Smartboxen kommer från tillverkaren Kaon och ersatte den boxen som du har.
Ok, tack för det!
Canal Digital 4K One Place satellitbox
Startad av
jonasbratt
, feb 25 2018 13:12
4272 svar till detta ämne
1 relaterade trådar
Postad 10 december 2020 - 06:48
Ok, tack för det! Postad 10 december 2020 - 09:47
Eller att man kan välja hur utseende ska se ut själv för olika saker som man kan göra på alternativa boxar. Postad 10 december 2020 - 17:23
Man får inte ställ för stora krav.. Postad 10 december 2020 - 22:18
När du tar bort inspelningar så måste du ha tålamod innan du tar bort nästa. Boxen kommer hänga sig om den inte tagit bort det du redan har valt. Ska naturligtvis inte vara så segt, men vänta typ 30-60 sekunder mellan varje avsnitt du vill ta bort, har du valt många på en gång, vänta typ 5-10 minuter. Postad 11 december 2020 - 10:27 Just fått uppdatering till nya androidversionen 9 Det jag märker är snabbare zappning av kanaler samt att nu funka skiftning av kanaler med knapparna mycket snabbare. Man får hoppas att övriga problem är lösta. Postad 11 december 2020 - 10:37 Hade före uppdateringen fått boxen mycket stadig genom att avaktivera ett antal appar som jag inte använder o därmed frigjort 374,83Mb från minnet. Postad 11 december 2020 - 12:10
som jag frågade tidigare kommer serie inspelningar som är valda i EPGn att försvinna då? om ja, går det att göra någon backup/exportera eller lista dessa då?
Sven Åke Postad 11 december 2020 - 13:24 Efter uppdateringen till v9 har jag haft ETT återkommnade fel.
Spelade upp en film jag spelade in härom kvällen, väldigt mycket blockartefakter i bildens nedre tredjedel (enbart där), men inte hela tiden.
Efter ca 5 minuters tittande, startar CD-apen om av sig själv.
Efter ytterligare 5 minuters tittande efter denna omstart, total hänger sig bilden och boxen bootar om Android-systemet av sig självt.
Androidbootningen gick normalt, men sedan hängde sig omstarten i CD-appens logga. Efter att ha tittat på den i fem minuter, drog jag ut strömmen och gjorde en kallstart. Den gick igenom normalt. Hamnade då i visning av en TV-kanal i realtid. Fungerade i ca 30 sekunder, sedan startade CD-appen om av sig självt igen.
Inte särskilt stabilt verkar det? Borde utredas INNAN ni släpper uppdateringen på alla. Verkligen. Redigerat av Nisken, 11 december 2020 - 13:25. Postad 11 december 2020 - 15:27
Spelar detta nån roll?? Huvudsaken är väl att kanske få boxen att funka bättre Postad 11 december 2020 - 16:07 Nu efter 2 år funkar min box som den skall. Kors i taket! Redigerat av Unregistered3dfb1cbd, 12 december 2020 - 08:38. Postad 11 december 2020 - 16:22
Jag kan nog tycka att det borde gå att göra en backup av inställningarna i en så pass avancerad enhet som en digitalbox. Det borde väl knappast kräva någon större programmeringsinsats från utvecklarnas sida kan man tycka om bara viljan finns. Självklart ska boxen funka bra men det behöver ju inte utesluta möjligheten till backup. Postad 11 december 2020 - 16:42
jasifil: jag svarade fel profil Redigerat av Unregistered3dfb1cbd, 11 december 2020 - 16:48. Postad 12 december 2020 - 07:18 Idag på morgonen, tog det över tio sekunder att byta kanal. Skylten för den valda/kommande kanalen visades men visningen av kanalen dröjde.
Android v 9 Redigerat av Nisken, 12 december 2020 - 10:42. Postad 12 december 2020 - 08:32
Hej Niklas Postad 12 december 2020 - 10:42
Nej det var bara tillfälligt. Men trots allt något att fundera över hos programmerarna. Snitttiden för att byta kanal med +/- är nu (Android 9) ungefär den samma som med Android 7, INNAN strulet som började i somras. dvs ca 3-3.5s Redigerat av Nisken, 12 december 2020 - 10:44. Postad 12 december 2020 - 13:18 En bugg i det nya Android 9 versionen, men som kanske fanns förut med?
Börjar med att titta på t.ex. kanal 5, växlar till TV-guide, där väljer jag t.ex. kanal 70 och tittar på den, sedan använder jag + för "kanal upp" på fjärren, för att få se kanal 71... men hamnar då på kanal 6 istället... irriterande men knappast något med prio jämfört med pixelleringen av inspelade program. Redigerat av Nisken, 12 december 2020 - 13:19. Postad 12 december 2020 - 13:48 Vist du har laget en såkalt favorittliste så vil kanal Nr forandre seg som du sier. Håper og att pixelering problemet blir fikset, irriterende feil. Postad 12 december 2020 - 14:34
Hej Postad 12 december 2020 - 17:04 Hej från Norge
Litt problem med keyboard etter update. Fjernet japansk, indisk osv og satte gboard som default., så ble det ok. Var også mye restarter av både boks og CD-app rett etter update, men de siste dagene har alt virket flott. Virker som om det er kjappere å skifte kanal + starte apper.
Har ikke harddisk, så ikke testet med opptak (virker som om flere kanskje har problemer der?)
mvh Alex Postad 15 december 2020 - 14:54 Hej!
Nytt problem efter uppdateringen...Inget ljud i centerkanalen när man valt flerkanalsljud i boxen på vissa kanaler t.ex c-mores sportutbud. Funkade förut.....
mvh /Peter Postad 15 december 2020 - 14:59
Hej
Fick information av kundservice om att vi fått ett samtal om detta i veckan. Kan du skicka PM med ditt kundnummer om jag behöver kontakta dig. Niklas Postad 15 december 2020 - 15:21 Har samma problem med flerkanalsljud som jag skrev i tidigare inlägg. Får flerkanalsljud på förstärkaren. Helt felaktig fördelning av ljudet vid strömning av programkälla. Postad 15 december 2020 - 16:43 ![]() Postad 15 december 2020 - 17:04
Hej
När man kör titta från början så går man över på streaming (stereo) och är det en kanal med flerkanalsljud som man använder funktionen på så kan det bli en större ljudskillnad när man kommer tillbaka på sändningen över satellit som det då är flerkanalsljud på. Det där visar sig dock olika från kanal till kanal och verkar även skilja sig beroende på vilken anläggning man har. Det som är viktigt (som jag vet är korrekt inställt på din box) är att volymen alltid är max på boxen och att man justerar ljudet direkt via TV om man tex kör ARC eller direkt via förstärkaren. Niklas Postad 16 december 2020 - 12:25 Misslyckad inspelning igår kväll, fel M024, vad det nu betyder. Android 9. Postad 16 december 2020 - 12:39
Hej Niklas Postad 16 december 2020 - 13:25 Hade svart bild i omgångar när jag sträckkollade på CNN igår, liksom timeouter under 3-4 sekunder. (Jag har bra satellitsignal och kvalitet) Postad 16 december 2020 - 19:32
Så då är det en krasch då, jag tittade på tv under tiden, annan kanal. Postad 16 december 2020 - 20:26 Ett problem som inträffat på min box är att vid kanalbyte piper ett högfrekvent ljud i TV:ns högtalare. Jag har startat om boxen utan resultat. Postad 16 december 2020 - 21:02 Klar förbättring efter uppdateringen flyter smidigare och än så länge fungerar kanalbyten mycket bra! Ny design på volymbaren Postad 16 december 2020 - 22:34
Just volymindikatorn är väl ett exempel på när programmerna borde ha frågat sig VARFÖR ska vi ändra på det här?? Volymkontrollen syns dåligt där nere bland textremsor och annat hyss som så ofta finns i programmaterialet. Mycket bättre med kontrollen där den låg förut. Redigerat av Nisken, 16 december 2020 - 22:35. Postad 17 december 2020 - 08:10
Klar förbättring på så sätt att ett kanalbyte tar 4-5 sekunder istället för 7-8. Dock allt annat än ok enligt min mening. Ett kanalbyte ska banne mig inte ta mer än en halv sekund. Postad 17 december 2020 - 09:16 Har tyvärr noterat 2 nya "features" efter android uppdateringen.
Varje morgon så när jag börjar titta på live TV så är det inget ljud, kan se volym indikatorn men inget ljud. Om jag går in på Netflix så kommer ljud och växlar jag tillbaka till live TV så har jag ljud igen. Detta är efter varje morgon, har jag tittat på live tv en gång under dagen så verkar ljudet vara kvar till nästa morgon då det är samma sak igen.
problem 2: Sätter jag på boxen så sätts inte TVn på längre, måste manuellt sätta på TV, har HDMI-CEC aktiv men fungerar inte :-(
Någon annan som har samma sak? Postad 17 december 2020 - 09:50
Sätter jag på tv'n så startar inte boxen...Fungerande innan uppdateringen. Postad 17 december 2020 - 11:28
Opplever akkurat det samme. Ingen lyd. Selv om volumindikator og alt annet ser ok ut. Må f.eks skifte mellom stereo/flerkanal for at lyden skal komme. Virker å være hvis jeg skrur på boksen først, og deretter TV?
Og ja. Tven må skrus på separat. Før fungerte det via CEC e.l. Redigerat av Unregistered8fdccd18, 17 december 2020 - 19:06. Postad 17 december 2020 - 12:34
Ja, har exakt detsamma.
//Stefan Postad 17 december 2020 - 14:03 Men detta är ju helt bedrövligt. Man löser ett problem och skapar genast ett antal nya som man inte har en aning om. Problemet med att inte boxen startar kringutrustning har även drabbat mig. Har alltid funkat tidigare. Angående ljudproblemen har jag väl inga större förhoppningar. Enda lösningen tycks vara nya boxen eller byta till annan leverantör via fiber. Dags att skärpa till sig!! Postad 17 december 2020 - 14:36
Kommer Canal Digital släppa en ny box? Postad 17 december 2020 - 14:52 De tar på humöret. Postad 17 december 2020 - 15:05
Jepp, den nya boxen finns hemma hos toppar inom CD/Allente (som företaget snart kommer heta). Den heter nu i testfasen OnePlace2 och jag har en tråd om den här på forumet. Postad 17 december 2020 - 17:09 Min OnePlace slår på TV när jag startar boxen, men när jag stänger av boxen så stängs inte TV:n av. Har aldrig fått det att fungera. Postad 17 december 2020 - 17:25
Enligt tidigare förklaring från Niklas är det meningen att det ska vara så. Tanken är att man kanske vill använda TV:n till annan programkälla. Om du däremot stänger av TV:n först tar den med sig boxen och allt blir avstängt. Postad 17 december 2020 - 19:25
Byt ut HDMI-sladden Redigerat av Yusshaka20, 17 december 2020 - 19:32. Postad 17 december 2020 - 20:02
Precis, klar förbättring men inte bra. Men ett steg åt rätt håll, men det tar för lång tid för dessa förbättringar.
En annan förbättring är att "back" knappen fungerar igen, då den väldigt ofta inte fungerar tidigare. Vilket inte borde vart ett problem tidigare heller. Postad 17 december 2020 - 20:08
Trots att jag återställt boxen så är ljudet kvar. Postad 17 december 2020 - 21:33
Sladden fungerade dagen innan android uppdateringen och flera har samma problem så sladden känns som en låg-oddsare Postad 17 december 2020 - 22:11
Har du inte rört sladden sedan det senast fungerade bra, kan du avskriva sladden, de ändrar ju liksom inte egenskaper som dämpning och bandbredd från en dag till en annan. Postad 18 december 2020 - 08:46
Ok, tack för svar. Det hade ju varit "smutt" om man själv kunde valt hur det skulle vara genom ett val under inställningar. Kanske ett förbättringsförslag Niklas? 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |