz vad jag vet.
Kan kanske vara så att handkontrollen jobbar på eget band, då 2,75Ghz, för att garanteras ej störas.
Postad 24 July 2013 - 11:49
Jag menade iom att det står i c så kanske inte de har "översatt" tempen till f själva och reflekterar över hur lågt det är typ.
Postad 24 July 2013 - 12:12
Samtidigt känns 5-35 grader lågt om det är är vad den kan vara i för rumstemp.
De garanterar väl funktionen inom den temperaturen. De räknar nog inte med att man ska sitta och spela i flera timmar i ett rum som är varmare än 35 grader, eller utomhus på vintern
Postad 24 July 2013 - 12:58
De garanterar väl funktionen inom den temperaturen. De räknar nog inte med att man ska sitta och spela i flera timmar i ett rum som är varmare än 35 grader, eller utomhus på vintern
Givetvis är det så. Fysikaliskt omöjligt ju det skulle va reella arbetstemperaturer speciellt med tanke på vilka chip som används. Informationen säger intet och ingenting.
Postad 24 July 2013 - 14:39
Visst är det så. Det man ska leta efter i ett datablad är Power dissipation, som anger avgiven effekt , som värme. Och power consumption är hur mycket effekt som dras från "vägguttaget"Jag förklarade det på förra sidan, men det verkar som att de flesta inte läste det.
Så återigen, här är samma data, fast för PS3:ps3_temp.png 19.5K 1 Antal nerladdningar
Tänka sig, PS3 blir också 5-35 grader, eller inte...
Postad 24 July 2013 - 15:43
Jo, jag vet att många har skrivit det, men det betyder inte att det stämmer.
Det är ju exakt samma spec som för PS3, och operating temperature är i det sammanhanget (FCC-godkännande) alltid temperaturen som enheten fungerar vid, dvs om det är mer än 35 grader i rummet så kan den bli överhettad.
Det som ger en klar indikation om värmeutveckling är förbrukningen, men jag har inte kunnat hitta någon sådan spec.
Oj haha. Undrar litet smått för mig själv om jag ens tittade på tempen och istället enbart fokuserade på ordet "Operating Temperature"!?
Ingen som vet ngt om de jag frågade förut om sociala medier?
Postad 24 July 2013 - 16:19
En felsägning/feltolkning blir helt plötsligt sanning och det sprids i enorma hastigheter till alla socila medier och sen tror alla helt plötsligt på denna sanning tills den blivit motbevisad när det egentligen borde vara tvärtom. Ett rykte är ett rykte tills det finns något officiellt. I detta datablad står det klart och tydligt vad som gäller, men de flesta har tolkat det helt felaktigt, tyvärr.
Tycker det helt klart ska bli intressant att se hur mycket både Xbox One och PS4 låter när de väl kommer ut.
Såg en liten film (från Wireds reportage om Xbox One) från Microsoft campus där de besökte det helt tysta rum där man kollar hur mycket Xbox One låter. Jag tolkar det seriöst att man vill få ned ljudet på maskinen och hoppas på samma sak för PS4.
Postad 24 July 2013 - 16:56
Jag tar på mig mitt misstag och lyfter på sombreron för er.
Hoppas innerligt att Sony har ett liknande rum. Med tanke på deras andra avd så som Film och Musik så torde
En ljudlös konsol ligga nära till hands. En kvalificerad gissning som alla andra iof.
Postad 24 July 2013 - 20:36
Det är när man börjar spela och andra mer kraftkrävande saker som det kanske kommer börjar krävas lite värmeavledning... och då finns det ju heatpipes (dock vet jag inte hur PS4:an är uppbyggd), som gör att man inte behöver suga igenom all luft genom konsollen, utan kan ha nära på en extern fläkt som blåser bort värmen från pipen.. Kombinera detta med ett peltierelement så...
Allt handlar om i slutändan om hur sony har valt att bygga konsollen, och så länge som inget är sagt så förutsätter iallafall jag att sony använder sig av den teknik som finns tillgänglig idag för att göra en underbar konsoll... till något annat är motbevisat.
Postad 24 July 2013 - 20:52
Men hallå, äger ingen här en PS3:a? Har ni inte märkt att den är tyst sålänge man inte spelar spel som kräver mer CPU? Att t.ex. titta på en bluray så låter ju inte fläkten nånting. Givetvis kommer ju inte PS4:an gå på full kraft hela tiden, utan det har väl till och med ryktats om ett chip för just lågkraft-ändanmål... dvs värmeutvecklingen kommer ju vara obefintlig så länge man inte börjar spela spel och liknande. Man kan ju t.ex. titta på en 1080p-film på en androidtelefon utan att den mlir nämnvärt varm, tror ni inte då att man kan använda en spelkonsoll och t.ex. titta på film utan att ens fläkten typ startar?
Utan fläkt kommer den nog inte köra i film, mycket mer komponenter i en PS4 än i en mobil. Dessutom är 1080p film i mobil inte samma som en tung BluRay.
Är inte ett dugg rädd för ljudnivån på film. Inte direkt heller på spel.
Min PS3 går upp i orkanljud, då en slim modell, men den gör det också för att den är så jävla instängd.
Postad 24 July 2013 - 21:24
Den Xbox 360 jag har idag (slim) låter knappt någonting alls oavsett vad man gör, dock så låter fläkten i el-adaptern som en hårtork istället.
Postad 24 July 2013 - 21:53
"very little difference between versions on ps4 and a high end pc".
låter ytterst lovande. en high-end pc får man ju inte direkt för 3700 spänn inte.
Postad 24 July 2013 - 21:55
Postad 24 July 2013 - 22:02
jag har följt tråden i det tysta - men, vad ser ni fram emot för spel då? det är ju trots allt en spelmaskin!
Alla har ju sina favoriter. Själv vill jag inte ha några nya spel.. ska bara köpa ps4:orna för att de ska stå på bänken å se fina ut.
Postad 24 July 2013 - 22:13
jag har följt tråden i det tysta - men, vad ser ni fram emot för spel då? det är ju trots allt en spelmaskin!
Senaste tiden har jag spelat mer på Live Arcade o PSN så ser mest fram emot vad indie världen kan ge oss på konsol.
Förväntar mig en del Kickstarter projekt med next-gen som mål.
Annars är det KZ som är bokat.
Postad 24 July 2013 - 22:59
Av de PS4-exklusiva spelen är Infamous det jag ser mest fram emot, synd det inte är en launchtitel.jag har följt tråden i det tysta - men, vad ser ni fram emot för spel då? det är ju trots allt en spelmaskin!
Postad 24 July 2013 - 23:11
Postad 24 July 2013 - 23:11
Call of duty? Battlefield?
Såg Killzone ingame från mässan de presenterade PS4, såg grymt ut!
Postad 24 July 2013 - 23:15
Okej, så Killzone och Infamous står på listan. Vad mer?
Call of duty? Battlefield?
Såg Killzone ingame från mässan de presenterade PS4, såg grymt ut!
Dessa: http://www.ign.com/w...4_Launch_Titles
Av dessa är jag nog mest sugen på DriveClub/Watch Dogs men även MGS V.
Av icke launchtitlar så vinner The Division med NextGen-längder!
Postad 24 July 2013 - 23:22
Postad 25 July 2013 - 00:20
Jag vill ha Killzone Mercs (Vita) i fläsk HD version till PS4. Make it happen GG Cambridge!
Postad 25 July 2013 - 08:35
Låter som någon gladporr titel , eller ?Och jag som trodde Hohokum stod överst på listan för alla..
Postad 25 July 2013 - 09:21
https://www.youtube.com/watch?v=VSZ0cLRJWqk&feature=youtube_gdata_playerLåter som någon gladporr titel , eller ?
Postad 25 July 2013 - 15:32
Postad 25 July 2013 - 16:38
Det är mer det att Respawn är ett litet team - Det är vad dom sagt. Jag är helt övertygad om att den dyker upp till PS4 så småningom.Någon som vet ifall titanfall är tidsexklusivt?
http://www.playstati...imed-exclusive/
Postad 25 July 2013 - 17:10
Loco roco är ju inte prisis en ny spel serie har ju funnits på psp i flera årWaaaoo, psykadeliskt. Verkar vara som LoccoCoccororooco, fast man styr en spermie istället.
Postad 25 July 2013 - 18:59
The Witness för mig. Kan knappt bärga mig tills man får vandra i den där världen och försöka knäcka alla pussel. Sen är Watch Dogs intressant.
"Lost"
Postad 25 July 2013 - 21:53
Näe precis my point of view. Som Locco fast med en spermie istället.Loco roco är ju inte prisis en ny spel serie har ju funnits på psp i flera år
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
3 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?