Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 January 2011 - 22:20

Unregistered0f33ff87
  • Unregistered0f33ff87
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Hej

Har ett problem med Opera webbläsare, ibland när jag knappar in text så avslutas programmet och jag hamnar på startskärmen.
Någon som har samma problem?

Har testat ominstallation utan någon skillnad.

MVH

Redigerat av Unregistered0f33ff87, 19 January 2011 - 22:21.

Postad 19 January 2011 - 22:45

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

Hyfsat bra första intryck, pillat lite med de grundläggande inställningarna. Har lite problem med kopplingspunkter genom mailen men ska pilla lite mer ikväll innan jag överöser med frågor.

Out!

har du köpt en N8:a nu alltså?

Härligt Nokia! ;)

Jag har testat med en mkv fil och det verkar som att spelaren inte tar undertexten direkt från mkv-filen. Istället letar den efter en textfil med samma namn som mkv-filen. I första hand efter en .srt fil och i andra hand efter en .sub fil. För att få ut undertextfilen från mkv-filen kan man använda Mkvtoolnix och ett GUI-program som heter MKVExtractGUI2.

1. Ladda hem Mkvtoolnix från http://www.bunkus.or...ols/mkvtoolnix/
Direktlänk till senaste Windowsversionen: http://www.bunkus.or...4.4.0-setup.exe
2. Installera.
3. Ladda hem MKVExtractGUI2 från http://sourceforge.n...kvextractgui-2/
4. Zippa upp MKVExtractGUI2.exe till samma katalog som mkvtoolnix.

5. Kör MKVExtractGUI2 och bläddra fram mkv-filen under Input File. Nu kommer alla delar som mkv-filen innehåller att listas i tracks-rutan.
6. Markera den subfil du vill ha och klicka på Extract. Vänta tills det är klart.
7. Döp om den extraherade filen till exakt samma som mkv-filen men med .srt som filtillägg.
8. Kopiera både mkv-filen och srt-filen till telefonen. Klart!

Detta gäller alltså för mkv-filer. Andra filer har jag inte testat med än. BigScreen påstod sig också kunna spela upp filer med undertexter men det har jag inte fått att fungera med mkv-filer.

undertexterna fungerar med bigscreen för mig. har du senaste versionen av bigscreen? sjukt nice program förövrigt. ska testa med wii-kontroll i helgen.

Postad 19 January 2011 - 22:50

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

Försökte att dra ner en fil från Swesub.tv men det gick inte... Vad ska jag göra? Ändra nåt?

jag har hittat en bugg i symtorrent, har bara testat med torrentbytes iochförsig. det som händer är att nedladdningen inte kommer igång när man startar den. men om man pausar och startar igen så hoppar den igång direkt. värt att testa iallafall.

Postad 19 January 2011 - 22:57

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

Hur gör man för att få n8:an att sluta ansluta till internet hela tiden? Har ställt widgetsen i offline-läge men den ansluter ändå så fort jag kopplar ifrån.

Var kan man ta bort valt bakgrundsbild? Har letat igenom alla inställningar flera gånger utan att hitta på var det finns.

man får gå in i menyn när man är på den startsida som man vill byta bild på och välja en annan som bakgrundsbild. tror inte jag hittat något alternativ för att köra utan bakgrundsbild.

edit: såg nu att man kan göra det genom att redigera startsidan och sedan gå in under val och byta bakgrundsbild. men fortfarande inte helt utan.

Redigerat av bag, 19 January 2011 - 23:34.

Postad 19 January 2011 - 23:18

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Hej alla N8 users,
Vi söker 5 st heltidsanvändare utav N8 som är intresserade av att använda TrueCaller och rapportera eventuella buggar till oss samt få nya byggen före andra:)
Ni som är intresserade får gärna skicka ett mail till alan AT truecaller.com så fixar vi gratislicenser och lite info:)

Ha det gott!

Redigerat av tha_neo, 19 January 2011 - 23:20.

Postad 19 January 2011 - 23:40

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Hej

Har ett problem med Opera webbläsare, ibland när jag knappar in text så avslutas programmet och jag hamnar på startskärmen.
Någon som har samma problem?

Har testat ominstallation utan någon skillnad.

MVH

Välj att endast använda operas tangentbord så slipper du det..! ;) Finns i inställnigarna

Postad 20 January 2011 - 00:30

Amor
  • Amor
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

jag har hittat en bugg i symtorrent, har bara testat med torrentbytes iochförsig. det som händer är att nedladdningen inte kommer igång när man startar den. men om man pausar och startar igen så hoppar den igång direkt. värt att testa iallafall.

Ååååh! Jag får det inte att funka ändå, vad F*N gör jag för fel? Hur har du ställt in Symtorrent? Och går du igenom Opera när du kolar efter "filer"?

Postad 20 January 2011 - 00:55

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

Ååååh! Jag får det inte att funka ändå, vad F*N gör jag för fel? Hur har du ställt in Symtorrent? Och går du igenom Opera när du kolar efter "filer"?

jag har använt nokias egen men det borde väl inte ha någon betydelse?

Postad 20 January 2011 - 08:52

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Tack alla ni som mailade. Kvoten är nu fylld:)
återkommer till er som mailat under dagen.

Postad 20 January 2011 - 11:20

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

Lurar fortfarande på inköp av denna

undrar därför hur surffunktionen är idag, hört lite blandat om den, för att göra det enkelt, den enda mobil jag surfat med innan är iphone 3gs, hur är denna i jämförelse?

Någon som har koll på hur bra den inbyggda hörlursförstärkaren i mobilen är?

Webbläsaren har ju för och nakckdelar. Klart segare än 3GS men den har mer stöd för att visa flash o.s.v. Att den kör fullskärm är ju schysst på sitt sätt men ofta är det störande. Särskilt när du vill gå tillbaka eller uppdatera. Sen kan man inte lägga till flikar själv, visst det går ju att öppna sidor så att man har flera öppna samtidigt. Jag tycker den inbyggda webbläsaren är okej och med den kommande uppdateringen så kommer den säkert bli bra.

Postad 20 January 2011 - 12:30

Frasse_Z
  • Frasse_Z
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Jag har inte ens försökt komma överens med den inbygda webläsaren, erftersom Opera Mobile är så underbart och symbian tillåter att jag ställer in den browsern som förstahandsval.

Postad 20 January 2011 - 13:39

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

Min N8 har fått sig en bugg (?) När jag är inne på startskärmarna, trycker på ring och sen avsluta så dyker; Sätt i simkort! upp. Annars funkar den som vanligt.

har också varit med om detta ett antal gånger, riktigt störigt.

Postad 20 January 2011 - 16:09

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

Hur är N8:an att använda som modem till datorn, är det någon som prövat, vad får ni för hastighet osv.

jag har bara testat via joikuspot och då kom jag upp i runt 6 mbit har jag för mig.

Postad 20 January 2011 - 16:59

Amor
  • Amor
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0

jag har använt nokias egen men det borde väl inte ha någon betydelse?

Får det fortfarande inte att funka. Vad har du för abb? Jag har Tele2, kan det vara det som spökar? Sen har jag tänkt på att när jag går in på "installerade program" så finns den där fortfarande som om den inte har blivit installerad. Var har du lagt in programmet? Kan ställa frågan till alla också, var lägger ni in era program? Massminne, telefonen eller minneskortet?

Postad 20 January 2011 - 17:54

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

Får det fortfarande inte att funka. Vad har du för abb? Jag har Tele2, kan det vara det som spökar? Sen har jag tänkt på att när jag går in på "installerade program" så finns den där fortfarande som om den inte har blivit installerad. Var har du lagt in programmet? Kan ställa frågan till alla också, var lägger ni in era program? Massminne, telefonen eller minneskortet?

jag har halebop(telia), installerade på massminnet som vanligt. var det inte någon som skrev att symtorrent inte kunde hitta minneskortet?

Postad 20 January 2011 - 18:37

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

Ibland så slutar min att ge ifrån sig något ljud när jag får SMS och det syns inte heller i "senaste händelser" widgeten, någon som har upplevt något liknande?

min telefon har varit likadan tillochfrån, det har fixat sig vid uppdateringar och när jag installerat eller avinstallerat nokia situations. men nu är den så igen och jag lyckas inte få igång det igen. dock så funkar widgeten. men inget ljud och ingen vibration varken vid sms eller samtal. alltså endast ljud vid samtal. får hoppas på att någon av de stora uppdateringarna som kommer snart löser problemet. eller har du hittat någon lösning?

Postad 20 January 2011 - 19:16

spectrum50
  • spectrum50
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

jag har bara testat via joikuspot och då kom jag upp i runt 6 mbit har jag för mig.

Tackar för svaret, låter ju helt ok hastighet tycker jag.

Postad 20 January 2011 - 19:24

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
det beror ju ganska mycket på var man är någonstans också. men jag har bra uppkoppling hemma iallafall.

Postad 20 January 2011 - 19:44

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

jag har halebop(telia), installerade på massminnet som vanligt. var det inte någon som skrev att symtorrent inte kunde hitta minneskortet?

Du kan installera så gott som alla sis-prg på vilket av de 3 minnena du vill så klart men i sym torrents settings där du ställer in var du skall spara nedladdat material kan du bara välja C eller massminne.

Postad 21 January 2011 - 10:02

konsum
  • konsum
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Kan någon svara vad de tycker om de medföljande hörlurarna. Jag verkar exempelvis inte kunna byta låt eller höja volymen då jag lyssnar på en låt med dem. Nåt knas verkar det vara. Jag kan hålla på och trycka på knapparna men ingenting händer. Man börjar ju undra om det är nå skitlurarna man fått med eller ifall det är nåt som är trasigt.

Postad 21 January 2011 - 10:06

freane
  • freane
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Jag tror gps:en på min telefon inte fungerar:\. När jag stänger av alla positioneringsmetoder förutom den integrerade gps:en så hittar den inte positionen alls. Om jag slår på övriga positioneringsmetoder så hittar den positionen men noggrannheten är väldigt dålig och oftast nån kilometer fel. Bara att reklamera antar jag?

Postad 21 January 2011 - 10:42

walle30
  • walle30
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
PR1.1: January 24th (Monday next week, 3 days) Seriously, this has to be out soon. It might be due so close to PR2.0 there’s no point having PR1.1, just bundle the damn thing into PR2.0

PR2.0: February 15th (during MWC) – The 50+ Update pack.

PR3.0: Summer << Anything before September? PR 3.0 is when Symbian UI completely changes to what was expected to be Symbian^4. This time last year it appeared that Symbian^3 handsets would not be able to update to Symbian^4 but what with the changes, we’re now going to receive ALL updates as and when they’re ready.

They have provided a changelog

NEXT FIRMWARE PR 1.1 IS COMING ON 24 JAN.
IMROVEMENTS & CHANGELOG-
^New W Lan Icon
^New clock animation if you select
for the screensaver to have music song listed
^Overall fast and very smooth
performance.

New features-
^landscape dialer
^search for music,pictures etc
^ new split input
interface (cool)
^cached web
pages with forward and backward
buttons,
^configuration of view
for functions,(grid and list)
^navigation using address from
contact book

BUGS IT WILL FIX ARE-
^WLAN search,
^the
functionality of not saving the
message for SMS, keyboard … ^Touch responsiveness.

After that PR2.0 BIG UPDATE WILL RELEASE ON FEB 15
50+improvements r coming
-like new web browser with lots of function like copy,paste,multiple tabs,visual bookmarks ,web page saving,synchronisation with pc,ultra fast etc.
-split screen keyboard
-new impoved gallery

-improvement in homescreens etc

Source: GSM Arena & http://mynokiablog.c...r3-0-in-summer/

Postad 21 January 2011 - 11:58

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

Kan någon svara vad de tycker om de medföljande hörlurarna. Jag verkar exempelvis inte kunna byta låt eller höja volymen då jag lyssnar på en låt med dem. Nåt knas verkar det vara. Jag kan hålla på och trycka på knapparna men ingenting händer. Man börjar ju undra om det är nå skitlurarna man fått med eller ifall det är nåt som är trasigt.

har du testat att dra ur lurarna och sätta i dom igen? eller gå in i musikspelaren eller spotify? låsa upp telefonen och testa? har för mig att jag använt ungefär dessa knep några gånger... lite buggigt med andra ord. sen är det ju det här med att de ska sitta i ordentligt... om de inte gör det eller glappar till kanske det kan bugga ur. jag använder inte mina lurar så ofta. det finns säkert någon med bättre svar.

edit:

detta var tänkt som separat inlägg om buggen som jag skrivit om längre upp.

nu fungerar ljudet vid sms igen men fortfarande ingen vibration varken vid meddelanden och samtal.

Redigerat av bag, 21 January 2011 - 12:00.

Postad 21 January 2011 - 12:20

nextuz
  • nextuz
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

har du testat att dra ur lurarna och sätta i dom igen? eller gå in i musikspelaren eller spotify? låsa upp telefonen och testa? har för mig att jag använt ungefär dessa knep några gånger... lite buggigt med andra ord. sen är det ju det här med att de ska sitta i ordentligt... om de inte gör det eller glappar till kanske det kan bugga ur. jag använder inte mina lurar så ofta. det finns säkert någon med bättre svar.

edit:

detta var tänkt som separat inlägg om buggen som jag skrivit om längre upp.

nu fungerar ljudet vid sms igen men fortfarande ingen vibration varken vid meddelanden och samtal.

Fungerar vibratorn när du trycker på "knappar" på skärmen... om inte de heller så kan de vara ett mekaniskt glapp...
Fungerar det så kan du ha mjukvarufel.

Redigerat av nextuz, 21 January 2011 - 12:24.

Postad 21 January 2011 - 15:10

Jonrad89
  • Jonrad89
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Dra ur lurarna, stoppa i dom igen och kolla så dom gått in HELA vägen med ett litet "knäpp".
Första/andra gången jag satte i mina fick man trycka riktigt hårt.

Postad 21 January 2011 - 16:52

Jön
  • Jön
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
För er som ej ännu köpt en väska kan jag rekommendera följande:
http://www.dealextre...ls.dx/sku.51658
Har haft min några veckor nu och den är trots priset av väldigt god kvalitet.

Köpte även samtidigt http://www.dealextre...ls.dx/sku.48781 och denna hållare sitter som berget mot rutan och är väldigt flexibel när det gäller positionering tack vare den böjbara armen.

Måste faktiskt säga att detta är min bäst investerade 50-lapp någonsin. ;)

Postad 21 January 2011 - 18:08

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

Fungerar vibratorn när du trycker på "knappar" på skärmen... om inte de heller så kan de vara ett mekaniskt glapp...
Fungerar det så kan du ha mjukvarufel.

vibrationsfeedbacken vid skärmtryck funkar... så det är väl mjukvarubugg.

Postad 21 January 2011 - 19:33

konsum
  • konsum
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Dra ur lurarna, stoppa i dom igen och kolla så dom gått in HELA vägen med ett litet "knäpp".
Första/andra gången jag satte i mina fick man trycka riktigt hårt.

Har alltid hört ett "knäpp" när jag tryckt i hörlurarna. Men jag provade att sätta i dom, ta ut och sätta i dom igen när jag var inne i mediaspelaren. Av nån anledningen så började allt fungera som det ska med hörlurarna. Skumt.

Postad 21 January 2011 - 22:09

roopie
  • roopie
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Jag är på jakt efter en app som gör telefonen "sökbar" så att jag kan hitta igen den via gps om jag tappar bort den/om den blivit stulen. Någon som vet en bra sådan app?

Postad 21 January 2011 - 22:40

Jonrad89
  • Jonrad89
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Jag är på jakt efter en app som gör telefonen "sökbar" så att jag kan hitta igen den via gps om jag tappar bort den/om den blivit stulen. Någon som vet en bra sådan app?

Ta och testa F-secure.
Har inte testat med att smsa mobilen, men har programmet aktiverat på mobilen.

Märkte att jag hade tankat ovi maps 3.06 idag.
Tycker mig hört att man kan tanka kartorna direkt via mobilen. Har letat men hittar inget, HUR gör man (om det nu går)?

Postad 21 January 2011 - 23:04

roopie
  • roopie
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Ta och testa F-secure.

Tycker mig hört att man kan tanka kartorna direkt via mobilen. Har letat men hittar inget, HUR gör man (om det nu går)?

Tack för ett snabbt svar! Jag ska ta och prova det direkt =)

Postad 21 January 2011 - 23:19

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Ta och testa F-secure.

Tryck på "uppdatera" ikonen i menyn. Finns inte den så kan du lägga till ikonen med "mer" ikonen. Därifrån uppdaterar du kartor och kartprg..

Bifogad fil(er)

Redigerat av big_swede70, 21 January 2011 - 23:23.

Postad 22 January 2011 - 02:49

Jonrad89
  • Jonrad89
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Tryck på "uppdatera" ikonen i menyn. Finns inte den så kan du lägga till ikonen med "mer" ikonen. Därifrån uppdaterar du kartor och kartprg..

Tyvärr verkar jag inte ha den funktionen :S
Under "Mer" har jag:
-Väder
-Händelser
-Lonely Planet
- Michelin
-TripAdvisor
-insight guides
-Map Reporter
-Booktable.

Ovimaps version: 3.06 10wk46 b01

EDIT:
"Uppdatera" kom när jag testade på nytt från betalabs så då blev det:
3.06 10wk50 b03

Redigerat av Jonrad89, 22 January 2011 - 05:00.

Postad 22 January 2011 - 08:04

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Tyvärr verkar jag inte ha den funktionen :S
Under "Mer" har jag:
-Väder
-Händelser
-Lonely Planet
- Michelin
-TripAdvisor
-insight guides
-Map Reporter
-Booktable.

Ovimaps version: 3.06 10wk46 b01

EDIT:
"Uppdatera" kom när jag testade på nytt från betalabs så då blev det:
3.06 10wk50 b03

Samma här. jag har inte heller uppdatera knappen som val att lägga till.

Postad 22 January 2011 - 09:45

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Samma här. jag har inte heller uppdatera knappen som val att lägga till.

Just en av de nya funktioner nya betaversionen har. Man kan uppdatera kartorna direkt från mobil OM man har ett wlan tillgängligt. Bara ladda ner från Nokia betalabs Websida..

Postad 22 January 2011 - 10:49

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Det har ju hänt en del... men det är fortfarande en betaversion så buggar kan finnas.

What's different from the previous release (v3.04)?

We have made a few major improvements to Ovi Maps in this release. These include:

* New! Download street maps directly to your device! A new feature called “Update” on the main menu which allows you download Street Maps directly (via WiFi) to your phone without a PC! Please note that phones without WiFi (e.g. Nokia 5230) will not work.
* New! My Position and Search are now integrated (now called Map). When accessed, it will show your last map view
* New! Back button in Favourites
* New! Long tap functionality to delete & rename collections & routes
* New! Pop up for first time use – to inform user to download new map data (when upgrading 3.04 > 3.06 for the first time)
* New! Improved behaviours of transit lines settings in map toolbox (no more grey out)
* New! Compass calibration hint
* New! Refreshed place details information view
* Pinch to zoom interaction (Only available on Symbian^3 devices)
* Visually refreshed main menu and icons,
* New maps with public transport lines (as a new map layer) for subways, trams and trains in 80+ cities around the world. Just click the map toolbox icon and select Transit lines,
* Improved search experience - find places and addresses around you - or anywhere in the world - fast and easily. Browse places or enter a keyword in the search box. Now with suggestions and "did you mean?" functionality,
* New place pages with description, reviews, pictures and places nearby. Interact with places in a whole new way - you can check in, contact, navigate, save, rate, share, report or see place on the map,
* Share a place - send a place to your friends via SMS or Email. The SMS contains the address and a link to the place page with description, ratings, contact, URL and a mini map. The link opens up on the mobile browser (also on non-Nokia devices),
* Check in - keep your friends up-to-date with where you are and what you're up to. Check in to places and share it with your friends on Facebook and many more social networks. See places you’ve been to in your check in history,
* New Drive assistance mode with live traffic flow - after clicking Drive, you're instantly in drive assistance mode with live traffic flow and more. Once you start moving, get safety camera alerts and speed limit warnings,
* More folder with many rich content services relevant to your location. Personalise your Ovi Maps by selecting the services you'd like to keep on your main menu for instant access.
* Traffic flow: In Drive mode, a number of improvements to the traffic flow colour scheme and layout.

http://betalabs.noki...or-mobile-v3-06

Redigerat av Unregistered31511, 22 January 2011 - 10:50.

Postad 22 January 2011 - 10:54

premonitioner
  • premonitioner
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Har alltid hört ett "knäpp" när jag tryckt i hörlurarna. Men jag provade att sätta i dom, ta ut och sätta i dom igen när jag var inne i mediaspelaren. Av nån anledningen så började allt fungera som det ska med hörlurarna. Skumt.

Så är det även på min... ibland när man sätter i lurarna med tangentlås på så funkar inte knapparna (ljudet funkar ju dock)... har som vana att öppna spelaren innan jag stoppar i lurarna, då funkar det alltid :)

// Kenta

Postad 22 January 2011 - 11:54

palseger
  • palseger
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej alla med thutchskärmar men framförallt N8.
Min ligger nu och väntar på upppackning och jag hoppas på glädje och inte massa krongerl.

MEN snälla någon som vet...
Hur och med vad rengör jag skärmen på ett snällt sätt?? Plastskydd går ju köpa och hålla på med men är de bra? Och om den nu är lite smutsig för plastskyddet man haft trillat av eller något vad använder man?

Skulle bli så himla glad för råd då jag verkligen vill göra detta till en användbar och riktigt super bra mobil som kan ge både mig och gubben stor glädje...

Postad 22 January 2011 - 12:36

mikko
  • mikko
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
Jag har "vanliga" ovi maps och vill installera Ovi Maps v3.06, måste jag avinstallera den gamla versionen först? Hur i såfall?

Tror jag hittade lösningen, det var bara att välja installera från Nokia beta labs, ingen avinstallation.

Redigerat av mikko, 22 January 2011 - 12:58.

Postad 22 January 2011 - 13:29

hemtman
  • hemtman
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Hej alla med thutchskärmar men framförallt N8.
Min ligger nu och väntar på upppackning och jag hoppas på glädje och inte massa krongerl.

MEN snälla någon som vet...
Hur och med vad rengör jag skärmen på ett snällt sätt?? Plastskydd går ju köpa och hålla på med men är de bra? Och om den nu är lite smutsig för plastskyddet man haft trillat av eller något vad använder man?

Skulle bli så himla glad för råd då jag verkligen vill göra detta till en användbar och riktigt super bra mobil som kan ge både mig och gubben stor glädje...

N8n har gorilla glas så man behöver inte nåt extra skydd enligt mig, jobbar på byggen och har min i höger fram ficka utan skydd. Har haft min sen okt och den har inte fått en enda repa utan skydd. Dock om du vill så köp nåt som skyddar telefonens plast detaljer.

Rengör skärmen likadant som du tex rengör glasögon.

Krånglet är ju d roliga med telefoner, när man får fixa o trixa lära sig nya saker.

Postad 22 January 2011 - 14:03

cossiejeppe
  • cossiejeppe
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
tjenare

vet ej om det är telefonen eller mitt abonemang (telia) som är dåligt men när jag kollar på youtubeklipp så blir det jättedålig kvalitet även om ja väljer hd filmer o går jättesegt att ladda, jämför mot polaren x10 som får klockren kvalitet han har dock 3 abonemang med runt 14 mbit/s!? men telia har väll endå runt 10! borde ju gå att få bra kvalitet då?

mvh

Postad 22 January 2011 - 14:39

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
tyvärr går det ju inte välja kvalité. det är alltså youtubes fel...

Postad 22 January 2011 - 15:26

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

tjenare

vet ej om det är telefonen eller mitt abonemang (telia) som är dåligt men när jag kollar på youtubeklipp så blir det jättedålig kvalitet även om ja väljer hd filmer o går jättesegt att ladda, jämför mot polaren x10 som får klockren kvalitet han har dock 3 abonemang med runt 14 mbit/s!? men telia har väll endå runt 10! borde ju gå att få bra kvalitet då?

mvh

N8 har max 10,2 Mbit/s download över mobilnätet och X10 max 7,2 Mbit/s så det kan ju inte gå snabbare än så. Wifi är givetvis snabbare.

Postad 22 January 2011 - 15:36

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Precis nu fick jag "Sätt i SIM-kort" för första ggn. Fick min N8 Blue 16 dec (måste det vart). Skit.

Postad 22 January 2011 - 16:26

pulsen12
  • pulsen12
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Tja har några frågor ang. N8 om jag stoppar i headset och någon ringer då ringer det både i mob och i lurarna går det inte att få att det ringer enbart i lurar.. har varit inne i telefon inst.. tilb. headset där kan man ställa in profil tar allmän där och mob på ljudlös eller möte då ringer det inte någonstans..?
Andra frågan får ja mail tex blocket trycker jag på svara då säger han att mail adress ej stämmer det står typ [email protected] [robban] om ja går in o ska ta bort [robban] så går det ej utan måste komma ihåg mail radera allt o skriva in manuellt..?

tacksam för svar..

Redigerat av pulsen12, 22 January 2011 - 20:05.

Postad 22 January 2011 - 17:48

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
nästa tillbehör inköpt... en wii-kontroll som fjärrkontroll...

Postad 22 January 2011 - 23:02

freane
  • freane
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

tyvärr går det ju inte välja kvalité. det är alltså youtubes fel...

Kan man inte komma in på youtubes riktiga sida på något sätt? När man går in på den så länkas man ju vidare till mobilversionen, även med opera mini :)

Postad 22 January 2011 - 23:25

Unregisteredb536f7a3
  • Unregisteredb536f7a3
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

när jag skickat ett sms från ovi store och klickar på länken så är "OK" alternativet blankt. jag kan inte öppna länken i sms:et. Har antagligen pillat på någon inställning.

Någon som vet hur jag löser detta?

Tryck på länken, sedan trycker du på texten "Öppna länk"

Postad 22 January 2011 - 23:34

Unregisteredf5f99731
  • Unregisteredf5f99731
  • Lärjunge

• 416 inlägg
  • 0
Jag får "Sätt i SIM-kort" nu varje gång jag trycker på "ring". Men när jag skjuter till knapplåset är allt okej igen.

Gällande youtube, kolla efter en länk när ni valt video. Använd vanliga videospelare eller nåt står det... Fast det laggar som fasiken här.

Redigerat av Unregisteredf5f99731, 22 January 2011 - 23:35.

Postad 23 January 2011 - 00:08

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

Jag får "Sätt i SIM-kort" nu varje gång jag trycker på "ring". Men när jag skjuter till knapplåset är allt okej igen.

Gällande youtube, kolla efter en länk när ni valt video. Använd vanliga videospelare eller nåt står det... Fast det laggar som fasiken här.

have you tried turning it off and on again?

Redigerat av bag, 23 January 2011 - 00:09.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.