Jag tycker att det blivit bättre med visual recoil fixen. Man träffar mycket enklare nu. Dessutom verkar dem ha fixat hitdetection till det bättre.
Jag gillar att dem tagit bort segheten när man ska börja springa etc, nu känns det lite kvickare och man känner att man faktiskt kan komma undan ibland när man blir skjuten.
Hitmarkeringen och alla inställningarna med hud etc gillar jag skarpt, även den lilla skölden som visar en spottad fiende som har defensive perken är också ett plus, dock frustrerande att se så många springa omkring med den. Nu börjar man förstå vissa frustrationer med hitmarks när man kör sniper.
Det här med Flinchningen var inget jag tänkte på men det kanske är positivt då jag brukar störa mig på det till döds i vanliga fall.
Sen har vi det här med att dem har reducerat damage på alla automatvapen. Jag vet inte riktigt om jag gillar det eller inte. Det är nice att kunna undkomma en fiendes beskjutning men samtidigt är det frustrerande att se fienden lyckas skutta undan lättare när man skjuter på dem. Dessutom räcker inte magen till som det är nu. Extended mags borde introduceras nu.