Vanliga frakten tar inte många dagar heller, ca 4 arbetsdagar
PS4: Priser, förbokningar, bundles mm
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(303)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Killzone Shadow Fall) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(5)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Watch Dogs)
(Spelkonsoler)
|
9
|
(1)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Knack)
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. inFamous: Second Son)
(Spelkonsoler)
|
9
|
(0)
|
Inga priser |
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker. (4854 inlägg)
|
3 år sedan |
Playstation 4 (9134 inlägg)
|
5 år sedan |
Hårddiskbyte PS4. (284 inlägg)
|
5 år sedan |
Playstation 4 kameran (119 inlägg)
|
9 år sedan |
Star Wars: Battlefront (DICE) [PC|X1|PS4] (696 inlägg)
|
9 år sedan |
PS4 + SingStar + Wireless mic? (1 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation 4, Problem och lösningar (490 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4 - ljudproblem via Optical (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Handkontrollens (fick)lampa [PS4] (261 inlägg)
|
10 år sedan |
Titan one adapter för ps4 mm. (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Netflix + PS4 + Marantz/Denon-förstärkare och DD+ (2 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 21 December 2013 - 12:00
Postad 21 December 2013 - 12:37
Så det är bara 3635 :- som jag kommer att betala?Ja, dom där siffrorna stämmer 2908*0,25 är 727 till moms, bara att välja hur snabbt du vill ha den då
Postad 21 December 2013 - 13:25
Postad 21 December 2013 - 13:27
Är det hundra procent säkert?
isf skulle det bli 3635:- med frakt. sen endast 727:- kr i avgifter i sverige. Kan inte vara möjligt.
Ser ut som att momsen är inräknat hos Amazon. Antar att konsol idag går som en dator vilket bör vara 0% tull. Sen tas det ut en avgift men tror inte den är hög då jag gissar på att Amazon har bra skickat allt elektroniskt till tullverket (bara gissar här).
Postad 21 December 2013 - 13:30
Googlade: Playstation In North America, the PS4™ only supports a power supply of 120V AC, 60Hz.
Due to the difference in international television and voltage standards, the North American PS4 may not be compatible for use outside of North America.
We do not have any information on adapter or converters made to override territorial restrictions, and we do not recommend traveling with your North American PS4 outside of North America
Lite mera Google så talar Playstaytion i nattmössan Just to ease your worries.
I am in Germany and got my Amazon.com US ps4 yesterday. I was very worried after reading on the box and manual only 120V 60Hz.
I trusted ifixit and made a leap of faith... and it worked like a charm.. ps4 is up and running fine .. but note: the UK/European ps4 psn is not active yet.
Googla själv https://www.google.se/#q=ps4+voltage
Redigerat av Benkke, 21 December 2013 - 13:37.
Postad 21 December 2013 - 14:23
Behövs det spännings omvandlare? Eller gör den inbyggda psu det själv?
PS3an gör det själv, har inte kollat PS4
Googlade: Playstation In North America, the PS4™ only supports a power supply of 120V AC, 60Hz.
Due to the difference in international television and voltage standards, the North American PS4 may not be compatible for use outside of North America.
We do not have any information on adapter or converters made to override territorial restrictions, and we do not recommend traveling with your North American PS4 outside of North America
Lite mera Google så talar Playstaytion i nattmössan Just to ease your worries.
I am in Germany and got my Amazon.com US ps4 yesterday. I was very worried after reading on the box and manual only 120V 60Hz.
I trusted ifixit and made a leap of faith... and it worked like a charm.. ps4 is up and running fine .. but note: the UK/European ps4 psn is not active yet.
Googla själv https://www.google.se/#q=ps4+voltage
Behövs ingen omvandlare! Det som behövs är möjligtvis en annan elsladd beronde vart ifrån man köper sin PS4:a
PS4:an är precis som PS3:an.
Bild från ifixit.com
ps4.jpg 78.12K
4 Antal nerladdningar
Postad 21 December 2013 - 14:26
Behövs ingen omvandlare! Det som behövs är möjligtvis en annan elsladd beronde vart ifrån man köper sin PS4:a
PS4:an är precis som PS3:an.
Bild från ifixit.comps4.jpg 78.12K 4 Antal nerladdningar
Hur är det med psn, det funkar rakt av eller? Har försökt googla på det, men bara hittat det som Benkke länka till. O det funka inte med EU psn, men det var ju innan releasen i europa.
Fan va jag velar fram o tillbaka
Postad 21 December 2013 - 14:33
Byta strömsladd är enda skillnaden, det går tom att få den på svenska
Redigerat av Benkke, 21 December 2013 - 14:35.
Postad 21 December 2013 - 14:34
Ja men det har jag. Har till o med ngn månad kvar på psn+ har jag för migJa, du kan skapa konto var du vill i världen. Har du redan ett är det bara att logga in
Postad 21 December 2013 - 14:35
Ja men det har jag. Har till o med ngn månad kvar på psn+ har jag för mig
Du kan läsa denna tråd om just skaffa ett US psn.
Väldigt mycket bra tips där.
https://www.minhembi...howtopic=313784
Postad 21 December 2013 - 15:05
Kommer nog avvakta lite grann ändå. Väntar till efter helgerna. Sitter ju inte i sjön, då jag har ett X1 o ett Wii U redanDå är enda för/nackdelen att den är region1/A
Men det var ju ganska schysst pris ändå om man säger så. Väntar o ser vad tomten hittar på. Haha.
Postad 21 December 2013 - 15:35
Postad 21 December 2013 - 17:12
Har du inte bråttom skulle jag gå på denna från franska Amazon 390€ med frakt, behöver inte ens byta strömsladd
Ska hålla span, nu tog den slut på amazon iaf
Edit: tre timmar senare,.sitter jag här o små svär för mig själv. Varför drog jag inte iväg en beställning för!! Åhhh... Sopa.
Redigerat av Unregistered9a1f280a, 21 December 2013 - 19:30.
Postad 21 December 2013 - 22:24
749:- för Knack på game!! 799:- för Assassains Creed på gamestop.... tror jag sa "What a f*ck" högt utan att tänka mig för.
Postad 21 December 2013 - 22:37
Herregud alltså, var ute och julshoppa och kollade för skojs skull på lite spel på game och gamestop.
749:- för Knack på game!! 799:- för Assassains Creed på gamestop.... tror jag sa "What a f*ck" högt utan att tänka mig för.
Då framstår elgiganten här i Mora som billiga som tar 649:- för Bf4 o ghosts
Nej, det är sjukt vad dom saltar priserna på nya grejer.
Postad 21 December 2013 - 22:44
Då framstår elgiganten här i Mora som billiga som tar 649:- för Bf4 o ghosts
Nej, det är sjukt vad dom saltar priserna på nya grejer.
Sen kolla priserna i usa tex! Och själv köpte jag bf4 och asassins creed för 270kr st från amazon.com och uppgradera det i amerikanska psn på blackfriday. Men normalpris är 59 dollar typ 400kr. Så jag kommer aldrig köpa spel här hemma mer endast på amazon.com och amerikanska psn!! Ocker priser här hemma!
Postad 21 December 2013 - 23:20
bör nog göra det imorgon också
Postad 22 December 2013 - 20:48
Beställde en ps4a på Codetronics 2013-12-03, dom hade över 200st i lager då.
2013-12-05 Bekräftade dom att dom fått in betalningen 5110kr
Sen har jag inte hört av dom. Jag har mailat tre gånger och frågat hur det går.
Men dom svarar inte.
Ringer man är det bara telefonsvare som berättar om öppettider.
Är det någon annan här som beställt ps4a från dom?
Postad 22 December 2013 - 20:53
Sen kolla priserna i usa tex! Och själv köpte jag bf4 och asassins creed för 270kr st från amazon.com och uppgradera det i amerikanska psn på blackfriday. Men normalpris är 59 dollar typ 400kr. Så jag kommer aldrig köpa spel här hemma mer endast på amazon.com och amerikanska psn!! Ocker priser här hemma!
Ja priserna på "next gen" är på tok för höga.
Postad 22 December 2013 - 20:57
![]()
Men dom svarar inte.
Känns som du blivit blåst. Man drar inte pengar innan man skickar prylarna.
Postad 22 December 2013 - 21:04
Känns som du blivit blåst. Man drar inte pengar innan man skickar prylarna.
Ja kanske det.
Postad 22 December 2013 - 21:10
Inga omdömen finns på Prisjakt om PS4:orna, rätt underligt
Postad 22 December 2013 - 21:51
Postad 22 December 2013 - 22:12
![]()
Men dom svarar inte.
Antar att de utnyttjar bristen och ut överpriser för konsoller de egentligen inte har på lager. Sjukt dåligt. Avbeställ den omedelbart är mitt råd.
Postad 22 December 2013 - 22:16
![]()
Men dom svarar inte.
vet inte, men jag blev misstänksam så fort en ny användare dök upp och rekommenderade dem. Köp bara från kända butiker och har ni inte hört om butiken förut så hör er för om personer/användare ni litar på har erfarenhet av dem. Kolla upp om det skett ägarbyte nyligen och vad det finns för omdömen kring butiken och vad dess huvudbransch är.
Kontakta din bank eller ditt kontokortsföretag så fort som möjligt och se om du kan få tillbaks pengarna
Antar att de utnyttjar bristen och ut överpriser för konsoller de egentligen inte har på lager. Sjukt dåligt. Avbeställ den omedelbart är mitt råd.
svårt att avbeställa om man inte kan kontakta dem. Ser mer ut som en blåsning tycker jag.
Redigerat av Christopher_A, 22 December 2013 - 22:17.
Postad 22 December 2013 - 23:01
vet inte, men jag blev misstänksam så fort en ny användare dök upp och rekommenderade dem. Köp bara från kända butiker och har ni inte hört om butiken förut så hör er för om personer/användare ni litar på har erfarenhet av dem. Kolla upp om det skett ägarbyte nyligen och vad det finns för omdömen kring butiken och vad dess huvudbransch är.
Kontakta din bank eller ditt kontokortsföretag så fort som möjligt och se om du kan få tillbaks pengarna
svårt att avbeställa om man inte kan kontakta dem. Ser mer ut som en blåsning tycker jag.
Ska försöka kontakta dom imorgon igen.
Postad 22 December 2013 - 23:19
Du är inte ensam.Ska försöka kontakta dom imorgon igen.
Företaget är ingen bluff,om du googlar runt lite så hittar du ganska mycke info.
Ska ge dom en vecka till att svara/reagera innan jag kopplar in lite mer kunnande "folk".
Postad 22 December 2013 - 23:37
Postad 23 December 2013 - 00:00
Du är inte ensam.
Företaget är ingen bluff,om du googlar runt lite så hittar du ganska mycke info.
Ska ge dom en vecka till att svara/reagera innan jag kopplar in lite mer kunnande "folk".
Undra om dom segar på så dom ska hinna få in fler konsoller istället för att maila att dom fått slut på dom.
Nu står det "OBS- UK Spec svensk strömkabel läggs med" på ps4a informationen.
Tror inte det stod det när jag beställde min.
Postad 23 December 2013 - 02:16
Vet att det säkert är en korkad fråga, men kan inte allt för mycket om ström och watt.
Postad 23 December 2013 - 02:24
Postad 23 December 2013 - 08:11
I stort sett all elektroniks nätdel klarar 110-240V så det är bara och köra. Som nämts tidigare: Spelen är regionsfria men inte filmer. Värt att ha i åtanke om man köper från Usa!Någon som vet ifall man köper en amerikansk playstation 4 och testar den först i USA och sen tar hit den och kopplar in den i den strömmen vi har i Sverige om konsolen pajar då?
Vet att det säkert är en korkad fråga, men kan inte allt för mycket om ström och watt.
Postad 23 December 2013 - 08:41
Postad 23 December 2013 - 08:50
Jag beställde just en kill zone bundle från www.amazon.co.uk, det finns några fler kvar.
De va dyra idag.. Tror de kostade runt 400£ i förra veckan.
EDIT: Såg fel.
Redigerat av Lycksen, 23 December 2013 - 10:40.
Postad 23 December 2013 - 09:34
Det gör de ju nu också?De va dyra idag.. Tror de kostade runt 400£ i förra veckan.
Postad 23 December 2013 - 10:08
jag har en paket med Knack(från engelska Amazon) på ingång som någon kan köpa för det jag betalade 4400kr.
Om ni bor i Stockholm så kanske det går att fixa idag. Paketet är i veddesta för utkörning.
Jag bokade den för att ha på landet men har insett att en räcker!
Mvh
Redigerat av Unregistered2442a1e4, 23 December 2013 - 10:17.
Postad 23 December 2013 - 10:37
Min teori är att dom importerar efter antal beställningar.Undra om dom segar på så dom ska hinna få in fler konsoller istället för att maila att dom fått slut på dom.
Nu står det "OBS- UK Spec svensk strömkabel läggs med" på ps4a informationen.
Tror inte det stod det när jag beställde min.
Väldigt sällsynt att ett företag har en leveranstid på 5-10 arbetsdagar nu förtiden.
Postad 23 December 2013 - 10:50
Postad 23 December 2013 - 11:00
Tjena
jag har en paket med Knack(från engelska Amazon) på ingång som någon kan köpa för det jag betalade 4400kr.
Om ni bor i Stockholm så kanske det går att fixa idag. Paketet är i veddesta för utkörning.
Jag bokade den för att ha på landet men har insett att en räcker!
Mvh
Har skickat PM
Postad 23 December 2013 - 12:12
Verkligen, speciellt då de brukar hålla så bra priser i övrigt.Verkar som att girighetens klor greppat Hembiobutiken.se. 5495:- för en ps4 utan spel eller extra krimskrams. Ganska tråkig utveckling tycker jag!
Postad 23 December 2013 - 12:14
Lite tråkigt svar från Amazon...
Hello,
I am contacting regarding the order number #203-xxxxxx-yyyyyy. I have checked and can see that the order has been lost please let know if you would like a replacement or a refund.
Thank you
Warmest regards,
Indu C
Amazon.co.uk
Postad 23 December 2013 - 12:27
Kanske inte ska ropa hej än?
Postad 23 December 2013 - 13:26
Och som jag kan tolka det så har/hade dom slut konsoler på lagret och inväntar fler för leverans.
Inget konstigt med det.Är ju inte något ovanligt svar var man nu än vänder sig.
Så snart? sitter man här med 2st PS4,or.kan ju va bra att ha en i reserv
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
28 bilder
148 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?