* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
7080 svar till detta ämne
Postad 16 november 2008 - 21:01
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Begriper ingenting!
Igår tog jag telefonen ur laddaren vid 10-tiden. Arbetade hela dagen och hade inte tid att leka med X1:an. Tog väl emot 3-4 korta samtal, hade Wlan avstängt, kollade på nyheter 1 gång under kanske 5 minuter. Såg under dagen att batteri nivån sjönk konstant och kollade att alla pgm var avstängda (den kändes varm)! Klockan 22.30 dog telefonen helt.
Idag tog jag telefonen ur laddaren vid 10-tiden (hade laddats avstängd). Arbetade hela dagen tog emot 3 korta samtal, inget Wlan, ingen surfing. Nu kom jag hem för 10 minuter sedan och vad tror ni batteriet visar? Jo - 100% laddat?????????
Postad 16 november 2008 - 21:38
CusmaR
-
CusmaR
-
Lärjunge
-
-
345 inlägg
Jag har tomtom installerat på min xperia och det funkar bra med kartor och så, dock saknas hus-nummer på gatorna så man får inte exakt. Finns dessa att få tag på nånstans?
Postad 16 november 2008 - 22:28
glimbrink
-
glimbrink
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jag har tomtom installerat på min xperia och det funkar bra med kartor och så, dock saknas hus-nummer på gatorna så man får inte exakt. Finns dessa att få tag på nånstans?
önskar samma funktion som dig, skulle även vilja lägga in fartkameror i detta programmet om det går eller om man ska lägga in ett annat program?
Postad 16 november 2008 - 22:44
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Har också lite funderingar kring Skype ang. volym och ljudutgång. I nuläget kommer mitt ljud ut i högtalarna när jag pratar med skype folk. Hade velat att det kommer den diskreta vägen (hörluren i telefonen) men hittar ingen inställning för det, vare sig i Skype eller i telefonen. Hjälp någon?
Har samma problem, använder hörlurarna för att slippa detta.
Postad 16 november 2008 - 22:55
hallberg
-
hallberg
-
Forumräv
-
-
741 inlägg
önskar samma funktion som dig, skulle även vilja lägga in fartkameror i detta programmet om det går eller om man ska lägga in ett annat program?
Jag kör Telia Navigator (fungerar bara med Teliaabonnemang) som har både husnummer och fartkameror. Det fungerar liknande Wayfinder, vilket jag aldrig testat så jag kan inte svara på om WF också har ovanstående. Det enda jag saknar med Telia Navigator är att kunna göra en rutt, dvs navigera från A till C via B eller navigera från A till D via B och C. Men det kan man kanske leva utan. /Andreas
Postad 16 november 2008 - 23:08
CusmaR
-
CusmaR
-
Lärjunge
-
-
345 inlägg
fartkameror är inga problem, finns o ladda ned på http://www.speedcam.tk/
Postad 16 november 2008 - 23:15
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Känns lite osäkert med batteriförbrukningen. Funderar på att skaffa ett extra batteri. Vet någon om det går att skaffa en laddare till själva batteriet?
Postad 17 november 2008 - 00:48
Zakath
-
Zakath
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Begriper ingenting! Igår tog jag telefonen ur laddaren vid 10-tiden. Arbetade hela dagen och hade inte tid att leka med X1:an. Tog väl emot 3-4 korta samtal, hade Wlan avstängt, kollade på nyheter 1 gång under kanske 5 minuter. Såg under dagen att batteri nivån sjönk konstant och kollade att alla pgm var avstängda (den kändes varm)! Klockan 22.30 dog telefonen helt. Idag tog jag telefonen ur laddaren vid 10-tiden (hade laddats avstängd). Arbetade hela dagen tog emot 3 korta samtal, inget Wlan, ingen surfing. Nu kom jag hem för 10 minuter sedan och vad tror ni batteriet visar? Jo - 100% laddat?????????
Sorry -> logistikfel, råkade ta ut för mycket el igår så du fick återbäring idag
Postad 17 november 2008 - 00:58
Spartanen 8
-
Spartanen 8
-
Användare
-
-
120 inlägg
Ja, då har man också köpt en xperia. Jag köpte den mest för att få internetradio. Jag lyssnar 3 timmar om dagen på internetradio på jobbet. Jag tog en veckosurf på Telia till att börja med, men sen fick jag se att Telia har ett tak på 5 GB i månaden sen stryper dom hastigheten till 0.03 MG något som inte Telenor gör. Måste jag nu byta till Telenor på grund av minna strömmande media vanor ? Någon som vet hur många timmars internetradio lyssning 5 GB räcker till ?
Det heter Mobilt bredband 7.2 MB men man får som max ut 1,5 MB sägs det, vilket skoj !
Postad 17 november 2008 - 01:06
Spartanen 8
-
Spartanen 8
-
Användare
-
-
120 inlägg
Jag märker att WMP inte är så sugen på att öppna realplayer och winamp filer. Jag trodde det var det som programmet "strömmande media" var till för. Vad är då programmet "strömmande media" till för ?
Postad 17 november 2008 - 02:30
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Jag märker att WMP inte är så sugen på att öppna realplayer och winamp filer. Jag trodde det var det som programmet "strömmande media" var till för. Vad är då programmet "strömmande media" till för ?
Strömmande Media i min telefon används till att lyssna på Mix Megapol, Studio 107.5 samt andra webbradiokanaler. Jag använder mest operatören 3 (jag har abb hos 3, Telenor, Tele 2 och Telia) och streamar även spellistor från 3Musik. Strömmande Media är också till för att kolla på "TVklippen" som finns på Aftonbladets 3G sida, SVT Play (mobil versionen) SR Mobil samt andra liknande sajter. Strömmande media har inget stöd för Real-formatet. Mitt råd är att kolla efter andra spelare som har stöd för streaming med fler codecs. Coreplayer är bra, men även det saknar stöd för Real. Appropå Webbradio: Kolla in Resco Pocket Radio.Den webbradio klienten är min favorit och du kommer åt många internationella radiokanaler. Du kan även importera .pls filer från t.ex Shoutcast om du vill lägga till flera kanaler som du gillar. Tanka ned filerna till datorn och importera dom till Resco Radio-klienten på telefonen. Här är en förklaring hur man gör!
Redigerat av crest, 17 november 2008 - 02:41.
Postad 17 november 2008 - 09:34
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Nån som testat den här versionen då .. Flera användare som säger att den är ultrafast
xperience.png 2,59MB
5 Antal nerladdningar As requested I have started working on a rom with SE panels as well. (Manila HD not in the rom, needs to be installed by cab if you want it) CE OS 5.2.19608 - Build 19608 1.2.60 What you get in my rom is: From Blackstone/Touch-HD: Album Youtube Mp3 trimmer CommManager CyberonVoiceSpeedDial EnlargeStartMenu FullScreenPlayer HTCGesture Touch Keyboard (set as default) LargeTitleBar mHubVO SocialNetworksEngine TaskManager USBtoPC USBToPCPopUp VolumeControl From Xperia: Camera Dialer Java MMS Googlemaps Panels etc etc Extra added: PIM Backup 2.8 Total Commander NetCF 3.5 SyncroTime v0.95 Advanced Configuration v3.3 Custom tweaks Removed: Transcriber Callback to MS Mediafiles (demo etc, from Sony) alot more, cant recall it all. Läs mer här http://forum.xda-dev...ad.php?t=446245
Postad 17 november 2008 - 10:53
McGilljam
-
McGilljam
-
Användare
-
-
167 inlägg
Mopar... Jag kör med den här nu på min X1'a och jag måste säga att den är ruggigt snabb. Har till och med fått ÅÄÖ på tangentbordet att funka. Underbart... Sen slipper jag panelerna... (Nov 14) Touch-IT X1 M-HD beta1.0 <<<UP NOW>>> >>>> In this rom there is no panels <<<< First(?) cooked rom for Xperia up soon. CE OS 5.2.19608 - Build 19608 1.2.60 This rom is my first beta for Xperia.
Postad 17 november 2008 - 11:49
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Coolt :-)
Var inte så svårt va ?
Fick du hacka registret för att få svenska tecken att funka eller finns de nån cab fil
Hittat nå buggar då ?
Postad 17 november 2008 - 11:58
McGilljam
-
McGilljam
-
Användare
-
-
167 inlägg
Coolt :-)
Var inte så svårt va ? Fick du hacka registret för att få svenska tecken att funka eller finns de nån cab fil
Hittat nå buggar då ?
Nej, att göra det var inte alls svårt... För att få svenska så var det bara ett litet registerhack där man ändrade ett enda litet värde. Bugg... ja, jag har nog hittat en....
Postad 17 november 2008 - 12:00
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
inte så farligt då :-) ta å se om du får nån ändring i batteritid om du har en annan radio nu
Postad 17 november 2008 - 12:43
McGilljam
-
McGilljam
-
Användare
-
-
167 inlägg
inte så farligt då :-) ta å se om du får nån ändring i batteritid om du har en annan radio nu
Håller mest på att testa med ljudbok under förmiddagen nu... Har full koll på spelningstid och antal sms än så länge. Dock verkar detta nya ROM med HTC's godsaker vara bra mycket rappare än SE's egna. Tusan vad smidigt allt går...
Postad 17 november 2008 - 12:49
briskeby
-
briskeby
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Minimera gör du genom att trycka ok! Du kan definiera inställningar av knapp i Inställningar/Personligt/Knappar. Där kan du t.ex ge "right key (hold)" funktionen "Switch Programs". När du sedan håller ner den så kan du välja mellan dina öppna program.
Tjena, jag lyckas inte följa den enkla beskrivningen ovan. Vad gör jag för fel? Jag ser: Left Key <vänster programstyrd tangent> Right Key <höger programstyrd tangent> Mina menyer råkar vara på svenska men jag hittar inget val som påminner om "Switch Programs". Och hur får jag till HOLD i "right key (hold)". Tacksam för svar, hade gärna fått detta att funka! Tyckte först att telefonen var ganska knölig att använda (van vid K800) men nu tycker jag den är riktigt trevlig med tangenbordet, optiska joysticken och den grymma skärmen. Som att ha med sig en liten laptop i fick-format!
Postad 17 november 2008 - 13:05
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Tjena,
jag lyckas inte följa den enkla beskrivningen ovan. Vad gör jag för fel? Jag ser: Left Key <vänster programstyrd tangent> Right Key <höger programstyrd tangent>
Mina menyer råkar vara på svenska men jag hittar inget val som påminner om "Switch Programs". Och hur får jag till HOLD i "right key (hold)".
Tacksam för svar, hade gärna fått detta att funka!
Tyckte först att telefonen var ganska knölig att använda (van vid K800) men nu tycker jag den är riktigt trevlig med tangenbordet, optiska joysticken och den grymma skärmen. Som att ha med sig en liten laptop i fick-format!
Om du går in i inställningar/Personligt/knappar så har du från början två knappar som du säger. Ovanför dom knapparna ser du <Add buttons...> Tryck på den så får du sedan möjlighet att välja fler knappar genom att trycka på dom! Sedan får du markera en knapp och välja funktion i dropplistan längst ner. Jag har en lång lista där. Har installerat Spb Pocket Plus och något kommer kanske därifrån?
Postad 17 november 2008 - 13:12
McGilljam
-
McGilljam
-
Användare
-
-
167 inlägg
Om du går in i inställningar/Personligt/knappar så har du från början två knappar som du säger. Ovanför dom knapparna ser du <Add buttons...> Tryck på den så får du sedan möjlighet att välja fler knappar genom att trycka på dom! Sedan får du markera en knapp och välja funktion i dropplistan längst ner. Jag har en lång lista där. Har installerat Spb Pocket Plus och något kommer kanske därifrån?
Jag har oxå saknat det... jag kollade just och tänkte att jag måste varit blind, men jag hittar inge "Add Buttons"
Postad 17 november 2008 - 13:15
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Jag har oxå saknat det... jag kollade just och tänkte att jag måste varit blind, men jag hittar inge "Add Buttons" 
Har ni installerat Spb Pocket Plus? Fick detta installerat samtidigt som jag köpte telefonen så jag vet inte skillnaden med/utan! Eftersom Pocket Plus är på engelska så kommer det säkert därifrån!
Redigerat av ThomasX1, 17 november 2008 - 13:30.
Postad 17 november 2008 - 13:18
Unregisteredbe5ae073
-
Unregisteredbe5ae073
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Är det någon som vet om det finns ett bra FTP program som tillåter att man redigerar php/asp/html direkt på servern?
Om Resco Explorer tillåter det, kan någon berätta hur?
Postad 17 november 2008 - 13:30
briskeby
-
briskeby
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Har ni installerat Spb Pocket Plus? Fick detta installerat samtidigt som jag köpte telefonen så jag vet inte skillnaden med/utan!
Jag har bara installerat Spb Mobile Shell från SEs hemsida... Men kan nån bekräfta att man måste ha Spb Pocket Plus för att få detta att funka? --- Efter lite efterforskningar så har jag fått bekräftat att Spb Pocket Plus tillför bland annat denna funktion.
Redigerat av briskeby, 17 november 2008 - 13:38.
Postad 17 november 2008 - 13:39
ThomasX1
-
ThomasX1
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Har ni installerat Spb Pocket Plus? Fick detta installerat samtidigt som jag köpte telefonen så jag vet inte skillnaden med/utan! Eftersom Pocket Plus är på engelska så kommer det säkert därifrån!
" Hardware buttons Extend your hardware buttons (ok button, camera, voice recorder) operations and assign them to any program. An example of a good use is to assign the press of the ok button to the [Close] program and the press-and-hold of the ok button to the [Close Button Context Menu] program. In this case you will be able to completely close the programs with one press and open the close button context menu (task manger) by press-and-hold. Another useful ability to assign is the Switch Programs (alt-tab) action which quickly switches between active programs. If you have two or more applications running, press the button that you have assigned to alt-tab action and a task manager will appear in the middle of your screen showing you the icons and the names of the running applications. You can switch between programs using your left and right pad buttons or by the same button you had assigned. " Ovanstående från manualen.
Redigerat av ThomasX1, 17 november 2008 - 14:24.
Postad 17 november 2008 - 14:50
tzd
-
tzd
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Är det möjligt att ändra så att Opera Mini används som standard webbläsare? Kört Xperia Tweak 2.0 men där listas bara Opera Mobile och IE. Efter att ha försökt använda mig av Opera Mobile i någon timme fick jag till slut nog och laddade ner Opera mini (mutlicertifikat versionen) och allt fungerar kanonbra.
Hade dock velat ha den som standard för alla länkar etc.
Ang. HTC Rom versionen från föregående sida; Vad jämför ni med? Dvs. jämför ni med SE standard paneler? Kör just nu med SPB mobile, pocket plus m.m. och allt fungerar fint. Undviker panelerna helt. Skulle ni ha något som går bra mkt fortare än min uppsättning så är jag klart intresserad
Finns det f.ö. ngn linuxvariant till mobiler? Hade velat synka mitt kubuntu hardy med min mobil men det är banne mig lättare sagt än gjort.
Postad 17 november 2008 - 15:07
belarus_84
-
belarus_84
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Hej när jag ska ansluta till ett trådlöst nätverk så går jag in på Wi-Fi och trycker jag på nätverket jag ska använda och trycker på anslut och då står det ansluter... sen efter några sekunder står det tillgängligt... om sen händer det inget! det ska väl stå att den är ansluten eller?
mvh johan
Postad 17 november 2008 - 15:13
McGilljam
-
McGilljam
-
Användare
-
-
167 inlägg
Ang. HTC Rom versionen från föregående sida; Vad jämför ni med? Dvs. jämför ni med SE standard paneler? Kör just nu med SPB mobile, pocket plus m.m. och allt fungerar fint. Undviker panelerna helt. Skulle ni ha något som går bra mkt fortare än min uppsättning så är jag klart intresserad 
Käre tzd. Detta är högst personligt, men OM du är som mig och undviker panelerna helt kör med SPB mobile och pocket plus så ser jag ingen anledning till att inte trycka in ett nytt ROM. Det som jag har kört in i min nalle är Touch-IT X1 M-HD beta1.0 utan paneler och har fått alla fördelar som HTC har på sina mobiler iom deras gränssnitt. Jag har provat SPB Shell och deras andra program, men jag var aldrig riktigt nöjd och jag tyckte att dom belastade min nalle lite i onödan. Till det bästa. Jag upplever att jag har fått bättre batteritid och en helt annan prestanda. Allt flyter som smält smör. Jag behöver inte installera andra program så som iDialer eller iContact, för allt sånt finns lixom med. Det negativa är att det kan finnas buggar, men det är ju hela WM 6.1 fylld med. Jag vet en bugg som irriterar mig, men som är lätt avhjälpt med Advanced Config. Negativt nr 2 är att du loosar all garanti när du trycker in ett annat ROM.
Postad 17 november 2008 - 15:26
Unregistered16af5307
-
Unregistered16af5307
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Finns det någon möjlighet att stänga av edge/gprs dvs datatrafik via operatören. Jag vill att det enda som ska användas om det finns tillgängligt är Wlan. Som telefonen är konfigurerad idag ansluter den till Telia Online så fort jag söker i google.
Tacksam för svar!
Postad 17 november 2008 - 15:29
Chiliwise
-
Chiliwise
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Käre tzd.
Detta är högst personligt, men OM du är som mig och undviker panelerna helt kör med SPB mobile och pocket plus så ser jag ingen anledning till att inte trycka in ett nytt ROM.
Det som jag har kört in i min nalle är Touch-IT X1 M-HD beta1.0 utan paneler och har fått alla fördelar som HTC har på sina mobiler iom deras gränssnitt.
Jag har provat SPB Shell och deras andra program, men jag var aldrig riktigt nöjd och jag tyckte att dom belastade min nalle lite i onödan.
Till det bästa. Jag upplever att jag har fått bättre batteritid och en helt annan prestanda. Allt flyter som smält smör. Jag behöver inte installera andra program så som iDialer eller iContact, för allt sånt finns lixom med.
Det negativa är att det kan finnas buggar, men det är ju hela WM 6.1 fylld med. Jag vet en bugg som irriterar mig, men som är lätt avhjälpt med Advanced Config. Negativt nr 2 är att du loosar all garanti när du trycker in ett annat ROM.
Hej! Jag har inte sett någonstans att starta Radio annat än med den panelen! Om du byter till en annat ROM utan paneler hur kommer du då åt (även om den inte är bra media visare/spelare) och radion? Björn
Postad 17 november 2008 - 15:49
McGilljam
-
McGilljam
-
Användare
-
-
167 inlägg
Hej! Jag har inte sett någonstans att starta Radio annat än med den panelen! Om du byter till en annat ROM utan paneler hur kommer du då åt (även om den inte är bra media visare/spelare) och radion?
Björn From Blackstone/Touch-HD: Manila HD Album Youtube Audiomanager Audiobooster Mp3 trimmer CommManager ConnectionSetup CyberonVoiceSpeedDial EnlargeStartMenu FMRadio <---------------------- Radio FullScreenPlayer HTCAnimation HTCGesture Touch Keyboard (set as default) LargeTitleBar mHubVO Dialer RandomAccess RSSHub SocialNetworksEngine StreamingMedia TaskManager TouchFlo USBtoPC USBToPCPopUp VideoTelephony VolumeControl From Xperia: Arcsoft_MMS Camera DShow GoogleMap JbedJava Opera QuickGPS Extra added: PIM Backup 2.8 Total Commander NetCF 3.5 SyncroTime v0.95 Advanced Configuration v3.3 Custom tweaks
Postad 17 november 2008 - 15:59
tzd
-
tzd
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Käre McGiljam,
får tacka så mycket för din information! Var mentalt halvvägs på gång att "uppgradera" till ny ROM men precis då såg jag att garantin inte gäller längre. Då tog det stopp. Kommer med all sannolikhet att "uppgradera" så fort garantin går ut men tills dess är jag lite för feg. Dessutom hinner ju ROM:en stabiliseras ytterligare när väl den dagen kommer
Bättre batteritid lät väldigt lovande! På tal om det, spar man något på att inte köra WLAN på högsta effekt? Tänkte ev. dra ner det till det lägsta men samtidigt mest energisnåla värdet. Rör det sig om några minuter hit eller dit så kan det ju faktiskt kvitta, eller hur?
Postad 17 november 2008 - 16:17
Unregistered379e1bd5
-
Unregistered379e1bd5
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
McGiljam,
Du skrev att du hittat nån bugg i Touch-IT X1 M-HD beta1.0, vilken/vilka buggar?
Har du hittat nåt sätt att lägga tillbaka den sspl och rom som ligger på luren original?
Säg att man vill återställa hela telefonen till absolut original, hur går man till väga? Detta är ju nödvändigt om man vill lämna in den på service eller dylikt (förutsatt att telefonen är så pass fungerande att det går att ansluta till den och göra dessa ändringar).
Tillägg: Landscape-läge fungerar inte va? På vilket sätt märks det av? Vad händer när du drar ut t-bordet? Stannar den kvar i Portrait eller ändrar den till Landscape men att nåt ser illa/fel ut?
Man vill ju inte ha t-bordet på sin ledd och skärmens text/innehåll på en annan
Redigerat av Unregistered379e1bd5, 17 november 2008 - 16:24.
Postad 17 november 2008 - 17:21
McGilljam
-
McGilljam
-
Användare
-
-
167 inlägg
Käre McGiljam,
får tacka så mycket för din information! Var mentalt halvvägs på gång att "uppgradera" till ny ROM men precis då såg jag att garantin inte gäller längre. Då tog det stopp. Kommer med all sannolikhet att "uppgradera" så fort garantin går ut men tills dess är jag lite för feg. Dessutom hinner ju ROM:en stabiliseras ytterligare när väl den dagen kommer
Bättre batteritid lät väldigt lovande! På tal om det, spar man något på att inte köra WLAN på högsta effekt? Tänkte ev. dra ner det till det lägsta men samtidigt mest energisnåla värdet. Rör det sig om några minuter hit eller dit så kan det ju faktiskt kvitta, eller hur? 
Klokt val, men fegt Äsch... WiFi och det vet jag inte, men jag upplever en allmän förbättring på batteriets tid. Verkar som att HTC's Touch är mer lättarbetad för prollen. McGiljam,
Du skrev att du hittat nån bugg i Touch-IT X1 M-HD beta1.0, vilken/vilka buggar?
Har du hittat nåt sätt att lägga tillbaka den sspl och rom som ligger på luren original? Säg att man vill återställa hela telefonen till absolut original, hur går man till väga? Detta är ju nödvändigt om man vill lämna in den på service eller dylikt (förutsatt att telefonen är så pass fungerande att det går att ansluta till den och göra dessa ändringar).
Tillägg: Landscape-läge fungerar inte va? På vilket sätt märks det av? Vad händer när du drar ut t-bordet? Stannar den kvar i Portrait eller ändrar den till Landscape men att nåt ser illa/fel ut? Man vill ju inte ha t-bordet på sin ledd och skärmens text/innehåll på en annan 
Det ska gå att använda sig av SE's egna uppdateringstjänst för att "revertera" , alltså gå tillbaka till orginal. Hur det är med SSPL'en så skall det släppas en fix för det. Iaf vad som står i deras tråd, men än har det inte dykt upp ngn. Landscape funkar hur bra som helst. Det är bara i vissa saker som det blir grafikfel på sidan om aplikationen som inte fyller ut hela skärmen. Det är allt. BRA ATT VETA!!!Jag har knåpat ihop en svensk HowTo och postat den här...
Redigerat av McGilljam, 17 november 2008 - 17:21.
Postad 17 november 2008 - 18:18
Supersmurfen
-
Supersmurfen
-
Användare
-
-
160 inlägg
BRA ATT VETA!!!Jag har knåpat ihop en svensk HowTo och postat den här...[/quote] Tack för mycket bra instruktioner! Du borde bli skribent av tekniska manualer! Excellent jobb!
Postad 17 november 2008 - 18:26
brooks
-
brooks
-
Rookie
-
5 inlägg
Varsågod, kul att vara till hjälp. Jag har upplyst supporten om detta, tydligen utan framgång. Det roliga är att det faktiskt står i manualen!
Till mitt blå-tand problem igen...stänger man av BT och wi-fi och sätter igång BT så blir BT kvar även i viloläge..men inte annars. Borde stå i manualen men icke. Öhhh god hjul förresten
Postad 17 november 2008 - 18:45
McGilljam
-
McGilljam
-
Användare
-
-
167 inlägg
Har du hittat nåt sätt att lägga tillbaka den sspl och rom som ligger på luren original? Säg att man vill återställa hela telefonen till absolut original, hur går man till väga? Detta är ju nödvändigt om man vill lämna in den på service eller dylikt (förutsatt att telefonen är så pass fungerande att det går att ansluta till den och göra dessa ändringar).
Jag har precis uppdaterat mitt första inlägg i tråden How To: Installera ROM på Sony Ericsson Xperia X1.Där finner du lite mer info om just det. Jo, jag har provat att få tillbaka gamla ROM'et och det lyckades. SSPL'en är dock den Hard-SPL som jag installerade....
Postad 17 november 2008 - 18:50
hobbis
-
hobbis
-
Användare
-
-
208 inlägg
Nu verkar min Xperia gått och rakat sig... eller nåt.
Problemet jag har är att jag inte längre kan starta telefonen (nej jag har inte fipplat med ROM-uppgraderingar så det är något annat).
När jag trycker på ON-knappen blinkar 2 röda leds på sidan av telefonen 3 gånger, men sen händer ingenting. Det går inte att starta telefonen... vare sig på batteri för sig, eller med batteriladdaren inkopplad. 3 röda blink, sen ingenting. Har även provat utan SIM-kort och utan minneskort, men det är som kört :-(
Någon som vet vad det kan bero på. Är batteriet månne som inte vill vara med?
Postad 17 november 2008 - 19:09
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Händer det nå om du kopplar den till datorn och försöker starta den ?
Hittar datorn telefonen ?
Förmodligen skulle jag tro att det bara är att lämna den på rep..
Hade den bara försökt boota hade du kanske kunnat flasha den via SE eller göra en hard reset...
Edit
Testa annars att göra en tråd på www.xda-developers.com
Är det någon som kan få igång den så finns den människan där
Redigerat av moparman, 17 november 2008 - 19:10.
Postad 17 november 2008 - 19:14
hobbis
-
hobbis
-
Användare
-
-
208 inlägg
Händer det nå om du kopplar den till datorn och försöker starta den ? Hittar datorn telefonen ?
Förmodligen skulle jag tro att det bara är att lämna den på rep.. Hade den bara försökt boota hade du kanske kunnat flasha den via SE eller göra en hard reset...
Edit Testa annars att göra en tråd på www.xda-developers.com Är det någon som kan få igång den så finns den människan där
Om man kopplar telefonen till datorn händer tyvärr inget då heller. Det är som om den blivit en tegelsten bortsett från att röda leds lyser. Tack för tipset om xda-developers ska kolla det!
Postad 17 november 2008 - 19:23
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Kilcka på forum å scrolla nästan längst ner...Där har du Xperia forum
Tror tyvärr att det e rätt kört.Testat låta den ligga nåra timmar utan batteri ?
Postad 17 november 2008 - 19:25
McGilljam
-
McGilljam
-
Användare
-
-
167 inlägg
Om man kopplar telefonen till datorn händer tyvärr inget då heller. Det är som om den blivit en tegelsten bortsett från att röda leds lyser. Tack för tipset om xda-developers ska kolla det!
Kommer du in i bootmode om du håller in Volym Ned och startar nellen med powerknappen nedtryckt? Båda knapparna ska vara nedtryckt tills den bootar.
Postad 17 november 2008 - 19:27
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Hittat en tråd åt dig med en kille som haft samma problem och lyckats laga den.. Finns en del tips där http://forum.xda-dev...light=red lightOm inte annat kan du säkert PM:a han å fråga mer
Postad 17 november 2008 - 19:31
Egil
-
Egil
-
Användare
-
-
202 inlägg
Sätt den på laddning vänta ett tag och se! Min beter sig så när den dött av batteritorsk, det går inte att göra något föräns den fått ladda ett tag. Vänta en timme eller så?
Postad 17 november 2008 - 19:33
kallespratt
-
kallespratt
-
Rookie
-
8 inlägg
Nu verkar min Xperia gått och rakat sig... eller nåt.
Problemet jag har är att jag inte längre kan starta telefonen (nej jag har inte fipplat med ROM-uppgraderingar så det är något annat). När jag trycker på ON-knappen blinkar 2 röda leds på sidan av telefonen 3 gånger, men sen händer ingenting. Det går inte att starta telefonen... vare sig på batteri för sig, eller med batteriladdaren inkopplad. 3 röda blink, sen ingenting. Har även provat utan SIM-kort och utan minneskort, men det är som kört :-(
Någon som vet vad det kan bero på. Är batteriet månne som inte vill vara med?
jag hade samma fel ., men det löste sig när jag kopplade in telefonen i vanliga laddaren i väggen och lät den sitta ett tag . ja höll också på att tro att den hade sjungit på sista refrängen
Postad 17 november 2008 - 19:58
Preed
-
Preed
-
Användare
-
-
170 inlägg
Hur installerar jag .csv filen med fartkameradata från speedcam.tk i garmin på min X1?
Postad 17 november 2008 - 20:15
kallespratt
-
kallespratt
-
Rookie
-
8 inlägg
det värkar som om min fråga har försvunnit i tomma intet ., hur får man igång flash , så att man kan titta på youtube
Redigerat av kallespratt, 17 november 2008 - 20:16.
Postad 17 november 2008 - 20:32
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Din värkande fråga verkar vara vanligt problem med andra telefoner och psp. Varför ska det vara så svårt att få till det med webbTV genom Wifi/3G på portabla enheter. Går det se på denna telefon?
Postad 17 november 2008 - 21:20
Unregistered379e1bd5
-
Unregistered379e1bd5
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jag har precis uppdaterat mitt första inlägg i tråden How To: Installera ROM på Sony Ericsson Xperia X1. Där finner du lite mer info om just det. Jo, jag har provat att få tillbaka gamla ROM'et och det lyckades. SSPL'en är dock den Hard-SPL som jag installerade....
Tackar tackar, bra jobbat! Uppskattat. Då är det bara sspl (eller heter det spl??) kvar  Jag letar men har inte hittat nåt säkert än.
Postad 17 november 2008 - 21:41
Nisse Järnet
-
Nisse Järnet
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Tog mobilen ur laddaren 07:30 i morse, har sedan dess uppdaterat mailen (hotmail) varje timme, och vädret varje timme, ringt 4-5 samtal, skickat 7 sms, surfat via 3g ca 30min, använt mobilen som ficklampa 10min och sen gjort en fullständig backup med spb backup (tar väl en 5-10min + en omstart) och har nu 80% kvar när jag skriver detta.
Det är väl ändå helt ok? =)
Postad 17 november 2008 - 22:03
regent8
-
regent8
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Två omedelbara frågor:
1) Går det installera en senare versioner av Windows Mobile när de kommer?
2) Finns det någon sync funktion, sync program där det går att lagra o hantera sms i en dator?
MyPhoneExplorer går bara till Symbian telefoner.
mvh Lars
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|