Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *

7080 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 november 2008 - 13:02

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Ok.. testat Homescreen nu..

Via min USB laddar den ca +250mA
När jag kör coreplayer och laddar via USB så går den ner till ca +150mA (Pendlar mellan 110-190mA)

Om jag bara kör coreplayer ligger den på ca 200-230mA.
Då kör jag med högtalarna på telefonen.

om jag stänger ner coreplayer och drar ur USBn så ligger den idle på ca 70-90mA. Med skärmen tänd ska kanske påpekas.. så svårt att se vad den står på annars. ;)
Efter kanske 30 sec utan pill så gick det ner till ca 55-65mA.. när skärmen halvtonade ner lite.

Det här var bra.. nu kan man ha koll på vad som suger batteri.. ;)

/Joel

Postad 15 november 2008 - 13:19

Unregistered69e0771f
  • Unregistered69e0771f
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Ett par frågor:

1) Kan man inte starta fm-radion på annat sätt än via panelen? jag kör med SPB shell och vill helst hitta radion direkt därifrån. Och går det absolut inte att ha fm-radio igång utan snöret i, blir lite trist med blåtandslurar.

2) sökfunktion i denna lååånga tråd, finns det?

--- har letat länge men såg just nu att sökfunktione var nere till vänster, det är väl ögonen man blir blind på först va?

Tomas

Redigerat av Unregistered69e0771f, 15 november 2008 - 13:28.

Postad 15 november 2008 - 13:37

miskomarko
  • miskomarko
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
vad är det som drar så mkt batteri då om jag får fråga? Xperia hade juh vart en drömtelefon om den hade haft bra batteritid. Har sett fram emot touch hd men den verkar också ha sunkig batteritid.

Postad 15 november 2008 - 13:45

Butcher_swe
  • Butcher_swe
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
förstår inte vad det är som drar så mycket batteri för alla, min räcker ca 3-4 dagar utan problem fast jag tittar på filmer o leker mycket med den om dagarna kör ibland 2-3 avsnitt med stargate atlantis med coreplayer om dagarna o den drar inte mycket för det?
Är det jag som fått en super x1 måntro he he

Postad 15 november 2008 - 13:55

batti
  • batti
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...a...st&id=62102

thomaslundh

Programet ovan gör just det du önskar... Det är pubba som gjort den...
Så det är han som ska ha cred för det....

Postad 15 november 2008 - 13:56

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
McGilljam

Så här skriver dom som testat på xda

I tried [CAB][Nov 13]Touch-HD cabs here. >>Now with full manila HD cab<< yesterday but my phone got toooooo slow with that one. I disabled Touch Hd from Todayscreen and removed it.

Are ROM faster in use than an installed Touch-HD from cab?

Sorry for my n00b-status...
--------------------------------
yes your device is faster with this rom then with stock rom

Ingen som testat flasha än ? :blush:

Postad 15 november 2008 - 14:02

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

vad är det som drar så mkt batteri då om jag får fråga? Xperia hade juh vart en drömtelefon om den hade haft bra batteritid. Har sett fram emot touch hd men den verkar också ha sunkig batteritid.

Vilken liknande telefon har bättre batteri då? X1 har ju sjukt bra batteri.

Postad 15 november 2008 - 14:29

miskomarko
  • miskomarko
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
men varför klagar typ 8/10 på batteritiden då om den har så sjukt bra batteritid?

Postad 15 november 2008 - 14:33

McGilljam
  • McGilljam
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

förstår inte vad det är som drar så mycket batteri för alla, min räcker ca 3-4 dagar utan problem fast jag tittar på filmer o leker mycket med den om dagarna kör ibland 2-3 avsnitt med stargate atlantis med coreplayer om dagarna o den drar inte mycket för det?
Är det jag som fått en super x1 måntro he he

Ja, det måste du ha fått för våra nallar verkar inte hålla.
Jag har precis kommit hem nu efter att ha varit ute i 2 timmar och har 70% batt kvar.
Det gick då 3 samtal på ca 20 min sammanlagt och utöver det radion som Pubba fixade.

Sunkig batt....

https://www.minhembi...a...st&id=62102

thomaslundh

Programet ovan gör just det du önskar... Det är pubba som gjort den...
Så det är han som ska ha cred för det....

Ja, all cred till Pubba... förbenat bra gjort.

McGilljam

Så här skriver dom som testat på xda

I tried [CAB][Nov 13]Touch-HD cabs here. >>Now with full manila HD cab<< yesterday but my phone got toooooo slow with that one. I disabled Touch Hd from Todayscreen and removed it.

Are ROM faster in use than an installed Touch-HD from cab?

Sorry for my n00b-status...
--------------------------------
yes your device is faster with this rom then with stock rom

Ingen som testat flasha än ? :blush:

Nej, inte än. Tänkte faktiskt ge mig på det tror jag...

Haha... måste berätta en annan sak.
När jag var ute och grejjade så fick jag för mig att knäppa ett kort med X1'an.
Efter att kortet var taget så kom bilden fram och jag stod och kollade lite på det.
En kompis ringde och jag skulle svara.
Det gick inte. Inte på dom fysiska knapparna eller ngt annat. Nallen var låst....
Detta tills vederbörande som ringde gav upp och DÅÅÅÅ.. lossnade allt och allt som jag hade tryck på kom fladdrande förbi på skärmen. Det blev många fönster att stänga då kan jag säga.

Hade till och med lyckats starta panelerna i ren förtvivlan... så nu måste jag medge att jag starta dom 3 ggr på en vecka.

Postad 15 november 2008 - 14:38

Unregistered2fc90cb8
  • Unregistered2fc90cb8
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

men varför klagar typ 8/10 på batteritiden då om den har så sjukt bra batteritid?

Det är ju en bra fråga , måste ju skilja nåt grymt mellan telefonerna ?
Jag hör till den skaran som INTE är nöjd med batteritiden iaf, här får det laddas varje dag, och jag håller inte ens på att lyssna på radio/musik/film !
Sms:ar,mailar mest, mailaen kollas av automatisk var 10:e min
Lite surf blir det oxå...
Kommer hem och då är den på runt 50%

Så att det skulle hålla 3-4 dgr känns som en omöjlighet med min lur...

Postad 15 november 2008 - 14:50

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Jag är mycket nöjd med batteritiden.. även om jag laddar nästan varje natt.. i allafall om den gått under 60% på kvällen.
Men jag surfar, lyssnar på ljudbok, kör tomtom och kollar på film lite då o då.. så nog är jag nöjd med batteriet allt! Mycket bättre än P1:an, även om P1:an ibland räckte längre, men på den var jag inte alls lika aktiv och surfade i allafall inte lika mkt.

//joel

Postad 15 november 2008 - 15:08

Unregistered2fc90cb8
  • Unregistered2fc90cb8
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Hur installerar man Wayfinder ?
Det står tryckt på skivan "wayfinder" men hittar ingen mapp på skivan med det i.. :blush:

Postad 15 november 2008 - 15:38

Whopper
  • Whopper
  • Veteran

• 1 567 inlägg
  • 0

Hur gör ni för att hoppa mellan olika program som ni har igång. Kör tillexempel msn i bakgrunden och surfar sammtidigt.

Finns massa vägar. Du kan installera SPB Pocket Plus, då kan du binda en knapp till en alt-tab funktion. Annars så finns ju övre högra hörnet i Today-vyn. Klickar du där får du fram en lista med program som är igång.. du kan stänga dem genom det röda krysset eller klicka på namnet för att hoppa till det. Ett tredje alterantiv är att klicka på programikonen. Är programmet redan igång så kommer du dit.

Ett par frågor:

1) Kan man inte starta fm-radion på annat sätt än via panelen? jag kör med SPB shell och vill helst hitta radion direkt därifrån. Och går det absolut inte att ha fm-radio igång utan snöret i, blir lite trist med blåtandslurar.

2) sökfunktion i denna lååånga tråd, finns det?

--- har letat länge men såg just nu att sökfunktione var nere till vänster, det är väl ögonen man blir blind på först va?

Tomas

Installera detta program som Pubba här i tråden gjort. Gör om radio + media panelerna till programikoner.

Postad 15 november 2008 - 17:17

lagge78
  • lagge78
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hitta det jag sökte efter...

Redigerat av lagge78, 15 november 2008 - 17:21.

Postad 15 november 2008 - 17:20

liden
  • liden
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Hej,
Jag vet att jag har läst det tidigare i tråden men hittar det inte nu, vilket program är det som gör att man kan assosiera fler hårdvaruknappar med andra funktioner än standard?

AEB plus är ett sen spb pocket plus är ett!!

Postad 15 november 2008 - 17:28

froggie
  • froggie
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Nån som vet hur man justerar ljuset så att den inte blir svart när man pratar i telefon?! otroligt irriterande när man har tele konferans, eller man sitter i kundtjänstmenyer..

Postad 15 november 2008 - 18:21

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Nån som vet hur man justerar ljuset så att den inte blir svart när man pratar i telefon?! otroligt irriterande när man har tele konferans, eller man sitter i kundtjänstmenyer..

Fixade inte XperiaTweaks det?

http://www.cliffords.nu/

/Tobbe

Postad 15 november 2008 - 18:26

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Jag är mycket nöjd med batteritiden.. även om jag laddar nästan varje natt.. i allafall om den gått under 60% på kvällen.
Men jag surfar, lyssnar på ljudbok, kör tomtom och kollar på film lite då o då.. så nog är jag nöjd med batteriet allt! Mycket bättre än P1:an, även om P1:an ibland räckte längre, men på den var jag inte alls lika aktiv och surfade i allafall inte lika mkt.

//joel

Har K800i & P1i, slår jag av 3G på dom och kör bara GSM så är dom likvärdig med min X1i om den går på 3G/Turbo3G och då har ju X1i lite mer hjärna också :blush:

Postad 15 november 2008 - 18:37

zhogun
  • zhogun
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Det står tryckt på skivan "wayfinder" men hittar ingen mapp på skivan med det i.. :blush:

Har inte provat WF på X1i än men läste i nån tråd att det ska ligga i nån mapp på CDn..
Annars kan detta hjälpa kanske
"Wayfinder Navigator™ är inte förinstallerad, så du måste göra det själv från den medföljande CD:n eller från getwf.com i din Internetbrowser."

Postad 15 november 2008 - 20:25

tzd
  • tzd
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Skall inte kameraläget aktiveras när man trycker på kameraknappen på sidan? Inte ett smack händer när jag trycker på den.

Hittar inte den s.k. "Switch Programs" funktionen efter att ha installerat SPB Pocket plus. Hade varit toppen att få igång en alt-tab funktion. Skall leta efter just det namnet nu med om det nu heter "Alt-tab" istället för "Switch Programs".

Fruktansvärt grym telefon i övrigt! Har lagt in diverse program och efter 1 veckas användande är jag otroligt nöjd med allt den kan göra (mest nöjd över ftp och nätverksdelning för linux och windowsmaskiner etc).... Tänk om jag hade köpt en iPhone istället för någon månad sedan... huuuh, hemska tanke! :blush:

EDIT: Hade avaktiverat knapparna i SPB Pocket plus. Aktivering igen och den s.k. alt-tab(Switch programs) dök upp igen! My bad :D

Redigerat av tzd, 15 november 2008 - 20:50.

Postad 15 november 2008 - 21:01

Unregistered7b8172bc
  • Unregistered7b8172bc
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Quotar mig själv eftersom inlägget verkade försvinna mitt i allt. Hoppas på bättre lycka denna gången :blush:

Det som talar för Xperian är framförallt tangentbotd och skärm. En kompis har en Iphone och han blev mäkta avundsjuk på tangentbordet. Jag tror du kommer sakna ett tangentbord också om du skriver mycket. När jag jämförde Xperia med Omnia kändes Xperian snabbare och den är ju inte lika stor. Jag är stornöjd med Xperian. En oerhört komplett telefon. Kör med SPB-panelen och har aldrig använt pennan sen jag köpte telefonen 10 okt. Allt fungerar kanon, inte minsta seg. Lycka till med ditt val.

Postad 15 november 2008 - 21:28

miskomarko
  • miskomarko
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Det som talar för Xperian är framförallt tangentbotd och skärm. En kompis har en Iphone och han blev mäkta avundsjuk på tangentbordet. Jag tror du kommer sakna ett tangentbord också om du skriver mycket. När jag jämförde Xperia med Omnia kändes Xperian snabbare och den är ju inte lika stor. Jag är stornöjd med Xperian. En oerhört komplett telefon. Kör med SPB-panelen och har aldrig använt pennan sen jag köpte telefonen 10 okt. Allt fungerar kanon, inte minsta seg. Lycka till med ditt val.

hur e din batteritid då?

Postad 15 november 2008 - 23:32

Gervais
  • Gervais
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Ny version av mitt XperiaTweak, denna gång är vi uppe i version 2.0!

Ändringar denna gång:

+ The ability to choose default panel to load after restart (this is in beta-testing at the moment - contact me for feedback regarding this)

+ The ability to disable that the phone screen lights up after an incoming message is recieved

+ Improved error management - If you recieve an error upon startup, contact me with the specific error message. and I'll try to guide you through a fix!

Stöter ni på några problem så är det bara att maila! Hoppas det fungerar bra för er!

Cheers!

//Henke

Postad 16 november 2008 - 00:49

Nisse Järnet
  • Nisse Järnet
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Skall inte kameraläget aktiveras när man trycker på kameraknappen på sidan? Inte ett smack händer när jag trycker på den.

Testat starta om luren? Min funkar fint =)

Postad 16 november 2008 - 08:20

Zakath
  • Zakath
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0

Stt på jobbet idag o läste på Dagens industri och såg en sak angående x1, o det dom skriver stämmer, varför finns det inte så att man kan skriva direkt på skärmen som på P-serien står att det ska gå som dom skriver på sidan men icke då!? en miss kanske men en stor sådan då jag tycker det är supersmidigt att skriva så....
Står att dom håller på att fixa det på svenska modellen men det står tydligen i inst boken att det ska finnas med!!??
Länk di

Jodå går du in i programmet anteckningar så går det att skriva med stylusen direkt på skärmen samt göra kortare röstinspelningar.

Redigerat av Zakath, 16 november 2008 - 15:38.

Postad 16 november 2008 - 09:23

Xon81
  • Xon81
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Hur har service tiden varit för er som har skickat in era lurar? Gärna genom Tre.

Min har börjat glappa väldigt mycket nu mellan t-bord och skärmen i stängt/öppet läge.
Hade lite när jag först fick den men det har blivit 10 ggr värre nu och väldigt irriterande om
man tex skriver på tbordet och ska trycka på skärmen så fjädrar skärmen 1 cm typ :blush:

Batteritiden är ingen höjdare heller. Om jag i princip bara ringer 3-4 samtal - 2 min/samtal och nått sms och
lite så så har jag MAX 20-30% kvar när jag kommer hem 8½ timmar senare.

Postad 16 november 2008 - 10:49

Unregisteredf6f2a813
  • Unregisteredf6f2a813
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0
2 frågor:

Finns det att backupprogram som tar backup/säkerhetskopia på allt i telefonen ?

Finns Rotary dialer till wm telefoner

/crille

Postad 16 november 2008 - 10:54

Toob
  • Toob
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

2 frågor:

Finns det att backupprogram som tar backup/säkerhetskopia på allt i telefonen ?

Finns Rotary dialer till wm telefoner

/crille

Svar på första frågan: Finns ett säkert och bra program som räddat mig vid ett par tillfällen...SPB Backup

Mvh
Tobbe

Postad 16 november 2008 - 11:26

Tomas L
  • Tomas L
  • Veteran

• 1 559 inlägg
  • 0

Det står tryckt på skivan "wayfinder" men hittar ingen mapp på skivan med det i.. :D

Wayfinder ligger på skivan, men lite ologiskt så ligger den i en mapp som kallas typ "dokumentation" och "swe", sök på "wayfinder" på skivan så hittar du! Det finns även ett program för att ladda ned kartor till telefonen (d v s tvärtemot vad som påståtts tidigare i tråden) programmet ligger i samma mapp. Jag har inte hunnit testa navigeringen så mycket, men det finns en del buggar. Programmet verkar ha problem att starta från SPB panel, det funkar bättre om man startar det från en annan panel. (Fråga ej varför). Sedan verkar det ha problem att avsluta ordentligt, igår kväll när telefonen låg på laddning så började navigeringsrösten att ge kommadon, men jag kunde inte se att programmet var igång i programhanteraren. En omstart löste detta lilla pproblem... :(

Jag kommer nog att köpa Tomtom när jag behöver navigera "på riktigt", d v s framåt sommaren och semastertider. Jag har inte sett någonstans om detta är en demoversion av Wayfinder och hur länge den fungerar...?

BTW: var ser man om (och hur mycket data) Wayfinder eller något annat program laddar ned?

Redigerat av Tomas L, 16 november 2008 - 11:38.

Postad 16 november 2008 - 11:52

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0
Vet någon om det finns något vettigt FTP-program?

Mvh

Andreas

Postad 16 november 2008 - 11:55

hallberg
  • hallberg
  • Forumräv

• 741 inlägg
  • 0

BTW: var ser man om (och hur mycket data) Wayfinder eller något annat program laddar ned?

Jag har i o f s aldrig kört Wayfinder, men däremot har jag använt Telia Navigator i flera år som ju fungerar på ett liknande sätt och min känsla är att det drar "marginellt" med data. Bland din totala datanedladdning står knappast någon av dessa navigatorer för någon betydande andel. Jag har även läst några tester där alla kommit fram till att de drar betydligt mindre data än vad testpersonen trott.

/Andreas

Postad 16 november 2008 - 13:37

FatFred
  • FatFred
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hallo!!

Är det nån mer här inne som har ett mellanrum på "kameraknapps sidan" !? ganska störande är det!! har inte bestämt mig om jag skall skicka tillbaka den den eller hur jag skall göra!! isåfall blir det min andra jag skickar tillbaka.! min första glappa lite för mycket tyckte jag så den fick gå tillbaka, men så var det slut på lager så jag fick vänta 2-3v innan denna kom. har bara haft denna sen i tisdags!!, så jag tycker att det känns lite surt, att lämna tillbaka denna med!?

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  x1.JPG   384,08K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  x1.2.JPG   417,84K   0 Antal nerladdningar

Postad 16 november 2008 - 13:40

Unregistered0acedd93
  • Unregistered0acedd93
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej!

Vad ställer man om så att telefonen har internetacess när den är kopplad till datorn via USB-kabel.

Postad 16 november 2008 - 13:59

Nisse Järnet
  • Nisse Järnet
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Hur har service tiden varit för er som har skickat in era lurar? Gärna genom Tre.

Min har börjat glappa väldigt mycket nu mellan t-bord och skärmen i stängt/öppet läge.
Hade lite när jag först fick den men det har blivit 10 ggr värre nu och väldigt irriterande om
man tex skriver på tbordet och ska trycka på skärmen så fjädrar skärmen 1 cm typ :(

Batteritiden är ingen höjdare heller. Om jag i princip bara ringer 3-4 samtal - 2 min/samtal och nått sms och
lite så så har jag MAX 20-30% kvar när jag kommer hem 8½ timmar senare.

Det där låter stört! Min skulle ha säkert 80-90% kvar med samma användning.

Postad 16 november 2008 - 14:40

glimbrink
  • glimbrink
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Hallo!!

Är det nån mer här inne som har ett mellanrum på "kameraknapps sidan" !? ganska störande är det!! har inte bestämt mig om jag skall skicka tillbaka den den eller hur jag skall göra!! isåfall blir det min andra jag skickar tillbaka.! min första glappa lite för mycket tyckte jag så den fick gå tillbaka, men så var det slut på lager så jag fick vänta 2-3v innan denna kom. har bara haft denna sen i tisdags!!, så jag tycker att det känns lite surt, att lämna tillbaka denna med!?

Har inte alla det??

Postad 16 november 2008 - 14:46

inprogress
  • inprogress
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Är det nån av er som har haft en SE W890 tidigare och bytt över till en X1?
Blir rätt orolig när jag hör om er som har problem med mottagningen. När jag
hade W890 så hade jag i princip aldrig täckning. Ska hämta min X1 i eftermiddag och
om det är samma skräp så kan jag nog skicka tillbaka den direkt på posten. :(

jag har både 3 och w890 innan och hade generellt dålig täckning på den mestadelen av tiden. har nu bytt till x1 och tycker att den har otroligt mycket bättre täckning än w890 trots metallskal på båda! :D

Postad 16 november 2008 - 14:50

Nisse Järnet
  • Nisse Järnet
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Hallo!!

Testat klämma ihop den? Annars är det nog bara lämna bort igen om du inte vill skruva själv.

Postad 16 november 2008 - 14:58

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Ni andra som också provat Homescreen++, rapporterar den att CPUn går i 400Mhz? Det gör iaf min...
Ska den inte snurra i 500-något?

Postad 16 november 2008 - 15:02

tzd
  • tzd
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Vet någon om det finns något vettigt FTP-program?

Mvh

Andreas

Jag kör med Resco File Explorer 2008 som har ett ftp-addon. Fungerar fint imho :(

Postad 16 november 2008 - 15:59

CusmaR
  • CusmaR
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

Hallo!!

jag hade det med, hade inte sett det föräns nån dag efter. det är bara o klämma till :(

Postad 16 november 2008 - 16:43

inprogress
  • inprogress
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag märkte en sak när jag kopplade till mitt bluetooth headset ett HBH-DS200 att när folk skickar SMS så kommer sms signalen endast i lurarna, inte i mobilen. Hur kommer det sig då det låter som vanligt i telefonen när någon ringer mig?
Lite svårt att höra sms signalen om man inte har på sig lurarna.. Har någon samma problem?

Postad 16 november 2008 - 17:01

Supersmurfen
  • Supersmurfen
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Tänkte bara påpeka en sak till detta fantastiska forum - detta forum leder på antal inlägg på Mobiltelefoni & GPS!
Jag är oerhört imponertad av detta forum, det finns så mycket kunskaper och det är högt i tak här! Grattis alla medlemmar av detta forum!
Bifogad fil  xperia.jpg   87,16K   0 Antal nerladdningar

Postad 16 november 2008 - 17:36

glimbrink
  • glimbrink
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Tjena igen, en fråga bara om man kan kolla hur många sms man har skickat under en viss period eller per månad eller dyl?

Har Gloclnet och får skicka 2000 sms i månaden men eftersom jag skickar rätt många så blir det kanske för mycket och kan inte kolla under glocalnets hemsida....

Tacksam för svar!

Citerar mitt eget inlägg, ingen som vet?

Postad 16 november 2008 - 18:03

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Citerar mitt eget inlägg, ingen som vet?

Alltså... om du skickar över 2000 sms i månaden.. hur fan har du tid med något annat? Jag menar inte att vara tyken, jag är bara nyfiken :(

Postad 16 november 2008 - 18:16

tzd
  • tzd
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Har hittat en mindre sak som jag inte riktigt förstår: Volymknappen. När man trycker på den får man ju upp den där rutan med 2 st mätare. har listat ut att den t.v. är för högtalarna och den till höger antar jag är för hörluren i telefonen?

Går det att avaktivera denna knapp och istället dirigera om funktionen till en smidigare onscreen knapp, t.ex. via SPB Pocket Plus etc.? Jag lyckas alltid höja för mkt eller för lite samt höjer/sänker båda två samtidgt. :(

Har också lite funderingar kring Skype ang. volym och ljudutgång. I nuläget kommer mitt ljud ut i högtalarna när jag pratar med skype folk. Hade velat att det kommer den diskreta vägen (hörluren i telefonen) men hittar ingen inställning för det, vare sig i Skype eller i telefonen. Hjälp någon?

Postad 16 november 2008 - 18:32

glimbrink
  • glimbrink
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Alltså... om du skickar över 2000 sms i månaden.. hur fan har du tid med något annat? Jag menar inte att vara tyken, jag är bara nyfiken :(

inte så svårt de blir ju 60 sms om dagen....

Postad 16 november 2008 - 18:46

inprogress
  • inprogress
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Ang fråga 1 hittade jag detta på xda:
google for htc_ezinputxt9.cab (5.9mb) (dont forget in windows folder rename ezinput...0409... to ...041d... (swe) wont work correctly otherwise and search xda for illodin fin keys t9.cab and search xda for t9 input 14 languages update.cab Detta funkade klockrent på min xperia.

då får du samma tangentbord som på htc diamond, där finns t9 med som alternativ.
Ang fråga två kör jag med S2U2, där finns det alternativ att ha helskärms nummerpresentatör med stor svarakanpp, dock måste man aktivera denna funktion i inställningarna

Mvh

Matte

jag har försökt detta om och om igen men jag får ändå inte in åäö.. annars verkar det funka fint.
finns det något mer jag kan göra?

Postad 16 november 2008 - 19:15

belarus_84
  • belarus_84
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Hej
Jag har precis köpt mig en Xperia o allt flyter på bra men jag får inte mobilen att ansluta till min trådlösa router hemma! vad ska det vara för inställningar m.m? tack på förhand

Redigerat av belarus_84, 16 november 2008 - 19:15.

Postad 16 november 2008 - 20:08

Ylleglass
  • Ylleglass
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej, jag hittade ett litet gratis UNO-spel som gör sig bra på Xperians skärm och är fingervänligt. Perfekt att pilla med medan man lyssnar på talböcker eller liknande.
http://www.freewarep...pocket-uno.html

Redigerat av Ylleglass, 16 november 2008 - 22:55.

Postad 16 november 2008 - 20:18

Beatle
  • Beatle
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej, har sedan en tid en Xperia X1 och är jättenöjd med den, har lagt in TomTom och kan verkligen rekommendera den som navigator. Har även lagt in SPB.
Upplever ett problem med att man har telefon i fickan eller väskan och när det ringer och när man skall ta fram telefon så har man aktiverat ett antal saker genom att komma åt skärmen, finns det någon inställning som låser skärm tills man svarat ?
Iblan hänger sig telefonknappen när man försöker aktivera telefon och måste då gå via Start-menyn, någon som har detta problem ?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.