* Officiell Tråd - Nokia N8 *
9135 svar till detta ämne
Postad 17 January 2011 - 20:46
kafferast
-
kafferast
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Har du senaste ovi suite? annars kan du ladda ner den här : http://betalabs.nokia.com/
Genom telefonen, Kontor, progr.uppdatering Verkar vara nåt server kaos, tar för evigt innan nåt händer och sen får jag i alla fall medd att uppdateringen misslyckades. Antar att många uppdaterar.
japp senaste. 3.0. är det någon stor uppdatering ute eller?
Postad 17 January 2011 - 21:04
kafferast
-
kafferast
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Går det att få social-widgeten. i det här fallet Facebook, att man själv väljer hur ofta den ska uppdatera mot sajten?
Postad 17 January 2011 - 21:37
KniveN
-
KniveN
-
Användare
-
-
135 inlägg
Så, då har jag sagt mitt, förkasta eller argumentera, it's all up to you!
Tjolahopp!
Finns det något att diskutera? Nej du ska tycka att det är snyggt, du behöver inte ha snabb tillgång till SL, Men jag kanske kan argumentera mot aktie grejen, hade du haft så mycket pengar i aktier där minutfärsk information hade spelat någon roll så hade du kunnat köpa N8a bara för att testa... Köp eller köp inte, kom tillbaka om du köper den, tror inte att så många är bryr sig i om du köper den eller inte.
Postad 17 January 2011 - 22:55
daniel.l
-
daniel.l
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Finns det något att diskutera? Nej du ska tycka att det är snyggt, du behöver inte ha snabb tillgång till SL, Men jag kanske kan argumentera mot aktie grejen, hade du haft så mycket pengar i aktier där minutfärsk information hade spelat någon roll så hade du kunnat köpa N8a bara för att testa... Köp eller köp inte, kom tillbaka om du köper den, tror inte att så många är bryr sig i om du köper den eller inte.
Det är väl klart att ingen bryr sig om mitt val, det vore lite märkligt. Så du anser att jag inte behöver ha snabb tillgång till SL? Med motiveringen att? Vad har minutfärsk aktieinformation med budget för mobilköp att göra? Min ekonomi angår tyvärr inte dig, men som Day Traider behöver man minutfärsk information. Oavsett pengar så behöver jag komma ur mobilfällan, den jag nu väljer ska hålla ett tag. Förra året inhandlade jag aldleles för mycket teknik stavad just "mobiltelefon".
Postad 17 January 2011 - 23:23
freane
-
freane
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Det är väl klart att ingen bryr sig om mitt val, det vore lite märkligt. Så du anser att jag inte behöver ha snabb tillgång till SL? Med motiveringen att?
Vad har minutfärsk aktieinformation med budget för mobilköp att göra? Min ekonomi angår tyvärr inte dig, men som Day Traider behöver man minutfärsk information. Oavsett pengar så behöver jag komma ur mobilfällan, den jag nu väljer ska hålla ett tag. Förra året inhandlade jag aldleles för mycket teknik stavad just "mobiltelefon".
Varför inte bara ha webbläsaren uppe i bakgrunden där du är inloggad på tex avanza? Det är ju mycket bättre än någon app med begränsade funktioner. En widget skulle inte vara helt fel dock.
Postad 17 January 2011 - 23:47
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
... Förra året inhandlade jag aldleles för mycket teknik stavad just "mobiltelefon".
Köpte du upp alla Clas Ohlsons mobiltelefoner då?
Postad 18 January 2011 - 00:21
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
För er som efterfrågat appen BTSwitch så har jag lagt upp den för nedladdning på Megaupload: http://www.megaupload.com/?d=2JRX91BN
Redigerat av big_swede70, 18 January 2011 - 00:26.
Postad 18 January 2011 - 00:31
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Köpte du upp alla Clas Ohlsons mobiltelefoner då?
Haha.. ett äkta troll e han.. Kan du inte terra supporten på Clas Ohlsson istället med alla dina frågor om din nuvarande mobil om varför den för 399kr inte har alla finesser du kräver och som du önskar all världens alla mobiler absolut borde ha oavsett hudfärg, ras och religon...
Redigerat av big_swede70, 18 January 2011 - 00:42.
Postad 18 January 2011 - 00:42
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
Härligt Nokia! 
Jag har testat med en mkv fil och det verkar som att spelaren inte tar undertexten direkt från mkv-filen. Istället letar den efter en textfil med samma namn som mkv-filen. I första hand efter en .srt fil och i andra hand efter en .sub fil. För att få ut undertextfilen från mkv-filen kan man använda Mkvtoolnix och ett GUI-program som heter MKVExtractGUI2.
1. Ladda hem Mkvtoolnix från http://www.bunkus.or...ols/mkvtoolnix/ Direktlänk till senaste Windowsversionen: http://www.bunkus.or...4.4.0-setup.exe 2. Installera. 3. Ladda hem MKVExtractGUI2 från http://sourceforge.n...kvextractgui-2/ 4. Zippa upp MKVExtractGUI2.exe till samma katalog som mkvtoolnix.
5. Kör MKVExtractGUI2 och bläddra fram mkv-filen under Input File. Nu kommer alla delar som mkv-filen innehåller att listas i tracks-rutan. 6. Markera den subfil du vill ha och klicka på Extract. Vänta tills det är klart. 7. Döp om den extraherade filen till exakt samma som mkv-filen men med .srt som filtillägg. 8. Kopiera både mkv-filen och srt-filen till telefonen. Klart!
Detta gäller alltså för mkv-filer. Andra filer har jag inte testat med än. BigScreen påstod sig också kunna spela upp filer med undertexter men det har jag inte fått att fungera med mkv-filer.
tackar! jag testade en 720p mkv och separat srt-fil och det funkar ju hur bra som helst! nu kan man ju slänga bärbara datorn och använda n8:an till projektorn istället. det blev entourage s07e01 immerse som test, riktigt snyggt.
Postad 18 January 2011 - 05:58
ILikeIke
-
ILikeIke
-
Användare
-
-
209 inlägg
Daniel.l söker snabb tillgång till SL, helst en app. An app finns inte, SL har aldrig haft någon. Det jag gör är att jag kör med opera 10.1, molbil.sl.se som snabb genväg, sen kan man spara alla realtidssökningar som bokmärken. Till exempel om jag vill kolla om min buss tänker överhuvudtaget komma idag så startar jag Opera, bokmärken och så länken till just den busshållplatsen som jag har sparat tidigare, och då ser jag hur många minuter det är till min buss i vardera riktning. Väldigt smidigt och det fungerar. Fungerar också med den inbyggda webbläsaren men utseendet gör att att jag avstår.
Aktieticker, sök på Ovi Store, det finns.
Kör hårt.
Postad 18 January 2011 - 07:02
Huskys
-
Huskys
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Att det skall vara så jäkla svårt att hitta feeds med målservice eller en målservice app till
symbian är märkligt tycker jag. Har nog hittat allt jag vill ha till den eller skrivit egna apps.
Saknar nu endast: Målservice och en app för körjuronal.
Någon här som kan hjälpa mig på något sätt??
Postad 18 January 2011 - 07:34
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
tackar! jag testade en 720p mkv och separat srt-fil och det funkar ju hur bra som helst! nu kan man ju slänga bärbara datorn och använda n8:an till projektorn istället. det blev entourage s07e01 immerse som test, riktigt snyggt. 
immerse gör väl knappast bra saker
Postad 18 January 2011 - 08:30
mathiaslindqvist
-
mathiaslindqvist
-
Användare
-
-
138 inlägg
Har lagt in bilder för mina kontakter ... dock retar det mig att informationrutan om samtalet kommer upp och täcker typ nästan halva bilden så man inte ser den, går denna att ta bort eller flytta? Jag vill gärna se hela bilden...
När jag skriver informationsruta menar jag den rutan som innehåller grön lur, kontaktens namn, telefonnummer osv. Den tar för stor plats!!!
Postad 18 January 2011 - 12:33
daniel.l
-
daniel.l
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Varför inte bara ha webbläsaren uppe i bakgrunden där du är inloggad på tex avanza? Det är ju mycket bättre än någon app med begränsade funktioner. En widget skulle inte vara helt fel dock.
En widget hade varit att föredra ja. Jag tror inte informationen hos Avanza uppdateras automatiskt, vilket medför att man får uppdatera sidan gång på gång. Köpte du upp alla Clas Ohlsons mobiltelefoner då?
Haha.. ett äkta troll e han.. Kan du inte terra supporten på Clas Ohlsson istället med alla dina frågor om din nuvarande mobil om varför den för 399kr inte har alla finesser du kräver och som du önskar all världens alla mobiler absolut borde ha oavsett hudfärg, ras och religon... 
Tack för era trevliga svar. Jag är ett troll , vad nu det betyder och det är jag som skitar ner forumet, absolut. Jag brukar inte vara den som frågar om folks ålder, men jag tror knappast någon här ovan är född 1970 och med tanke på hur folk misshandlar det svenska språket så är nog medelåldern väldigt låg. Men tack för tipset, ska ringa Clas Ohlsons support. Daniel.l söker snabb tillgång till SL, helst en app. An app finns inte, SL har aldrig haft någon. Det jag gör är att jag kör med opera 10.1, molbil.sl.se som snabb genväg, sen kan man spara alla realtidssökningar som bokmärken. Till exempel om jag vill kolla om min buss tänker överhuvudtaget komma idag så startar jag Opera, bokmärken och så länken till just den busshållplatsen som jag har sparat tidigare, och då ser jag hur många minuter det är till min buss i vardera riktning. Väldigt smidigt och det fungerar. Fungerar också med den inbyggda webbläsaren men utseendet gör att att jag avstår. Aktieticker, sök på Ovi Store, det finns.
Kör hårt.
Tack för ett trevligt och nyttigt svar.
Postad 18 January 2011 - 14:03
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
[quote name='daniel.l' date='Jan 18 2011, 12:33 ' post='3167364'] En widget hade varit att föredra ja. Jag tror inte informationen hos Avanza uppdateras automatiskt, vilket medför att man får uppdatera sidan gång på gång. Tack för era trevliga svar. Jag är ett troll , vad nu det betyder och det är jag som skitar ner forumet, absolut. Jag brukar inte vara den som frågar om folks ålder, men jag tror knappast någon här ovan är född 1970 och med tanke på hur folk misshandlar det svenska språket så är nog medelåldern väldigt låg. Men tack för tipset, ska ringa Clas Ohlsons support. Jo, jag är faktiskt 40 men frågan är vad du har för ålder som kommer in här och blandar ibland faktiskt vettiga frågor med frågor och kommentarer som bara gör många här irriterade.. Du har visat mer än en gång både här och på andra forumtrådar att du inte kommer köpa en ny mobil och du skriver här att du har lagt ut alldeles för mycket pengar på förra årets mobiler (399kr, Clas O) , då får du f a n skylla dig själv. Va tror du eg!. Ska vi köpa det å låtsas ta dig på allvar?. Men eftersom jag starkt misstänker du är ett forumtroll så matar ja dig just nu, så som man kan skriva fastän man är fyllda 40 nyss.. Över och ut..
Redigerat av big_swede70, 18 January 2011 - 14:07.
Postad 18 January 2011 - 14:47
mathiaslindqvist
-
mathiaslindqvist
-
Användare
-
-
138 inlägg
En liten dum fråga som kanske är besvarad här tidigare men jag vill veta hur jag ställer in telefonen med wlan/3g så jag inte åker på några dyra kostnader.
Jag vill att:
* När jag är på jobbet eller hemma ska telefonen koppla upp sig till wlan så jag kan surfa, kolla mail m.m genom wlan och inget annat
* När jag är utanför hemmet ska 3g gå in så jag kan komma ut på nätet
* GPS'en, hur fungerar det? MÅSTE den ha datatrafik eller kan man ställa in så den enbart går mot satelit? Annars står ju den och tickar svindyr 3g taxa.
Kan man få denna typ av setup?? Vad måste jag ställa in?
Postad 18 January 2011 - 15:48
daniel.l
-
daniel.l
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Jo, jag är faktiskt 40 men frågan är vad du har för ålder som kommer in här och blandar ibland faktiskt vettiga frågor med frågor och kommentarer som bara gör många här irriterade.. Du har visat mer än en gång både här och på andra forumtrådar att du inte kommer köpa en ny mobil och du skriver här att du har lagt ut alldeles för mycket pengar på förra årets mobiler (399kr, Clas O) , då får du f a n skylla dig själv. Va tror du eg!. Ska vi köpa det å låtsas ta dig på allvar?. Men eftersom jag starkt misstänker du är ett forumtroll så matar ja dig just nu, så som man kan skriva fastän man är fyllda 40 nyss.. Över och ut..
1. Vad är ett forumtroll? 2. Sen när kan en fråga göra en person irriterad? Får jag fråga dig när jag ställt en ovettig fråga? 3. När har jag sagt att jag INTE ska köpa en ny mobil? Att hänga här vore i såna fall allt annat än smart. 4. Ja, jag har lagt ut alldeles för mycket pengar på mobiler, speciellt förra året och mitt senaste köp var en Clas Ohlson-Nokia för 399:-. Vad har det att göra med mina övriga köp under förra året?
Postad 18 January 2011 - 16:24
hemtman
-
hemtman
-
Användare
-
-
105 inlägg
En liten dum fråga som kanske är besvarad här tidigare men jag vill veta hur jag ställer in telefonen med wlan/3g så jag inte åker på några dyra kostnader.
Jag vill att:
* När jag är på jobbet eller hemma ska telefonen koppla upp sig till wlan så jag kan surfa, kolla mail m.m genom wlan och inget annat * När jag är utanför hemmet ska 3g gå in så jag kan komma ut på nätet * GPS'en, hur fungerar det? MÅSTE den ha datatrafik eller kan man ställa in så den enbart går mot satelit? Annars står ju den och tickar svindyr 3g taxa.
Kan man få denna typ av setup?? Vad måste jag ställa in?
Många som har problem med wlan:nen hoppas det löses med kommande uppdateringar, skulle vilja ha en inställnings möjlighet att bestämma vilka apps som får koppla upp sig automatiskt. Punkt ett : inställningar, anslutbarhet,inställningar, data användning i hemnätverket och byt till wlan: välj endast wlan och endast kända wlan. Punkt två : Det gör den automatiskt, hoppas du har en data plans abb. Punkt tre : Ladda ner kartorna till telefonen först 130 mb ca, sen så kopplar tele upp sig för att snabbt lokalisera sig, små data mängder några kb.
Postad 18 January 2011 - 16:55
mathiaslindqvist
-
mathiaslindqvist
-
Användare
-
-
138 inlägg
Många som har problem med wlan:nen hoppas det löses med kommande uppdateringar, skulle vilja ha en inställnings möjlighet att bestämma vilka apps som får koppla upp sig automatiskt.
Punkt ett : inställningar, anslutbarhet,inställningar, data användning i hemnätverket och byt till wlan: välj endast wlan och endast kända wlan.
Punkt två : Det gör den automatiskt, hoppas du har en data plans abb.
Punkt tre : Ladda ner kartorna till telefonen först 130 mb ca, sen så kopplar tele upp sig för att snabbt lokalisera sig, små data mängder några kb.
Jag har: Punkt1: Inställningar -> Anslutbarhet -> Inställningar -> "Byt till WLAN Endast kända WLAN" "Datanv. i hemnätverk Endast WLAN" och "Dataanv. vid roaming Endast WLAN". Så långt rätt va? Punkt 2: Japp det har jag, 5 GB/Månad Punkt 3: Har laddat ner dessa. Har sedan under Kartor -> Inställningar -> Internet "Anslutning Offline". Ska det vara så? Om den är Online så ser man att när man startar kartor så laddas det ner ca 400 kb, är detta vad du kallar små mängder data? Kan man vara säker på att den inte laddar ner mer data än detta? Ska den stå online eller offline? Ställer man den offline så frågar programmet flera gånger efter kopplingspunkt och man får välja "3mms". är detta riktigt?
Postad 18 January 2011 - 17:08
hemtman
-
hemtman
-
Användare
-
-
105 inlägg
Jag har:
Punkt1: Inställningar -> Anslutbarhet -> Inställningar -> "Byt till WLAN Endast kända WLAN" "Datanv. i hemnätverk Endast WLAN" och "Dataanv. vid roaming Endast WLAN". Så långt rätt va?
Punkt 2: Japp det har jag, 5 GB/Månad
Punkt 3: Har laddat ner dessa. Har sedan under Kartor -> Inställningar -> Internet "Anslutning Offline". Ska det vara så? Om den är Online så ser man att när man startar kartor så laddas det ner ca 400 kb, är detta vad du kallar små mängder data? Kan man vara säker på att den inte laddar ner mer data än detta? Ska den stå online eller offline? Ställer man den offline så frågar programmet flera gånger efter kopplingspunkt och man får välja "3mms". är detta riktigt?
400 kb låter rätt mycket, testa några gånger nyss när jag va ute och fick max 53 kb? Men sak samma själv kör jag med online för att telefonen snabbare ska hitta rätt. Har varit med om att tele laddat dessa ca 50 kb igen när man är ute o kör, vet inte varför. Visst kan man ha offline på men tycker att det tar sån tid.
Postad 18 January 2011 - 17:22
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Jag har:
Punkt1: Inställningar -> Anslutbarhet -> Inställningar -> "Byt till WLAN Endast kända WLAN" "Datanv. i hemnätverk Endast WLAN" och "Dataanv. vid roaming Endast WLAN". Så långt rätt va?
Punkt 2: Japp det har jag, 5 GB/Månad
Punkt 3: Har laddat ner dessa. Har sedan under Kartor -> Inställningar -> Internet "Anslutning Offline". Ska det vara så? Om den är Online så ser man att när man startar kartor så laddas det ner ca 400 kb, är detta vad du kallar små mängder data? Kan man vara säker på att den inte laddar ner mer data än detta? Ska den stå online eller offline? Ställer man den offline så frågar programmet flera gånger efter kopplingspunkt och man får välja "3mms". är detta riktigt?
Konstigt att du inte kan välja en GPRS punkt från 3? Har du inte en sådan kopplingspunkt iunder nätverksdestinationer? Om du har trådlösa kopplingspunkter inlaggda i mobilen så ha dem som prio 1 under "internet" se min screenshoot Ang kartprg så ska du då kunna välja kopplingspunkt "internet" som jag gjort om du kollar min bild nedan. Jag har laddat ner V3.06 av kartprg som finns under denna länk på Nokia Beta Labs, rekommenderas varmt, där finns massa annat godis som Nokia jobbar med och som ev kan bli standardapps framöver: Länk
Redigerat av big_swede70, 18 January 2011 - 17:25.
Postad 18 January 2011 - 17:29
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
En screenshoot från Nokia Maps V3.06... Klart lätt att jobba i och navigera med. Letade upp ett bra cafe' med roligt namn... 
Även 3-d byggnader har utökats i senaste versionen. Följ anvisningarna när ni tar ner denna beta version för man måste ominstallera alla kartor via OVI Suite eller direkt via mobilen om du har Wlan tillgänligt. Sverigekartorna är numer på ca 170mb
Redigerat av big_swede70, 18 January 2011 - 17:36.
Postad 18 January 2011 - 17:41
mathiaslindqvist
-
mathiaslindqvist
-
Användare
-
-
138 inlägg
Konstigt att du inte kan välja en GPRS punkt från 3? Har du inte en sådan kopplingspunkt iunder nätverksdestinationer? Om du har trådlösa kopplingspunkter inlaggda i mobilen så ha dem som prio 1 under "internet" se min screenshoot
Ang kartprg så ska du då kunna välja kopplingspunkt "internet" som jag gjort om du kollar min bild nedan. Jag har laddat ner V3.06 av kartprg som finns under denna länk på Nokia Beta Labs, rekommenderas varmt, där finns massa annat godis som Nokia jobbar med och som ev kan bli standardapps framöver: Länk
Har sådan kopplingspunkt nu ...laddade ner inställningar igen från 3. Så nu har jag jobbets och mitt hem wlan som prio 1 och 2 och "3" som nummer 3. Men ..ser på era bilder att den laddar några futtiga kb... starta just kartor och den ladda ner 406 kb. Tycker det verkar mkt... EDIT: Varför frågar den efter nätverksanslutning när jag startar kartor? sitter på wlan nu och får frågan ....har att välja mellan 3 och 3mms
Redigerat av mathiaslindqvist, 18 January 2011 - 17:55.
Postad 18 January 2011 - 17:48
KniveN
-
KniveN
-
Användare
-
-
135 inlägg
Så du anser att jag inte behöver ha snabb tillgång till SL? Med motiveringen att?
Precis min poäng, du skriver om en massa saker som bara berör dig och ingen annan och sen så tycker du att det ska diskuteras...
Postad 18 January 2011 - 18:05
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Har sådan kopplingspunkt nu ...laddade ner inställningar igen från 3. Så nu har jag jobbets och mitt hem wlan som prio 1 och 2 och "3" som nummer 3.
Men ..ser på era bilder att den laddar några futtiga kb... starta just kartor och den ladda ner 406 kb. Tycker det verkar mkt...
EDIT: Varför frågar den efter nätverksanslutning när jag startar kartor? sitter på wlan nu och får frågan ....har att välja mellan 3 och 3mms
Fråga2: Kom inte ihåg ifall originalversionen V3.04 bara stödde kopplingspunkter men i min V3.06 så kan jag välja mellan grupper och då innefattar det ju allt du har lagt under resp grupp tex "internet" Fråga1: Kan ju vara så att din mobil inte "ser" dina nedladaddade kartor som skall ligga under mappen "citices" i massminnet. Därför tar den ner några 100kb när den positionerar sig.. Bästa är att koppla upp mobil med USB mot dator och deleta alla kartor unde Nokia Map Downloader i OVI Suite och sen ta ner de senaste kartorna för Sverige ( och andra länder om du vill), då läggs allt rätt och du har garanterat de senaste kartorna i mobilen.. E du med?
Redigerat av big_swede70, 18 January 2011 - 18:18.
Postad 18 January 2011 - 18:11
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Kom på annan oviktig sak..
Glöm inte välja "internet" som standardanslutning i mobilen oxå, se bild
Redigerat av big_swede70, 18 January 2011 - 18:15.
Postad 18 January 2011 - 18:36
daniel.l
-
daniel.l
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Precis min poäng, du skriver om en massa saker som bara berör dig och ingen annan och sen så tycker du att det ska diskuteras...
Nu behöver inte samtliga forummedlemmar diskutera mina problem, det vore väl konstigt att kräva. Men det är väl det forum egentligen är till för? Fråga efter lösningar på problem etc? Då förstår jag tyvärr inte denna enkelriktade kritik mot mig? Är många här inne som frågar vad man skall ha för inställningar till ditten och datten, men detta menar du inte då skall diskuteras? För det berör ju bara han/hon som skrivit det.
Redigerat av daniel.l, 18 January 2011 - 18:38.
Postad 18 January 2011 - 18:48
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Någon som provat kompassen i Nokia Maps och upptäckt följande:
Man aktiverar kompassen genom trycka på ikonen nere i vä hörnet och följa anvisningarna. Den måste ju va aktiverad (grön) om du inte har en rutt aktiverat och man vill att kartorna skall "svänga" med när du kör.
Mitt problem är att när jag aktiverar kompassen och sen börjar köra så följer kartan med jättefint tills farten ökat lite då ställer sig kompassen mot norr och kartan slutar "svänga med".
Jag har ju V3.06 på kartprogrammet, någon som testat med originalversionen 3.04 och har samma problem?
Redigerat av big_swede70, 18 January 2011 - 18:50.
Postad 18 January 2011 - 19:51
Amor
-
Amor
-
Användare
-
-
116 inlägg
Konstigt att du inte kan välja en GPRS punkt från 3? Har du inte en sådan kopplingspunkt iunder nätverksdestinationer? Om du har trådlösa kopplingspunkter inlaggda i mobilen så ha dem som prio 1 under "internet" se min screenshoot
Ang kartprg så ska du då kunna välja kopplingspunkt "internet" som jag gjort om du kollar min bild nedan. Jag har laddat ner V3.06 av kartprg som finns under denna länk på Nokia Beta Labs, rekommenderas varmt, där finns massa annat godis som Nokia jobbar med och som ev kan bli standardapps framöver: Länk
Hur kommer du till bild 2? Har letat överallt..
Postad 18 January 2011 - 19:57
mathiaslindqvist
-
mathiaslindqvist
-
Användare
-
-
138 inlägg
håller på o meckar som tusan, raderat alla kopplingspunkter och ska börja om från början...
När jag startar kartor vill den jag ska definera kopplingspunkt och föreslår bara 3mms (har raderat allt. dock ej denna).
Denna "3mms" finns ingenstans och jag kan inte radera den. Den är liksom borta under kopplingspunkter men ändå föreslår telefonen den ..likadant under inställningar för mms, där föreslås den också. Snälla hur får jag bort den?!?!
Postad 18 January 2011 - 20:11
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Hur kommer du till bild 2? Har letat överallt..
Under inställningar i själva kartprogrammet.. Men jag har ju beta versionen så vet inte om det ser likadant ut i original version..
Postad 18 January 2011 - 20:18
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
håller på o meckar som tusan, raderat alla kopplingspunkter och ska börja om från början...
När jag startar kartor vill den jag ska definera kopplingspunkt och föreslår bara 3mms (har raderat allt. dock ej denna).
Denna "3mms" finns ingenstans och jag kan inte radera den. Den är liksom borta under kopplingspunkter men ändå föreslår telefonen den ..likadant under inställningar för mms, där föreslås den också. Snälla hur får jag bort den?!?!
Hej du har PM från mig.. Ang mms punkten så har det visat sig att N8 döljer den gruppen så ja vet inte hur du ska kunna radera den kopplingspunkten faktiskt. Tele2s mms däremot lägger sig under okategorisade men tex telenor döljer sig oxå när man tar ner den. Har inte forskat djupare i det. Over and out. Nu dags lägga lilltösen..
Postad 18 January 2011 - 20:20
sturebyking
-
sturebyking
-
Användare
-
-
124 inlägg
Jag tror att du ska gå in på 3s hemsida och skicka nya inställningar till ditt nummer. /O
Postad 18 January 2011 - 20:37
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Har du senaste ovi suite? annars kan du ladda ner den här : http://betalabs.nokia.com/
Verkar vara nåt server kaos, tar för evigt innan nåt händer och sen får jag i alla fall medd att uppdateringen misslyckades. Antar att många uppdaterar.
Ja det ska bli intressant att se hur Nokia fixar uppdatering 1.1 som väger in på 130 till 170MB, då de hade kapacitetsproblem med den här videouppdateringen på 1MB.
Postad 18 January 2011 - 20:50
daniel.l
-
daniel.l
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Hyfsat bra första intryck, pillat lite med de grundläggande inställningarna. Har lite problem med kopplingspunkter genom mailen men ska pilla lite mer ikväll innan jag överöser med frågor.
Out!
Postad 18 January 2011 - 21:11
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Under inställningar i själva kartprogrammet.. Men jag har ju beta versionen så vet inte om det ser likadant ut i original version..
Vad har du för version egentligen? 3.06 har varit skarp ett par veckor. Den jag har installerad föreslog Ovi Suite för mig, version 3.06 10wk46b01. På Beta Labs fanns en 3.06 10wk50b03. Vet inte hur stora skillnaderna är mellan dem, men de kan inte vara allt för stora.
Postad 18 January 2011 - 21:18
hemtman
-
hemtman
-
Användare
-
-
105 inlägg
Ja det ska bli intressant att se hur Nokia fixar uppdatering 1.1 som väger in på 130 till 170MB, då de hade kapacitetsproblem med den här videouppdateringen på 1MB.
Kan det verkligen stämma 130MB? Läste lite om den och verkar inte vara nåt specielt. "PR1.1 will NOT bring any UI adjustments, just improvements to stability and speed" "the improvements noticed so far is speed, smoother animations and a new wifi symbol." Kan det vara 2.0 som är 130Mb?
Postad 18 January 2011 - 21:19
Jonrad89
-
Jonrad89
-
Användare
-
-
114 inlägg
Har lite frågor ang ovi maps.
Kör ju "original" nu men funderar lite på 3.06'an.
Vill göra rätt från början så inget strular sen-
Ska jag avinstallera kartorna och ovi maps innan jag börjar installera 3.06 eller är det bara köra på så 3.06 och dom nya kartorna skriver över det gamla?
Från ovi store så finns ju flera ovi map's men ingen som säger riktigt vilken version, så jag antar att 3.06 bara finns att ladda hem från betalab's?
Postad 18 January 2011 - 21:31
kafferast
-
kafferast
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
kan man välja bilder till bokmärken (websidor) som ligger sparade på hemsidorna?
Postad 18 January 2011 - 22:54
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Har lite frågor ang ovi maps.
Kör ju "original" nu men funderar lite på 3.06'an. Vill göra rätt från början så inget strular sen-
Ska jag avinstallera kartorna och ovi maps innan jag börjar installera 3.06 eller är det bara köra på så 3.06 och dom nya kartorna skriver över det gamla?
Från ovi store så finns ju flera ovi map's men ingen som säger riktigt vilken version, så jag antar att 3.06 bara finns att ladda hem från betalab's?
Skrev några rader upp att 3.06 fanns som update för mig i Ovi Suite, om du inte har den där finns den här http://store.ovi.com/content/33780Du behöver inte avinstallera något innan.
Redigerat av trixeo, 18 January 2011 - 22:54.
Postad 18 January 2011 - 23:10
Unregistered31511
-
Unregistered31511
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
Kan det verkligen stämma 130MB? Läste lite om den och verkar inte vara nåt specielt.
"PR1.1 will NOT bring any UI adjustments, just improvements to stability and speed"
"the improvements noticed so far is speed, smoother animations and a new wifi symbol."
Kan det vara 2.0 som är 130Mb?
Ja 1.1 är i stort sett inget som syns. "So, if we go by size, then the update might be 131 mb to 175 mb, though I am really naive about these firmware things. May be some experts could take a hint out of it."
Postad 18 January 2011 - 23:22
big_swede70
-
big_swede70
-
Forumräv
-
-
913 inlägg
Vad har du för version egentligen? 3.06 har varit skarp ett par veckor. Den jag har installerad föreslog Ovi Suite för mig, version 3.06 10wk46b01. På Beta Labs fanns en 3.06 10wk50b03. Vet inte hur stora skillnaderna är mellan dem, men de kan inte vara allt för stora.
Jag har beta l versionnr som du skriver.. Har alltid provat deras när de dyker upp nya där.. Kan du testa om din kompass lägger av när du får upp fart i bil med. Kanske är så att kompass funktionen bara ska användas till gånghastiget? Men det hoppas jag inte för då har de tagit 2steg bakåt..
Postad 18 January 2011 - 23:56
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Jag har beta l versionnr som du skriver.. Har alltid provat deras när de dyker upp nya där.. Kan du testa om din kompass lägger av när du får upp fart i bil med. Kanske är så att kompass funktionen bara ska användas till gånghastiget? Men det hoppas jag inte för då har de tagit 2steg bakåt..
Har inte bil själv men kör ibland i jobbet, dock inte på ett par dagar. Om jag kommer ihåg då ska jag kolla.
Postad 19 January 2011 - 06:24
kafferast
-
kafferast
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
när jag skickat ett sms från ovi store och klickar på länken så är "OK" alternativet blankt. jag kan inte öppna länken i sms:et. Har antagligen pillat på någon inställning.
Någon som vet hur jag löser detta?
Postad 19 January 2011 - 15:50
sammy75
-
sammy75
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Kan det verkligen stämma 130MB? Läste lite om den och verkar inte vara nåt specielt.
"PR1.1 will NOT bring any UI adjustments, just improvements to stability and speed"
"the improvements noticed so far is speed, smoother animations and a new wifi symbol."
Kan det vara 2.0 som är 130Mb?
Om man nu måste ladda ner hela fw igen så är det mer...den man har nu installerad ligger på 172MB och med mass minne över 1GB..men den ska man nog inte behöva ha igen...den nya PR 1.1som inte e officiell ligger på 175MB..får se hur dom löser det,måste bli någon dags förskjutning,alla kan inte ladda ner samtidigt,då kraschar servrarna..
Postad 19 January 2011 - 16:08
spectrum50
-
spectrum50
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Hur är det med laddningen, fått vissa indikationer att det inte går att ladda telefonen genom Micro-USB som det går att göra med min nuvarande N85, stämmer detta?
Postad 19 January 2011 - 16:31
clopzy
-
clopzy
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hur är det med laddningen, fått vissa indikationer att det inte går att ladda telefonen genom Micro-USB som det går att göra med min nuvarande N85, stämmer detta?
Jo då det går bra. Den laddar via microUSB kabeln som kom med till telefonen när den är anslutet till datorn. Min förra telefon var en N86:a och den laddades genom microUSB och jag kan använda den gamla laddaren till N8:an utan problem. Både N8:ans egen laddare och N86:ans USB laddare laddar batteriet med en fart av ca 6W. Jag har provat att ladda med båda samtidigt men det laddar ändå bara med 6W så man tjänar inget på att ladda med två laddare samtidigt. Jag har läst nånstans att det inte funkar med alla olika sorters USB-laddare men jag tror det funkar med de flesta.
Postad 19 January 2011 - 16:47
spectrum50
-
spectrum50
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Tackar för svaret, då är det bryderiet iallafall bortblåst.
Postad 19 January 2011 - 20:18
hemtman
-
hemtman
-
Användare
-
-
105 inlägg
Lite novis när det gäller n8:an, så skulle behöva lite hjälp med en sak. Såg på youtube att man kan speeda upp sin nokia webläsare, jaaa vet att jag är den sista som använder den.
D jag undrar över är vad är det man stänger av?
Inställningar, allmänna, java/ECMA-skript skulle avaktiveras, vad är det man stänger av? Man märker ju att nåt händer eftersom den laddar sidorna snabbare.
Postad 19 January 2011 - 21:45
Amor
-
Amor
-
Användare
-
-
116 inlägg
Vad va det som skulle vara bra med den nya uppdateringen? Min har börjat hänga sig och lagga nåt fruktansvärt efter uppdateringen. Den funkade perfekt utan några som helst tendenser till något sånt innan uppdateringen. Vissa appar har även börjat bete sig konstigt, å,ä,ö försvinner t.ex. från både Salong Betongs blogg och från aftonbladet. Vad ska man göra?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|