Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 April 2015 - 09:52

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3271 inlägg
  • 0

När kommer det fler HD kanaler?

När får vi en riktig musik kanal i HD? (Nä MTV är ingen musik kanal, Nä Urban är för smal)

Postad 22 April 2015 - 13:58

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

När kommer det fler HD kanaler?

När får vi en riktig musik kanal i HD? (Nä MTV är ingen musik kanal, Nä Urban är för smal)

Hej Melmac, kanaler som tillkommit på sistone är ID, H2 HD, Fox, Eurosport 2 HD (den svenska versionen), BBC Brit HD och BBC Earth. Nya kanaler brukar vara antingen HD kanaler eller Mpeg 4 kodade så en HD box behövs. För närvarande har vi ingen information om någon kommande musikkanal men följ oss gärna på Facebook: https://www.facebook...lDigitalSverige

Eller kika in på Kundservice informerar på vår hemsida: https://www.canaldig...ice-informerar/

Där brukar vi informera om nyheter och nya kanaler. Det brukar även gå ut info via fakturabilagor och tidningen Gott Om TV.

Vänligen
Micke

Postad 22 April 2015 - 19:24

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

• 1711 inlägg
  • 0

Alla BBCs TVserier (drama) är ju borta nu. De gick på BBC HD.

Herregud hur misskött Canal Digital är. Man kan ju nästan tro att TV4 har nåt finger med i spelet :-)

Det har dom
Varför har annars CD ensamrätten på Tv4 och Tv12 HD som inte viasat får sända och sedan är där ju Cmore

Postad 22 April 2015 - 21:40

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Men vad menar du med produkter som deras appar fungerar på?

Vad jag vet så skiljer sig innehållet som finns via Canal Digital Go på webben och vad som finns i apparna för iOS och Android. Man borde få tillgång till samma innehåll oavsett om man använder en av apparna på en platta eller smartphone, eller om man använder en dator som kör OSX, Win, Linux och använder tjänsten via webben.

Målet borde vara att göra tjänsten plattformsoberoende så att innehållet är det samma via både appar och webben. Nu kommer jag inte ihåg var jag läste det, men jag tror det ingår i deras plan.

Postad 22 April 2015 - 21:51

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Alla BBCs TVserier (drama) är ju borta nu. De gick på BBC HD.

Precis, men det verkar inte CD ha tänkt på. De hänvisar kanske till SVT istället som köper in många av BBC:s serier, men det är verkligen ingen ursäkt till att ta bort en kanal som BBC HD. Ni som använder facebook kan ju starta en grupp (vi som vill ha tillbaka BBC HD!). Det kanske får en effekt tillslut, speciellt om CD kunder i övriga Norden visar sitt intresse.

Postad 22 April 2015 - 21:59

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

Norrmännen visar BBC HD (GET) samt svenska Sappa. Förstår då inte varför då den togs bort. 

Postad 22 April 2015 - 22:22

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Norrmännen visar BBC HD (GET) samt svenska Sappa. Förstår då inte varför då den togs bort. 

Jag har ännu inte hittat någon mer än CD som har valt att ta bort BBC HD bara för att BBCWW lanserade två nya HD kanaler. 

Vem vet, BBCWW kanske beslutar att lansera BBC First HD i Norden, den skulle fylla upp tomrummet efter BBC HD ganska bra. Men det är inget BBCWW har pratat om än så länge.

http://en.wikipedia.org/wiki/BBC_First

Redigerat av SweX, 22 April 2015 - 22:25.

Postad 23 April 2015 - 00:26

Latmann
  • Latmann
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Blev nyfiken på detta då jag är på väg att säga upp mitt abonnemang då vi i princip inte kollar på "live-tv" längre. Ringde support som klargjorde att den HD-kanal som ingår är svt1hd. Alltså inte svt2hd (!) - tyckte även han jag pratade med var märkligt men hade inget svar varför. Själva depositionsavgiften var på ca 800 kr.

Du skrev tidigare att ni hade bl.a fiber och ville ha tips rörande tv-mottagande.

Jag har en Gitterantenn för UHF-bandet på balkongen för mottagande av DVB-T signal-- marknätet.

Tar emot med den SVT-kanalerna ( SVT 1 HD, SVT 2 HD, Kunskapskanalen , Barn&24, samt TV4 HD, TV6,

TV Finland....utan abonnemang--gratiskanalerna.

Jag bor en våning upp, har 7km till sändarmasten. Har antennen uppsatt på balkongväggen riktad ut mot

ingenstans.

Antennen ger för TV4 och TV6 full signalkvalitet samt full signalstyrka.

För SVT kanalerna ges full signalkvalitet samt 70% i signalstyrka. ( OBS detta gäller hos mig )

Antennen kostar 299 kr och fungerar utmärkt. Rekommenderas.

http://www.jula.se/c...lantenn-928040/

Redigerat av Latmann, 23 April 2015 - 01:01.

Postad 26 April 2015 - 16:20

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0

Någon mer som fått hem erbjudande om att köpa den "vita boxen för 499:- (+frakt...) i brevlådan?

Morsan kom nämligen förbi idag och undrade om det var en bra deal. Erbjudandet kom tidigare i veckan och gällde tom 27/4 och kom antagligen pga att en av deras mottagare är den första HD-boxen som man nu inte längre får använda pga att CD vill erbjuda bättre support...

På hemsidan står det dock ingenting om detta så man är tvungen att skicka en talong via snigelpost med signaturen fullt synlig istället för att som ett seriöst bolag med fungerande IT-struktur erbjuda detta erbjudande via "Mina Sidor".

Hur tänker CD? Är dom dumma i huvudet på riktigt eller vill de göra sig av med så många kunder som möjligt? Skulle vara intressant att veta vem som kom på utformningen av erbjudandet och ta reda på vad som försiggår i den hjärnan.

Postad 26 April 2015 - 16:34

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Canal Digitals hemsida är inte känd för att vara flexibel, det vill säga kampanjer brukar inte alltid slå igenom där. Speciellt inte kampanjer riktade mot enskilda kundgrupper. Borde synas under "mina erbjudanden" men men..

Din mamma kan dock säkerligen ringa till Canal Digital och därigenom bekräfta ett köp.

Postad 26 April 2015 - 21:37

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Thor 7 är nu i rymden, efter en lyckad uppskjutning 

Postad 27 April 2015 - 15:55

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Kanalerna Star! och Showtime kommer att läggas ner i juli månad 

Postad 27 April 2015 - 17:12

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1989 inlägg
  • 1

Sååå synd!!  *Ironi å det grövsta* :P

Postad 27 April 2015 - 19:35

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

Kanalerna Star! och Showtime kommer att läggas ner i juli månad 

Men vad kommer i stället? Ser inget om kanalbyten på CD:s hemsida.

Postad 27 April 2015 - 22:45

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Även Silver skulle väl försvinna och dom skulle satsa mer på dom andra nuvarande kanaler som TNT och CNN bla.

Sen läggs dom ju inte riktigt ner drar sig bara ur nordiska marknaden.

Showtime finns ju kvar t.ex. i USA.

Redigerat av Leatherface, 27 April 2015 - 22:50.

Postad 28 April 2015 - 05:59

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Men vad kommer i stället? Ser inget om kanalbyten på CD:s hemsida.

Det är upp till CD att se över vad dom skulle kunna ta in istället, det är alltså inte CD som väljer att ta bort kanalerna ur utbudet, utan Turner Nordic som väljer att lägga ner några av deras kanaler i norden för att satsa mer på dom kanaler som de väljer att ha kvar.

Ungefär samma situation som när ESPN-kanalerna försvann, inte CD:s beslut utan beslut från ägarna.

Fast Showtime-kanalerna i USA har väl ingen relation till Showtime-kanalen här i norden som är en filmkanal från Turner Nordic. I USA konkurrerar väl Showtime (CBS) med HBO (Time Warner).

Redigerat av SweX, 28 April 2015 - 06:11.

Postad 28 April 2015 - 12:15

Vigilante
  • Vigilante
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
TV10 kanske??

Postad 28 April 2015 - 12:26

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

För mig som konsument är det ointressant vems beslut det är om att ta bort eller lägga till kanaler. Det intressanta är varför man inte informerar oss konsumenter om detta i tid. Om min favoritkanal var Star och det var skillnaden mellan Viasat och CD skulle jag bli förbannad om man informerade i juni och tog bort den i juli när man har tre månaders uppsägningstid. 

Postad 28 April 2015 - 19:24

Gimbal
  • Gimbal
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Hjälp.

Har beställt ett tvillingabonnemang och fått hem en vit box (likadan som den jag redan hade) och ett kort. Det borde vara en smal sak att installera själv tänkte jag. Parabol och den första boxen blev installerad av någon utskickad från CD och det fungerar bra.

Jag skaffade en splitter med DC-pass och monterade på inkommande kabel från LNB av typ FR8-Q52 (hittar nästan ingen info om det huvudet men jag antar att det klarar single cable eftersom det även står "one cable LNBF" på den).

Går jag sedan in på antenninställningar i boxen och väljer "single cable LNB" så får jag 100% styrka på den översta stapeln men inget på den undre, oavsett vald "kanal". (är inte hemma nu så jag kan inte beskriva menyerna exakt utan får improvisera ur minnet). Samma sak om jag tar bort splittern och kör direkt på kabeln med en box. Inget utslag på den undre stapeln om jag väljer single cable, fullt utslag om jag väljer unversal cable, men då fungerar det förstås inte med två boxar. 

Vad gör jag för fel?

Postad 28 April 2015 - 21:12

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

För mig som konsument är det ointressant vems beslut det är om att ta bort eller lägga till kanaler. Det intressanta är varför man inte informerar oss konsumenter om detta i tid. Om min favoritkanal var Star och det var skillnaden mellan Viasat och CD skulle jag bli förbannad om man informerade i juni och tog bort den i juli när man har tre månaders uppsägningstid. 

En gissning kan ju vara att dom försöker få E! istället som ersättning.

Själv tycker jag det är synd att Showtime och Silver försvinner och hade gärna sett en HD kanal av Showtime istället.

Kanske man får se en HD kanal av TNT istället då dom pratar om satsa mer på sina andra kanaler.

Redigerat av Leatherface, 28 April 2015 - 21:13.

Postad 28 April 2015 - 21:35

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

Hjälp.

Har beställt ett tvillingabonnemang och fått hem en vit box (likadan som den jag redan hade) och ett kort. Det borde vara en smal sak att installera själv tänkte jag. Parabol och den första boxen blev installerad av någon utskickad från CD och det fungerar bra.

Jag skaffade en splitter med DC-pass och monterade på inkommande kabel från LNB av typ FR8-Q52 (hittar nästan ingen info om det huvudet men jag antar att det klarar single cable eftersom det även står "one cable LNBF" på den).

Går jag sedan in på antenninställningar i boxen och väljer "single cable LNB" så får jag 100% styrka på den översta stapeln men inget på den undre, oavsett vald "kanal". (är inte hemma nu så jag kan inte beskriva menyerna exakt utan får improvisera ur minnet). Samma sak om jag tar bort splittern och kör direkt på kabeln med en box. Inget utslag på den undre stapeln om jag väljer single cable, fullt utslag om jag väljer unversal cable, men då fungerar det förstås inte med två boxar. 

Vad gör jag för fel?

Single Cable kräver en annan sorts LNB, en Unicable. Det du har är en Universal Single LNB och används om man enbart har en mottagare. Du får antingen skaffa en Twin LNB och dra två kablar eller en Unicable om du vill ha en kabel in till huset. Men jag skulle kontakta CD och fråga varför de inte skickade med en Quad LNB såsom de gör när man köper boxarna med två ingångar, 

http://www.satpro.se...&div=104&show=1

http://www.cableworl...l-lnb-huvud.asp

Redigerat av Huddingebo, 28 April 2015 - 21:36.

Postad 28 April 2015 - 22:02

Gimbal
  • Gimbal
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Single Cable kräver en annan sorts LNB, en Unicable. Det du har är en Universal Single LNB och används om man enbart har en mottagare. Du får antingen skaffa en Twin LNB och dra två kablar eller en Unicable om du vill ha en kabel in till huset. Men jag skulle kontakta CD och fråga varför de inte skickade med en Quad LNB såsom de gör när man köper boxarna med två ingångar, 

http://www.cableworl...l-lnb-huvud.asp

Tack för svar.

Så "Single cable" kräver en "unicable LNB" och inte "universal single LNB", snacka om snurrigt när man kliver in som ny på området.

Men den LNB'n jag har (FR8-Q52) har ju tre utgångar. Två till väster och en till höger, där jag då trodde att de två till vänster var om man körde två kablar, och den till höger var en kombinerad "single cable".

Men så är det alltså inte? Den funkar inte till ett tvillingabonnemang?

Jag vill helst bara ha en kabel från parabolen. Jag har ju redan en dragen, och att dra en till parallellt känns ju helt bakvänt. Så då är det alltså en unicable LNB jag ska ha. ?

Postad 28 April 2015 - 22:16

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1255 inlägg
  • 0

Nu vet jag inget om ditt lnb men en snabb googling ger en massa träffar på single cable lnb, så det kan möjligen vara rätt. Dock så talar det faktum att du använt inställningen universal cable mot att ditt lnb ska fungera.

Ett enkelt test är att dubbellkolla inställningarna för user band i boxarna

Om de har samma så blir det konflikt och kass signalkvalitet. Om de har olika så är det nog ett nytt lnb som gäller...

Postad 29 April 2015 - 07:38

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Någon mer som fått hem erbjudande om att köpa den "vita boxen för 499:- (+frakt...) i brevlådan?

Morsan kom nämligen förbi idag och undrade om det var en bra deal. Erbjudandet kom tidigare i veckan och gällde tom 27/4 och kom antagligen pga att en av deras mottagare är den första HD-boxen som man nu inte längre får använda pga att CD vill erbjuda bättre support...

På hemsidan står det dock ingenting om detta så man är tvungen att skicka en talong via snigelpost med signaturen fullt synlig istället för att som ett seriöst bolag med fungerande IT-struktur erbjuda detta erbjudande via "Mina Sidor".

Hur tänker CD? Är dom dumma i huvudet på riktigt eller vill de göra sig av med så många kunder som möjligt? Skulle vara intressant att veta vem som kom på utformningen av erbjudandet och ta reda på vad som försiggår i den hjärnan.

Klart hon "får" fortsätta använda den boxen om hon vill, det hela handlar troligen om att hennes boxen inte klarar MPEG4. Istället för att säga att CD är dumma i huvudet så applåderar jag, för dessa brev borde skickats ut till berörda kunder för länge sedan! Även om de kunde skickat ut dessa brev och skrivit på hemsidan lite tidigare så att alla som har C More hinner få sina nya boxar.

Om du idag har en box som inte kan visa HD kommer du efter den 5 maj inte längre kunna ta emot kanalerna C More Hockey, C More Fotboll och C More Live 2-4.

Har du en gammal HD-box (Sagem ITSD81 HD) kommer du också att påverkas av förändringarna, då C More Hockey och C More Fotboll endast kommer att sändas i MPEG4

- ett format som den gamla HD-boxen inte kan ta emot.

https://www.canaldig...en-gammal-box1/

https://www.canaldigital.se/1box

Eftersom att din box är av äldre modell klarar den inte av att ge dig tillgång till alla kanaler, tjänster och funktioner som ingår i ditt abonnemang. Vi vill givetvis att alla våra kunder ska ha den bästa tv-upplevelsen och vill därför
erbjuda dig en ny HD-box!

Villkor: Erbjudandet gäller enbart de kunder som har fått ett sms eller brev från oss och som svarar innan den 30 april.

Redigerat av SweX, 29 April 2015 - 07:39.

Postad 29 April 2015 - 07:51

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Tack för svar.

Så "Single cable" kräver en "unicable LNB" och inte "universal single LNB", ...

Jag vill helst bara ha en kabel från parabolen. Jag har ju redan en dragen, och att dra en till parallellt känns ju helt bakvänt. Så då är det alltså en unicable LNB jag ska ha. ?

Kan det inte vara som så att en del LNB har en unicable-utgång och två vanliga, men att ALLA utgångar är från samma två LNB-huvuden i huvudet. Dvs använder man unicable-utgången blir de två andra inaktiva.

Som denna

http://www.kjell.com...iledInformation

Dvs, min fundering är hur många aktiva mottagarantenner finns i din LNB? Två? Fyra?

Unicable, SAT-CR är nog ett bättre namn, mindre risk för sammanblandning.

OM du vill använda SAT-Cr, en kabel, du kan testa ta kontakt med Canal Digital, tror de kan skicka/sälja huvud som passar men kanske att du får gå till annan handlare.

Quad-huvud rekommenderas.

Postad 29 April 2015 - 08:12

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Även om Viasat hade exempelvis både Star! och Showtime så skulle de försvinna ur deras utbud också då kanalerna läggs ner på den nordiska marknaden, de försvinner från alla tv-leverantörer i norden. Så att byta tv-leverantör hjälper inte i detta fallet. Det är fortfarande april så det finns tid att rapportera om att dessa kanaler läggs ner. Ett bättre exempel angående brist på information är väl i så fall BBC HD som CD valde att ta bort medans flera andra tv-leverantörer har kvar kanalen i sina utbud. Det kunde de informerat om lite tidigare.

Redigerat av SweX, 29 April 2015 - 08:12.

Postad 29 April 2015 - 09:08

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Är det fler som har strul med serieinspelningar?

Häromdagen hade den svarta boxen missat en inspelning på Discovery, istället låg ett helt annat program schemalagt i mappen.

Idag upptäckte jag att avsnitt på TV3 och Kanal5 som tidigare varit schemalagda inte längre var det. Tycks även beröra SVTs kanaler så det kan knappast skyllas på programbolagen när det drabbar program från tre olika håll.

Provade att schemalägga avsnitten på nytt, men fick då inte frågan om jag ville spela in hela serien eller enstaka avsnitt.

Postad 29 April 2015 - 11:00

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Inte märkt något alfista

Inspelningar på SVT 1, kanal 5, cmore, sjuan har rullat på som de ska på min svarta ADB-box.

Postad 29 April 2015 - 11:19

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Får hålla ett öga på det, borde ju vara nåt vajsing på EPG-data. Att det strular på Discovery är ju föga överraskande, har aldrig varit speciellt tillförlitligt även om den aldrig tidigare bytt ut ett program mot ett annat, men TV3 och Kanal5 brukar funka utmärkt. SVT har aldrig varit 100% men bra nära.

Postad 29 April 2015 - 18:37

Gimbal
  • Gimbal
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Kan det inte vara som så att en del LNB har en unicable-utgång och två vanliga, men att ALLA utgångar är från samma två LNB-huvuden i huvudet. Dvs använder man unicable-utgången blir de två andra inaktiva.

Som denna

http://www.kjell.com...iledInformation

Dvs, min fundering är hur många aktiva mottagarantenner finns i din LNB? Två? Fyra?

Unicable, SAT-CR är nog ett bättre namn, mindre risk för sammanblandning.

OM du vill använda SAT-Cr, en kabel, du kan testa ta kontakt med Canal Digital, tror de kan skicka/sälja huvud som passar men kanske att du får gå till annan handlare.

Quad-huvud rekommenderas.

Ska jag behöva köpa ett nytt LNB för nära 1000 spänn så blir jag duktigt förbannad, det var inget som säljaren från CD nämnde när det pratades tvillingabonnemang.

Postad 29 April 2015 - 18:43

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Hej.Kan man titta på play kanaler i dom senaste boxarna?

Postad 29 April 2015 - 21:32

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Ska jag behöva köpa ett nytt LNB för nära 1000 spänn så blir jag duktigt förbannad, det var inget som säljaren från CD nämnde när det pratades tvillingabonnemang.

Kanske vi kan få en bild på din LNB, ofta finns det markeringar på det vad det är för något som går att plocka ur det.

det torde väl vara ett twin-LNB ivartfall, dvs två skallar, två möjliga signaler samtidigt. Fast om det har stöd för SAT-Cr det får bilden, mer detaljer om ditt LNB påvisa.

Postad 29 April 2015 - 22:03

ekorre8
  • ekorre8
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Rätt LNB verkar du ha. Är nog fel typ av splitter. Måste vara en speciell för Sat-cr.

Redigerat av ekorre8, 29 April 2015 - 22:07.

Postad 29 April 2015 - 22:10

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

Rätt LNB verkar du ha. Är nog fel typ av splitter. Måste vara en speciell Sat-cr.

En vanlig 2-vägs F.splitter med DC-pass duger bra.Se bara till att den klarar 5-2450 MHz. Hade en som bara klarade 5-2100 MHz, vilket inte fungerade.

http://www.kjell.com...-dc-pass-p39727

Postad 29 April 2015 - 22:21

ekorre8
  • ekorre8
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

En vanlig 2-vägs F.splitter med DC-pass duger bra.Se bara till att den klarar 5-2450 MHz. Hade en som bara klarade 5-2100 MHz, vilket inte fungerade.

http://www.kjell.com...-dc-pass-p39727

Och där vi nog det troliga felet. Antigen fel frekvens omfång som du säger eller så kan den vara felaktig.

Postad 29 April 2015 - 23:30

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

Kan inte logga in på min sida eller C More via "Logga in med din operatör". Är det bara jag som inte kan logga in, eller är det ett större fel?

Redigerat av Huddingebo, 29 April 2015 - 23:30.

Postad 30 April 2015 - 05:46

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Jag har ännu inte hittat någon mer än CD som har valt att ta bort BBC HD bara för att BBCWW lanserade två nya HD kanaler. 

Vem vet, BBCWW kanske beslutar att lansera BBC First HD i Norden, den skulle fylla upp tomrummet efter BBC HD ganska bra. Men det är inget BBCWW har pratat om än så länge.

http://en.wikipedia.org/wiki/BBC_First

BBC First lanseras I Nederländerna 16 Maj, vilket blir första lanseringen i Europa för BBC First, efter premiärlanseringen i Australien förra året. Och fler europeiska lanseringar står på tur men man säger inte var.

Postad 30 April 2015 - 07:45

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

CD skickar väl numera alltid med ett single cable LNB som fungerar med boxar med dubbla tuners eller flera boxar samtidigt? 

Redigerat av Legion, 30 April 2015 - 07:46.

Postad 30 April 2015 - 07:51

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

https://www.canaldig...mand/on-demand/

Postad 30 April 2015 - 08:05

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2329 inlägg
  • 0

Kan inte logga in på min sida eller C More via "Logga in med din operatör". Är det bara jag som inte kan logga in, eller är det ett större fel?

Hej Huddingebo, vi har just nu sedan gårdagen en driftstörning som påverkar inlogg till min sida, C More play, ToGo samt fjärrinspelning. Se även information på vår Facebooksida där vi kommer informera om när allt lirar som det ska igen: https://www.facebook...lDigitalSverige

Vänligen
Micke

Postad 30 April 2015 - 09:18

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Är det bara svt play och more?

https://www.canaldig...mand/on-demand/

Postad 30 April 2015 - 18:25

Gimbal
  • Gimbal
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Kanske vi kan få en bild på din LNB, ofta finns det markeringar på det vad det är för något som går att plocka ur det.

det torde väl vara ett twin-LNB ivartfall, dvs två skallar, två möjliga signaler samtidigt. Fast om det har stöd för SAT-Cr det får bilden, mer detaljer om ditt LNB påvisa.

Ja fotad utanpå så ser den ut så här:

lnb.jpg

Jag var säker på att det var två utgångar till vänster, men nu när jag ser bilden igen (som jag tog förra veckan) så ser det ju faktiskt inte ut att vara det. Möjligen en utgång, kanske.

Kanske ger output freq. någon ledtråd för den som begriper?

Splittern är av typ 5-2450MHz med DC-pass, jag har även provat att ta bort splittern och kört med boxen direkt på kabeln från LNB'n utan att få signal om jag väljer singel cable lnb i menyn.  Hm...

Edit, ser faktiskt ut som om den ensamma utgången sitter till vänster, och möjligen är det två till höger. Får nog ta mig en sväng ut igen. (Jag är inte superlat som inte orkar ut med en gång, jag är bara inte hemma för tillfället.)

Redigerat av Gimbal, 30 April 2015 - 18:30.

Postad 30 April 2015 - 19:10

Legion
  • Legion
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

Gimbal, du har rätt LNB men kabeln sitter i fel utgång. det finns ytterligare två utgångar och den ska sitta i den längst till vänster som är märkt sat cr. Man kan ha upp till 4 boxar på en kabel.

Bifogad fil  LNB.jpg   119.82K   3 Antal nerladdningar

Redigerat av Legion, 30 April 2015 - 19:21.

Postad 30 April 2015 - 19:24

Gimbal
  • Gimbal
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Gimbal, du har rätt LNB men kabeln sitter i fel utgång. det finns ytterligare två utgångar och den ska sitta i den längst till vänster som är märkt sat cr. Man kan ha upp till 4 boxar på en kabel.

Wohoo! Då finns det hopp om det.

Ger mig på detta i morgon, tack för hjälpen alla som bidragit. 

Postad 01 May 2015 - 15:49

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0

Hej Huddingebo, vi har just nu sedan gårdagen en driftstörning som påverkar inlogg till min sida, C More play, ToGo samt fjärrinspelning. Se även information på vår Facebooksida där vi kommer informera om när allt lirar som det ska igen: https://www.facebook...lDigitalSverige

Vänligen
Micke

Uppe enligt Facebook, men det finns inte ens valet Canal Digital Parabol på C Mores hemsida.

Nu fungerar det perfekt.

Redigerat av Huddingebo, 01 May 2015 - 17:03.

Postad 02 May 2015 - 07:24

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

psst,c more play, appen, har numera stöd för chromecast :)

Postad 04 May 2015 - 20:20

SweX
  • SweX
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0

Bredbandsbolaget kommer också ta bort BBC HD ur utbudet.

http://www.bredbands...nytt/index.html

Redigerat av SweX, 04 May 2015 - 20:21.

Postad 05 May 2015 - 14:54

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Hej. Har en TNR-2850ST och stoppat i ett 16gb usb minne för att kunna pausa tv'n men det fungerar inte. Supporten säger köp en extern hårddisk. Måste man ha det för att bara kunna pausa?
Ja har två likadana boxar i huset och när jag sätter på den ena så hackar bilden på den andra och tvärtom..? Cd tror att det är fel på strömkabeln och installatören har prövat det mesta. Är det ett vanligt fel?

Postad 05 May 2015 - 15:00

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Det kan fungera med USB minne om det är snabbt nog men en hårddisk är att rekommendera.

Två likadana boxar och när en är påslagen fungerar den perfekt men om båda slås på då stör de varandra?

Kolla kablage, kolla LNB!

Postad 05 May 2015 - 15:04

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Ja den fungerar perfekt tills jag koppla in strömmen till den andra. Ja han har kollat kablar och kontakter.

Det kan fungera med USB minne om det är snabbt nog men en hårddisk är att rekommendera.

Två likadana boxar och när en är påslagen fungerar den perfekt men om båda slås på då stör de varandra?
Kolla kablage, kolla LNB!

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.