Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 March 2010 - 17:01

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Jag kom just hem från Media Markt i Sisjön och där stod jag och pillade en 10min på X10:an.

haha men ge details då?

Postad 21 March 2010 - 17:16

Unregistered80bc741c
  • Unregistered80bc741c
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Hehe jag ser en bild här att man blir positiv till det man vill höra och lite irriterad eller tittar på bort på de negativa delarna. Jag har vid flera tillfällen betett mig på samma sätt.. typ när har man väntat på en lur sålänge och sedan verkar den ha en massa brister så tränger man bara undan det. Men tänk noga för innan ni köper, jag menar ny och köpglädjen håller i 1-2 veckor, sen vill man ha en rapp och smidig telefon.

Många gjorde exakt samma misstag med den första xperian, trots flera påpekande videon att den var seg så köpte folk den ändå.. men efter ett tag så ångrade sig väldigt många.

Det finns inget som är rappare än X10an. Visa mig benchmarking siffror som säger att X10an är seg. Det blir väldigt snevridet när folk säger att X10an är seg för att det hackar i Timescape. Porta faanskapet till Nexus eller Desire så skall vi se.

HD2:an är inte laggfri den heller om du tror det :) HTC Sense laggar ibland så är det bara då får folk säga vad dom vill. Blir mkt bättre med t.ex. Artemis ROM på XDA men inte hela vägen fram ändå. Däremot om man kör in SPB Mobile Shell 3.5 så är den blixtrande snabb och det är det jag alltid återkommer till.
Men surfupplevelsen på HD2 överskuggar allt ändå ;)

Ska byta till X10 eller Desire jag men är väl mest pga att jag vill testa Android för första gången plus att man inte har en mobil mer än 3-6mån :P

Har även kvar gamla X1:an på jobbet hehe... men den är slö nu!

Det där är helt galet. Du har alltså en HD2 och tänker kölpa en X10? Vi verkar befinna oss i helt olika ekonomiska situationer :D

Postad 21 March 2010 - 17:30

Unregistered80bc741c
  • Unregistered80bc741c
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Fattar inte att så många kan blunda för att X10 "bara" har 1,6...

Det är en issue, men inte så stor. De eventuella avsaknader man får iom 1.6 är inga problem att leva med i upp till 6 månader. Och när jag pungar ut med 6 lök så är det inte för att punga ut med 6 lök igen i höst. Men det är ju bara jag...

8 Mp kamera, ingen fördel om man inte kan ta snabba foto

Detta får du förklara. Fattar inte vad du pratar om???

, 4 tums skärm, knappast fördel när t.ex. 3,7 AMOLED kan upplevas som lika stor i praktiken.

Samma sak här. Vad pratar du om?????

Fy va laggigt!! Jag är allergisk mot såna där hack. Hellre riktigt enkelt icke-grafiskt som flyter järnet än det där tjafset.

Nu upprepar jag mig men det behövs tydligen. Samma lagg skulle setts på Nexus och Desire om de körde Timescape så lägg ner.

Postad 21 March 2010 - 17:48

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0
Japp den på Sisjön var riktig. Den kändes aningen seg. Men den hängde med bra när jag scrollade sidor. Men ibland fick inte fingret nån respons alls kändes det som. Men jag tyckte den växlade landskapsläge och porträttläge rätt snabbt när jag kollade nån film. Men jag blev ändå hyffsat positiv överraskad efter all skit man läst.

Postad 21 March 2010 - 17:54

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

• 574 inlägg
  • 0

Det är en issue, men inte så stor. De eventuella avsaknader man får iom 1.6 är inga problem att leva med i upp till 6 månader. Och när jag pungar ut med 6 lök så är det inte för att punga ut med 6 lök igen i höst. Men det är ju bara jag...

Nu upprepar jag mig men det behövs tydligen. Samma lagg skulle setts på Nexus och Desire om de körde Timescape så lägg ner.

Han menar nog att kameran kan ha hur många miljarder pixlar som helst, men om den laggar så mycket som på feber och idg så är den ändå obrukbar om man inte tar kort på stilla föremål.

Sen så behöver du inte blanda in N1 och Desire. Lagget finns där och jag tycker det suger. Men visst kan man strunta i TS och MS, men om dom inte flyter, varför skulle andra tunga appar göra det?

Postad 21 March 2010 - 17:54

iocke
  • iocke
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Även jag har varit på MM på 421 i Högsbo. Kan bara konstatera att den de hade sopade bort alla tvivel jag hade om telefonen. Var lite nervöst nästan.

Upplevde absolut inte någon trötthet i menyer.
Skärmen reagerade direkt på vidröring. Behövde inte trycka, enbart snudda. Även vid scroll, om ni förstår vad jag menar.
Ja, det tog kanske 2 sekunder att starta mediascape. Jag förstår att det gör det också. Väl där fungerade det smärtfritt. Videos öppnas på sekunden och även när man går till helskärm i liggande läge skulle jag säga att det tar under en sekund. Förmodligen kommer jag köra yxflash som tar fler codecs ändå.
Skärmen var riktigt fin. Ljusstark, delaljrik och starka, klara färger.
Nu är jag inte det minsta orolig längre :)

Postad 21 March 2010 - 17:55

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Snakka om skygglappar ???

Postad 21 March 2010 - 18:01

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

För att han har annan åsikt?

Varför sitter så många (okey några) från htctrådarna och skriver här? Är det folk från x10 tråden som skriver skit om desire i den tråden eller?

Postad 21 March 2010 - 18:05

voyager
  • voyager
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Nu finns katshings test av X10 åter tillgänglig på youtube :)
http://www.youtube.c...h?v=BCwB04fnzg4

Postad 21 March 2010 - 18:07

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0
Tror det kommer bli ett köp på en X10 faktiskt nu när jag testat den och så. Det känns rätt. Då har man nåt att se fram emot när uppdateringen kommer oxå =)

Postad 21 March 2010 - 18:11

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Han menar nog att kameran kan ha hur många miljarder pixlar som helst, men om den laggar så mycket som på feber och idg så är den ändå obrukbar om man inte tar kort på stilla föremål.

Sen så behöver du inte blanda in N1 och Desire. Lagget finns där och jag tycker det suger. Men visst kan man strunta i TS och MS, men om dom inte flyter, varför skulle andra tunga appar göra det?

För att lagget beror på internet-uppkopplingen och inte hårdvaran i sig?
Det mesta om inte allt lagg i den appen beror ju på allt internet-innehåll som måste hämtas?

Postad 21 March 2010 - 18:17

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

• 574 inlägg
  • 0

För att lagget beror på internet-uppkopplingen och inte hårdvaran i sig?
Det mesta om inte allt lagg i den appen beror ju på allt internet-innehåll som måste hämtas?

Du menar att TS är den enda appen som hämtar saker från nätet med halvtaskig uppkoppling? Om TS har problem kommer andra appar också ha problem, så klart. Eller?

Postad 21 March 2010 - 18:23

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Du menar att TS är den enda appen som hämtar saker från nätet med halvtaskig uppkoppling? Om TS har problem kommer andra appar också ha problem, så klart. Eller?

Nja jag menar att många som sågat den appen börjar ju bläddra direkt, dvs medan den laddar, det lär ju slöa ner en del?

Postad 21 March 2010 - 18:27

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

För att han har annan åsikt?

Varför sitter så många (okey några) från htctrådarna och skriver här? Är det folk från x10 tråden som skriver skit om desire i den tråden eller?

Skadje glädjen är väl den enda sanna glädjen, el. vad man säger. Men kan säga att jag läst lika mycket om alla nya.

Postad 21 March 2010 - 18:27

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Du tror alltså att det är något med hårdvaran eller eventuella SE specifika förändringar i OS:et som gör att timescape hickar till när den behöver hämta stora mängder data? Förstår jag dig rätt då? Och om man flyttade denna app till en annan telefon med motsvarande hårdvara skulle den inte lagga?

Postad 21 March 2010 - 18:33

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Skadje glädjen är väl den enda sanna glädjen, el. vad man säger. Men kan säga att jag läst lika mycket om alla nya.

Det må så vara men skitsnack hör inte hemma här, vare sig det finns lika mycket i alla trådar eller ej.

Du tror alltså att det är något med hårdvaran eller eventuella SE specifika förändringar i OS:et som gör att timescape hickar till när den behöver hämta stora mängder data? Förstår jag dig rätt då? Och om man flyttade denna app till en annan telefon med motsvarande hårdvara skulle den inte lagga?

Precis, det antagandet är ju bara spekulativt och inget talar ju för det.

Postad 21 March 2010 - 18:33

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Det må så vara men skitsnack hör inte hemma här, vare sig det finns lika mycket i alla trådar eller ej.

Har heller inte kommit med något som helst skitsnack, men blir ändå attakerad.

Postad 21 March 2010 - 18:35

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0
Minns den gode Barilla och hans påpekanden att en "tom" X10 är snabb men när det fyllts med kontakter, musik, film mm så slöas den ner rejält...och jag tror han mycket väl kan ha rätt. För övrigt litar jag mer på M3 testet än vad en medelålderstant skriver i Sillstryparbladet :)

Postad 21 March 2010 - 18:38

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Har heller inte kommit med något som helst skitsnack, men blir ändå attakerad.

Jag har inte påstått att du har det heller, bara påtalat att det inte hör hemma här alls.

Minns den gode Barilla och hans påpekanden att en "tom" X10 är snabb men när det fyllts med kontakter, musik, film mm så slöas den ner rejält...och jag tror han mycket väl kan ha rätt. För övrigt litar jag mer på M3 testet än vad en medelålderstant skriver i Sillstryparbladet ;)

Har m3 gjort nåt test än, har inte sett det isf :)
Var det nu den 23e som mobil skulle komma med ett android-special?

Postad 21 March 2010 - 18:40

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Jag har inte påstått att du har det heller, bara påtalat att det inte hör hemma här alls.

Ok, bra , tack.

Postad 21 March 2010 - 18:42

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

http://www.idg.se/2....-en-svenskflopp

Postad 21 March 2010 - 18:44

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

http://www.idg.se/2....-en-svenskflopp

Jajust, den hade jag ju läst.
Sidan var för lite nerlusad med banners för att jag skulle notera att det var m3.
My bad :)

Postad 21 March 2010 - 19:04

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Computer Swedens test:
http://computerswede...ria-med-android

Postad 21 March 2010 - 19:12

Papazian
  • Papazian
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Computer Swedens test:

Det där testet sa mig verkligen ingenting

Postad 21 March 2010 - 19:16

Seriouz
  • Seriouz
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

nice med fler test... men ngn oled skärm har den inte (som testaren hävdar)

Postad 21 March 2010 - 19:19

ojva
  • ojva
  • Lärjunge

• 370 inlägg
  • 0

+1

Postad 21 March 2010 - 19:24

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Värt att notera dock att han visst har en med oledskärm enligt bildtexten ;)

nice med fler test... men ngn oled skärm har den inte (som testaren hävdar)

Men det måste väl ändå ses som en bra grej att x10'ans skärm har så fina färger, vilket vanligtvis oledskärmarna tydligen är bättre på, att han blir lurad? :)

Postad 21 March 2010 - 19:24

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Computer Swedens test:

Herre######r, det var det mest inkompetenta testet jag nånsin läst. CS tappar ju allt förtroende om dom såna klåpare i personalen. Är karln helt tappad?

Postad 21 March 2010 - 19:25

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Computer Swedens test:

16Gb minneskort??
Det är väl ändå 8Gb den kommer med?? :)

Postad 21 March 2010 - 19:30

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Herre######r, det var det mest inkompetenta testet jag nånsin läst. CS tappar ju allt förtroende om dom såna klåpare i personalen. Är karln helt tappad?

Kan hålla med om att testet verkligen känns tunt eller rent utav tomt..
Men han tar ju faktiskt upp några grejer som kanske affärs-snubbar kan ha intresse av, mail och sånt alltså.
Har inte CS en annan läsarkrets än exempelvis M3?

Postad 21 March 2010 - 19:37

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

16Gb minneskort??

Reagerade på det med, kan ju alltid hoppas att det stämmer, inte för att jag tror det men...

Väntar spänt på recensionen från swedroid nu!

Postad 21 March 2010 - 19:38

benkt
  • benkt
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

16Gb minneskort??

Vissa väljer tydligen att skicka med 16 Gb istället,
t.ex katshing .
http://www.katshing....d.asp?aid=21126
Edit länk

Redigerat av benkt, 21 March 2010 - 19:40.

Postad 21 March 2010 - 19:43

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
När kan man börja köpa program? Någon som vet något om det?

Redigerat av theclone, 21 March 2010 - 19:43.

Postad 21 March 2010 - 19:44

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

t.ex katshing .
Edit länk

Åhå, istället för att släppa den i tid, eller med 2.1 så får vi ett 16Gb kort - schyrro SE :)
Men visst stämmer det så är de ju fint.

Postad 21 March 2010 - 19:49

Johnsson1975
  • Johnsson1975
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

t.ex katshing .
Edit länk

Det är riktigt najs om man beställer därifrån, jag avbeställde min från Telenor, beställde en Desire istället, men har börjat tveka IGEN, detta är så jobbigt. Swedroids recension kommer att knuffa mig i rätt riktning, jag vill ju ha en X10 för den är så sjukt snygg. Någon som vet om man kan få Sense flip clock på en vanlig android lur som X10? Kollat runt och verkar så, men inte helt säker.

Postad 21 March 2010 - 19:49

Unregistered80bc741c
  • Unregistered80bc741c
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Ok. Då förstår jag den punkten.

Why not? Det är ju ändå de som X10 jämförs mot. Det är ingen som säger att Desire är slö, utan mer "Jag köper hellre en Desire eftersom X10an är seg". Därav min kommentar.
Och dessutom. X10 är inte slö vid andra funktioner. Har du sett han som visar spel på pocketpc.ch?

Postad 21 March 2010 - 19:50

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Åhå, istället för att släppa den i tid, eller med 2.1 så får vi ett 16Gb kort - schyrro SE :)
Men visst stämmer det så är de ju fint.

Man hoppas ju att det stämmer, det vore sweet ;)
Har inte kikat på cyberphoto där min är beställd dock.

Edit: Njaa där står det så här i specs'en: Minneskortet inkluderar: 8 GB

Redigerat av Pjuklarven, 21 March 2010 - 19:53.

Postad 21 March 2010 - 19:50

Unregistered80bc741c
  • Unregistered80bc741c
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

För att jag bad dig förklara? Det måste ju finnas argument.

Postad 21 March 2010 - 20:02

Das Zie
  • Das Zie
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0

Det är riktigt najs om man beställer därifrån, jag avbeställde min från Telenor, beställde en Desire istället, men har börjat tveka IGEN, detta är så jobbigt. Swedroids recension kommer att knuffa mig i rätt riktning, jag vill ju ha en X10 för den är så sjukt snygg. Någon som vet om man kan få Sense flip clock på en vanlig android lur som X10? Kollat runt och verkar så, men inte helt säker.

Fast det blir ju lite dyrare då man måste köpa telefonen (till reducerat pris). Hos Telenor ingår den ju (tänker på fast pris abonemanget 699Kr/mån)

Fördelen är väl att den inte är operatörlåst, eller?

Postad 21 March 2010 - 20:19

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Det undrar jag, jag tycker dom verkar vara ganska objektiva. Här är en första kommentar:

"Kan iaf redan nu nämna att RAM-mängden ser ut att vara betydligt högre än vad som tidigare har nämnts; några ynka 256, 288 eller 320 MB är det inte tal om."

Det låter väl inte som en negativ inställning innan testet?
Jaja, det återstår att se när dom är klara.

Tänkte bara bumpa det här inlägget och höra om det finns nån ny info om minnesmängden på x10 iom att tydligen dom på SweDroid uttrycker sig såhär?

Postad 21 March 2010 - 20:23

Unregistered73e71691
  • Unregistered73e71691
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Tänkte bara bumpa det här inlägget och höra om det finns nån ny info om minnesmängden på x10 iom att tydligen dom på SweDroid uttrycker sig såhär?

Jag har inte sett något mer i alla fall, dom vill säkert inte säga något innan deras test är klart. Hoppas dom är klara snart nu bara.

Postad 21 March 2010 - 20:24

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0

Vad finns det o säga? Lätt att det är mer än 320 ... jag gissar på 388MB + 124MB dedikerat till grafiken, totalt 512Mb RAM

Postad 21 March 2010 - 20:29

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Vad finns det o säga? Lätt att det är mer än 320 ... jag gissar på 388MB + 124MB dedikerat till grafiken, totalt 512Mb RAM

Jo det är ju troligt, men än har ju inte den frågan blivit klarlagd riktigt.
Inte ens med det senaste inlägget på SE's blogg där ämnet avhandlades.
Bara nyfiken, ingen deal-breaker.

Postad 21 March 2010 - 20:32

flippen
  • flippen
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Någon som vet om det finns en app som hindrar en android lur från att använda 3G?
När jag är utomlands vill jag använda wifi men inte riskera att någon av alla appar försöker att uppdatera sig över 3G

Postad 21 March 2010 - 20:36

LRI
  • LRI
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Om det är någonting runt de siffrorna så skulle jag gissa på 384 + 128 för att det ska verka någorlunda vettigt.

Fast personligen tror jag mest på 256mb + 128mb. Rent datalogiskt så tillverkas väl minnen i storlekar baserat på 2 potenser. och det känns lång sökt att man skulle trycka in 2 moduler ram minne i en telefon.

Postad 21 March 2010 - 20:38

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Någon som vet om det finns en app som hindrar en android lur från att använda 3G?
När jag är utomlands vill jag använda wifi men inte riskera att någon av alla appar försöker att uppdatera sig över 3G

Behövs ingen app, under settings -> wireless ctrl -> mobile netw settings har du data roaming av eller på.

Postad 21 March 2010 - 20:42

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

• 354 inlägg
  • 0

Computer Swedens test:

Aha, man får tydligen med Noise Cancelling-hörlurar. Nice! :-)

/M

Postad 21 March 2010 - 20:43

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Om det är någonting runt de siffrorna så skulle jag gissa på 384 + 128 för att det ska verka någorlunda vettigt.

Fast personligen tror jag mest på 256mb + 128mb. Rent datalogiskt så tillverkas väl minnen i storlekar baserat på 2 potenser. och det känns lång sökt att man skulle trycka in 2 moduler ram minne i en telefon.

Fast nu sade du emot dig själv, det borde vara ett minne på 512 (384+128) eftersom 2-potens innebär 128, 256, 512, 1024 etc...

Postad 21 March 2010 - 20:46

sm6rrp
  • sm6rrp
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

t.ex katshing .
Edit länk

Tror det är fel skrivet av Katshing, för går man in och titta på specen som Katshing har på telefonen så står det 8GB följer med, men att man kan ha upp till 16 GB står det

Postad 21 March 2010 - 20:50

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Tror det är fel skrivet av Katshing, för går man in och titta på specen som Katshing har på telefonen så står det 8GB följer med, men att man kan ha upp till 16 GB står det

Någon som vet huruvida Katshing är bundna till vad dom skrivit utifall det stämmer att det är en felskrivning?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.