+Snööööö!
Postad 21 November 2015 - 15:30
- mitt jobb ska flytta lokalerna, från norra Stockholm till södra, tack för den.
- 10-15 timmar till i veckan för att åka till jobbet.
+ dags att söka nytt. ![]()
Postad 21 November 2015 - 20:57
Kraftnyckel verkar lämpligare- Snö
+ Snö
- j*vla hjulbultsjävel! Får borra ut skiten imorgon
https://fyndiq.se/pr...lmutterverktyg/
Ett annat alternativ är ledhandtag och räcker inte det trär man över ett rör. Använd krafthylsa, annars spricker hylsan.
http://www.biltema.s...tag-2000028418/
Postad 21 November 2015 - 21:17
Tackar så mycket för tipsen, men problemet är inte kraft utan att bultskallen inte håller. Då finns bara att svetsa något hjälpmedel eller borra. Borra brukar funka bra, gäller bara att vara noga med centreringen så brukar det lossna med en smäll när det är någon tiondel kvar.Kraftnyckel verkar lämpligare
https://fyndiq.se/pr...lmutterverktyg/
Ett annat alternativ är ledhandtag och räcker inte det trär man över ett rör. Använd krafthylsa, annars spricker hylsan.
http://www.biltema.s...tag-2000028418/
Postad 22 November 2015 - 14:09
Hon kan inte ha blivit så gammal, vad drabbades hon av?- R.I.P Linda Haglung
Postad 22 November 2015 - 15:47
+ Äntligen fått upp båten och vinterförvarat den
+ solsidan
+ jobb intervju i morgon
- Måndag i morgon och en körig vecka som vanligt
Bifogad fil(er)
Postad 22 November 2015 - 16:52
+ Bron
+ Homeland
- Men sedan var denna helgen över
Postad 22 November 2015 - 18:47
+ Tredje grabben kom idag! Mår utmärkt och allt gick fint.
- Trött, då det tar energi även från pappor vid en förlossning ![]()
Postad 22 November 2015 - 18:51
- Trött, då det tar energi även från pappor vid en förlossning
Grattis!
Helgens:
+ kompisträff inkl badtunna, ångbastu och kallbad. Och öl.
- halsen totalpaj efter detta, kan inte prata...
Postad 22 November 2015 - 21:20
- Trött, då det tar energi även från pappor vid en förlossning
Grattis!
Postad 24 November 2015 - 01:22
Postad 26 November 2015 - 00:30
Postad 26 November 2015 - 05:27
Ooohkej där finns en historia! Do tell Zacabeb
Alla geléhallon har nu märkning på förpackningen att de har smak av hallon (om de nu inte smakar något annat, men då kallas de väl ändå inte för geléhallon).
På Cloettas står det i löjligt mikroskopisk skrift under titeln, på andras väldigt tydligt. Det verkar vara någon regel som säger att det måste framgå att det är gelé med hallonsmak och inte riktiga hallon (med gelésmak).
Får mig att tänka på Lewis Black när han släpper loss sitt ursinne över flaskvatten och dess hjälpsamma innehållsfakta som bekräftar att rent källvatten innehåller 0% kolhydrater, 0% fett, och 0% fiber.
Captain Obvious to the Rescue!™
Postad 26 November 2015 - 19:04
- jobbar jag inte imorgon...missar jag årets julbord som är imorgon kväll.
+ känner mig (lite) bättre nu efter 8 timmar sänghäng. Håll tummarna.
Postad 26 November 2015 - 19:10
Misstänker du influensa ska du absolut inte sprida den vidare på ett julbord! Det är respektlöst och egoistiskt.- för första gången på säkert 10 år gick jag hem från jobbet och la mig. j*vla influensa.
- jobbar jag inte imorgon...missar jag årets julbord som är imorgon kväll.
+ känner mig (lite) bättre nu efter 8 timmar sänghäng. Håll tummarna.
Postad 26 November 2015 - 19:32
Alla geléhallon har nu märkning på förpackningen att de har smak av hallon (om de nu inte smakar något annat, men då kallas de väl ändå inte för geléhallon).
På Cloettas står det i löjligt mikroskopisk skrift under titeln, på andras väldigt tydligt. Det verkar vara någon regel som säger att det måste framgå att det är gelé med hallonsmak och inte riktiga hallon (med gelésmak).
Får mig att tänka på Lewis Black när han släpper loss sitt ursinne över flaskvatten och dess hjälpsamma innehållsfakta som bekräftar att rent källvatten innehåller 0% kolhydrater, 0% fett, och 0% fiber.
Captain Obvious to the Rescue!™
Äh, här trodde jag att du hade varit med om nåt jävligt udda. Oh well 😒
Postad 26 November 2015 - 21:18
Postad 26 November 2015 - 22:04
Äh, här trodde jag att du hade varit med om nåt jävligt udda. Oh well 😒
Jag kanske ska försöka sälja in idén till någon tillverkare... 😁
Postad 26 November 2015 - 22:31
- Lirade Fallout och pratade svammel med en av våra moddar, så blev det ett fett strömavbrott! Jag har inga batterilampor eller något, totalt kolsvart i lägenheten.
Aj då.
Inga stearinljus eller liknande hemma heller ?
+ Katten som var borta har hittat hem efter 2-3 månader på upptäcktsfärd.
Redigerat av SweX, 26 November 2015 - 22:36.
Postad 27 November 2015 - 07:30
+ Ser ut att bli en skön fredag.
- Tidig lördagsmorgon för start av Ungersk Gullashsoppa på grillen. ![]()
- Kom just på att jag måste köpa mer briketter. ![]()
Postad 27 November 2015 - 13:39
+ Hamnat i skolbänken
+ Känns som jag gör rätt
+ Fick akassa och lite lön och blev mer än jag trodde!
- Har en del saker som skulle behövas renoveras så utgifter är det ingen brist på.
Postad 28 November 2015 - 11:47
- frugan jobbar
+ åt det godaste julbordet nånsin igår (Toftaholm herrgård). Fortfarande mätt...sju vändor blev det (sil, lax, kallskuret, småvarmt, ostbricka, ostkaka och till slut godis samt kaffe)
Redigerat av MrSpokk, 28 November 2015 - 11:48.
Postad 28 November 2015 - 19:53
+ jag har iallafall hälsan!
Postad 29 November 2015 - 00:23
+ Skellefteå i topp i SHL igen
+ MMA-gala med relativt bra matcher
- taskig utgång på en del matcher
+ fortfarande bara lördag.
Postad 29 November 2015 - 01:51
+ Tackade nej till ett bilköp!
+ Har redan en bil på 420Nm. Behöver inga 430.
+ Testade brorsans nya kärra. Rena rymdskeppet.
+ Julfesten.
+/- Bara fem julklappar kvar att handla. Tre avklarade.
Postad 30 November 2015 - 01:17
+ Strömmen är kvar.
- Saker som flyger omkring i trädgården ![]()
+/- Jag tog uppgiften att samla in omkringflygande saker utomhus för 15 min sedan för det hade ingen annan gjort tydligen ![]()
Postad 30 November 2015 - 10:19
-Bilj*vel som inte vill starta..
+Hyresvärd som är schysst och fixar starthjälp
+/-Dotter som såklart vill kramas extra hårt och länge när man är stressad och ska på jobbet. (men den kramen får ta den tid som behövs
)
Postad 04 December 2015 - 23:24
+ har gått väldigt bra på praktiken, snart är 22.5p över.
- det blir ytterligare två år i skolbänken innan jag är färdig. efter sju år på universitet så misstänker jag att jag kommer att vara rätt färdig. känner mig redan nu klar, efter 5 ![]()
Postad 05 December 2015 - 08:26
Jag ska j jobba tills jag dör har jag tänkt, så 50 år hoppas jagSen har du 25 år o skrynkla huvet på folk...
- Drömde en jävligt underlig mardröm. Att jag var på RC här i Umeå, och ägaren skulle sälja mig hdmi-kablar och en swisch, han sa att det skulle göra mirakel för bilden
Redigerat av Zartok, 05 December 2015 - 08:32.
Postad 05 December 2015 - 12:12
- torsk med typ 18-0..
+ ungarna var nöjda ändå
Postad 05 December 2015 - 13:26
Jag ska j jobba tills jag dör har jag tänkt, så 50 år hoppas jag
- Drömde en jävligt underlig mardröm. Att jag var på RC här i Umeå, och ägaren skulle sälja mig hdmi-kablar och en swisch, han sa att det skulle göra mirakel för bilden
Liknar min mardröm från härom natten. Jag var med i en tävling där man skulle göra modern konst av de utgående sedlarna. De tio bästa skulle få Game of Thrones på BD, men jag blev diskad för okreativitet och fick en tom HDCAM SR-kassett som tröstpris.
Alla andra hade nämligen varit kreativa nog att göra om sedlarna till chokladomslag inför julen (så j-a Ernst), medan jag limmat enkronor framför ansiktet på sedlarna istället för att ersätta Selma med kungen (så j-a Banksy).
- Trött. Stormen väckte mig flera gånger inatt.
Postad 06 December 2015 - 17:31
Det mest intressanta var en replika av bilen från Back to the Future... eller, nja, en vanlig oförändrad DeLorean DMC12 med påtejpad ljusslinga som gjorde reklam för uthyrning av en replika av bilen från BTTF.
Worst convention ever.
Postad 06 December 2015 - 17:38
+ inte länge kvar till julledigheten.
- 2cm snö...va f.n.
Postad 07 December 2015 - 06:27
+ Fick köra en skön trakt inatt.
- Lokaltidningen utkommer på onsdag och jag får självklart köra trakten med ALLA 700 lägenheter plus typ 120 radhus...
Redigerat av Unregisteredc49a1f15, 07 December 2015 - 06:30.
Postad 07 December 2015 - 13:43
+ Fick köra en skön trakt inatt.
- Lokaltidningen utkommer på onsdag och jag får självklart köra trakten med ALLA 700 lägenheter plus typ 120 radhus...
Fattar noll...
Postad 07 December 2015 - 14:25
- Min arbetsgivare har tagit sig friheten att ändra om schemaläggningen precis nu i december vilket utfallit i att min beviljade semester infaller på min schemalagda ledighet och jag fått schemaläggning på tidigare lediga dagar. Där förstördes julledigheten halleluja !!
Julstressen vart påtaglig.
Postad 07 December 2015 - 14:29
- Min arbetsgivare har tagit sig friheten att ändra om schemaläggningen precis nu i december vilket utfallit i att min beviljade semester infaller på min schemalagda ledighet och jag fått schemaläggning på tidigare lediga dagar. Där förstördes julledigheten halleluja !!
Julstressen vart påtaglig.
Har ni någon fackklubb på jobbet så skulle jag kontaktat dem ![]()
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
3 bilder
4 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?