have you tried turning it off and on again?
Japp. Och den vart okej igen.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
4 relaterade trådar
Postad 23 January 2011 - 00:22
Japp. Och den vart okej igen. Postad 23 January 2011 - 10:18
Gör rent med dina kläder, några svep över jeansen eller tröjan sen är skärmen ren. Den ska tåla en hel del vad jag hört, annat vore ju en katastrof. Sen finns det silikonhölje man kan köpa till, Nokias egna alltså, här är en länk. Postad 23 January 2011 - 10:28
Jag satt länge med Nokia medföljande skärmskydd (som vanligt vid nytt mobilköp) men det blev lite repigt efter en tid så jag slet bort det och satt på ett "normalt" skärmskydd och jäklar vilken annan känsla det blev på touch-upplevelsen. Men andra ord, Nokia egna är mer ett transport-skydd än ett användar-skydd.
Sen är det mycket möjligt att man inte behöver något skydd alls. Men jag vågar inte chansa första tiden=) Postad 23 January 2011 - 11:22
Detta behöver inte bero på att det är något fel på just telefonen, det kan också vara simkortet som är dåligt, men största risken är nog att det helt enkelt är dålig kontakt mellan simkortet och telefonens simkortsläsare. Mitt råd som före detta mobiltelefon tekniker på en auktoriserad Nokia verkstad är att i första hand ta ut simkortet och torka av kontakterna på simkortet med vanlig T-Sprit och sedan vara väldigt noga med att inte ta på dessa kontaktytor och sätta tillbaka kortet igen, möjligen kan det också hjälpa att ta ur och sätta i kortet ett par gånger om det är någon smuts eller oxid på kontakterna på simkortsläsaren. Var alltid noga med att inte ta med fingrarna på simkortets kontaktytor, det behövs väldigt lite för att orsaka problem med kontakt mellan telefon och simkort tyvärr. Lycka till ! Postad 23 January 2011 - 11:26
Har jag svårt att tro gällande detta. Kortet är ca 3 månader gammalt. Och det vart bara när jag tryckte på "Ring". Inte när jag skulle ringa genom telefonboken eller favoriter. Postad 23 January 2011 - 12:56
OK, det kan nog mycket väl vara som du säger i detta fall, visste inte bakgrunden. Dock är ju att kortet är bara 3 månader gammalt inget som helst hinder för att det kan vara fel på det, bara som information, jag har under mina 15 år i servicebranchen sett åtskilliga nya elektronikprodukter som ej ens levererats till kund som varit trasiga. Simkortet är ju också elektronik vilket många glömmer och många trasiga/dåliga simkort har jag också sett. Har själv inte haft några problem med min N8 som jag fick levererad i oktober. Postad 23 January 2011 - 13:03
det är väl ändå uppenbarligen en bugg när det bara händer just när man tycker på ring. hänt för mig ett antal gånger också. jag bytte också simkort i samband med att jag köpte min n8.
Postad 23 January 2011 - 14:54
No action with protection !! ;D Nä men glaset är riktigt hållbart, min telefon har varit med om en del stryk (tyvärr) och det är bara plasten uppe vid 3.5mm pluggen som är deformerad ! Hade skydd tidigare men fick reklamera den mobilen, saknar inte känslan av mitt shieldguard (elgiganten) eller vad det hette.. Cooper-nånting (expert) är mycket bättre om man envist ska ha skydd då känslan är MYCKET bättre än shieldguarden, dock sämre än att köra utan.
Många som råkar ut för det, även jag (på 2 olika n8'or) med nytt sim-kort. Postad 23 January 2011 - 16:03
Är det värt att reklamera detta om det bara hänt ett par ggr? simkorts-felet alltså? Eller kommer man fixa det i en kommande mjukvaruuppdatering? Postad 23 January 2011 - 16:14
Har ju som tidigare sagt också haft problemet med "sätt i simkort" och har också nytt kort.
Längtar till nästa uppdatering som tusan Postad 23 January 2011 - 17:08 Vad som rättas till med kommande PR1.1 är väl svårt att veta, men den är inte långt bort nu då den spås komma i februari. Vänta in den, sen om ingen förbättring sker så ring Nokia supporten och hör vad de har att säga, är mitt förslag. Redigerat av Unregistered31511, 23 January 2011 - 17:09. Postad 23 January 2011 - 17:26
Ett simkort har en liten microprocessor i sej... Telefonen frågar simkortet på olika vis beroende på funktion som telefonen vill åt. Vid telefonbok så frågar den på ett vis för att komma till samtal... då är simkortet redan öppet pga den tidigare förfrågan ur telefonboken... försöker telefonen öppna simkortet för samtal så kan det bli fel just pga av simkortet inte förstår frågan eller att det svarar fel till telefonen. Simkortet är alltså inte ett rent minneskort som ett SD-kort... Postad 23 January 2011 - 19:39
Samma här... Postad 23 January 2011 - 22:22
Det kan mycket väl vara en bugg som ni säger, jag kom på själv att jag mer eller mindre aldrig trycker på ring när jag ska ringa utan går via kontakt widgeten eller länken till kontakter som jag har på skärmen. Det kan vara därför jag inte har fått fram det.
Om det bara kommer fram när man går via "Ring" och aldrig annars så är sannolikheten stor att det är just en bugg, dock kan simkortets beskaffenhet eventuellt spela in, det kan möjligen vara så att olika operatörers kort inte fungerar 100% likadant om det kanske är så att de tillverkas av olika tillverkare eller så (spekulation). Postad 24 January 2011 - 09:59
Försökt läsa lite ang Kameran...
Jag får så otroligt dåliga bilder inomhus. Skall gå ut och testa nu men känner mig så besviken för när det står överallt att det är en FANTASTISK kamera mobil och bilderna blir toppen då trodde jag att den i alla fall skulle vara användbar... men nu verkar det som om kameran och videon är riktigt dålig... Man måste väll kunna ha en automatisk inställning som funkar de har de ju överallt annars i mobilerna. Sony Erikson K850I var en fantastisk kamera mobil ovh super video... menar ni att inte nokia klarar av att komma upp i den nivån fast den mobilen kom ut för "ganska länge sedan" ??? Snälla hjälp mig få till en hyfsad kamera... tanken är ju att kunna fota när man är ute och går och är på äventyr där man glömt eller inte tänkt på att ta med kameran... Postad 24 January 2011 - 10:03
Har du tagit av plastskyddet från linsen Postad 24 January 2011 - 10:49
jag citerar mig själv nedan. men kortfattat tycker jag det låter som att du måste ställa ner isovärdet till det lägsta och använda blixt. om du ska ta bra bilder inomhus då alltså. Autoläget i kameran är inte att föredra. Mitt tips är att göra ett egendefinerat läge och ställa in det som standard. Nedan följer mina rekomendationer för inställningar: Ange s. standardfotoläge: Ja - Viktigt så man slipper gå in och ändra varje gång Baserad på motivinställn: Automatiskt - För att det ska vara likt men ändra de saker som är dåliga Blixt: Re.röda ögon - Det blir lätt röda ögon enligt mina erfarenheter. Om det ska vara blixt eller inte beror ju mycket på vad man ska fota så det gäller ju att lära sig. Men i annat än dagsljus så är det blixt som gäller. Vitbalans: Automatisk - Här gäller det ju också att vara uppmärksam och ändra om det ser fel ut. Exponer.kompensation: 0 - Även här kan man få gå in någon gång så att man kan hjälpa upp en mörk bild eller fixa så att det inte fräter för mycket vid motljus och liknande. Färgton: Normal - Går att fixa i efterhand med redigering Ljuskänsligthet: Låg - Ett måste utom i undantagsfall. Blir bra resultat i kombination med bra ljus eller blixt. Skäpra: Normal - Fixa i redigering vid behov. Kontrast: Normal - Samma här, alltså i redigering. Annars tycker jag att kameran imponerar mer i videoläget. Postad 24 January 2011 - 11:52
Det verkar vara du som "menar"? Lägg upp några bilder i tråden så kanske vi kan hjälpa dig.(gärna parallellt med bilder tagna i samma situation med SE K850i) Redigerat av Frasse_Z, 24 January 2011 - 11:53. Postad 24 January 2011 - 12:24
Hejsan.
Nu har jag Pr1.1 installerad(unoffical version) och den är betydligt snabbare nu,ni har säkert läst om den på nätet.En sak jag märkte direkt när jag avslutade ovi store är att nu stängs anslutningen ner direkt,förut så var man fortfarande ansluten.hoppas snart att den riktiga versionen kommer snart för vilken skillnad det blev med denna..mycket snabbare internet,snabbare öppna program mapp och starta alla grjer,som sagt mycket snabbare nu... Postad 24 January 2011 - 12:46 Gött att höra. Då väntar man då. Stod någonstans att den börjar ramla ut den 24'e men jag tror mer på början februari.. Postad 24 January 2011 - 13:15
Yippie! Vet inte hur många timmar jag la ner på att lösa det problemet, innan jag insåg att det förmodligen inte gick. Postad 24 January 2011 - 13:23
ha ha ha så underbart att få vara världens trögaste i bland och det funkar aldeles utmärkt... hi hi nu får man sig ett gott skratt hela kvällen när man jobbar.... ha ha ha tur att det här forumet finns Redigerat av palseger, 24 January 2011 - 14:14. Postad 24 January 2011 - 13:24
och nu har vibratorn och ljudet lagt av igen... bara mig det strular så mycket för?
Postad 24 January 2011 - 15:19
Nej, vibratorn har jag inte fått att fungera (när det ringer) alls. Ljudet har aldrig strulat. Postad 24 January 2011 - 17:08 Om man föredrar att tro på rykten/spekulationer framför fakta, ja. Nokia har inte gått ut med ett datum. Senaste mer "pålitliga" rykte jag hört är att det kommer en uppdatering i februari. Vilken det är, om det är PR1.1 eller någon annan är oklart. Postad 24 January 2011 - 20:18
Nokia säger på http://www.facebook.com/nokiasverige :
Postad 24 January 2011 - 20:54
Jag gjorde också den tabben. Det var min kollega (på 60 bast) som undra om det inte fanns plastbit där med hehe Postad 24 January 2011 - 22:22
[quote name='palseger' post='3175112' date='Jan 24 2011, 13:23 ']ha ha ha så underbart att få vara världens trögaste i bland
Redigerat av sammy75, 24 January 2011 - 22:23. Postad 24 January 2011 - 22:28
blev fel innan,denna skulle jag svara på... Om man klickar där battei mätaren är och väljer sen ikonen som ser ut som 2 pilar kommer man direkt till anslutbarhet och klicka sen på ansl.hanterare så kan man där stänga ner anslutningar som e öppna...har dock inte märkt ännu med Pr1.1(unofficiell) att man behöver göra det Redigerat av sammy75, 24 January 2011 - 22:29. Postad 24 January 2011 - 22:42 En Facebook-grupp kan ju vem som helst starta, jag vet inte hur mycket jag litar på vad som sägs där. Skulle ett datum uttryckligen sägas på Nokias officiella hemsida skulle jag nog tro mer på det. Vi får se vad tiden utvisar helt enkelt. Postad 25 January 2011 - 01:55
Jag tror att det är personal på Nokia supporten som har hand om den. Jag är inte helt säker, kan ha fel också Postad 25 January 2011 - 09:24
Angående Facebook-uttalandet så har en "alex68" (som tydligen har hög trovärdighet sedan tidigare) sagt följande på Mynokiablog
Redigerat av Dunbar, 25 January 2011 - 09:25. Postad 25 January 2011 - 11:41
någon som kan tipsa om en bra app att packa upp rar-filer med?
när vi ändå pratar apps så vill jag tipsa och skriva lite om mina erfarenheter än så länge. Wikipedia Reader - smidig app att använda när man diskuterar något med vännerna och snabbt vill få fram lite info NHL GAMECENTER - bra app med mycket info om man gillar att följa nhl Nokia Big Screen - måste vara en av de bästa apparna särskilt tillsammans med en Wii-kontroll. dock bara via betalabs än så länge. Scenetone - om man är lika nördig som jag och gillar c64 musik, kan göra om dom till wav-filer för att använda som ringsignal också. Soundhound - för att hitta låtarna Shazam - som soundhound fast gratis och lite mindre funktioner Bandit Rock - webradio som visar artist och låt. Bambuser - sänd videostream direkt från telefonen Truecaller - visar automatiskt vem det är som ringer eller vem du ringer till, nummer som du inte har sparade då alltså, synkar också med facebook och sparar adressuppgifter. dessutom så finns det en funktion för sms-popup som funkar även när skärmsläckaren med den stora klockan är igång. du kan även välja att spara nya kontakter eller markera dom som spam. Skype - fortfarande lite buggigt och nu går det inte att låsa skärmen vid samtal längre. men det är ändå ett bra program som får ner kostnaderna. fring - till messenger mm. stöder även video. Opera Mobile - bra tangentbord, och bättre än nokias webbläsare på många punkter. bra kompliment med andra ord. SymTorrent - torrentklient som funkar hyfsat. JoikuSpot Premium - riktigt bra app som delar din uppkoppling via wifi. finns även som gratisversion. Google Maps - bra kompliment till Ovi Maps. F-Secure - bra app för stöldskydd OviMapsChallenge - välgjort spel som är allmänbildande M.Maze Classic - labyrintspel som är kul men man tröttnar ganska snabbt DropIt - kul men man tröttnar även här ganska snabbt TrafficControl - hyfsat välgjort men man tröttnar på det ganska snabbt ändå Angry Birds - Roligt och omfattande men lite överskattat Real Golf 2011 - Snyggt och ganska kul Galaxy On Fire - Snyggt men man tröttnar snabbt Rollercoast Extreme - Snyggt och hyfsat roligt The Simpsons Itchy and Scratchy Land - Förvånansvärt roligt och ganska snyggt Tron - Svårstyrt, annars ganska kul Trivial Pursuit - allmänbildande, funkar ganska bra och välgjort det blev några stycken fyll på med fler apps och era intryck. Postad 25 January 2011 - 12:32
Mina favoritapp är helt klart Podcatcher. Utnyttjas dagligen.
Postad 25 January 2011 - 12:45
jag har också installerat podcatcher men inte använt den så mycket. blir mest spotify...
är det smidigt att lägga till typ sveriges radios podsändningar? Postad 25 January 2011 - 12:58
Kunde ha varit smidigare. När man söker får man sällan träff, så man blir tvungen att skriva in RSS-länken manuellt. Jag har t.ex. lagt in P3 Dokumentär, http://api.sr.se/api...x?Poddfeed=3966 Men när man väl har gjort det så funkar det hur bra som helst. Postad 25 January 2011 - 17:11
Ang frågan på bra prg för packa upp rar-filer.. X-plore.. Använder den som filhanterare samtidigt som du lätt kan då packa upp med den. Den är oxå kanon när du ska anv bluetooth för skicka över något. Tex så kan du inte anv Nokias egen filhanterare för skicka sis-filer då den säger stopp för sånt..
Bifogad fil(er)Redigerat av big_swede70, 25 January 2011 - 17:15. Postad 25 January 2011 - 17:29
x-plore har jag testat men den verkar inte klara av uppdelade rar-filer. när man laddar ner torrents så är det oftast uppdelade.
Postad 25 January 2011 - 17:47
Hej igen! Nu har jag tröttnat på att luren hänger sig hela tiden. Och tänkte "reseta" den, men då undrar jag hur stor skillnaden är mellan en fabriksåterstälning och "treknappsåterställning". Har gjort en Backup på Ovi, så jag hoppas att mina kontankter finns där sen när jag väl ska ha dom tillbaks.
Just det! Vilken återställning är det att föredra? Jag tackar för alla svar! MVH//Escobar Postad 25 January 2011 - 19:02 Stämmer.. Men för singel filer funkar den ju klockrent. Om du hittar prg som packar upp multi rar på samma sätt som i en pc så skriv gärna här. Postad 25 January 2011 - 19:41
Nokia Ovi Social 1.3 Update finns nu
http://blog.ovi.com/...e-on-your-nokia enligt den sidan finns den under prog. updat. men den fanns inte där för mig, fanns istället när jag startade social. Postad 25 January 2011 - 19:55
New Share capabilities
•Add caption when sharing pictures from your camera to bring your photos to life. •Higher resolution picture upload up to 4 MB so what you share is clear and sharp. Just det sistnämnda låter intressant. Någon som testat och sett om bilderna nu är i sin "fulla styrka"? Postad 25 January 2011 - 20:15 Gjorde ett snabbtest nyss, det ursprungliga fotots storlek: 1050 KB (4000x2248 pixels), efter uppladdat på Facebook och laddat ned igen genom "Ladda ned i högupplöst format" är filen 273 KB (2048x1151 pixels). Ser mycket bättre ut än innan uppdateringen, då fanns inte ens valet "Ladda ned i högupplöst format". Redigerat av trixeo, 25 January 2011 - 20:16. Postad 25 January 2011 - 21:49
ok, tack för kollen. Men då är fortfarande pixelpipe att föredra va? eller vilket är det bästa porgrammet att ladda upp bilderna så dom inte blir komprimerade? Postad 25 January 2011 - 21:55
en till fråga där: hur laddar man ner foton från facebook till mobilen? går det? Postad 25 January 2011 - 23:23
Hej hallå jag har försökt ansluta min n8 till min iomega Nas disk men lyckas inte... är det nån som vet hur man gör? går det överhuvudtaget? länkar till guider uppskattas:)
Postad 26 January 2011 - 00:21
stor skillnad tycker jag det blev nu på bildkvalitén alltså. trevligt att man kan lägga till en text också. sen att de aldrig fixar till notifications är ju riktigt pinsamt.
0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |