* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
9082 svar till detta ämne
Postad 22 March 2010 - 13:15
ananda
-
ananda
-
Användare
-
-
123 inlägg
Kul att det är "rätt" format på skärmen (16:9). Känns som om varje milimeter är värdefull på så liten skärm när man ska se film/serier. Till skillnad mot Desire som får två svarta kanter då då man ser film då dom har ett annat format.
Det är en av de bästa grejerna med x10an enligt mig.  Det och den höga upplösningen.
Postad 22 March 2010 - 13:22
Golgo_13
-
Golgo_13
-
Forumräv
-
-
779 inlägg
Håller med om att det är tråkigt att den preseterar så lågt, ändå en helt ny väldigt dyr lur. Dock verkar det i princip bara bero på att 1.6 stryper. Jag kan dock acceptera detta då en uppdatering kommer att komma. Kameran och ljudet är det som får mig att se denna som en klar vinnare över Desire (och designet som jag tyvärr måste erkänna påverkar mig en del. Tycker verkligen X10an är hästlängder snyggare än Desire)
Ja, det är definitivt 1.6 fel att X10 presterar så uselt och hade vi haft något vettigt svar från SE ang. uppdatering så hade detta inte varit något jag oroat mig över. Jag går också mycket på design när jag väljer mobil (herregud, det måste man ju få göra utan att skämmas  ) och X10 är snygg - no doubt about it! MEN ord kan inte nog beskriva hur mycket jag fullständigt avskyr knarriga plastmobiler - fyyyyy fan, inte en chans att jag lägger närmare 6k på något sådant!
Postad 22 March 2010 - 13:31
flippen
-
flippen
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Har det blivit bekräftat från SE att x10 ska uppgraderas?
Jag menar mer än via en kompis kompis som jobbar på SE?
(Ja, från 1.6 till 2.x menar jag så klart)
Redigerat av flippen, 22 March 2010 - 13:32.
Postad 22 March 2010 - 13:51
Unregistered42102
-
Unregistered42102
-
Användare
-
-
228 inlägg
http://twitter.com/SEAccessories jeg frågade dem om desk stand til X10 ;-)
Postad 22 March 2010 - 14:31
NiklasLundis
-
NiklasLundis
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Måste bli gammal...fattar inte nåt av twitter.. Fick du nåt svar?
Postad 22 March 2010 - 14:32
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Är det bara jag som tycker bilderna på Swedroids recension som är tagna med X10an är sjukt dassiga? Kanske är van vid alldeles för mycket färg på bilderna men ja, det är inte SÅ bra bilder. Men men, det är nog bättre än någon annan Android-telefon.
Kan ju annars inte mer än bli totalchockad när de lägger upp en sån massiv recension. Bra jobbat! Jag ska absolut känna på en i butik först men jag är klart intresserad. Lär göra en stor boost när det kommer en uppdatering av Android till den också. Time will tell!
Redigerat av zippiz, 22 March 2010 - 14:34.
Postad 22 March 2010 - 14:46
Unregistered80bc741c
-
Unregistered80bc741c
-
Användare
-
-
124 inlägg
MEN ord kan inte nog beskriva hur mycket jag fullständigt avskyr knarriga plastmobiler - fyyyyy fan, inte en chans att jag lägger närmare 6k på något sådant!
Mmm.. men just det där med knarrigheten är ju verkligen en grej att kolla in i mobilbutiken. Det är så himla personligt och jag kan till och med tänka mig att det är olika mellan vit och svart.
Postad 22 March 2010 - 15:03
NikkoPro
-
NikkoPro
-
Rookie
-
6 inlägg
Jag har en X1 nu, och är faktiskt nöjd med den. Visst den är ju inte snabb och kvick som en låst iFone, men den gör sitt jobb bra.
Kommer man att kunna använda X10:an som en wifi router? Så som WM WifiRouter. Har frågat google och det finns till Android men kommer det att funka till X10, out of the box?
Finns det torrent klient till Android som funkar till X10? So som WMtorrent?
Och hur är filsystemet. Kan man plugga in X10 in i en godtycklig windos burk och man kan göra ”drag and drop” med filer/mp3/filmer osv.
Postad 22 March 2010 - 15:11
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Haha då är vi två för usch vilken röra..
Postad 22 March 2010 - 15:22
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Jag är 21 och tycker Twitter är fruktansvärt rörigt. De kunde löst organiseringen på bättre sätt, om man säger så. Mmm.. men just det där med knarrigheten är ju verkligen en grej att kolla in i mobilbutiken. Det är så himla personligt och jag kan till och med tänka mig att det är olika mellan vit och svart.
Ja, jag känner också det! Själv är jag mest inriktad på svart men finns det vit att känna på och jag föredrar den så blir det en vit! Känns dock rätt osannolikt. Dessutom tycker jag att iPhonen är sjukt plastig på baksidan men det verkar ingen annan tycka. Förvirrande. Jag har en X1 nu, och är faktiskt nöjd med den. Visst den är ju inte snabb och kvick som en låst iFone, men den gör sitt jobb bra.
Kommer man att kunna använda X10:an som en wifi router? Så som WM WifiRouter. Har frågat google och det finns till Android men kommer det att funka till X10, out of the box?
Finns det torrent klient till Android som funkar till X10? So som WMtorrent?
Och hur är filsystemet. Kan man plugga in X10 in i en godtycklig windos burk och man kan göra ”drag and drop” med filer/mp3/filmer osv.
Jag har också en X1a! Så underbart oplastig så det finns inte. Dessutom gör den verkligen sitt jobb bra, även om jag fått ladda ner ett skärmtangentbord som går att använda med fingrarna. Det fysiska tangentbordet har jag alltid funnit vara rätt värdelöst om jag ska vara ärlig. Men de negativa tankarna om den i början (var ju faktiskt värre än X10an) har jag aldrig riktigt förstått. Visst, den är seg men det finns värre! Ja, det ska finnas både WiFi-router-program och torrentklient till Android. Drag and drop är jag rätt övertygad om att det finns. Och finns det inte så är jag en av de som kommer bli förbannad om man säger så.
Postad 22 March 2010 - 15:44
ananda
-
ananda
-
Användare
-
-
123 inlägg
Jag är 21 och tycker Twitter är fruktansvärt rörigt. De kunde löst organiseringen på bättre sätt, om man säger så.
ot men det finns apps som du kan få ordning med. Och så kan du använda listor. Och inte följa i onödan för att förminska noise.  Hörde med Dustin förra veckan och de skulle få in sina svarta X10 den första veckan i April.
Postad 22 March 2010 - 15:48
Unregistered45e7a0dc
-
Unregistered45e7a0dc
-
Lärjunge
-
-
281 inlägg
Hmm, är lite orolig över hur stor den ändå är, jämför man siffrorna med te x nexus one verkar den inte jättemycket större men när de låg brevid varandra på swedroids bilder är det ju en stor skillnad :/, speciellt när nexus one nästan är för stor för att ha i fickan.
Postad 22 March 2010 - 15:50
monodc
-
monodc
-
Användare
-
-
182 inlägg
Har det blivit bekräftat från SE att x10 ska uppgraderas? Jag menar mer än via en kompis kompis som jobbar på SE?
(Ja, från 1.6 till 2.x menar jag så klart)
Ja, på Sony Ericssons officiella blogg. http://blogs.sonyeri...be-upgradeable/"What I hope to get across to you all, is that there will be a software update for Xperia X10 that will upgrade the complete Sony Ericsson User Experience Platform based on newer version of the Android OS."
Postad 22 March 2010 - 15:53
ananda
-
ananda
-
Användare
-
-
123 inlägg
Hmm, är lite orolig över hur stor den ändå är, jämför man siffrorna med te x nexus one verkar den inte jättemycket större men när de låg brevid varandra på swedroids bilder är det ju en stor skillnad :/, speciellt när nexus one nästan är för stor för att ha i fickan.
Kändes inte för stor i min hand iaf..
Postad 22 March 2010 - 16:01
zhogun
-
zhogun
-
Användare
-
-
177 inlägg
Jag har också en X1a! Så underbart oplastig så det finns inte. Dessutom gör den verkligen sitt jobb bra, även om jag fått ladda ner ett skärmtangentbord som går att använda med fingrarna. Det fysiska tangentbordet har jag alltid funnit vara rätt värdelöst om jag ska vara ärlig.
Hehe vafan, fysiska tangentbordet är ju det absolut bästa (och kanske det enda) som är bra med X1. Kör fortfarande min X1 som jobbtelefon och skulle inte klara mig med ett onscreentangentbord när man är i farten, skriver säkert 10ggr fortare med X1an än en telefon utan fys. tangentbord.  Ska byta till en Nokia E72 nu dock tror jag, det tangentbordet var också skönt
Postad 22 March 2010 - 16:03
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Är det bara jag som tycker bilderna på Swedroids recension som är tagna med X10an är sjukt dassiga? Kanske är van vid alldeles för mycket färg på bilderna men ja, det är inte SÅ bra bilder. Men men, det är nog bättre än någon annan Android-telefon.
Svarade via min mobil innan, vet inte varför texten försvann...  Hur som helst, jag blev förvånad åt andra hållet... att Nexus tog så pass dåliga bilder, och detta väger tungt för X10ans fördel för min del just nu. Har en Nokia 5800 idag, och en mobil med dålig kamera vill jag helst inte ha igen (lite därför jag valt bort Iphone också). Det var inte så att du blandade ihop Nexus och X10 bilderna? Jag menar kolla på de här, det är ju som natt o dag. Undrar om Desire blir något bättre iaf, de har jobbat lite med kameraappen om jag fattat det rätt. Nexus One... usch  X10... mums   Hoppas bara de kan lägga upp lite inomhusbilder också, helt från bägge telefonerna.
Postad 22 March 2010 - 16:16
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Postad 22 March 2010 - 16:28
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1289 inlägg
Dom måste ha skit på linsen på sin nexus eller nått. Så dåliga bilder har jag aldrig lyckats att få med min nexus 
Jag håller med om att det ser misstänksamt dåligt ut, de ska även jämföra lite inomhusbilder och filmer lite senare, troligen under morgondagen. Som sagt, det ser ut att vara för stor skillnad... eller har de ställt in N1 på något konstigt sätt, men vilket fall så är det helt okej kvalitet på X10ans bilder.
Postad 22 March 2010 - 17:01
W0lfie_91
-
W0lfie_91
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
va å kände på en dummy förra veckan och den kändes inte alls stor, jag nådde lätt över hela skärmen (nästan) med tummen på samma hand som ja höll den i så att säga (har inga jätte händer heller), men visst är den stor men väldigt bekväm i näven å kändes inte alls plastig tycker jag, va den svarta ja kände på.
Postad 22 March 2010 - 17:04
ananda
-
ananda
-
Användare
-
-
123 inlägg
va å kände på en dummy förra veckan och den kändes inte alls stor, jag nådde lätt över hela skärmen (nästan) med tummen på samma hand som ja höll den i så att säga (har inga jätte händer heller), men visst är den stor men väldigt bekväm i näven å kändes inte alls plastig tycker jag, va den svarta ja kände på.
är bara den vita som är känns billig o plastig.
Postad 22 March 2010 - 17:06
mikrokiwi
-
mikrokiwi
-
Amatör
-
-
60 inlägg
YES! http://forum.xda-dev...p;postcount=940
Redigerat av mikrokiwi, 22 March 2010 - 17:06.
Dj AudaSpexx
-
Dj AudaSpexx
-
Lärjunge
-
-
264 inlägg
SE borde lansera en xperia med typ 5" eller 5,3-5,5" skärm...
Papazian
-
Papazian
-
Användare
-
-
146 inlägg
Tänkte det kunde vara värt att nämna att någon skrev denna kommentaren på swedroid nyligen: XDA-developers kommer att plocka in X10an! där försvann alla mina funderingar http://forum.xda-dev...p;postcount=940tipsade även om detta (: Värt att notera
Postad 22 March 2010 - 17:09
twintin
-
twintin
-
Lärjunge
-
-
358 inlägg
Som sagt, det ser ut att vara för stor skillnad... eller har de ställt in N1 på något konstigt sätt, men vilket fall så är det helt okej kvalitet på X10ans bilder.
Möjligt de har fått ett måndagsexemplar av N1 (sånt händer ju titt som tätt).
Postad 22 March 2010 - 17:18
djesko
-
djesko
-
Användare
-
-
127 inlägg
Tänkte det kunde vara värt att nämna att någon skrev denna kommentaren på swedroid nyligen:
XDA-developers kommer att plocka in X10an! där försvann alla mina funderingar 
http://forum.xda-dev...p;postcount=940 tipsade även om detta (:
Värt att notera 
Då blir det snart root och en najs 2.x rom
Postad 22 March 2010 - 17:20
thestaar
-
thestaar
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Gött! Då kommer de komma mysiga hemmalagade roms
Postad 22 March 2010 - 17:22
Papazian
-
Papazian
-
Användare
-
-
146 inlägg
För nån som inte haft någon särskild avancerad telefon förut, skulle någon kunna förklara lite vad det innebär att xda-developers ska plocka in X10an?
Postad 22 March 2010 - 17:25
djesko
-
djesko
-
Användare
-
-
127 inlägg
För nån som inte haft någon särskild avancerad telefon förut, skulle någon kunna förklara lite vad det innebär att xda-developers ska plocka in X10an?
Gänget som sitter på XDA är duktiga på att bygga egna OS / rom till tex windows mobil / android mm. Så dom "öppnar" upp luren till det bättre oftast. Har jag fel så rätt mig  /esko
Postad 22 March 2010 - 17:27
Unregistered42102
-
Unregistered42102
-
Användare
-
-
228 inlägg
Postad 22 March 2010 - 17:29
Papazian
-
Papazian
-
Användare
-
-
146 inlägg
Gänget som sitter på XDA är duktiga på att bygga egna OS / rom till tex windows mobil / android mm.
Så dom "öppnar" upp luren till det bättre oftast.
Har jag fel så rätt mig 
/esko
För att använda de saker som XDA utvecklar, behöver man göra något med sin egen mobil? Någon som skulle kunna påverka garantin?
Postad 22 March 2010 - 17:32
djesko
-
djesko
-
Användare
-
-
127 inlägg
För att använda de saker som XDA utvecklar, behöver man göra något med sin egen mobil? Någon som skulle kunna påverka garantin?
Är inte så hemma på vad man gör med an android mobil , men en windows mobile så måste man ändra boot loadern och då har man inte garanti kvar , men man kan flasha tillbaka den till org rätt lätt. Kommer en guide på XDa hur man gör sen. /esko
Postad 22 March 2010 - 17:38
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Att root'a din telefon innebär som jag förstått det att du måste ta bort all programvara som finns på telefonen, OS'et alltså. För att sen lägga in nåt annat. Som att byta från vista till linux på din hemdator typ? Fast med den väsentliga skillnaden att du då förlorar garantin som du gissade själv. Jag är inte helt säker jag heller men det är så jag förstått det iaf?
Redigerat av Pjuklarven, 22 March 2010 - 17:39.
Postad 22 March 2010 - 18:03
SimonZ
-
SimonZ
-
Forumräv
-
-
574 inlägg
Fördelen är ju att man kan uppdatera till 2.* rätt fort (eftersom grabbarna grus kommer fixa ROMs på 2.*) och att man slipper TS och MS
Plötsligt vägde vågskålen över till X10 igen.
Postad 22 March 2010 - 19:12
magnumhex
-
magnumhex
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Fick idag tag i tidningen Allt om android. Här fick X10 ett bra totalbetyg 90% Htc Desire fick även den 90% i totalbetyg Nexus one fick 86% i totalbetyg.
Postad 22 March 2010 - 19:14
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
JAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!
XDA-Dev e fan kung, jag PM'ade Svetius för typ en vecka sen och fick inget svar. Fick svar idag där han bah länkade till sitt inlägg!
Underbart. UNDERBART!! Lätt att det blir en X10 nu asså, lätt!!
Var tvungen att gå tillbaks till butiken som hade ett visnings ex, stod ännu längre tid denna gång  Den känns så skön i handen asså.
Jag blir lite arg på en grejj bara. ALLA har gjort en review på den VITA men jag tycker inte alls den SVARTA känns plastig. Den känns ganska gedigen faktiskt.
Postad 22 March 2010 - 19:36
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
JAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!
XDA-Dev e fan kung, jag PM'ade Svetius för typ en vecka sen och fick inget svar. Fick svar idag där han bah länkade till sitt inlägg!
Underbart. UNDERBART!! Lätt att det blir en X10 nu asså, lätt!!
Var tvungen att gå tillbaks till butiken som hade ett visnings ex, stod ännu längre tid denna gång Den känns så skön i handen asså.
Jag blir lite arg på en grejj bara. ALLA har gjort en review på den VITA men jag tycker inte alls den SVARTA känns plastig. Den känns ganska gedigen faktiskt.
De gör ju reviews på de exemplar som SE skickar till dem...varför de skickar den vita kan man fråga sig? Blir väl bara Jonas & Mark som köper den
Postad 22 March 2010 - 19:44
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Den vita är snygg, men frågan hur länge, och känns tämligen opraktisk då man jobbar i stålindustrin (det lät nästan hårt..  )

Blir en svart.
Postad 22 March 2010 - 19:45
Unregisterededb978dd
-
Unregisterededb978dd
-
Mästare
-
-
3073 inlägg
Fick idag tag i tidningen Allt om android. Här fick X10 ett bra totalbetyg 90% Htc Desire fick även den 90% i totalbetyg Nexus one fick 86% i totalbetyg.
Funderar på både en X10 och en Desire
Postad 22 March 2010 - 19:48
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1693 inlägg
Funderar på både en X10 och en Desire 
Ja, ibland behöver man ju faktiskt 2 telefoner...?
Postad 22 March 2010 - 19:51
Flamso
-
Flamso
-
Forumräv
-
-
773 inlägg
Svarade via min mobil innan, vet inte varför texten försvann... 
Hur som helst, jag blev förvånad åt andra hållet... att Nexus tog så pass dåliga bilder, och detta väger tungt för X10ans fördel för min del just nu. Har en Nokia 5800 idag, och en mobil med dålig kamera vill jag helst inte ha igen (lite därför jag valt bort Iphone också).
Det var inte så att du blandade ihop Nexus och X10 bilderna?
Jag menar kolla på de här, det är ju som natt o dag. Undrar om Desire blir något bättre iaf, de har jobbat lite med kameraappen om jag fattat det rätt.
Nexus One... usch
X10... mums 
Hoppas bara de kan lägga upp lite inomhusbilder också, helt från bägge telefonerna.
Shit. Ja, jag måste kollat fel.  Edit: OJ. XDA till X10an. Fett! Nu har jag aldrig orkat roota min X1a men förhoppningsvis är det enklare (dog typ när jag läste hur jobbigt det faktiskt var) med Android. Verkar ju så.
Redigerat av Flamso, 22 March 2010 - 19:54.
Postad 22 March 2010 - 19:52
Gucci
-
Gucci
-
Forumräv
-
-
603 inlägg
De gör ju reviews på de exemplar som SE skickar till dem...varför de skickar den vita kan man fråga sig? Blir väl bara Jonas & Mark som köper den 
Haha. Avundas inte alls 3 som får den vita i 4 veckor. Den e fugly... Den svarta e finare
Postad 22 March 2010 - 19:54
Unregistered5e4e52c7
-
Unregistered5e4e52c7
-
Användare
-
-
117 inlägg
Fan va kung att XDA kommer utveckla OS till telefonen! Då kan vi räkna med nyare android inom en inte alltför avlägsen framtid!
Blir lätt en X10a nu! De faktorer som Swedroid klagar på kommer ju med största sannolikhet att förbättras oerhört med nyare android. Sen går det inte att bortse från det faktum att X10 slår alla konkurrenter på fingrarna vad gäller designen!!
Postad 22 March 2010 - 20:26
Papazian
-
Papazian
-
Användare
-
-
146 inlägg
Har bestämt mig för att gå in och snacka med 3 nu till helgen och beställa X10an. En polare till mig som också har 3 menade att man kunde snacka sig till nån "deal" hos 3. Är det bara snack eller är det nåt man kan göra? Vad är era erfarenheter? Vad skulle man säga då, alla tips uppskattas  (sorry om det ligger lite utanför X10-ämnet)
Postad 22 March 2010 - 20:27
Melone
-
Melone
-
Amatör
-
-
77 inlägg
För mig blir det faktiskt en HD2. Android får vänta tills nästa lur.
Postad 22 March 2010 - 20:35
thorstenn
-
thorstenn
-
Användare
-
-
163 inlägg
haha fett nice med x10 på xda. Tack alla som hjälpte till
Postad 22 March 2010 - 21:19
Pjuklarven
-
Pjuklarven
-
Lärjunge
-
-
497 inlägg
Var på mediamarkt här i umeå idag (igen!), men än fanns det ingen x10 i butik 
Frågade dessutom än en gång specifikt efter just den men fick bara till svar att dom inte fått hem den än..
Postad 22 March 2010 - 21:20
Unregistered42102
-
Unregistered42102
-
Användare
-
-
228 inlägg
Postad 22 March 2010 - 21:23
tartkennet
-
tartkennet
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Det här med att roota telefonen och då att garantin försvinner... Garantin från SE gäller väl annars i ett år eller har jag fel?
Och vad är det egentligen som skulle kunna hända med telefonen som gör att man måste lämna in den på garantin? Menar alltså hur ofta händer sånt?
Postad 22 March 2010 - 21:28
Unregistered1193
-
Unregistered1193
-
Forumräv
-
-
727 inlägg
Har köpt telefoner från Telenor vid jul och den var inte låst till Telenor och jag tror inte heller att x10an kommer vara det
Det måhända men det står iaf på Telenors hemsida! Har du annan information så var glad.  Jag köper mina mobiler kontant!
Postad 22 March 2010 - 21:32
Unregistered1232
-
Unregistered1232
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Det här med att roota telefonen och då att garantin försvinner... Garantin från SE gäller väl annars i ett år eller har jag fel?
Och vad är det egentligen som skulle kunna hända med telefonen som gör att man måste lämna in den på garantin? Menar alltså hur ofta händer sånt?
Har för mig att det är bara Apple som ger 1 år, hos SE brukar man ha 2 års garanti.. rätta mig om jag har fel. Men ni som är positiva till root lr vad det nu är.. modiferad mjukvara... Eftersom SE har modifierat in egen mjukvara för bla kamera osv.. tror ni inte att det blir sämre då xda killarna kommer att köra med någon standard grej? ifall de släpper 2.1 före SE
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|