Kör->CMD->Ipconfig /all, där får du fram din DNS som du sedan fyller i manuellt i inställningarna på din XBOX360.
Så, nu finns det info om det oxå i den här tråden
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
31 relaterade trådar
Postad 15 August 2006 - 17:03
Ville bara lägga in ett tips till folk som har haft problem med att DNS inte går igenom när man testar XBoxLIVE.
Kör->CMD->Ipconfig /all, där får du fram din DNS som du sedan fyller i manuellt i inställningarna på din XBOX360. Så, nu finns det info om det oxå i den här tråden Postad 15 August 2006 - 17:32 Nej det fanns faktiskt inte någon lösning på problemet här tidigare » Klicka här för att visa spoiler - Klicka en gång till för att dölja den... «
Redigerat av Zoiler, 15 August 2006 - 17:32. Postad 16 August 2006 - 07:11
Jag skall köpa ett begagnat Xbox 360.
Är det för ljudnivåns skull värt att jaga en med Samsung-läsare? Postad 16 August 2006 - 09:17
Ljudnivå = Kraft!
Jag gillar ljudnivån eftersom då känner man konsollen jobba och kraften lyser i härligheten Postad 16 August 2006 - 09:30
Vet inte om ljudnivån är lägre med samsungläsare men är den det skulle jag verkligen rekomendera dig att leta efter en sådan för så fort man har startat ett spel så låter den lite väl högt tycker jag, inte bara när den laddar in spelet utan den låter ganske mycket när man spelar också.
Postad 16 August 2006 - 15:04
Där har du fel: http://www.console.s...60/xbox360chip/ Frågan är hur bra de är, men chippbar är den. Postad 16 August 2006 - 18:38
Med risk för att bryta mot reglerna om piratkopiering vill jag ändå passa på att lägga till några saker. Till skillnad mot Xboxen såldes bra många fler 360:s INNAN det kom ett modchip. Dessutom, detta 'chip' som finns till 360:n tillåter inte hemmabyggda program vilket var en stor grej för xboxen. Så 360:n har haft en chans att sälja både spel och tillbehör innan marknaden 'förstördes' av en bunke pirater. Dessutom har dessa 'chip' inte någon större förtroendegrad. 360:n har ju lyckats integrera Live mycket bättre än för Xboxen. Där klarade man sig bra utan Live och kunde gott klara sig med att aldrig koppla upp boxen mot Live. Så är det ju inte riktigt med 360:n, och så fort du kopplar upp dig mot live riskerar du att bli avstängd pga du har uppdaterat firmwaren till DVD spelaren. Det finns ju en hel del saker MS kan göra i framtida spel för att lista ut om det är en kopia eller ett original som sitter i DVD spelaren. Den senaste firmware versionen lovar att täppa till alla dessa 'läckor', men kan man vara säker på att de lyckas täppa till alla? Är detta något man vill riskera? Tror nog att dessa chip kommer att tappa marknaden kraftigt så fort folk börjar bli avstängda från Live till höger och vänster. Dessutom tror jag nog att en hel del av tillbehörsmarknaden kom ifrån det faktum att man var tvungen till att köpa till en massa grejor till 360:n. Speciellt om man köpte Core systemet. Till vanliga xboxen räckte det med en extra handkontroll för de flesta, medan till 360:n är det handkontroll, AV-kablar, minneskort eller hårddisk och några saker till. Postad 18 August 2006 - 07:19
Har precis skaffat en 360... och störs något grymt av ljudnivån! Men inte från själva boxen, utan från transformatorn, är det normalt? Det låter alltså så högt att det hörs i hela lägenheten, om jag inte har något annat ljud på alltså... Det drunknar ju lite i ljudet från boxen när man spelar, men man kan fortfarande höra det... Är det läge att få transformatorn utbytt? Som jag förstått det har de flesta klagat på ljudnivån från själva boxen, har inte hittat något om transformatorn....
Postad 18 August 2006 - 10:31
Ligger din transformator nära någon högtalare eller kanske en sub? Min gjorde det och det var magnetisk-störning inne i subben som gjorde att den brummade, fast har aldrig hört något ljud ifrån s###### transformatorn.
Postad 18 August 2006 - 10:39
Hm, ja den ligger visserligen nära min fronthögtalare, men det låter mer som en vinande fläkt liksom... Postad 18 August 2006 - 11:45
Jag har för mig att det var någon som klagade på att deras transfo-fläkt förde en massa oväsen. Sök tidigare i tråden. Postad 18 August 2006 - 14:17
Japp, fick kontakt med en annan som haft samma problem, ska ringa supporten och tjata lite så jag får ett nytt nätagg... Postad 18 August 2006 - 16:26
Jaha, gick inge vidare, skulle få en avi så jag kunde skicka in mitt nätagg, men jag var tvungen att vänta 5-15 dagar på att få mitt.... F*** O** Microsoft!!!! Postad 18 August 2006 - 17:23
Jag förstår dig!
Min första 360 var oxå allmänt dålig, så jag var tvungen att skicka den. För mig tog det 3 dagar från jag skickat den till jag fått tillbaka den, kan bara hoppas det går lika smidigt för dig. Postad 19 August 2006 - 22:25
Jag blir så irriterad på folk som ger en dåligt betyg eller vad man nu ska kalla det.
Jag spela streetfighter 2 mot en snubbe, han valde Honda och trängde ner mig i ett hörn och gjorde den välkända vevningen så jag inte kunde göra ett smack så jag torska den matchen utan att få in en enda träff pga hans fegspel.Sen så mötte jag han igen och den här gången valde jag Honda som han också gjorde igen och körde samma feglir som han gjorde och jag vann till slut.Nu kommer det roliga, han ger mig dåligt betyg och tycker jag är osportslig.Så jäkla irriterande.Svarar man med samma medicin så är det jag som är osportslig. Sen igår larva jag mig på moto GP DEMOT!! jag åkte åt andra hållet för att det var lite skojigt men folk tar t.o.m ett DEMO på 100% allvar och ger mig osportsligt uppträdande betyget igen ....... suck va less jag e på betyg systemet. Postad 19 August 2006 - 22:38
I fall 1 förstår jag din frustration.
Men inte kunde du vänta dig annat än dåliga betyg när du kör motvarvs? Postad 19 August 2006 - 22:42 jag förstår om det är det riktiga spelet man kör men det här är bara ett demo med totalt 2 banor att köra på. Postad 22 August 2006 - 12:08
Ber om ursäkt direkt att jag inte har läst igenom hela tråden och sökt svaren, men undrar om ni kan hjälpa mig att räta ut lite frågetecken inför ett eventuellt inköp av xbox 360.
Om jag köper ett premium paket, måste jag då köpa en sladd för att få bästa möjliga bild till min lcd hd-ready tv? Vad behöver jag köpa för att koppla in mig på mitt trådlösa nätverk (kan inte lägga en sladd). Sedan har jag nog tänkt att köpa en begagnad via blocket tex, vad behöver jag tänka på då? Jag kommer inte att köpa "grisen i säcken" utan först en visning sedan köp, absolut inte köp via postpaket. Behöver lite råd inför köpet om ni kommer på något annat så är det också bra. Postad 22 August 2006 - 12:30
Nä du behöver inte köpa kabel, det följer med en komponentkabel som duger fint. Det finns en trådlös adapter satt köpa till Xbox 360. Postad 22 August 2006 - 14:03
Det enda du egentligen behöver tänka på är ju att konsollen inte är "tampered" dvs att alla hologram klistermärken sitter på plats så att du fortfarande har garanti kvar kolla dessutom båda serienummrena altså det under streckkoden och under usb luckan på framsidan om dessa inte är samma KÖP INTE BOXEN men så länge boxen har garanti kvar e de ju lungt
Tänkte förreseten på en sak... Om man köper en xbox från norge kommer det kosta bra mycket mer, men... man får faktiskt 5 års garanti tänkte bara att de kanske kan va värt en extra slant för det med tanke på problemen i dagsläget hittade ett premium nytt för 3 817,23 svenska kronor enligt forex växlingskurs det är med frakt inkluderat 3 års extra garanti för en struntsumma Redigerat av albinho, 22 August 2006 - 15:33. Postad 24 August 2006 - 12:53
Har också lite nybörjar frågor. Är i startgroparna för att köpa en 360. Så den kabeln som medföljer i Premiumpaketet klarar av HD signal? Vilken ingång skall det vara på TV:n? Är det den som kallas HDMI, eller är det något annat? Och hur får man ut 5.1 ljud? På den gamla boxen kopplade man ju den optiska kabeln till Advanced Scart Cable. Hur funkar det nu? Tacksam för svar! Postad 24 August 2006 - 14:06
Samma sak med ljudet, koppla den till sladden som följer med bakpå boxen.
Den kabeln som följer med är ev komponent ty,p, finns inge hdmi kabel till boxen men en dvi Postad 24 August 2006 - 14:31
Finns ingen DVI heller, men man kan köpa till en VGA-kabel... Postad 25 August 2006 - 16:56
Ni som känner er äventyrslystna kan ju försöka få tag i en 360 i japan nu. De sänktes med 10 000 yen till (om man översätter det i amerikanska dollar).... 180 dollar
Eller är det de som är smarta Man kan som sagt importera en, köpa en adapter och sedan importera spelen från playasia. Live fungerar såvitt jag vet. Fast jag vet inte hur många butiker som hade det erbjudandet eller om det är tidsexklusivt eller så. Rätt kul ändå, en japan på ett amerikanskt forum slog till direkt när han såg erbjudandet Postad 26 August 2006 - 11:51
mm, fast med 25% moms på 1500kr så blir det iaf billigt... om det är ett premium, vilket jag antar...
Postad 26 August 2006 - 12:19
Att de har annorlunda spel smak är ju helt klart. Dessutom tror jag de är så trångbodda nu så konsollspelande helt dött ut där. Bara plats för bärbart nu för tiden Postad 26 August 2006 - 13:08 Vänta bara tills PS3 och Wii kommer ut så ska du få se på försäljningssiffror =P. In other news: Nu kommer Xbox 360 Classics, dvs prissänkta spel. I Europa iallafall. Oktober. 30 Euro. PDZ och Kameo.
Postad 27 August 2006 - 13:17
Så billigt har jag inte lyckats hitta för Premium paketet. Amazon.co.jp tar 37795 Yen vilket blir ~2340Kr. Fortfarande ganska billigt. Postad 27 August 2006 - 13:27 Jag vet som sagt inte om det var tidsbegränsat, bara för vissa butiker, eller om det går att få tag i på internet eller bara om man är där. Mest troligt var det nog bara vissa lokala butiker som sålde det för det priset, kan inte tänka mig att de sänkt i hela Japan, och på internet går det säkert inte att få tag i... då skulle alla beställa =P. Postad 27 August 2006 - 13:39 Jag vet som sagt inte om det var tidsbegränsat, bara för vissa butiker, eller om det går att få tag i på internet eller bara om man är där. Ja, det kan jag tänka mig. Inte ens Amazon.co.jp skickar en Xbox360 utrikes. Postad 28 August 2006 - 17:40
låter eran hårdisk när ni startar upp 360n?? knasstrar det i hårdisken?? man måste stoppa örat nära hårddisken om det ska höras.Kan någon vara snäll o prova det?? börjar bli orolig eftersom jag nyss upptäckt det.
Postad 28 August 2006 - 18:06
Hej vad ni betalat för det här!
Xbox 360 Premim Edition ! Allt som medföljer vid nyköp är med + 3 st spel ( PGR3, Tiger Woods 2006, Amped3 ) + 2 trådlösa kontroller. Allt är i nyskick! ??????????????? Postad 28 August 2006 - 18:12
Du kan nog vara lugn, alla hårddiskar låter, rätt många rörliga delar. Låter inte hårddisken i din dator när du använder den? Sen tror jag inte MS har samma modell i alla, så olika hårddiskar kan låta olika mkt. Postad 28 August 2006 - 18:37 fick bara en liten freak out eftersom min förra 360 dog av just det ljudet fast mycket högre, Hårddisken gick sönder den gången Postad 29 August 2006 - 17:31
Har väl hänt ngn gång när man spelat över Live, men det skyller jag på andra människors kassa uppkoppling
Postad 30 August 2006 - 19:47
Ni kommer ihåg Marketplace demos under E3?
MS planning same things as what happened at E3; demos, movies, freeplay for all, during TGS from 20th to 24th of Sept, and then during X06 from 25th to 29th. September blir nog intressant ja Postad 31 August 2006 - 07:14
Ibland kan jag känna att om alla bara förstod hur jäkla kul man kan ha med en XBOX 360 skulle alla köpa en. Jag skaffade min rätt nyligen och är faktiskt förvånad över hur kul det är. Att själva spelen skulle vara grymma förstod jag ju, men det är allt det andra, Arcade, demos, trailers osv osv... Enda nackdelen för min del är jag nog kommer bränna ett par lampor till projjen under 360:ans livstid
Ska bli intressant och se om Sony kopierar hela konceptet rakt av... Postad 31 August 2006 - 20:48
Har lite strul med min 360, den har funkat fin fint fram tills nu.
Idag när jag satt och spelade så började den hänga sig och blåa streck kom fram över hela bilden. Jag testade alla spel jag har och samma sak, den hängde sig till och med i dashboarden. Jag testade att ställa ut den i den fria luften, jag satte till och med upp en fläkt som blåste på den (trodde det var överhettningsproblem), men samma sak, lät den stå i 3 timmar och testade, samma strul. Sen plockade jag av någon anledning bort HDn, och då funkade det felfritt. Satte tillbaka HDn och allt funkade, enda tills jag flyttade tillbaka boxen in i min tv-möbel igen, då började det hänga sig när jag försökte spela live. Sen så började samma problem som förut. Jag plockade återigen bort hdn men lät den stå i det oventilerade utrymmet, och då funkade det felfritt.. Har nu inte satt tillbaka HDn, men det är ju värdelöst då jag vill kunna spela mina spel från mina saves som är på den. Det känns ju som att någonting är lite fel med HDn, kan det var så att någon speluppdatering har gjort det här? Eller har det bara blivit glapp? Kan det vara så lätt att det är HDn som är trasig eller kan det vara något mer allvarligt? Tacksam för alla svar som kan ges. Postad 31 August 2006 - 21:09
när köpte du din 360?? är den gjord i december 2005 eller? det står på baksidan av din xbox360.
Postad 31 August 2006 - 22:12
2006-01-25 står det.
Men vette fan, så fort jag stoppar in HDn så hänger det sig och när jag plockar bort den så funkar det... Postad 01 September 2006 - 04:21 min första xbox 360 som jag köpte vid releasen dog pga av hårddisk fel.Den börja då låta extremt högt och konstigt.Ialllafall så ser det ut som att du måste slå en signal till supporten och säga till dom att skicka en ny.På andra forum säger dom att det är kört när maskinen börjar strula på det viset som du beskrev, tyvärr Postad 01 September 2006 - 09:00
hahahaha, dagens bästa.
såg att reklamen längst upp på sidan, när ja ggick in i tråden, var från butiken chipper som gjorde reklam för firmwarechippning av 360n. så det är okej att "prata" om olaglig chippning om man får pengar för det Minhembio.cm? Postad 01 September 2006 - 14:33
Om någon vill fortsätta diskussionen av Chipperärendet så gör det i "Kommentera" forumet.
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |