Postad 04 November 2015 - 16:45
Postad 04 November 2015 - 16:49
Mod får gärna ta bort ovanstående inlägg, det är ju politik. Mitt svar på inlägget (inget personangrepp eller något) blev nämligen borttaget... Verkar märkligt att lämna kvar ett politiskt inlägg men ta bort ett annat?
Min första kommentar togs också bort. Men ta gärna även bort +/- inlägget #3601 då det kommer att trigga flera inlägg.
Postad 04 November 2015 - 17:10
+ Ps4:an kommer med all sannolikhet imorgon
+ Är ledig tills fredag.
+ Har börjat gå promenader på daglig basis igen.
- Inget idag.
Postad 04 November 2015 - 17:17
Modererandet ter sig i vanlig ordning en smula ologiskt. En gissning är väl dock att inlägget vi reagerade på var "on topic" då det var vederbörandes peronliga "dagens plus och minus".Mod får gärna ta bort ovanstående inlägg, det är ju politik. Mitt svar på inlägget (inget personangrepp eller något) blev nämligen borttaget... Verkar märkligt att lämna kvar ett politiskt inlägg men ta bort ett annat?
Postad 04 November 2015 - 17:24
Mod får gärna ta bort ovanstående inlägg, det är ju politik. Mitt svar på inlägget (inget personangrepp eller något) blev nämligen borttaget... Verkar märkligt att lämna kvar ett politiskt inlägg men ta bort ett annat?
På vilket sätt är det politik? Handlar ju bara om mina tankar kring giriga nöjesfältschefer samt om omänskliga kommentarer på Facebook. Se länk i inlägget ovan.
Redigerat av MrSpokk, 04 November 2015 - 17:28.
Postad 04 November 2015 - 17:28
ALLT är politiskt... ![]()
Kan lägga till ett minus: Vet inte vad jag ska äta till middag.
Postad 04 November 2015 - 17:44
- Varför är det inte självklart?
- Människor som gärna demonstrerar men mindre gärna bidrar till det samhälle hjälpen förväntas komma ifrån
- Idioter som tycker det är en bra ide att elda upp flyktingförläggningar
Postad 04 November 2015 - 17:49
Min med...Min första kommentar togs också bort. Men ta gärna även bort +/- inlägget #3601 då det kommer att trigga flera inlägg.
+ falukorv till middag ftw!
Redigerat av Zartok, 04 November 2015 - 17:49.
Postad 04 November 2015 - 17:49
+ är igång på rigtigt med uppsatsen
+ lägenheten såld
+ adventure time är igång igen
+ att jag slapp uppleva ilskan som jag känner på mig hade infunnit sig ifall jag hade hunnit läsa Kamuis första kommentar ![]()
+ ny förstärkare på väg hit
bara plus idag ![]()
Postad 04 November 2015 - 17:56
+Att Tarzan_91 fick känna lite glädje
+Malmö
-Inget idag
Postad 04 November 2015 - 18:22
+ Falukorv igår, hemgjorda hamburgare idag, med jättegoda Max-brödet.
Postad 04 November 2015 - 18:58
+ gott om falukorvsvänner här!
själv hade jag inte ätit falukorv på flera år innan idag, tanten vägrar äta det, varpå jag inte har käkat det heller. men ikväll så small det ordentligt. mums! ![]()
Postad 04 November 2015 - 20:36
För att inte tala om ugnsgratinerad falukorv med tomat, senap, lök ost osv..... ![]()
Postad 04 November 2015 - 22:07
På vilket sätt är det politik? Handlar ju bara om mina tankar kring giriga nöjesfältschefer samt om omänskliga kommentarer på Facebook. Se länk i inlägget ovan.
Det är politik såtillvida att du i inlägget tar ansats i, och alltså påstår, att samtliga är flyktingar. Det är en politisk åsikt du yttrar alltså.
Postad 04 November 2015 - 22:37
Lite politik, men är det en vanlig åkomma hos vänsterpartister att det andra säger inte går in oavsett hur många gånger man upprepar sig? Dagens debatt om åldersbestämning av flyktingar fick mig att undra om vänstertanten hade alla hästar hemma.
Detta var alltså dagens minus.
Redigerat av laddie15, 04 November 2015 - 22:49.
Postad 04 November 2015 - 22:39
Korven är bara en dålig ursäkt till att få stuva makaroner.....
dagens
+ rutiner satta med familjen gällande hur fan vi ska plocka undan efter oss
- kommer bara hålla i två dagar... inklusive idag.
Postad 05 November 2015 - 00:04
Ris och korv stroganoff av falukorv är fint också. Vaggeryds falukorv ska det vara ![]()
Postad 05 November 2015 - 00:17
+ Paketet jag beställde är på väg ![]()
+/- Ännu en natt vaken framför burken.
- Min Cambridge DacMagic XS har gått sönder efter 5 månaders användning, till viss del.
J_vligt stor skillnad bara, på Falukorv och riktig Falukorv från Vaggeryds Chark ![]()
Detta påminner en del om när Forrest Gump skaffar sig en räktrålare där allt är gjort på räkor ![]()
![]()
Postad 05 November 2015 - 07:38
Någon dag hoppas jag att folk förstår och respekterar det jobb vi utför. Vila i frid.
http://www.aftonblad...icle21706379.ab
Postad 05 November 2015 - 07:41
- En kollega miste livet i natt!
Någon dag hoppas jag att folk förstår och respekterar det jobb vi utför. Vila i frid.
Finns många av oss som uppskattar ert jobb och som har stor förståelse för hur er arbetssituation ser ut. Det är väl mest Sveriges Radio-hipsters och svenska ståuppkomiker som klagar, men dessa pappskallar ska man inte lyssna på ändå. Kämpa på!
Postad 05 November 2015 - 07:43
Finns många av oss som uppskattar ert jobb och som har stor förståelse för hur er arbetssituation ser ut. Det är väl mest Sveriges Radio-hipsters och svenska ståuppkomiker som klagar, men dessa pappskallar ska man inte lyssna på ändå. Kämpa på!
👍🏻
Postad 05 November 2015 - 08:15
Tragiskt. Jag har full respekt för polisens jobb även om jag ibland kan tycka att man prioriterar konstigt.
Sen undrar jag däremot om polisen får tillräckligt med körutbildning?
Det händer ju rätt ofta att poliser överskattar sin förmåga i bilen samtidigt som de har svårt att backa av ibland vid höghastighetsjakter.
Postad 05 November 2015 - 08:27
Tragiskt. Jag har full respekt för polisens jobb även om jag ibland kan tycka att man prioriterar konstigt.
Sen undrar jag däremot om polisen får tillräckligt med körutbildning?
Det händer ju rätt ofta att poliser överskattar sin förmåga i bilen samtidigt som de har svårt att backa av ibland vid höghastighetsjakter.
Vi har en bra utbildning när det gäller bilkörning. Hantering av fordon i låg hastighet samt hög mm. Jag kan inte nämna en kollega som inte har full koll på våra utryckningsfordon vare sig det handlar om lågfarts eller högfartsmanövrering.
I detta fall vet jag inte detaljerna kring vad som orsakat olyckan varpå jag inte kommer kommentera något kring det.
Jobbade i natt och fick reda på olyckan på annat sätt än via media. Hemskt tragiskt, en klump i magen nu när man skall gå och lägga sig.
Postad 05 November 2015 - 08:43
- Olyckan i natt
Redigerat av Zartok, 05 November 2015 - 08:47.
Postad 05 November 2015 - 12:08
Riktigt tragiskt ![]()
Min respekt har ni som faktiskt jobbar,många gånger med livet som insats för att vi vanligt folk ska känna oss trygga i en tid där buset t.o.m börjat kasta skarpa handgranater mot polis o allmänhet förutom dagliga skjutningar etc...
Ni gör dock ett fantastiskt jobb med tanke på förutsättningarna/oviljan hos politiker att inse allvaret.
Redigerat av robert293, 05 November 2015 - 12:11.
Postad 05 November 2015 - 12:17
- nattens tragik!
- nu är mörkret här, mörkt när man går till jobbet, mörkt när man går hem.
+ man har tur som jobbar på ett tryggt ställe iaf. :9
+ korvstroganoff, tror det är den enda rätten som går att tillaga ok i Microvågsugn.
Postad 05 November 2015 - 12:29
Har mycket stor respekt för Svensk Polis, vars arbetssituation ofta är närmast hopplös. Att hålla lugnet när glåporden och stenarna haglar är inte mindre än en bedrift. Att gripa yrkesförbrytare bara för att se dem släppta någon timme senare. Nej fyfan, all repekt till dessa kämpar med änglars tålamod.
Fruktansvärt tragiskt att en människa mist livet, och känns inte klockrent att i detta läge komma med kritik. Men ickedestomindre, statistiken är vad jag förstår ganska negativ vad gäller polisens körskicklighet / omdöme i trafiken.
Att kvinnan i detta fallet mist livet är ju liksom facit på att något gått hemsk galet.
Postad 05 November 2015 - 12:35
Jag kan inte nämna en kollega som inte har full koll på våra utryckningsfordon vare sig det handlar om lågfarts eller högfartsmanövrering.
Nu är det inte meningen att starta ett bråk med dig, men det där synar jag.
Det tar lååång tid att lära sig att hantera höga farter bra, olika väglag, olika bilar, olika däck, olika miljöer, ljusförhållanden m.m. m.m.
Har själv haft övertro till min egen förmåga ibland trots en hel del övning på konbanor, bana osv och vet hur lätt det är att göra misstag.
Med lite adrenalin i kroppen så ökar bara risken för fel.
Att en nyligen examinerad polis med något/några år på nacken skulle ha "full koll" gäller knappast alla.
+Får gå hem snart, skönt att jobba förmiddag.
Fruktansvärt tragiskt att en människa mist livet, och känns inte klockrent att i detta läge komma med kritik. Men ickedestomindre, statistiken är vad jag förstår ganska negativ vad gäller polisens körskicklighet / omdöme i trafiken.
Nog är det ett trist tillfälle att diskutera detta, men samtidigt så tycker jag att man ska bemöta "osanningar" (enligt mig) att alla poliser är väldigt skickliga bakom ratten efter deras studier. De är människor som alla andra, där även skickligheten bakom ratten är väldigt olika.
Postad 05 November 2015 - 13:27
Nu är denna tråden ingen direkt diskussionstråd utan en tråd där man kan lista dagens plus och minus.
Inga jättesvåra premisser att leva upp till tycker jag men trots flertalet tillrättavisningar från våran sida, moderering och diverse andra åtgärder så väljer en del att totalt ignorera detta.
Tråkigt tycker jag och säkerligen en hel del av de medlemmar som håller sig till reglerna för tråden.
För att visa min tacksamhet mot de som inte klarar av att hålla sig i skinnet så låser jag härmed tråden och så får vi tas oss en funderare på hurvida den ska öppnas igen eller ej.
Ha en fortsatt trevlig dag!
Postad 09 November 2015 - 10:10
Vi har beslutat oss för att öppna denna tråden igen.
MEN, om det blir för struligt så kommer den att låsas och inte öppnas igen.
Sedan kommer samma passus som jag skrev i en annan tråd även att gälla även och på hela forumet.
För att klargöra vad som avses så kommer min text här igen:
Eftersom det tydligen inte går att hålla sig ifrån att prata politik så kommer det här en upplysning till de som inte klarar av att hålla sig i från detta ämne.
Det kommer att tas i med hårdhandskarna mot detta numera, vi kommer inte att se mellan fingrarna längre och det kommer att delas ut varningar och semestrar från forumet utan diskussion.
Den som känner för att argumentera hurvida vi har bedömt saken rätt eller för hårt kommer obevekligen att drabbas av fler varningar alternativt längre semestrar.
Vi är innerligt trötta på att försöka medla och se vad som kan vara ok att stå kvar eller ej så nu är det slut.
Ingen tolerans alls vad de gäller politik eller vad som kan uppfattas vara politik.
Tack för visad hänsyn.
Postad 09 November 2015 - 10:20
Dagens andra Plus är att det ligger ett Xbox One på posten att hämta ut inför morgondagens Fallout 4 släpp.
Postad 09 November 2015 - 10:22
+ Beställde lite kläder igår kväll och en deo så man luktar gott till veckan.
+/- Sov ganska lite i natt men får jag bara sova till kvällen så blir nästkommande dag också väldigt trevlig! ![]()
+ Min klocka jag beställde makulerades så nu återstår bara att välja ut ett alternativ och det blir nog ganska lätt.
- Solen gick ner lika fort som den kom och nu känns vädret lika trist som vilken annan dag som helst,
men, men, det kommer väl fler dagar antar jag ![]()
Postad 09 November 2015 - 10:37
+ det blev inte så farligt dock. Var i tid i gbg.
- glömde plånboken hemma
Postad 09 November 2015 - 10:48
+ den underbara skapelsen slingshot (för bänkpress, inte panga rutor) är helt otrolig! Ingen smärta i axlarna under bänkpress!
- verkar ha ätit lite väl mycket i helgen
Postad 09 November 2015 - 14:54
+ Älggryta till middag, supermustig.. ![]()
+ Fallout 4 är här!
- Bara måndag, wth.. ![]()
Postad 09 November 2015 - 15:52
+ dottern fyller fem idag!
+ snart kalas med min sida av släkten...kan bli ett minus framåt kvällen.
- fortfarande inte fått mitt Xbox One, väntar o väntar o väntar.
Postad 09 November 2015 - 18:34
+ jag blir förevigt inskriven i historieböckerna och ihågkommen på psykologprogrammet
Redigerat av Zartok, 09 November 2015 - 18:34.
Postad 09 November 2015 - 19:52
+ Också för öppnandet av denna tråden!
- Eventuella stängningen av "Veckans händelser!" ![]()
Postad 09 November 2015 - 20:00
Kom ihåg att förevigt är en lång tid, i synnerhet mot slutet+träffade kursansvariga läraren för praktiken på gymmet idag. Han sa att han ville använda mitt och min kollegas paper som referenspaper för praktikkursen.
+ jag blir förevigt inskriven i historieböckerna och ihågkommen på psykologprogrammet
Postad 09 November 2015 - 22:13
- Jo, den är nog borta. Tror ingen vågar fråga varför.+ Också för öppnandet av denna tråden!
- Eventuella stängningen av "Veckans händelser!"
+ Men denna är ju tillbaka.
Postad 10 November 2015 - 09:57
+ Orkade släpa upp två basar så att det nu är 4 st här uppe igen.
+ "Nytt" begagnat gammalt billigt stereoslutsteg till frontarna (proton aa1150)
+ Äntligen lyckats ställa in htpcn till att göra det jag vill att den ska göra
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
6 bilder
91 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?