Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15633 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 December 2011 - 16:32

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

• 745 inlägg
  • 0

Le salaire de la peur

Några dagdrivare i Sydamerika får i uppgift att transportera en last nitroglycerin till ett oljefält som står i brand.

Detta var då ....
....karaktärsutvecklingen, speciellt för Mario. Spontant känner jag bara att slutet kunde ha ändrats lite, det är inget kasst slut (själva händelsen alltså), men det kändes så onaturligt ihop med resten av filmens flöde. Imponerad blev jag hur som helst!

4/5

Plus på den!
Jag kommer ihåg att jag såg denna på TV för säkert 30-40 år sedan. Det var på den tiden som SVT visade många bra Europeiska filmer, och jag minns den faktiskt väldigt tydligt fortfarande. Den intesiva spänningen sitter fortfarande kvar i huvudet. Grym film för den som vill se något annat än Hollywood-drama.
(Det kan vara värt att påminna om att filmen är i svart/vitt.)

Edit: Stavning

Redigerat av 50plus, 01 December 2011 - 16:34.

Postad 01 December 2011 - 19:32

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0
Såg Happiness igår, tyckte den var riktigt bra, tyvärr pissig kvalité på DVDn.

4 av 5

Postad bild

Postad 01 December 2011 - 22:13

Sgart
  • Sgart
  • Guru

• 6649 inlägg
  • 0
Re-Animator.
Tyckte den var underhållande och dessutom rätt annorlunda för sin genre av det jag sett. Bra gore för sin tid måste jag säga. Filmen är trots allt lika gammal som mig :)

Postad bild

Postad 01 December 2011 - 22:35

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

• 4115 inlägg
  • 0
Predators, klart bättre än Rovdjuret 2 och AVP. Hade inte kikat på skådespelarlistan och fnissade till lite när Laurence Fishburne dök upp :) 3/5

Bunraku, en av de tristaste filmer jag sett på länge... 2/5

Postad 01 December 2011 - 22:39

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0
Spoiler

Redigerat av Voldo, 01 December 2011 - 23:39.

Postad 02 December 2011 - 01:06

Unregistered181895cb
  • Unregistered181895cb
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Les diaboliques

Frun och älskarinnan till en elak och sadistisk internatskolas rektor planerar att mörda honom.

Henri-Georges Clouzot köpte rättigheterna till Celle qui n'était plus av Pierre Boileau och Thomas Narcejac till den här filmen. Bara några timmar innan Hitchcock! Och detta är ju en av Hitchcocks favoritfilmer. Ärligt talat tyckte jag att den började lite svagt och okoncentrerat när man inte hade koll på karaktärerna. Men det tog bara några minuter innan man kom in i det hela.

En riktigt bra thriller med hintar av noir och skräck. Le salaire de la peur (också av Clouzot) såg jag ju igår, den här var minst lika spännande! Ett tag in i filmen blir man nästan galen och undrar hela tiden över vad som har hänt eller vad som kommer att hända. I slutet blir det nästan olidligt. Clouzot, vilken mästare på spänning! Precis som i Le salaire de la peur visar han även här att man inte behöver speciellt mycket musik när man kan göra det så bra utan.

Simone Signoret är den som briljerar mest som skådis, säker kvinna. Jag kände igen henne direkt då hon är med i Melvilles L'armée des ombres och för att hennes yttre är lätt att komma ihåg. Det mesta är helt enkelt välgjort, allt vad gäller det visuella, stämningen, spänningen och detaljerna. Filmen lever helt klart på sin spänning. Det är lite svårt att säga mer utan att avslöja allting, nu låter jag bli!

4/5

Postad 02 December 2011 - 22:15

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Bifogad fil  lla.jpg   22.14K   0 Antal nerladdningar

Mycket bra, men så är jag en sucker för thrillers

Postad 02 December 2011 - 23:30

Spaken_
  • Spaken_
  • Användare

• 157 inlägg
  • 0
Real Steel sågs på bio idag.

Hade höga förhoppningar om denna och filmen levde mer än väl upp til dessa.

Grymt bra animerade robotar och Hugh Jackman gör en bra insats

Redigerat av Spaken_, 02 December 2011 - 23:32.

Postad 04 December 2011 - 10:07

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Cowboys & Aliens, härlig underhållning och en kaxig Daniel Craig och halvelak Harrison Ford - jag gillade den! 8/10

Postad 04 December 2011 - 10:37

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0

Real Steel sågs på bio idag.

Hade höga förhoppningar om denna och filmen levde mer än väl upp til dessa.

Grymt bra animerade robotar och Hugh Jackman gör en bra insats

Mmm..robotboxning! Den filmen får jag inte glömma att köpa på Blu.

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 04 December 2011 - 10:37.

Postad 04 December 2011 - 21:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Cowboys & Aliens. Skräp. Enda behållningen med filmen var Olivia Wilde som som vanligt var hetare än en supernova.
En av årets största kalkoner i klass med Transformers 3.

Postad 04 December 2011 - 23:12

Colonel
  • Colonel
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Cowboys & Aliens. Skräp. Enda behållningen med filmen var Olivia Wilde som som vanligt var hetare än en supernova.
En av årets största kalkoner i klass med Transformers 3.

Måste tyvärr hålla med. Hade sett fram emot att se filmen men den var en stor besvikelse

Postad 05 December 2011 - 00:39

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0
Såg Simon och ekarna häromdagen. Riktigt bra svensk film.

Postad 05 December 2011 - 07:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Måste tyvärr hålla med. Hade sett fram emot att se filmen men den var en stor besvikelse

Ja med den rollbesättningen, regissör och writers så hade man förväntat sig betydligt bättre.

Postad 05 December 2011 - 09:54

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Ja, smaken är som r*ven :) jag gillar ju TF3 också :)

Postad 05 December 2011 - 11:34

nedroj
  • nedroj
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Tom o Jerry.

Postad 05 December 2011 - 18:40

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0
The Warrior's Way
Ytlig dumaction som skiner under korta stunder.

4/10

Postad 05 December 2011 - 21:07

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Bifogad fil  where.jpg   38.89K   3 Antal nerladdningar

Mycket bra film, om man är fyra och går på dagis. För oss andra ger jag den en etta

Postad 05 December 2011 - 22:09

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

• 2986 inlägg
  • 0

Tycker hon ser lika het ut som en botoxpreparerad potatis...
Hon och Sarah Roemer har pajat en bra del serier för min del =)

Postad 06 December 2011 - 02:40

Mikolino
  • Mikolino
  • Veteran

• 2008 inlägg
  • 0
Då har man sett: Apollo 18, (Blu-Ray) http://www.imdb.com/title/tt1772240/

Bild: 2/10 (pga. Blairwitchdokustuket)
Ljud: 2/10 (same as above)
Film: 2/10 SUCK.... o man hade sååå sett fram emot denna rulle!

Vet inte riktigt vad man ska säga, är lite i chock.. får återkomma!
Spoiler

Postad bild

Postad 06 December 2011 - 02:50

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

• 2530 inlägg
  • 0
Såg igår kväll Dom Skoningslösa med Clintan, Morgan Freeman och Gene Jackman ;)

Den var inte bra :D Detta gäller hela filmen förutom dom sista 10 minuterna. När......

Jag ska nog inte avslöja allt för mycket.. :D

Den får 6 av 10 i betyg. Jag skrattade inte en enda gång :( men det kanske inte var meningen heller :D

Postad 06 December 2011 - 20:43

Dr. Zaius
  • Dr. Zaius
  • Mästare

• 3607 inlägg
  • 0
The Mission (Blu-ray)

Bra film. Väldigt snyggt filmad.

7/10

Postad 07 December 2011 - 18:14

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0
The Shining
En av världens mest detaljrika och kryptiska filmer. Och en av världens bästa skräckfilmer!

10/10

Postad 07 December 2011 - 19:04

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16356 inlägg
  • 0
En ding ding värld. Fast som Blu-ray från USA. Bild i referensklass.

Hade helt glömt bort sonen med Elvisfrilla, som ska rädda sin mamma och gråter och ropar efter henne samtidigt som han kör bilen som en mentalskadad patient..ha ha.

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 07 December 2011 - 19:05.

Postad 08 December 2011 - 00:14

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Apollo 18: Inget särskilt. 2/5

Inside Man: Bra grundstory och skådespeleri men lite konstiga sidospår. Värd att se. 3/5

Starship Troopers: Läste att en remake är på gång så jag såg om filmen och läste boken igen. Filmen är en typisk Paul Verhoeven film baserad på boken, håller rätt bra för en science fiction fantast 3+/5. Hoppas remaken är mer baserad på boken, vill se Mobile Infantry combat suits in action!

Postad 08 December 2011 - 03:36

Turtle
  • Turtle
  • Beroende

• 1399 inlägg
  • 0
Postad bild

I väntan på Red Tails så fick den här duga!
Är väl ok men inte mer.
Men gud va fin mustangen är.

Postad 08 December 2011 - 06:11

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

• 3166 inlägg
  • 0
Layer Cake, Snatch-liknande film, snyggt klippt men inget direkt nytt. 3 av 5

Postad bild

Postad 08 December 2011 - 07:38

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0
Yogi bear, man vet vad man får och det är förutsägbart vad som ska hända.

En bra barnfilm och en ok film att sitta o titta med barnen 3/5

Postad 08 December 2011 - 07:59

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1255 inlägg
  • 0

Hoppas remaken är mer baserad på boken, vill se Mobile Infantry combat suits in action!

Se Starship Troopers 3, Maruder...

Håller inte samma klass som 1:an men är oändligt mycket bättre än 2:an och vissa tekniska detaljer (infantry combat suits) introduceras.
Det jag saknade där var metoden att lämna skeppet med "kostymerna"...
Storyn i övrigt är väl sådär.

Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 08 December 2011 - 08:01.

Postad 08 December 2011 - 12:25

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 0

Såg igår kväll Dom Skoningslösa med Clintan, Morgan Freeman och Gene Jackman ;)

Den var inte bra :D Detta gäller hela filmen förutom dom sista 10 minuterna. När......

Jag ska nog inte avslöja allt för mycket.. :D

Den får 6 av 10 i betyg. Jag skrattade inte en enda gång :( men det kanske inte var meningen heller :D

För mig är det en av få filmer som får 10/10.

Postad 08 December 2011 - 13:20

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2926 inlägg
  • 0

För mig är det en av få filmer som får 10/10.

Håller med. Riktigt bra västern.

Postad 08 December 2011 - 16:28

Unregistered1d33b6c9
  • Unregistered1d33b6c9
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Norska Huvudjägarna. Väldigt bra trots viss initial skepsis. 7/10.

Postad 08 December 2011 - 19:23

Colonel
  • Colonel
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

Norska Huvudjägarna. Väldigt bra trots viss initial skepsis. 7/10.

Stämmer bra med mitt intryck av filmen, skulle till och med säga en stark sjua. Överraskande våldsam och spännande

Postad 08 December 2011 - 22:04

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Bifogad fil  fri.jpg   12.33K   2 Antal nerladdningar

Fantastisk bild och effekter för en gammal rulle
Filmen var också helt ok

Postad 09 December 2011 - 07:44

CallMeNobody
  • CallMeNobody
  • Beroende

• 1126 inlägg
  • 0
The seahawk.
Grym klassiker i stil med Captain Blood (om inte bättre)

Två tummar, två stortår upp!

http://www.imdb.com/title/tt0033028/

Postad bild

Postad 09 December 2011 - 17:56

Unregistered181895cb
  • Unregistered181895cb
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
The Great Dictator

Utspelar sig i det fiktiva landet Tomanien där fokus ligger på en fattig, judisk frisör och hans dubbelgångare, den karismatiske och judehatande diktatorn Adenoid Hynkel.

Rätt härlig satir av Chaplin. Rätt ojämn bara. Och det kan bli lite för mycket av det goda till slut, alltså lite långdraget med alla skämt osv. Men det finns ändå något som håller en kvar och det finns några oförglömliga moment som framkallar skratt. Chaplin lyckas också att med att blanda humor och drama på ett fint sätt, han hade en speciell värme som ej går att undgå. Det viktigaste är att The Great Dictator verkligen funkar helhjärtat som den satir den är.

3/5

The Room

Johnny och Lisa är förlovade och snart blir det bröllop. Men Lisa är otrogen och inleder ett förhållande med Mark, Johnnys bästa vän.

Åh, Tommy Wiseau! Vilken speciell kille. Han har både regisserat filmen och spelar huvudrollen som Johnny. Som många redan vet har The Room blivit utsedd till världens sämsta film av ganska många. Man vet till en början inte om skådespelet ska vara så pass katastrofalt eller om det är ett skämt. En sak är säker dock, Tommy Wiseaus skådespel är bortom denna värld! Jag har aldrig sett något liknande! De logiska luckorna bara haglar och man skrattar eller gråter ungefär konstant för att ungefär allting är så dåligt. Man vet inte heller om man ska sätta en femma eller en etta.

1/5

The Human Centipede II (Full Sequence)

Martin är en ensamvarg som blir inspirerad av Dr. Heiter från filmen The Human Centipede (First Sequence), han vill nu skapa en mänsklig tusenfoting på hela tolv personer.

Det enda som faktiskt var av kvalité i den här filmen var nog det svartvita fotot. Resten var ganska uselt. Effektsökande och meningslöst. Ingenting är ett dugg skrämmande eller obehagligt, snarare mer skrattretande och helt utan behållning. Tom Six är allt annat än en kompetent filmskapare. Ingenting av värde här.

1/5

The Thing

En prolog till John Carpenters version av The Thing. En främmande livsform grävs fram på Antarktis av en forskningsgrupp som vet inte vet vad som väntar dem.

Problemet är att filmen inte ens håller som prolog. Klyschigt, förutsägbart, platt, platta karaktärer, lamt och hur trist som helst. Det är också mer meningslös action och CGI än spänning, med andra ord existerar inte ens spänningen. Alltså en helt värdelös och meningslös film där det är lätt att märka hur pass lite regissören har ansträngt sig för att försöka skapa något intressant. Det funkar ej.

1/5

Mou gaan dou

Två män med samma mål. En triadmedlem och en polis som båda jobbar som täckmantlar.

Nyinspelningar brukar oftast inte båda gott, speciellt inte när det gäller den här typen av filmer. Men nu måste jag faktiskt säga att jag gillar The Departed bättre. Fast bara en gnutta. The Departed är mycket längre, därför blir den inte alls lika rörig som Mou gaan dou och kan ta sin tid på att berätta hela historien. Samt berätta mer. Jag känner att berättartekniken inte riktigt funkar helt här. Alla återblickar blir också lite töntiga. Men skådespelet är å andra sidan riktigt skarpt, Tony Leung gillade jag verkligen i Fa yeung nin wa, så det var ju kul att se honom i alla fall. Jag fann också karaktärerna i The Departed mer intressanta (även om jag inte är så stort fan av de flesta där).

2/5

Island of Lost Souls

En sjöman råkar hamna på en ö där forskaren/doktorn Moreau bor. Moreau experimenterar och försöker korsa människor med djur. Baserad på en bok av H.G. Wells.

Charmigt och kultigt, fast samtidigt är det rätt förutsägbart och boken verkar ha fått ett ganska så platt manus som film. Att filmen sedan har en kort speltid gör ju inte det bättre. Charles Laughton är schysst i rollen som sjömannen i alla fall, kul att se Bela Lugosi med. Och sminkningarna är rätt imponerande.

2/5

Pather Panchali

I Bengalien föds en pojke vid namn Apu. Hans familj är fattig, fadern tjänar inte tillräckligt med pengar och familjen försöker göra det mesta för att överleva.

Åh, alldeles lysande! Vilken otroligt skör, vacker och fin film! Man kan inte tro att detta är Satyajit Rays debutfilm, helt makalöst. Mellan all glädje och sorg är det vackert, poetiskt och rörande, ofta till tonerna av Ravi Shankars fantastiska musik ihop med det fina fotot och alla exotiska miljöer. Aldrig blir det för sentimentalt eller melodramatiskt heller, allting känns bara så äkta, naket, naturligt, gripande och det det kryllar av mänsklig värme. Samma med skådespelarna och karaktärsporträtten.

Pather Panchali täcker så mycket. Inte nog med att växa upp och hela fattigdomen, det finns så mycket mer mellan raderna. Det lantliga livet i Indien, familjens betydelse, naturens skönhet och flera andra betydande element som verkligen berör. Har stor potential till en femma, det blir en riktigt stark fyra just nu. Jag vill se resten av trilogin med. Helt tidlöst filmskapande som återigen är poetiskt, vackert, mänskligt, gripande och fullt av både sorg och glädje.

4/5

La battaglia di Algeri

Om FLNs revolt mot Algeriets franska styre.

För känns det rörigt berättat, man hoppar mellan olika år ganska snabbt, men efter ett tag när jag kommer in i filmen blir det riktigt bra. Fotot och känslan kan liknas vid en dokumentär, i själva verket är det ju inte direkt en sådan. Delen med kvinnorna som planterar bomberna är sjukt bra gjord och mycket i slutet lyfter filmen. Vad som är fint är att man får följa båda sidorna och det på ett rätt objektivt sätt egentligen, det kändes så naturligt och neutralt, inte allt alltför tillgjort eller onyanserat. Allt sådant bidrar lite till realismen. Svag fyra. Viktig politisk film med viktigt innehåll och viktiga frågor.

4/5

Postad 09 December 2011 - 18:24

ZETRGRN
  • ZETRGRN
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Doomsday!

7/10 enbart för att Rhona Mitra är så förbannat sexig!

Postad 09 December 2011 - 20:02

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Bifogad fil  smuf.jpg   13.25K   0 Antal nerladdningar

Den här var ju smurfig, man behöver inte vara smurf för att tycka den är smurf
Slutet var förutsmurfbart, smurfig bild och smurfigt ljud

Postad 09 December 2011 - 20:12

BOLLING3R
  • BOLLING3R
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Lejon Kungen riktigt bra !

Postad 09 December 2011 - 23:07

KingNothing
  • KingNothing
  • Lärjunge

• 259 inlägg
  • 0

Bifogad fil  smuf.jpg   13.25K   0 Antal nerladdningar

Den här var ju smurfig, man behöver inte vara smurf för att tycka den är smurf
Slutet var förutsmurfbart, smurfig bild och smurfigt ljud

Är du som jag och använder ordet 'smurf' som negativt? ;)

Tittade precis klart på Sagan om Ringen: Sagan om Konungens Återkomst. Första gången jag såg den i Full HD och jag måste säga att jag var mer imponerad över ljudet som stundtals lät lite för bra. Tyckte man kunde höra vissa effekter mer än andra vilket gav en ganska skev ljudbild stundtals.

Handling tror jag inte behöver diskuteras allt för mycket. Lägg till klockrena effekter, skådespel och miljöer och det kan bara bli 10/10 Orcher!

Postad 10 December 2011 - 12:23

pangemange
  • pangemange
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
såg en sjukt bra film i går Warrior förstår inte var denna film kommit ifrån har inte hört eller sett någonting om den men den tog sig högt upp på min lista.

http://www.imdb.com/title/tt1291584/

Postad 11 December 2011 - 11:46

Colonel
  • Colonel
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0

såg en sjukt bra film i går Warrior förstår inte var denna film kommit ifrån har inte hört eller sett någonting om den men den tog sig högt upp på min lista.

http://www.imdb.com/title/tt1291584/

Såg Warrior igår och det är en riktigt bra film. Har alltid varit lite svag för fightingfilmer (har man växt upp med Rocky-filmerna så är det nästan oundvikligt).

Postad 11 December 2011 - 23:43

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Jag gillade också Warrior, den är ju till skillnad från NBD 1 & 2 en seriös film om MMA. Men det vore kul att höra vad MMA-experterna här på mhb tycker om filmen! Jag tyckte det var lite larvigt att det inte fanns någon cutman och läkare som kunde titta till killarna mellan ronderna. Kändes inte så realistiskt. Dessutom var det väl bara en viktklass? Tyckte inte att killarna såg ut att vara i samma viktklass direkt ^_^

Postad 12 December 2011 - 23:32

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Jag gillade också Warrior, den är ju till skillnad från NBD 1 & 2 en seriös film om MMA. Men det vore kul att höra vad MMA-experterna här på mhb tycker om filmen! Jag tyckte det var lite larvigt att det inte fanns någon cutman och läkare som kunde titta till killarna mellan ronderna. Kändes inte så realistiskt. Dessutom var det väl bara en viktklass? Tyckte inte att killarna såg ut att vara i samma viktklass direkt ^_^

kan göra ett utlåtande imorrn då jag tänkte se den typ nu d:

Postad 13 December 2011 - 08:04

Unregistered181895cb
  • Unregistered181895cb
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Casino

Om Sam Rothsteins uppgång och fall i Las Vegas under 70-talet tillsammans med hans fru och bästa vän Nicky.

Det är alltid synd när man ser en film som den här och märker hur mycket Robert De Niro har gått ner sig idag. Här har vi i alla fall Pesci och De Niro med deras speciella kemi. Berättarrösten kan bli lite tröttsam när den hela tiden är återkommande, övertagande och oftast överförklarande över vad som händer. Å andra sidan är Casino väldigt bra berättad om man tänker på själva flödet, så det jämnar ut sig. Sedan är det inte heller en och samma röst/karaktär som vi får höra hela tiden.

Annars är det ett ganska välgjort hantverk där Scorsese använder några schyssta och varierande filmiska grepp. Han använder också ett speciellt musikstycke av Georges Delerue som är med i Godards pärla Le mépris, något som jag tycker är bland det vackraste någonsin när det gäller filmmusik.

Speltiden på tre timmar funkar bra och är verkligen lagom. Casino känns absolut som en genuin Scorsese-film med den inte så främmande anknytningen till maffian. Inget jag blir galet imponerad av, men ändå en av hans bättre filmer av alla jag har sett hittills.

3/5

Postad 13 December 2011 - 11:12

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

nu! det är själv valfritt att ha en cutman så det är inget konstigt med det, tyckte båda såg ut o vara någolunda jämnviktade om inte så var det nog inte SÅ mkt emellan dem.
Teknikerna var bra utförda tyckte jag så var ju realistiskt.. dock inte slutet då ja.. man får se själv och det gör inte gott för mma att dem kör en sådan ):

Postad 13 December 2011 - 22:09

Unregistered181895cb
  • Unregistered181895cb
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
The Big Sleep

En rik familj hyr in privatdetektiven Philip Marlowe. Innan fallet är över blir Marlowe indragen i en härva av mord och utpressning. Men det är inte allt.

Humphrey Bogart är Humphrey Bogart, med andra ord lika häftig, full med hårda repliker och rapp i käften som sig bör. I The Big Sleep blir han en riktig brudmagnet också. Tempot är rätt högt och storyn som är baserad på en roman av Raymond Chandler kan vara lite rörig, men det gäller bara att man håller koll på namn och karaktärer.

Jag tyckte dock inte att den hade någon nagelbitande spänning som jag väntade mig, dock så kikade den fram mot slutet när allt skulle knytas ihop. Sedan känns handlingen lite onödigt invecklad för att betas av på 114 minuter, filmen känns verkligen fullpackad med händelser och det händer nya saker nästan hela tiden. En lagom duglig, tät och rapp noir.

3/5

Postad 14 December 2011 - 00:40

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0

nu! det är själv valfritt att ha en cutman så det är inget konstigt med det, tyckte båda såg ut o vara någolunda jämnviktade om inte så var det nog inte SÅ mkt emellan dem.
Teknikerna var bra utförda tyckte jag så var ju realistiskt.. dock inte slutet då ja.. man får se själv och det gör inte gott för mma att dem kör en sådan ):

Spoiler

Men jag gillade filmen ändå ^_^

Redigerat av Unregistered74d4d0b1, 14 December 2011 - 00:40.

Postad 14 December 2011 - 04:13

Unregistered181895cb
  • Unregistered181895cb
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
It Happened One Night

En bortskämt arvtagerska är på rymmen och träffar en journalist som hjälper henne.

Det börjar rätt risigt, trist och ofokuserat. Efter några minuter ordnar det upp sig och stämningen blir faktiskt behaglig. Men mot slutet dalar det mer och mer. Jag har svårt för humorn, de sociala rollerna är kanske ingen hit och romantiken är inte heller något som rycker tag i mig. Clark Gable är förvisso småcharmig ibland och dialogen är oftast ganska vass, så helt uselt är det inte. Filmen har trots allt sina stunder, men jag kan inte direkt sträcka mig längre än en stark tvåa.

It's a Wonderful Life av Capra tyckte jag om lite mer, den har ju James Stewart liksom. Både den och It Happened One Night är definitivt två klassiker i alla fall.

2/5

Postad 14 December 2011 - 07:11

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

• 729 inlägg
  • 0

Spoiler

Men jag gillade filmen ändå ^_^

Spoiler

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.