Bra, om man bortser från beroende framkallningen, förbättrar prestation, koncentration samt ökning av fettförbränning.
Tror faktiskt jag ska beställa hem en burk sådana... 200 piller för 79kr är ju verkligen ett kap. Räcker ju typ ett år!
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 15 January 2012 - 11:20
Tror faktiskt jag ska beställa hem en burk sådana... 200 piller för 79kr är ju verkligen ett kap. Räcker ju typ ett år! Postad 15 January 2012 - 11:39
Ta inte mer än 1 tablett / dag, jag tar 1,5 / dag och jag har ätit dessa i c:a 8 år. Ibland om jag är riktigt trött tar jag 2st men kan ibland få bi-effekt av det. Postad 15 January 2012 - 12:19
Om jag köper så kommer jag bara ta dom dagar jag tränar (vilket nog blir 4-5 dagar i veckan) eller vid specialtillfällen som LAN osv. Postad 15 January 2012 - 19:39
Är det några problem att kombinera ett piller med ett par koppar kaffe om dagen? Postad 15 January 2012 - 20:12
Tror inte det är att rekommendera. Har för mig att man skulle avstå från andra koffeinkällor om man tog piller också. Postad 15 January 2012 - 22:38 Hög dos av koffein är ju inte att föredra, har du "behov" av det kan du ju testa. Ta koffein senast 6 timmar före sänggående, kan vara bra att tänka på det om man tränar på kvällen. Postad 16 January 2012 - 18:21
Låter som att jag ska låta bli de där pillren, tillsammans med en redan något hög dos koffeinintag från kaffe så räcker det nog väl... Postad 16 January 2012 - 18:45 Ja dricker man kaffe är man nog inte i behov, fast koffein i pillerform har visat sig effektivare i studier. Postad 16 January 2012 - 22:10
Ops ibland kan det bli 3 koffeinpiller på morgonen och ett par koppar kaffe. Fast då är man rätt på hugget den dagen. Men det är inget som händer dagligen kanske en gång i veckan typ.
Postad 17 January 2012 - 06:33 Är man van kaffedrickare kan man hantera större doser än en som aldrig dricker kaffe. Det är ju inget direkt farligt med för hög dos bara drygt. Postad 18 January 2012 - 17:14
Inte farligt med för hög dos koffein? Är du galen eller? Postad 18 January 2012 - 17:52 Allt är farligt med för hög dos, vart vill du komma? Postad 18 January 2012 - 18:04 det är väldigt svårt att få i sig en dödlig mängd koffein. tabletter gäller i så fall. kör du kaffe så kolar du nog av vätskan före ^^ Postad 18 January 2012 - 18:06 Ja man måste medvetet försöka ta död på sig för att uppnå farlig dos. Postad 18 January 2012 - 21:47
Ja att det inte är hälsosamt att svepa i sig något gram koffein per dag. Koffein hindrar väl även upptaget av vitaminer och järn? Koffein är väl kanske vätskedrivande? Kommer inte ihåg. Postad 19 January 2012 - 06:06 Nä så mycket är inte hälsosamt, speciellt inte med piller. Jag skulle inte rekommendera någon att ta mer än 500mg på en dag och inte mer än 200-300mg för en nybörjare. Ja koffein kan reducera upptaget men det är värre med kaffe som intas under hela dagen och den vätskedrivande effekten är knappt märkbar, det blir ett glas extra vätska om dagen men kroppen signalerar om den vill ha mer vätska eller inte så du behöver inte medvetet hinka i dig kompensation. Postad 19 January 2012 - 13:33
Jaha ner till gymmet idag efter ett par dagars förkylning känner mig inte vrålstark direkt. Blir att ge på axlar,vader samt mage.
Postad 20 January 2012 - 20:56
Fick gå på gymmet (riktiga gymmet) på idrotten idag med två polare. Vi tog Jack3d innan och började köra lite rygg. Uppvärmning a'la 12 chins vilket jag tyckte var väldigt bra med tanke på att jag inte gymmat regelbundet på typ fyra månader nu. Sedan lite latsdrag i maskin som inte gick så jättebra. Gick vidare på biceps som gick förvånansvärt bra. Ungefär lika bra som innan jag slutade träna. Gjorde 3x7 på 15kg hantelcurl sedan 2x8 +1x5 EZ-curl 27.5kg.
Bestämde mig för att köra bröst efter det. Värmde upp med 20 reps på bara stången sedan lade jag på 50 och gjorde 3 reps. Ville maxa så jag körde 1 rep på 60 sedan 1 rep på 70 vilket jag torskade på senast jag provade för kanske ett halvår sedan. Tryckte upp 70 utan större problem. 75 gick ganska bra också men jag gick bet på 80. Det är jag nöjd med ändå! Gick sedan och körde 3x8 22.5kg hantelpress. Lite blandat triceps efter det och sedan lite rotatorcuff övningar. Ca två timmar långt pass. Proteinshake efter det, sedan findus xl matlåda och drickyoghurt för att ladda inför fyra timmars jobb. **** vilket tempo jag hade första passet på jobbet. Jobbade dubbelt så snabbt som alla andra typ, Jack3d som satt kvar i kroppen Postad 27 January 2012 - 23:10
Idag skickade jag iväg absolut sista paketet genom postterminalen i Ånge... Alltså arbetslös och har bara skola numera, vilket innebär tid över till att träna. Tänker köra första passet på torsdag.
Blev lite träning idag också. Var på Moove på idrotten. Kom dit tidigt pga håltimme innan så lyfte lite vikter, klämde 2x8 + 1x12 50kg bänk, lite hantelcurl, lite marklyft osv. Sedan en timme med Zumba som tyvärr var obligatoriskt, varmt var det men inte sådär jobbigt. Känns som att jag hade fått ut mer av att bara springa på ett löpband eller nåt. Efter det så stod jag och en polare och bollade 10kg medicinboll non-stop i 10 minuter Postad 31 January 2012 - 09:08
Letar motivation i gymmet igen, började höra talas om CrossFit, är det någon som provat och kan ge lite tankar och idéer?
Postad 06 February 2012 - 17:12
Köpte en halv burk Alert FX av en polare idag. Tog ett piller ungefär en timme innan träningspasset. Märkte ingen dag och natt skillnad, måste testa fler gånger innan jag kan komma med någon slutsats.
Gick ganska bra idag iaf. Satte nästan 3x8 55kg i bänk (bara 7 på sista setet). Hantelpress gick ganska dåligt dock... Sedan lite triceps som gick ganska bra och sedan axlar. Gjorde en tabbe när jag tränade axlar, väntade med militärpress till slutet vilket gjorde att jag var för stel i axelpartiet för att kunna köra det, så hoppade det. Orkade inte ens med 20kg skivstång. Har inte riktigt fått tillbaka uthålligheten ännu, men det här var ju mitt andra pass på gymmet sedan uppehållet på tre månader så jag antar att det dröjer kanske en vecka till innan jag är tillbaka i form. Postad 08 February 2012 - 20:57 har en kompis som kör det. ger en extremt varierande träning, man vet aldrig vad man ska göra riktigt. Det kan vara allt från tyngdlyftningsövningar till grodhopp. testa kan du ju, har halvhängt ett par såna pass och med en polare blir det riktigt kul Postad 21 February 2012 - 20:57
Holetaker: Tråden blev låst undertiden jag skrev men jag hann kopiera
Ang din direkta fråga har jag senaste veckan tränat med snuva, kliande hals och på slutet av mina arbetsdagar känt mig småfebrig. Jag tränar efter jobbet och har känt mig bättre efter passet än innan. Så länge jag inte blir "riktigt" febrig lär jag inte hoppa gymmet. Jag har också börjat nu i årsskiftet sen att jag inte tränat på nästan ett halvår. Samtidigt är väl koffein (syntetiskt) ett utav de absolut få tillåtna ämnen som har dokumenterad effekt på prestationsökning. Postad 21 February 2012 - 21:54
Besökte Naprapaten/Sjukgymnasten för första gången idag för att se över min nedre rygg. Det var jävligt intressant och jag är glad att hon visste vad hon gjorde, kändes som det kunnat sluta illa annars
Iallafall sa hon något av det sista att hon såg en väldig obalans mellan fram och bak i bröstryggen. Hon trodde helt enkelt att jag är en riktig discogymmare. Jag hann aldrig fråga och jag tycker det är väldigt konstigt eftersom jag inte tränat just bröst eller armar utöver i kombination med andra grundövningar under de senaste 18 månaderna. Då hade jag en obalans också som jag själv tycker har försvunnit. Är det någon Som har lite koll på detta och hur lång tid det kan ta att "jämna" ut balansen i kroppen? Postad 22 February 2012 - 07:23
Ja och kreatin.
Brukar gå ganska fort om man ligger i, nån månad beroende på vilken muskelgrupp det gäller. Postad 22 February 2012 - 08:54
Yes Monohydrat, Koffeintablett och EAA är faktiskt de enda tillskott jag äter numer. Inte för att jag tränar seriöst på något vis men det är just på grund av att jag om man ska se det vetenskapligt, inte finner särskilt mkt anledningar till att äta något mer. B-alanin har jag i skåpet också. Har väl också vissa dokumenterade egenskaper, kanske dock mest givande i uthållighetsidrott? Tog det förr men har slutat använda det. Kan man ju ta ibland om man vill att det ska klia i huden på det sättet som alla andra PWOs gör Skulle jag skaffa mer tillskott idag skulle jag förmodligen i så fall bara köpa antingen mer av det jag har och lite mer proteinblandningar för att lättare öka intaget utan tjafs i köket. Jag har till exempel inget vassle eller kassein just nu, vilket man ibland känner att man hade velat ha. Så vad äter ni Postad 22 February 2012 - 08:59
Jag dricker en proteinshake efter varje pass. Tar kreatin nu men tar en paus om en vecka ungefär. Pausar väl i tre-fyra veckor sedan kör jag tills jag åker utomlands den 17 april.
Tar även 15-20ml mivitotal sport morgon/kväll, ibland både och. Tar en koffeintablett á 200mg en timme innan pass. Postad 22 February 2012 - 09:03
Ok det sista där är vitaminer eller?
Det är faktiskt något jag är kass på måste jag erkänna. Jag äter inget vitamintillskott överhuvudtaget. Något jag egentligen borde. Särskilt vinterhalvåret. Min koffeintablett, mono och eaa tar jag i omklädningsrummet på gymmet precis innan jag tränar. Sen efter träningen tar jag eaa och mono igen inne i omkl.rummet. Smidigt med Smartshake på det viset. Vet att vissa dricker eaa/bcaa i sin vätska på gymmet också men det har aldrig fallit mig i smaken. Postad 22 February 2012 - 10:42
Träningen går sakta framåt !
börjar komma i fas igen nu... Och börjar få ordning på triceps så mycket bättre nu !!! 8x8 dipps med 15kg runt magen går hur bra som helst, väger 100kg själv. 3av dom 8 st setten får köras med 20kg för att "spä på lite" Postad 22 February 2012 - 13:11
8x8? Det var väldigt fokuserad träning på en övning. Kan inte köra dips själv längre då jag har fått något fel i en axel, får ont som s*tan i just dips, enda övningen som jag känner av det i :s
Har dock fått en ny favorit övning i chins. Gjorde 2 reps med 50 kg i bälte, väger 71 kg själv Postad 22 February 2012 - 13:22
Ja, för att mina triceps har varit väldigt konstiga, vrålstarka i ett läge och riktigt dåliga i ett annat...
Dippsen har jag märkt är bra på att jämna ut detta så därav blir det mycket dipps just nu och jag ska köra en ytterligare triceps övning också för att få balans på det hela. Chins var jag ett tag uppe i 3x8 115kg, men har rasat ner nu till 90kg... (väger 100kg) har haft det svårt med träningen senaste halvåret då det varit mycket av allt bortsett från möjlighet att hålla igång med träningen Men jag har nytt chema nu, och inställningen att jag ska tillbaka ! Postad 22 February 2012 - 13:57
För mig är det precis tvärtom. Min vänstra axel tillåter mig inte att göra normala (breda) chins men låter mig göra dips, både framåtlutande för bröst och raka för triceps. Skumt det där. Jag vet inte vad som är tokigt för jag kan inte minnas att jag någonsin har skadat den. Postad 22 February 2012 - 20:01
Min träning tuffar på.
Styrkan känns bra. Körde bänk i Måndags. 120 kg*5 reps 130 kg*5 reps 140 kg*4 reps 150 kg*3 reps Någon som tror det räcker till 170 kg? Postad 22 February 2012 - 20:08
jag började testa ditt upplägg idag Vincent men jag får nog bygga om den lite. Mina axlar verkar inte palla med riktigt att köra axlar samma dag som bröst.
Innan har jag haft färre muskler per pass, kör runt 5 dagar i veckan för tillfället. Hur många dagar i veckan kör du med ditt 3 dagarsupplägg? Postad 22 February 2012 - 20:12
Blir bröst och axlar imorgon. Får se ifall det blir bänk eller inte. Har jag ingen polare där så kör jag hantelpress, flyes osv. Annars blir det bänk och försöka sätta 3x8 på 60
Postad 22 February 2012 - 20:27 Näeh, det är tungt som f-n där på slutet... Kör fler reps på 140 och 150 istället Postad 22 February 2012 - 20:51
6 pass
Visserligen, men har gjort 165 kg när jag gjorde 2 på 150 kg Postad 22 February 2012 - 20:55
Misstänkte det. Om du skulle gå efter ditt eget upplägg och lägga axlarna på en annan dag, vilken dag hade du valt? Postad 22 February 2012 - 20:55 Jo, men vad ger det egentligen? Jag inbillar mig att det ger mer att ligga och köra fler reps på lägre vikt och försöka öka på där istället än att klara en gång på högre vikt? Sen när man kanske klarat 4-5 kan man öka säg 5 kilo. Men alla svarar ju såklart olika på träning Sen är ju inte mitt mål när jag tränar att nå volym heller. Seg och stark är alltid målet. 90kg x 30 är rekordet, kanske dags att öka på vikterna lite eller? Postad 22 February 2012 - 21:02
Ingen mening alls, men jag gillar att maxa ibland.
Med rygg, annars får axlarna jobba 6 ggr/vecka. Postad 22 February 2012 - 21:04 Jo det kan ju vara gött. Men jag tränar alltid själv, så då får det vara, alla tittar på en med dömande blickar om man tippar stången.... Postad 22 February 2012 - 21:16
Det var vad jag också tänkte. Ska testa det. Postad 22 February 2012 - 22:08
Beta alaninet ska vad jag hört endast ge en placeboeffekt med stickningar, ger ingen annan effekt. Koffein, kreatin, eaa, vassle, kasein, D-vitamin och eventuellt omega-3 är tillskott som är bra. Postad 22 February 2012 - 22:48
Tackar! Det skall testas. Jag tränar alltid drygt en timme efter uppgång så man brukar kunna vara lite seg.
Postad 23 February 2012 - 08:14 tränar du rygg lika bra som bröst så kan det hända att du har en genetisk nackdel flr att få musklerna att växa på ryggen. att träna ryggen bättre eller bröstet sämre är dom alternativ du har. själv så vill jag tro att det handlar om hållning, träna baksida axlar och skulderbladsområdet mer. omöjligt att svara på hur länge det tar dock. Postad 23 February 2012 - 16:54 Det var jättelängesen jag läset det som sagt men jag har för mig att jag läst för några år sedan att det hade bevisats i någon studie att personer med tillskott av B-Alanin skulle ha ökad prestation på löpband jämfört med de övriga testpersonerna. Om jag inte minns fel var denna ökningen baserad på ett ihållande intag och ej i samband med att man tog det precis innan passet. Dvs stickningarna har inget med "effekten" att göra enligt just denna underökningen. Det var längesen som sagt och egentligen har jag bara haft det för stickningarnas skull. Jag personligen är relativt övertygad om att stickningarna som B-Alanin ger är vad som ger folk ökad motivation/placeboeffekt hos merparten av alla PWO som finns på marknaden. Postad 23 February 2012 - 17:32
Som sagt så var det jag sa bara nåt jag hört, kan säkert finnas positiva tester, jag personligen är inte så förtjust i stickningarna. Postad 23 February 2012 - 18:59
Problemet är att både rygg och bröst roterar skuldran inåt och ryggträning kan ibland förvärra problemet. SAmma med träning av rotatorcuffen, den är oftast redan överbelastad när man har problem. Den bör tränas med få reps och lätta vikter. En vettig träning för hela kroppen och rörelser med fullt ROM brukar fungera bra för dom flesta. Redigerat av Unregistered7444adce, 23 February 2012 - 19:00. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |